Téma: Malá rychlost cž 250 /475
25.8.2014 v 21:19
Ahoj chci se optat, protože si již nevím rady. Mám čz 250 /475 sport na 19tkách kolech. Motor jsme dělali s tatkou loni komplet celej a jde jako vítr. Problém je vtom že jak před generálkou tak i teď motorka nejede víc jak 95 km/hod. Motor je skoro přetočenej a nic. Rozeta má 56 zubů a pastorek 17. Prosím poraďte. Děkuji Martin
Tombik píše: mar36> Stačila mě jen ta první věta... Fechtly jsem měl 4, z toho jeden v top stavu, a ne . Pokud jsi někdy viděl fechtla jak valí 80 km/h, tak ho asi někdo zrovna shodil z Macochy...
To sis nemusel kupovat 4 plečky, ale jednoho pořádnýho

Naposledy editováno 02.09.2014 14:59:57
Duke1 má pravdu, je fakt, že ty MZ (150 i 250) byly asi lehčí a určitě živější, taky díky lepšímu rozložení kvaltů (5), měly jistě i lepší brzdy. Když jsme si občas na srazech zazávodili tenkrát s východníma Němcema, kteří měli většinou MZ 250, tak jsme vždy i s třistapadesátkama pohořeli
Jawy byly proti Emzetám těžkopádnější, ale už si moc nepamatuju, jak to bylo s jejich maximální rychlostí. Moje CZ 175 jela tenkrát taky kolem 120 a kámoš, co měl tu CZ 250 mi vždycky ujel, měl jednoválec s jedním laufem a na 19-kách kolech


Dnes došlo kolečko s 16ti zuby. Jenže furt leje tak se nedá zkusit výsledek přehození. V současné době mám tedy vzadu 47 na rozetě a v předu 16 zubu. Předstih jsem vyladil na horní mez což je v příručce tedy 3.8mm. Bohatost směsi mám někde mezi půl a 3/4 otáčky od utažení ( podle ucha je tam nejlepší chod motoru) jehlu 2 zářez z hora. Benzín s olejem huqvarna jsem vypustil a mám tam benzín s olejem mogul TS v poměru 1:33. Celkově jsem teda skloubyl Vaše všechny rady a zítra pokud nebude pršet zkusím výsledek. GPS je taky připraveno na porovnání rychlosti. Pokud nepojede aspon 115 km/hod tak už fakt nevím.
Z tým 16 zubovím ti pôjde zas len pomalšie. Máš tam určite bohatú zmes, skús ubrať. A minule si písal, že keď tam kopneš štvorku, tak ti to už netahá vyššie. To je tá chyba. Skús to lepšie nastaviť. Pokial má ten motor dobré tlaky, musí ísť. Skús si odmerať kompresiu. Potom ma napadá už len preklzujúca spojka. Dal si tam dobré strunky a lamely?
Tombik píše: mar36> Stačila mě jen ta první věta... Fechtly jsem měl 4, z toho jeden v top stavu, a ne . Pokud jsi někdy viděl fechtla jak valí 80 km/h, tak ho asi někdo zrovna shodil z Macochy...

130 není na pořádnou motorku žádná rychlost (teda mimo město např.), na kejvačku už to je kalup, ale dá to, to mi věř a je to ve většině případů naked bajk
Jen bych nesouhlasil s tím "sedni na Japonce", Japonec může být i skůtr, což není zrovna super stroj a nebo taky třeba Gold Wing, na kterém ti bude připadat tahle rychlost přinejmenším směšná. Hele tenkrát za bolševika moc výběr nebyl, ale všechno, co bylo od stopětasedmy vejš (takže 250, 350 a občas 500) jezdilo těch 120 určitě. Ovšem je tu otázka, co na to brzdy a podvozek, no ale tenkrát jsme nemohli srovnávat, tak to nikomu nepřišlo blbý, to samý by se mohlo diskutovat o oblečení a výbavě. Helmy občas, oblečení žádný a taky by mohl dnes někdo namítat, jak se mohlo takhle vůbec jezdit. Už do toho nešťourejme a pomozme Habešanovi.
Jak píšeš s tou bohatostí směsi na 3/4 otáčky, nejedná se jen o bohatost při volnoběhu? Já myslím, že bohatost směsi za jízdy (třeba na plně otevřený plyn) závisí na zvolené hlavní trysce a poloze jehly v šoupátku. Pokud je šoupě plně otevřené na max. průměr difuzoru, měla by být jehla v takové poloze a vlastně hlavně tryska takové velikosti, aby svíčka měla světle cihlovou barvičku. Jako ono naladit dvoutakta není sranda, pouštět se do různých kombinací nastavení bez určitých znalostí asi končí spíše nezdarem anebo je to náhoda, když to vyjde.

Jen bych nesouhlasil s tím "sedni na Japonce", Japonec může být i skůtr, což není zrovna super stroj a nebo taky třeba Gold Wing, na kterém ti bude připadat tahle rychlost přinejmenším směšná. Hele tenkrát za bolševika moc výběr nebyl, ale všechno, co bylo od stopětasedmy vejš (takže 250, 350 a občas 500) jezdilo těch 120 určitě. Ovšem je tu otázka, co na to brzdy a podvozek, no ale tenkrát jsme nemohli srovnávat, tak to nikomu nepřišlo blbý, to samý by se mohlo diskutovat o oblečení a výbavě. Helmy občas, oblečení žádný a taky by mohl dnes někdo namítat, jak se mohlo takhle vůbec jezdit. Už do toho nešťourejme a pomozme Habešanovi.

Jak píšeš s tou bohatostí směsi na 3/4 otáčky, nejedná se jen o bohatost při volnoběhu? Já myslím, že bohatost směsi za jízdy (třeba na plně otevřený plyn) závisí na zvolené hlavní trysce a poloze jehly v šoupátku. Pokud je šoupě plně otevřené na max. průměr difuzoru, měla by být jehla v takové poloze a vlastně hlavně tryska takové velikosti, aby svíčka měla světle cihlovou barvičku. Jako ono naladit dvoutakta není sranda, pouštět se do různých kombinací nastavení bez určitých znalostí asi končí spíše nezdarem anebo je to náhoda, když to vyjde.
Dobrá zítra to zkusím při jízdě na plný plyn vypnu zapalování a kouknu na svíčku. Pak písnu výsledek. Ze by klouzala spojka se mě nezdá. Dávali jsme tenkrát nové pružiny na spojkovém koši samozřejmě i nové korky které byli zaboroušeny. Na rovinu už mne to začíná sr... Na motorkách jezdím už 18 roků tak už mám taky něco najeto a nejsem UPLNEJ debil jak mě to připadá, že si tady o mě někteří myslej. Samozřejmě že jsem zkoušel otáčky min i max při štelování bohatosti směsi i doladování předstihu. V současném stavu jde motor za plynem a na max otáčky nekolísá nestřílí a prostě plně točí. Každej den řežu motorovou pilou tak asi dokážu naladit plné otáčky motoru. Taky vím že když psali do velkého TP rychlost 120 km/hod tak to nebylo podle GPS ale podle tacháku nejsem žádná "píčavole" nebo jak mě to tady nazval nějakej chytrák co na této motorce vůbec nikdy neseděl. Všem co raděj k prospěchu věci ještě jednou velice děkuji a vážím si rad. Odpovědi ostatních rejpalů se nebudu komentovat pač mám vážné obavy jestli vůbec někdy seděli na starém poctivém dvoutaktu nebo jim hned potom co si udělali řidičák rodiče koupil pořádnou mašinu na které si uměj pouze dolejt benzín a sevším ostatním jezděj do servisu.

1 reakcí na tento příspěvek Malá rychlost cž 250 /475
1 reakcí na tento příspěvek Malá rychlost cž 250 /475
Jen taková blba otázka máš tam správný tip karburátor je vice druhu s různými průměry sacích hrdel?? a trysky jestli si to tady už psal tak promiň
No, to je možný, přece jen ve Strakách asi věděli proč udělali luftfiltr s napojením na karbec a karbec s difosorem určitýho a danýho průměru dle kubatury. A tenhle drátěnkovej ve vysokých otáčkách prostě nemusí mít správnej odpor luftu aby vznikl v difusoru správnej "podtlak" .
Ted jsem se konecne dostal aspon nachvilku k odepsani. Sice jen z mobilu to hacky a carky si musite domyslet. Dal jsem novou vacku i nove kladivka. Prevod mam ted 47 / 15 a motorka upaluje cca 108 mereno podle radaru co je ve vesnici. Karbec vypada ze je tam ten origos co tam patri a hlavni tryska je 92. Zitra snad budu mit trochu casu a zkusim si jeste pohrat se serizenim karburatoru. Vzduchovej filtr je v poradi.

Karbec vypadá, že je origo - to nevypovídá vůbec i ničem. Taky tam může být nějakej ze 125 a pak by to fakt mohlo být tím. Napiš sem číslo, nebo alespoň jeho fotku, nebo změř průměr difusoru.
S tím filtrem co ty máš, si myslím, že to bude chtít větší trysku než je 92ka(ta tam mát být origoš, ale s papírovym filtrem) - prostě ti tam půjde víc vzduchu,než se počítá - takže podle svíčky to asi budeš mít chudé(pokud ten filtr není zasranej). Už hodněkrát tu bylo zmíněná svíčka, koukal jsi na ní?
S tím filtrem co ty máš, si myslím, že to bude chtít větší trysku než je 92ka(ta tam mát být origoš, ale s papírovym filtrem) - prostě ti tam půjde víc vzduchu,než se počítá - takže podle svíčky to asi budeš mít chudé(pokud ten filtr není zasranej). Už hodněkrát tu bylo zmíněná svíčka, koukal jsi na ní?
Na karburátoru musí být napsáno 2926SBD a nějaké kraviny (11b, 12b atd.). První dvojčíslí (29) značí šoupátkový karburátor, druhé dvojčíslí (26) značí průměr sání v milimetrech. Pokud na karburátoru není číslo k nalezení, stačí změřit průměr sání karburátoru v přírubě k motoru. Ono to nebude přesně 26 mm, ale to je fuk. SBD je řada karburátorů s neoddělitelnou plovákovou komorou a ty kravinky jako 11b atd. to je značení otryskování. Ty musíš mít karburátor 2926 SBD (11b, 12b nebo 15b) a trysky HT 92 a VT 45 (ta ale stejně neřeší tvůj problém)
Dřívější častá úprava spotřeby bylo nahrazení karburátoru z menší kubatury, obvykle 2924. Motor měl sice lepší spodek, ale samozřejmě nedosahoval maximálních rychlostí. Tohle jsem měl na čz 477 a místo 110 jela 90. Každopádně to na tom bylo poznat, že to netočí svoje maximum, motor přes 80 km/h jakoby umřel...
A jak už tu někdo napsal, na filtru dost záleží, jestli tam máš obyčejnou drátěnku, tak ta má mýt hl. trysku ke 120.
Dřívější častá úprava spotřeby bylo nahrazení karburátoru z menší kubatury, obvykle 2924. Motor měl sice lepší spodek, ale samozřejmě nedosahoval maximálních rychlostí. Tohle jsem měl na čz 477 a místo 110 jela 90. Každopádně to na tom bylo poznat, že to netočí svoje maximum, motor přes 80 km/h jakoby umřel...
A jak už tu někdo napsal, na filtru dost záleží, jestli tam máš obyčejnou drátěnku, tak ta má mýt hl. trysku ke 120.
1 reakcí na tento příspěvek Malá rychlost cž 250 /475
Filtr mám tu drátěnku co je na fotce tady u příspěvku CCCP.
Habešan píše: Filtr mám tu drátěnku co je na fotce tady u příspěvku CCCP.
No tak to je problém. Jak už tu někdo psal, tak ti to ještě jednou zopakuji a věř nám, že si z tebe neděláme prdel: drátěnka má menší odpor proudění vzduchu, než papírový filtr (ten máš mít). V kombinaci s tryskou 92 tam jde hodně vzduchu, ale méně benzínu, takže se to nenakrmí tak jak by mohlo. V sání prostě není dostatečný podtlak aby to tou tryskou 92 vycuclo dost šťávy. Buďto dej HT 120 nebo vyměn tu drátěnku za origo filtrbox s papírovým filtrem.
mar36: hladina je u těchto karburátorů daná, tam nic nevykouzlí. A ten filtr umí udělat divy. Podle podtlaku v sání to musí být otryskované, čím větší podtlak tam máš, tím menší trysku můžeš (musíš) dát a naopak. On má teď otevřené sání a malou trysku, to funguje jako restrikce...
Habešan: to určitě pomůže, na druhou stranu HT 120 mají kývačky 250 s otevřeným sáním. Ikdyž je to v podstatě to samé, tak to nebude přesně 120 a možná budeš muset laborovat, protože ta zetka má jeden výfuk a kejva dva. A u dvoutaktu je platná zásada, že když šáhneš do jedné věci, musíš sáhnout i do druhé. Bohužel, narozdíl od čtyřtaktu, kde na výfuku až tolik nesejde, u dvoutaktu hodně záleží a má to vliv na ostatní konstrukci a nastavení motoru. Holt ti konstruktéři věděli co si mohou dovolit a co ne. Já bych tam dal origo filtrbox...lékárna patří do kastlíku.
Habešan: to určitě pomůže, na druhou stranu HT 120 mají kývačky 250 s otevřeným sáním. Ikdyž je to v podstatě to samé, tak to nebude přesně 120 a možná budeš muset laborovat, protože ta zetka má jeden výfuk a kejva dva. A u dvoutaktu je platná zásada, že když šáhneš do jedné věci, musíš sáhnout i do druhé. Bohužel, narozdíl od čtyřtaktu, kde na výfuku až tolik nesejde, u dvoutaktu hodně záleží a má to vliv na ostatní konstrukci a nastavení motoru. Holt ti konstruktéři věděli co si mohou dovolit a co ne. Já bych tam dal origo filtrbox...lékárna patří do kastlíku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Cz 250 /475 převodovka ČZ 250/475 | Louhovan | 1 | 5.8.2021 v 14:17 Dolin |
chytne a po 3 vteřinách chcípne ČZ 250/475 | Bláha | 29 | 16.2.2019 v 20:08 dave-lister |
Rozleštění hliníku ČZ 250/475 | Kuba7211 | 14 | 15.2.2017 v 23:38 rancher |
Jde nějak přihlásit ČZ 250 trial be... ČZ 250/475 | Rera247 | 29 | 17.2.2015 v 19:37 jawa350Basic |