1 reakcí na tento příspěvek Litr bude
Nakoľko mám nad 65, moderátorka je pre mňa mladučká chutná chrumkavá...
(Dúfam, že to tu moja polovička nečíta)
papiboy píše: OffTopic pre Codo , Jawa 1050
Spáchal to Magyar István Gugyella, na Googli je toho habadej a na Youtube je kopec videí so zvukom aj jazdou, no nič moc...
Ježkote!!! no to by mě ve snu nenapadlo, že ta píčovina, co mi tak blejskla hlavou, může opravdu existovat!!!
Tak na to Youtube se pak mrknu, to si teda ujít nenechám....díky hele, díky moc!!! C.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litr bude
assassin píše: SuperSic58> a jak jezdi ona vis z netu a jak jezdime my ostatni sis vycucal z prstu?
no samozřejmě na tebe by se nechytala, to dá rozum. To bych se vůbec neodvážil tvrdit u střelce tvýho formátu
2 reakcí na tento příspěvek Litr bude
1 reakcí na tento příspěvek Litr bude
00Inferno00 píše: To nebude úplně o seběvědomí. Já si taky myslím, že nás Verča pojezdí všechny, s prstem v nose. Ona je jezdecky tam, kde spousta z nás nebude nikdy.
Ty jsi s ni nekdy jezdil, videl ji jezdit? Ja netvrdim, ze jezdi spatne nebo ze jezdim lip... ale fascinuje me, ze mate takove jasno - tak by me zajimalo, jestli ji aspon znate... kdyz uz vite, ze jezdi lip nez vsichni odsud ktere jste v zivote jezdit nevideli...
Naposledy editováno 15.01.2021 10:25:20
Jenik789 píše: nicmene znacce JAWA preju aby se dostala z tehle tezke situace
Fúú... nič nerobí a nútia ich na to poberať dotácie... to je naozaj ťažká situácia, neviem, čo by som robil, keby som v takej bol.Jenik789 píše: Nekdy se holt musi udelat restart, ktery neni uplne citelny pro vsechny
Ak je ten liter tým reštartom, tak to bude asi na zápis do Guinessovej knihy rekordov v nečitateľnosti.Vzhľadom na to, čo robili doteraz, mi príde dať svoju značku na čínske a indické výrobky (tie indické boli navyše novovyvinuté) ako sympatický počin, nesľubuje sa niečo, čo nie je, motorky sú možno nič moc, ale sú.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litr bude
assassin píše: to jo, on to neni lehkej ukol, jit do televize vykladat o vyrobe motocyklu s tim, ze umi jen poskladat staryho dvoutakta bez papiru a pak uz jen nakoupit motorky v cine nebo indii a nalepit na ne nalepku
Amen..Kdyby si pan Kraft odpustil alespon ty žvejky o bájnym litru.To už snad musí urážet i ty nejskalnější jawaře,nechat si pořád malovat na čelo jitrnici2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litr bude
Tak ještě malinko se Krafta v tomto zastanu. On ty žvejky má proto, že technickej úsek (nejspíše na popud pana majitele) pořád slibuje, že litr bude, litr bude... On je na prodejní straně věci a primárně tedy nerozhoduje o tom, co se bude vyrábět (což je jistě v tržní ekonomice dost divný, ale co, Jawa je jinej svět ), takže žvejká to, co mu nakukají jiní, de fcto jeho nadřízení. V tomto je tedy asi trochu chudák, ale zase... vybral si to sám .
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litr bude
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litr bude
Jasně že musí mít technický oddělení .
Jako když se nad tím zamyslíš, tak jenom udržet blbýho dvoutakta ve výrobě je záhul. Holt světla, tachometry a elektroniku vyráběl původně PAL a ten už prakticky neexistuje, takže se musí najít náhrada. Světla ještě v devadesátkách vyráběl Satrurnus, ten snad už taky neexistuje. Přepínače, co si pamatuji, tak krabičky naše a na vypínačích bylo napsáno "DDR"... takže ty už taky asi neexistují. A takto by se dalo pokračovat. Takže minimálně tam musí být pár odvážlivců, kteří postupně vymýšlí, jak ve výrobě nahrazovat to, co už původní výrobci prostě nedodávaj. Smutné, ale nejspíše je to tak, pač nenajdeš dva roky po sobě stejné motorky.
No a ten litrovej motor a motocykl přeci taky musí někdo vyvíjet... alespoň udělat pro výrobu pár skic na hajzlpapír které zajistí, že to třeba půjde na venek smontovat a vyfotit do knížky . Ale kolik jich tam na toto je, to nemám tušení .
assassin píše: Sofía> Tam maj nejaky technicky oddeleni? A ti vyviji co? Ty nalepky co lepi na cinany? Nepotrebujou lidi? Ze bych si na nakej cas odpocínul... podle vysledku se tam konstrukteri nepredrou
Jestli to je ta stejná chráněná dílna co vyvinula Jawu Retard a Jawu Bastard, tak věřím tomu, že i ty nálepky jsou pro ně hodně náročné.
Nikdy nemusela, a dnes v časoch globalizácie už vôbec nemusí všetko vyrábať jedna firma. Aj v minulosti sa používali diely od rôznych výrobcov (Keihin, Hella, Paioli, Sachs, Minarelli, Brembo, Nissin, blablabla).
Tak aj dnes sa motocykle skladajú z rôznych dielov.
Nejakú Jawu dnes hravo poskladáš z Aliexpresu za haliere.
Náš preslávený výrobca ale aj to zdokonalil: Čo by už oni skladali v CZ za drahé európske peniaze, keď to za babku poskladajú v Číne, Indii a bohvie kde ešte...
Šup s tým do kantajnerov a potom to tu predávať za európske ceny a je to!
P.S.:
A liter mešká asi preto, lebo Čína začala vyrábať veľké objemy len nedávno a BMW má zatiaľ prednosť...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litr bude
Dilu na 350 urcite bude potreba mraky, vzdyt motorka bez TP, takze na hovno, musi jit na dracku
Je to jedna velka komedie a ja se bavim, ostatne taky jsem zaplatil vstupny (sem tam platim dane)
Naposledy editováno 15.01.2021 13:20:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litr bude
Takže asi víme, o kom Kraft mluví, ke komu se lísá a kam chodí na kobereček, i když přímo a oficiálně je schovaný.
Obráceně se dá usuzovat, že když si někdo chová ve firmě osobu jako je Kraft, tak taky asi bude pěkný výlupek. Jakýkoliv sentiment musí z člověka nakaženého Jawou okamžitě a nafurt opadnout, když tohle vidí.
Hele inspirace asi jo, ale představ si tam ještě dva faktory. Ten původní motor byl stavěn na nějaké Euro 2 nebo něco tomu podobného a dneska máme Euro 4 potažmo 5 a to je minimálně z hlediska emisí a regulace celkem jiná liga. Tím chci říci, že inspirace neinspirace, původní MZ bys podle mě bez docela radikálních změn na důelžitých částech motoru (vačky, celý sací trakt, provedení spalovacího prostoru a ventilů...) nehomologoval. A to se nebavím o hlukových limitech, do kterých vstupuje třeba airbox (mj. obecně docela slušný zdroj hluku) nebo i rozvody. Další takovou chuťovkou z hlediska řízení se může stát třeba kooperace s ABS, pač pokud bude aktivované ABS, tak výkonný motor by na to v některých případech taky měl reagovat. Takže neřekl bych, že by na tom bylo až zase tak málo práce.
A druhá věc je, že pokud to chtějí vyrábět +- u nich ve fabrice (všechno nejde, to je jasný) nebo externě za přijatelný peníz (vzhledem k objemu výoby), tak ta konstrukce musí být alespoň z části přizpůsobená produkčním technologiím výroby. No a na rovinu, kdy Jawa reálně vyrobila naposledy celý svůj vlastní motor, aby měla představu, jak má vypadat ojince, klikovka atd? A to nemyslím jen konstrukci jako tvar, ale taky technologii, materiály apod. To samé vačky, ozubená kola do kde čeho... vždyť motory pro Jawu dělala zbrojovka ve Strakonicích bezmála 45 let, pak sice Jawa koupila nějaké nářadí kolem výroby motorů, ale reálně dneska sama udělá kartery, válce, hlavy, možná setrváky klikovky a tím to spíše končí. Tu přesnou mechanizaci (převodovky, ojnice, čepy...) si nejspíše nechává dělat, ale podle původní dokumentace. Jenže vytvořit takovou dokumentaci k nové ojnici, aby to mohlo jít na výrobu, to taky není žádná sranda. Od tolerancí, přes technologičnost výkovku až k tepelnému zpracování, ba dokonce způsob kontroly hotovného dílu po tepelném zpracování... to není jednoduchý a ta fabrika s tím nejspíše nemá žádný zkušenosti. To se to pak docela těžko dělá. Osobně mě to vede k otázce, kolik toho vlastně Jawa od MZ dostala, prože to know-how není v tom, že dokážu ten díl geometricky oměřit nebo až plně replikovat, ale v tom, proč to zrovna takto vypadá.
No a na to potřebují ty kvalitní zaměstnance ... jenže kvalitního zaměstnance musíš na jedné straně zaplatit a na té druhé motivovat... a na mě ta fabrika působí tak, že ani jedno neumí .
A ten následující sarkasmus jsem pochopil .
V zásadě souhlasím, protože prodávat virtuální statky (tedy ideály o skvělých a bezkonkurenčních motorkách) může být dost obtížný . A co jsem o tom přemýšlel, tak on teprve chudák bude, až ten podnik zkrachuje úplně. Si představ, jak to bude vypadat, když se bude chtít nechat zaměstnat někde jinde. Na jednu stranu v CV bude mít napsáno, že 15 let prodával Jawu a na tu druhou, každej je po určité době někde degenerován přizpůsobením... jenže okolo Jawy je tak netržní prostředí (např. RVM si prý můžeš objednat na květen, ale musíš do pořadníku jako za soca), že uplatnění v tom tržním může být problém. Nevím, to ukáže čas .
1 reakcí na tento příspěvek Litr bude
Jestli tam ted probiha vyvoj motoru euro 5+ by se asi dalo zjistit... ale proc...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litr bude
Souhlas. Já jen vycházím ze dvou předpokladů. Prvním je, že to vyrábět chtějí, když se tím furt kasají, jak to bude (ještě dlouho po ukončení dotace). Druhý předpoklad je, že to chtějí prodávat hlavně po Evropě a že o homologaci pro tyto země něco vědí. Logicky pak vychází to, že musí ten vývoj udělat na E5 apod.
Možná že to tak není a je to jen avizovaný aprílový vtípek nebo motorka pro rozvojové země střední Afriky (bez emisních norem), ale to já nedokážu rozeznat, to by nám řekl asi jen pan Kraft .
Problém 1 - homologace. Na to jsou potřeba peníze. Otázka je, kde by je vzali?
Problém 2 - technologie, viz. to co píšeš, ale netýká se jenom motoru. Aby to vypadalo je potřeba opravdu hodně investovat do forem, přípravků, strojů. Kolik?
Problém 3 - a kdo si to vlastně koupí v dnešním světě? Na tuto otázku je odpověď jednoduchá. Vůbec nikdo .
Jestli někdo někde mluví o Jawě 1000, tak se přeřekl. Chtěl mluvit o kachně (zpravodajské) pro 1000 (posledních věřících).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litr bude
Jenik789 píše: Tedy panove jak to tady ctu... nicmene znacce JAWA preju aby se dostala z tehle tezke situace a opet aby byla jedna z dobrych znacek na trhu. Nekdy se holt musi udelat restart, ktery neni uplne citelny pro vsechny, ale snad se jim podari byt opet na vysluni.
Ano, jenže Jawa dělá ten restart už od konce 60tých let, zatím s velice špatnými výsledky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litr bude
dave-lister píše: Ano, jenže Jawa dělá ten restart už od konce 60tých let, zatím s velice špatnými výsledky.
ale pořád dejchá, sice už jen na půl plíce, ale moc nevěřím, že se z toho dostane.
Jen by mě zajímalo ohledně toho litru, jsou nějaký paparatzi vobrázky, něco hmatatelnýho nebo jen keci?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litr bude
E: písmenko
Naposledy editováno 18.01.2021 15:49:32
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |