Téma: EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
POZOR! bohužel jsme se dozvěděli, že motorka nemá homologaci pro provoz na pozemních komunikacích se zvýšeným výkonem motoru. na silnici s tím oficiálně můžete tedy jen se základním výkonem 12,2kw. škoda, že jsme se to nedozvěděli dřív. Debata se posunula k CRF 300L, je to zřejmě jedinej stroj, který má v současnosti ambice splnit to, co člověk hledá.

Ahoj všem. Poprosil bych ty, kteří mají reálnou zkušenost s cestováním na téhle mašině po ose ideálně do vzdálenějších destinací (což není Balkán a pod., ale spíše dálný východ, Afrika...), jestli by se podělili o své zkušenosti. Jedná se mi primárně o to, jak to tahle mašina dává při asfaltových přesunech (po různých úpravách, samozřejmě. Jaká je cca rozumná cest.rychlost? Na Advíkovi (990 Adv.R 2012) to mám nastavené cca kolem 110 (tacho), zakže by mi stačilo cca kilo ideálně. Nedělá mi sedět na tý trestný lavici, co má moje Rko klidně dva dny v kuse, tyhle tvrdý lavice mám rád. Předpokládám, že vylepšený sedlo bude oproti originálu mnohem lepší a bude nějak rozumně srovnatelný s tím mým současným. Uvítal bych zkušenosti s motorem (výměna oleje, servis ventilů, výměna pístu apod.) u lidí, ketří to mají s cestováním podobně jako já. Mám přečtené kde co, jak tady, tak na adv.rideru, samozřejmě sleduju a čtu Rtwpaula a pod. Zajímají mě ale i zkušenosti lidí tady. Ročník cca 2020 a výš. Neřešme tady jiné mašiny, převážení na vozíku, v dodávce a pod. Zajímá mě, jak je to s výdrží téhle mašiny, když pojedu cca týden po asfaltu někam... Nechci dělat co dva roky generálku. Zkušenosti jsou různé, mnohá tvrzení o výdrži jsou velmi optimistická. Jezdím na pohodu, v offu potřebuju dojet a vrátit se, ne vyhrát medaili. S ostrými nemám ale žádnou zkušenost. Samozřejmě se na tom i projedu, než bych to případně kupoval Díky. PS: uvítám i případné doporučení na konkrétní ročník, vím o změnách v množství olej.náplně, což se ale dá kompenzovat větším spojkovým víkem. Má tahle mašina při mém způsobu používání (dálniční přesuny 100km/h tacho, cca 800 denně, v offu žádné píčoviny, prostě projet a havně dojet zpátky domů, jako vždy) vůbec potenciál udělat cca 27-30 tis. km bez generálky? Věci mimo téma mažu, ať to má nějakou tu štábní kulturu. Nic osobního.


Naposledy editováno 06.10.2024 13:22:00

Blokovaní uživatelé: bazin.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

4.7.2024 v 09:26 | Nahoru | #181
PETARDAK> ja to jen nadhodil k diskuzi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

Skvělá odpověď, děkuji! 4.7.2024 v 09:34 | Nahoru | #182
Eso_Rimmer> Ten motor fak vydrží nesmysl a čím méně do něj budeš zasahovat úpravami, tím větší je šance na bezporuchovost.
Soustředil bych se na dimenzování chlazení, ať při týrání/tlačení, třeba při zapadnutí nedojde ke krátkodobému uvaření, což se do motoru vepíše, jak do knihy a hodně bych bazíroval, na preventivní péči o elektriku/svazky, jak už jsem dříve psal...

A jako "štěk" jsem myslel koment pod videem, ne tvůj příspěvek

Naposledy editováno 04.07.2024 09:36:01

(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

4.7.2024 v 10:40 | Nahoru | #183

ZdendaZB píše: tříkroužkový píst, to se počítá i se stíracím, nebo bez stíracího kroužku

a magnet bych si mohjl přidat do fechtla, tam není jakej mám koupit a jak ho přidělat, když je tam všechno hliníkový ?



Prodává se náhradní vypouštěcí šroub, ve kterém magnet je. Nejsem si teď jistý, jestli ten, který jsem viděl, už byl adaptovaný na sítko, které je v PR4. Bohužel už netuším, kde jsem to viděl. Kdybys to našel, pošli odkaz, to bych na tu svou také přidal, to je dobrý nápad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

5.7.2024 v 07:58 | Nahoru | #184
PETARDAK> urcite nebudu a nechci pripadne experimentovat. jen jsem na to narazil, tak mi prislo ok to sem dat, at si o tom podebatujeme. urcite zavolam a pokecame

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

5.7.2024 v 08:18 | Nahoru | #185
Eso_Rimmer> čau tak sem hned po přečtení tvého příspěvku objednal magnetický filtr a zároveň po přečtení o oleji motul 300v od petardaka sem objednal 8litrů motulu.

Od příští soboty bude husqvarna týraná 14dní ve švédsku tak ti pak můžu hodit info co filtr posbíral a jestli třeba zaznamenám nějaký rozdíl v motorexu x motulu.

Oproti klukům co jezděj v ktm exc 500 jiný olej než motorex tak se mi zdá že jim ten motor vydává menší hluk a doufám že i ten můj kostitřas trochu ubere na hlučnosti

Naposledy editováno 05.07.2024 08:19:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

5.7.2024 v 09:17 | Nahoru | #186

Eso_Rimmer píše: dalsi velmi zajimavy poznatek... velmi ucina vec pro vydrz oleje a pod. ma byt vymena pistu za trikrouzkovy


Takz by mě zajímalo kam ten třetí kroužek chtějí nacpat. Shora zahloubení pro ventily, zespodu oblouček pro nasunutí čepu.
Nepsali kdo ten píst vyrábí? Jsem to zkusmo hledal a všechno je dvoukroužek.

(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

5.7.2024 v 09:24 | Nahoru | #187
ktm525smerák> mel by ti dobre poslouzit budu rad za info

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

5.7.2024 v 09:26 | Nahoru | #188
bazin.> to jsem se tam taky nedocetl predpokladam, ze mel na mysli celkovou vymenu, ne jen upravu. ale jak tu bylo napsano - je potreba videt ty veci v souvislostech. coz mi potvrdil i dalsi mechanik a muj nazor je stejny. ale je fajn nastinit moznosti a rict si pripadne: tak pratele, tudy ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

5.7.2024 v 09:34 | Nahoru | #189

Eso_Rimmer píše: bazin.> to jsem se tam taky nedocetl predpokladam, ze mel na mysli celkovou vymenu, ne jen upravu.


Nevím co si mám představit pod pojmem "celkova vyměna" a co pod pojmem "úprava". Konkrétně vzhledem k tomu pístu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

5.7.2024 v 09:45 | Nahoru | #190
bazin.> zvysis tlaky, zacnes vic namahat ojnici a klikovku, mimo jine, vzroste ti i teplotni namahani. takze bych predpokladal, ze k tomu vrsku by mel pribyt i spodek. ale tohle jsem zavrhnul. nema ani smysl resit napr. predelavku ze 450 Repliky, protoze to neni motor na "kadle, kadle", je to zavdoni motor a musi se tocit. jinak to odchazi a jses v tom cca za kilo. takze ani pres Repliku cesta nevede. jeste je tu nastinena moznost upravy tohodle motoru pomoci mazaciho systemu z Repliky, ale o tom nemam moc zjisteno, jen okrajove. nejrozumnejsi volba se mi zatim jevi to, co psal Petardak. mam to potvrzeno i z jinych zdroju. ma to hlavu a patu. ten motor by mel dostat sanci po par vylepsenich (vetsi viko, chlazeni) pro tenhle zpusob cestovani.

Naposledy editováno 05.07.2024 09:45:46

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

5.7.2024 v 10:49 | Nahoru | #191

Eso_Rimmer píše: bazin.> zvysis tlaky, zacnes vic namahat ojnici a klikovku, mimo jine, vzroste ti i teplotni namahani. takze bych predpokladal, ze k tomu vrsku by mel pribyt i spodek. ale tohle jsem zavrhnul.


To co popisuješ jsem samozřejmě na mysli nemél, Žádné tůnění za účelem zvyšování výkonu.
Tu informaci o tříkroužkovém pístu jsi vypátral v souvislosti vpodstatě úplně opačné - prodloužení životnosti. Takže ten tříkroužek téměř jistě nebude kompresní píst. Nějak vymyšleno to asi musí být když píší že to používají.
Součástí sady můžou být vyšší těsnění pod válec a hlavu aby se zachovala stejná komprese, pokud je ten píst prodloužený od čepu vzhůru.
Nebo je součástí pístní sady kratší ojnice, můžou tím prodloužit píst dolů, samozřejmě uděláno tak aby to váhově sedělo. O fous nižší objem při téhle úpravě asi nikomu vadit nebude.

(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

5.7.2024 v 17:25 | Nahoru | #192
bazin.> proc by to melo mit mensi objem?

(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

5.7.2024 v 18:53 | Nahoru | #193
bazin.> jestli bych do toho sel, tak se v tom chci vrtat co nejmin. s Petardakem jsme to ted probrali, nalil mi klid do zil, tak mam o cem premyslet. uvidim, co jeste dalsiho se objevi, jak se mi na tom bude sedet, jak se mi pojede a jak se srovnam s financni strankou provozovani tohodle stroje.

(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

5.7.2024 v 19:14 | Nahoru | #194
Destroyer> OV v tomhle sleduju, ale on to pouziva na pojezdy po NZ, ne na dlouhe tripy. kdybych hledal masinu na vlek, tak se tady neptam. a k te hmotnosti-je tam rozidl cca 40kg. nevim, kam na ta cisla chodite. uz to zminuju ponekolikaty. vetsi napln oleje jde poresit vetsim vikem spojky, prida to par deci.

Naposledy editováno 05.07.2024 21:45:40

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

6.7.2024 v 08:09 | Nahoru | #195
takže je závěr takovej, že excéčko dá kolik kilometrů mezi výměnami a po kolika km se musí dělat motor, když se bude jezdit celý dny, spíš tejdny po asfaltu stokilometrovou rychlostí a pak se s tím zajede na nějakou tu tisícovku mimo asfalt a občas se to bude tavit v blátě a na kamení ?

Naposledy editováno 06.07.2024 08:10:14

(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

6.7.2024 v 09:24 | Nahoru | #196
ZdendaZB> to kdybych vedel... z tech informaci si musi udelat obrazek kazdy sam. masina ma motorove potencial velkej, zalezi na pristupu majitele. hlidat prehrivani motoru, mazani, nemeneni vzduch.filtru vcas a pod. osobne ted resim primarne finacni rentabilitu. ze by se mi chtelo za nekolik let provozu (jezdeno mym stylem) vysypat cca 60k jen za dve generalky, tak to se mi tedy nechce.

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

6.7.2024 v 09:32 | Nahoru | #197
Každý rok generálkovat motor je peklo hlavně za ty prachy. Kdyby aspoň motor najel 40 50 000 a volej jsem měnil po dvou tisících tak bych byl ochotný do toho jít. Ale takhle mně to přijde jako na hlavu na takové vzdálenosti.

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

6.7.2024 v 10:08 | Nahoru | #198
a navic clovek prijde o zaruku vzhledem k tomu, ze pri mem styu pouzivani clovek neni schopen dodzet predepsane intervaly udrzby v autorizovanych (jde to i jinde, ale neminim se s nimi hadat o tomhle) servisech. takze koupis za ctrt mice funglovku a vyrazis na cestu s tim, ze to mas (logicky) bez uz zaruky.

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

6.7.2024 v 10:24 | Nahoru | #199
pridam odkaz jeste na jedno zajimave povidani 140000km Aarona Steinmannna na EXC 500 2015

Naposledy editováno 06.07.2024 10:24:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2024 v 14:06 | Nahoru | #200
Eso_Rimmer> jen tech. poznámky, obešel jsem EXC/2024 co mám na dílně, sice 350, ale to je s 500 stejné:
-i obyč 24ky (ne 6D) mají už pevnější, festovně vypadající brýle
-klemy řídítek jsou u 24ky uložené v gumách
-za levý chladič se druhý vent. nevejde tak musí stačit ten pravý+případně zvětšené komory chladičů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

6.7.2024 v 14:13 | Nahoru | #201
Eso_Rimmer> hele s tou zárukou u ostrých - asi bych necekal zázraky

(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

6.7.2024 v 14:36 | Nahoru | #202
assassin> nedelam si iluze ani u neostrych jasny, necekam zazraky, ale i tak. ctvrt mice za masinu bez zaruky, to je taky zavazi na vahach rozhodovani.

(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

6.7.2024 v 14:36 | Nahoru | #203
PETARDAK> diky

EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

6.7.2024 v 15:35 | Nahoru | #204
jeden ventilátor bude málo, když to budeš někde tavit na jedničku a přes spojku, za chvíli to uvaříš

(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

Skvělá odpověď, děkuji! 8.7.2024 v 09:22 | Nahoru | #205

ZdendaZB píše: Každý rok generálkovat motor je peklo hlavně za ty prachy. Kdyby aspoň motor najel 40 50 000


Jízda po cestě, čistě jen přesun bez jakéhokoliv blbinkování v terénu je 27-30km/1mth.
Tak nějak vyčteno z diskusí se dá na 4T motor ostrého endura (EXCf, WRf) najet něco kolem 500mth.
Za 500mth najedeš při 27km/mth 13504km, při 30km/mth 15003km.

EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

9.7.2024 v 06:43 | Nahoru | #206
Takže jak tady už někdo psal, Před každou cestou generálka motoru. Zkuste ještě napsat kolik stojí takováhle generálka kompletně se vším všudy. Pouze materiál a potom práce.

EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

30.8.2024 v 10:12 | Nahoru | #207
Něco novýho ,?

Není nějaká 300ccm s 30 koneta co by vydržela víc ?

Ta hmotnost 120 kilo co teď jedu je suprová. Sv vejska 300 tlumiče 300 parada.

Jenže ten hnusnej motor co tam je to kazí.

Naposledy editováno 30.08.2024 10:14:47

EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

Skvělá odpověď, děkuji! 4.9.2024 v 12:49 | Nahoru | #208
Ahojte,
nečítal som celú tému ale dokážem prisieť svojou troškou.

Tento rok na jar som kúpil EXC500 Six Days 2023. Recenzia a úpravy na "adventure" jazdenie mám v profile, to popisovať nebudem. Čo sa týka motora, tak v tomto režime sa extrémne fláka. Pri porovnaní s jazdením vo fakt ťažkom teréne na ktoré používam EXC300TPI je to preň prechádzka ružovým sadom. A realisticky v momente keď sa na to naloží akákoľvek bagáž, tak ten extrém je nejazditeľný, lebo je to v tom momente ťažké a neohrabané. Asi ako rally stroj. Jako vypalováky v pohode ale tam je to len o výkone a nastavení podvozku a v oboch smeroch aj sériová 500ka má slušnú rezervu. Ten limit na technické veci ale ide rapídne dolu. Takže tento adventure režim podľa mňa proti tomu čoho je tá motorka schopná a na čo je stavaná je nebe a dudy. Batožinu si dovolím povedať že mám extrémne optimalizovanú a hoci to nemám odvážené odhadujem okolo 10kg. Mám 3x15L vaky. Viď denníky z TET tripov

Olej a motor... Aktuálne mám na tom cca 8800km a 160mth. Oleja je tam 1,2L. Ja lejem trošku viac, tak že pri zahriatom motore je ryska na hornej hranici. Ale je to minimálny rozdiel. Podľa môjho prieskumu veká na zvyšovanie oleja majú nulový efekt na jeho životnosť. Zdroj prvý a druhý . Ja mám víko sériové. Mením olej podľa toho ako mi to vyjde po 20-45mth. Keď odchádzam na viacdňový trip mením bez ohľadu na to koľko na ňom bolo dovtedy najazdené. Pokiaľ trip nepresiahne 3000km alebo sa nejde v extrémnych teplotách alebo náročnosti terénu kde sa motor prehrieva a spojkuje tak to cestou neriešim. Zatiaľ som absolvoval len tripy ktoré spadaly do tejto kategórie. Ten najdlhší bol práve jemne cez 3000km a okolo 50mth. Všetko sa snažím dokumentovať do denníka. Aktuálne motorku považuje za stav "ako nová". Pri výmene oleja v sitkách nie sú žiadne metalické pilinky. Akurát drobizg zo spojky na magnete ako na každej motorke. Spotreba oleja je stále nulová, výkonnostne neregistrujem žiadne zmeny. Väčšie zmeny robia obuté pneu a ich profil, ktorý mení obdvod kolesa.

Z iných zdokumentovaných skúseností je najpodrobnejší počin určite od Rolling Hobo . Ten má podrobne rozpísané aj servisné úkony, ale je to už starší model 2016 a bohužiaľ už je dlhší čas neaktívny.

Pre alternatívnu ešte možno kuknúť Dual Adventure Tom , ktorý je na ceste okolo sveta na CRF450L a má na tom už okolo 80tis km a aj intervaly naťahuje do (pre mňa) nechutných čísel a s motorom neboli problémy.

Naposledy editováno 04.09.2024 12:52:14

EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

4.9.2024 v 13:05 | Nahoru | #209
a kdybysme tam potřebovali naložit cca 40 kilo nákladu, samozřejmě, by se udělal nosič jako to mám na všech strojích, kterej by se chytil za stupačky, před podsedlovkou na rám stroje a částečně i na podsedlovku, aby se ta váha přenesla a neutrhlo to podsedlovku
nosič váží 4 kila komplet a s brašnama (2x40lt) co váží 2 kila obě to má skoro stejnou hmotnost jako mosko systém s plechovejma krytama vejfuku + na druhý straně, protože samotný mosko (systém cca 80lt nebo kolik to má) naložený a navíc v terénu pořádne nedrží, pořád se sune sem a tam a vůbec, padá navíc do vejfuku

snese ten stroj celkově 150 kilo nákladu včetně jezdce ?
protože jinak je to nepoužitelný, bez pořádnýho vybavení, jídla, nářadí pár dílů a benzínu navíc je sever nereálnej

teď jsem měl na svým fechtlovi stejnej náklad s vykonzolovanou podsedlovkou a úplná pohoda, 40 kilo na nosiči a projelo to všude, nic nepraskalo, ani se nepovolovalo
ale jezdil jsem opatrně, protože jinak to ani nejde a zdvihy tlumičů 300/300

akční rádius stroje po lesních cestách a v těžším terénu, místy samozřejmě, musí být aspoň 400 kilometrů, jinak můžeme zapomenout na sever + jídlo na 5 dní, pro jistotu kdyby se něco stalo a člověk musel čekat

Naposledy editováno 04.09.2024 13:09:24

EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

4.9.2024 v 13:39 | Nahoru | #210
Na to si asi budeš musieť odpovedať sám. Tvoje využitie je veľmi špecifické a nevybavujem si nikoho kto by riešil tak extrémny case s EXC500. EXCčko ľudia volia skôr kvôli super motoru, veľmi schopnému podvozku a nízkej hmotnosti. Minimálne naloženie a využívať ten potenciál motor + podvozok.

Do podmienok ktoré popisuješ mám pocit, že väčšinou ľudia vláčia staručké XRká a malé XTčka alebo TTčka v objemoch okolo 250. Pretože kvalita podvozku pri pomalej jazde nehrá rolu a ten menší tupý motor je príjemne pružný. Že nemá výkon a jazda nemá šťavu je vec druhá a druhoradá. Koľko vydrží ten podrám pri takom zaťažení ťažko povedať. Keď si vyrobíš svoj, tak to vydrží asi toľko ako kvalitne si ho vyrobíš a teda to všetko tam dokážeš bezpečne naložiť Toto asi za teba nikto nezodpovie.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 300l úpravy pro cestování [1 ... 7, 8] Honda CRF 300L, Honda CRF 300 Rally Eso_Rimmer 215 Včera v 18:18 Eso_Rimmer
Jak zvýšit sání na EXC [1, 2, 3] KTM EXC 500 Six Days ZdendaZB 67 25.4.2025 v 17:44 ZdendaZB
Zkušenosti s 500EXC KTM EXC 500 F Propiska7 27 25.4.2025 v 09:18 ZdendaZB
Motorka na polňačky a lehký terén [1 ... 5, 6] Suzuki DR 650, Honda NX 650 Dominator, Yamaha XT 600... Kavak95 172 19.4.2025 v 12:14 Che
exc500, řetězový kolečko a rozeta -... KTM EXC 500 F ZdendaZB 11 17.4.2025 v 19:34 ZdendaZB

TOPlist