paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Na jawě 150 000 km
18.12.2010 v 20:43
Nevím zda to tu už nebylo.

Našel jsem velice zajímavé povídaní o této Jawce z let 90, asi poslední s čekým motorem a to o obsahu 250ccm a výkonu 27 koní. Je moc škoda že se tento model dál nevyráběl nebo aspoň ten motor nemontoval do další generace českého motocyklu značky Jawa

Jawa 250/593

No neni to nádhera

enduro

enduro 2


Naposledy editováno 18.12.2010 20:51:46

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km

28.1.2011 v 17:09 | Nahoru | #121
Aaron> Protože tak jak to myslíš, to v tý době u nás neexistovalo. Nebyly tu žádný sterilní "okruhy" na kterých by někdo lítal kolem dokola jak u blbejch. "Silnice" se jezdila po normálních cestách a byla "na srdce". Po lese nelítaly bandy kreténů na kroskách a soutěžáci nelítali v porostu a žili s lesákama bez problémů. A čemu říkáš "sportovní" dneska? GSXR 1000 ? To je blázinec právě tak na ten okruh a lítat kolem dokola do zblbutí. Nebo šestky typu R6, CBR 600RR ? To je to samý. Endura se koupit nedají kromě závodních speciálů u kterých si výrobce usmyslel že na dílech a servisních intervalech stáhne majitele z kůže. Kdo kdy slyšel aby se měnila pístní sada po 10 Mth ? Blil bych. Lítal jsem na soutěžní Jawě tři sezony.Kromě závodění jsem na ní jezdil na chatu, používal jsem jí pomalu na ježdění pro mlíko a nesáhl jsem na ní. Ne že bych flákal nějakou údržbu. Prostě to nepotřebovala. Ty dnešní "speciály" . Chtěl jsem si od Fojtíka na Jarově koupit enduro od Hondy.Za slušný peníze. Když jsem ale viděl ten servisní předpis tak mě málem trefil šlak. Enduro na hobby ježdění, nebo pro "lesní důchodcovskou turistiku" na trhu prostě vůbec neexistuje. Výrobci se zláznili a všichni dělají jeden stejnej hybrid v typový řadě.Krásný zábavný a universální motorky jako byla třeba RD 35o a pod už dneska nikdo nevyrábí a z těch novejch si prostě nedokážu vybrat. Ty tady slovíčkaříš mezi závodním a sportovním a já už tři měsíce marně přemýšlím co si koupit na příští sezonu. Tenhle koníček jde tak do prdele jak nikdy v historii

A jen tak na okraj: Nikdy k žádný motorce neprodávají ruce

Naposledy editováno 28.01.2011 17:13:39

(reakce na) Na jawě 150 000 km

28.1.2011 v 18:08 | Nahoru | #122
babajezi>Tentokrát souhlasím až na univerzálnost RD350.Dík za normální, neurážlivou reakci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km

28.1.2011 v 20:16 | Nahoru | #123
babajezi> Tuhle díru v endurech mohla právě vymezit Jawa.Třeba něco jako Honda XR 400.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km

28.1.2011 v 20:55 | Nahoru | #124
Madball> Myslíš v minulosti nebo po převratu?

(reakce na) Na jawě 150 000 km

28.1.2011 v 21:28 | Nahoru | #125
babajezi> Po převratu a zkušenosti měly.Mohly dělat velky konkurenty Husqvarně třeba

Naposledy editováno 28.01.2011 21:43:44

1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km

28.1.2011 v 22:04 | Nahoru | #126
Ona byla také svazarmovská organizace kus od kusu!!!
Já potkal tu negativní.
Krosovou ČZ 250/513 jsem kupoval já za své(vytěžil jsem babičky atd.), ale byla majetkem Colos Motokros Team. Proč jsem to dělal? Protože mě jako 16-ti letého kluka zatlačil soudruh Veselý ´do slepé uličky = "pokud chceš aby byla Tvoje zaplatíš 28 000,-Kčs, když jí napíšeš na Colos MTD bude Tě stát 14 000,-Kčs".
Teprve mnohem později vyšlo najevo jaký si z nás takovýhle "prasosoudruzi" udělali dojné krávy.
Pro vysvětlenou jako běžní svazarmovští jezdci jsme museli být registrováni ve svazarmu = možnosti byly dvě a) Rudá hvězda – vesměs pro SNB-áky a prominenty/řiťolezce. Pro zbytek světa – nás – byla jiná liga b) Colos Motokros Team Dobřany.
My jsme tak byli odsouzeni nakupovat od svazarmovských pohlavárů jako Ladislav Veselý-dnes Motorex/Božkov. Tehdy díky zdanění stála skutečně ČZ 250/513 pro občana 25 000,-Kč, ale pro svazarmovskou organizaci na členskou základnu byla přidělena. Když se pohlavárovi povedlo takovou přidělenku "ještě prodat" nám "jezdcorukojmým" naše prachy končili v jeho kapse bez zdanění nebo čehokili jiného.
V praxi to znamenalo, že motorku jsem si zaplatil sám, ale byla registrována na svazarm. Na tuto motorku L. Veselý s razítkem svazarmu nakupoval díly u DOSS za babku, respektive za fakturu organizace = blatník u DOSS stál 30,-Kčs, pístní sada 65,-Kčs… Tyto díly de facto nafasované na svazarmovské motorky nám následně prodával - registroaným členům s „vysoko Veselsko-svazarmovskou-přirážkou“ / blatník účtoval 400,-Kčs, píst bez kroužků 250,-Kčs, „L“ kroužek 150,-Kčs, běžný 65,-Kčs …atd.. Konečná těchto peněz byla opět hluboká kapsa pohlavára. A nezapomeňme, že běžná měsíční mzda činila 1500,-Kčs!
I takovouhle tvář mohla mít svazarmovská organizace. Hnus velebnosti.

ANO - tyhle typy komančů jsme měli pověsit v každém případě! To, že jsme tyhle hajzli nepověsili se nám vymstilo a jsme tam kde jsme.
Stejně tak jsme měli držet iealistické snílky typu Havel někde v ústraní, aby se tam uhulili a uchlastali k smrti a nemontovali se do zakázek národních podniků jako Jawa, ale především zbrojních.
Mimochodem - Jawa poslala v roce 1984 do světa nový motor 350 - "osmičku", ale Rusové si stále objednávali velké série se starým motorem 634. Díky tomu vznikl model 632 - když tak mne opravte.
Právě kvůli unifikaci a součástkové shodnosti. Tyhle motorky stále jezdí v půlce světa a ND ssi vyrábí v těchto zemích sami místní.
Dost tady padá "vyvážet" na západ. TO JE PŘECI KRAVINA - ZÁPAD (ANGLIE, NĚMECKO, POBŘEŽÍ US....) TO OVŠEM BYLO JEN 10% SVĚTA. ALE TEN PŘEZÍRAVÝ ZBYTEK TRHŮ ČINIL 90%!!! A když podnikáš a chceš přežít musíš dát trhu co chce a né převádět se supermoderní drahou technikou = prostě efektivně. A efektivitu právě za bolšána dosáhla Jawa takové, kterou by jinak nikdy nedocílila.

Tak si to spočítej "czechino" ekzaktní vědou matematikou, kde 1+1=2 (nepleť si s programovacím jazykem PC = kdybys nevědel pak tam 1+1=0) a neblábol jako bys byl "hloupíno".

Já Tě neodsuzuji - prd jsi zažil a o světě víš mimálně, naučil jsi se mluvit, moc jsi toho nepřečetl a z novinek na seznamu si opravdu reálný obaz světa neuděláš. Lidi, které osočuješ poznali dobře oba systémy = mají možnost přímého srovnání.

Podle mého názoru historie už odsoudila ekonomický převrat před 21 lety jako to nejhorší co nás (po roce 1993 půlstát)všechny vlastně po Štefánikovi s Masarykem potkalo.
Bílou horu sem nepletu - tu provedlo pár stavů a český lid v té době strádal tak jako tak.

Naposledy editováno 28.01.2011 22:11:28

(reakce na) Na jawě 150 000 km

28.1.2011 v 22:27 | Nahoru | #127
Franky> To jsi měl fakt smůlu. Já jsem za celou dobu kdy jsem ve Svazarmu byl a později fungoval i jako trenér takovou negativní zkušenost neměl. Ale tohle bylo v lidech a je to v nich i dneska. Jen je potřeba takový šmejdy odhalovat a odstraňovat. Myslím, že kdyby jsi tehdy přišel s patřičnými podklady na vedení Svazarmu, tak by se dotyčný dal možná nelegálně k letectu. I když si tím tak úplně jistý nejsem. Pamatuji docela nechutnou aferu s vydáváním falešných potápěčských průkazů pražským hasičům. Tehdy ale tu partičku rozehnala bezpečnost pytlem !

1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km

28.1.2011 v 22:34 | Nahoru | #128
babajezi: A ta DR400 co jsi měl ti nevyhovovala?To bych asi volil, kdybych chtěl něco novějšího z těch univerzálnějších endur. Jinak jsi to napsal poměrně trefně.

(reakce na) Na jawě 150 000 km

28.1.2011 v 23:13 | Nahoru | #129
Matess727x> DR 400S není špatná motorka ale mě prostě nesedla.Já předtím jezdil 2T půllitra od KTM a ta Suzuki vůbec nejede. Byl to můj první čtyřtakt a ze začátku jsem z toho byl zoufalej protože kromě toho že to vůbec nejelo jsem s tím neuměl.Přiletěl jsem do vinglu, dal o dva dolů, vzadu se to zastavilo a byl jsem v roští. Vyjížděl jsem pravou na šotolině, dlouhej. Prásknu heftem že odsadím a než se to roztočilo - byl jsem v roští Prostě celej život na dvoutaktu a teď tohle. Trvalo mi sezonu než jsem se s tím jakž takž skamarádil ale stejně 2T je 2T !

Jinak ale ta motorka se jen tváří jako skutečný enduro. Má to strašně dlouhou jedničku a spoustu toho musíš jezdit přes spojku.Schází tomu šestka a v devadesáti je to na silnici skoro přetočený. Podvozek do lesa stačí ale na MX jsem byl pořád v dorazech i když bylo všechno utažený na krev. Jinak ale slušný servisní intervaly a během 20t. co jsem na tom natočil žádná závada. Spotřeba 4,5-6 litrů podle terénu.
Závěr: na hobby ježdění s výhradami, na silnici ani náhodou, větší terén taky ne.
Když to nestačilo takový fosilii jako jsem já, tak bych do toho bejt Tebou nechodil

1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km

28.1.2011 v 23:26 | Nahoru | #130
babajezi: Děkuju za vyčerpávající odpověď. Já o něm nepřemýšlím,....to jsem se jen ptal na téma, jak jsi psal o univerzálním enduru,...tak mě zajímala tvá zkušenost když jsi DR400 a o tom se občas píše jako o univerzálním enduru na tvrdší zacházení.Já kdybych chtěl jezdit zase na akce kamarádů kolem mastodontů a větších endur (Kawu jsem prodal a přesedlal na KTM 45 0EXC), tak tam je to omezeno minimálním objemem 600.Z velkých endur by se mi zamlouvalo asi XR650,...ale ty jsou poměrně drahý.Asi si je každej vědom, že je to jedno z mála univerzálních endur.Jinak já jsem se naopak poměrně nenásilně přeorientoval z 2T na 4T a vyhovuje mi to.Ale to je podle chuti a pocitu každého.

(reakce na) Na jawě 150 000 km

28.1.2011 v 23:47 | Nahoru | #131
Matess727x> Já teď právě řeším dilema co koupit na příští sezonu. Kdyby se dělala Honda XR 400 tak by to bylo jednoduchý. To sice taky nejela ale dalo se na tom jezdit i tvrdej terén.Pak se mi líbila ta 650 ale na tom jsem se nikdy nesvezl.Bohužel už ani jedna nejde koupit nová a já zatím kupoval ze zásady jen nový motorky.Momentálně jezdím na Trickeru od Yamahy a na "lesní turistiku" je to naprosto dokonalý stroj. Projede to všechno a jediný co to nesnáší jsou velký skoky.Řeším i co na silnici ale to je to samý. Asi koupím GSXR šestku nebo litra. Nebo už se na to vyseru a koupím si koně

Na jawě 150 000 km

29.1.2011 v 00:24 | Nahoru | #132
stejně jako se takřka nedělají "obyčejná" endura, moc se nedělají any "obyčejné" cestovní motorky pro normální lidi na normální ježdění, v rozumně menších objemech 250-400-500...

často je to radikální stroj s ufodesignem, který odpuzuje dost lidí toužících po klasice kde je viditelněj motor, nádrž sedlo a dvě drátěný kola....

1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km

29.1.2011 v 00:24 | Nahoru | #133
babajezi: na koně se blbě leze... a má jednu vadu, tou je to, že má vlastní mozek...

1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km

29.1.2011 v 15:32 | Nahoru | #134
Aaron pro ty kteří tu prohlašovali "Neckerman"nikdy soutěžáky JAWA neprodával.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km

29.1.2011 v 16:40 | Nahoru | #135
Aaron> Nojo, Neckermann Tak nevím jestli jsme z těch Němců dělali blbce my nebo si z nich dělal prdel Neckermann
Jawa Moto-Cross - nějakej dudáckej hybrid ze zbytků se seriovým laufem Dobře jim tak kurvám revanšistickejm

A co ta "Traversa" Co je to za muzeum ????

No takovýhle "tovární speciály" se vážně mohli prodávat nejen v Neckermannu ale klidně i na blešáku v Mnichově [lol] [lol]

Rok 1968! To už se víc než dva roky dělala ve fabrice "Trubka". Traversa byla dávno minulost.
Tohle se Němcům někdo pomstil ze zbytků se seriovou nádrží.

Nicméně odvolávám tvrzení, že Neckermenn nikdy soutěžní Jawy neprodával. Takovýhle zbytky splácaný z něčeho co zbylo ve Strašnicích asi jo. To byla pomsta za srpen že se na nás vykašlali a nechali nás rusům [lol] [lol] [lol]

Naposledy editováno 29.01.2011 16:53:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km

29.1.2011 v 16:56 | Nahoru | #136
babajezi> Nemohl jsem to dát dříve protože mám motoarchiv už na chalupě, myslím
že je to z následujícího roku poté co byl Ervin Schmider mistr Evropy 31/2 v mot. soutěžích (pro mladší ročníky v Enduro dvoudenních soutěžích)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km

29.1.2011 v 17:00 | Nahoru | #137
Aaron>Chci dodat že jestli se moc nepletu byl Schmider mistrem na JAWĚ,může mi to někdo potvrdit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km

29.1.2011 v 17:22 | Nahoru | #138
pech.>rád bych přidal vlastní zkušenost:chybí mu ruční brzda

(reakce na) Na jawě 150 000 km

29.1.2011 v 17:49 | Nahoru | #139
Aaron> Už nevím jestli byl Schmider mitr na třipade nebo púllitru ale určo na JAWĚ v r.68a69.A na ČZ tuším 360 byl mistr světa motokrosu půllitrů Fridrichs v r.66,67,68.

(reakce na) Na jawě 150 000 km

29.1.2011 v 19:02 | Nahoru | #140

Aaron píše: Aaron>Chci dodat že jestli se moc nepletu byl Schmider mistrem na JAWĚ,může mi to někdo potvrdit?



Příští týden by tu u mě měl být jeden z reprezentantů který s ním dost kámošil. Zjistím detaily.Já jsem s ním naposledy mluvil v Harrachově právě v r.74.

Naposledy editováno 29.01.2011 19:35:48

Na jawě 150 000 km

29.1.2011 v 19:24 | Nahoru | #141
aaron: to se nahradí uvázáním k nejbližšímu většímu stromu

(reakce na) Na jawě 150 000 km

30.1.2011 v 00:29 | Nahoru | #142

Aaron píše: pech.>rád bych přidal vlastní zkušenost:chybí mu ruční brzda

Vůbec nějaká brzda!!!! Tady měl výhodu kamarád, zkušený výsadkář-v Lesothu se mu trochu rychleji rozběhnul kůň a Petr se raději rozhodnul opustit ho zavčasu parakotoulem . To já bych si jen rozbil hubu

1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km

1.2.2011 v 15:30 | Nahoru | #143
Koně - každý má plyn, brzdu i volant. Akorát 1. každý jinde a za 2. dlouho to trvá, než na to "pilot" dojde.
"Šmidra" jezdil 175ky, na Zundappu. Na Jawě Mistrem Evropy nebyl (teda nevím o tom), na Zundappu jo. Několikrát. Ve třídě závodívával s Petrem Válkem .
A Svazarm - aby se mohlo závodit, tož se tam muselo byt. A taky se daly vydělat peníze. Nejlepší byla diskotéka , lepší, jak sběr železa.
Na druhé straně bych některým bafuňářům nakopal do řiti eště dnes...vlastně ne tak zbaběle, zezadu, raději pěkně tváří v tvář .
Na XR400R se dá udělat takový tuning motoru, až Ti budou slzet oči. Bez dotčení traktoroidní jednoduchosti a charakteristiky motoru. Akorát to není za dvě koruny, jak jsou někteří zvyklí .

Naposledy editováno 01.02.2011 15:47:42

(reakce na) Na jawě 150 000 km

2.2.2011 v 20:58 | Nahoru | #144
Zdenalbenal> Vr.1969 patřil Němec Schmider k továrním jezdcům Jawy,vedle Brita Ivyho a Novozélandana Maugera (Schmider Mistr Evropy soutěže,Ivy Mistr světa silnice,Mauger Mistr
světa plošina)tito po zisku titulu podepsali Jawě.

Na jawě 150 000 km

3.2.2011 v 14:20 | Nahoru | #145
Jo, na půllitru ...a dvakrát, 68 a 69...
Furt se dovídám neco nového, byť ze "starých" časů.

1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km

6.2.2011 v 00:18 | Nahoru | #146
babajezi>

Ani jsem si nevšiml že by komunisti rozkradli zlatej poklad nebo cokoli jiného v zemi



babajezi: Jestli jste si nevšiml,že by komunisti cokoli rozkradli jiného v zemi za svého 40 letého působení,tak jste musel být buď jeden z nich,nebo jste nechtěl vidět,ani slyšet co se tady děje,ale největší krádež byla ta,že ukradli lidem svobodné myšlení a svobodu, změnili ho na direktivní a totální nesvobodu.

(napsal můj otec)

Tím s tématem na dobro končím.

Naposledy editováno 06.02.2011 00:26:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km

6.2.2011 v 10:30 | Nahoru | #147

czechino píše: babajezi>


........ největší krádež byla ta,že ukradli lidem svobodné myšlení a svobodu, změnili ho na direktivní a totální nesvobodu.

(napsal můj otec)

Tím s tématem na dobro končím.



s tou druhou půlkou bych s tvým otcem bez problémů souhlasil. Jinak jsem si ale vážně nevšiml že by vydrancovali republiku tak jak se to stalo po komunistickém majetkovém puči v roce 89 !! Kdo dodnes nepochopil, že to nebyla žádná revoluce ale právě jen předem připravený majetkový puč provedený v celém soc. dem. právě těmi největšími komunistickými stvůrami a hraje si dneska na komunistobijce je mi vážně k smíchu!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km

6.2.2011 v 17:11 | Nahoru | #148
babajezi> Opět vám budu oponovat. Po válce, kdy naše republika sice vykrvácená válkou, ale ze schopnými a pracovitými lidmi znovu startovala ekonomické znovupostavení na nohy a pokoušela se navázat na předválečný ekonomický a lidský potenciál i za pomoci Maršálova plánu, přišel puč 48, lůza se ujala moci, tím nemám na mysli inteligenci, nebo slušné a pracovité lidi i dělnických profesí. Všichni snad víme, kam jsme to za 40 let dopracovali. Po připraveném puči 89 těmi chytřejšími a nebezpečnějšími gaunery, kteří následně ve velkém stylu vydrancovali republiku během pár let, protože za totality byli u moci, měli postavení i možnosti. Jak určitě dobře víte o převlékání kabátů. Tito lidé po revoluci převedli státní majetky do svých soukromých rukou za symbolické ceny, protože v tom uměli chodit a stali se z nich velcí pseudokapitalisté, kteří ještě léta po puči drancovali, rozprodávali pod cenou zahraničním firmám národní majetek i know how a zpeněžili to, co ještě zbylo, ale jen málo z nich se opravdu chtělo seriózně podnikat. To byl pro ně rychlý a tučný zisk bez práce. Rychle se dá vše rozkrást a zničit, ale dlouho trvá než se něco vybuduje. Obyčejný český človíček, který dělal cinky cinky na Václaváku a myslel si, jak se bude mít dobře, by se nikdy nemohl dostat k takovým mafiánským praktikám ohledně majetku. A co se týká té dnešní vládní garnitury, jak se mohou chovat ti, kteří byli vychováni v tomto totalitním režimu a mladí, kteří to už nezažili, tak měli alespoň výchovu od rodičů pokřivených režimem. Bohužel i dnes je u moci "bez pár slušnějších" jedna banda arogantních moci chtivých idiotů, kteří hrabou pod sebe a na lidech a státu jim zase nezáleží. Bohužel i 20 let po té tady neexistuje skutečný kapitalizmus, jak ho známe na západ od nás, protože lidi nevědí, jak má skutečně vypadat a jak se mají chovat. Především se musí změnit pokřivené myšlení, uvažování, chování a změnu povahy českého človíčka z dob minulých, ale to bude trvat ještě hodně dlouho.

Už nadobro poslední odpověď Opět od otce

(reakce na) Na jawě 150 000 km

6.2.2011 v 23:37 | Nahoru | #149
czechino> Velmi zkreslený a od skutečnosti značně vzdálený názor člověka, který nikdy neměl možnost nahlédnout do zákulisí politické scény v naší zemi jak za socialismu tak i nyní.

Na jawě 150 000 km

7.2.2011 v 11:48 | Nahoru | #150
Proti komunizmu je potřeba bojovat a když ne, tak aspoň volit proti němu. Jednoznačně. Jakmile Beneš vyhnal Němce - už nástupu komunizmu nebránilo nic. Taky dopadl podle toho. Další vývoj je jen následek všeho.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... Mario853 5 7.10.2023 v 21:25 cmiral
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 11 7.9.2023 v 15:10 Jenik789
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Problém s babettu 210 Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Babetta 210, Jawa 2... DrevoKocurik 6 6.10.2021 v 19:59 DrevoKocurik
2T olej do motorky vs skůtru Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang,... Váša04 10 21.7.2019 v 00:02 jawakain


TOPlist