Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

17.4.2019 v 21:07 | Nahoru | #1291
No shimana maj docela gumovej chod, ale maji i docela silnej brzdnej účinek, takze se daji doce dobre davkovat i pres to, ze nejsou tak tvrdy na páce. Druha vec je to odvzdusneni, pokud jsi nekratil hadice a nasadil to jak jsi to koupil, tak nemusi byt dobre odvzdusnena.
Na hayes jsem pumpu neopravoval, ale na sram guide jo - rozebrat, pistek upnout do soustruhu a smirglem ho o neco malo zmenšit.

(reakce na) Horské kolo

18.4.2019 v 05:36 | Nahoru | #1292

_zdenda_ píše: Krovak> máš tu novou brzdu odvzdušněnou nebo jsi ji jen namontoval a dál neřešil?


Zkracoval jsem hadičku, odvzdušňoval asi půl hodiny. Žádný bublinky pak nešly z třmene ani pumpy, chod páky je vždycky stejnej, ať to zmáčknu poprvý, nebo podvacátý. Takže počítám, že vzduch by tam být neměl.

Horské kolo

18.4.2019 v 08:48 | Nahoru | #1293
Nedávno jsem koupil kompletní z fabriky natlakovanou sadu Shimano MT501 pumpa + MT520 čtyřpístkový třmen. Ze zvědavosti jsem se projel s pumpu 501 a následně ji vyměnil za původní XT M775. Rozdíl byl docela znát. Nová 501 oproti staré XT byla daleko gumovější s delším mrtvým chodem, ale brzdná síla +- stejná. Takže jsem nechal XT. Obě mají servo-wave.

Horské kolo

18.4.2019 v 12:02 | Nahoru | #1294
Tak už jsem taky přikůpil, Haibike Xduro 7,0 Allmountain s Boschackým motorem, sedlo mi to víc než ten Rockmachine. No a už jsem si na tom dokázal rozmít hubu na singltreku pod Smrkem, odřenej loket a koleno, naražený žebra a rameno, na motorce se padá líp páč vozím chrániče.
Čau, Tom

Horské kolo

18.4.2019 v 13:25 | Nahoru | #1295
Asi budu muset vyzkouset jiny shimano brzdy, protoze deore m596 gumovy na pacce moc nejsou a maj chod tak akorat. Rozhodne packa pruzi min nez assassinovy sramy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

18.4.2019 v 20:08 | Nahoru | #1296
assassin> Pumpa rozebraná za pomoci kompresoru, pístek vytlačilo až 8 barů, nacpal jsem to tam přes odvzdušňovák třmene. A teď přijde ta prdel, vnitřek pumpy, pístek, i gumová těsnění jsou jako nový, není na tom sebemenší poškození. V pumpě bylo trošku bordýlku, tak to asi zůstávalo viset na tom, ale popravdě to moc nechápu, bylo ho tam minimum. Takže teoreticky když to vyčistím a poskládám, mělo by to zas pár let fungovat.

No a druhá prdel je to, že jsem SLX vyzkoušel na silnici a brzdí to čím dál tím líp, jedním prstem prdel do smyku i s mými 90kg, za použití minimální síly. By mě zajímalo, co by to dělalo s větším kotoučem a sintrama. Tak si je asi nechám a ještě dokoupím ten předek i s 180mm kotoučem, no

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

18.4.2019 v 20:25 | Nahoru | #1297
Krovak> To o SLX čtu rád, chci si je koupit (vzado na 160mm a vepředu na 180mm kotouč).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

18.4.2019 v 21:07 | Nahoru | #1298
_zdenda_> já mám vpředu i vzadu kotouče 220. Celkem to i při tý váze brzdí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

18.4.2019 v 22:12 | Nahoru | #1299
se-se> 220mm kotouče na kole? Koukám na kupkolo a tam mají do 203, to sis nechával někde řezat? Zatím nemám potřebu měnit průměr kotoučů, mám teď brzdy Shimano BR-M365 a připadá mi to spíš jako něco pro pozvolné zpomalování než brzdy.

(reakce na) Horské kolo

18.4.2019 v 22:26 | Nahoru | #1300
_zdenda_> už je to 6 let co jsem je kupoval. Dělá nebo dělala to jen jedna firma v Evropě, jméno už nevím. Dokonce k tomu šly i koupit drżáky třmenů. Mak jsou ty kotouče velký, nedá se kolo postavit do žádnýho stojanu na kola

Naposledy editováno 18.04.2019 22:27:41

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

19.4.2019 v 01:47 | Nahoru | #1301
Už 203 sou děsně citlivý na zkroucení.220 je holej nesmysl.Spíš je důležitej brzdnej tlak a chlazení při delšim intenzivnim brzdění,ale tipuju,že to sese nezná,takže to bude vlastně fuk.Hlavně,že sou ty kotouče velký...

Horské kolo

19.4.2019 v 08:20 | Nahoru | #1302
Při 30km/h mi cinká vepředu i ten 160mm, takže ho chci nahradit tou 180mm jen proto, abych trochu srovnal brzdné síly předku a zadku. A na to moje připrcané ježdění po rovině je to ažaž. Navíc ty 220mm musej bejt jak zvonkohra

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

19.4.2019 v 08:48 | Nahoru | #1303
Zmulin: oni se ty velky kotouce casto delaj konstrukcne stejny jako na motorce - tzn alu stred a plovouci venec - hope to tak dela, goldfren atd...

Krovak: to cinkani je spis o tuhosti kola - hlavne vidlice. Endura tolik necinkaji

Naposledy editováno 19.04.2019 08:50:01

(reakce na) Horské kolo

19.4.2019 v 09:39 | Nahoru | #1304
assassin> jj,já pak koukal,eště sem si uvědomil potom,že s tim chlazenim sem to napsal blbě,bo ty veliký budou mít asi výhodu.Sem si jen vzpomněl,když sem zkoušel 203 a ty zvonily jaxviňa.Myslim ale že v tu dobu se ani nejtovaný ještě nedělaly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

19.4.2019 v 13:22 | Nahoru | #1305

zmulin píše: Už 203 sou děsně citlivý na zkroucení.220 je holej nesmysl.Spíš je důležitej brzdnej tlak a chlazení při delšim intenzivnim brzdění,ale tipuju,že to sese nezná,takže to bude vlastně fuk.Hlavně,že sou ty kotouče velký...


to se to tipuje, když jsi to nikdy nezkusil žejo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

19.4.2019 v 13:32 | Nahoru | #1306
se-se> No na par hřebenů sem vyjel a při těch sjezdech by ti opadaly všechny vynálezy z riditek

Horské kolo

19.4.2019 v 13:55 | Nahoru | #1307
No ty 200kotouce uz cinkaji , zvlast pokud to nejsou ty plovoucí - nejvetsi vliv ma tuhost vidlice, pokud nema vidlice pevnou osu a navic je to jeste nejaka xc vidlice - nebo proste neco s menším zdvihem - tak se kroutí fakt hodne a Zmulin ma pravdu.
Různých kol a brzd mi prošlo rukama fakt dost, takze tim, ze jsem neco nezkusil to nebude.

Horské kolo

19.4.2019 v 14:28 | Nahoru | #1308
Já je zkoušel,když jeste pevný osy nebyly,nebo to byla desna vzácnost a šel sem pak dolu na 180.Vidlice ma tu dobu úžasná.R.S. Psylo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

19.4.2019 v 15:08 | Nahoru | #1309

zmulin píše: se-se> No na par hřebenů sem vyjel a při těch sjezdech by ti opadaly všechny vynálezy z riditek


to je to samyjako s motorkou, pišeš nesmysly jen abys měl "pravdu"

Horské kolo

19.4.2019 v 15:40 | Nahoru | #1310
ja nevim co resite, mam v miniveckach silnicnií spalky (no silnicni, proste kratky 50mm, ne ty bikovy 70mm) a brzdi to jak das... nejvtipnejsi je kdyz silnicari rikaj jak jim to blbe brzdi, a pak vidis na tour ze si jeden vydesenej mamlas lehce sahne do brzdy ...a lezi pul pelotonu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

19.4.2019 v 15:45 | Nahoru | #1311

se-se píše: to je to samyjako s motorkou, pišeš nesmysly jen abys měl "pravdu"



Tak nám tady tu svojí pravdu rozeber.Třeba začni důležitostí 220 kotouče vzadu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

19.4.2019 v 18:00 | Nahoru | #1312

zmulin píše: Tak nám tady tu svojí pravdu rozeber.Třeba začni důležitostí 220 kotouče vzadu



Tahle diskuze nema smysl, kdyby nikdo jinej nepotreboval vzadu brutalni brzdny ucinek, tak sese ma jine pozadavky nez ostatni a jeho kolo je sestrojene presne tak aby splnovalo jeho nestandardni pozadavky.

Ja jsem dal balik za to abych mel kolo se 160mm zdvihama pod 14kg, sese usilovne vylepsoval az skoncil se 40kg pevnakem... kazdy jsme jiny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

19.4.2019 v 18:12 | Nahoru | #1313
zmulin> neuhýbej. Tvrdil jsi, že je to nesmysl a argumentoval jsi "brzdným tlakem" a chlazením. Jde o brzdný moment tedy součin síly a ramene a ne o tlak. Także větši kotouč víc brzdí a méně se hřeje a diky větší obvodové rychlosti se vice chladí. Já přece vím, že se dozadu dávají menší protože zadek má menší adhezi. Ale prostě velký kotouč brzdí s menší ovládací silou. A nebyla tu přeci řeč o potřebě ale tvrdíl jsi, že se teplem kroutí a to prostě neni pravda. Tvrdíš s urpurnou suverenitou věci, který nevíš, protoże jsi je nezkusil.
Až někdy zmáčkneš brzdu Magura na kotouči 220 tak se teprve dozvíš ten rozdíl a jak to vypadá, když to opravdu brzdí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

19.4.2019 v 18:34 | Nahoru | #1314
se-se> Takže,přečti si to ode mě zpátky a najdeš tam i,že to s tim chlazenim sem napsal blbě...Magura jaký?Já mam někde v krabici 20 let starý Louisy s plastovejma páčkama,tak ty taky?Pokud máš nejtovaný kotouče jak dělá Hope,Formula atd.,tak couvam.Já když to zkoušel,tak se ještě nedělaly a dneska už na to prdim..Klasický po pár opravdovejch brzdění začnou zvonit,páč se začínaj kroutit.
Tlak píšu proto,že každá brzda pracuje trochu s jinym víš.V praxi to teda může znamenat to,že ty tvoje Magury s 220kama budou brzdit stejně jako třeba XTRka se 180kama a to sem nemotam žádný sjezdový šestipístky co dělá například právě Hope.Jakej ty máš typ těch brzd?

E:písmenko

Naposledy editováno 19.04.2019 18:37:19

(reakce na) Horské kolo

19.4.2019 v 18:36 | Nahoru | #1315
assassin> hmm,můj slovák asi váží malinko víc....ale zase mam malinko menší zdvihy

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

19.4.2019 v 19:11 | Nahoru | #1316
zmulin> jaký typ fakt už po 6ti letech nevím a kolo je na baráku 60 km ode mě także se nekouknu. Byly to v tý době fy nejlepši a nejdražši co bylly k mání. Kotouč je pevný a nekroutil se ani když jsem sjížděl ze Řípu nebo z Brd. On je tak velký, že se opravdu nerozehřeje. Pochopitelně se do něj nesmi ani ťuknout, stačí i větev v lese ale varovnání rukou je snadný. Opravdu jsem bez problému dostal i svý supertěžký kolo na přední jedním prstem. Vím že je to rarita a nikdy jsem nikoho jinýho s 220kama nepotkal, ale je to super. A na 28ce ani nevypadaj nijak extrémně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

19.4.2019 v 20:23 | Nahoru | #1317

assassin píše: Zmulin: oni se ty velky kotouce casto delaj konstrukcne stejny jako na motorce - tzn alu stred a plovouci venec - hope to tak dela, goldfren atd...

Krovak: to cinkani je spis o tuhosti kola - hlavne vidlice. Endura tolik necinkaji


Mám tam relativně levnou Suntour Raidon RLD se 100mm zdvihem, takže říkáš, že by to mělo být tím? Jinak dneska jsem jel poprvý po zimě, nějakej ten terének, do kopce přes hezky nakypřené pole a přijel jsem domů vyklepanej jak startka po necelých 25km . Jsem nemohl ani slézt schody
A kotouč ani nezazvonil, a to jsem ho hnal i přes 50km/h. Asi měl dobrej den.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

19.4.2019 v 21:12 | Nahoru | #1318
Krovak> Měl jsem na kole RockShox 30 Silver TK Solo Air s rychloupínákem. Při brždění se to kroutilo jako had, bylo to dobré tak na cyklostezky a to ještě člověk nesměl moc vzít za brzdu, protože pak šlo přední kolo do vrtule. Když jsem přešel na 32mm Suntour Axon (také zdvih 100mm) s 15mm osou, tak došlo k velmi výraznému zlepšení - dá se normálně brzdit, dá se s tím také trošku jet i s mojí váhou (ale asi bych raději příště nějakou 34mm vidli )

(reakce na) Horské kolo

19.4.2019 v 21:21 | Nahoru | #1319
_zdenda_> Sjížděl jsem s tím Říp a do vrtule to rozhodně nešlo. Dalo by se s tím snad i jezdit po předním, kdybych to uměl

(reakce na) Horské kolo

19.4.2019 v 21:27 | Nahoru | #1320

_zdenda_ píše: Krovak> To o SLX čtu rád, chci si je koupit (vzado na 160mm a vepředu na 180mm kotouč).


Jestli chceš ušetřit, kup si mt-201. Dneska jsem je zkoušel, a nebrzdí to vůbec špatně. O něco slabší než SLX, ale řekl bych dostačující. A cena proti SLX třetinová.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist