globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Litr bude
12.1.2021 v 17:51
Pán v televizi povídal že bude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litr bude

15.1.2021 v 13:19 | Nahoru | #1
Sofía> Neverim tomu, ze ten motor je jejich, podle me to je jen zamaskovana MZta a reci o tom, ze se tim jen inspirovali jsou blabol..

Dilu na 350 urcite bude potreba mraky, vzdyt motorka bez TP, takze na hovno, musi jit na dracku

Je to jedna velka komedie a ja se bavim, ostatne taky jsem zaplatil vstupny (sem tam platim dane)

Naposledy editováno 15.01.2021 13:20:34

(reakce na) Litr bude

15.1.2021 v 16:45 | Nahoru | #2
assassin>

Hele inspirace asi jo, ale představ si tam ještě dva faktory. Ten původní motor byl stavěn na nějaké Euro 2 nebo něco tomu podobného a dneska máme Euro 4 potažmo 5 a to je minimálně z hlediska emisí a regulace celkem jiná liga. Tím chci říci, že inspirace neinspirace, původní MZ bys podle mě bez docela radikálních změn na důelžitých částech motoru (vačky, celý sací trakt, provedení spalovacího prostoru a ventilů...) nehomologoval. A to se nebavím o hlukových limitech, do kterých vstupuje třeba airbox (mj. obecně docela slušný zdroj hluku) nebo i rozvody. Další takovou chuťovkou z hlediska řízení se může stát třeba kooperace s ABS, pač pokud bude aktivované ABS, tak výkonný motor by na to v některých případech taky měl reagovat. Takže neřekl bych, že by na tom bylo až zase tak málo práce.

A druhá věc je, že pokud to chtějí vyrábět +- u nich ve fabrice (všechno nejde, to je jasný) nebo externě za přijatelný peníz (vzhledem k objemu výoby), tak ta konstrukce musí být alespoň z části přizpůsobená produkčním technologiím výroby. No a na rovinu, kdy Jawa reálně vyrobila naposledy celý svůj vlastní motor, aby měla představu, jak má vypadat ojince, klikovka atd? A to nemyslím jen konstrukci jako tvar, ale taky technologii, materiály apod. To samé vačky, ozubená kola do kde čeho... vždyť motory pro Jawu dělala zbrojovka ve Strakonicích bezmála 45 let, pak sice Jawa koupila nějaké nářadí kolem výroby motorů, ale reálně dneska sama udělá kartery, válce, hlavy, možná setrváky klikovky a tím to spíše končí. Tu přesnou mechanizaci (převodovky, ojnice, čepy...) si nejspíše nechává dělat, ale podle původní dokumentace. Jenže vytvořit takovou dokumentaci k nové ojnici, aby to mohlo jít na výrobu, to taky není žádná sranda. Od tolerancí, přes technologičnost výkovku až k tepelnému zpracování, ba dokonce způsob kontroly hotovného dílu po tepelném zpracování... to není jednoduchý a ta fabrika s tím nejspíše nemá žádný zkušenosti. To se to pak docela těžko dělá. Osobně mě to vede k otázce, kolik toho vlastně Jawa od MZ dostala, prože to know-how není v tom, že dokážu ten díl geometricky oměřit nebo až plně replikovat, ale v tom, proč to zrovna takto vypadá.

No a na to potřebují ty kvalitní zaměstnance ... jenže kvalitního zaměstnance musíš na jedné straně zaplatit a na té druhé motivovat... a na mě ta fabrika působí tak, že ani jedno neumí .

A ten následující sarkasmus jsem pochopil .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37


TOPlist