globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: časté startování motoru
25.1.2012 v 16:11
Ahoj, chci se zeptat má vliv na životnost motoru časté popojíždění a startování s tím že se třeba několikrát ten motor vůbec nezahřeje? Zajímá mě to u benzínového a i naftového motoru, protože pokaždé když jdu pro něco do garáže tak musím vyjet s autem/motorku a pořád něco startuji. Nafťáky prý jsou na to horší, ale nevím co je na tom pravdy......

(reakce na) časté startování motoru

28.1.2012 v 12:14 | Nahoru | #181

Dawe02 píše: Nejde o to ze by to nemazalo, ale o to, zen speceny olej speka na hreli pobli turbinoveho kola a krome rozvazeni zpusobi jedoduse vydirani sleeve bearingu. Slovo rapidne bych urcite nepouzil, presto take dochlazuju. Novym turbum s kulickovymi lozisky timto neublizis skoro vubec.


jo neco o lozisku mi tenkrat rikali kdyz jsem ten kram kupoval.
takze treba novy motory tsi? ja nevim jestli maj udelany to dochlazovani, nektery snad jsou chlazeny vodou nebo co, tem to nevadi vubec?

(reakce na) časté startování motoru

28.1.2012 v 12:26 | Nahoru | #182
Rampa89> celkova 1550kg:

WHTRDR> 20sec dochlazuj, to ti nic neudela a nemusis se niceho bat. Mne slo spis o to, ze i kdyz trba 50x nedochladis tak to vetsina tureb vydrzi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

28.1.2012 v 12:42 | Nahoru | #183

SperkysSV píše: ...Palubní PC byl šílenej, ukazovalo to plnou nádrž, pak si zastavil a chcípnul to a byla najednou prázdná a podobně. Tyhle pseudoauta už nikdy víc....



Presne tohle dela i to Policko. Jeden dilek z plne nadrze a natankujes do toho za 40 Euro.
Ale totez mi delal i Mercedes. Nevim proc si to poradne neotestuji, to je velka chyba.

Naposledy editováno 28.01.2012 12:43:14

časté startování motoru

28.1.2012 v 12:42 | Nahoru | #184
Honda Accord tourer 2.4 i-vtec
Průměrná spotřeba v létě 7,8 - 8,5, 80% dálnice,zbytek město+okresky
v zimě něco málo přes 9
nejmenší 7,2
Největší 10,2
měřeno od plné nádrže do plné.

časté startování motoru

28.1.2012 v 14:28 | Nahoru | #185
Čím víc studených startů tím horší.Motor se dřív opotřebovává a jde do kopru.

časté startování motoru

28.1.2012 v 19:08 | Nahoru | #186
nemáte někdo zkušenost s Prolongem u nových TDI ?

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

28.1.2012 v 19:57 | Nahoru | #187
jinak kolega na fabii 1.2tsi turbo po 23tis km ...městský provoz...v Utery mi volal a byl značně rozlazen

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

28.1.2012 v 19:59 | Nahoru | #188
marekparek> Co se stalo s turbem? Ma to v zaruce ne?

časté startování motoru

28.1.2012 v 20:29 | Nahoru | #189
ano v zaruce ...vymění ho ...ale prostě to nepotěšííí ...nevím ja to neviděl ,ale předpokládám že únik oleje a řinčení ...prý to začalo kouřit a nejelo... kolega ze škodovky co má saloon se před těmito motory udajně křižuje prý koho to napadlo když už tak je ten motor trochu neštěstí ale já je něják neznám ...

kdysi sem měl daihatsu scharade GTI 1.0t na sprinty motor šlapal seriově tuším na 100konících a ja se tam pokusil naimplantovat 120-130ps na těch 800kilo to lítalo krásně...

jednou ale blikla kontrolka mazání na rozzuřené 3jce a žačala klepat klika ...udělal se GO spodku a ojnic a pak sem to prodal ...kolega na tom jezdí do dnes ..ale najel tak 30tis km za 7let... ja s nim byl jednou dokonce v italii..
jako auto na hraní to bylo neskutečný a srandovní...turbo neodešlo nikdy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

28.1.2012 v 21:00 | Nahoru | #190
Dawe02> U 1.2 TSIček jsou slabostí turbo a rozvody - na ty byla vyhlášená i servisní akce, kdy při nejbližším garanční prohlídce byly rozvody vyměňovány. Plus zvýšená spotřeba oleje.

Rozvody hýýýr...
Poruchovost TSI hýýýr..

Naposledy editováno 28.01.2012 21:04:14

časté startování motoru

28.1.2012 v 22:39 | Nahoru | #191
STUDENÉ starty motoru se podílejí na opotřebení až z 70%

(reakce na) časté startování motoru

29.1.2012 v 11:04 | Nahoru | #192

Eso_Rimmer píše: Pises pekny blbosti, co se tyka prevodovky. Prosly mi rukama mnohe prevodovky, ktere majitele oddelali klasickym podtacenim. Samozrejme v tom bude hrat roli i mensi kvalita materialu, ale je to vec znama a kdo se v autech pohybuje, vi presne o co jde. Tak tu nehazej moudra o vecech o kterych si neco myslis, ale evidentne nevis.



Nevím co je větší blbost. Technik nejsem, ale primárně z logiky věci musí odcházet to, co jsem psal. Můžeš popsat co se přesně děje v převodovce při podtáčení, abych se poučil?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

29.1.2012 v 11:10 | Nahoru | #193

Eso_Rimmer píše: a jeste jedno doplneni... uz drahne let se na autech pouziva cidlo klepani, jestli ti to neco rika a to koriguje presne to, co ty popisujes.



Lol, ty ze mě musíš udělat debila za každou cenu, co? I když má benzín čidlo klepání, neznamená to, že díky tomu začne jezdit jako diesel!! je to určitě krok vpřed oproti karbecům, ale pořád to není samospásné. Kdo takovému bludu věří, motor mu asi nepoděkuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

29.1.2012 v 11:11 | Nahoru | #194

Hofner píše: Lol, ty ze mě musíš udělat debila za každou cenu, co? I když má benzín čidlo klepání, neznamená to, že díky tomu začne jezdit jako diesel!! je to určitě krok vpřed oproti karbecům, ale pořád to není samospásné. Kdo takovému bludu věří, motor mu asi nepoděkuje.



debila z tebe delat nemusim...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

29.1.2012 v 11:17 | Nahoru | #195

Eso_Rimmer píše: Pises pekny blbosti, co se tyka prevodovky. Prosly mi rukama mnohe prevodovky, ktere majitele oddelali klasickym podtacenim. Samozrejme v tom bude hrat roli i mensi kvalita materialu, ale je to vec znama a kdo se v autech pohybuje, vi presne o co jde. Tak tu nehazej moudra o vecech o kterych si neco myslis, ale evidentne nevis.



Převodovka může být zničena prakticky jen kroutícím momentem, který má přenést. Ano pro převodovku jsou lepší otáčky vyšší a menší kroutící moment. Ale pokuď má motor už tak velký kroutící moment, že by mohl ničit převodovku, tak určitě není podtáčen.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

29.1.2012 v 11:18 | Nahoru | #196
ernest> to me docela tesi, protoze je tam IHI
Ale nemyslim ze to bude s turbem nejaky objektivni prus*r, to by se velmi rychle rozkriklo.

(reakce na) časté startování motoru

29.1.2012 v 11:20 | Nahoru | #197
AndělČK> nezalezi jen velikosti momentu, ale i na zpusobu jeho dodavani. Nizke otacky-->velke torzni kmity.

Naposledy editováno 29.01.2012 11:20:52

(reakce na) časté startování motoru

29.1.2012 v 11:20 | Nahoru | #198

AndělČK píše: Převodovka může být zničena prakticky jen kroutícím momentem, který má přenést. Ano pro převodovku jsou lepší otáčky vyšší a menší kroutící moment. Ale pokuď má motor už tak velký kroutící moment, že by mohl ničit převodovku, tak určitě není podtáčen.



koukam, ze tady je to samy teoretik vyzbrojeny vzorci a vedeckym plastem ja to nikomu panove nevnucuju, jen se opravdu usmivam nad NEKTERYMI tvrzenimi, ktere tady zaznivaji.

časté startování motoru

29.1.2012 v 12:44 | Nahoru | #199
Sorry za mystifikaci. Na torzní kmity jsem nějak úplně zapoměl. Asi proto, že jsem už čistě zážehový a tam to není tak žhavé. Většina lidí spíše než následky torzních kmitů řeší problémy s eliminací. (dvouhmota atd..)

Naposledy editováno 29.01.2012 12:45:15

(reakce na) časté startování motoru

29.1.2012 v 17:06 | Nahoru | #200

Dawe02 píše: ernest> to me docela tesi, protoze je tam IHI
Ale nemyslim ze to bude s turbem nejaky objektivni prus*r, to by se velmi rychle rozkriklo.


Hele, já tuhle motorizaci nemám, takže jsem se po tom až zas tak nepídil, ale co jsem postřehl, tak ty turba prostě odcházej, klidně po 5 000 km od sjetí auta z linky. Zatím ale žádná servisní akce ohledně turba vyhlášená nebyla (min. o tom nevím), ty rozvody jsou evidentně častější. Ovšem je zřetelná snaha to ututlat - nebyla to klasická svolávačka. Proč asi?

2 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

29.1.2012 v 18:46 | Nahoru | #201
až se vám rozpukne spojka na TDI81kw po čipu nebo vlastně u kterýhokoli čiplýho tdi v manuálu tak je to právě tím krouťákem který od 1500ot roste až moc rychle a pak to rupne... mě se dvouhmota už rozletěla 2x...

každej kdo čipuje auta ti pak řekne že by se to nemělo třeba ve městě roztahobvat na 5tku od 1300ot poněvač pak to začne dostávat na prdel... ale opravdu sem ještě neviděl rozlámanou převodovku...to že hučí ložisko nebo synchron je buď blbou práce se spojkou a nebo ložisko bylo ostatně jako u roomstru který sem bral jako nový .tak ložo bylo jiý z výroby na pikaču...

po 25tis km se rozsypalo takže výměna v záruce...moje zkušenosti s auto mobilkou Škoda dobrý ale výrobky od řady Octavky 2 už něják pokulhávaj po kvalitě... to samí měl bolení i passat s 2.0TDI a pak proslulý motor 2,5tdi 132kw ...to bylo trefování kus od kusu a ahra na štěstí..

kolega bouchnul superba2010 tak ho nechal spravit(pojistka) a vzal protiúštěm A6 3.0tdi 2010 se 44tis km (audi salon referentský vůz) z auta byl natčenej ja ostatně po svezení taky opravdu se mi to zamlouvalo víc než X5(podlehal sem momentlnímu oslabení smyslu a zvažoval koupi toho krámu 2006) naštěstí sem vystřízlivěl...

Audi najelo 10tis km a po te dovolenka do Itošky --Chorvatsko a zpet ČR ...u znojma rána a chcíp ..tolik kontrolek svítit sem neviděl...odtah do servisu (nakalady Audi)...nahradní vozidlo A6 2,7tdi a cesta domů po 3dnech telefon --- pane auto tady bude dýl musí se udělat kompletní GO upadla řemenice na Klice či co a rozhodily se rozvody a bimbam motor v háji..

na budíku svítilo 56700km ...oprava 276tis ..(placeno audi záruka)

Po opravě protiúčet a passat 3,2fsi a zatím žádný problém spotřeba 12l svižnou jízdou a u audi 10v naftě takže zas tak markantní to není...

hold žádný nový auta nejsou to co auta z let 90...

u benziňáku

časté startování motoru

29.1.2012 v 19:19 | Nahoru | #202
Co Ti brání dát tam normální setrvák ? Nižší náklady a větší jistota.

Naposledy editováno 29.01.2012 19:20:27

(reakce na) časté startování motoru

29.1.2012 v 19:25 | Nahoru | #203

marekparek píše: ...
na budíku svítilo 56700km ...oprava 276tis ..(placeno audi záruka)

Po opravě protiúčet a passat 3,2fsi a zatím žádný problém spotřeba 12l svižnou jízdou a u audi 10v naftě takže zas tak markantní to není...

u benziňáku



Jsou to nakonec jenom stroje a zvlast kdyz kupujes jety, tak si nemuzes byt jisty nicim.
Jinak ale 12L 3.2FSI vs. 10L 3.0TDI bude muset byt hoodne jiny jizdni styl
Ta Audi umi pod 8 s normalni nohou na plynu (cemuz odpovida tak tech 12 Passata).

časté startování motoru

29.1.2012 v 20:14 | Nahoru | #204
jen si tu delam takovou malinkou znacicku

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

29.1.2012 v 20:32 | Nahoru | #205
ja mam stary dobry tdi rotacku a to mi prijde 10x lepsi nez priblblej benzin - rozvody, spojka cca nastejno, brzdy podle auta a holt jednou za 200tisic km nechat zrepasovat turbo jeste nez se rozsype. spotreba 5,5-6,5 litru, benzin co sem mel nesel pod 6 a to sem to jenom lechtal pri normalni jizde 7, pri palbe 10 a v zime 13 na kratky trasy. diesel mi nikdy nesel pres 7l a udrzba jako olej a filtry je samozrejmnost. tak kde je ten drazsi provoz diesla?

časté startování motoru

29.1.2012 v 20:41 | Nahoru | #206
s dieslem sem jezdil po městě za 12 s 3.0tdi

s Octavkou 7-9l záleží co je město A město pokud jen popojíždíš nebop to v praze vemeš třeba po okruhu a spotřeba rázem padne

ale ano diesel žere míň ...ja s 3.0i audy sem po městě na horách jezdil za 18 ..v dieslu Allroad 2,5tdi V6 za 12,7...to bylo furt do kopce kamkoli

časté startování motoru

29.1.2012 v 20:43 | Nahoru | #207
jo a na land cruiseru 80tce 4,5 v8 Sem na libavé v 1m sněhu na 35kolech spotřeboval 72l benzínu na trase 68km dle počítadla ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

30.1.2012 v 06:32 | Nahoru | #208

Eso_Rimmer píše: debila z tebe delat nemusim...



Seš chtrej jak rádio. Ptám se tě po nějakým důvodu proč odchází převodovka a ty se zmůžeš akorát na takovej plk. Vzpamatuj se, chlape.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

30.1.2012 v 06:50 | Nahoru | #209

Hofner píše: Seš chtrej jak rádio. Ptám se tě po nějakým důvodu proč odchází převodovka a ty se zmůžeš akorát na takovej plk. Vzpamatuj se, chlape.



psal jsem to jasne, neni muj problem, ze to nechapes a delas ze sebe trumpetu.

(reakce na) časté startování motoru

30.1.2012 v 09:22 | Nahoru | #210

Eso_Rimmer píše: psal jsem to jasne, neni muj problem, ze to nechapes a delas ze sebe trumpetu.



Sorry. Přehlídnul jsem ten příspěvek. Ale Hujere, co ta kaňka (vYbrace) v tvým věku?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist