globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Zdar hosi, dneska jsem se docetl, ze Jawa by mela chystat dle Pavla Suchyho nejakej cinskej 4T motor jako nahradu za klasickej 2T motor tripade. Nevite nekdo o tom neco vic? Odkaz na FB zde:

Jawakolemsveta

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 22:38 | Nahoru | #121
Jawel> Ale on se neposmiva.
Na jawe jezdím od svých 6 let, dovolená s rodiči, sestrou a jawou kyvackou se sajdou byla zážitkem. Bohužel čínská motorka s nálepkou jawy pro mě není žádná jawa, tou už navždy zůstane jen ta kývačka co mám dodnes.

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 22:44 | Nahoru | #122

Anti píše: assassin> Věřím.A ty mi zase věř,že tady nebýt Rakušáků,tak chcípneme hlady.Protože zemědělský družstva vychcípali,fabriky se vytunelovaly a pak zavřely.Já naštěstí práci mám.Sice takový vrabec v hrsti,ale lepší než holub na střeše.Ale ti "padesátiletí stréci" co dělali celý život na statku,ti měli smůlu...



ale ono za minuleho rezimu taky nepostavili kazdymu "tu jeho" fabriku pred nosem, rodiny se stehovali podle toho kde dostali byt, praci atd... jasne ty ted reknes, ze se jim ted nechce nekam se stehovat za praci atd... jenze predtim se nikoho zas az tolik neptali co se mu chce a co ne....

a ad vrabec v hrsti... ja to tak mel spoustu let, pak se udalo spousta zmen, jeden rok jsem musel jezdit kazdej tejden do rise a makat tam jako sroub...ale zase ted muzu to same delat z domova a klidne z te nejzapadlejsi prdele - jasne, neni to univerzalne fungujici recept pro vsechny, ale spis dukaz toho, ze moznosti existuji...

vytunelovana fabrika a zavreny druzstvo je z meho pohledu dost vymluva - pokud ta fabrika pred vytunelovanim mela co nabidnout, schopnej soukromnik dokaze snadno z jejiho "trhu" kus ukrojit pro sebe, to same zemedelci - kdyz se neuzivi druzstvo, jeden sedlak co svoji praci dela rad se uzivi vzdy, dneska si spousta lidi priplati za domaci produkt.. i u nasich na vesnici je takovych dost a jasne, nejezdej Skovyma mercedesama, ale na umreni nevypadaj a rozhodne nebrecej ani jako lidi tady na foru...

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 22:51 | Nahoru | #123
ad jawa, tuhle nostalgii fakt nedokazu sdilet, jezdil jsem na tom od chvile kdy jsem ji dokazal shodit otci ze stojanku, tzn mi nebylo ani 15, ale to preslo ve chvili kdy si otec koupil prvniho japonce, od te doby jsem na tom nejel... jediny dobry na tom je, ze prestoze to roky jen lezi v garazi, dostal bych ted za to 10x vic nez za co se to tenkrat kupovalo :) tak to tam klidne muze lezet dal

docela vtipnej byl text z toho posledniho dotacniho rizeni, kdy jawa po uspesnem vyvoji litru zada o dalsi prachy, ze uz maj ve fabrice vse hi-tech, ted uz jen dodelaj vyvojove oddeleni :) tak tomu ten vyvoj vlastne odpovida

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 23:00 | Nahoru | #124
.

Naposledy editováno 13.12.2016 00:01:03

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 23:08 | Nahoru | #125
anti: asi jediny v cem se shodnem je, ze to neni cernobily - tzn, ze dnesni doba ma spoustu tech "slabsich" mist a cim vic se do toho cpou socialisti, tim je jich vic. Zasadnich vyhod doby minule si moc nevybavim. obavam se, ze z pohledu cloveka co mel za komancu spoustu motorek vcetne japonce a procestoval s tim pul sveta se neda ten system moc soudit, vetsina lidi totiz nemohla vytahnout paty a ze by jim zbylo na neco takoveho jako motorka moc nehrozi. bez znamosti a uplaceni se na tyhle hracky vedly poradniky na nekolik let dopredu...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 07:40 | Nahoru | #126
Tak já Vám objasním jak to bylo.Nikdy jsem nebyl komunista a ani v SSM byl jsem pouze v pionýru ale to byl kdysi skoro každý.Ale přesto ty doby chválím a nikdy nebudu na komunisty nadávat.Pak když jsem měl jít na vojnu tak jsem raději podepsal doly v Ostravě.A tam jsem byl 12 let během nichž jsem v dobách kdy byl průměrný plat cca 2000kčs,pivo bylo za 1,70kčs a benzín za 4,50kčs a nová Jawa 634 za 11000kčs vydělával průměrně 20 000kčs měsíčně.( mám doma několik diplomů za důlní rekordy a i když se tomu dnes lidé smějí tak to bylo opravdu pracovně náročné) a mohl jsem si koupit cokoliv.Japonci se v těch dobách prodávali i v Tuzexu hlavně lehce ojeté byly běžně k sehnání i v inzerci ve Světě Motorů.Samozřejmě jich tam nebylo každý týden 10 ale občas byly.Kdo si vydělal tak si to bez problémů mohl koupit i bez známostí a členství v KSČ.Na ostravsku v těch dobách bylo asi 30 japonců.A pokud jsi chtěl jet na balkán tak jsi požádal o cestovní doložku a pokud jsi uvedl že jsi horník tak jsi ji skoro vždy dostal bez ohledu na to jestli jsi nebo nejsi komunista.Dnes pracuji na Slovensku,vydělám si několikanásobek průměrné české mzdy,koupit si můžu co chci,jet můžu kam chci ale trvám na tom že za komunistů mi bylo lépe a pokud bych měl jedno přání tak bych si přál abych se zítra ráno vzbudi a psal se rok 1980. No teď se můžou kritici dob minulých rozepsat......

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 07:50 | Nahoru | #127

BrumlaRT píše: Hezký jsi popsal dnešní dobu, jen je třeba prohodít a dosadit jiné instituce.

PS: ohledně Jawy, až zde začnou plácat bludy uslintaní honďáci, je třeba si přečíst trochu historie, jak třeba japončíci koupili od Jawy patent.



Okopčili jawáckej Automatic, nic jinýho. A kde je dneska Honda a kde Týnec ty patente?

E: A v Jawě mohli bejt jedině rádi, Honda měla obří prodeje a prachy se tak díky licenci sypaly i soudruhům do Jawy. A jak stejně celá slavná fabrika dopadla.
Zlatá MZ, ta aspoň udělala obstojného litra už před 10 lety.

Naposledy editováno 13.12.2016 08:01:27

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 07:59 | Nahoru | #128

sekáčmagor píše: ale trvám na tom že za komunistů mi bylo lépe a pokud bych měl jedno přání tak bych si přál abych se zítra ráno vzbudi a psal se rok 1980. No teď se můžou kritici dob minulých rozepsat......



Ty si dobrej případ. Peníze především, co ? Že se nemluvilo o "špatných věcech", nemohl si vycestovat, nebo dokonce odstěhovat se do ciziny, všude cenzura....ale hlavně že si vyrubal dvacku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 08:30 | Nahoru | #129
sekáčmagor> Tak já zas něco řeknu tobě. Taťka byl v KSČ. A jelikož tam byl z principu, v 68 byl ze strany vyšoupnut. Pak už si ani neškrt. A my jako jeho rodina jsme taky neměli ustláno. Že ty jsi ze zbabělosti podepsal vstupenku do preferovaný party lidí, je tvoje věc. Většina lidí měla problém se do juhoslávie vůbec jednou za život podívat. Taťka se tam jednou za život dostal pod podmínkou, že nechá děcka doma, tak tam jel jenom s mámou. Tak tady nemluv o nějakejch dobrejch časech. Já si je moc dobře pamatuju a nikdy těm hajzlům neodpustím co naší/mé generaci udělali.

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 08:31 | Nahoru | #130
Tech> On vycestovat mohl,a odstěhovat ses mohl taky.A cenzura?To dneska není?

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 08:42 | Nahoru | #131
Nebylo by lepší, vrátit se k původnímu tématu ? Přecijen, kdo byl větší komunista s původním tématem nemá moc společného..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 08:59 | Nahoru | #132

Plazivec píše: sekáčmagor> Tak já zas něco řeknu tobě. Taťka byl v KSČ. A jelikož tam byl z principu, v 68 byl ze strany vyšoupnut. Pak už si ani neškrt. A my jako jeho rodina jsme taky neměli ustláno. Že ty jsi ze zbabělosti podepsal vstupenku do preferovaný party lidí, je tvoje věc. Většina lidí měla problém se do juhoslávie vůbec jednou za život podívat. Taťka se tam jednou za život dostal pod podmínkou, že nechá děcka doma, tak tam jel jenom s mámou. Tak tady nemluv o nějakejch dobrejch časech. Já si je moc dobře pamatuju a nikdy těm hajzlům neodpustím co naší/mé generaci udělali.



Ty doly jsem nepodepsal ze zbabělosti ale proto že jsem ze sebe nechtěl dělat dva roky blbečka jak se to povedlo Tobě.Mimochodem,ty doly byly mnohem nebezpečnější než ta slavná vojna...

Naposledy editováno 13.12.2016 08:59:20

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 09:03 | Nahoru | #133

sekáčmagor píše: ...Dnes pracuji na Slovensku,vydělám si několikanásobek průměrné české mzdy,koupit si můžu co chci,jet můžu kam chci ale trvám na tom že za komunistů mi bylo lépe a pokud bych měl jedno přání tak bych si přál abych se zítra ráno vzbudi a psal se rok 1980.


Nechápu tu logiku. Na rozdíl od roku 1980 si můžeš koupit opravdu co chceš, na rozdíl od roku 1980 můžeš jet opravdu kam chceš a přesto bys raději žil v roce 1980? Jediný důvod který mě napadá je ten, že jsi tehdy byl mladý. Ale vážně bys chtěl žít v minulosti se svým nynějším věkem? Co bys tím získal oproti dnešku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 09:19 | Nahoru | #134

Tech píše: Ty si dobrej případ. Peníze především, co ? Že se nemluvilo o "špatných věcech", nemohl si vycestovat, nebo dokonce odstěhovat se do ciziny, všude cenzura....ale hlavně že si vyrubal dvacku.



Ty jsi asi nečetl co jsem napsal.Vytrhl jsi z kontextu jednu větu a doplnil k tomu pár nesmyslů.Já jsem jasně psal že jsem mohl cestovat pokud bych chtěl tak jsem se mohl z Jugoslávie "odstěhovat" kam bych chtěl.(tak to přeci udělala spousta lidí) jenže já jsem se nechtěl odstěhovat.Mi tady bylo dobře jak jsem napsal.Až nedávno jsem se odstěhoval na Slovensko neboť už mi bylo z té "české demokracie a svobody" na blití.A cenzura to mi bylo šuma fuk.Nevím co byly podle Tebe "špatné věci" teď se nich sice mluví ale neřeší takže ve výsledku to vyjde nastejno.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 09:23 | Nahoru | #135
Já bych to neřešil.Někdo se měl špatně,někdo dobře,někdo si myslí že všichni se měli špatně
Vraťte se k tématu,nechť Jawa žije navěky

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 09:30 | Nahoru | #136
Za komunistů prej nebylo modrý nebe, řikal mi to jeden 20ti letý odborník na totalitní režimy
Jinak s tim cestováním za soudruha, muj děda jezdil do zahraničí normál v 70. a 80.letech, dánsko, německo, holandsko, švýcarsko, xkrát k moři do jugoslávie, ve straně nebyl. To samé děda přítelkyně, rodinné výlety na západ a k moři, ve straně nebyl, ani jejich manželky. Já měl dětství za soudruha do 9 let a nevim o tom, že by mi něco chybělo, lituju naopak dnešní děti v čem žijou... Ulice plné smažek, bezďáků, pochybných existencí z východu, různých vychcanců v kvádru, co koumaj, jak vydojit prachy z důvěřivých seniorů atd. No každá doba má svý...

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 09:31 | Nahoru | #137
Jawa bude žít na věky,i kdyby už neobnovili výrobu tak jich naštěstí bylo vyrobeno tolik že se jich dost dochová navěky..

Naposledy editováno 13.12.2016 10:49:31

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 09:36 | Nahoru | #138
sekáčmagor> Hele, horníci byli braní jako elita dělnický třídy. Sám píšeš, že si měl 10x vyšší plat než všichni ostatní. Každopádně, jsem rád, že si nebyl komunista nebo STBák, chvíli to tak vypadalo.

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 09:40 | Nahoru | #139
sekáčmagor vs. Tech
Docela humorné je, jak Tech (věk 23) ví, že sekáčmagor (věk 56) neví, jak to tehdy bylo hrozné

Ta doba byla prostě jiná. Bez problémů jsem se toulal českou krajinou, nenarážel na soukromé cesty, ... Ale mnohem snadněji jsem jel na Pirin než do 3x bližších Alp. Dnes mám mnohem vyšší životní standard, mnohem méně se mohu věnovat koníčkům, mám mnohem více starostí o budoucnost, ...

Ale tyhle úvahy na tenhle server podle mne nepatří.

Jawě bych přál úspěch. Asi jsem naivní.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 10:08 | Nahoru | #140
"Období prosperity ale nemělo dlouhého trvání. V letech 1963 a 1964 (v roce 1964 byl v JAWĚ vyroben miliontý motocykl v historii firmy) došlo pod heslem „Do socialismu nepojedeme na motocyklu, ale autem“ k reorganizaci, kdy základní závod JAWY v Praze na Pankráci byl převeden do ČKD Polovodiče. Podnik pak přemístil své sídlo do Týnce nad Sázavou a kromě motorárny ztratil i výrobu sportovních motocyklů v libeňském provozu. Vývoj a výroba sportovních motocyklů se přestěhovaly do bývalé továrny Ogar ve Strašnicích. Výroba motorů JAWA byla z nejmodernějšího závodu na výrobu motocyklových motorů na světě převedena do ČZM Strakonice.
Právě v této době, v době největšího rozmachu firmy a v době, kdy začínaly vznikat nové supermoderní japonské motocyklové továrny, došlo k rozhodujícímu zhoršení výrobních podmínek pro naše motocykly. Byl tím položen základní kámen pozdější postupné stagnace až úpadku nejen firmy, ale i celého československého motocyklového průmyslu."

A takhle to soudruzi pohřbili tím svým plánovaným hospodářstvím. A některým tady se snad po nich ještě stýská.

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 10:37 | Nahoru | #141
ElFidel> pššt, pokud ti ne táhne na důchod, nemáš právo tady nic psát. I když to jsou očividná fakta.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 10:58 | Nahoru | #142
no desetinasobek prumerneho prijmu lecos vysvetluje, kolik je dnes prumer? 25tis? ja kdybych mel dneska 250tis mesicne tak budu taky docela v pohode...

jawe bych pral, at uz se na to konecne vysere. cinsky motorky s nadrzi co zbyla na sklade - to je vysmech a ne pokracovani tradice.

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 11:26 | Nahoru | #143
assassin: přesně tak a nedej Bože, aby použili ten svůj rám!
Anti: Právě zemědělci z těch dědin, o nichž píšeš, teď shánějí šikovné lidi, kteří dovedou vzít za práci. I na velké stroje za miliony korun, se podívej, co dneska jezdí po polích. Odevšad slyším, jak je v zemědělství lidí málo, protože raději zdrhaj do měst za "zábavnějším" životem.
Ale pro motorkáře to je na prd, protože hlavní sezóna, kdy se nejvíc maká, často 12tky, 16tky, začíná už v březnu a táhne se až do listopadu, pak je teprv volno. Možná ještě v druhé půlce června, po sečích než začnou žně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 12:46 | Nahoru | #144
assassin> Proboha chlape ty snad nečteš co kdo píše nebo co?Já jsem napsal několikanásobný a ne desetinásobný.....

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 12:57 | Nahoru | #145
sekáčmagor> desetinásobek si vydělávál za bolševiků, takže je máš radši protože teď nemáš 250tis. Už chápeš ?

Btw na to v jakém musíš být balíku nemáš na profilu nic moc motorky, ne teda že bych dal na profil.

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 12:59 | Nahoru | #146

ElFidel píše: "Období prosperity ale nemělo dlouhého trvání. V letech 1963 a 1964 (v roce 1964 byl v JAWĚ vyroben miliontý motocykl v historii firmy) došlo pod heslem „Do socialismu nepojedeme na motocyklu, ale autem“ k reorganizaci, kdy základní závod JAWY v Praze na Pankráci byl převeden do ČKD Polovodiče. Podnik pak přemístil své sídlo do Týnce nad Sázavou a kromě motorárny ztratil i výrobu sportovních motocyklů v libeňském provozu. Vývoj a výroba sportovních motocyklů se přestěhovaly do bývalé továrny Ogar ve Strašnicích. Výroba motorů JAWA byla z nejmodernějšího závodu na výrobu motocyklových motorů na světě převedena do ČZM Strakonice.
Právě v této době, v době největšího rozmachu firmy a v době, kdy začínaly vznikat nové supermoderní japonské motocyklové továrny, došlo k rozhodujícímu zhoršení výrobních podmínek pro naše motocykly. Byl tím položen základní kámen pozdější postupné stagnace až úpadku nejen firmy, ale i celého československého motocyklového průmyslu."

A takhle to soudruzi pohřbili tím svým plánovaným hospodářstvím. A některým tady se snad po nich ještě stýská.



To jako, že se v Týnci před rokem 1964 nedělaly motorky? Hmmmm.
Částečně máš pravdu (motorárna ve Strakonicích, ...), částečně papouškuješ pokroucená fakta.

Hlavním problémem byl nepovedený start velkosériové výroby unifikované řady. To byl totální úlet. Plechová kraksna se měla svářet automaty. U prototypů (plechy vytvarovány též obráběním) to fungovalo. Díly z lisů bez dalšího opracování (podmínka velkosériové výroby) ale na sebe nepasovaly a nešly svařit automaty. Nová supermoderní linka po pár pokusech musela pryč, vrátily se staré stroje ... a dál to už znáte.

Jen taková poznámka - kdyby stejnou chybu (konstruktérskou a technologickou chybu) udělala tehdy třeba Honda, tak by to asi už nerozdýchala. Jawa tehdy přežila díky systému, který zrovna potřeboval nějaké motorky (na kvalitu a modernost nehledě) - a na peníze se taky moc nekoukalo (v komunismu žádné nebudou - že). A nad každou potenciální novinkou se pak vznášelo strašidlo průšvihu s unifikovanou řadou. No - to je tak všechno.

Naposledy editováno 13.12.2016 13:01:53

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 13:11 | Nahoru | #147
Takže Jawa skončila kvůli špatně navrhnutému lisu. Je tady sranda.

Japoncům se tohle nemohlo stát, protože už v té době měla vyspělé kontroly jakosti pod všemi oddělenímy firmy. (To se nakonec rozšířílo do celého světa). Nesvadej to na nějaký lis...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 13:47 | Nahoru | #148
Lidi, co tady resite? Jawu s cinskym motorem si muze koupit akorat uplnej blbec....

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 14:08 | Nahoru | #149
sekáčmagor> Už to tu zasíráme, ale když říkáš, že si to nenapsal ...

... A tam jsem byl 12 let během nichž jsem v dobách kdy byl průměrný plat cca 2000kčs,pivo bylo za 1,70kčs a benzín za 4,50kčs a nová Jawa 634 za 11000kčs vydělával průměrně 20 000kčs měsíčně....

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

13.12.2016 v 14:10 | Nahoru | #150

Zelinář píše: Lidi, co tady resite? Jawu s cinskym motorem si muze koupit akorat uplnej blbec....

Já si novou Jawu s čínským motorem koupil a jako blbec si teda nepřipadám Jak by si pak měli připadat majitelé premiové značky BMW s motorem Loncin
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist