Ahoj všem. Poprosil bych ty, kteří mají reálnou zkušenost s cestováním na téhle mašině po ose ideálně do vzdálenějších destinací (což není Balkán a pod., ale spíše dálný východ, Afrika...), jestli by se podělili o své zkušenosti. Jedná se mi primárně o to, jak to tahle mašina dává při asfaltových přesunech (po různých úpravách, samozřejmě. Jaká je cca rozumná cest.rychlost? Na Advíkovi (990 Adv.R 2012) to mám nastavené cca kolem 110 (tacho), zakže by mi stačilo cca kilo ideálně. Nedělá mi sedět na tý trestný lavici, co má moje Rko klidně dva dny v kuse, tyhle tvrdý lavice mám rád. Předpokládám, že vylepšený sedlo bude oproti originálu mnohem lepší a bude nějak rozumně srovnatelný s tím mým současným. Uvítal bych zkušenosti s motorem (výměna oleje, servis ventilů, výměna pístu apod.) u lidí, ketří to mají s cestováním podobně jako já. Mám přečtené kde co, jak tady, tak na adv.rideru, samozřejmě sleduju a čtu Rtwpaula a pod. Zajímají mě ale i zkušenosti lidí tady. Ročník cca 2020 a výš. Neřešme tady jiné mašiny, převážení na vozíku, v dodávce a pod. Zajímá mě, jak je to s výdrží téhle mašiny, když pojedu cca týden po asfaltu někam... Nechci dělat co dva roky generálku. Zkušenosti jsou různé, mnohá tvrzení o výdrži jsou velmi optimistická. Jezdím na pohodu, v offu potřebuju dojet a vrátit se, ne vyhrát medaili. S ostrými nemám ale žádnou zkušenost. Samozřejmě se na tom i projedu, než bych to případně kupoval

Naposledy editováno 06.10.2024 13:22:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Soustředil bych se na dimenzování chlazení, ať při týrání/tlačení, třeba při zapadnutí nedojde ke krátkodobému uvaření, což se do motoru vepíše, jak do knihy

A jako "štěk" jsem myslel koment pod videem, ne tvůj příspěvek

Naposledy editováno 04.07.2024 09:36:01
(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
ZdendaZB píše: tříkroužkový píst, to se počítá i se stíracím, nebo bez stíracího kroužku
a magnet bych si mohjl přidat do fechtla, tam není jakej mám koupit a jak ho přidělat, když je tam všechno hliníkový ?
Prodává se náhradní vypouštěcí šroub, ve kterém magnet je. Nejsem si teď jistý, jestli ten, který jsem viděl, už byl adaptovaný na sítko, které je v PR4. Bohužel už netuším, kde jsem to viděl. Kdybys to našel, pošli odkaz, to bych na tu svou také přidal, to je dobrý nápad.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...


Od příští soboty bude husqvarna týraná 14dní ve švédsku tak ti pak můžu hodit info co filtr posbíral a jestli třeba zaznamenám nějaký rozdíl v motorexu x motulu.
Oproti klukům co jezděj v ktm exc 500 jiný olej než motorex tak se mi zdá že jim ten motor vydává menší hluk a doufám že i ten můj kostitřas trochu ubere na hlučnosti


Naposledy editováno 05.07.2024 08:19:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Eso_Rimmer píše: dalsi velmi zajimavy poznatek... velmi ucina vec pro vydrz oleje a pod. ma byt vymena pistu za trikrouzkovy
Takz by mě zajímalo kam ten třetí kroužek chtějí nacpat. Shora zahloubení pro ventily, zespodu oblouček pro nasunutí čepu.
Nepsali kdo ten píst vyrábí? Jsem to zkusmo hledal a všechno je dvoukroužek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Eso_Rimmer píše: bazin.> to jsem se tam taky nedocetl predpokladam, ze mel na mysli celkovou vymenu, ne jen upravu.
Nevím co si mám představit pod pojmem "celkova vyměna" a co pod pojmem "úprava". Konkrétně vzhledem k tomu pístu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Naposledy editováno 05.07.2024 09:45:46
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Eso_Rimmer píše: bazin.> zvysis tlaky, zacnes vic namahat ojnici a klikovku, mimo jine, vzroste ti i teplotni namahani. takze bych predpokladal, ze k tomu vrsku by mel pribyt i spodek. ale tohle jsem zavrhnul.
To co popisuješ jsem samozřejmě na mysli nemél, Žádné tůnění za účelem zvyšování výkonu.
Tu informaci o tříkroužkovém pístu jsi vypátral v souvislosti vpodstatě úplně opačné - prodloužení životnosti. Takže ten tříkroužek téměř jistě nebude kompresní píst. Nějak vymyšleno to asi musí být když píší že to používají.
Součástí sady můžou být vyšší těsnění pod válec a hlavu aby se zachovala stejná komprese, pokud je ten píst prodloužený od čepu vzhůru.
Nebo je součástí pístní sady kratší ojnice, můžou tím prodloužit píst dolů, samozřejmě uděláno tak aby to váhově sedělo. O fous nižší objem při téhle úpravě asi nikomu vadit nebude.
(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Naposledy editováno 05.07.2024 21:45:40
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Naposledy editováno 06.07.2024 08:10:14
(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Naposledy editováno 06.07.2024 10:24:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
-i obyč 24ky (ne 6D) mají už pevnější, festovně vypadající brýle

-klemy řídítek jsou u 24ky uložené v gumách

-za levý chladič se druhý vent. nevejde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
ZdendaZB píše: Každý rok generálkovat motor je peklo hlavně za ty prachy. Kdyby aspoň motor najel 40 50 000
Jízda po cestě, čistě jen přesun bez jakéhokoliv blbinkování v terénu je 27-30km/1mth.
Tak nějak vyčteno z diskusí se dá na 4T motor ostrého endura (EXCf, WRf) najet něco kolem 500mth.
Za 500mth najedeš při 27km/mth 13504km, při 30km/mth 15003km.
Není nějaká 300ccm s 30 koneta co by vydržela víc ?
Ta hmotnost 120 kilo co teď jedu je suprová. Sv vejska 300 tlumiče 300 parada.
Jenže ten hnusnej motor co tam je to kazí.
Naposledy editováno 30.08.2024 10:14:47
EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
nečítal som celú tému ale dokážem prisieť svojou troškou.
Tento rok na jar som kúpil EXC500 Six Days 2023. Recenzia a úpravy na "adventure" jazdenie mám v profile, to popisovať nebudem. Čo sa týka motora, tak v tomto režime sa extrémne fláka. Pri porovnaní s jazdením vo fakt ťažkom teréne na ktoré používam EXC300TPI je to preň prechádzka ružovým sadom. A realisticky v momente keď sa na to naloží akákoľvek bagáž, tak ten extrém je nejazditeľný, lebo je to v tom momente ťažké a neohrabané. Asi ako rally stroj. Jako vypalováky v pohode ale tam je to len o výkone a nastavení podvozku a v oboch smeroch aj sériová 500ka má slušnú rezervu. Ten limit na technické veci ale ide rapídne dolu. Takže tento adventure režim podľa mňa proti tomu čoho je tá motorka schopná a na čo je stavaná je nebe a dudy. Batožinu si dovolím povedať že mám extrémne optimalizovanú a hoci to nemám odvážené odhadujem okolo 10kg. Mám 3x15L vaky. Viď denníky z TET tripov
Olej a motor... Aktuálne mám na tom cca 8800km a 160mth. Oleja je tam 1,2L. Ja lejem trošku viac, tak že pri zahriatom motore je ryska na hornej hranici. Ale je to minimálny rozdiel. Podľa môjho prieskumu veká na zvyšovanie oleja majú nulový efekt na jeho životnosť. Zdroj prvý a druhý . Ja mám víko sériové. Mením olej podľa toho ako mi to vyjde po 20-45mth. Keď odchádzam na viacdňový trip mením bez ohľadu na to koľko na ňom bolo dovtedy najazdené. Pokiaľ trip nepresiahne 3000km alebo sa nejde v extrémnych teplotách alebo náročnosti terénu kde sa motor prehrieva a spojkuje tak to cestou neriešim. Zatiaľ som absolvoval len tripy ktoré spadaly do tejto kategórie. Ten najdlhší bol práve jemne cez 3000km a okolo 50mth. Všetko sa snažím dokumentovať do denníka. Aktuálne motorku považuje za stav "ako nová". Pri výmene oleja v sitkách nie sú žiadne metalické pilinky. Akurát drobizg zo spojky na magnete ako na každej motorke. Spotreba oleja je stále nulová, výkonnostne neregistrujem žiadne zmeny. Väčšie zmeny robia obuté pneu a ich profil, ktorý mení obdvod kolesa.
Z iných zdokumentovaných skúseností je najpodrobnejší počin určite od Rolling Hobo . Ten má podrobne rozpísané aj servisné úkony, ale je to už starší model 2016 a bohužiaľ už je dlhší čas neaktívny.
Pre alternatívnu ešte možno kuknúť Dual Adventure Tom , ktorý je na ceste okolo sveta na CRF450L a má na tom už okolo 80tis km a aj intervaly naťahuje do (pre mňa) nechutných čísel a s motorom neboli problémy.
Naposledy editováno 04.09.2024 12:52:14
nosič váží 4 kila komplet a s brašnama (2x40lt) co váží 2 kila obě to má skoro stejnou hmotnost jako mosko systém s plechovejma krytama vejfuku + na druhý straně, protože samotný mosko (systém cca 80lt nebo kolik to má) naložený a navíc v terénu pořádne nedrží, pořád se sune sem a tam a vůbec, padá navíc do vejfuku
snese ten stroj celkově 150 kilo nákladu včetně jezdce ?
protože jinak je to nepoužitelný, bez pořádnýho vybavení, jídla, nářadí pár dílů a benzínu navíc je sever nereálnej
teď jsem měl na svým fechtlovi stejnej náklad s vykonzolovanou podsedlovkou a úplná pohoda, 40 kilo na nosiči a projelo to všude, nic nepraskalo, ani se nepovolovalo
ale jezdil jsem opatrně, protože jinak to ani nejde a zdvihy tlumičů 300/300
akční rádius stroje po lesních cestách a v těžším terénu, místy samozřejmě, musí být aspoň 400 kilometrů, jinak můžeme zapomenout na sever + jídlo na 5 dní, pro jistotu kdyby se něco stalo a člověk musel čekat
Naposledy editováno 04.09.2024 13:09:24
Do podmienok ktoré popisuješ mám pocit, že väčšinou ľudia vláčia staručké XRká a malé XTčka alebo TTčka v objemoch okolo 250. Pretože kvalita podvozku pri pomalej jazde nehrá rolu a ten menší tupý motor je príjemne pružný. Že nemá výkon a jazda nemá šťavu je vec druhá a druhoradá. Koľko vydrží ten podrám pri takom zaťažení ťažko povedať. Keď si vyrobíš svoj, tak to vydrží asi toľko ako kvalitne si ho vyrobíš a teda to všetko tam dokážeš bezpečne naložiť

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 300l úpravy pro cestování [1 ... 7, 8] Honda CRF 300L, Honda CRF 300 Rally | Eso_Rimmer | 215 | Včera v 18:18 Eso_Rimmer |
Jak zvýšit sání na EXC [1, 2, 3] KTM EXC 500 Six Days | ZdendaZB | 67 | 25.4.2025 v 17:44 ZdendaZB |
Zkušenosti s 500EXC KTM EXC 500 F | Propiska7 | 27 | 25.4.2025 v 09:18 ZdendaZB |
Motorka na polňačky a lehký terén [1 ... 5, 6] Suzuki DR 650, Honda NX 650 Dominator, Yamaha XT 600... | Kavak95 | 172 | 19.4.2025 v 12:14 Che |
exc500, řetězový kolečko a rozeta -... KTM EXC 500 F | ZdendaZB | 11 | 17.4.2025 v 19:34 ZdendaZB |