AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čekám do konce ledna jestli mě prodlouží smlouvu a když ano půjde Fábka taky do světa. Líbí se mě velké Audiny ale všichni mě zrazují od těch motorizací 2,5 atp. Taky scaut by se hodil Yeti, příp Superb s tažným.Ještě vyčkávám.
Naposledy editováno 18.12.2023 21:50:54
pech. píše: No co, koupíš za deset, kdyby se ti to nepovedlo, bůra za sadu kol, k tomu prodáš světla, nedomrdaný interierový díly, neshnilej klima chladič, nějaký dveře, nárazníky, zbytek vyhodíš a nepdodělal jsi...
Nebo z toho člověk udělá stylový kurník pro slepice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: No co, koupíš za deset, kdyby se ti to nepovedlo, bůra za sadu kol, k tomu prodáš světla, nedomrdaný interierový díly, neshnilej klima chladič, nějaký dveře, nárazníky, zbytek vyhodíš a nepdodělal jsi...
Asi tak. Jenže v poslední době zjišťuju, že když se nezabývám podobnejma píčovinama, vydělám víc peněz než získám tímhle a nemám garáž a zahradu plnou bordelu.
Jirka4137 píše: dave-lister> No já jsem koupil před 3 lety Škodu Fabii Super Diesel bez turba v kombu s tažným a hagusama za 15 tisíc. 300 asi najede jen bude chtít udělat na jaro rozvody. Momentálně nová baterka 80 Ah, nová spojka,nové ramena,olej,filtr,altík,kladka. Tedˇ 260 tisíc km. Vyměněné prahy auto v pohodě. Jen kdyby povyrostla asponˇ na Octávku. Manželce odešlo spojkové ložisko na Citronovi. Chtěl jsem po ní 10 litrů že jí Fábku nechám a koupím větší. Nechce. Raději dá 10 do Citrona.
Čekám do konce ledna jestli mě prodlouží smlouvu a když ano půjde Fábka taky do světa. Líbí se mě velké Audiny ale všichni mě zrazují od těch motorizací 2,5 atp. Taky scaut by se hodil Yeti, příp Superb s tažným.Ještě vyčkávám.
Protože je to líný, hlučný zgarb a nechce se jí s tím jezdit... Ono vlastně ani tobě ne...
Na Audiny se vyser, to je kasička nahovno... Pokud chceš velké auto, kup si cokoli jiného, Skaut je s dvoulitrem FSi, ten je nahovno a PD bych se taky vysral, Yetti totéž v bledě modrém.... ideálně si kup MBE, ale horší wergly než na ty co pomejšlíš, už nevymyslíš, ať si koupíš vlastně cokoliv...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Se mě to seká snad bude mít někdo větší štěstí. Jinak doporučuju koupit Svět Motorů.
Borntobewild píše: Asi tak. Jenže v poslední době zjišťuju, že když se nezabývám podobnejma píčovinama, vydělám víc peněz než získám tímhle a nemám garáž a zahradu plnou bordelu.
To musíš vědět ty, jestli ti to za to stojí... Já to dělám nárazově, když se mi to hodí....
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
…pri dukladne peci vydrzi i milion kilometru - a stoji to za to? Davat dukladnou peci necemu jako je felicie s ropakem? A chce nedko stravit vic jak dva roky sveho zivota za volantem takoveho stroje?
Naposledy editováno 18.12.2023 22:13:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Tak dulezity je, jestli vas to bavi..- ja si asi ve svem volnem case dokazu predstavit prijemnejsi cinnosti nez je vrtani se ve starym krapu kterej nekdo vyhodil s vidinou par tisicovek…
Mě to baví, ale musí to být pro mě perspektivní auto.
Ne Dacia s 90 koňmi a látkovyma sedačkama.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Mě to baví, ale musí to být pro mě perspektivní auto.
Ne Dacia s 90 koňmi a látkovyma sedačkama.
To je právě to. Kdyby to nebyla nudná sterilní ochcávka, kde by šlo pouze o práci a výdělek, ale cokoli, na čem bych se něco přiučil, pobavil a pak se tím ještě svez, šel bych do toho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
U motorek je pro mě podobnej okecávač sršeň.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Tak dulezity je, jestli vas to bavi..- ja si asi ve svem volnem case dokazu predstavit prijemnejsi cinnosti nez je vrtani se ve starym krapu kterej nekdo vyhodil s vidinou par tisicovek…
…pri dukladne peci vydrzi i milion kilometru - a stoji to za to? Davat dukladnou peci necemu jako je felicie s ropakem? A chce nedko stravit vic jak dva roky sveho zivota za volantem takoveho stroje?
To je právě to. Jsou stroje, které si zaslouží, aby za ně člověk dával prachy, hýčkal je a dokonce je měl rád. Pak jsou stroje, které jsou ochotné za trochu péče člověku perfektně posloužit. A pak jsou stroje, které poslouží nejlépe, když se nechají ekologicky zrecyklovat. A těm z nějakých nesmyslných důvodů lidi dopřávají péči, peníze i lásku, což nechápu.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Jirka4137> Ještě někdo kromě mě si myslí, že Vaculík je diletant, kterej akorát zábavnou formou vysvětluje technické veci ještě větším diletantům? Já jsem od něj viděl pár videí, páč jsem hledal informace o konkrétních autech a přijde mi, že většinou neví, která bije.
Z kraje vypadal dobře, ale pohoršil se a sere mně svojí konformitou v poslední době...
Je snaživej, to jo, ale rozhodně moje zkušenosti neumožňují souhlasit se vším co řekne...
Nicméně pro laiky to má značný přínos, aby alespoň tušili, jak věci fungují...
Borntobewild píše: dave-lister> Ani teoretik. Jen žvanil. Třeba tohle video.. Tvdrí, že se výkon motoru od nějakých 30 do 100% mění pouze bohatostí směsi. Což je proti fyzice. Každému, kdo o tom něco ví dojde, že to v tomto případě reguluje egr ventil. Od času 15:30 kecají hovadiny.
Tak ono je to trochu blbě vysvětleno a hlavně blbě pochopeno...
Ono to sice už při 30% otevře klapku naplno, aby se snížily čerpací ztráty, ale to 100% dojde ke značné změně otáček, podtlaku a celkově průtoku paliva, přestože směšovací poměr se mění jen mírně.....
Kdo ví, jak funguje motor, ten to pochopí správně, protože ví, co stojí za tím, že se reguluje směs... Kdo to neví, tomu to přijde jako blud, protože nejsou zohledněny všechny vlivy...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: dave-lister> Ani teoretik. Jen žvanil. Třeba tohle video.. Tvdrí, že se výkon motoru od nějakých 30 do 100% mění pouze bohatostí směsi. Což je proti fyzice. Každému, kdo o tom něco ví dojde, že to v tomto případě reguluje egr ventil. Od času 15:30 kecají hovadiny.
Podle mě si špatně pochopil, co tvrdí. O hovoří o poloze plynového pedálu. Že mezi 30% nebo 40% a 100% není skoro rozdíl v klapce a jen ještě obohatí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ve většině případů řekne lidem čemu se při kupování auta vyhnout a na co dát pozor. Ne každý je mechanik. Odborníků je dnes plný internet a u něj alesponˇ člověk ví že má o věci nějakou páru. Když budu kupovat auto poslechnu si víc názorů lidí kteří nějaký názor mají, nejsou to malíři pokojů a zhodnotím. Jeden z nich je Vaculík.
Slovo diletant bych víc použil v jiném oboru. (Momentálně mě napadá třeba politika.)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: . A určitě nelze dosáhnou rozdílu výkonu, který odpovídá 70% sešlápnutí pedálu, jen obohacením směsi.
To samozřejmě lze. Ale za předpokladu, že už při 30 % sešlápnutí je výstup někde těsně pod maximem.
Ten pedál nemá lineární charakteristiku!
To je oč tu běží.
Modelařil si někdy a hrál si s nastavováním proporcionality a různých křivek k různým mixům?
To je totéž.
Pedal můžeš nastavit tak, že 90 % maxima obsáhne první čtvrtina dráhy a posledních 10 % je zbylých 75 % dráhy plynu. To je celé.
Naposledy editováno 19.12.2023 00:05:14
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |