Téma: Motorka na polňačky a lehký terén
Přeji pěkný večer.
S kamarádem plánujeme koupit endurové motorky s TP, čistě na jízdu po polních cestách, případně lehčí terén, v krajním případě nějaký TET nebo šotoliny na balkáně. Žádné hardenduro výlety neplánuju. TP potřebuju kvůli přejezdům po silnici.
Požadavky:
Rozumná váha (do 170kg?), dostupnost dílů.
Rozpočet nemám daný, cca 70k (můžu jít až ke 150, pokud by to mělo smysl). Spíš mi jde o to, že když mě to nebude bavit, ať se ta motorka dá prodat bez velké slevy nebo dlouhého čekání na někoho, kdo udělá stejnou chybu jako já

Zatím jsem narazil na tyto kandidáty:
Kawasaki KLR 650
Honda NX 650
Yamaha XT 600 E
Suzuki DR 650
Výhodou je nízká cena Taky je mi jasné, že to jsou už muzejní kousky, a bude to o štěstí, jak se o konkrétní kus někdo staral. Zároveň už to bude horší s dostupností dílů

Dál mě napadly:
CRF 300L - podle všech při enduro použití nestačí podvozek - nutná další investice plus jich moc v inzerci není
F 650 GS - už moc těžká
EXC 350 F - jen proto, že ji každý zná a nebude problém s díly; ale její potenciál nikdy nevyužiju + vyšší cena
Fantic Caballero 500 rally - ne úplně enduro, ale dost schopná; z inzerce mizí poměrně rychle
Fantic XEF 250 Trail - docela neznámá, viz. pointa s případným prodejem dál

Je nějaká motorka, kterou jsem úplně přehlídnul? Případně poprosím o tipy, názory

Naposledy editováno 02.02.2025 19:24:06
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na polňačky a lehký terén

2.2.2025 v 20:14 | Nahoru | #1
mnoooo... ne, ze bych nutne musel prihrat svoji polivku... ale co KTM 690 Enduro (R)?
Pripadne levnejsi a nudnejsi derivat.... Brambora G650 Xchallenge

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

2.2.2025 v 22:14 | Nahoru | #2
MedWed> V inzerci jsou asi 2 neR a 2 R, trochu mimo rozpočet, ale mrknu, díky. Na to BMW jsem nikde v inzerci nenarazil

(reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

2.2.2025 v 22:56 | Nahoru | #3
Kavak95> Jak těžkou motorku zvládneš zvednout, když ti zavalí na polňačce nohu?

(reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 05:09 | Nahoru | #4

Kavak95 píše: MedWed> V inzerci jsou asi 2 neR a 2 R, trochu mimo rozpočet, ale mrknu, díky. Na to BMW jsem nikde v inzerci nenarazil



Do 150 se nechaji sehnat... (myslim ty 690). I kdyz pravda ted koukam a inzerce je dost prázdná...

Kamarad premysli, ze by pustil do světa svýho Xchall, poalu mu link.

2 reakcí na tento příspěvek Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 07:53 | Nahoru | #5
Hmm u XChallenge si pamatuju, že je tam nějaký problém s řetězem kvůli neobvyklé pozici pastorku (a tím nemyslím výměnu, ale že se tam něco sere). A myslím, že vzduchový tlumič tak není ideální, ikdyž na krátké cesty je to asi jedno.

Možná Yamaha XT 660 R (ikdyž to je asi podobná hmotnost jako ty Kawasaki KLR 650, Honda NX 650)? KTM 390 Adventure. DRZ400S pokud seženeš v dobrém stavu, WR250R dobré ale je jich taky málo. Kawa KLX 230, 250.
Pak mě ještě napadají KTM LC4 640, Honda XR400 ale to jsou už staré stroje podobně jako ta Yamaha XT 600 E, Suzuki DR 650, už je to risk kupovat.

Ale když bych měl teď kupovat s tím co je v k dispozici ... KTM 390 Adventure teď bude zase nějaké nové a i nějaké enduro? CRL300L bude nejspolehlivější z jmenovaných. Tak nové DRZ4S má být, ale kdo ví kdy.

Ikdyž pokud budete jezdit jen kolem komína, tak možná kupte i něco ostřejšího pokud máte peníze, nějakou 450 od KTM nebo Yamahy co má homologaci na silnici?

EDIT: Tak to o XChallenge řetězu si asi pamatuju špatně.

Naposledy editováno 04.02.2025 17:30:38

(reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 08:07 | Nahoru | #6

Pedl píše: Hmm u XChallenge si pamatuju, že je tam nějaký problém s řetězem kvůli neobvyklé pozici pastorku (a tím nemyslím výměnu, ale že se tam něco sere). A myslím, že vzduchový tlumič tak není ideální, ikdyž na krátké cesty je to asi jedno.

Možná Yamaha XT 660 R (ikdyž to je asi podobná hmotnost jako ty Kawasaki KLR 650, Honda NX 650)? KTM 390 Adventure. DRZ400S pokud seženeš v dobrém stavu, WR250R dobré ale je jich taky málo. Kawa KLX 230, 250.
Pak mě ještě napadají KTM LC4 640, Honda XR400 ale to jsou už staré stroje podobně jako ta Yamaha XT 600 E, Suzuki DR 650, už je to risk kupovat.

Ale když bych měl teď kupovat s tím co je v k dispozici ... KTM 390 Adventure teď bude zase nějaké nové a i nějaké enduro? CRL300L bude nejspolehlivější z jmenovaných. Tak nové DRZ4S má být, ale kdo ví kdy.

Ikdyž pokud budete jezdit jen kolem komína, tak možná kupte i něco ostřejšího pokud máte peníze, nějakou 450 od KTM nebo Yamahy co má homologaci na silnici?



To si pamatuješ špatně... To (ten pastorek) se týkalo G450X ne G650X... O tom by víc napsal krokoš

A vzduchovej tlumič je buď výhoda nebo nevýhoda, záleží, jak na to koukáš... Každopádně se na to dělá i kit od Ohlins, když by byla ta potřeba...

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na polňačky a lehký terén

Skvělá odpověď, děkuji! 3.2.2025 v 08:07 | Nahoru | #7
asi bych si nejdriv ujasnil co chci... protoze pokud chci neco na polnacky a na CRF300L mi na to nestaci podvozek, tak u tech prehistorickych XT , DR apod ten podvozek do terenu nebyl taky zadna hitparada uz novej - ted po letech uz muze byt v zoufalem stavu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 08:27 | Nahoru | #8

Kavak95 píše: endurové motorky s TP, čistě na jízdu po polních cestách, případně lehčí terén, v krajním případě nějaký TET nebo šotoliny na balkáně. Žádné hardenduro výlety neplánuju. TP potřebuju kvůli přejezdům po silnici.


Doporučují tvůj ůmysl rozdělit na dvě části.

čistě na jízdu po polních cestách, případně lehčí terén. TP potřebuju kvůli přejezdům po silnici.

Na tuhle část se zaměřít a koupit na to motorku. Zmíněná KTM EXC350F je na tohle téměř ideál. Nebo podobná ze stejné kategorie např. Yamaha WR250F, Beta 390. Ono totiž s jídlem roste chuť.
Spousta lidí(a že jich tady na fóru je) udělala stejnou chybu když uvažovala jako ty máš vypsáno v zadání. Koupit na začátek něco né úplně ostrého, ale levného. Drapák se dá nasadít na 150kg DR, XT, KLR, nějaký terén to zvládne a serivis nebude potřeba tak často.
Po pár zalehnutích pod motorkou, vytahování zahrabané motorky z bláta, zvedání ve svahu, tě sama dožene myšlenka: proč jsem si já ocas rovnou nekoupil lehkou ostrou

nějaký TET nebo šotoliny na balkáně.

Tuhle část si nech k řešení jako samostatné téma někdy na později. S endurem z první části dotazu budeš jezdit i několikrát týdně, na TET vyrazíš jednou za rok. Proč se tahat celý rok kolem komína s motorkou kterou použiješ na týdenní dovolené jedenkrát v roce?

(reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

Skvělá odpověď, děkuji! 3.2.2025 v 08:33 | Nahoru | #9

assassin píše: asi bych si nejdriv ujasnil co chci... protoze pokud chci neco na polnacky a na CRF300L mi na to nestaci podvozek, tak u tech prehistorickych XT , DR apod ten podvozek do terenu nebyl taky zadna hitparada uz novej - ted po letech uz muze byt v zoufalem stavu...


Tohle podepisuju. Osobně vyzkoušeno (tedy u NX)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 08:37 | Nahoru | #10
Morozko> když se podíváš, odkud je tazatel, uvidíš, že kolem je jen placka... Takže maximálně přejezdy po polnackach... Na to je EXC škoda...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 08:54 | Nahoru | #11

MedWed píše: Morozko> když se podíváš, odkud je tazatel, uvidíš, že kolem je jen placka... Takže maximálně přejezdy po polnackach... Na to je EXC škoda...

Koukám do mapy, soutok Bečvy s Moravou, 3 rybníky, 4 pískárny. Tam ta lehká bude potřeba tuplem. Náhony, strouhy, bláto i ve vrcholném létě. Nechtěl bych tam vyprošťovat po kyvku zahrabanou XT600.

Naposledy editováno 03.02.2025 08:58:26

(reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 09:23 | Nahoru | #12
Morozko> trochu to tam znam... rikej tomu "mistni znalost" kdyz rikam, ze spis ne... ;)

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 10:57 | Nahoru | #13
Hele řešil jsem to samé loni. Přesně že bych to zkusil a jestli mě to bude vůbec bavit ......atd. Nakonec jsem předloni koupil starou LC4 620 se startérem - byl to předělaný Advik. Motorka stála 32 s TP a STK. Udělal jsem základní servis jako olej, filtry a zadní gumu a vesele jezdil. Když jsem zjistil že mě to baví a že to chci šel jsem vejš.

Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 10:59 | Nahoru | #14
Čau, keď ma už tu Medveď spomenul, tak na tvojom mieste , by som neváhal a ho poslúchol. Mne osobne sa tá BMW 650 X challenge páči a na tvoje využitie je ako stvorená. Vyzerá to pekne, kolesá to má správne 21 a 18. Keď na to obuješ tie akože enduro ( akože enduro=nie štuple) tak na ceste v pohode a terén to po suchom zvládne v pohode) . Ja osobne mám husku TE 449 na číslach, kvôli prejazdu na trať, obuté to mám na štuploch a po ceste je to blbé, stačí zabrzdiť pár krát s prednou brzdou a ....štuple fuč, sú z nich zuby. Lenže na asfalt mám inú motorku.

PS: a ešte navrch, budeš majiteľ BMW a to sa počíta .

Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 13:55 | Nahoru | #15
Ještě jeden tip KLX 650 R, pokud bys na ní někde narazil. Oproti KLR má lepší podvozek, váha necelých 130 kg.

Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 15:37 | Nahoru | #16
Ty starý kopyta s objemem kolem 600ccm bych rozhodně pro začátek nedoporučoval. Akorát ti to někde spadne na nohu a budeš mít po ježdění.
CRF300-Vyměnit zadní tlumič a jen jezdíš. Spojka na jeden prst atd.

Naposledy editováno 03.02.2025 15:41:17

Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 16:29 | Nahoru | #17
Voge 300 Rally

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 17:13 | Nahoru | #18
Hodíš drapáky a můžeš jezdit. V podstatě nové motorky za libovou cenu.
https://motorky.bazo...ty/kawasaki-klx-230/

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 18:12 | Nahoru | #19
Nepíšeš jak chceš na ten Balkán dojet, v dodávce nebo po ose

(reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 19:24 | Nahoru | #20
Pedl> ta CRF se jeví jako nejrozumnější volba.
U těch ostrých žiju v tom, že když má TP a příbal, tak to stačí vše namontovat (+ homo pneu), a normálně můžu na silnici, ne?

Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 19:24 | Nahoru | #21
KLR650 mi vesele po pět sezon sloužilo přesně k těm účelům, co tazatel popisuje. Eště že sem si ho koupil, aniž bych se na něj ptal tu na fóru, bo místní borci by mi vysvětlili, že to nepruží, láme nohy, nejde zvednout a nevim co všechno eště to dělá špatně..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 19:31 | Nahoru | #22
Morozko> V okolí tu jsou fakt hlavně polňačky. Bláto tu v létě je asi jen na jednom místě, kde se do pole zvedá spodní voda. Celá cesta podél Moravy od soutoku až do Kroměříže je suchá, žádná bažina.
2 nejbližší lesy jsou CHKO, tam nepojedu.
A pískovná znamená akorát to, že z vody tahají písek na hromady, tam žádné výjezdy do kopce nejsou. Navíc přes léto plná plavců a rybářů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 19:36 | Nahoru | #23

Kavak95 píše: Morozko> V okolí tu jsou fakt hlavně polňačky. Bláto tu v létě je asi jen na jednom místě, kde se do pole zvedá spodní voda. Celá cesta podél Moravy od soutoku až do Kroměříže je suchá, žádná bažina.
2 nejbližší lesy jsou CHKO, tam nepojedu.
A pískovná znamená akorát to, že z vody tahají písek na hromady, tam žádné výjezdy do kopce nejsou. Navíc přes léto plná plavců a rybářů.



... tos popsal moc hezky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 19:37 | Nahoru | #24
kokoška.> jo, na ty LC4 620/640 jsem se taky díval. Nezdá se, že by to byla úplná kasička. Jak je to s dostupností dílů?

(reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 19:37 | Nahoru | #25
Krautkopf> kdyz uz, tak klx 250, 300. Ale klx 650 na ty prejezdy lepsi.

(reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 19:42 | Nahoru | #26
ja1> určitě v dodávce. Ale jak tu někde padlo, bude to záležitost 1x ročně, takže to není úplně relevantní pro výběr motorky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 19:43 | Nahoru | #27
MedWed> jo
a abych nekecal, je tu ještě pitbike trať, ale tu klukům rozorávat nebudu

(reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 20:37 | Nahoru | #28
Kavak95> ja se v Tova narodil a peknejch par let zil...

(reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

Skvělá odpověď, děkuji! 3.2.2025 v 20:42 | Nahoru | #29

Kavak95 píše: kokoška.> jo, na ty LC4 620/640 jsem se taky díval. Nezdá se, že by to byla úplná kasička. Jak je to s dostupností dílů?


Neblbni se starou vyjebanou čubkou, která vibruje jak sbíječka. Výše zmíněná KLX650 sice tolik nevibruje, pokud jí někdo nevybral vyvažovák, ale ty poslední zbylé kusy, které tady putují skrze bazoš, jsou šroty v posledním tažení.

2 reakcí na tento příspěvek Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 20:42 | Nahoru | #30
A ještě se zeptám jako idiot. Ostrý enduro je zbytečný, protože budu sypat (nepoměrně) moc času a peněz do údržby něčeho, co podvozkově ani motorově nevyužiju?
(když pominu vyšší pořizovací cenu)
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 300l úpravy pro cestování [1 ... 6, 7] Honda CRF 300L, Honda CRF 300 Rally Eso_Rimmer 200 19.1.2025 v 16:08 Eso_Rimmer
podvozek CRF 300l [1 ... 5, 6] Honda CRF 300L Fridex_01 158 21.11.2024 v 16:42 Eso_Rimmer
CRF300L střílí a chcípne Honda CRF 300L Mbeki 24 14.11.2024 v 08:31 PetoF
Někdy od poloviny října do Bosy, za... Husqvarna 701 Enduro LR, Honda CRF 300L ZdendaZB 2 12.10.2024 v 16:48 Malp
EXC 500, CRF 300 L coby cestovní st... [1 ... 13, 14] KTM EXC 500 F, Honda CRF 300L, KTM EXC 500 Six Days Eso_Rimmer 392 7.10.2024 v 13:52 ZdendaZB

TOPlist