Našel jsem velice zajímavé povídaní o této Jawce z let 90, asi poslední s čekým motorem a to o obsahu 250ccm a výkonu 27 koní. Je moc škoda že se tento model dál nevyráběl nebo aspoň ten motor nemontoval do další generace českého motocyklu značky Jawa
Jawa 250/593
No neni to nádhera
enduro
enduro 2
Naposledy editováno 18.12.2010 20:51:46
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
A jen tak na okraj: Nikdy k žádný motorce neprodávají ruce
Naposledy editováno 28.01.2011 17:13:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km
Já potkal tu negativní.
Krosovou ČZ 250/513 jsem kupoval já za své(vytěžil jsem babičky atd.), ale byla majetkem Colos Motokros Team. Proč jsem to dělal? Protože mě jako 16-ti letého kluka zatlačil soudruh Veselý ´do slepé uličky = "pokud chceš aby byla Tvoje zaplatíš 28 000,-Kčs, když jí napíšeš na Colos MTD bude Tě stát 14 000,-Kčs".
Teprve mnohem později vyšlo najevo jaký si z nás takovýhle "prasosoudruzi" udělali dojné krávy.
Pro vysvětlenou jako běžní svazarmovští jezdci jsme museli být registrováni ve svazarmu = možnosti byly dvě a) Rudá hvězda – vesměs pro SNB-áky a prominenty/řiťolezce. Pro zbytek světa – nás – byla jiná liga b) Colos Motokros Team Dobřany.
My jsme tak byli odsouzeni nakupovat od svazarmovských pohlavárů jako Ladislav Veselý-dnes Motorex/Božkov. Tehdy díky zdanění stála skutečně ČZ 250/513 pro občana 25 000,-Kč, ale pro svazarmovskou organizaci na členskou základnu byla přidělena. Když se pohlavárovi povedlo takovou přidělenku "ještě prodat" nám "jezdcorukojmým" naše prachy končili v jeho kapse bez zdanění nebo čehokili jiného.
V praxi to znamenalo, že motorku jsem si zaplatil sám, ale byla registrována na svazarm. Na tuto motorku L. Veselý s razítkem svazarmu nakupoval díly u DOSS za babku, respektive za fakturu organizace = blatník u DOSS stál 30,-Kčs, pístní sada 65,-Kčs… Tyto díly de facto nafasované na svazarmovské motorky nám následně prodával - registroaným členům s „vysoko Veselsko-svazarmovskou-přirážkou“ / blatník účtoval 400,-Kčs, píst bez kroužků 250,-Kčs, „L“ kroužek 150,-Kčs, běžný 65,-Kčs …atd.. Konečná těchto peněz byla opět hluboká kapsa pohlavára. A nezapomeňme, že běžná měsíční mzda činila 1500,-Kčs!
I takovouhle tvář mohla mít svazarmovská organizace. Hnus velebnosti.
ANO - tyhle typy komančů jsme měli pověsit v každém případě! To, že jsme tyhle hajzli nepověsili se nám vymstilo a jsme tam kde jsme.
Stejně tak jsme měli držet iealistické snílky typu Havel někde v ústraní, aby se tam uhulili a uchlastali k smrti a nemontovali se do zakázek národních podniků jako Jawa, ale především zbrojních.
Mimochodem - Jawa poslala v roce 1984 do světa nový motor 350 - "osmičku", ale Rusové si stále objednávali velké série se starým motorem 634. Díky tomu vznikl model 632 - když tak mne opravte.
Právě kvůli unifikaci a součástkové shodnosti. Tyhle motorky stále jezdí v půlce světa a ND ssi vyrábí v těchto zemích sami místní.
Dost tady padá "vyvážet" na západ. TO JE PŘECI KRAVINA - ZÁPAD (ANGLIE, NĚMECKO, POBŘEŽÍ US....) TO OVŠEM BYLO JEN 10% SVĚTA. ALE TEN PŘEZÍRAVÝ ZBYTEK TRHŮ ČINIL 90%!!! A když podnikáš a chceš přežít musíš dát trhu co chce a né převádět se supermoderní drahou technikou = prostě efektivně. A efektivitu právě za bolšána dosáhla Jawa takové, kterou by jinak nikdy nedocílila.
Tak si to spočítej "czechino" ekzaktní vědou matematikou, kde 1+1=2 (nepleť si s programovacím jazykem PC = kdybys nevědel pak tam 1+1=0) a neblábol jako bys byl "hloupíno".
Já Tě neodsuzuji - prd jsi zažil a o světě víš mimálně, naučil jsi se mluvit, moc jsi toho nepřečetl a z novinek na seznamu si opravdu reálný obaz světa neuděláš. Lidi, které osočuješ poznali dobře oba systémy = mají možnost přímého srovnání.
Podle mého názoru historie už odsoudila ekonomický převrat před 21 lety jako to nejhorší co nás (po roce 1993 půlstát)všechny vlastně po Štefánikovi s Masarykem potkalo.
Bílou horu sem nepletu - tu provedlo pár stavů a český lid v té době strádal tak jako tak.
Naposledy editováno 28.01.2011 22:11:28
1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km
Jinak ale ta motorka se jen tváří jako skutečný enduro. Má to strašně dlouhou jedničku a spoustu toho musíš jezdit přes spojku.Schází tomu šestka a v devadesáti je to na silnici skoro přetočený. Podvozek do lesa stačí ale na MX jsem byl pořád v dorazech i když bylo všechno utažený na krev. Jinak ale slušný servisní intervaly a během 20t. co jsem na tom natočil žádná závada. Spotřeba 4,5-6 litrů podle terénu.
Závěr: na hobby ježdění s výhradami, na silnici ani náhodou, větší terén taky ne.
Když to nestačilo takový fosilii jako jsem já, tak bych do toho bejt Tebou nechodil
1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km
často je to radikální stroj s ufodesignem, který odpuzuje dost lidí toužících po klasice kde je viditelněj motor, nádrž sedlo a dvě drátěný kola....
1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km
1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
Jawa Moto-Cross - nějakej dudáckej hybrid ze zbytků se seriovým laufem Dobře jim tak kurvám revanšistickejm
A co ta "Traversa" Co je to za muzeum ????
No takovýhle "tovární speciály" se vážně mohli prodávat nejen v Neckermannu ale klidně i na blešáku v Mnichově [lol] [lol]
Rok 1968! To už se víc než dva roky dělala ve fabrice "Trubka". Traversa byla dávno minulost.
Tohle se Němcům někdo pomstil ze zbytků se seriovou nádrží.
Nicméně odvolávám tvrzení, že Neckermenn nikdy soutěžní Jawy neprodával. Takovýhle zbytky splácaný z něčeho co zbylo ve Strašnicích asi jo. To byla pomsta za srpen že se na nás vykašlali a nechali nás rusům [lol] [lol] [lol]
Naposledy editováno 29.01.2011 16:53:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
že je to z následujícího roku poté co byl Ervin Schmider mistr Evropy 31/2 v mot. soutěžích (pro mladší ročníky v Enduro dvoudenních soutěžích)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
Aaron píše: Aaron>Chci dodat že jestli se moc nepletu byl Schmider mistrem na JAWĚ,může mi to někdo potvrdit?
Příští týden by tu u mě měl být jeden z reprezentantů který s ním dost kámošil. Zjistím detaily.Já jsem s ním naposledy mluvil v Harrachově právě v r.74.
Naposledy editováno 29.01.2011 19:35:48
Aaron píše: pech.>rád bych přidal vlastní zkušenost:chybí mu ruční brzda
Vůbec nějaká brzda!!!! Tady měl výhodu kamarád, zkušený výsadkář-v Lesothu se mu trochu rychleji rozběhnul kůň a Petr se raději rozhodnul opustit ho zavčasu parakotoulem . To já bych si jen rozbil hubu1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km
"Šmidra" jezdil 175ky, na Zundappu. Na Jawě Mistrem Evropy nebyl (teda nevím o tom), na Zundappu jo. Několikrát. Ve třídě závodívával s Petrem Válkem .
A Svazarm - aby se mohlo závodit, tož se tam muselo byt. A taky se daly vydělat peníze. Nejlepší byla diskotéka , lepší, jak sběr železa.
Na druhé straně bych některým bafuňářům nakopal do řiti eště dnes...vlastně ne tak zbaběle, zezadu, raději pěkně tváří v tvář .
Na XR400R se dá udělat takový tuning motoru, až Ti budou slzet oči. Bez dotčení traktoroidní jednoduchosti a charakteristiky motoru. Akorát to není za dvě koruny, jak jsou někteří zvyklí .
Naposledy editováno 01.02.2011 15:47:42
1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km
Ani jsem si nevšiml že by komunisti rozkradli zlatej poklad nebo cokoli jiného v zemi
babajezi: Jestli jste si nevšiml,že by komunisti cokoli rozkradli jiného v zemi za svého 40 letého působení,tak jste musel být buď jeden z nich,nebo jste nechtěl vidět,ani slyšet co se tady děje,ale největší krádež byla ta,že ukradli lidem svobodné myšlení a svobodu, změnili ho na direktivní a totální nesvobodu.
(napsal můj otec)
Tím s tématem na dobro končím.
Naposledy editováno 06.02.2011 00:26:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
czechino píše: babajezi>
........ největší krádež byla ta,že ukradli lidem svobodné myšlení a svobodu, změnili ho na direktivní a totální nesvobodu.
(napsal můj otec)
Tím s tématem na dobro končím.
s tou druhou půlkou bych s tvým otcem bez problémů souhlasil. Jinak jsem si ale vážně nevšiml že by vydrancovali republiku tak jak se to stalo po komunistickém majetkovém puči v roce 89 !! Kdo dodnes nepochopil, že to nebyla žádná revoluce ale právě jen předem připravený majetkový puč provedený v celém soc. dem. právě těmi největšími komunistickými stvůrami a hraje si dneska na komunistobijce je mi vážně k smíchu!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
Už nadobro poslední odpověď Opět od otce
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... | Mario853 | 5 | 7.10.2023 v 21:25 cmiral |
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... | vrbkys | 11 | 7.9.2023 v 15:10 Jenik789 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Problém s babettu 210 Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Babetta 210, Jawa 2... | DrevoKocurik | 6 | 6.10.2021 v 19:59 DrevoKocurik |
2T olej do motorky vs skůtru Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang,... | Váša04 | 10 | 21.7.2019 v 00:02 jawakain |