globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: časté startování motoru
25.1.2012 v 16:11
Ahoj, chci se zeptat má vliv na životnost motoru časté popojíždění a startování s tím že se třeba několikrát ten motor vůbec nezahřeje? Zajímá mě to u benzínového a i naftového motoru, protože pokaždé když jdu pro něco do garáže tak musím vyjet s autem/motorku a pořád něco startuji. Nafťáky prý jsou na to horší, ale nevím co je na tom pravdy......

časté startování motoru

26.1.2012 v 08:07 | Nahoru | #91
Jak to tady čtu, nebylo by nejlepší přistavět garáž? J.

časté startování motoru

26.1.2012 v 15:29 | Nahoru | #92

Jak to tady čtu, nebylo by nejlepší přistavět garáž?


Přistavět ne, ale zkusím jí přestavět a udělat tam místo.....
Nebo se na to vykašlu, Honda je nesmrtelná to mi dřív zrezne než dojezdí motor.
A na nafťáka kašlu, podle toho co tady padlo bych si zadělal akorát na problémy kor když bych ho nekoupil nového.

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

26.1.2012 v 16:00 | Nahoru | #93
Este sem zapomel rcit jak si turbo zacne prisavat olej tak to odsere aji IC (intercooler) , jinak to piskani muze byt vice veci vetsinou to byvaji spatne loziska anebo taky zatuhle naklapeni lopatek , stim padanim do nouzaku je klasicky problem s turbem a vahou vzduchu , ten problem se hodne resit na sauto.cz najdi si tam model octavia a zkusenosti majitelu je tam typek monterhusa a ten ti napise co stym udelat

(reakce na) časté startování motoru

26.1.2012 v 16:08 | Nahoru | #94

SperkysSV píše: Taky mě to napadlo, ale já právě jezdim každej den 120 km do práce, takže si myslim že bych to hodně pocítil v peněžence i na plyn



S takovým denním proběhem o benzínu vůbec neuvažuj. Jedině nafta. V nákladech se vrátí investice do naftového motoru na 100%.

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

26.1.2012 v 16:29 | Nahoru | #95
No teďka s Hondou zaplatim za benzín měsíčně 5200 Kč, pokud bych měl auto které žere 10l/100 tak bych to měl za 8700, to nestojí ani náhodou za to že to "pojede víc" a pokud by to byla nafta se spotřebou 7l/100 tak by mě stála 6200 Kč. Úspora za rok oproti benzínu teda cca 30 000Kč, otázka je jak moc by se zrovna ten konkrétní kousek co bych koupil sral....

(reakce na) časté startování motoru

26.1.2012 v 16:38 | Nahoru | #96

Beny. píše: ...jinak to piskani muze byt vice veci vetsinou to byvaji spatne loziska anebo taky zatuhle naklapeni lopatek , stim padanim do nouzaku je ...



Blbost.

WHTRDR> to vis ze ma. Gaso navic vic topi, tak vydava i vic zvuku.

Naposledy editováno 26.01.2012 16:39:17

časté startování motoru

26.1.2012 v 17:10 | Nahoru | #97
Jenom bych se chtěl zastat nafty od JZD. Máme v práci modernější traktory s common rail. Všechny mají namotáno přes 6000mth a o vstřikovačích nebo špatných čerpadlech ani slechu. Máme tam dva starší, Case který mají kolem 20tis MTH, nevím jestli v nich je common rail ale celkově se méně serou, než ty noví sráče. Tam je furt něco většinou částky od 100tis. Tím chci podotknout, že dneska to na všem ochcávaj šetření materiálu atd. Ještě bych měl otázečku nemá někdo zkušenosti se Seat Leon Top sport 1.9 TDI 96,110 Kw 2002-2005rok

Naposledy editováno 26.01.2012 17:49:13

časté startování motoru

26.1.2012 v 18:21 | Nahoru | #98
myslím si že to moc řešíte ...spíš de o to jak rychle ten motor začne mazat jak se olej rychle rozprostře tam kam má a pak jestli lapneš po plynu za studena ...u nadupanech benzínů to může mít fatalní následky pokud se bavíme o nestandardních motorech třeba A1600 nebo N1600

a navíc tenhle motor s 220ps nemá stejně souzeno dlouhé žití..sam sm jeden zažil od ALBRECHTmotorsportu...a jediný co se tam muselo dodržovat ...olej a tlak...správný benzín(100oct)...a jízda ostře až při zahřátí na 70Ć pak to mohlo 30-50tis najet...

U mašiny bych se toho nebál a u auta taky ne ...a navíc stejně nic není věčné a ani naše stroje

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

26.1.2012 v 18:31 | Nahoru | #99
na firmě sem měl oktavky 1.9tdi 81kw některý tam doposud jezdí 460tis km a víc a už jezdí jen ty kodrcačky po městě ...a 1.9tdi 96kw a ty se trošku víc sypaly ..ale bylo to tím jak se s tím autem jezdilo ...oni obchodníci dali cihlu na zem a tradá z Olomouce do Prahy...takže při náběhu 470tis ...se auto prodávalo a jezdilo pořád...sice mělo už druhý vstřiky a turbo ale jelo...

Ja na svojí najel 278tis a neměnil sem ani vstřik ani Turbo...81kw(čip104kw) na čipu najeto 200tis+ ...jezdila do 320 pak vyběhla ojnice ven...potkaly se ventyly...(ulomenej nadzdvihák)

jinak by to jezdilo pořád..

Nová 2.0tdi sakra neštěstí .. furt reklamace..

mám ještě R laguna 2.2dti(nebo jak) 110kw najeto od novoty 195tis a nic pořád OK..(teď začal poklepávat čep) pak ještě pažout 2.0HDI jetý jen po městě (70%) najeto 76tis a nic pořád OK..

Oktavia 3 TDI 2.0 najeto 26tis a 7reklamací..(od nenastartování až po výměnu svazku kabeláže v kabině)...už je pryč a další už ee...

Nejlepší byly ty 1.9tdi 81kw

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

26.1.2012 v 19:49 | Nahoru | #100
Zdravim,
mel sem taky Oktavku, 81kw s chipem od Cimbu (cca 99kw), stribrnou, fkombiku a na hlinach, samozrejme... :) Poslednich asi 70tis km. sem mel spotrebu 6,7 L/100km, pricemz sem vazne jezdil stylem on/off, to znamena budto plnej nebo brzda. A timhle zpusobem bohuzel i kdyz to auto bylo studeny, takze odeslo pomerne hodne brzo (160tis. km) tesneni pod hlavou(oprava 5 tis. kc), coz se neni cemu divit. Ale zkratka, na tom aute bylo kouzelny to, ze i kdyz sem jel jako uplnej bezmozek, tak jsem na trase delsi nez 20km nikdy nedosahl spotreby vetsi nez 9L. Proste to nebylo mozny! Nedavno jsem si ale poridil starsi bmw 530i v automatu a musel jsem se sakra zkrotit, protoze by me to doslova sezralo. Kdyz pojedu jako uplnej vylizanec tak to bude za 20, svizna jizda je tak 14, mesto je za 13. Dlouhodobej prumer se da drzet na 10 litrech. Kdyz si nasadim klobouk a za vokno dam plato vajec tak muze spotreba zacinat cislici 7, ale je to vazne hrozny sebezapreni. A kvuli tomu sem si to auto nekupoval... Abych to shrnul, s oktavkou me jizda bavila vice, protoze sem jezdil jak kokot a bylo to za 6,5L. (troufnul bych si tvrdit, ze to plati obecne, ze pri extremni zatezi nafta zere daleko, daleko mene nez benzin, nedej boze nez foukanej benzin.) S bavem se musim neskutecne hlidat, porad schyzofrene sleduju spotrebu, ktera me nikdy predtim moc nezajimala. Jizda me nebavi a jezdim za 9,8L. Kultivovanost a zvukovej projev se samozrejme srovnat neda, ale stoji to za to....?

Naposledy editováno 26.01.2012 20:07:47

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

26.1.2012 v 20:02 | Nahoru | #101

Jizda me nebavi a jezdim za 9,8L. Kultivovanost a zvukovej projev se samozrejme srovnat neda, ale stoji to za to....?


Přesně to je to co bych nechtěl, u motorky je mi to jedno, když bude žrát 10, ale tohle prostě nejde, když to má člověka někam dopravit a ještě s takovým ročním nájezdem. To leda že bych měl dvě auta, jedno na zábavu a druhý na ježdění, tak bohatej ale nejsem...

(reakce na) časté startování motoru

26.1.2012 v 20:23 | Nahoru | #102
SperkysSV> Je to presne jak pises, u masiny je to jedno. Ale u toho auta jsou to pro me doslova vyhozeny penize a je mi jich lito. Protoze dopravit se tam musis, a je sakra rozdil jestli za 2 nebo 5 kč na kilometr. A aby me to s tim bavem bavilo tak je to vazne tak 13L /100. Ale to clovek nevi dokud si to nekoupi :). Takze tedka se vazne hodne rozmejslim ktery auto pujde z chalupy. A lpg davat nechci, protoze by se to vratilo az za rok a to bude zase uz jina plechovka. A taky se bojim ze mi to zkurvy ventily.. A 6V naftu pri najezdu 250tis. km jsem kupovat vazne nechtel, protoze nejaka pravdepodobnost toho ze tam odejde turbo, vstriky, automat proste je. A hlavne tu oktavku mi spravi kazdej druhej strejc kladivem ve stodole na dedine, u toho bava nevim nevim... Ale naky nafty treba se 100tisicema najeto bych se urcite nebal a dpf filtr ti firma za 5tis kc vyrve ven (uz to tu nekdo rikal) a i emise jsou potom bez problemu, takze ty reci o 100tis. kc jsou uplne scestny. A nebo treba litrovej Jarda od tojoty s tim se da jezdit za 4,5 kdyz na nej moc neslapes...

časté startování motoru

26.1.2012 v 20:39 | Nahoru | #103
V jedné 40 let staré knížce jsem četl zajímavou skutečnost. Opotřebení motoru od studeného startu až do zahřátí na provozní teplotu je stejné, jako opotřebení za 300km se zahřátým motorem

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

26.1.2012 v 20:40 | Nahoru | #104
No nevim, s naftou rozhodně nemám problém. Doma už druhá Octa I...66 a 96kW a Xsara 1,9TD a všechny v pohodě i na JZD naftu- kvalita podle mě není špatná...jinak s první Octou klidně i za 4 litry....druhá do 5 litrů - zádná šetřílkovská jízda...Xsara si bere tak 6 litrů, takže spokojenost... osobně bych šel znovu do turbodieselu nebo, jak už tu padlo, do LPG. Je fakt sranda tu číst, jak se nám všem diesely strašně porouchaj- Benyho prognózy . Z mého okolí má většina lidí turbodiesely(min 20 aut) a vím o jednom KO vstřiku na HDičku. A jako extrém jsem jel s kamarádovým Citroenem BX 1,8 TD r.v. 82 myslím a to auto jelo jak z praku!

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

26.1.2012 v 20:50 | Nahoru | #105
Fisa83> vicemene s tebou souhlasim, ale tvrdit, ze normalni jizdou se da s oktavou za 4 litry,
tak s tim bych byl hodne opatrnej. Dalsi vec je samozrejme to, ze kazdej povazuje za normalni jizdu neco jinyho. Ale veci typu ze jednomu jezdi Oktava za 2,5L a u druhyho mu dokonce sama vraci naftu do nadrze vazne nemam moc rad, jestli mi rozumis... Je treba nalit si cisteho vina... Pravda,jednou jsem jel z jihlavy do znojma extremni ekojizdu a bylo to asi za 3,6L , ale ta trasa je vpodstate z kopce. Myslim ze je fer napsat ze OI (66, 81) jezdi treba za .... 5,2 l/100 dlouhodobyho kombinovanyho provozu. Coz si myslim ze je naprosto suprova hodnota v porovnani s velikosti auta a jeho dynamikou.

Naposledy editováno 26.01.2012 20:54:52

(reakce na) časté startování motoru

26.1.2012 v 21:12 | Nahoru | #106
vlastní zkušenost:
1) Oktávka 1,9 TDI (81kW) no problem s krátkým pojížděním i v zimě. Jasně, že to na životnosti motoru nepřidá, ale snese to (teda nedávám tomu čočku hned, když to je studený). Jezdil jsem jí 2 roky. Nakonec měla najeto okolo 190000km.
2) AUDI Allroad 2,5 TDI (136kw), r.v.2002, najeto při koupi 80000km, koupeno v ČR, servis Audi. Do 2 let jsem odrovnal motor (celkově najeto 180000km) a to krátkým popojížděním v zimě. Start, pak 700m, stop na 15 minut, start + dalších 900m, stop. Každodenní cyklus vození dětí do školy a do kanclu. Pak k tomu naopak dálky 800km a víc. Po 2 letech motor neměl tlak ve válcích (bez čehož diesel nejde zvláště v zimě nastartovat, že) a oprava za 80 000Kč. Před 3 rokama jsem se ho zbavoval. Od té doby diesel nejezdím. Jezdím benzín 2,0 i a v průměru jezdím za 9l -teda normální noha. Jasně, že když benzínu budeš šlapat na krk, tak rozdíl ve spotřebě bude větší než u dieslu.

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

26.1.2012 v 22:18 | Nahoru | #107
Jak už tu někdo doporučoval od Fordu motor 1.8 TDCi Zetec. Táhne výborně od spoda, není problém s předjížděním a i při ostřejší jízdě je spotřeba 7 - 8l (ne dálnice).
Focus co je v něm tento motor - 9 let starý, motor má skoro 200tkm a jediná závažnější závada bylo umřetý turbo (výrobní vada). Jinak pořád jenom jezdí a jezdí,.. Takže s tím servisem bych to neviděl tak tragicky.
Naproti tomu nový Focus, který stojí vedle toho starýho, s 1.6 TDCi Duratorq - to je fakt ubohost. Průměrná spotřeba sice 5l, ale motor je mrtvej. Když chceš předjíždět, tak pomalu na dvojku, nemá to pořádnej odpich a to má psáno asi o 10kW víc než ten starej - to by mě zajímalo kde.

E: písmenka,..

Naposledy editováno 26.01.2012 22:22:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

26.1.2012 v 22:31 | Nahoru | #108
FiffiQ> nevzpomenes si prosim o jakou presne vyrobni vadu se melo jednat? Nebo alespon projevy?

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

26.1.2012 v 22:48 | Nahoru | #109
Ke startování studenýho motoru- totrál krávovina. Dneska to lidi neřešej, jelikož se auta točej, stáčej a pod. Ale taky je ptoro tolik závad, který dřív nebejvaly. Pokud jeden někdo 800m na nákupup, dává tomu autu slušně na prdel. Vím, že dneska není in se s něčím tahat autobusem ( i když služby MHD ve velkým ěmstech mi přijdou docela luxusní). TAky to nedělám. ale když užř, poskládám si víc aktivit za sebou. Takže zajedu nakoupit, tam se třeba hodinu prdelím v obchodě a pak třeba vyřídím zbytek. Takže úplně studenej motor startuju jen jednou. NAvíc mám auto v gar᨞i, kde jsou rozvody tepla a vody, takže ani při mega mrazech tam moc pod nulou není.
Hlavní problém je, že při kždým studeným startu jede motor na sucho. Chvíli trvá, než se tam vytlačí olej. Asi to nebude úplně kov na kov, jelikož dnešní oleje dokážou udělat lepší film jako dříve, ale přřád to neznamená, že to bude pevný jak helvétská víra. NAvíc je nehorázně hodně borců, co dávaaj studenýmu motoru hned plnej kotel. Základ je nastartovat a jet plynule. Nepodtáčet a ani neúpřetáčet do doby, dokud se motor neuhřeje. A to, že voda ukazuje 90 stup'nů /stejn+ě bych tomu nevěřil, jelikžo dnešní teploměry v autech neukazujiu reálný hodnoty, spíš jen bu'd jen indikujou, že je motor bu´d studenej, nebo se přes tuhle hranici dostal) neznamená, že je zahřátej i olej na provozní teplotu. V ideálním případě si auta uspořádat tak, aby se s nima nemuselo pořád hejbat. Nebo nechávat to, co se s ním jezdí často, radši venku. Stejně je to šumák. Když se auto dostane sůl, nezachrání ho, že je tři dny v garáži.
Benzín vs nafta vs LPG/CNG- záleží na autě, konkrétním motoru, typu provozu atd. Benzín se hřeje ze všeho nejrychlejc. Stejně většina aut s LPG je nastavená tak, že dokud se nedostane na určitou teplotu, jede to na benzín, takže při popojížděčkách po krámech úspora nulová. Diesel se obecně déle zahřívá, možná má vyšší provozní nákady, ale čím víc bude stát litr paliva, tím víc se vyplatí třeba i jen usetřenej jeden litr na sto. 30 000 km nájezdu se počítalo v době, kdy benzín stál 25 kč/litr. Sice stála nafta o korunu méně, ale to v celkovým kontextu nehraje roli (dneska sice dělá rozdíl oproti benzínu záporný hodnoty, ale na litru má člověk větší úsporu). Problém je, že zatímco složitost motorů se zvyšuje, technický znalosti lidí a kvalita materiálů se snižuje. Takže v důsledku se serou víc jak motory dříve. Za ideál u dieslu považuju 1,9 TDI v oktávce/fábiích. Má nízkou spotřebu , není konstrukčně složitej a na opravy levnej. Ale nejezdil sjem s tím. Mám osobní zkušenost jen s 1,6 TDCI ve Focosu. NAjezdil sjem s ním v Portugalsku 800 km. Minimální spotřeba 4,5 l/100. Na 5,2 jsem se dostal při ježdění po Lisabonu a pak při testu co to na dálnici zvládne. Jel jsem i mondeu 2,2 TDCI. Diesel má nehoráznej kropu'ták a v tom je jeho hlavní přednost. ZAtímco Volvo V70 s 2,5 litrovým benzínem v automatu buď dělá prokluz jak sviňa se spojkou, nebo rovnou podřadí na čtyřku, pokud sešlápneš plyn (5q automat), Mondeo s 2,2 motorem na šestku na tom samým kopci při stepný rychlosti na šestku vystřelí jak šíp bez jakýhokoliv spojkování, nebo podřazování. A když už tu nabízíte benzínový dvoulitry, nemá asi cenu řešit tu cenu povinného ručení za 1,9 diesel, když cena bude stejná. Na jednoms e s váma ale shodnu. 2,0 TDI v novejch oktávkáchú VW nebrat. Nedělám technika, ale člověk, kterému věřím, co spravuje auta, říká, že opravy nehoprázně drahý a je to dost poruchový.
Takže v kostce- všechno si spočítat, projet, pobavit se slidma, co kolem toho děla a nedat na řeči kecálků na fórech. S LPS nemám zkušenosti. Ale čistě subjektivně bych ho bral spíš v nějakým menším autě na popojířdění tras do 20-30 km. Navíc a utě, kde ani tak nebudu řešit, že mi nádrž zničí úložnej prostor (pokud jezdím sám do práce, naházím si věci na sedačku, u rodinnýho auta, pokud s ním člověk jede s rodinkou asi nasere, že už nemám kam dát věci, řešení bomby místo rezervy mi přijde takový polovičatý). A ještě jeden postřeh- plyn a E85 jsou zatím levný paliva, ale pokud se více rozšíří, nedivil bych se zvýšení spotřebních daní. U nafty/benzínu se může taky zvyšovat, ale už není pomalu kam zvyšovat, narozdíl od vž¨ýše zmíněných, který jsou zatím krutě danově zvýhodněný.

časté startování motoru

26.1.2012 v 22:55 | Nahoru | #110
A ještě jedna věc pro naftu- spotřeba s klimou aq těžší nohou leye nahoru daleko pomaleji, než u benzínu. Zatímco rozdíl mezi jízdou po dálnici u Focuse 1,6 TDCI mezi 130 a 160 km/h byl jeden litr, u Volva 2,5 benzínu ukáže palubní počítač o 5-7 litrů víc (a to věřím tomu, že palubní pořítače ukazujiou míň, než je skutečnost, u Focuse jsem to měřil klasickou metodou rozdílů nabranýho paliva- na druhou stranu nejlez úplně objektivně srovnávat motor skoro o 2/3 větší, navíc a automatu). Sle laickým odhadem bych viděl klidně 2x až 3x větší nárůst spotřeby (rozdílu spotřeb¨v závisloti na daných rychlostech) u benzínu oproti naftě. A vzhkledem k tomu, že to dneska valí každej po dálnici co to dá...

časté startování motoru

26.1.2012 v 23:04 | Nahoru | #111
A jak tu někdo psal proč se nedělaj dieslový motorky, když je diesel tak super- naprosto jednoduchý vysvětlení- motorky jsou především hobby nástroje. Takže jde hlavně o výkon. Navíc je diesel kontrukčně náročnější a taky těžší. Navíc u dieslu je rozhodující hlavně mega krou´ták v nízkejch otáčkách. S rostoucíma otáčkama klesá účinnost. TAkže při takovejch 2000 otáčkích by půllitr asi extra oslnivej výkon neměl. PAk by musela mít m otorka bu'ďto hodně dlouhý rychlosti, nebo minimálně 6-7 rychlostí, aby se využilo hospodárného režimu v nízkých ptáčkách a přesto to mělo velkou cestovní rychlost. Vím, že u v současně době vyráběného je udávaná spotřeba 2,7 nafty na sto, Alwe vůbec netuším při jakejch výkonnech. ZAse tolik jsem se o to nezajímal. Jistý je, že tolik kupců by si to nenašlo. To radši lidi nechaj mašinu v garáži častějch, než aby najezdili stejnej počet kilometrů při nižší spotřebě...Však to lidi píšou pořád dokola.

(reakce na) časté startování motoru

26.1.2012 v 23:16 | Nahoru | #112

Hofner píše: ...Problém je, že zatímco složitost motorů se zvyšuje, technický znalosti lidí a kvalita materiálů se snižuje. Takže v důsledku se serou víc jak motory dříve...



Promin ze se chytam jen drobne casti obsahleho prispevku, ale jak souvisi technicke znalosti lidi s vyslednou poruchovosti motoru a proc myslis ze se kvalita materialu snizuje? Ja jsem naopak presvedcen o tom, ze jsou kuprikladu mainstreamove masove prodavane motory o nekolik radu lepsi co do poruchovosti nez rekneme pred 20 lety.

(reakce na) časté startování motoru

26.1.2012 v 23:41 | Nahoru | #113

Dawe02 píše: FiffiQ> nevzpomenes si prosim o jakou presne vyrobni vadu se melo jednat? Nebo alespon projevy?



Hele moc už nevím, bylo to dávno, ale něco prasklo a turbo se netočilo. Prostě turbo přestalo fungovat a auto jelo maximálně tak 40.

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

27.1.2012 v 00:00 | Nahoru | #114
S čím souvisí technické znalosti? Třeba a tím, že dřív člověka nenapadlo nakládat studenýmu motoru hned plnej kotel. Alespoň ne tady v český kotlině. Jasně, ňoumové se najdou všude, ale bývalo zvykem, že když už někdo dostal řidičák, trochu tomu taky rozumněl. Dneska pomalu ani nevědí, jeslti jim to jezdí na naftu, nebo benzín. Stejně tak znalosti kolem tubra. Lidi co se o to trochu zajímají vědí, že turbo točí neuvěřitelný otáčky, že se chladí a maže olejem (nuceným oběhem) a tudíž že když přijedu na benzínku po někilakilometrový jízdě po dálnici při slusnejch otáčkách motoru, nebude asi nejlepší nápad hned přijet na benzínku a hned to chcípnout. Na druhou tranu ten samej expert je schopenj čekat před barákem na roštěnku a nechat běžet motor třeba půl hodiny na volnoběh. To najednou nikam nepospíchá. Dřív taky bejvalo dobrým zvykem, aby se motor v zimě nejdřív pořádně prohřál pomalou jízdou. Dneska opět stání na místě, aby si všichni sedli prdelema do teplejch sedaček, a hend tomu taky nakládaj co to dá. Hlavně aby to topilo hned o 106. 'Ze motoru neprospívá podtáčení a přetáčení taky nikdo moc neřeší.
A ke spolehlivosti? Co se týče mechanických závad, těch bude míň. Ale kurvítek přibejvá. Třeba tady zmi'novaný vstřiky na dieslech. U 2,0 TDIček stojí výměna vstřiků pomalu jak novej motor a klidně odejdou po 20-30 tisících. Nwevím co dalšího se na tom sere, ale třeba i jen zmršená elektroinstalace dokáže znehybnit auto. už před 20ti rokama dokázali škodovácký motory vydržet 300 -400 tkm. Jsem zvědavej kolik z dnešních HTPček, či novejch překo'novanejch čtyřválcovejch 1,2 motorů vydrží takovou nálož kilometrů. Základní otázkou zůstává, zda nový motory vydržej o dost míň kvůli šetření (při dodržení všech materiálů a výrobních postupů - resp použití kvalitnějších materíálů- by ten motor vydržel stejně při nižší spotřebě a daleko větším výkonu než faváckej), nebo kvůli prasáckýmu zacházení (přeci jen už auto není braný skoro jako delší věc rodiny, ale jako dělník, co musí sloužitr i dkyby se dělo nevím co).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 00:16 | Nahoru | #115
endemit> Jasně tak ta spotřeba u Oct je z palubního počítače, takže dost orientační...s tou 66 jsem já osobně nejezdil - do papírů bylo daleko, ale s tou 96kW mam dle ppc 4,9 skoro vždy...Xsara je moje a tam to mám spočítáno. 6 - 6,5 litrů mi na TD starší konstrukce přijde akorát. Jinak za normální jízdu považuju, že když to chci rozjet tak to točim tak do 3 tisíc a udržovačku prostě na nejvyšší kvalt - žádný honění....znám jendoho borce, který jezdí od omezovače do omezovače a diví se, že má už třetí motor

(reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 00:33 | Nahoru | #116

Fisa83 píše: endemit> Jasně tak ta spotřeba u Oct je z palubního počítače, takže dost orientační...s tou 66 jsem já osobně nejezdil - do papírů bylo daleko, ale s tou 96kW mam dle ppc 4,9 skoro vždy...Xsara je moje a tam to mám spočítáno. 6 - 6,5 litrů mi na TD starší konstrukce přijde akorát. Jinak za normální jízdu považuju, že když to chci rozjet tak to točim tak do 3 tisíc a udržovačku prostě na nejvyšší kvalt - žádný honění....znám jendoho borce, který jezdí od omezovače do omezovače a diví se, že má už třetí motor


PAlubní počítač je dobrej tak akorát jako ekonoměr- když chceš jet fakt za málo, ukazuje ti aktuální spotřebu. Dost často to pomůže. jelikož má¨lokdo ví, že když se dá nioha lehce z plynu, jede to pořád stejně rychle, ale že re to o 1-2 litry míč. Což při dálničních přesunech hraje docela roli. někde sjem četl, že tempomat dokážu ušetřit ještě víc, ale ještě jsem neměl tu čest to ozkoušet, i když otcův služebák tempomat má, nebaví mě to s tempomatem. připadám si pak jak cvičená opice. Nejjistější metoda meření spotřeby je počítat to z toho, kolik šlověk nabere u pumpy/ počet ujetým km. Počítač si může ukazovat co chce. Sice je to docela sofistikovaný zařízení, ale opři těch mikromnožstvích paliva, který se vstřikujou, to nemůže být nikdy 100% přesný (teda přesněji to měří podle podtlaku v sací soustavě- takže čím větší podtlak, tím to vyhodnocuje jako že tam jde víc vzduchu a tím pádem i benzínu, pak se počítá průměr, to ještě v závislosti na aktuální rychlosti)- Dle zkusenosti uživatelů ukazuje palubní počítač trochu jiný hodnoty, než je realita. Ale zatím jsem neměl možnost tohle dlouhodobě sledovat/porovnávat. Snad se dopracuju k privátnímu fáru s touhle vymožeností.

(reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 00:59 | Nahoru | #117
Hofner> takze se jedna o technicke znalosti uzivatele, to jsem si oddechl.
Ad vydrz: Pominu kvantitu spotrebnich ND a objem nutneho servisu/km.
Skodovacke 20 let stare motory nebyly na 300-400t km ani designovane ani validovane.
Kdyz se hodne zamyslim, tak vim o jedinem Favoritu v mem sirem okoli, jehoz agregat opravdu tech cca 400tkm udelal (pochopitelne na nekolik starteru, rozdelovacu, par gufer a snad dve hlavy). Zbytek mne zname populace Skodovenek stihl drive zetlet a rozpadnout se, nez najet 150tkm.

Naproti tomu, dnesni cele agregaty jsou nejen vetsinou na 300tkm designovane ale i plne validovane az do faze sub sub subkomponentu. A je pomerne caste ze se toho dozivaji (vetsinou s mnohem utlejsim vynucenym servisem nez ten Favorit vyse) uz behem 2-3 let a tedy v zaruce. Cili je to pomerne hezky trackovateln v databazich kvality dodavatelu OEM.
A pritom spravne bylo zmineno ze jsou o mnoho komplexnejsi. Avsak vcetne komplexnejsi diagnostiky, ktera umi take predejit fatalnimu poskozeni a mj. taky zmenit parametry tak, aby se ani nesetrnou jizdou nic moc nepos**lo(a jsme zpet u toho dnesniho uzivatele).

Ad kurvitka:Kdyz pujdeme do detailu, tak napr. to dochlazovani turba ma svuj vyznam (pokud nema auto dochlazovani, coz je dobry priklad jednoho ze zminenych systemu).
Ale ve vyvoji se pocita i s pripadem ze se turbo nedochlazuje, nebo dochlazovani nefunguje. Pocita se i s produkci tepla katalyzatoru, kondenzaci atp. Heat soak back? GMW-3xxx, GS-9xxxx, ISO-16949? HALT? HAST? Povedome nebo ne? Protoze tady se deli lidi na ty co tomu opravdu trochu rozumi a ten zbytek.

Ad materialy a postupy optimalizace vyroby: na tom prece neni nic spatneho. Pokud mas nadspecifikovany komponent ktery prezije zbytek produktu, je to v tom lepsim pripade neucelne plytvani. Plytvani bud zaplati spotrebitel (cim dal mene predstavitelne diky ohromne konkurenci) a nebo sam vyrobce (a tim ohrozuje svuj zisk).
Optimalizovany produkt, to je motiv engineeringu dneska. Vyrabet masove nekvalitu, jak je dnes v mode vykladat na kdejakem foru o autech, to si nemuze nikdo dovolit.

Naposledy editováno 27.01.2012 01:14:47

časté startování motoru

27.1.2012 v 08:51 | Nahoru | #118
jinak ještě sem měl passat B5 2002 2.8V6 30v 4motion .Automat a po roce ježdění sem ho dal na plyn...auto jelo stejně spotřeba při jízdě s těžkou nohou 13-14l auto topilo hned ,jezdilo tiše nepřemejšlel sem nad tím zda při -25C´ nastartu nebo ne ...jakou naftu naleju atd..

takže v přepočtu sem si jezdil za 7,5litru benzinu což je parada...

(reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 09:21 | Nahoru | #119

endemit píše: Zdravim,
mel sem taky Oktavku, 81kw s chipem od Cimbu (cca 99kw), stribrnou, fkombiku a na hlinach, samozrejme... :) Poslednich asi 70tis km. sem mel spotrebu 6,7 L/100km, pricemz sem vazne jezdil stylem on/off, to znamena budto plnej nebo brzda. A timhle zpusobem bohuzel i kdyz to auto bylo studeny, takze odeslo pomerne hodne brzo (160tis. km) tesneni pod hlavou(oprava 5 tis. kc), coz se neni cemu divit. Ale zkratka, na tom aute bylo kouzelny to, ze i kdyz sem jel jako uplnej bezmozek, tak jsem na trase delsi nez 20km nikdy nedosahl spotreby vetsi nez 9L. Proste to nebylo mozny! Nedavno jsem si ale poridil starsi bmw 530i v automatu a musel jsem se sakra zkrotit, protoze by me to doslova sezralo. Kdyz pojedu jako uplnej vylizanec tak to bude za 20, svizna jizda je tak 14, mesto je za 13. Dlouhodobej prumer se da drzet na 10 litrech. Kdyz si nasadim klobouk a za vokno dam plato vajec tak muze spotreba zacinat cislici 7, ale je to vazne hrozny sebezapreni. A kvuli tomu sem si to auto nekupoval... Abych to shrnul, s oktavkou me jizda bavila vice, protoze sem jezdil jak kokot a bylo to za 6,5L. (troufnul bych si tvrdit, ze to plati obecne, ze pri extremni zatezi nafta zere daleko, daleko mene nez benzin, nedej boze nez foukanej benzin.) S bavem se musim neskutecne hlidat, porad schyzofrene sleduju spotrebu, ktera me nikdy predtim moc nezajimala. Jizda me nebavi a jezdim za 9,8L. Kultivovanost a zvukovej projev se samozrejme srovnat neda, ale stoji to za to....?



hele tak to mame podobny :) jezdil sem s 81kW O1 a spotreba tech 8,5 max (nebyl chip) ... ted jezdim s 328 .. a asi dela rozdil ten lehci dreier a manual.. na 20 se nedostanu.. kdyz uz to budu jo trapit tak myslim ze tak tech 15-16 ... ale uz je to zas o dost rychlejs nez to bylo s tou ochcafkou... tam ten podvozek a brzdy na to nemely...

jinak V6 nafta podle me neni zas az takovy reseni, protoze ty 200+ PS nafty co pojedou jako 3,0i umej dost zrat, treba kamarad si ted poridil 3,0tdi v A6 a nadava ze to zere jako jeho predchozi 3,2i benz (golf R32) a nejede to... je teda fakt ze ta A6 je vyrazne tezsi...

tzn diesel kterej hodne pojede a bude jeste relativne usporne jezdit mi prijde ze musi byt taky od bmw :) i tak to ale pri sportovni jizde lita k tem 10ti litrum

Naposledy editováno 27.01.2012 09:25:49

časté startování motoru

27.1.2012 v 09:36 | Nahoru | #120
hofner: jen poznamka u te nafty se ta tezka noha tolik neprojevi na spotrebe protoze kdyz zacnes vic slapat zjistis ze nad tim super zatahem v pasmu kde bezne jezdis uz vlastne nic moc navic neni... takze to ani o moc vic nejede ani nezere... s benzinakem treba jezdim bezne do 3tis .. kroutak nic moc (atmosferickej trilitr pocitove taha asi jako ta stara 1,9tdi) ale kdyz na to zacnes slapat tak se v tech 4tis jeste auto sbira a max vykon je nekde nad 5tis tzn tam je celkem jasny ze to tam zacne zrat vic.

jinak to ze je nafta uspornejsi co se spotreby tyka je jasny, ucinnost toho tepelneho cyklu je vyssi s tim toho clovek moc nenadela...

to LPG muze vychazet lip financne diky odlisnemu zdaneni..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist