globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
20.3.2016 v 14:01
Čus, na podzim jsem si koupil Lídl nabíječku (ULG 3.8 B1) kvůli bezúdržbové baterii v motorce. Baterii jsem průběžně přes zimu nabíjel (cca 5krát). Ale dnes nastal problém a to při zkoušce nastartovat po zimě motorku (gsxr 1000 k5). Startér se párkrát převalil a ende, baterka vybita, tak sjem vzal autobaterii a motorka naskočila na první otočeni. Diagnoza baterie KO. Ale je divné že při posledním nabíjeni se baterie nabila do plna (kontrolka svítila zeleně) a ted po cca týdnu od nabití baterii motorku nenastartuji.

Tak mě napadá, na jaký mod nabíjite motobaterii Lídl nabíječkou? Ja jsme pokaždé dával režím 2 -namalovaná motorka. Může být tady chybá?

(reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 16:10 | Nahoru | #91

Curtiss píše: Tak potom tedy začni nejdříve u sebe, protože nabíjení aku není jen o ohmově zákonu. Jen malá nápověda, nabíjí se proudem, nikoliv napětím



tak znovu: U neexistuje bez I, takže kdybys neměl napětí tak bys neměl ani proud. takže tvojí málé nápovědy si opravdu vážím ale fakt sem jí nepochopil, leda bys mi vysvětlil kde se dákoupit nabíječka bez napětí když se teda dobíjí proudem když už si chtěl placnout takovou pičovinu tak si měl říct že se dobíjí výkonem který jak výš má zastoupené obě složky U a I. pořád čekám kdy Kawa vysvětlí teorii proč se reguluje proud lépe u 15V nežli u 14,4 a ty mi prosím zatim vyplň čekání a vysvětli mi tvoje "dobíjení proudem" já ti zatím vysvětlím mojí nápovědu ohmova zákona: Mame-li na svorkách nějakého rezistoru R hodnotu napětí U poteče jím proud I. Každá baterie má jak oba specialisti víte svuj vnitřní odpor (právě zmiňovaný R) a nabíječka je zdroj obsahující zminovanou složku U a I. ze zákona víme že I = U/R. pro názornou ukázku: Když bude mít baterie 2 Ohmy a propojím na ní nabíječku 14V tak do baterie poteče proud 2A (v praxi se bude samozřejmě proud, napětí měnit protože i odpor baterie se mění). proto se v praxi moc nepužívá nabíjení dle U ani I a jejich kombinace UI. Tak a teď mi prosím vysvětlete jak je to s vašema 20V a 1mA ať konečne víme kdo z nás plácá nesmysly, a buďte prosímkonktétní co do toho teda jiného krom ohmova zákona vstoupí. ať to i takový analfabet a teoretik jako já pochopí

to Jurawood: tu gelovku jsem nikdy nerozebral, že je gelová usuzuju dle názvu a hlavně dle nabíjících insrukcí které k ní davají, ty totiž opravdu odpovídají pravidlům pro nabíjení gelových baterii. ale netuším jestli to není reklamní tahák a rozebranou jsem jí neměl ani sem neviděl výrobu takže ruku do ohně za to dát nemůžu

Naposledy editováno 29.03.2016 16:22:51

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 20:38 | Nahoru | #92
už jsem se nechtěl vyjadřovat, když jsi ani nedokázal pochopit o čem jsem v příspěvcích psal. Věř mi že na googlu se elektrotechniku nenaučíš.

Ani si pořádně nečteš příspěvky, tohle jsem nenapsal: "proč se reguluje proud lépe u 15V nežli u 14,4".

Nicméně pokud dostatečně omezíš proud můžeš mít svorkové napětí 15V, nebo i 20V když omezíš ještě více, ale je zbytečné to dělat když svorkové napětí plně nabité baterie je cca 12,7,-,12,9V a je zaručeno že při max. 14.4V je dostatečný spád pro plné nabití a nehrozí poškození jakékoliv baterie i bez omezení proudu. Věř chlapče, že pokud bys k nabíjení použil např. 18V zdroj konstantního proudu o velikosti 100mA, tak budeš baterii nabíjet týden, ale nijak ji neublížíš.
Ten tvůj blábol, že samotné svorkové napětí nad 14,5V bez ohledu na velikost nabíjecího proudu baterii ublíží, je jednoduše totální blábol.
No a nejvíce primitivní způsob omezení proudu a zajištění konstantního napětí ti například dá sériové zapojení zenerovy diody s rezistorem, nevím co je na tom tak nepochopitelného? (to k tomu PŘÍKLADU 20V a 1mA, který jsi zjevně nepochopil)

Když už jsi si tedy objevil Ohmův zákon, tak prosím začni tím, že se naučíš dělit. 14/2 =2?

A tohle jsi vymyslel sám?: "proto se v praxi moc nepužívá nabíjení dle U ani I a jejich kombinace UI"....Tady náš něco od našeho dodavatele akumulátorů, kde nám jich vyrábí na míru cca 500ks ročně...

A Curtiss už se z tebe asi smíchy složil...

slyšel jsi o CCCV? a najdeš tu i co znamená tajuplné VRLA.... P.S. je to pořád stará blbá akuška akorát s modif. elektrolytem bez hadičky a dolévání a s přetlakáčem...
A tady níže jsou odpovědi na všechny tvé blbáboly:

battex1
battex2

A můžeš zase celou noc googlovat , a ráno přijít s dalšími bláboly a dvaceti smajlíkama.
...Nebo si zkus uvědomit, že tady si chybějící sebevědomí nenahoníš, toto je fórum kde si motorkáři radí, tu nabíječku mám světe div se změřenou a odzkoušenou. A představ si, že mám doma klešťák i voltmetr
Sbohem Kawa

Naposledy editováno 29.03.2016 21:20:41

Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 21:02 | Nahoru | #93
P.S. najdi mi prosím tě někde jakým způsobem samotné 15V DC napětí zničí baterii - a nemotej do toho prosím velikost nabíjecího proudu.

(reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 21:27 | Nahoru | #94

Kawa75 píše: A Curtiss už se z tebe asi smíchy složil...


No, zasmál jsem se, to jo. Dál nemíním ztrácet čas s někým, kdo buď ví, o co jde, ale neumí přiznat chybu, nebo fakt neví, ale odmítá přijmout vysvětlení

Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 22:20 | Nahoru | #95
15V dluhodobe bych moc nedaval, urcite to neprida zivotnosti.. ale jednou by se nic stat nemelo.

kawa: co jsem si kdysi s agm experimentoval, vim ze i proud 100mA to dokazal vyhnat dost nad 15V a aku se nafoukla, takze nevim jestli jsem te dobre pochopil.
Mozna to myslis tak, ze je mozne nabijet libovolnym napetim vetsim nez 12.8V
Samozrejme klidne se da primo ze site 230, pres diodu a rezistor..

Jeste kdosi rekl, ze aku ma 2 ohmy, proboha studovat aspon trosicku...

2 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 22:25 | Nahoru | #96
Tak samozrejme sem myslel 14/2 = 6A to je typo chyba. Dostatecny spad pro plne nabiti znamena spad jako destovych srazek nevo co? kdyz pouzijes jak pises nabijecku s 18 nebo 20v a nechach ji tam dostatecne dlouho tak ji spolehlive znicis. muzes si to overit sam vem baterku z motorky a nech ji mesic na 20V a 100mA... za par dni budes mit oneh 20V i na svorkach baterie a uvaris ji...to neni google ale praxe.bez googlu ti spocitam ze 100ma nabijes 10ah akumulator za cca 5.4 dne pak uz ji budes jen varit.... Nabijim nabijeckou kterou sem si postavil sam a proudovou regulaci zenerevou diodou si uz delas opravdu prdel. Zenerrka slouzi ke stabilizaci napeti ale to je vlastbe jedo mozna nejaky novy adept na patent. Ja ve svoji nabijece pouzivam jako proudovy regulator ubytek napeti privedeny na stabilizator LM, urcite vis o cem mluvim ze CCCV je to same jako mnou zminovane UI tak v cem je problem? A na googlu sem ztrail vcera jen par sekund abych vygoogloval odkaz pro tebe. A kdyz uz si chces merit pindoury tak ja mam i osciloskop kterej sem si koupil uz pred 11 lety kdyz ty si sedel nekde u piva a vykladal kamosum po hospodach jak funguje elektrika . Bude to jeste zajimavy, jdu si pro bramburky a muzem pokracovat :)

Naposledy editováno 29.03.2016 22:27:58

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 22:28 | Nahoru | #97
prodejce CBR to rekl...

Takze za odmenu nam spocita nebo odhadne dobijeci proud aku dle toho vzorecku.
Odpor aku si zrovna dosad 0.001 ohm
Tak to jsem zvedav( ja to samozrejme spocitat umim)

Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 22:30 | Nahoru | #98
ze by 15 000 Amper?

Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 22:35 | Nahoru | #99
Optimate 6 .............
3. Oživení nabíjení
Pokud je baterie velmi vybitá (silně vybitá a tvoří se sulfidy), spustí ser režim oživení a rozsvítí se LED dioda č. 3
ODSIŘOVÁNÍ. Aplikuje se zvláštní, velmi vysoké napětí, aby se při pokusu o oživení nabila baterie pod malým stálým proudem.
Doba trvání je maximálně dvě hodiny. Počáteční napětí je omezeno na přibližně 16 V po dobu 5 sekund, kdy obvod vyhodnotí,
zda je tato úroveň dostatečná pro oživení baterie.
3.1 Pokud je vyhodnocení pozitivní, zůstává napětí omezeno na16 V a LED dioda č. 3 ODSÍŘENÍ zůstává zapnutá.
3.2 Pokud je hodnocení negativní, běžně u velmi zanedbaných baterií, které se nenabíjely několik měsíců, spustí se druhá,
výkonnější fáze TURBO, kdy se omezení napětí změní na22 V . Režim TURBO OŽIVENÍ signalizuje blikání LED diody č. 3
ODSÍŘENÍ.

Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 22:36 | Nahoru | #100
tak to je pulzne sirkova modulace PWM, to bych sem zatim fakt nepletl, zatim jsme v 6te tride a probirame ohmuv zakon
u CBR se stale premysli ?

Naposledy editováno 29.03.2016 22:40:06

(reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 22:37 | Nahoru | #101
To Jurawood 2 ohmy sem dal jako priklad do ohmova zakona! Aby se mi to dobre pocitalo z hlavy. Nevim kolik ma v praxi ale urcite to budou nejaky stovky nebo tisiciny ohmu. Trosku je to kedno pro predchozi kolegy kde jeden nabiji klidne 20V a druhy mu pritakava

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 22:42 | Nahoru | #102
tak to jsem myslel, ze si za temi vzorecky vice stojis

(reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 22:45 | Nahoru | #103

Jurawood píše: prodejce CBR to rekl...

Takze za odmenu nam spocita nebo odhadne dobijeci proud aku dle toho vzorecku.
Odpor aku si zrovna dosad 0.001 ohm
Tak to jsem zvedav( ja to samozrejme spocitat umim)



Oba vime ze je to nesmysl protoze vntrni odpor baterie neni jediny odpor v nabijeci soustave. Jsi jediny v tomto vlaknu kteremu verim ze tomu rozumi... tak se nechytej meho prikladu ohmova zakona a radeji mi pomoz pochopit co to je spravny spad a jak se dobiji baterie 20V protoze ja to porad nechapu a chtel bych tuto revolucni metodu pochopit :)

Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 22:47 | Nahoru | #104
ok necham toho

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 22:47 | Nahoru | #105
prodamCBR> hele už s tebou fakt končím, promiň ale ty jsi buď sjetej, nebo blbej. Když 14/2=6 tak to už chápu. A pokud nevíš co je napěťový spád u nabíjení a překroutíš větu kde jsem zmiňoval zenerku a nechceš přiznat, že to nabít zdrojem konstantního proudu jde - je jasné, že se to musí ohlídat.

Na tebe už nikdy reagovat nebudu, sbohem, můžeš se vylhávat jak chceš i tak už jsi za šaška.

A googluj, googluj jak samotné napětí 15V zakousne baterku!

(reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 22:49 | Nahoru | #106
Jurawood> ano za panem ohmem si stojim a myslim si ze sem se v konecnem vysledku ani moc nesekl ten proud bude u 50% vybite baterie tak kolem 6A odhaduju. Spocitat presne to neumim protoze se tam bude porad neco menit az to skonci 14.4V a 0A. Pri revolucni technologii 20V a 100mA ale to musis mit baterii koupenou u Chacka Norise

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 22:54 | Nahoru | #107

Kawa75 píše: prodamCBR>
A googluj, googluj jak samotné napětí 15V zakousne baterku!



uz jsem ti jednou psal udas li napeti udej teplotu. Protoze v chladnych podminkach oravdu baterie 15V prezije ba dokonce je vyssi napeti zadane

Naposledy editováno 29.03.2016 23:00:02

(reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 22:55 | Nahoru | #108
To kawa: Ja ten vzorecek o trech cislech fakt posral i napotreti. asi me neomluvi ze u toho s kamosem opravuju tuono a pisu to z telefonu co? uzavru s tebou sazku o sto tisic korun pustime do baterky 20V a 100ma, nechame ji tam mesic a kdyz pak vyrobce baterie uzna ze je v poradku dam ti 100tis. Kdyz vyrobce uzna ze je ponicena das mi 100tis ty. Jdes do toho at za nas teda mluvi nase praxe... vyrobce baterie si muzes zvolit. Typ bude VRLA moto baterie o ktere se bavime ok?

Naposledy editováno 29.03.2016 23:00:48

Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 23:02 | Nahoru | #109
Kawo doufam ze za svoji dlouholetou praxi si stojis pac ja uz stary oznamil ze letos letime zadarmo na dovolenou a ona se hrozne tesi

Naposledy editováno 29.03.2016 23:09:49

(reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

29.3.2016 v 23:33 | Nahoru | #110
Kawa75> Pokud znáš funkci dobíjení a regulace napětí/proudu na motorce tak je dle tebe 15V v palubní síti na AGM baterku ok a nebo jen vrtíš psem?

Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

30.3.2016 v 13:51 | Nahoru | #111
Dovolím si vám sem vložit navod na tu diskutovanou Lidl nabíječku. Třeba to vnese trochu světla do diskuse :)
Mají tam napsany i mail na podporu, kam můžete smerovat své zvídavé dotazy a i zelenou HOTLINE linku










Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

30.3.2016 v 19:07 | Nahoru | #112
Nechci se Vám jako amatér v elektro moc navážet do tématu, ale myslím že byste si měli vzpomenout proč vlastně vadí uzavřené baterii větší napětí než obecně udávaných 14,4V. Baterie, asi obecně každá ,má plynovací napětí při 14,7V. Tzn že otevřené baterii nic nehrozí, plyn odejde hadičkou. U uzavřených hrozí /podle způsobu rekuperace plynů/ nafouknutí - deformace až výbuch. To je důvod omezení napětí. Dovedu si představit že řízené dobíjení krátkými impulsy většího napětí dokáže třeba oživit baterii. Nabíječky obecně používají různé charakteristiky nabíjení kdy laicky řečeno upřednostní stabilní napětí nebo stabilní proud, případně kombinují.
To bude asi jádro pudla proč se nemůžete dohodnout.

Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

30.3.2016 v 19:21 | Nahoru | #113
Tak pulzačních způsobů je několik, modeláři se do toho vložili s pulzací, která snižovala tehdy limitní teplotu při nabíjení.
Plete se to ale zase dohromady s americkým patentem, který obsahuje mezi kladnými pulzy i záporné, které mají vliv na rozpuštění i hůře do reakce se vracejícího síranu olovnatého.

Do toho se vložili spekulanti a začali se prodávat tzn. desulfátory, které tak dlouho pulzují vybíjecími špičkami o vysokém proudu až nakonec baterku umrtví definitivně.

Do toho to pochopili i výrobci nabíječek, že z toho kouká škvára, a začali taky pulzovat, také bez záporné půlvlny a navíc po naběhnutí cca 11V přechází do režimu klasického nabíjení. Jen teda pro upřesnění právě k formování desek a rozpadu síranu dochází až na úplném konci dobíjení. Rozhodně ne na začátku

Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

30.3.2016 v 19:26 | Nahoru | #114
ještě jsem zapomněl dodat... za starostlivostí výrobců nabíječek o vaší baterii není proboha pulzací docílit snad prodloužení životnosti Vašeho akumulátoru...


víte kolik stojí jeden kontroler (korunová záležitost), který měří na setinu přesně napětí , řídí PWM a obsluhu celé nabíječky?
A kolik by stál 50W transformátor, můstek a filtrace?

Tak se vesele pulzuje všude a vždy a ještě se může říkat že to je úmysl

Zase pulzovat proud 100A by vyžadovalo drahý spínací prvek, tak se cvaká 800mA přímo hlavním a také jediným relátkem. Ne nemyslím, že jde o oživení..

(Každé nabíjení oživuje a především to koncové trvající alespoň jeden den s proudem 30mA...)

Naposledy editováno 30.03.2016 19:31:52

Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

30.3.2016 v 21:40 | Nahoru | #115
Tak relatkem se asi pulsovat nebude to by moc dlouho nevydrzelo to spis nejaky polovodicovy prvek.

Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

31.3.2016 v 07:34 | Nahoru | #116
teď si přesně nepamatuji, ale kdysi jsem k té lidlovce přopojil cca 10V aku a začala cvakat relátkem jak blinkr

Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

31.3.2016 v 20:27 | Nahoru | #117
To jo ale to spis bylo nejaky hlavni rele a ta nabijeckw to medavala. Urcite to nebyla chtena funkce. Kdyz jsem so hral s pulsnim nabijenim tak jsem pulsovali 25x za sekundu coz by to rele dalo maximalne par hodin. i kvalitni rele od simensu vydrzi tak 15.000 sepnuti. Samozrejme zalezi na proudu, na druhu zateze atd. Proto se pouziva polovodic ktery ke co se cyklovani tyce nesmrtelny

Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

31.3.2016 v 22:42 | Nahoru | #118
blby kontakty prerusovace maji 5 milionu sepnuti a rozelpnuti i s oblokem...
Vyucil jsem se jeste na ustrednach tak me o rele ani nepovidej :)
spise tak 10 az 100x tolik

Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

1.4.2016 v 07:35 | Nahoru | #119
Jj pravda blbe sem to napsal. Je to jak rikas ted sem pocital kdy sem ten siemens reklamoval a bylo to tak po jednom milionu sepnuti. naposlsdy jsem ale resil rele u nas u elektericky pojizdnych vrat a tam to rele nedalo ani tech 15.000 protoze rozpinalo indukcni zatez. A i presto ze tam byly varistory tak to co pul roku sezralo rele.daval sem tam silnejsi a nepomohlo. Nakonec sem si s tim pohral. Napajel tam SSR a uz to frci 3 roky bez problemu

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

1.4.2016 v 20:08 | Nahoru | #120
Regulovat PWM pomocou relé je blbosť. Lídlovka reguluje polovodičom. Čo cvaká je relé 6/12V.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1192, 1193] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35768 Včera v 23:16 radi5
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 BlackSabbath 47 10.5.2024 v 14:53 BlackSabbath
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 koda5 10 26.4.2024 v 12:34 psenap
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37


TOPlist