paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.8.2022 v 11:18 | Nahoru | #99391

MartinED250 píše: Tak na čem to jel vlastě Pavel Suchý kolem světa? Na nějakém Japonci či co...?


A kolikrat a co opravoval a menil i presto, ze mel tu motorku perfektne nachystanou?

A Kafi s trindou v Americe?

Naposledy editováno 12.08.2022 11:18:53

Jawablázni

12.8.2022 v 11:30 | Nahoru | #99392
Lidí jako je Pavel už zase tolik není. Pavel je strojař, pokud vím, v jawách se chtě nechtě musel hrabat od mládí, když chtěl někam vyrazit. Ví přesně co ta jawa potřebuje, na co se zaměřit, kde co objednat, umí si to, co mu dojde zkontrolovat. Určitě než na to došel těch jaw tak spousty rozebral a zase složil, a věřím, že v té době, kdy začínal jiná volba nebyla - buď jsi jezdil na jawě a uměl ses o ní postarat nebo třeba vůbec, protože každá jiná varianta byla o řád dražší a málokdo na to měl...
Dneska je ta situace jiná...aby ses mohl trápit s jawou, smrdět pořád od oleje, mít neustále ruce od šmíru, tak si za všechny tyto nadstandartní zážitky samozřejmě musíš připlatit - to dá rozum

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.8.2022 v 12:14 | Nahoru | #99393
Tak jako jawa mě nikde nenechala a když bylo potřeba vždy dojela. Sem tam jsem u krajnice jawil, ale byly to drobnosti typu ucpaná tryska nebo uvolněná jehla v šoupátku. Ale věčné problémy typu netěsnící gumička v kohoutku, netěsnící palivové víčko, gufera, teď asi ten motor. Tak 3 roky zpět se to dalo, ale teď díly na třindy skokově zdrahly a to, co dám za jawu aby běžela zase OK dejme tomu na 5000-6000km bez investic, tak to mě stojí 1kč na 1km jen na dílech, nepočítám pneumatiky a spotřebu, která mi teď raketově zrostla za 6l a to jsem jel kochačku, fakt nekecám. Předtím furt plnej do 6l a brno-fm jsem jezdil za 4.5l. Výfuky mají nové těsnění, na spotřebě nulový vliv, ale na výkonu obří, musím to více točit, do 3000 otáček to je úplně chcíplé.
Takže když to sečtu, tak FZ mě vyšlo na 50k kč i s pneu, olejema, přihlášením a pojištěním. A pak dalších x tisíc benzín, jinak nic. Jawka mě stála se vším i opravama už kolem 60k kč a stále to není ono. -10000 za opravy kvůli nehodám. Jedna moje chyba, druhá prostě smůla.
Prostě si chce k tomu sednout, sundat válce, kouknout na vůli na klice, seřídit a přetěsnit motor, udělat ložiska, elektriku a zrepasovat karburátor. Kdybych koupil i barvu a nějak přelakoval, tak další výdaje.
Jak jdu zase do školy, tak vlastně ani nemám PC, který budu potřebovat, protože CAD na androidu nejspíše nespustím. A dneska dobrý počítač stojí minimálně 15-20 tisíc. Ještě že ten můj 6 let starý android stále funguje a to jsem ho zase utopil.
Takže to asi spravím jak psal Petr, "prší mi do fajfky a upadla mi RZ." a peníze zainvestuji jinam. Jak se tak ale znám, snad to zase nebude za nějakou starou třicetiletou vránu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.8.2022 v 12:25 | Nahoru | #99394

Tak jako jawa mě nikde nenechala a když bylo potřeba vždy dojela.


Člověk rychle zapomíná Zrovna nedávno si to tlačit zpět domů ne? A pamatuju si ještě asi dva případy z dřívějška.

Začne škola. Přestane přísun peněz, na který sis teď zvykl. Budeš potřebovat auto na zimu...No, osobně dávám Jawě do podzimu a pak budu vyhlížet inzerát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.8.2022 v 12:38 | Nahoru | #99395
SkotyCZ> Okřídlená věta: "Jawa mě nikde nenechala a vždy nějak dojela" ... Opravdu je to na zvážení, když má člověk dnes vysoké náklady, co se vyplatí.. Já už sehmal druhou Lifan 100 na náhradní díly a jak to dám dokopy, tak budu jezdit do práce na tom. Je to sice mrdka, ale: chytá na drc, "vždy dojede" a žere do dvou litů když to honíš. Samozřejmě Brno FM na tom jen tak nedáš, ale jezdit od školy na motorce bylo drahé už za komunistů... Lifan Alias Yyki smile koupil na ND, je komplet kromě baterky (není třeba) po vyčištění karbce chytla na drb a to stále bůlhví kde, já ji koupil ve šrotu :) ale je to zábavné. To jen tak.¨
Pokud řešíš kohout, někdy jsem sem dával, že jsem ho předělal na kohout Kawa Z 900 ze sedmdesátek, někde z ebay, závit pasuje, jen je potřeba udělat větší díru do nádrže, což ale nemá na nic vliv, Problém vyřešen. I Pavel Suchý s tím měl problém a problém je, že když vázne dodávka paliva, tak nestačí dotékat a se ochudí směs a zadřeš, což je samo vic problém někde na dálnici když jedeš plnej kotel...
Pokud Ti klepe na klice, první věc: Máš plné čelo? Pokud ne, je to folklór...i když uděláš ve, pokud čelo nesedi v kartrech, je to děs.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.8.2022 v 13:10 | Nahoru | #99396

Koudy01 píše: A kolikrat a co opravoval a menil i presto, ze mel tu motorku perfektne nachystanou?

A Kafi s trindou v Americe?

Na motoru nedělal nic. Měnil zadní kolo a tlumiče - přetížený stroj. A dělal dekarbonizaci.

Jawablázni

12.8.2022 v 13:12 | Nahoru | #99397
559 ani OHC mě nikde nenechaly. Vždy to bylo max. lanko a jednou tuším svíčka. OHC 30 000Km po rekonstrukci a 559 něco přes 40 000Km.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.8.2022 v 13:25 | Nahoru | #99398
Koudy01> Tlačil, ale po dědině . Ten kilometr byl takový malý upozornění, abych nezlenivěl. A jo, byly to ty fajfky. A jednou jsem tlačil za pomoci pincka asi tak 5km, protože se mi rozepnul v kilu řetěz. Dobré rodeo. Co mi ale jednou vrtalo hlavou bylo, že když jsem jel z brna, chytl jsem fakt velký slejvák u hranic na moravě, přímo na dálnici, kde je jen jeden pruh (kolem N. Jičína, to mě zajímá, kdy to dostaví) a nebylo kde se převléknout natož zastavit. To mě zrovna trápily ty fajfky a ne a ne to v dešti jet. Ale jawa jela ten den celou dobu, až když jsem dojel domů, tak přímo před domem chcípla a nešla 2 dny nastartovat. Až na ty blbé fajfky tam nikdy s dojezdem problém nebyl. Je to charakteristika zapojení VAPE, stačí aby jen jedna fajfka probíjela nebo se to někde kostřilo a neháže to jiskru ani na jednom válci.
S FZ mám jen příhodu, kdy se mi ovzdušňoval spojkový válec, tak jsem koupil na benzínce brzdovku a ovzdušnil jsem si to. Doma na garáží pak oprava za 2h.
S těma penězma to je pravda a auto nevím nevím. Už teď mám dvě motorky, ještě k tomu auto, pojištění, gumy, atd. K tomu si vše platím sám, nikdy jsem od nikoho neviděl ani korunu na moje vergly. Jak já závidím mým vrstevníkům, kterým benzín a servis platí rodiče. To je bezstarostný život. Taky mám taky problém s místem, není to kam dávat. Jestli auto, tak bych zase nějakou starou vránu, kde je nezničitelný motor, ať to aspoň topí a má to rádio.
I kdybych jawku prodal, tak by mi chyběl univerzální naháč, nejlépe vzduchem chlazený. Něco nezničitelného, co by mi nebylo líto trápit v soli, dešti, sem tam to položit a tak. Dlouho se dívám po GPZ500 nebo banditu, ale 3 motorky jsou už hodně. FZ neplánuji prodávat, zatím se osvědčilo a kdo by to dneska koupil. V inzerci se to válí i rok. Problém jsou díly, a když jsou, tak za nekřesťanské peníze (partsdepot).
Aspoň, že tu robotu si částečně nechám. O pracovním víkendu budu moct nastoupit, takže nějaký, byť jen "drobné" budou.

(reakce na) Jawablázni

12.8.2022 v 13:33 | Nahoru | #99399
SkotyCZ> Vrstevníkům není co závidět...do života je lepší režim, který máš ty

(reakce na) Jawablázni

12.8.2022 v 13:46 | Nahoru | #99400
SkotyCZ> Jak píše Wenca....Když jsem nastupoval do školy, taky jsem potřeboval noťas, protože IT. Tak jsem prodal Yamahu za 26. Za 10 koupil pěknou 350/640 a za 15 noťas. Dneska by to bylo vzhledem k cenám naopak - prodat Jawu a koupit Yamahu a notas

Naposledy editováno 12.08.2022 13:48:05

Jawablázni

12.8.2022 v 14:46 | Nahoru | #99401
A jawku nechci zatím prodávat, protože je v dezolátním stavu, tak by musela pod cenou. Vypadá jako by vyjela odněkud z bažiny. A za druhé ji mám rád, má prostě svoje kouzlo. I když je to drahý vergl. Sám ty ceny těch jaw nechápu, zkusím koupit tu celou elektriku, nebo nevíte o někom, kdo dělá na 639-640 s velkým VAPE kvalitní elektriku (tudíž těsněné kontakty, prostě jak na japonci) za rozumný peníz? Na partdecku mají, ale dle fotky to bude nic moc. Zkusil bych i ty kuželíková ložiska v krku, ale vůbec nevím, co to obnáší. Soustruh ani znalosti jak to vyrobit taktéž nemám. Pokud je motor ještě OK, tak by to mělo jezdit ještě dlouho, protože už téměř vše je po repasu nebo jsem se v tom vrtal.
Rovnou bych chtěl nějak celkově zaizolovat svazek elektriky pod nádrží, ať tam nejde sůl a voda. Inspiroval bych se FZtem, kde je to prostě udělané tak, jak by to mělo být. A nějak vymyslet ty fajfky, dát tam nějaký plech nebo tak něco (něco jako ram air na suzuki), ať se to v té soli nekoupe.
Karbec repase bude za pár stovek a tak hodina času. Ještě koupím nový originální vzduchový filtr, protože ten nový turecký stojí za houby.
Jawku si chci nechat jako strojek do města, nákupy, úřady a tak. A FZ větší štreky a nějaký ten sport.

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.8.2022 v 19:08 | Nahoru | #99402
Jawu 350 jsem měl dost let. A nemůžu proti ní napsat křivého slova. Věřím, že i ta tvoje bude zase jezdit jako zamlada.
A ještě postřeh, nebo připomínka. Pořád se píše místo Jawy japonec ....to se mi vůbec nelíbí. Copak neexistují motorky anglické, německé, italské...? Např. " Místo Jawy italka " zní lépe.
Prosím ale nekonkretizovat, MG 85 TT mně trochu zklamalo, uvidím, jak dopadne příští týden Triumph. K japonci bych šel až opravdu nakonec. A to nejlépe k Yamaze.

Jawablázni

12.8.2022 v 19:37 | Nahoru | #99403
Dneska je ta situace jiná...aby ses mohl trápit s jawou, smrdět pořád od oleje, mít neustále ruce od šmíru, tak si za všechny tyto nadstandartní zážitky samozřejmě musíš připlatit - to dá rozum - A to se vyplatí Horste !!!
S prvním porevolučním angličanem to bylo podobné ! U Italek kde je jeden víc v servisu než na výletě nápodobně.- Kratší servisní interval ! Navíc jako bonus prémiové problémy s elektrikou.
Vzpomínám jak jeden náš člen motobandy drandil na Laverdě 600. Bylo to fakt super protože krom mojí maličkosti na FZR 600 R kamaráda na CBR 600 F dalšího na ZZR 600 jiného na GSX 600 jsme měli v týmu i Laverdu. Bylo to jak z Joe Baru . Jen Jimy- Laverda tenkrát víc čekal na díly než jezdil.
Kdyby někdo měl zájem o fotodokumentaci můžu doložit. Složení a majitele.
Na Yamaze momentálně drandím ob den. Zatím tam kam chci vždycky dojela co ji mám. Servis potřebovala jen po 5 leté odstávce když jsem ji kupoval. U Japonce po servisu vždycky následuje dlouhá doba bezproblémového ježdění. Dokonce i veterán XJ fungoval super a krom dírky v membráně kterou jsem jen vyměnil za jinou starší všechno šlapalo. Prostě Yamaha dokonale vyladěná technika.

Naposledy editováno 12.08.2022 19:39:14

(reakce na) Jawablázni

12.8.2022 v 21:19 | Nahoru | #99404

Milan1963 píše: . K japonci bych šel až opravdu nakonec. A to nejlépe k Yamaze.



Na yamaze zítra vyrážím do Tater. Pak dám vědět, jestli tam dojela, jestli ráno nastartovala atd.

Naposledy editováno 12.08.2022 21:21:02

Jawablázni

13.8.2022 v 00:07 | Nahoru | #99405
Skoty, já ti nějak nevím, proč by jsi měl po pár tisících najetejch dělat motor na třindě. a aby to vydrželo nějakých 5-6 000. Já na Světlušce dělal generálku motoru po téměř sto tisících a to hlavně proto že osmičková spojka se skoro rozpadla. Tož se tam dala čyřková ( z 634) no a první výbrus plus výměna všech ložisek. Už má od té generálky nalítáno přes čtyřicet tisíc a nic ( kromě jawení s babišbordelem ucpanejma tryskama na loňské podzimní ) nezlobí. A k tomu tvýmu nápadu co jsi radil Pechovi dát na starej 632 motor osmičkovej karbec místo karbecu starýho typu - ten motor si s tím karbecem nerozumí.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.8.2022 v 07:29 | Nahoru | #99406
https://www.motorkar...-xj-900-1775885.html Na podobné kamoš objel půl světa vč. Turecka. Antitalent na servis a údržbu. Když jsme mu na XJ srazu řekli že musí měnit oil tak se divil že to nikdá nedělal.

(reakce na) Jawablázni

13.8.2022 v 07:43 | Nahoru | #99407

Jirka4137 píše: pech.> . To vypadá jako překopaná 634 ale nezvětším to, není to spíš něco z čezety ?



Je to překopaná "hliníkovka" 472.6 na á-la Choppera někdy počátkem devadesátek...

To jsem to už částečně odcustomizoval, protože tam byl zásah do vejfuků a to byla další věc, proč se tomu nechtělo chodit,
takže jsou vejfuky vrácený k původnímu provedení.

Původně jsem měl řešit jen stojánek, aby to na něj zakrslý majitel mohl dávat + dodělat pohotovák... Nakonec z toho bylo
oživení mrtvého koně

(reakce na) Jawablázni

13.8.2022 v 07:47 | Nahoru | #99408

SkotyCZ píše: pech.> Narval bych tam karbec z 638. Jak já tyhle staré karburátory alá pionýr nesnáším. Nikdy se mi to nepodařilo 100% seřídit, buď bohatý volnoběh a dobrý pod plynem a naopak. Pionýr k tomu má ještě omezený výběr trysek a nový plovák je o dost těžší, než originál, takže seřízení je téměř nemožné. U mojí 639 se ale nějak záhadně mění hladinka a to skokově. Asi jehlový ventil, ale do jawky se mi teď nechce investovat. Začaly se ozývat ložiska na klice (jak dobíhá motor, na volnoběh to zní jako když jede míchačka a "škrtá to"). Momentálně jezdím na FZ a to až na repas spojkové pumpy nic nechce a už jsem na něm najel to samé co na jawce tento rok, cena oprav tak max 2000. Tento rok to hodím i na seřízení karburátorů, občas mi z jednoho teče benzín přepadem, za jízdy nic.

A hlavně nemám špinavé ruce a nesmrdím po 2T oleji a dokonce už něco můžu předjet. Do města docela utrpení a není tak obratná, ale jinak jiný svět.
Od té jawy mě odrazuje to neustálé hrabání se v tom. Už nemám ten čas jako před rokem a na mašinu musí být spoleh, je to přece můj jediný dopravní prostředek. Na Jawce musím udělat ložiska řízení, elektriku, karburátor a možná ten motor. Mohlo by ten motor takhle znít, když jsem tam nalil místo 1:50 asi 1:20? Začalo se to ozývat asi tak 20km po tankování. Zamyslel jsem se při lití oleje. K tomu mám asi hodně bohatou směs.
A ještě jedna věc, tak 4000km zpět jsem kontroloval vůli na klice a nic, to přece nemůže odejít tak hned, ne?



Karburátor ze 638 na tom slušně chodit nebude.... Nemá tam co dělat a to nikoliv z důvodu originality, když je to stejně překopaný bastl, ale proto, že je tam potom nesplněna základní fyzikální podmínka, že v difuzoru karburace má být nejmenší průřez, aby to dobře směšovalo a u 638 karbce je difuzor větší, než díra v kartrech starého motoru a to činí problémy. Mnoho lidí se o to pokoušelo, nikdy to není ono... Starý karburátor, pokud není v prdeli, se naladit dá, je to sice mrdání, ale dá se naladit, když víš jak... Když si přečteš tu moji stať a porozumíš jí, tak už to vlastně víš taky...

(reakce na) Jawablázni

13.8.2022 v 07:48 | Nahoru | #99409

Koudy01 píše: SkotyCZ> A helemese, uz si ma to dosel. Jak to je s tou spolehlivosti, komfortem uzivani a potrebnym casem k provozovani bezproblemove trindy. Njn, okusil si japonce a v zivote prestal mit tolik casu. Bezny vyvoj.



A že některým to trvá dlouho, než to pochopí Stejně ho to jednou nasere.

Prostě staré wergly pro každodenní intenzivní ježdění, už nejsou vhodné, pokud není majitel těžký masochista...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.8.2022 v 07:50 | Nahoru | #99410

MartinED250 píše: Tak na čem to jel vlastě Pavel Suchý kolem světa? Na nějakém Japonci či co...?



Měl hoooodně času a na starost jen to, aby jel.... To je trochu jiný příběh, než když potřebuješ postrk na to, aby tě během krátkých časových oken přesouval mezi místy A - B - C, když pro běžné denní starosti toho času nazbyt není a je zapotřebí aby byl rychlý, hospodárný a především spolehlivý...

(reakce na) Jawablázni

13.8.2022 v 09:49 | Nahoru | #99411
Jirka4137> Díval jsem se na ní taky. Cena parádní,věřím, že motorka je spolehlivá. Obsah asi ideální i kvůli ježdění ve dvou - tam je Jawa 660 slabší. Můj problém je, že je to starší než bych chtěl ( chci ideálně zase novou motorku, poslední ojetou jsem kupoval někdy v 90. letech, od té doby jen nové ) a že je to japonec. Mám prostě slabost pro evropské motorky - nejlépe z Itálie nebo Anglie...

Jawablázni

13.8.2022 v 13:55 | Nahoru | #99412
Xj900 je extremne spolehliva motorka. Ale taky extremne tezka a dost blbe se s ni manipuluje a projizdi italsky tornanty. Ja bych to nechtel.

Naposledy editováno 13.08.2022 13:55:53

(reakce na) Jawablázni

13.8.2022 v 14:12 | Nahoru | #99413

pech. píše: Měl hoooodně času a na starost jen to, aby jel.... To je trochu jiný příběh, než když potřebuješ postrk na to, aby tě během krátkých časových oken přesouval mezi místy A - B - C, když pro běžné denní starosti toho času nazbyt není a je zapotřebí aby byl rychlý, hospodárný a především spolehlivý...

Já měl na mysli, že se v tom motoru nehrabal. Tenkrát jsme ho na hranicích čekali. Ten motor šel pořád jako hodinky. Několikrát za námi na 634 byl tady na západě a motor tikal úplně normálně i po 50 000Km.

(reakce na) Jawablázni

13.8.2022 v 19:03 | Nahoru | #99414
Milan1963> Budeš se divit ale já jsem vždycky uvažoval stejně jako ty. Raději bych koupil něco ze staré školy. Jenže naše generace dojela na to že jistou dobu se všeobecně myslelo -nejen v socíku že motorka je překonaná a dál už o to nebude zájem. Prostě že to bude okrajová záležitost.
Příležitosti se tak na dlouhé roky chytili Japonci. Stalo se co se stalo, tradičním značkám tak ujel vlak a to o pořádnou štreku. V dobách kdy jsem pokukoval po Triumphu a dějě se tak stále jsem ovšem neměl peněz nazbyt. No a ještě to nebylo úplně super se servisem.
Devítka XJ je těžká i pro mne. Šestka je v pohodě ale mám lepší model. FJR je super ale až ty poslední verze. FJ jsem ochutnal mockrát. Měl jsem ji na delší dobu půjčenou 1100 i 1200.
Momentálně taky občas projíždím inzeráty od Triumpha. Věc se má ale tak že stále není zateplený barák + kolaudace. Dokut to tak bude nebudu vymýšlet zbytečnosti.
Yamaha jezdí super, je to pěkná mašina tak co. Navíc myslím že nás opravdu čekají jiné starosti.
https://motorky.bazo...street-scrambler.php
I když mít v garáži tohle tak bych se nezlobil.

Naposledy editováno 13.08.2022 19:29:16

(reakce na) Jawablázni

14.8.2022 v 08:27 | Nahoru | #99415

Koudy01 píše: A kolikrat a co opravoval a menil i presto, ze mel tu motorku perfektne nachystanou?

A Kafi s trindou v Americe?



Ten doplatil na to, že mu to spravoval nějaký packal, který tu kliku prostě zkurvil...

(reakce na) Jawablázni

14.8.2022 v 08:32 | Nahoru | #99416

SkotyCZ píše: Tak jako jawa mě nikde nenechala a když bylo potřeba vždy dojela. Sem tam jsem u krajnice jawil, ale byly to drobnosti typu ucpaná tryska nebo uvolněná jehla v šoupátku. Ale věčné problémy typu netěsnící gumička v kohoutku, netěsnící palivové víčko, gufera, teď asi ten motor. Tak 3 roky zpět se to dalo, ale teď díly na třindy skokově zdrahly a to, co dám za jawu aby běžela zase OK dejme tomu na 5000-6000km bez investic, tak to mě stojí 1kč na 1km jen na dílech, nepočítám pneumatiky a spotřebu, která mi teď raketově zrostla za 6l a to jsem jel kochačku, fakt nekecám. Předtím furt plnej do 6l a brno-fm jsem jezdil za 4.5l. Výfuky mají nové těsnění, na spotřebě nulový vliv, ale na výkonu obří, musím to více točit, do 3000 otáček to je úplně chcíplé.
Takže když to sečtu, tak FZ mě vyšlo na 50k kč i s pneu, olejema, přihlášením a pojištěním. A pak dalších x tisíc benzín, jinak nic. Jawka mě stála se vším i opravama už kolem 60k kč a stále to není ono. -10000 za opravy kvůli nehodám. Jedna moje chyba, druhá prostě smůla.
Prostě si chce k tomu sednout, sundat válce, kouknout na vůli na klice, seřídit a přetěsnit motor, udělat ložiska, elektriku a zrepasovat karburátor. Kdybych koupil i barvu a nějak přelakoval, tak další výdaje.
Jak jdu zase do školy, tak vlastně ani nemám PC, který budu potřebovat, protože CAD na androidu nejspíše nespustím. A dneska dobrý počítač stojí minimálně 15-20 tisíc. Ještě že ten můj 6 let starý android stále funguje a to jsem ho zase utopil.
Takže to asi spravím jak psal Petr, "prší mi do fajfky a upadla mi RZ." a peníze zainvestuji jinam. Jak se tak ale znám, snad to zase nebude za nějakou starou třicetiletou vránu.



V tom sdělení je rozpor jak kráva.... "Jawa mně nikde nenechala, jen někdy jsem u krajnice jawil...." Tak to tě hochu teda nechala, pokaždé když jsi jawil. To že sis to dokázel resuscitovat sám na místě, je tvoje výhoda, ale to neznamená že tě nenechala, protože nechala... Věčně ucpané trysky jsou řešitelné dobrým filtrem, když už se k nim tak blbě leze...

To je právě ten rozdíl, motorka tě nechá, řešiš drobnosti, ale na dobré mašině neřešíš nic takového.... Tam prostě na jaře nakloktáš tři litry oleje + filtr, případně sadu pneumatik a pak jen jezdíš a tankuješ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.8.2022 v 08:35 | Nahoru | #99417

laďa-prášil píše: SkotyCZ> Okřídlená věta: "Jawa mě nikde nenechala a vždy nějak dojela" ... Opravdu je to na zvážení, když má člověk dnes vysoké náklady, co se vyplatí.. Já už sehmal druhou Lifan 100 na náhradní díly a jak to dám dokopy, tak budu jezdit do práce na tom. Je to sice mrdka, ale: chytá na drc, "vždy dojede" a žere do dvou litů když to honíš. Samozřejmě Brno FM na tom jen tak nedáš, ale jezdit od školy na motorce bylo drahé už za komunistů... Lifan Alias Yyki smile koupil na ND, je komplet kromě baterky (není třeba) po vyčištění karbce chytla na drb a to stále bůlhví kde, já ji koupil ve šrotu :) ale je to zábavné. To jen tak.¨
Pokud řešíš kohout, někdy jsem sem dával, že jsem ho předělal na kohout Kawa Z 900 ze sedmdesátek, někde z ebay, závit pasuje, jen je potřeba udělat větší díru do nádrže, což ale nemá na nic vliv, Problém vyřešen. I Pavel Suchý s tím měl problém a problém je, že když vázne dodávka paliva, tak nestačí dotékat a se ochudí směs a zadřeš, což je samo vic problém někde na dálnici když jedeš plnej kotel...
Pokud Ti klepe na klice, první věc: Máš plné čelo? Pokud ne, je to folklór...i když uděláš ve, pokud čelo nesedi v kartrech, je to děs.



No, nebo může mít tu zázračnou situaci, kdy to čelo a kartery ještě nejsou vyjebané, přestože jsou původní.... I takové bloky lze občas ještě potkat
Řádně vyjebané čelo, ale umí ještě, krom pazvuků, způsobovat celkově špatnou funkci motoru, kdy si to tam přefukuje směs z leva do prava a zpět...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.8.2022 v 08:35 | Nahoru | #99418

MartinED250 píše: Na motoru nedělal nic. Měnil zadní kolo a tlumiče - přetížený stroj. A dělal dekarbonizaci.



Sotva jak vyjel, vysrala se mu klikovka a řešil mu to nějaký místní doveda..

(reakce na) Jawablázni

14.8.2022 v 08:54 | Nahoru | #99419

pech. píše: Sotva jak vyjel, vysrala se mu klikovka a řešil mu to nějaký místní doveda..


Martin psal o Pavlovi...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.8.2022 v 09:51 | Nahoru | #99420
Tak jsem včera potěšil svoje oko. Byl jsem na Srazu starých strojů. Nedaleko Tábora. Jel jsem Popularem, ale o to nešlo, předválečné auto bylo jen moje, přijel ještě Citroen 11, ale ten poslední, z roku 1952.
Hezké byly motorky. I když... překývačkováno. 100 motorek, z toho 50 kývaček- deset s Pavem, deset se side, dvě modré, dvě růžové s bílými kolečky - prostě tak nějak podobně. Ale s tím už nic nenaděláme...přijely i krásné předválečné stroje - Jawa, ČZ, Ariel, BSA , BMW ...tak to bylo potěšující. Viz. foto.
Auta ? No...vidím přesun k 80. rokům. Žádná Felicie, jediná Octavia, asi dvě MB / MBX , a jinak stovky, stodvacítky, bohužel i pár favoritů, brouci atd. K vidění nic moc. To už bylo pěkné setkání traktorů, přijely Zetory 25, 4211 atd.
Nešlo o vyloženě veteránakci, ale jako setkání lidí podobné krevní skupiny - hezké.
Najezdil jsem nějakých 120 km, auto šlape hezky, letos už mám Popularem naježděno víc, než běžnou stodvacítkou.
NSU 100

MBX- opravdu krásné zrenovované

Toto je v pořádku...

To už méně, ale...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist