Téma: 450MT
18.3.2024 v 11:13
Co na ni říkáte?
Naposledy editováno 18.03.2024 12:06:32
moje shrnutí - informací už je dost
čekání na jednorožce skončilo - bájný jednorožec to není, ale je to rozhodně zajímavé rozšíření nabídky cestovatelských strojů
trochu zklamání (ale očekávatelné) je nevyužití limitu 35kW a evropská verze E5 je na tom ještě trochu hůř, stejně jako hmotnost poskočila až nepříjemně blízko k 200kg (zváženo 193kg s plnou nádrží)
na druhou stranu těžiště vypadá slušně, podvozek taky, cena zajímavá takže se bude prodávat, na to reagují výrobci doplňků
s lithiovkou, svody + koncovka bez kat (taky už bylo prezentováno že se na tom pracuje) a jiná zadní plotna bez madla a bez levé zadní stupačky by se dalo dát dolů +-5 kg, bastry s výztuhou a pružiny na evropana a mohlo by být komplet - jen je otázka zda s danou investicí je cena ještě pořád v kategorii "zajímavá"
rád se svezu, osedím a možná jako levnou alternativu z druhé ruky
čekání na jednorožce skončilo - bájný jednorožec to není, ale je to rozhodně zajímavé rozšíření nabídky cestovatelských strojů
trochu zklamání (ale očekávatelné) je nevyužití limitu 35kW a evropská verze E5 je na tom ještě trochu hůř, stejně jako hmotnost poskočila až nepříjemně blízko k 200kg (zváženo 193kg s plnou nádrží)
na druhou stranu těžiště vypadá slušně, podvozek taky, cena zajímavá takže se bude prodávat, na to reagují výrobci doplňků
s lithiovkou, svody + koncovka bez kat (taky už bylo prezentováno že se na tom pracuje) a jiná zadní plotna bez madla a bez levé zadní stupačky by se dalo dát dolů +-5 kg, bastry s výztuhou a pružiny na evropana a mohlo by být komplet - jen je otázka zda s danou investicí je cena ještě pořád v kategorii "zajímavá"
rád se svezu, osedím a možná jako levnou alternativu z druhé ruky

Pridám nové info: max. rýchlosti na 1- 54 km/h, na 2- 79 km/h, na 3- 104 km/h.... Zrýchlenie 0- 100 - 5,76 s, 0-120 - 8,7s, 0-130 - 11,9s.... Top speed 159 km/h... Všetko merané 90 kg chlapíkom. Sú to tacho rýchlosti, nie GPS.
Naposledy editováno 16.04.2024 19:29:47
Naposledy editováno 16.04.2024 19:29:47
nippon72> u těchto informací je ještě třeba udávat, zda je to verze CF400-8F (Euro5) pro Evropu (tj. ta kvůli emisím škrcená) nebo verze CF400-8 tj. neškrcená mimo evropu - hodně asijských videí je právě na tom neškrceném modelu - je to 32,5kW+44NM vs 31kW+42 Nm
Co se týče té zadní pneu,tak CFmoto se na výstavě dušovalo, že v TP bude i ten větší průměr pneu,a má se to tak i pak s ní rovnou dodávat na prodejny... Tak asi v poho. Jinak na ni taky koukám, ikdyž ces.enduro moc nechci,ale cesťáky do 200kg a 500ccm nikdo nedělá...jen Zontes 350,taky China,ale fakt jen pro někoho do 175cm...
Jinak váha 186kg s plnou nádrží (počítají 80%) je slušná a motor po zajetí prý jede moc pěkně.
Jinak váha 186kg s plnou nádrží (počítají 80%) je slušná a motor po zajetí prý jede moc pěkně.
Tak mě tak napadlo, že vlastně nakonec nejbliž k 450MT má KLE 500
Výkonově je to prakticky identické, váhově taktéž, zdvihy řekněme. Samozřejmě karbec/stříkačka, duše/bezduše, ale jako levná alternativa to vlastně docela sedí. To já jen tak, aby řeč nestála.

jen tu něco odložím...
Naposledy editováno 26.05.2024 17:36:50
Naposledy editováno 26.05.2024 17:36:50
už je v prodeji tak se na webu množí ukázky reálného použití v diskuzích i videích a v podstatě to dopovídá tomu k čemu jsme se nakonec tady dobrali
váha tam je, ale těžiště není špatné
motor je točivý, funguje dobře, ale výkon je prostě daný tou 450 a když k tomu vezmeme hmotnost tak je prostě dané - pobaví v nižších rychlostech, poslouží na pohodovou jízdu, ale není to trhač asfaltu ani hltač kilometrů, dálniční rychlosti zvládne, ale není to apriori na to určené
trochu se v diskuzích řeší spotřeba - ale v podstatě je to o tom kdo z toho ždímá výkon a říká, že to jede nebo jede na pohodu, nic nehoní a pak to ani moc nežere
váha tam je, ale těžiště není špatné
motor je točivý, funguje dobře, ale výkon je prostě daný tou 450 a když k tomu vezmeme hmotnost tak je prostě dané - pobaví v nižších rychlostech, poslouží na pohodovou jízdu, ale není to trhač asfaltu ani hltač kilometrů, dálniční rychlosti zvládne, ale není to apriori na to určené
trochu se v diskuzích řeší spotřeba - ale v podstatě je to o tom kdo z toho ždímá výkon a říká, že to jede nebo jede na pohodu, nic nehoní a pak to ani moc nežere
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 450MT
Honza-TA950> včera jsem byl v Liberci u zdejšího prodejce a přijel tam na tom Jarda Šíma, tak se mi povedlo se s ním o tom celkem pobavit, bylo nás tam víc, co to oblejzali. Projet se na tom nedalo. Dva týpci už měli dokonce zaplacený zálohy, aniž by na tom jeli. Šíma to prej má na dlouhodobý test, takže bude honit km. Do konce roku je prej v plánu aspoň 20 tis, bližšího nic nechtěl říct.
Ale dojem, váha tam je, ale jak píšeš, to těžiště není špatné a dělá z toho pocitově o dost lehčí motorku, samozřejmě, že když to bude člověk tahat ze škarpy, tak se nadře.
Ale s mými 176 cm a výškou sedla a výškou težiště je tam mnohem větší pocit jistoty než na mé T7, při podobné velikosti stroje. Neuvěřitelně malý, vlastně žádný odpor na spojce, fakt jen ukazováčkem. Dospělý, hluboký zvuk. Celkově pocit dotaženosti a dojem "normální" motorky. Super detaily, jako vypnutí ABS a kontroly trakce jedním tlačítkem na řídítku i za jízdy, sklopný zrcátka a stavitelné plexi. Hrozmě měkký bástry. Jediný otazník tak je pro mě přední vidle s malým průměrem, ale je to KYB a na váhu a výkon je to snad nadimenzovaný.
Docela se mi líbí ty bezdušáky. Spotřeba bude záviset na tom, jak na tom člověk bude jezdit.
Šíma říkal, že ji dostal po Sršňovo testu do Autosalonu a po něm tam byla spotřeba 7,5, ale taky tam bylo 160 km na tacho a ten ji asi dal co mohl.
Už teď mi to docela vrtá hlavou. Jezdím už jen sám s brašnama a díky rodině mám klesající nájezdy. Ale úplně si na tom dokážu představit přejezd do Banátu, Svaté Heleny a tam si ji užít. Pravda je, že na asfaltu v okamžiku že bych si chtěl zajezdit, by mi výkon asi chyběl. Chce to prostě si ji půjčit a zjistit, jestli tenhle kompromis pro mě bude, nebo čekat, co dalšího se zjeví.
Naposledy editováno 25.05.2024 09:18:13
Ale dojem, váha tam je, ale jak píšeš, to těžiště není špatné a dělá z toho pocitově o dost lehčí motorku, samozřejmě, že když to bude člověk tahat ze škarpy, tak se nadře.
Ale s mými 176 cm a výškou sedla a výškou težiště je tam mnohem větší pocit jistoty než na mé T7, při podobné velikosti stroje. Neuvěřitelně malý, vlastně žádný odpor na spojce, fakt jen ukazováčkem. Dospělý, hluboký zvuk. Celkově pocit dotaženosti a dojem "normální" motorky. Super detaily, jako vypnutí ABS a kontroly trakce jedním tlačítkem na řídítku i za jízdy, sklopný zrcátka a stavitelné plexi. Hrozmě měkký bástry. Jediný otazník tak je pro mě přední vidle s malým průměrem, ale je to KYB a na váhu a výkon je to snad nadimenzovaný.
Docela se mi líbí ty bezdušáky. Spotřeba bude záviset na tom, jak na tom člověk bude jezdit.
Šíma říkal, že ji dostal po Sršňovo testu do Autosalonu a po něm tam byla spotřeba 7,5, ale taky tam bylo 160 km na tacho a ten ji asi dal co mohl.
Už teď mi to docela vrtá hlavou. Jezdím už jen sám s brašnama a díky rodině mám klesající nájezdy. Ale úplně si na tom dokážu představit přejezd do Banátu, Svaté Heleny a tam si ji užít. Pravda je, že na asfaltu v okamžiku že bych si chtěl zajezdit, by mi výkon asi chyběl. Chce to prostě si ji půjčit a zjistit, jestli tenhle kompromis pro mě bude, nebo čekat, co dalšího se zjeví.
Naposledy editováno 25.05.2024 09:18:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 450MT
Vlnič> dík za info
bez jakéhokoliv despektu tak 20tis km u Jardy "železnáprdel" Šímy není moc vypovídající - on to najede bez nějakého velkého tlaku na motorku a její opotřebení, jezdí dálky, v pohodovém tempu a a nechce řešit problémy se svými chlebodárci - chce tu motorku ukázat v tom lepším pohledu
naopak sršeň tomu dával na prdel (viz spotřeba 7,5) a tím se zase bude argumentovat, že je to v pohodě i z hlediska výkonu a toho co to umí - ale tza mě pokud s tím někde bude jezdit stále v 9tis otáčkách a se spotřebou přes 5 litrů tak si měl pořídit něco jiného
celkově se to usazuje jako moderní náhrada dakarů, XTček atd. - tedy jednoduchá pohodlná motorka co se nelekne terénu, s decentním výkonem a zajímavou cenou - vybočení jakýmkoliv směrem ukáže své limity - přesto si myslím, že si to své uživatele najde jako pohodlná motorka na okresky a šotoliny
bez jakéhokoliv despektu tak 20tis km u Jardy "železnáprdel" Šímy není moc vypovídající - on to najede bez nějakého velkého tlaku na motorku a její opotřebení, jezdí dálky, v pohodovém tempu a a nechce řešit problémy se svými chlebodárci - chce tu motorku ukázat v tom lepším pohledu
naopak sršeň tomu dával na prdel (viz spotřeba 7,5) a tím se zase bude argumentovat, že je to v pohodě i z hlediska výkonu a toho co to umí - ale tza mě pokud s tím někde bude jezdit stále v 9tis otáčkách a se spotřebou přes 5 litrů tak si měl pořídit něco jiného
celkově se to usazuje jako moderní náhrada dakarů, XTček atd. - tedy jednoduchá pohodlná motorka co se nelekne terénu, s decentním výkonem a zajímavou cenou - vybočení jakýmkoliv směrem ukáže své limity - přesto si myslím, že si to své uživatele najde jako pohodlná motorka na okresky a šotoliny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 450MT
Honza-TA950> máme na to stejný názor. Pokud to při 130 točí 8tis tak ji vemeš na dálnici jen v nutných případech. Myslím, že právě ta dálniční 130 bude znamenat spotřebu tak 5,5l. Její velká výhoda je, že v kategorii A2 je to vlastně stroj bez konkurence, Adv 390 a nx 500, nepočítám, ty fakt nevidím jako konkurenty. Je tak dobře možné, že to pořídí plno lidí, kteří pak budou přecházet na větší mašiny a bude tu slušný trh s ojetinami. A druhá skupina budou lidi jako já, kteří hledají to co si popsal, jednoduchou, pohodlnou motorku na okresky a šotoliny. Osobně ještě koukám na Himla 450, chvilku jsem na tom jel, ale podmínky (déšť) a okolnosti (úplně nový Mitas e09) mi nepřály, takže to budu muset zopakovat.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 450MT
Vlnič> modernizovaný Himl a 450MT se teď všude porovnávají - když vynechám A2 tak právě pro skupinu cestovatelů jsou to obě motorky ke zvážení - každá na to ale jde trochu jinak
po pravdě řečeno něco jako 450MT jsem pořád marně čekal od KTM390Adv - tj. něco jako KTM390AdvR na 21/18 s lepším podvozkem, ta 390 na litých kolech zamřená na Indy mě prostě nepřesvědčila, že má sloužit i jako terénní stroj
a úplně stejně vidím ten trh s ojetinami - někomu sedne a někomu po roce stačit nebude a je jedno jestli půjde ne lehčí enduro víc do terénu nebo naopak na výkonnější na silnici, takže třeba si jednu 450MT z druhé ruky pořídím jako záložní nenáročnou motorku, za lepší cenu, už s doplňky (padáky, plech pod motor) a už po zkušenostech co tam drží nebo co se sere
po pravdě řečeno něco jako 450MT jsem pořád marně čekal od KTM390Adv - tj. něco jako KTM390AdvR na 21/18 s lepším podvozkem, ta 390 na litých kolech zamřená na Indy mě prostě nepřesvědčila, že má sloužit i jako terénní stroj
a úplně stejně vidím ten trh s ojetinami - někomu sedne a někomu po roce stačit nebude a je jedno jestli půjde ne lehčí enduro víc do terénu nebo naopak na výkonnější na silnici, takže třeba si jednu 450MT z druhé ruky pořídím jako záložní nenáročnou motorku, za lepší cenu, už s doplňky (padáky, plech pod motor) a už po zkušenostech co tam drží nebo co se sere
Honza-TA950> s nákupem tohoto modelu jako mladé ojetiny počítám také. Přeci jen Čína, určitě to bude mít obrovskou ztrátu hodnoty.... a nebo ne? Ono totiž takto uvažuje víc lidí a nakonec bych se nedivil, kdyby, pokud to bude přeci jen povedená a spolehlivá moto, si tu cenu navzdory všem poučkám držela, protože prostě všichni budou čekat na tu roční ojetinu za kilo
Honza-TA950> jo, tech porovnání Himl vs 450 MT se teď vyrojil na YT víc. On ten Himl je opravdu docela dost příjemná motorka, která už i slušně jede.
Na YT jsou už nějaká videa 390 Adv R která vypadají celkem věrohodně a motorka vypadá úplně jinak než současný 390 Adv. To že to v KTM zatím nepostavili je obrovská škoda. Ale pokud teď vnímají a sledují co se kolem 450 MT celosvětově děje, tak si myslím, že ta motorka příjde.
Na YT jsou už nějaká videa 390 Adv R která vypadají celkem věrohodně a motorka vypadá úplně jinak než současný 390 Adv. To že to v KTM zatím nepostavili je obrovská škoda. Ale pokud teď vnímají a sledují co se kolem 450 MT celosvětově děje, tak si myslím, že ta motorka příjde.
Ta 390AdvR se řešila dost dlouho a pořád nic - damoklův meč v podobě LC4 Adv evidentně pořád marketéry KTM straší
na 2025 to s 390AdvR docela vypadá - ale jako majitel 5 KTM bych si úplně nový model nekoupil
takže 2026 a to už je docela pozdě a bude tady jezdit hromada 450MT a po pravdě zrovna spolehlivostí platforma 390 taky neproslula
ad ojetiny - uvidíme, extra velký propad bych nečekal, ale cena se základními doplňky bude nižší než nynější nová takže třeba kolem 140 bych odhadoval
na 2025 to s 390AdvR docela vypadá - ale jako majitel 5 KTM bych si úplně nový model nekoupil

ad ojetiny - uvidíme, extra velký propad bych nečekal, ale cena se základními doplňky bude nižší než nynější nová takže třeba kolem 140 bych odhadoval
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 450MT
Honza-TA950> 390ADVR KTM prece komplet jako platformu zarizlo a odepsali miliony za vyvoj. A proc se tim zabyvat, kdyz jejich druha firma (CFMoto) prisla s 450MT?
neřekli tam sice nic zajímavýho, ale je to další video
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 450MT
Vlnič> asi těm internetům už moc nerozumím
, ale tohle video mi prostě přijde jako úplně o ničem - moc dlouhé, plno keců, žádná podstatná informace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 450MT
puffybodie píše: Honza-TA950> 390ADVR KTM prece komplet jako platformu zarizlo a odepsali miliony za vyvoj. A proc se tim zabyvat, kdyz jejich druha firma (CFMoto) prisla s 450MT?
To byla právě ta platforma 490- dvouválec co pořád slibovali a pak jakoby odpískali... tak jestli to není nakonec vlastně tahle čínská cf (co měla být původně KTM 490)
Pierer je top kšeftman, ten by jen tak něco neodepsal... Aspoň podle všech rozhovorů co jsem s ním četl, ten by se upsal i Marťanům ,kdyby z toho nějaké euro káplo…
Naposledy editováno 30.05.2024 18:37:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 450MT
JAVR> No vsak prave proto. Proc kanibalizovat 790/890 platformu kde je vetsi marze necim co sice bude mit slusnou marzi, poptavka je, ale nebude to tolik kusu, kdyz muzes prodat sice s mensi marzi, ale zato hromadu kusu a vydelat stejne nebo vice, kdyz flaknes na trh neco skrze svou cinskou fabriku. Plus nasledny servis. Navic proc se vubec zaobyvat 490 drahou, kdyz realne s kym musis na trhu bodovat je Himalayan 450, BMW 310GS, Kove, Honda CRF, potencionalne Kawasaki 400/500 Versys atd., proste rozpoctovky co frci.
Naposledy editováno 30.05.2024 18:57:36
Naposledy editováno 30.05.2024 18:57:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pojištění půjčeného motocyklu v Mar... CFMOTO 450MT | glider11 | 4 | 4.4.2025 v 14:36 udinar |
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... | Enky | 3 | 8.9.2024 v 13:19 skaza55 |
CF Moto 450 MT - doplňky CFMOTO 450MT | Dimi650ta | 5 | 8.8.2024 v 20:37 Gahan37 |
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... | Enky | 116 | 23.4.2024 v 08:48 bazin. |