Téma: RVM by Jawa
 
7.10.2020 v 13:27
Ahoj jen bych se chtěl zeptat co říkáte na RVM by Jawa 500 a pokud ji někdo vlastní tak jaké má z ní pocity a zkušenosti. Díky za rozumné odpovědi.


Naposledy editováno 07.10.2020 16:40:30

1 reakcí na tento příspěvek RVM by Jawa

11.10.2020 v 10:26 | Nahoru | #91
majitele Jaw, NC a podobnych specialit jsou divne natury... me nekdo rict, ze BMW je mrdka a delaji jen neumetelsky kopie Guzzi, tak se usmeju a budu souhlasit... Jawista ci eNCeckar se bude do krve bit, aby dokazal, ze to tak neni... bravo hrdinove!

(reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 10:26 | Nahoru | #92

Johny_R píše: assassin> Ty asi neumíš chápat psaný text, vid? Psal jsem, že neznám co přesně bylo předmětem dotací, neb jsem to nečetl. A také jsi evidentně nepochopil můj text, že Jawu odsuzuji za to, že pokud to bylo na motor, tak že ho vydávala za svůj. Ale nezlob se, mám pocit že se bavím s tupcem. Tím to ukončuji.



Jenze ja uz ti asi poctvrte rikam, ze to tak bylo...

A ja mam taky jasno, kdo je v teto diskuzi tupcem... psal jsi ze sis ten cinskej krap koupil ne?

Naposledy editováno 11.10.2020 10:31:19

RVM by Jawa

11.10.2020 v 10:33 | Nahoru | #93
lidi co takhle řešit věci mimo RVM třeba ve vlákně o jawa litru: https://www.motorka...?t=170621&pgr=53

Dám Vám tam odkazy na dotace

(reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 10:38 | Nahoru | #94

Johny_R píše: MedWed> ... ale koncept, jako na J650 trubkový rám , jekl na kyvce a dvě tlumicí jednotky, to zastaralé není...



Já bych k tomuto z hlediska konstrukce přidal jeden postřeh.

Ano, rám je trubkový +- v souladu s konkurnecí (pokud se bavíme o ocelových rámech), ale co je také třeba říci, tak ten rám je nejspíše stále a pořád z "plotové oceli", pravděpodobně S235J2 podle EN nebo po staru dle ČSN 11 373. Konkurence už x desítek let používá na podobné rámy CrMo oceli, což ve svém důsledku vede asi tak k poloviční hmotnosti totžného rámu. Pokud jsem nedávno pátral na moderním rámu z J 640, svary krku a horní části rámu vypadají provedené metodou MIG/MAG, ale zadní záchyty motoru vypadají vařené metodou MMA (obalenou elektrodou). Pokud je tomu tak, tak to naprosto nechápu... technologii MIG/MAG mají, vaří s ní rám z plotové oceli a pak jeden kus zavaří obalem?
Kažopádně nic proti rámu z ocelových trubek, ale ve 21. století bych ho již čekal i u Jawy z CrMo trubek (myšleno u J 660)...

Howgh!

1 reakcí na tento příspěvek RVM by Jawa

11.10.2020 v 10:40 | Nahoru | #95
Na RVM jsem se šel podívat a za mě dobrý. Škoda toho designu, který je opravdu vykrádačka všeho možného. RVM je za mě lepší než ten ind, který je opravdu hůře zpracovaný než moje 30 letá 350 (furt žádná koroze! ).
Proč ale jawa nevylepší rám a "bolesti" 640? Proč by nevyhodili ten starý motor, dali tam nějaký moderní, licenční kolem 20-30kw. Vylepšili ten rám, kyvku, tlumiče a osadili to kvalitníma komponentama (žádný no-name čína). Protože ten základ je dobrý, bohužel to trpí na absolutní prkotiny. Dali by tomu nějaký jedinečný neo-retro design a dali cenu 100-120k tak by se to možná i prodávalo. Taky proč vymýšleli startér do 350 , který je úplně zbytečný a né 5kvalt (který bych si i zakoupil, jako většina jawařů)? Ale i tak jsem rád, že ty 350 jsou ve výrobě, protože pořád jdou koupit kvalitní náhradní díly. MZeťáci ví, o čem mluvím.
PS. Proč si jawa u inda nesjednala partnerství, že to ind rovnou homologuje i na eu normy, za podstatně menší cenu? Teď to jawa musela homologovat sama na sebe a to samozřejmě stálo peníze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 10:57 | Nahoru | #96

MedWed píše: majitele Jaw, NC a podobnych specialit jsou divne natury... me nekdo rict, ze BMW je mrdka a delaji jen neumetelsky kopie Guzzi, tak se usmeju a budu souhlasit... Jawista ci eNCeckar se bude do krve bit, aby dokazal, ze to tak neni... bravo hrdinove!


Já třeba jawu mám a s nikým se o moji pravdu nehádám. Ať si každý jezdí, na čem chce. Jediné, za čím si stojím, je to, že i jawy můžou být spolehlivé. Mě třeba to hrabání a "jawení" baví. Pořád exitují tací, kteří tu předpotopní techniku ocení a baví je to. Sám ani nevím proč, ale ty jawy jsou mi strašně sympatické, jsou své. Jde vidět, že vznikly v úplně jiné době. Jsou hlučné, vibrující, smrdí (mi to voní), žerou a jsou pomalé. Ale není nad to, když je krásný den a jen tak jet neznámou krajinou po silnici 3. třídy a kochat se krajinou, zastavit do vesnické hospody na oběd, projet se nějakou polňačkou nebo lesní cestou na nějaký ten vrchol.
Prostě mám tu motorku rád, jen nechápu, proč se mě každý snaží přesvědčit, že ne. Pokud tu zas bude někdo, kdo mi bude říkat, že jsem debil, protože mám jawu a dokonce na ní jezdím i dobrovolně, tak ať pomlčí, protože on tu torturu nepodstupuje. Na japonce, kteří jsou úplně nedotknutelní v celém kosmíru mám ještě čas.

Naposledy editováno 11.10.2020 10:59:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 11:18 | Nahoru | #97
SkotyCZ> ale ja ti to ani nejak extra neberu... nekdo muze mit rad peceny kure a nekomu muze chutnat hlina... ale soudnej clovek by mel uznat, ze hlina proste neni tak vyzivna jak kure...

btw, jak tak ctu, tak 350 mas rok a jezdis... kolik, dva, tri roky? to taky dost veci vysvetluje...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 11:40 | Nahoru | #98

SkotyCZ píše: ... Proč ale jawa nevylepší rám a "bolesti" 640? Proč by nevyhodili ten starý motor, dali tam nějaký moderní, licenční kolem 20-30kw. Vylepšili ten rám, kyvku, tlumiče a osadili to kvalitníma komponentama (žádný no-name čína). Protože ten základ je dobrý, bohužel to trpí na absolutní prkotiny. Dali by tomu nějaký jedinečný neo-retro design a dali cenu 100-120k tak by se to možná i prodávalo.

Taky proč vymýšleli startér do 350 , který je úplně zbytečný a né 5kvalt (který bych si i zakoupil, jako většina jawařů)? Ale i tak jsem rád, že ty 350 jsou ve výrobě, protože pořád jdou koupit kvalitní náhradní díly. MZeťáci ví, o čem mluvím.

PS. Proč si jawa u inda nesjednala partnerství, že to ind rovnou homologuje i na eu normy, za podstatně menší cenu? Teď to jawa musela homologovat sama na sebe a to samozřejmě stálo peníze.



Odpověď na tyto otázky jsou asi následující:

a) Je nutné si přiznat, že dostupnost 2T Jaw u nás je dána jen tím, že výroba probíhá/probíhala ve větším objemu pro Kubu a Jížní Ameriku a až to, co spadlo pod výrobní linku se prodalo u nás. Pro orientaci prodejnosti, každý rok se vyrobilo řádově 1500 ks pro Kubu atd. a asi 50 ks pro ČR. Hlavní směr vývoje těchto motorek tedy byl na Kubu, která ovšem za tu motorku nechce moc zaplatit... takže nějaký další vývoj nebyl moc zajímavý, protože by nebylo ho z čeho zaplatit... a to né jen vývoj, ale zavedení změn do výroby stojí taky spousta peněz a to ať od výroby přípravků, tak po organizaci zavedení změn, tj. v jaký okamžik to zavést, aby na skladě nezbyly nepoužitelné díly starého provedení.
Jinak tyto pokusy o použití starého podvozku a nového rámu proběhly v minulosti opakovaně. Jednak se do tohoto podvozku montoval motor Rotax krátce po revoluci (ale z mého pohledu byla jeho cena ohromná a rám měkký), pak se koketovalo s motorem Cagiva AR 350 (několik prototypů je občas vidět), sériově se dělal model 250/597, což vlastně je upravený starý rám a licenční motor... a svým způsobem i J 593 je částečná recyklace totožného podvozku a jiného motoru... která se později objevila i v motocyklech Horex Regent 125.

b) Startér do 350 2T, pokud si dobře vzpomínám... byl vytvořen někdy koncem 90. let (přesnější datum by se dalo dohledat), tj. v době, kdy se ta motorka běžně prodávala u nás i v Evropě s TP (není to tedy žádná žhavá novinka). Nicméně nutné je zde dodat, že startér na tom motoru je vnější periferií, která nezasahuje do konstrukce a tím i životnosti motoru, tj. nemusí se to nijak extra složitě testovat. Ovšem tvorba 5k. převodovky už je jiná, tam je vývoje a testování jako prase. Co je mi známo, tak 5k. převodovka do 2T motoru vznikla (popsanou jí má Jeník), nicméně to znamenalo vytvořit kompletně nové kartery (na prototypech lité do písku), udělat jiná kolečka, jinnou řadící kulisu... a jsme zase u toho... ten vývoj, testování a výrobu by musel někdo zaplatit, jenže kdo u výběhové motorky, která nemá žádný prodejní potenciál (na Kubě berou vše co příjde, hlavně když je to levné).

c) Na inda je složitá odpověď, ale lze se domnívat, že... indové mají značku Jawa licencovanou jen na indický trh, takže tak či tak to nesmí prodávat jinde (tady to za ně prodává Týnec, což je taky držitel ochranné známky). Dále pokud se na to podíváme ekonomicky, tak Jawa je zde schopna těch indů prodat 30 ročně? Nevím přesně kolik, ale v desítkách... a teď mi řekni, jestli ind, který jich chce prodávat ve stovkách denně se mu vyplatí kvůli 30 motorkám ročně homologovat v EU? No asi moc ne... Takovou bych asi viděl odpověď na to, proč si to Jawa musela udělat sama.
Mj. třeba OHC se taky nesmělo prodávat všude po Evropě, protože Shineray si prý udělal obchodní politiku takovou, že jejich moto smí v každém státě prodávat jen jedna značka... tj. Polsko Romet, Francie Mash... a na Jawu zbyla ČR, tuším Itálie a Finsko nebo tam někde na severu...

Howgh!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 11:48 | Nahoru | #99

MedWed píše: SkotyCZ> ale ja ti to ani nejak extra neberu... nekdo muze mit rad peceny kure a nekomu muze chutnat hlina... ale soudnej clovek by mel uznat, ze hlina proste neni tak vyzivna jak kure...

btw, jak tak ctu, tak 350 mas rok a jezdis... kolik, dva, tri roky? to taky dost veci vysvetluje...


Jezdím rok a půl. Ujel jsem asi 8k km. Jsem si vědom všech bolístek 350 atd. Rozhodně nejsem "zapřísáhlý jawa fan", který obhajuje svojí volbu tím, že všechny japonské motorky jsou vylítané mrdky. Do té jawy jsem už cca 10k nasypal, ale až na kosmetiku je většina věcí jako nová. A na to, že moje jawa je jedíné vozidlo v rodině a je z ní dělník (jezdím furt, v dešti i zimě), tak ještě níkdy neselhala. Třeba cb500 je určitě lepší, ale třeba po dvou hodinách mě boleli ruce a chytal jsem křeč do nohy. Na jawce jsem jel 19h z Sibiu do Frýdku a úplně v pohodě. Za mě to není tak špatná mašina, jak se říká a mým účelům vyhovuje. A má i své kouzlo, za mě má ta mašina "koule" a svou hlavu a každá vyjížďka za něco stojí a to nemusím jet rychle. Pokud je pro tebe jawa "hlína" a ostatní "pečené kuře" tak nezapomeň, že ta "hlína" objela svět bez výrazných problémů a to byla přetížená, 40 let stará. A později "jen" 30 letá 638 přejela Austrálii při průměrné rychlosti 90km/h (nevím přesně, ale bylo to celkem vysoké číslo). Bohužel dneska se hledají kvality motorky jen ve výkonu a sportovních jízdních vlastnostech. Ale stále je tu užitková stránka a tam má za mě ta jawa furt co nabídnout.

(reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 12:07 | Nahoru | #100
Sofía> O těch pokusech vím, ale nebyly dotažené. Třeba vodník je za mě nejpovedenější jawou, proč to nešlo nějak dál? Pokud se nepletu, tak vodník stál podobně jako 640. O tom, že Kuba a J.Amerika je hlavním trhem vím, ale kvůli zastaralosti jawy i ten jednou skončí. Chápu, že jawa nemá peníze, kapacity, atd. a nakupuje od jiných výrobců. Právě pokud se nepletu, tak na FB jsem viděl příspěvek nějakého dealera jawy, který říkal, že jawa jen prodala jméno a neočekávala nějakou dobrou motorku. Že místo peněz se měla domluvit na prodeji v EU pod českou jawou. Pro indy to nebude problém, vždyť KTM se tam taktéž vyrábí pro indy a eu trh (nesleduji to, ale nějaké rozdíly co se týče emisí určitě budou), prostě pro obří koncern bude homologace snažší, než pro jawu. Vidím chybu v tom, že česká jawa vůbec nespolupracovala na vývoji (až na ty nákresy) a když je to úspěch, tak se to rychle snaží protlačit do EU.
RVM vidím jako povedenou, první testy ji taky chválí a kvalita je gut. Vidím to jako dobrou alternativu k CB500x a má cool vyplétané kola (bezdušové, jako BMW! )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 12:10 | Nahoru | #101

SkotyCZ píše: Jezdím rok a půl. Ujel jsem asi 8k km. Jsem si vědom všech bolístek 350 atd. Rozhodně nejsem "zapřísáhlý jawa fan", který obhajuje svojí volbu tím, že všechny japonské motorky jsou vylítané mrdky. Do té jawy jsem už cca 10k nasypal, ale až na kosmetiku je většina věcí jako nová. A na to, že moje jawa je jedíné vozidlo v rodině a je z ní dělník (jezdím furt, v dešti i zimě), tak ještě níkdy neselhala. Třeba cb500 je určitě lepší, ale třeba po dvou hodinách mě boleli ruce a chytal jsem křeč do nohy. Na jawce jsem jel 19h z Sibiu do Frýdku a úplně v pohodě. Za mě to není tak špatná mašina, jak se říká a mým účelům vyhovuje. A má i své kouzlo, za mě má ta mašina "koule" a svou hlavu a každá vyjížďka za něco stojí a to nemusím jet rychle. Pokud je pro tebe jawa "hlína" a ostatní "pečené kuře" tak nezapomeň, že ta "hlína" objela svět bez výrazných problémů a to byla přetížená, 40 let stará. A později "jen" 30 letá 638 přejela Austrálii při průměrné rychlosti 90km/h (nevím přesně, ale bylo to celkem vysoké číslo). Bohužel dneska se hledají kvality motorky jen ve výkonu a sportovních jízdních vlastnostech. Ale stále je tu užitková stránka a tam má za mě ta jawa furt co nabídnout.



... je sranda, jak vzpomenes to, ze jedna hlida prejela svet a druha prejela Australii... kurat lita po svete radove tolik... a v podstate to nikoho nezajima, protoze to je proste normalni...

... jinak zacinas paradne zapadat mezi ostatni...

1 reakcí na tento příspěvek RVM by Jawa

11.10.2020 v 12:23 | Nahoru | #102
Z jakyhokoli důvodu kupovat tenhle typ motorky,tak bych premejslel i nad touhle skorojawou.Design docela peknej a poměr výkon cena slusnej...
Kazdopadne to je kategorie jako když na baru sbalim jakoukoli babu,abych do rána nebyl sám a ani se úspěchem nebudu kamosum chlubit ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 12:32 | Nahoru | #103

zmulin píše: Z jakyhokoli důvodu kupovat tenhle typ motorky,tak bych premejslel i nad touhle skorojawou.Design docela peknej a poměr výkon cena slusnej...
Kazdopadne to je kategorie jako když na baru sbalim jakoukoli babu,abych do rána nebyl sám a ani se úspěchem nebudu kamosum chlubit ...



... horsi, kdyz se probudis, a zjistis, ze ona uz se pochlubila

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 12:36 | Nahoru | #104
MedWed> Bohužel, kdokoliv kdo vlastní jawu a zmíní jen pár pozitivních vlastností je hned označen za zaslepeného imbecila, který neví, co je pro něho nejlepší.
K tomu přejetí: kolik lidí to udělalo na 30 letých verglech? Na novém GSu to je EZ. Nehádám se, že jawa je nejlepší na světě, není. Ale to, že to ty motorky všechny ty cesty zvládly, samy stály jako měsíční plat a zažily za svůj život celkem těžkosti vzbuzuje aspoň u mě obdiv. Samozřejmě by to daly i jiné mašiny (dokonce jeden Švéd to dal na R1 ).
Tohle právě nechápu, někdo jen trochu pochválí jawu a je dokonce s ní i spokojený, podloží to nějakým svým argumentem a hned se sletí hejno hejtrů, kteří musí za každou cenu přesvědčit druhého, že je to ta největší mrdka. Japonci jsou lepší, nehádám se, přiznám to, ale já jsem si vybral jawu, protože jsem ji vždy chtěl, prostě se mi ty mašiny líbí. Nejsou bezpohlavní, nejsou pro všechny, nejsou mainstream. Toť můj názor. Nikdy jsem nikomu mojí volbu necpal a ani cpát nebudu. Ať si každý jezdí na čem chce a hlavně ať je spokojený.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 12:38 | Nahoru | #105

MedWed píše: ... horsi, kdyz se probudis, a zjistis, ze ona uz se pochlubila



No...to už je pak jediná možnost začít hledat klady i tam kde nejsou ...?
Jako tihle majitelé

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 12:46 | Nahoru | #106

SkotyCZ píše: MedWed> Bohužel, kdokoliv kdo vlastní jawu a zmíní jen pár pozitivních vlastností je hned označen za zaslepeného imbecila, který neví, co je pro něho nejlepší.
K tomu přejetí: kolik lidí to udělalo na 30 letých verglech? Na novém GSu to je EZ. Nehádám se, že jawa je nejlepší na světě, není. Ale to, že to ty motorky všechny ty cesty zvládly, samy stály jako měsíční plat a zažily za svůj život celkem těžkosti vzbuzuje aspoň u mě obdiv. Samozřejmě by to daly i jiné mašiny (dokonce jeden Švéd to dal na R1 ).
Tohle právě nechápu, někdo jen trochu pochválí jawu a je dokonce s ní i spokojený, podloží to nějakým svým argumentem a hned se sletí hejno hejtrů, kteří musí za každou cenu přesvědčit druhého, že je to ta největší mrdka. Japonci jsou lepší, nehádám se, přiznám to, ale já jsem si vybral jawu, protože jsem ji vždy chtěl, prostě se mi ty mašiny líbí. Nejsou bezpohlavní, nejsou pro všechny, nejsou mainstream. Toť můj názor. Nikdy jsem nikomu mojí volbu necpal a ani cpát nebudu. Ať si každý jezdí na čem chce a hlavně ať je spokojený.



ja ti kamo preju, at se brzo projedes na necem soudobym, a pak tu triapulu hodis ze skaly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 12:47 | Nahoru | #107

zmulin píše: No...to už je pak jediná možnost začít hledat klady i tam kde nejsou ...?
Jako tihle majitelé



... jako "ma ji" a "dala" ?

to je slusnej popis jawy/NC

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 12:56 | Nahoru | #108
MedWed>Možná jednou, špína za nehtama by mi chyběla.
K tomu NCéčku. Proč tu motorku tolik lidí hejtí? Za mě se jedná o motorku pro někoho, který chce vlastnosti skůtra, ale chce motorku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 12:58 | Nahoru | #109

MedWed píše: ... jako "ma ji" a "dala" ?

to je slusnej popis jawy/NC



Nestálo to moc času na přemlouvání,zafungovala obstojně a byla vděčná ..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 12:58 | Nahoru | #110

SkotyCZ píše: MedWed>Možná jednou, špína za nehtama by mi chyběla.
K tomu NCéčku. Proč tu motorku tolik lidí hejtí? Za mě se jedná o motorku pro někoho, který chce vlastnosti skůtra, ale chce motorku.



Hejtí se jen kuli nekritickejm majitelům,pac je to zábava

(reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 13:03 | Nahoru | #111
zmulin> Ahá, tak to potom jo, pro zábavu vše

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 13:08 | Nahoru | #112

SkotyCZ píše: MedWed>Možná jednou, špína za nehtama by mi chyběla.
K tomu NCéčku. Proč tu motorku tolik lidí hejtí? Za mě se jedná o motorku pro někoho, který chce vlastnosti skůtra, ale chce motorku.



ale at si jezdi kazdej na cem chce... kdyz uzna, ze je to hlina...

(reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 13:08 | Nahoru | #113

zmulin píše: Nestálo to moc času na přemlouvání,zafungovala obstojně a byla vděčná ..



... vdecna by se nepochlubila celymu adresari :D :D

(reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 13:09 | Nahoru | #114

zmulin píše: Hejtí se jen kuli nekritickejm majitelům,pac je to zábava



hus...kus!

1 reakcí na tento příspěvek RVM by Jawa

11.10.2020 v 13:11 | Nahoru | #115
NC-cko je v principu stejna katagorie, v jake je i Jawa. Proste low-end delnik na kazdodenni univerzalni pouziti.

Majitele NC-cka, podobne jako Jawy, velice tezce nesou legraci nebo poznamky poukazujici na to, co jsem napsal v prvnim odstavci.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 13:30 | Nahoru | #116

vilemx píše: NC-cko je v principu stejna katagorie, v jake je i Jawa. Proste low-end delnik na kazdodenni univerzalni pouziti.

Majitele NC-cka, podobne jako Jawy, velice tezce nesou legraci nebo poznamky poukazujici na to, co jsem napsal v prvnim odstavci.



Jo jo... to vypadá, jako by NCčkismus a Jawismus byla diagnóza duševního stavu... možná spíše úzkosti . Každopádně se nedá popřít, že běžný jawista má se svou motorkou mnohem pestřejší zážitky, jak majitel motorky renomované (nic proti, někdo se raději bezstarostně vozí a někdo raději vylepšuje a pak je hrdý, že to zvládl i lépe jak ve fabrice... i já jsem spíše to druhé). Vše to začíná už koupí, později "značkovým" servisem, hlavně aby nebylo třeba nic reklamovat nebo chtít něco trochu jinak nebo nějaké příslušenství... pak to pokračuje špinavýma rukama a končí to panickým sháněním dílů, které jsou nesehnatelné.

Abych ještě přispěl k tématu, tak... pro příští rok bych si rád pořídil motku na dojíždění do roboty, pač měníme sídlo. Když jsem prvně viděl RVM, tak mě překvapila a začal jsem o koupi uvažovat. Jel jsem se na ní dokonce podívat a fakt se mi líbila. Drátěný kola, na to jsem úchyl, dva kotouče Nissin na předku, překvapivě pěkný provedení různých detailů, přijatelná cena... prostě se mi ta motorka líbila jako užitkové přibližovadlo (žádný egohonící stroj). Jenže pak jsem zavzpomínal na výše uvedené zkušenosti, uvědomil si, že v této fabrice tu motorku akorát vybalí z bedny, natisknou TP a jde ven. Dostupnost ND podle mě problematická, protože po jednom to přes půl světa kupovat nebudou, velkou dodávku dílů asi nekoupí, pač nebudou mít za co (a taky co koupit)... takže reklamace může trvat půl roku a pokud ta fabrika neskončí dříve, tak za dva roky na to v běžné síti nekoupíte nic (pokud se nenajde nějaký soukromník, co to bude dovážet individuálně).
U mě tedy vyhrála právě Honda NC a to buď Xko nebo Integra (to se ještě rozhodnu)... každopádně lehce ojetá a rád bych asi DCT . Nicméně opět to beru jako "spotřební stroj" s malými jízdními náklady a žádný "kundolap" a "egohonič" .

RVM by Jawa

11.10.2020 v 13:32 | Nahoru | #117
Samozřejmě, že jsou starý jawy plivy a cca od šedesátých let fungujou hůř, než soudobá západní konkurence...
O to větší je pak překvapení a v rámci možností nadšení jezdce, že ať ji vytáhnes kamkoliv netrápí se a celkem uspokojivě funguje
Mluvím teda o starých 2t, na těch nových ctyrtaktech z ukradených dotaci jsem nejel...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 13:35 | Nahoru | #118
Ále, já si myslím, že i jawaři i NCéčkáři jsou pro srandu. Ale opakovaný vtip není vtipem (třeba "ukaž kozy", to už je fakt cringe). Kdyby se spíše napsaly nějaké vtipné příhody nebo něco takového. U jawy jsou vtipy opodstatněné a 1000x omleté, stejně jako u Fábie HTP nebo Avie. U NCéčka se budu muset dovzdělat, proč je takovým terčem vtipů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 13:40 | Nahoru | #119

Sofía píše: Jo jo... to vypadá, jako by NCčkismus a Jawismus byla diagnóza duševního stavu... možná spíše úzkosti . Každopádně se nedá popřít, že běžný jawista má se svou motorkou mnohem pestřejší zážitky, jak majitel motorky renomované (nic proti, někdo se raději bezstarostně vozí a někdo raději vylepšuje a pak je hrdý, že to zvládl i lépe jak ve fabrice... i já jsem spíše to druhé). Vše to začíná už koupí, později "značkovým" servisem, hlavně aby nebylo třeba nic reklamovat nebo chtít něco trochu jinak nebo nějaké příslušenství... pak to pokračuje špinavýma rukama a končí to panickým sháněním dílů, které jsou nesehnatelné.



Mám podobné příznaky, dá se to léčit?

1 reakcí na tento příspěvek RVM by Jawa

11.10.2020 v 13:47 | Nahoru | #120
Mne žiadna komunita motorkárov nebude vadiť, pozdravím na ceste, obzriem si moto na parkovisku. Neselektujem to, že nemá drahšiu motorku ako ja, tak sa s ním nebavím. V SR NCčok jazdí veľa, asi to má opodstatnenie, keďže v tej kategórii moto aj v tej cene je toho na výber dosť. Boli na trhu aj horšie motky, či autá, škaredšie, .... ale majiteľa si nájde všetko. Nemusia z tej by Jawy predať tísícky ročne, ale kde to zastaví, tak si to skôr iný motorkár obzrie ako staré dajme tomu SV, ktoré už nijak nezaujme.

SkotyCZ : Asi terčom vtipov sú preto, lebo ich je veľa a chlapcovi v teplákoch a teniskách, čo si pred mesiacom kúpil 15 ročný superšport, už to vadí. To isté môžem asi čítať o majiteľoch GS či u áut typ SUV.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist