Jawakolemsveta
Na jawe jezdím od svých 6 let, dovolená s rodiči, sestrou a jawou kyvackou se sajdou byla zážitkem. Bohužel čínská motorka s nálepkou jawy pro mě není žádná jawa, tou už navždy zůstane jen ta kývačka co mám dodnes.
Anti píše: assassin> Věřím.A ty mi zase věř,že tady nebýt Rakušáků,tak chcípneme hlady.Protože zemědělský družstva vychcípali,fabriky se vytunelovaly a pak zavřely.Já naštěstí práci mám.Sice takový vrabec v hrsti,ale lepší než holub na střeše.Ale ti "padesátiletí stréci" co dělali celý život na statku,ti měli smůlu...
ale ono za minuleho rezimu taky nepostavili kazdymu "tu jeho" fabriku pred nosem, rodiny se stehovali podle toho kde dostali byt, praci atd... jasne ty ted reknes, ze se jim ted nechce nekam se stehovat za praci atd... jenze predtim se nikoho zas az tolik neptali co se mu chce a co ne....
a ad vrabec v hrsti... ja to tak mel spoustu let, pak se udalo spousta zmen, jeden rok jsem musel jezdit kazdej tejden do rise a makat tam jako sroub...ale zase ted muzu to same delat z domova a klidne z te nejzapadlejsi prdele - jasne, neni to univerzalne fungujici recept pro vsechny, ale spis dukaz toho, ze moznosti existuji...
vytunelovana fabrika a zavreny druzstvo je z meho pohledu dost vymluva - pokud ta fabrika pred vytunelovanim mela co nabidnout, schopnej soukromnik dokaze snadno z jejiho "trhu" kus ukrojit pro sebe, to same zemedelci - kdyz se neuzivi druzstvo, jeden sedlak co svoji praci dela rad se uzivi vzdy, dneska si spousta lidi priplati za domaci produkt.. i u nasich na vesnici je takovych dost a jasne, nejezdej Skovyma mercedesama, ale na umreni nevypadaj a rozhodne nebrecej ani jako lidi tady na foru...
docela vtipnej byl text z toho posledniho dotacniho rizeni, kdy jawa po uspesnem vyvoji litru zada o dalsi prachy, ze uz maj ve fabrice vse hi-tech, ted uz jen dodelaj vyvojove oddeleni :) tak tomu ten vyvoj vlastne odpovida
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
BrumlaRT píše: Hezký jsi popsal dnešní dobu, jen je třeba prohodít a dosadit jiné instituce.
PS: ohledně Jawy, až zde začnou plácat bludy uslintaní honďáci, je třeba si přečíst trochu historie, jak třeba japončíci koupili od Jawy patent.
Okopčili jawáckej Automatic, nic jinýho. A kde je dneska Honda a kde Týnec ty patente?
E: A v Jawě mohli bejt jedině rádi, Honda měla obří prodeje a prachy se tak díky licenci sypaly i soudruhům do Jawy. A jak stejně celá slavná fabrika dopadla.
Zlatá MZ, ta aspoň udělala obstojného litra už před 10 lety.
Naposledy editováno 13.12.2016 08:01:27
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
sekáčmagor píše: ale trvám na tom že za komunistů mi bylo lépe a pokud bych měl jedno přání tak bych si přál abych se zítra ráno vzbudi a psal se rok 1980. No teď se můžou kritici dob minulých rozepsat......
Ty si dobrej případ. Peníze především, co ? Že se nemluvilo o "špatných věcech", nemohl si vycestovat, nebo dokonce odstěhovat se do ciziny, všude cenzura....ale hlavně že si vyrubal dvacku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Plazivec píše: sekáčmagor> Tak já zas něco řeknu tobě. Taťka byl v KSČ. A jelikož tam byl z principu, v 68 byl ze strany vyšoupnut. Pak už si ani neškrt. A my jako jeho rodina jsme taky neměli ustláno. Že ty jsi ze zbabělosti podepsal vstupenku do preferovaný party lidí, je tvoje věc. Většina lidí měla problém se do juhoslávie vůbec jednou za život podívat. Taťka se tam jednou za život dostal pod podmínkou, že nechá děcka doma, tak tam jel jenom s mámou. Tak tady nemluv o nějakejch dobrejch časech. Já si je moc dobře pamatuju a nikdy těm hajzlům neodpustím co naší/mé generaci udělali.
Ty doly jsem nepodepsal ze zbabělosti ale proto že jsem ze sebe nechtěl dělat dva roky blbečka jak se to povedlo Tobě.Mimochodem,ty doly byly mnohem nebezpečnější než ta slavná vojna...
Naposledy editováno 13.12.2016 08:59:20
sekáčmagor píše: ...Dnes pracuji na Slovensku,vydělám si několikanásobek průměrné české mzdy,koupit si můžu co chci,jet můžu kam chci ale trvám na tom že za komunistů mi bylo lépe a pokud bych měl jedno přání tak bych si přál abych se zítra ráno vzbudi a psal se rok 1980.
Nechápu tu logiku. Na rozdíl od roku 1980 si můžeš koupit opravdu co chceš, na rozdíl od roku 1980 můžeš jet opravdu kam chceš a přesto bys raději žil v roce 1980? Jediný důvod který mě napadá je ten, že jsi tehdy byl mladý. Ale vážně bys chtěl žít v minulosti se svým nynějším věkem? Co bys tím získal oproti dnešku?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Tech píše: Ty si dobrej případ. Peníze především, co ? Že se nemluvilo o "špatných věcech", nemohl si vycestovat, nebo dokonce odstěhovat se do ciziny, všude cenzura....ale hlavně že si vyrubal dvacku.
Ty jsi asi nečetl co jsem napsal.Vytrhl jsi z kontextu jednu větu a doplnil k tomu pár nesmyslů.Já jsem jasně psal že jsem mohl cestovat pokud bych chtěl tak jsem se mohl z Jugoslávie "odstěhovat" kam bych chtěl.(tak to přeci udělala spousta lidí) jenže já jsem se nechtěl odstěhovat.Mi tady bylo dobře jak jsem napsal.Až nedávno jsem se odstěhoval na Slovensko neboť už mi bylo z té "české demokracie a svobody" na blití.A cenzura to mi bylo šuma fuk.Nevím co byly podle Tebe "špatné věci" teď se nich sice mluví ale neřeší takže ve výsledku to vyjde nastejno.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Vraťte se k tématu,nechť Jawa žije navěky
Jinak s tim cestováním za soudruha, muj děda jezdil do zahraničí normál v 70. a 80.letech, dánsko, německo, holandsko, švýcarsko, xkrát k moři do jugoslávie, ve straně nebyl. To samé děda přítelkyně, rodinné výlety na západ a k moři, ve straně nebyl, ani jejich manželky. Já měl dětství za soudruha do 9 let a nevim o tom, že by mi něco chybělo, lituju naopak dnešní děti v čem žijou... Ulice plné smažek, bezďáků, pochybných existencí z východu, různých vychcanců v kvádru, co koumaj, jak vydojit prachy z důvěřivých seniorů atd. No každá doba má svý...
Docela humorné je, jak Tech (věk 23) ví, že sekáčmagor (věk 56) neví, jak to tehdy bylo hrozné
Ta doba byla prostě jiná. Bez problémů jsem se toulal českou krajinou, nenarážel na soukromé cesty, ... Ale mnohem snadněji jsem jel na Pirin než do 3x bližších Alp. Dnes mám mnohem vyšší životní standard, mnohem méně se mohu věnovat koníčkům, mám mnohem více starostí o budoucnost, ...
Ale tyhle úvahy na tenhle server podle mne nepatří.
Jawě bych přál úspěch. Asi jsem naivní.
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Právě v této době, v době největšího rozmachu firmy a v době, kdy začínaly vznikat nové supermoderní japonské motocyklové továrny, došlo k rozhodujícímu zhoršení výrobních podmínek pro naše motocykly. Byl tím položen základní kámen pozdější postupné stagnace až úpadku nejen firmy, ale i celého československého motocyklového průmyslu."
A takhle to soudruzi pohřbili tím svým plánovaným hospodářstvím. A některým tady se snad po nich ještě stýská.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
jawe bych pral, at uz se na to konecne vysere. cinsky motorky s nadrzi co zbyla na sklade - to je vysmech a ne pokracovani tradice.
Anti: Právě zemědělci z těch dědin, o nichž píšeš, teď shánějí šikovné lidi, kteří dovedou vzít za práci. I na velké stroje za miliony korun, se podívej, co dneska jezdí po polích. Odevšad slyším, jak je v zemědělství lidí málo, protože raději zdrhaj do měst za "zábavnějším" životem.
Ale pro motorkáře to je na prd, protože hlavní sezóna, kdy se nejvíc maká, často 12tky, 16tky, začíná už v březnu a táhne se až do listopadu, pak je teprv volno. Možná ještě v druhé půlce června, po sečích než začnou žně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
ElFidel píše: "Období prosperity ale nemělo dlouhého trvání. V letech 1963 a 1964 (v roce 1964 byl v JAWĚ vyroben miliontý motocykl v historii firmy) došlo pod heslem „Do socialismu nepojedeme na motocyklu, ale autem“ k reorganizaci, kdy základní závod JAWY v Praze na Pankráci byl převeden do ČKD Polovodiče. Podnik pak přemístil své sídlo do Týnce nad Sázavou a kromě motorárny ztratil i výrobu sportovních motocyklů v libeňském provozu. Vývoj a výroba sportovních motocyklů se přestěhovaly do bývalé továrny Ogar ve Strašnicích. Výroba motorů JAWA byla z nejmodernějšího závodu na výrobu motocyklových motorů na světě převedena do ČZM Strakonice.
Právě v této době, v době největšího rozmachu firmy a v době, kdy začínaly vznikat nové supermoderní japonské motocyklové továrny, došlo k rozhodujícímu zhoršení výrobních podmínek pro naše motocykly. Byl tím položen základní kámen pozdější postupné stagnace až úpadku nejen firmy, ale i celého československého motocyklového průmyslu."
A takhle to soudruzi pohřbili tím svým plánovaným hospodářstvím. A některým tady se snad po nich ještě stýská.
To jako, že se v Týnci před rokem 1964 nedělaly motorky? Hmmmm.
Částečně máš pravdu (motorárna ve Strakonicích, ...), částečně papouškuješ pokroucená fakta.
Hlavním problémem byl nepovedený start velkosériové výroby unifikované řady. To byl totální úlet. Plechová kraksna se měla svářet automaty. U prototypů (plechy vytvarovány též obráběním) to fungovalo. Díly z lisů bez dalšího opracování (podmínka velkosériové výroby) ale na sebe nepasovaly a nešly svařit automaty. Nová supermoderní linka po pár pokusech musela pryč, vrátily se staré stroje ... a dál to už znáte.
Jen taková poznámka - kdyby stejnou chybu (konstruktérskou a technologickou chybu) udělala tehdy třeba Honda, tak by to asi už nerozdýchala. Jawa tehdy přežila díky systému, který zrovna potřeboval nějaké motorky (na kvalitu a modernost nehledě) - a na peníze se taky moc nekoukalo (v komunismu žádné nebudou - že). A nad každou potenciální novinkou se pak vznášelo strašidlo průšvihu s unifikovanou řadou. No - to je tak všechno.
Naposledy editováno 13.12.2016 13:01:53
Japoncům se tohle nemohlo stát, protože už v té době měla vyspělé kontroly jakosti pod všemi oddělenímy firmy. (To se nakonec rozšířílo do celého světa). Nesvadej to na nějaký lis...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
... A tam jsem byl 12 let během nichž jsem v dobách kdy byl průměrný plat cca 2000kčs,pivo bylo za 1,70kčs a benzín za 4,50kčs a nová Jawa 634 za 11000kčs vydělával průměrně 20 000kčs měsíčně....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |