Jak to tady čtu, nebylo by nejlepší přistavět garáž?
Přistavět ne, ale zkusím jí přestavět a udělat tam místo.....
Nebo se na to vykašlu, Honda je nesmrtelná to mi dřív zrezne než dojezdí motor.
A na nafťáka kašlu, podle toho co tady padlo bych si zadělal akorát na problémy kor když bych ho nekoupil nového.
1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
SperkysSV píše: Taky mě to napadlo, ale já právě jezdim každej den 120 km do práce, takže si myslim že bych to hodně pocítil v peněžence i na plyn
S takovým denním proběhem o benzínu vůbec neuvažuj. Jedině nafta. V nákladech se vrátí investice do naftového motoru na 100%.
1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
Beny. píše: ...jinak to piskani muze byt vice veci vetsinou to byvaji spatne loziska anebo taky zatuhle naklapeni lopatek , stim padanim do nouzaku je ...
Blbost.
WHTRDR> to vis ze ma. Gaso navic vic topi, tak vydava i vic zvuku.
Naposledy editováno 26.01.2012 16:39:17
Naposledy editováno 26.01.2012 17:49:13
a navíc tenhle motor s 220ps nemá stejně souzeno dlouhé žití..sam sm jeden zažil od ALBRECHTmotorsportu...a jediný co se tam muselo dodržovat ...olej a tlak...správný benzín(100oct)...a jízda ostře až při zahřátí na 70Ć pak to mohlo 30-50tis najet...
U mašiny bych se toho nebál a u auta taky ne ...a navíc stejně nic není věčné a ani naše stroje
1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
Ja na svojí najel 278tis a neměnil sem ani vstřik ani Turbo...81kw(čip104kw) na čipu najeto 200tis+ ...jezdila do 320 pak vyběhla ojnice ven...potkaly se ventyly...(ulomenej nadzdvihák)
jinak by to jezdilo pořád..
Nová 2.0tdi sakra neštěstí .. furt reklamace..
mám ještě R laguna 2.2dti(nebo jak) 110kw najeto od novoty 195tis a nic pořád OK..(teď začal poklepávat čep) pak ještě pažout 2.0HDI jetý jen po městě (70%) najeto 76tis a nic pořád OK..
Oktavia 3 TDI 2.0 najeto 26tis a 7reklamací..(od nenastartování až po výměnu svazku kabeláže v kabině)...už je pryč a další už ee...
Nejlepší byly ty 1.9tdi 81kw
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
mel sem taky Oktavku, 81kw s chipem od Cimbu (cca 99kw), stribrnou, fkombiku a na hlinach, samozrejme... :) Poslednich asi 70tis km. sem mel spotrebu 6,7 L/100km, pricemz sem vazne jezdil stylem on/off, to znamena budto plnej nebo brzda. A timhle zpusobem bohuzel i kdyz to auto bylo studeny, takze odeslo pomerne hodne brzo (160tis. km) tesneni pod hlavou(oprava 5 tis. kc), coz se neni cemu divit. Ale zkratka, na tom aute bylo kouzelny to, ze i kdyz sem jel jako uplnej bezmozek, tak jsem na trase delsi nez 20km nikdy nedosahl spotreby vetsi nez 9L. Proste to nebylo mozny! Nedavno jsem si ale poridil starsi bmw 530i v automatu a musel jsem se sakra zkrotit, protoze by me to doslova sezralo. Kdyz pojedu jako uplnej vylizanec tak to bude za 20, svizna jizda je tak 14, mesto je za 13. Dlouhodobej prumer se da drzet na 10 litrech. Kdyz si nasadim klobouk a za vokno dam plato vajec tak muze spotreba zacinat cislici 7, ale je to vazne hrozny sebezapreni. A kvuli tomu sem si to auto nekupoval... Abych to shrnul, s oktavkou me jizda bavila vice, protoze sem jezdil jak kokot a bylo to za 6,5L. (troufnul bych si tvrdit, ze to plati obecne, ze pri extremni zatezi nafta zere daleko, daleko mene nez benzin, nedej boze nez foukanej benzin.) S bavem se musim neskutecne hlidat, porad schyzofrene sleduju spotrebu, ktera me nikdy predtim moc nezajimala. Jizda me nebavi a jezdim za 9,8L. Kultivovanost a zvukovej projev se samozrejme srovnat neda, ale stoji to za to....?
Naposledy editováno 26.01.2012 20:07:47
1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
Jizda me nebavi a jezdim za 9,8L. Kultivovanost a zvukovej projev se samozrejme srovnat neda, ale stoji to za to....?
Přesně to je to co bych nechtěl, u motorky je mi to jedno, když bude žrát 10, ale tohle prostě nejde, když to má člověka někam dopravit a ještě s takovým ročním nájezdem. To leda že bych měl dvě auta, jedno na zábavu a druhý na ježdění, tak bohatej ale nejsem...
1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
tak s tim bych byl hodne opatrnej. Dalsi vec je samozrejme to, ze kazdej povazuje za normalni jizdu neco jinyho. Ale veci typu ze jednomu jezdi Oktava za 2,5L a u druhyho mu dokonce sama vraci naftu do nadrze vazne nemam moc rad, jestli mi rozumis... Je treba nalit si cisteho vina... Pravda,jednou jsem jel z jihlavy do znojma extremni ekojizdu a bylo to asi za 3,6L , ale ta trasa je vpodstate z kopce. Myslim ze je fer napsat ze OI (66, 81) jezdi treba za .... 5,2 l/100 dlouhodobyho kombinovanyho provozu. Coz si myslim ze je naprosto suprova hodnota v porovnani s velikosti auta a jeho dynamikou.
Naposledy editováno 26.01.2012 20:54:52
1) Oktávka 1,9 TDI (81kW) no problem s krátkým pojížděním i v zimě. Jasně, že to na životnosti motoru nepřidá, ale snese to (teda nedávám tomu čočku hned, když to je studený). Jezdil jsem jí 2 roky. Nakonec měla najeto okolo 190000km.
2) AUDI Allroad 2,5 TDI (136kw), r.v.2002, najeto při koupi 80000km, koupeno v ČR, servis Audi. Do 2 let jsem odrovnal motor (celkově najeto 180000km) a to krátkým popojížděním v zimě. Start, pak 700m, stop na 15 minut, start + dalších 900m, stop. Každodenní cyklus vození dětí do školy a do kanclu. Pak k tomu naopak dálky 800km a víc. Po 2 letech motor neměl tlak ve válcích (bez čehož diesel nejde zvláště v zimě nastartovat, že) a oprava za 80 000Kč. Před 3 rokama jsem se ho zbavoval. Od té doby diesel nejezdím. Jezdím benzín 2,0 i a v průměru jezdím za 9l -teda normální noha. Jasně, že když benzínu budeš šlapat na krk, tak rozdíl ve spotřebě bude větší než u dieslu.
1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
Focus co je v něm tento motor - 9 let starý, motor má skoro 200tkm a jediná závažnější závada bylo umřetý turbo (výrobní vada). Jinak pořád jenom jezdí a jezdí,.. Takže s tím servisem bych to neviděl tak tragicky.
Naproti tomu nový Focus, který stojí vedle toho starýho, s 1.6 TDCi Duratorq - to je fakt ubohost. Průměrná spotřeba sice 5l, ale motor je mrtvej. Když chceš předjíždět, tak pomalu na dvojku, nemá to pořádnej odpich a to má psáno asi o 10kW víc než ten starej - to by mě zajímalo kde.
E: písmenka,..
Naposledy editováno 26.01.2012 22:22:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
Hlavní problém je, že při kždým studeným startu jede motor na sucho. Chvíli trvá, než se tam vytlačí olej. Asi to nebude úplně kov na kov, jelikož dnešní oleje dokážou udělat lepší film jako dříve, ale přřád to neznamená, že to bude pevný jak helvétská víra. NAvíc je nehorázně hodně borců, co dávaaj studenýmu motoru hned plnej kotel. Základ je nastartovat a jet plynule. Nepodtáčet a ani neúpřetáčet do doby, dokud se motor neuhřeje. A to, že voda ukazuje 90 stup'nů /stejn+ě bych tomu nevěřil, jelikžo dnešní teploměry v autech neukazujiu reálný hodnoty, spíš jen bu'd jen indikujou, že je motor bu´d studenej, nebo se přes tuhle hranici dostal) neznamená, že je zahřátej i olej na provozní teplotu. V ideálním případě si auta uspořádat tak, aby se s nima nemuselo pořád hejbat. Nebo nechávat to, co se s ním jezdí často, radši venku. Stejně je to šumák. Když se auto dostane sůl, nezachrání ho, že je tři dny v garáži.
Benzín vs nafta vs LPG/CNG- záleží na autě, konkrétním motoru, typu provozu atd. Benzín se hřeje ze všeho nejrychlejc. Stejně většina aut s LPG je nastavená tak, že dokud se nedostane na určitou teplotu, jede to na benzín, takže při popojížděčkách po krámech úspora nulová. Diesel se obecně déle zahřívá, možná má vyšší provozní nákady, ale čím víc bude stát litr paliva, tím víc se vyplatí třeba i jen usetřenej jeden litr na sto. 30 000 km nájezdu se počítalo v době, kdy benzín stál 25 kč/litr. Sice stála nafta o korunu méně, ale to v celkovým kontextu nehraje roli (dneska sice dělá rozdíl oproti benzínu záporný hodnoty, ale na litru má člověk větší úsporu). Problém je, že zatímco složitost motorů se zvyšuje, technický znalosti lidí a kvalita materiálů se snižuje. Takže v důsledku se serou víc jak motory dříve. Za ideál u dieslu považuju 1,9 TDI v oktávce/fábiích. Má nízkou spotřebu , není konstrukčně složitej a na opravy levnej. Ale nejezdil sjem s tím. Mám osobní zkušenost jen s 1,6 TDCI ve Focosu. NAjezdil sjem s ním v Portugalsku 800 km. Minimální spotřeba 4,5 l/100. Na 5,2 jsem se dostal při ježdění po Lisabonu a pak při testu co to na dálnici zvládne. Jel jsem i mondeu 2,2 TDCI. Diesel má nehoráznej kropu'ták a v tom je jeho hlavní přednost. ZAtímco Volvo V70 s 2,5 litrovým benzínem v automatu buď dělá prokluz jak sviňa se spojkou, nebo rovnou podřadí na čtyřku, pokud sešlápneš plyn (5q automat), Mondeo s 2,2 motorem na šestku na tom samým kopci při stepný rychlosti na šestku vystřelí jak šíp bez jakýhokoliv spojkování, nebo podřazování. A když už tu nabízíte benzínový dvoulitry, nemá asi cenu řešit tu cenu povinného ručení za 1,9 diesel, když cena bude stejná. Na jednoms e s váma ale shodnu. 2,0 TDI v novejch oktávkáchú VW nebrat. Nedělám technika, ale člověk, kterému věřím, co spravuje auta, říká, že opravy nehoprázně drahý a je to dost poruchový.
Takže v kostce- všechno si spočítat, projet, pobavit se slidma, co kolem toho děla a nedat na řeči kecálků na fórech. S LPS nemám zkušenosti. Ale čistě subjektivně bych ho bral spíš v nějakým menším autě na popojířdění tras do 20-30 km. Navíc a utě, kde ani tak nebudu řešit, že mi nádrž zničí úložnej prostor (pokud jezdím sám do práce, naházím si věci na sedačku, u rodinnýho auta, pokud s ním člověk jede s rodinkou asi nasere, že už nemám kam dát věci, řešení bomby místo rezervy mi přijde takový polovičatý). A ještě jeden postřeh- plyn a E85 jsou zatím levný paliva, ale pokud se více rozšíří, nedivil bych se zvýšení spotřebních daní. U nafty/benzínu se může taky zvyšovat, ale už není pomalu kam zvyšovat, narozdíl od vž¨ýše zmíněných, který jsou zatím krutě danově zvýhodněný.
Hofner píše: ...Problém je, že zatímco složitost motorů se zvyšuje, technický znalosti lidí a kvalita materiálů se snižuje. Takže v důsledku se serou víc jak motory dříve...
Promin ze se chytam jen drobne casti obsahleho prispevku, ale jak souvisi technicke znalosti lidi s vyslednou poruchovosti motoru a proc myslis ze se kvalita materialu snizuje? Ja jsem naopak presvedcen o tom, ze jsou kuprikladu mainstreamove masove prodavane motory o nekolik radu lepsi co do poruchovosti nez rekneme pred 20 lety.
Dawe02 píše: FiffiQ> nevzpomenes si prosim o jakou presne vyrobni vadu se melo jednat? Nebo alespon projevy?
Hele moc už nevím, bylo to dávno, ale něco prasklo a turbo se netočilo. Prostě turbo přestalo fungovat a auto jelo maximálně tak 40.
1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
A ke spolehlivosti? Co se týče mechanických závad, těch bude míň. Ale kurvítek přibejvá. Třeba tady zmi'novaný vstřiky na dieslech. U 2,0 TDIček stojí výměna vstřiků pomalu jak novej motor a klidně odejdou po 20-30 tisících. Nwevím co dalšího se na tom sere, ale třeba i jen zmršená elektroinstalace dokáže znehybnit auto. už před 20ti rokama dokázali škodovácký motory vydržet 300 -400 tkm. Jsem zvědavej kolik z dnešních HTPček, či novejch překo'novanejch čtyřválcovejch 1,2 motorů vydrží takovou nálož kilometrů. Základní otázkou zůstává, zda nový motory vydržej o dost míň kvůli šetření (při dodržení všech materiálů a výrobních postupů - resp použití kvalitnějších materíálů- by ten motor vydržel stejně při nižší spotřebě a daleko větším výkonu než faváckej), nebo kvůli prasáckýmu zacházení (přeci jen už auto není braný skoro jako delší věc rodiny, ale jako dělník, co musí sloužitr i dkyby se dělo nevím co).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
Fisa83 píše: endemit> Jasně tak ta spotřeba u Oct je z palubního počítače, takže dost orientační...s tou 66 jsem já osobně nejezdil - do papírů bylo daleko, ale s tou 96kW mam dle ppc 4,9 skoro vždy...Xsara je moje a tam to mám spočítáno. 6 - 6,5 litrů mi na TD starší konstrukce přijde akorát. Jinak za normální jízdu považuju, že když to chci rozjet tak to točim tak do 3 tisíc a udržovačku prostě na nejvyšší kvalt - žádný honění....znám jendoho borce, který jezdí od omezovače do omezovače a diví se, že má už třetí motor
PAlubní počítač je dobrej tak akorát jako ekonoměr- když chceš jet fakt za málo, ukazuje ti aktuální spotřebu. Dost často to pomůže. jelikož má¨lokdo ví, že když se dá nioha lehce z plynu, jede to pořád stejně rychle, ale že re to o 1-2 litry míč. Což při dálničních přesunech hraje docela roli. někde sjem četl, že tempomat dokážu ušetřit ještě víc, ale ještě jsem neměl tu čest to ozkoušet, i když otcův služebák tempomat má, nebaví mě to s tempomatem. připadám si pak jak cvičená opice. Nejjistější metoda meření spotřeby je počítat to z toho, kolik šlověk nabere u pumpy/ počet ujetým km. Počítač si může ukazovat co chce. Sice je to docela sofistikovaný zařízení, ale opři těch mikromnožstvích paliva, který se vstřikujou, to nemůže být nikdy 100% přesný (teda přesněji to měří podle podtlaku v sací soustavě- takže čím větší podtlak, tím to vyhodnocuje jako že tam jde víc vzduchu a tím pádem i benzínu, pak se počítá průměr, to ještě v závislosti na aktuální rychlosti)- Dle zkusenosti uživatelů ukazuje palubní počítač trochu jiný hodnoty, než je realita. Ale zatím jsem neměl možnost tohle dlouhodobě sledovat/porovnávat. Snad se dopracuju k privátnímu fáru s touhle vymožeností.
Ad vydrz: Pominu kvantitu spotrebnich ND a objem nutneho servisu/km.
Skodovacke 20 let stare motory nebyly na 300-400t km ani designovane ani validovane.
Kdyz se hodne zamyslim, tak vim o jedinem Favoritu v mem sirem okoli, jehoz agregat opravdu tech cca 400tkm udelal (pochopitelne na nekolik starteru, rozdelovacu, par gufer a snad dve hlavy). Zbytek mne zname populace Skodovenek stihl drive zetlet a rozpadnout se, nez najet 150tkm.
Naproti tomu, dnesni cele agregaty jsou nejen vetsinou na 300tkm designovane ale i plne validovane az do faze sub sub subkomponentu. A je pomerne caste ze se toho dozivaji (vetsinou s mnohem utlejsim vynucenym servisem nez ten Favorit vyse) uz behem 2-3 let a tedy v zaruce. Cili je to pomerne hezky trackovateln v databazich kvality dodavatelu OEM.
A pritom spravne bylo zmineno ze jsou o mnoho komplexnejsi. Avsak vcetne komplexnejsi diagnostiky, ktera umi take predejit fatalnimu poskozeni a mj. taky zmenit parametry tak, aby se ani nesetrnou jizdou nic moc nepos**lo(a jsme zpet u toho dnesniho uzivatele).
Ad kurvitka:Kdyz pujdeme do detailu, tak napr. to dochlazovani turba ma svuj vyznam (pokud nema auto dochlazovani, coz je dobry priklad jednoho ze zminenych systemu).
Ale ve vyvoji se pocita i s pripadem ze se turbo nedochlazuje, nebo dochlazovani nefunguje. Pocita se i s produkci tepla katalyzatoru, kondenzaci atp. Heat soak back? GMW-3xxx, GS-9xxxx, ISO-16949? HALT? HAST? Povedome nebo ne? Protoze tady se deli lidi na ty co tomu opravdu trochu rozumi a ten zbytek.
Ad materialy a postupy optimalizace vyroby: na tom prece neni nic spatneho. Pokud mas nadspecifikovany komponent ktery prezije zbytek produktu, je to v tom lepsim pripade neucelne plytvani. Plytvani bud zaplati spotrebitel (cim dal mene predstavitelne diky ohromne konkurenci) a nebo sam vyrobce (a tim ohrozuje svuj zisk).
Optimalizovany produkt, to je motiv engineeringu dneska. Vyrabet masove nekvalitu, jak je dnes v mode vykladat na kdejakem foru o autech, to si nemuze nikdo dovolit.
Naposledy editováno 27.01.2012 01:14:47
takže v přepočtu sem si jezdil za 7,5litru benzinu což je parada...
endemit píše: Zdravim,
mel sem taky Oktavku, 81kw s chipem od Cimbu (cca 99kw), stribrnou, fkombiku a na hlinach, samozrejme... :) Poslednich asi 70tis km. sem mel spotrebu 6,7 L/100km, pricemz sem vazne jezdil stylem on/off, to znamena budto plnej nebo brzda. A timhle zpusobem bohuzel i kdyz to auto bylo studeny, takze odeslo pomerne hodne brzo (160tis. km) tesneni pod hlavou(oprava 5 tis. kc), coz se neni cemu divit. Ale zkratka, na tom aute bylo kouzelny to, ze i kdyz sem jel jako uplnej bezmozek, tak jsem na trase delsi nez 20km nikdy nedosahl spotreby vetsi nez 9L. Proste to nebylo mozny! Nedavno jsem si ale poridil starsi bmw 530i v automatu a musel jsem se sakra zkrotit, protoze by me to doslova sezralo. Kdyz pojedu jako uplnej vylizanec tak to bude za 20, svizna jizda je tak 14, mesto je za 13. Dlouhodobej prumer se da drzet na 10 litrech. Kdyz si nasadim klobouk a za vokno dam plato vajec tak muze spotreba zacinat cislici 7, ale je to vazne hrozny sebezapreni. A kvuli tomu sem si to auto nekupoval... Abych to shrnul, s oktavkou me jizda bavila vice, protoze sem jezdil jak kokot a bylo to za 6,5L. (troufnul bych si tvrdit, ze to plati obecne, ze pri extremni zatezi nafta zere daleko, daleko mene nez benzin, nedej boze nez foukanej benzin.) S bavem se musim neskutecne hlidat, porad schyzofrene sleduju spotrebu, ktera me nikdy predtim moc nezajimala. Jizda me nebavi a jezdim za 9,8L. Kultivovanost a zvukovej projev se samozrejme srovnat neda, ale stoji to za to....?
hele tak to mame podobny :) jezdil sem s 81kW O1 a spotreba tech 8,5 max (nebyl chip) ... ted jezdim s 328 .. a asi dela rozdil ten lehci dreier a manual.. na 20 se nedostanu.. kdyz uz to budu jo trapit tak myslim ze tak tech 15-16 ... ale uz je to zas o dost rychlejs nez to bylo s tou ochcafkou... tam ten podvozek a brzdy na to nemely...
jinak V6 nafta podle me neni zas az takovy reseni, protoze ty 200+ PS nafty co pojedou jako 3,0i umej dost zrat, treba kamarad si ted poridil 3,0tdi v A6 a nadava ze to zere jako jeho predchozi 3,2i benz (golf R32) a nejede to... je teda fakt ze ta A6 je vyrazne tezsi...
tzn diesel kterej hodne pojede a bude jeste relativne usporne jezdit mi prijde ze musi byt taky od bmw :) i tak to ale pri sportovni jizde lita k tem 10ti litrum
Naposledy editováno 27.01.2012 09:25:49
jinak to ze je nafta uspornejsi co se spotreby tyka je jasny, ucinnost toho tepelneho cyklu je vyssi s tim toho clovek moc nenadela...
to LPG muze vychazet lip financne diky odlisnemu zdaneni..