globalmoto_kveten





Téma: Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
3.3.2022 v 18:03
Taková malá tipovačka

(Abychom to mohli porovnat s realitou a zjistit, jací jsme byli optimisti )

Změnil jsem pořadí v názvu, s tím co nás pravděpodobně čeká jsou ceny za phm asi ta menší bolest


Naposledy editováno 15.10.2022 22:34:10
Anketa: Kde se zastaví cena PHM?
35-40
4%
5
40-45
13%
16
45-50
35%
44
50-55
19%
24
55-60
7%
9
60-65
3%
4
65-70
6%
8
70+
9%
11
putler požere ukrajinu a cena klesne pod 30 Kč
5%
6

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 11:42 | Nahoru | #91
RomanSS> Souhlas, taky je rozdil jak vypadas po tom co vylezes po 6hod ceste z neceho co je na to stavene a neceho co jezdi za 1kc/km…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 12:39 | Nahoru | #92
RomanSS> Mě zaráží ten Tvůj dojezd 200km. Tos měl nádrž na 15 litrů?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 13:00 | Nahoru | #93

RomanSS píše: No já dálky jezdím + do práce 75km po dálnici...je to jak píšeš, docela by mě u toho sralo co 200km někde šaškovat s tankováním plynu...kdybych byl ale třeba řemeslník a řešil každou korunu, tak bych to zvažoval.

Codo> Když najedeš 60k za rok, tak nový auto smysl dává, já teď na jedno čekám (bude kolem Vánoc, když budu mít štěstí ). Mě nebaví řešit každej měsíc nějakej nutnej servis, protože mám starý auto...nebo se třepat, že se mi něco vysere za hranicema...



Přesně, je to o podmínkách, ve kterejch jezdíš. Na lpg jezdíme 450 km/nádrž, to je v pohodě, čerpaček několik v nejbližším okolí. No problemo. Se servisem taky žádnej problém - vraky doma nevedeme, ale jako staromilec akorát nechci ty pitomý dotykový displeje, konektivity, stěračový senzory, automatický přepínače dálkovejch světel nebo asistenty kdečeho - to jsou věci, který mě akorát serou. Průser je, že už dnes takový nový v podstatě nekoupíš.

Kolem Vánoc?? To sis objednal Lambo, ne? Čekat do Vánoc...to je ještě horší než mý tříměsíční čekání na objednanou hondu. Kdyby nebyla taková kosa, už by mě to pěkně sralo Musíš mít nervy jako provazy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 13:10 | Nahoru | #94
[quote=assassin]Codo> I sam born tady psal o problemech s lpg, svitici kontrolka motoru atd…

Tohle potvrdit nemůžu. LPG jezdíme už pámbu ví patnáct, možná sedmnáct let. Problém byl akorát před pěti lety jedinej, a to s automatickým přepnutím z benálu na lpg po ohřátí motoru. Vyřešila to změna prodejce lpg. Tady jich je na výběr víc a skutečně se od sebe ty směsi liší. Jinak ježdění celý ty roky zcela bez problémů. Jak jsem kdysi byl proti plynu, tak dnes, po těch letech, nemůžu o něm říct vůbec nic špatnýho. A že kdyby to stálo za prd, tak to klidně řeknu. Ve skutečnosti nám plyn přináší akorát veliký finanční úspory a zároveň žádný potíže, tak proč bych si stěžoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 13:44 | Nahoru | #95

Borntobewild píše: RomanSS> Mě zaráží ten Tvůj dojezd 200km. Tos měl nádrž na 15 litrů?


Toroidní nádrž místo rezervy, u auta, který žere 8l/100km benzínu...Objem ti neřeknu, si nepamatuju, ale myslím, že 35l....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 13:54 | Nahoru | #96

Codo píše: Přesně, je to o podmínkách, ve kterejch jezdíš. Na lpg jezdíme 450 km/nádrž, to je v pohodě, čerpaček několik v nejbližším okolí. No problemo. Se servisem taky žádnej problém - vraky doma nevedeme, ale jako staromilec akorát nechci ty pitomý dotykový displeje, konektivity, stěračový senzory, automatický přepínače dálkovejch světel nebo asistenty kdečeho - to jsou věci, který mě akorát serou. Průser je, že už dnes takový nový v podstatě nekoupíš.

Kolem Vánoc?? To sis objednal Lambo, ne? Čekat do Vánoc...to je ještě horší než mý tříměsíční čekání na objednanou hondu. Kdyby nebyla taková kosa, už by mě to pěkně sralo Musíš mít nervy jako provazy.


nn, objednal jsem si arteona sb...takový teď jsou čekačky... brácha čekal na touarega 9 měsíců, teď je to ještě horší V listopadu jsme objednali craftera, bude taky na vánoce...

Ono je spousta věcí o zvyku, ale je pravda, že plno věcí v autě nepoužívám. Třeba adaptivní podvozek mi je u alltracku k ničemu, tak jsem si ho do novýho už nedal...a ty stěrače mě třeba taky serou, tak je prostě na automatiku nedávám (za ně příplatek není).

Zas spoustu těch moderních věcí dost oceňuju...adaptivní tempomat a hlídání pruhů - super věc, když jedeš dál...když ne, tak to přes dvě tlačítka vypneš a nic tě nesere. Vyhřívaný sklo, volant, masáž sedaček- to je pecka
Co mě sere, je start/stop - mám na obou autech vypnutej...pípání bezpečnostních pásů (to má snad i felicie) a že se ruší dobrý motory kvůli ekologií Nebo rovnou celý modelový řady...

Naposledy editováno 05.03.2022 13:56:29

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 13:55 | Nahoru | #97

RomanSS píše: Toroidní nádrž místo rezervy, u auta, který žere 8l/100km benzínu...Objem ti neřeknu, si nepamatuju, ale myslím, že 35l....



35 litrů, 45 litrů - tak nějak, záleží jakej toroid, resp.na rozměru kola / rezervy

1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 14:01 | Nahoru | #98
Čím více elektronických hovadin v tom je, tím více je to zranitelnější
Na fichtlu stačily tři dráty a už to frčelo.
Navíc se spousta tupců v drahých plechovkách domnívá, že čím víc čidel a pomocných systémů, tím jvíc jsou nesmrtelní
Aneb - jak pravil kumpán - v super autě už jsi tři vteřiny mrtvý a ještě o tom nevíš

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 14:02 | Nahoru | #99
RomanSS> No nazdar. A zjevně bude ještě hůř... Ty likvidace modelovejch řad a motorů budou hrob blbých rádobyzelených automobilek.
Hele, kdybych jezdil 10 tisíc měsíčně a víc, viděl bych to asi taky jinak. Ale protože už konečně nemám auto jako prostředek práce, s radostí se vzdávám zbytečností ve prospěch aspoň zbytků jednoduchosti. Ostatně za ty roky jsem tak přežranej volantu, že když nemusím, tak nejedu. Jakejkoliv dvoukolovej motorovej postrk mi je milejší a zábavnější než krám se čtyřmi koly. Auto už mě fakt nebaví. Možná i v tom je zakopanej pes mý nechuti k těm všem autofičurám

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 14:05 | Nahoru | #100
Codo> kačku na kilák?
Tak levný plyn na ONU nemáte...
P.s.a teď už delší dobu ani mít nebudete..
Neb se to tu ještě neví, že když letí ropa hore, tak letí i D, Ba i LPG

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 14:21 | Nahoru | #101
Drakl> Jo, vždyť to píšu - dřív to byla kačka kilák. Dnes už o něco víc, ale pořád nic dramatickýho. Jezdím lehkou nohu, kdysi jsem měl žravý služebáky, to mě naučilo
ONO je jenom jedna z možností, kde tady nasosat.Tři až pět míst, abych nekecal (nevím totiž, jestli všechny fungují i dnes) v nejbližším okolí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 14:22 | Nahoru | #102

RomanSS píše: nn, objednal jsem si arteona sb...takový teď jsou čekačky... brácha čekal na touarega 9 měsíců, teď je to ještě horší V listopadu jsme objednali craftera, bude taky na vánoce...

Ono je spousta věcí o zvyku, ale je pravda, že plno věcí v autě nepoužívám. Třeba adaptivní podvozek mi je u alltracku k ničemu, tak jsem si ho do novýho už nedal...a ty stěrače mě třeba taky serou, tak je prostě na automatiku nedávám (za ně příplatek není).

Zas spoustu těch moderních věcí dost oceňuju...adaptivní tempomat a hlídání pruhů - super věc, když jedeš dál...když ne, tak to přes dvě tlačítka vypneš a nic tě nesere. Vyhřívaný sklo, volant, masáž sedaček- to je pecka
Co mě sere, je start/stop - mám na obou autech vypnutej...pípání bezpečnostních pásů (to má snad i felicie) a že se ruší dobrý motory kvůli ekologií Nebo rovnou celý modelový řady...

dcc je super, pokud sis ho do SB nedal tak budes asi zklamaný ikdyz muldix říkal že je tam výrazný posun tak těžko říct no
Alltracka budes prodávat?

Naposledy editováno 05.03.2022 14:22:45

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 14:30 | Nahoru | #103

foxdive píše: dcc je super, pokud sis ho do SB nedal tak budes asi zklamaný ikdyz muldix říkal že je tam výrazný posun tak těžko říct no
Alltracka budes prodávat?


jj budu. je to bitdi 240koní., to už se nedělá, já mám ten motor fakt rád teď je po rozvodech a vodní pumpě, najeto 230.
Muldixe sleduju, má super testy. Litovat nebudu, protože dcc teď mám a nepoužívám. U atreona lituju jen toho, že bez něj mám r19, s dcc r20, což vypadá líp, ale Muldix ty dvacítky kritizoval, že na mqb už to je moc... ale uvidím, musel jsem se vlézt do 1,5m...dva roky zpět bych za to měl třílitr od audi...

Naposledy editováno 05.03.2022 14:31:40

Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 14:50 | Nahoru | #104
Dcc používáš ikdyz si neprepinas, ddc tlumiče makaj trochu jinak než obyc
Ted sem sháněl nějakého alltracka a nic rozumného sem nesehnal tak sem se na to vybodl

1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 15:35 | Nahoru | #105
Predstava, ze velke motory mizi z nabidky, protoze automobilky jsou strasne "zelene" je uplne mimo. Je to kvuli tomu, ze lidi ty velke motory nechteji a nekupuji…

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 15:40 | Nahoru | #106

assassin píše: Predstava, ze velke motory mizi z nabidky, protoze automobilky jsou strasne "zelene" je uplne mimo. Je to kvuli tomu, ze lidi ty velke motory nechteji a nekupuji…


Nemyslím velký motory, ale i ty "lepší malý motory". Můj motor skončil kvůlli emisím (resp. spotřebě), ne kvůli nezájmu...

U modelových řad máš v tomto pravdu...a dost mě to mrzí.

Naposledy editováno 05.03.2022 15:40:24

1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 15:44 | Nahoru | #107
RomanSS: no, to vyjde dost na stejno… lidi si nekoupi motor co vic zere. Se koukni tady, i milovnici jednoduchosti si nechaji nejakym umelcem rozvrtat auto a nabastlit tam dalsi ridici jednotku, dalsi sadu vstrikovacu… jen aby jezdili za min…

Jasne, sem tam se s tim sveze nekdo koho penize netrapi a chtel by motor co jede… ale porad jsou na trhu i auta s motorem. Ale neprodavaji se levne… ona takova elektrarna taky asi trochu podrazila ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 15:59 | Nahoru | #108

assassin píše: RomanSS: no, to vyjde dost na stejno… lidi si nekoupi motor co vic zere. Se koukni tady, i milovnici jednoduchosti si nechaji nejakym umelcem rozvrtat auto a nabastlit tam dalsi ridici jednotku, dalsi sadu vstrikovacu… jen aby jezdili za min…

Jasne, sem tam se s tim sveze nekdo koho penize netrapi a chtel by motor co jede… ale porad jsou na trhu i auta s motorem. Ale neprodavaji se levne… ona takova elektrarna taky asi trochu podrazila ne?


já už do elektráren nedělám

ale máš pravdu fakt částečně...můj motor (bitdi) šel hodně na odbyt, ale už prostě není, čistě kvůli emisím a spotřebě...ne kvůli tomu, že by o něj nebyl zájem. To byl super kompromis pro někoho, kdo neměl na třílitr, ale dvoulitr byl málo...

Hele co třeba combi fabia? Ta měla obří úspěch a už se s ní nepočítá...ne kvůli nezájmu či rentabilitě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 16:25 | Nahoru | #109

Drakl píše: Čím více elektronických hovadin v tom je, tím více je to zranitelnější
Na fichtlu stačily tři dráty a už to frčelo.
Navíc se spousta tupců v drahých plechovkách domnívá, že čím víc čidel a pomocných systémů, tím jvíc jsou nesmrtelní
Aneb - jak pravil kumpán - v super autě už jsi tři vteřiny mrtvý a ještě o tom nevíš



Bezva, v pondeli vracim sluzebak a reknu, ze chci fichtla pac tri draty a 60k rocne, to dam

Btw. nam se tu ty nove auta neserou (zpravidla od novoty do 300-400tkm)...tak nevim

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 16:27 | Nahoru | #110
kokonhead>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 17:00 | Nahoru | #111
RomanSS> Fabie musela skončit kvuli zle EU a ekovypalnemu, skodovka ji musela nahradit jinym modelem na kterem více vydelava, takova strašlivá smula

S bitdi nevim jak to je.

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 17:06 | Nahoru | #112

Drakl píše: Codo> kačku na kilák?
Tak levný plyn na ONU nemáte...
P.s.a teď už delší dobu ani mít nebudete..
Neb se to tu ještě neví, že když letí ropa hore, tak letí i D, Ba i LPG


U Fóbie to donedávna bylo 80 haléřů i míň. Přes kačku se to přehouplo teprv nedávno.

Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 17:12 | Nahoru | #113
Bitd nesplnovalo už emise

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 17:19 | Nahoru | #114

assassin píše: RomanSS> Fabie musela skončit kvuli zle EU a ekovypalnemu, skodovka ji musela nahradit jinym modelem na kterem více vydelava, takova strašlivá smula

S bitdi nevim jak to je.


no právě ne, fabia hatch se dělá, ale combi (ač to byl hit) už se nedělá, aby uvolnilo místo pro nějakej blbej elektrickej crossover, kterej se neprodává...

ač je mi proti srsti, že zním jak nějakej blbej euroskeptik...

bitdi skončilo, protože nesplňuje emise, jak píše fox...takže alternativa je třílitr, kterej má ty emise horší... nebo dvoulitr, kterej má o 40k a 100nm míň, do toho jsem šel já a fakt mě to štve...

Naposledy editováno 05.03.2022 17:21:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 17:29 | Nahoru | #115
RomanSS> Fabia kombi byla až moc velkej hit. Myslipm že ve Škodovce si spočítali že když ji dělat nebudou tak sice o pár zákazníků přijdou ale zbytek koupí Scalu a ve výsledku vydělají víc.

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 18:11 | Nahoru | #116

stráťa píše: RomanSS> Fabia kombi byla až moc velkej hit. Myslipm že ve Škodovce si spočítali že když ji dělat nebudou tak sice o pár zákazníků přijdou ale zbytek koupí Scalu a ve výsledku vydělají víc.



prodeje Scaly podle toho moc nevypadají.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 18:15 | Nahoru | #117

Drakl píše: Codo> kačku na kilák?
Tak levný plyn na ONU nemáte...
P.s.a teď už delší dobu ani mít nebudete..
Neb se to tu ještě neví, že když letí ropa hore, tak letí i D, Ba i LPG



Nepřijde mi, na ono je LPG furt stejně. Zatímco nafta a benzín za poslední týden +10 Kč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 18:35 | Nahoru | #118
FiZzeR> LPG podle mě zdražilo v těch posledních dnech tak o 1,50, zatímco benzín o nějakých 7 korun.
E: vono to bude taky tím, že ten plyn si paničtí kolenovrti těžko nasyslujou do kanystrů, sudů a vany. Takže po něm panicky nestoupla poptávka.

Naposledy editováno 05.03.2022 18:36:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 18:44 | Nahoru | #119

Borntobewild píše: FiZzeR> LPG podle mě zdražilo v těch posledních dnech tak o 1,50, zatímco benzín o nějakých 7 korun.
E: vono to bude taky tím, že ten plyn si paničtí kolenovrti těžko nasyslujou do kanystrů, sudů a vany. Takže po něm panicky nestoupla poptávka.


Cenu paliva ani v nejmenším neovlivňuje to, jestli si někdo nasyslí něco do kanystrů...to je naprosto marginální záležitost...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

5.3.2022 v 18:57 | Nahoru | #120
RomanSS> Cenu ne, ale rychlost jejího nárustu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist