Téma: Jawablázni
9.2.2011 v 21:57
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.
AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Termín podzimní Jawa Jízdy zatím není stanoven (předpoklad je jako vždy první týden v řijnu, tedy 3-5.10.2025)
Plánovaný cíl je nabídnutá chalupa Kafiho kdesi v Jeseníkách. Kafi dopíše detaily.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní 2025 proběhla 11-13.4.2025 v kempu Duo na Branžeži.
Fotodokumentace: Verdom
Podzimní 2024 proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Termín podzimní Jawa Jízdy zatím není stanoven (předpoklad je jako vždy první týden v řijnu, tedy 3-5.10.2025)
Plánovaný cíl je nabídnutá chalupa Kafiho kdesi v Jeseníkách. Kafi dopíše detaily.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní 2025 proběhla 11-13.4.2025 v kempu Duo na Branžeži.
Fotodokumentace: Verdom
Podzimní 2024 proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.

https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni

Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům

Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 14.04.2025 07:15:51
Blokovaní uživatelé: tornadojoe, pech.
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
21
Jezdim pořád.
14
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Endyšu, nápstek měl bejt náprstek, někdy je to na vztek - blbne mi doma klábosnice a v pozdní hodinu už mi nedoklep unikl, byť po sobě většinou cancy na pokec čtu.
Křeslo rozebraný hafem je v plánu opravit, až haf přestane rozebírat - doufám že jednou dostane rozum - nemám to křeslo kam jinam strčit a sedával jsem na něm vždycky v zimě u kamen tam kde je. Starej Maxík křeslu neublížil za celejch 14 let co u nás byl a na křesle taky sem tam líhal. To hnědý potrhlo je prostě trubkoštěně, někdy i s turbem
Mně to Kafiho řešení přijde normální, ale já nejsu prostě "ökonom"
Křeslo rozebraný hafem je v plánu opravit, až haf přestane rozebírat - doufám že jednou dostane rozum - nemám to křeslo kam jinam strčit a sedával jsem na něm vždycky v zimě u kamen tam kde je. Starej Maxík křeslu neublížil za celejch 14 let co u nás byl a na křesle taky sem tam líhal. To hnědý potrhlo je prostě trubkoštěně, někdy i s turbem

Mně to Kafiho řešení přijde normální, ale já nejsu prostě "ökonom"


Čmoud - třísky\ už dělá dávno, vždycky ze dřeva co je nachystaný u kamen na topení. Blbý je že ty třísky nejsou moc použitelný, protože jsou voslintaný a mokrý. Ještě se nenaučil a zaplaťpánbu ho to ani nenapadlo, používat sekerku. Teda ne že by neokousal sekerce topůrko
při snaze udělat třísku normálním způobem.
Zdenále, teda táhnout takovou obludku za veloušem, to musí být při bočním větru docela tanec. Vždyť hadraplán tancuje za větru sám od sebe a i když ten velemotor co do něj nacpali asi bude o dost těžší než originální jawí 350ccm, stejně to stabilitu rachitickému vozítku nepřidá. Mně ten budník za velouše přijde prostě jaksi moooc vysokej

Zdenále, teda táhnout takovou obludku za veloušem, to musí být při bočním větru docela tanec. Vždyť hadraplán tancuje za větru sám od sebe a i když ten velemotor co do něj nacpali asi bude o dost těžší než originální jawí 350ccm, stejně to stabilitu rachitickému vozítku nepřidá. Mně ten budník za velouše přijde prostě jaksi moooc vysokej

Kafi - to, cos udělal, je snad nejlepší varianta, v kterou jsem snad ani nedoufal.
Mít nějaký vehikl, na kterém budeš jezdit a s pomocí někoho zkušenějšího uvést třindu do alespoň spolehlivě provozuschopného, i když zatím ne původního stavu.
Když ji totiž budeš opravovat, spoustu věcí si ošaháš a naučíš. Později jako bys to našel.
Taky budu muset nějak morálně (a nebo výchovou Fryštenský?!)zapracovat na mém synátorovi, páč mě tady odložil Zetora, že nějak divně vrčí a furt mu svítí brzda.
A odjel si do Prahy.
Podívám se na to a nechám opravu na něm.
Bude to dělat sice pětkrát dýl (a nebo nevyjede), ale nesmím vyměknout.
Taky se musí vyměnit řetázek. Je v krytu, matlat paprče si bude taky on.
Řětěz "Favorit" opravdu vydrží úplný prd.
Sám su na sebe zvědavý, jestli to, co jsem si teď předsevzal, dodržím...
Mít nějaký vehikl, na kterém budeš jezdit a s pomocí někoho zkušenějšího uvést třindu do alespoň spolehlivě provozuschopného, i když zatím ne původního stavu.
Když ji totiž budeš opravovat, spoustu věcí si ošaháš a naučíš. Později jako bys to našel.
Taky budu muset nějak morálně (a nebo výchovou Fryštenský?!)zapracovat na mém synátorovi, páč mě tady odložil Zetora, že nějak divně vrčí a furt mu svítí brzda.
A odjel si do Prahy.
Podívám se na to a nechám opravu na něm.
Bude to dělat sice pětkrát dýl (a nebo nevyjede), ale nesmím vyměknout.
Taky se musí vyměnit řetázek. Je v krytu, matlat paprče si bude taky on.
Řětěz "Favorit" opravdu vydrží úplný prd.
Sám su na sebe zvědavý, jestli to, co jsem si teď předsevzal, dodržím...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
...já bych se u tohoto Hadraplánu bál, že se mě za jízdy vysleče
.

Jo a pak začne pršet a je to v kélu, samotný trubky toho moc z atmosférickejch poruch nzachrání. Kámoš kdysi hadráka měl, furt nadával, když tam měl lajntuchy tak to plavalo, když je sundal tak do toho fučelo, pršelo, připadal si jak nahej v trní a furt měl pocit že brousí zadkem asfalt či kostky. Ale jak ho proklínal tak ho měl zároveň rád a i když se s ním jaksi podivně po velkém závanu větru trochu skutálel ze Soláně, zase ho nějak vyklepal, naohejbal a prej ho dodneska má ve stodole a vyjíždí ve státní svátky do průvodu

Jo tak to je nová číza, nejnovější, pak sázím na nějakej pátek nečištěnej řídítkovej spínač lampy, kterej zůstal v poloze "svítím" Postříkat petrolejovým omastkem a rozpohybovat by mělo pomoct.
Jsem zvědavej co nám napíše a vyobrázkuje Nejtek - hlavně na tu druhou svíci.
Jsem zvědavej co nám napíše a vyobrázkuje Nejtek - hlavně na tu druhou svíci.
Tak sem "vygůglil" to auto, co jsem propásl vyfotit - je to totéž a nebo podobné, s čím v tom Holandsku pelášili...
Na to, že to má okolo 20 HP to jelo docela čiperně...
A to bylo plně obsazené...žádný rachot, žádný smrad a kouř, jelo to jak zamlada...taková perla normálně na silnici, sem myslel, že spadnu na záda!
Spyker Double phaeton 1907
Naposledy editováno 31.05.2012 10:42:30
Na to, že to má okolo 20 HP to jelo docela čiperně...
A to bylo plně obsazené...žádný rachot, žádný smrad a kouř, jelo to jak zamlada...taková perla normálně na silnici, sem myslel, že spadnu na záda!

Spyker Double phaeton 1907
Naposledy editováno 31.05.2012 10:42:30
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jestli to třeba nebyla novodobá replika s moderním motorem? Třeba to co v práglu jezdí jako "veteráni" kolem staromáku a ve starým městě, jsou repliky, který nerozeznáš od krásně zrenovovanýho veterána - až pak po rozhovoru s majitelem, že ten motor má nějakej zvláštní zvuk mi byla hrdě odklopena jakási plechová bočnice a tam byl moderní motor a vysvětleno že skutečnýho veterána by neničil vozením ožralů po dlažbě, toho že má v klimatizovaný garáži. Prej ty repliky kdosi vyrábí a vyjdou o dost levnějš než renovace starýho nedejbože koupě předrenovačního s následnou renovací. I když to byla replika, tak ten starej vzhled smohybu do tý starý Prahy tak nějak líp zapadl ke koňskejm drožkám, než moderní taxíky.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Muzeum v Týnci stačilo bohatě na jawení
muzeím je třeba se vyhejbat, slouží jako magnet a poruchová zóna, neb jejich majitelé jsou odporní syslátoři, kteří mají stále málo exponátů a složitě fingovanými závadami na přijedavších strojích způsobují jejich "neodvratné" poruchy, posléze pak nešťastným majitelům nabízejí "výhodný" odlup jejich pokažené motorky. Nebýt v Týnci Miloše, kdo ví jak by kovboj koukající za ohradou postupoval i když majitel muzea byl nepřítomen.
Mám dojem že ty muzea fungují podobně jako kouřimskej Tuzál. Na Konopišti jsme horkotěžko roztláčeli Samozvaného pulce, Kousek odtam měl pak Ast falešný defekt. V Týnci to odskákal Dan a nebýt domorodého kouzelníka kdoví jak by to dopadlo a cestou odtam rupl na krásné panelárně řetěz. Sám bych nejraději motomuzea objížděl bezpečným obloukem jedu-li na motorce.
Navíc některým jedincům přivádějí poruchy mozkových činností, tance svatých Vítů a neodvratitelný kafismus jenž se obtížně rozmlouvá - čehož jsme byli zcela čerstvě svědky.
Konec elaborátu.





Bimbam> Já to vygůglil na stránkách Haagského muzea...takže to může být docela i on, ale s jistotou to tvrdit nemohu.
Ale zvuk motoru byl historický a šasi bylo výtované...
Čmoude, pěkné poježdění na úplně prázdné silnici je trasa Českou Kanadou - Lásenice - Číměř - Hůrky - Slavonice - Znojmo. Okolo toho statku s motorkama se jede.
Je to od oka tak 100 km a někdy tam potkáš i pět aut. To počítám i ta, která stojí u silnice.
Ale zvuk motoru byl historický a šasi bylo výtované...
Čmoude, pěkné poježdění na úplně prázdné silnici je trasa Českou Kanadou - Lásenice - Číměř - Hůrky - Slavonice - Znojmo. Okolo toho statku s motorkama se jede.
Je to od oka tak 100 km a někdy tam potkáš i pět aut. To počítám i ta, která stojí u silnice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam> to řikám furt,že trpíš trudomyslností.On mu kovboj asi vyměnil cívku
Musíš to brát pozitivně a nechat se tam inspirovat.Podivej co to s tebou udělalo po naší vyjížďce do Paky,ty pako
Oni ta muzea maji aspoň pod střechou 
Zdenále> tuto trasu mi myslim doporučoval Márvy nebo Sema a trochu to tam znám, neb tam tudy občas jezdim z jihu na Velkou Moravu tušim přes Jemnici a Moravské Budějovice.Nádherná trasa
Mám tam u vás kamaráda,který mně zve do sklípku (kdyby věděl,tak to nedělá
) tak to si někdy propojim a zajedu se podívat do vašeho krásného kraje



Zdenále> tuto trasu mi myslim doporučoval Márvy nebo Sema a trochu to tam znám, neb tam tudy občas jezdim z jihu na Velkou Moravu tušim přes Jemnici a Moravské Budějovice.Nádherná trasa



1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbame, něco ne těch zónách u muzeí bude - v Everdingenu to z "našich" odnesl Nejtek...
Já sem v tom muzeu nebyl, páč sem musel tankovat a všecky skupiny nám ujely. On tam byl totiž u pumpy eště jeden šofér Stylky a protože se všude na Západě preferují nákupy kartou, tož tam se muselo říct obsluze, že budeš platit keš. No a on neuměl ani Ingliš, ani Dojč, neřku-li Holandiš.
Tak sem mu dělal tlumočníka
a mezitím byli všichni v řiti.
On mě jeden doprovoďák sice vysvětloval cestu, ale neřekl mě, kam se vlastně jede.
No a tak sme muzéj chvílu hledali...až sme to vzdali. Zato sme se pěkně svezli, protože po těch hrázích sme to ťali fest. Enom sem měl bobky, aby zpomalovací prahy nebyly ve vinglu. To by bylo roudíjou
.
Takže sme vlastně měli štěstí...aj temu mojému kamošovi z Plavna klekla na Travelce baterka...
Já sem v tom muzeu nebyl, páč sem musel tankovat a všecky skupiny nám ujely. On tam byl totiž u pumpy eště jeden šofér Stylky a protože se všude na Západě preferují nákupy kartou, tož tam se muselo říct obsluze, že budeš platit keš. No a on neuměl ani Ingliš, ani Dojč, neřku-li Holandiš.
Tak sem mu dělal tlumočníka

On mě jeden doprovoďák sice vysvětloval cestu, ale neřekl mě, kam se vlastně jede.
No a tak sme muzéj chvílu hledali...až sme to vzdali. Zato sme se pěkně svezli, protože po těch hrázích sme to ťali fest. Enom sem měl bobky, aby zpomalovací prahy nebyly ve vinglu. To by bylo roudíjou

Takže sme vlastně měli štěstí...aj temu mojému kamošovi z Plavna klekla na Travelce baterka...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Zdenále , je z Plavna a neumí dojč? Myslím tedy Plavno - Plauen. Pokud je teda ještě jiné Plavno někde u nás, tak to je jiná. Já bych se taky nedomluvil. Německy už jsem zapoměl, rusky zase neumí tam a angličtinu neznám vůbec.Chatrné trosky latiny a italštiny kterou jsem se trošičku naučil když jsem vozil autobusem turisty do jižních krajů by mi nepomohly taky vůbec. Jo, jsou věci mezi nebem a zemí, které prostě fungují nezávisle na tom jestli tomu Čmoud věří a nebo ne. Já mám vyzkoušený že metoda, kterou jsem ti u kouřimského tuzálu poradil, funguje. Samozřejmě že ne bez nějaké základní údržby
. Já nejsu sběratel, já na všem co mám jezdím, ale jelikož jsou to už postarší kousky, tak je aspoň jeden vždycky mimo hlavní provoz a na tom se opravuje i když by třeba do Kolína a zpět v případě potřeby dojel. Jedný motorce by bylo u nás smutno. A hlavně, když se sjede příbuzenstvo, můžeme vyrazit každej na jednom stroji do Kouřimi za památkama, pod hradby ke mlejnu ráchat si nohy v čistým potoce, na hradby do krásného starého parku s jinanem a katalpou a taky na dobrou zmrzlinu do kouřimské cukrárny, co je od ní vidět zároveň na morovej sloup, zvonici i starý štěpánský kostel. Bráchova bejvalá má papíry na velkou mašinu, jeho současná si už papíry dělá, brácha má taky papíry, jeho kámoš kterej se tu s nima taky sejde má taky A. A to je prostě ta největší sranda, když skoro všecky motorky co tu jsou vyjedou na vejlet.


Čmoude, vyjížďka před časem do Paky mě jen utvrdila v tom, že muzea jsou hroby motorek. Já na motorce jezdil ještě než jsem se narodil, máma jezdila na čízoskůtru zvaným prase ještě pár dnů předtím než šla na pár dnů do porodnice.
Já se dnes jen nostalgicky vrátil k tomu, na čem jsem zamlada s kámošama jezdil, převážně na půjčeným. Motorek bylo hafo a šoférů málo...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Furt lepší jawit než prodávat a zbavovat se stroje, nemyslíš? 
A už si zase hraju na švadlenku Madlenku , ta koženka je tvrdá jak šutr.
Naposledy editováno 31.05.2012 20:00:49

A už si zase hraju na švadlenku Madlenku , ta koženka je tvrdá jak šutr.

Naposledy editováno 31.05.2012 20:00:49
Bimbam> Jj asi je lepsí ten motocykl dát do šrotu a nechat ho na pospas než ho prodat někomu kdo ho zrenovuje a dát si ho třeba do muzea.To má logiku
A kdyby každej syslil motorky a nikdy nic neprodal,tak by tu bylo pár syslů,který se občas svezou a šmitec.Uvjedom si,že kdyby uvažoval každý jako ty,tak by si ještě teď chodil pěšky,pokud by si nešel do něčeho novýho
Pokud je motocykl nevyužitý a jenom stojí a chci si koupit něco jiného a vim,že to někomu jinýmu udělá radost,tak jednoznačně prodat.Motocykly by měli kolovat jako cokoli jiného.



1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Proč bych měl chodit pěšky, když já měl svoji motorku u našich celý roky?? A já rozhodně nemluvil o tom dát něco do šrotu - to je pak lepší to někomu dát . Já psal o přístup k motorce jako takový - je lepší opravit a zase na ní jezdit než ji dát pryč. I kdybych šel do něčeho novýho, tak si ty svý starý nechám, Já se totiž nevozím občas, já jezdím denně a tak prostřídám všechny svý provozní v jednom tejdnu. Teda skoro všechny, simákovi musím vyrajbovat nádrž, furt se zapatlává karbec. Dneska jsem přezul 634, vyměnil jednu ucházející duši na Přízakovi, zejtra zase něco pojawím a do toho chci do zejtra večer došít to sedlo. Správně, trudnomyslním, protože furt myslím na to co je třeba udělat a dělám - z ruštiny trud = práce
(smoke) Edit. - heršvec, dýmající smajlík tu nefunguje...
Naposledy editováno 31.05.2012 20:38:24

Naposledy editováno 31.05.2012 20:38:24
Zdenalbenal píše: ...já bych se u tohoto Hadraplánu bál, že se mě za jízdy vysleče .



To muzeum u Znojma by mě docela lákalo, obzvlášť, když si už delší čas dělám zálusk na Českou Kanadu. Přihodím si ho k seznamu těch, která bych chtěl navštívit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam> samo,pokud ji používá a mám k tomu vztah,tak ano,ale když vim,že se na ní svezu jednou za rok a to jenom z výčitek svědomí a radši bych jel na něčem jiným a jinej by na ní vyjel každý týden,tak jde z domu.To je přírodní zákon,když se zbavíš něčeho co nepotřebuješ a vznikne prostor,tak se zaplní zase něčim jiným.V našem případě zase motocyklem
Endy> co by si řikal trasa směr Třeboň,pak to střihnout na tu ČK a podél hranic směr Morava,to bych se i přidal
Naposledy editováno 31.05.2012 21:17:31

Endy> co by si řikal trasa směr Třeboň,pak to střihnout na tu ČK a podél hranic směr Morava,to bych se i přidal

Naposledy editováno 31.05.2012 21:17:31
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 29, 30] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 880 | 25.4.2025 v 22:47 PetrL3 |
Přední Tlumiče Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 2 | 30.3.2025 v 18:02 cmiral |
Motorkářská krev [1, 2] Jawa 250/559 panelka | Johny_Servis | 33 | 29.3.2025 v 10:25 TomasRA |
Olej Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 8 | 27.3.2025 v 15:23 Came |
Plexi na Jawa pérák indie Jawa Perak | Bajo76 | 3 | 19.3.2025 v 15:24 vosmen |