globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zajíždění motorky s baťůžkem
Zdravím všechny, mám takový asi blbý dotaz ale i tak se raději zeptám.

Mám novou MT-07, teď najeto asi 300km a chtěl jsem se zeptat, jestli během zajíždění motorky mohu vzít s sebou někam na výlet i baťůžek? Já mám asi 75kg, batůžek 55kg. Celková hmotnost na motorce by tedy nebyla překročena ale zajímá mě, jestli k tomu mám přistupovat jinak, když tu motorku teprve zajíždím..jestli bych třeba nemohl něco pokazit a tak.

Budu rád za jakékoliv poznatky, díky!


Naposledy editováno 06.07.2023 19:32:06

Zajíždění motorky s baťůžkem

27.3.2023 v 12:30 | Nahoru | #61
Kdyby snad chtěl tazatel problematiku zajíždění opravdu studovat, tak ten "přelomový recept" je důkladně popisován v článku nazvaném Break In Secrets - How To Break In New Motorcycle and Car Engines For More Power. A i kdyby se držel těch konzervativních doporučení výrobce, po těch 300-500 km, které tam má dnes asi natočené, by měl sám vyměnit olej s filtrem a nečekat, až padne tisícovka.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

28.3.2023 v 10:09 | Nahoru | #62
marna> ...hele, proč se snažíš za každou cenu ke všemu trousit moudra, když tvoje "vědění" je v lepším případě založeno na manuálech, nebo moudrech z internetu ? Nebo na manuálech, který v rychlosti touhy po odpovědi najdeš na internetu ?

... popovídej....no, resp poslechni si(a moc nemluv) pár lidí co kdy třeba dělali motory. 300-500 je první sednutí motoru... i to se zajíždí někde kolem půlky spektra otáček a výš...
pak už můžeš od půlky oscilovat vpohodě do 2/3 (což je tak nějak běžný užívání motorů) a od řekněme 1000-1500 klidně výstřelkem do poslední třetiny...ale hlavně to v tom nedržet...
Zásadní je ho nepřehřát , olej, nebo třecí plochy ve válčích a lágrech ...a to jistě vytočením na 3s do poslední třetiny otáčkovýho spektra neuděláš... naopak ! při vyšších otáčkcáh dosahuješ lepšího mazacího tlaku...což je významější faktor...

opačným připosraným způsobem ten motor utaháš...

"Jemny" a dlouhy zabeh je doporucovany tovarnou jen v jejich vlastnim zajmu, ktera po vas chce, aby jste co nejdele namahali motor co nejmene. Cim dele budete namahat motor co nejmene, tim vetsi sance, ze ten motor prezije zaruku - stejne, jako by tovarna po vas chtela, aby jste s tim autem jezdili jen jednou tydne.



tohle je přesně proč to máš tak v manuálu ... motory samy o sobě, strojařsky se zajíždí zcela jinak...
Ale to bys třeba musel znát historky od Franty Šťastnýho, nebo Giaca Agostiniho ...jak se zajíždí motory aby jely...

ty tak maximálně googlíš na netu... ty Marnej

Naposledy editováno 28.03.2023 10:16:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

28.3.2023 v 10:30 | Nahoru | #63

t_freedom píše: marna> ...hele, proč se snažíš za každou cenu ke všemu trousit moudra, když tvoje "vědění" je v lepším případě založeno na manuálech, nebo moudrech z internetu ? Nebo na manuálech, který v rychlosti touhy po odpovědi najdeš na internetu ?

... popovídej....no, resp poslechni si(a moc nemluv) pár lidí co kdy třeba dělali motory. 300-500 je první sednutí motoru... i to se zajíždí někde kolem půlky spektra otáček a výš...
pak už můžeš od půlky oscilovat vpohodě do 2/3 (což je tak nějak běžný užívání motorů) a od řekněme 1000-1500 klidně výstřelkem do poslední třetiny...ale hlavně to v tom nedržet...
Zásadní je ho nepřehřát , olej, nebo třecí plochy ve válčích a lágrech ...a to jistě vytočením na 3s do poslední třetiny otáčkovýho spektra neuděláš... naopak ! při vyšších otáčkcáh dosahuješ lepšího mazacího tlaku...což je významější faktor...

opačným připosraným způsobem ten motor utaháš...



tohle je přesně proč to máš tak v manuálu ... motory samy o sobě, strojařsky se zajíždí zcela jinak...
Ale to bys třeba musel znát historky od Franty Šťastnýho, nebo Giaca Agostiniho ...jak se zajíždí motory aby jely...

ty tak maximálně googlíš na netu... ty Marnej



Posluz si..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

28.3.2023 v 10:34 | Nahoru | #64

t_freedom píše: marna> ...hele, proč se snažíš za každou cenu ke všemu trousit moudra, když tvoje "vědění" je v lepším případě založeno na manuálech, nebo moudrech z internetu ? Nebo na manuálech, který v rychlosti touhy po odpovědi najdeš na internetu ?
(...)
tohle je přesně proč to máš tak v manuálu ... motory samy o sobě, strojařsky se zajíždí zcela jinak...
Ale to bys třeba musel znát historky od Franty Šťastnýho, nebo Giaca Agostiniho ...jak se zajíždí motory aby jely... (...)



Aha ok, a na čom sú založené tvoje poznatky, na historkách starých strécú?
Relevantné inštrukcie z manuálov som dohľadal keď toho samotný majiteľ nebol schopný, za poslednú dobu 2 prípady.

Zabiehal som niekoľko moto, jednu svoju pár cudzích. Mohol som sa k nim stavať ako hovado lebo nikto by mi nikdy nič nevyčítal, ale z úcty k tým strojom a s ohľadom na budúcich majiteľov som ich zabehol čo najsvedomitejšie. A znalosti výrobcu sú istota, narozdiel od tvojich netových plkov založených na dojmológii.

t_freedom píše: (...) ... popovídej....no, resp poslechni si(a moc nemluv) pár lidí co kdy třeba dělali motory. 300-500 je první sednutí motoru... i to se zajíždí někde kolem půlky spektra otáček a výš...
pak už můžeš od půlky oscilovat vpohodě do 2/3 (což je tak nějak běžný užívání motorů) a od řekněme 1000-1500 klidně výstřelkem do poslední třetiny...ale hlavně to v tom nedržet...
Zásadní je ho nepřehřát , olej, nebo třecí plochy ve válčích a lágrech ...a to jistě vytočením na 3s do poslední třetiny otáčkovýho spektra neuděláš... naopak ! při vyšších otáčkcáh dosahuješ lepšího mazacího tlaku...což je významější faktor...

opačným připosraným způsobem ten motor utaháš...

tohle je přesně proč to máš tak v manuálu ... motory samy o sobě, strojařsky se zajíždí zcela jinak...
Ale to bys třeba musel znát historky od Franty Šťastnýho, nebo Giaca Agostiniho ...jak se zajíždí motory aby jely...(...)



Na ten vyššie opísaný postup si došiel nejak vlastnými silami? A dokážeš nejak ozrejmiť čo rozumieš pod tým utaháním a ako by sa malo prejavovať?
A ako se zajíždí strojařsky? Radi si to tu od teba prečítame a horíme zvedavosťou.

t_freedom píše: (...)
tohle je přesně proč to máš tak v manuálu ... motory samy o sobě, strojařsky se zajíždí zcela jinak...
Ale to bys třeba musel znát historky od Franty Šťastnýho, nebo Giaca Agostiniho ...jak se zajíždí motory aby jely...

ty tak maximálně googlíš na netu... ty Marnej



No ty zjavne márny nie si, tak isto v tom máš jasno aký je asi rozdiel medzi pretekovou mašinou a MT 07 ktorú má Carlitos. Alebo skôr v tom jasno nemáš

(reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

28.3.2023 v 10:46 | Nahoru | #65

DrDNA01 píše:



Díky kámo... pomohlo...

koukám že se zase zrodila hvězda... ve všech tématech má co říct...a všechno si najde...

Naposledy editováno 28.03.2023 10:48:42

(reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

28.3.2023 v 11:10 | Nahoru | #66
marna> ... napíšu ti jednu věc k zamyšlení ....schválně...

moudří a převratní lidé jsou většinou obklopení naslouchajícími ... ti se často ptají...

ne že bych zrovna 2x dal na to co si o mne lidi myslí ... ale v případě že ti většina lidí naznačuje že plácáš hovadiny (v lepším případě vyčtený z netu) ... máš dvě možnosti:
1/ poptat se, zjistit jestli věci nejsou jinak a poopravit názor
2/ jít proti všem, protože ty jediný znáš pravdu a jsi jejím nositelem, negovat vše co kdo napíše jako protiargument, protože ti závidí tvou moudrost a snaží se tě svést z cesty světla....

je jen na tobě jaký svět si vybereš...

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motorky s baťůžkem

28.3.2023 v 11:12 | Nahoru | #67
ja jsem docela v pohode s tim, ze marna dosel k zaveru, ze znalosti vyrobce su istota a tudiz uz se se mnou nemusi dohadovat

(reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

28.3.2023 v 11:23 | Nahoru | #68
assassin> ... jistota to je ...

Zajíždění motorky s baťůžkem

28.3.2023 v 11:39 | Nahoru | #69
Já vždycky přemýšlím, jestli jsou tyhle dotazy míněný vážně, nebo je to hloupej pokus o provokaci

Klidně ber batoh.
Určitě nic nepokazíš, pokud to nebudeš studený točít opakovaně do omezovače, nebo jezdit bez oleje.
A nebo pokud to nezahodíš do skarpy.

hezkou sezónu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

28.3.2023 v 11:44 | Nahoru | #70

marna píše: Si mimo, už to začína byť zvykom. Nejdem plytvať svojím časom a úsilím, mám teraz lepšie na robote. čao



Nekdo, kdo tu bud papouskuje manualy, nebo mele uplny kraviny v podstate o cemkoli tu oznacuje za mimone nekoho s technickym vzdelanim, lety praxe pro automobilovy prumysl, a v soucasnosti pracujici na vyvoji zavodniho specialu Praga. To je gol

(reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

28.3.2023 v 11:48 | Nahoru | #71

Animals21 píše: Tohle uz jsem tu kdysi postoval. Netvrdim, ze to tak 100%, ale je to vysvetleni, dava mi to smysl a je to tak podle me spravne. Rozhodne je to pro me hodnotnejsi nazor nez “pisou to v manualu!!!!!”

Pokud se podivas na cerstve vybrouseny povrch valcu, tak muzes videt patern jemnych ryh (my tomu rikame "crosshatching"). Ty ryhy pracuji pri zabehu motoru naprosto stejne, jako pilnik, ktery opracovava pistni krouzky za jejich pohybu nahoru a dolu k dosazeni jejich usazeni (= k jejich zmene tvaru a kulatosti, ktera pote kopiruje kulatost valcu). Problemem je, ze spicky tech ryh crosshatching se pri tom samy opotrebovavaji a brzo zakulati a otupi (takze po kratkem case nejsou uz dostatecne ostre k odstraneni materialu z pistnich krouzku). Pistni krouzky netesni jen jejich samotnym pritlakem - jako pruziny (ten jejich pritlak je jen nekde mezi 10 a 20 lbs, coz proti tisicum PSI tlaku ve valcich nema absolutne zadnou sanci). Pistni krouzky jsou ke stenam valcu tlaceny samotnymi tlaky ve valcich, ktere se dostanou mezi pist a pistni krouzky. Pri zabehu je cilem co nejrychleji odstranit material z pistnich krouzku z "nejvyssich" mist po jejich obvodu tak, aby i ty nejnizsi mista prisly do kontaktu s povrchem valcu. Predstav si to tak, ze rukou namalujes na papir kruh, ktery pote nuzkama vystrihnes. Samozrejme, ten kruh nebude perfektne kulaty. K dosazeni jeho naproste kulatosti by jsi musel nadale trochu ostrihat mista vyssiho prumeru tak, aby se jejich prumer rovnal mistum nejnizsiho dosazeneho prumeru. Naprosto stejne to je s pistnimi krouzky k dosazeni jejich rovnomerneho tesneni.
Pokud clovek zajizdi motor "jemne" (pri male zatezi), tak se ve valcich netvori dostatecny tlak k rychlemu uberu materialu tech nejvyssich mist obvodu pistnich krouzku. Pote, co se to crosshatching otupi uz pote nikdy nedojde k uberu materialu z tech vysokych mist pistnich krouzku tak, aby i ty nizke mista pote tesnily. Je to proste, jako by jsi chtel opracovavat ty vysoke mista tupym pilnikem. Tlaky ve valcich pote unikaji do klikove skrine pres ty netesnici nizke mista pistnich krouzku, coz samozrejme vede k snizenemu vykonu.
Pokud chcete zajet motor spravne a dobre, tak ho musite po jeho prvnim spusteni a zahrati zajet velice tvrde. 80% zabehu motoru se deje v prvni hodine jeho chodu po jeho prvnim spusteni. Pote uz je na vsechno pozde. Nikdy nepouzivejte k zabehu syntheticky olej. Pred prvnim spustenim naplnte olejovy filter a zkuste dostat olej vsude, kam jen muzete - jakymkoliv zpusobem (tocenim olejoveho cerpadla elektrickou vrtackou, pouzitim externi pumpy, etc.). Nikdy nedrzte motor po jeho prvnim spustenim ve volnobehu, kdy je tlak a prutok oleje nejnizsi. Po zahrati na provozni teplotu jedte udelat zabeh okamzite. Pokud ten zabeh nebudete delat, tak ten motor ani nespoustejte. K zabehu budete potrebovat cestu bez provozu (a policie), na ktere muzete jet rychle. Nejdrive udelejte 3 "pulls" pri 50% zatezi (otevreni klapky) v 40 do 60% RPM pasmu motoru v 3 anebo 4 rychlostnim stupni. Jednoduse, pri 40% otacek otevrete klapku na 50% a pri 60% otacek ji zavrete a nechate spadnout otacky zpet na 40%. To opakujete 3x. Pote to same, ale od 40% otacek do 80% pri 75% otevreni klapky. Opet trikrat. Pote to same, ale od 30% do 100% otacek pri plne zatezi (100% otevreni klapky), opet trikrat - ve ctvrtem rychlostnim stupni. Pote je ten motor uz 80% zabehnuty a uz nikdy nebude lepsi. Po prijezdu domu (opet, jedte pomerne agresivne, stridejte plnou zatez s nizkou) okamzite vymente olej a filter. Pote vymente olej a filter opet po nejakych 200 miles a pote po 1,000. I po tom prvnim zabehu i nadale jezdete s tim motorem agresivne, nebojte se plne zateze a vysokych otacek. Cim vyssi zatez, tim lepsi. Nejhorsi, co muzete udelat je nechat bezet ten motor dlouho ve volonobehu, v nizkych otackach a pri nizke zatezi (= treba s tim jet pri 3,000 RPM 500 miles po dalnici). Rozdil ve vykonu mezi tako "tvrde" zajetym motorem a zajizdenim vetsinou doporucenym tovarnou (anebo na zaklade nejakych mytu o jemnem 10,000 km zabehu) je vetsinou mezi 2 a 10%. "Jemny" a dlouhy zabeh je doporucovany tovarnou jen v jejich vlastnim zajmu, ktera po vas chce, aby jste co nejdele namahali motor co nejmene. Cim dele budete namahat motor co nejmene, tim vetsi sance, ze ten motor prezije zaruku - stejne, jako by tovarna po vas chtela, aby jste s tim autem jezdili jen jednou tydne.
Zabeh je proste o case. Mate na to hodinu po prvnim spusteni motoru. Pokud tu prvni hodinu stravite obdivovanim, jak ten motor pekne bezi ve volnobehu, tak vas to bude stat az 10% vykonu + spaliny v klikove skrini, rychlejsi rozklad oleje, etc.


Asi zajíždím správně

(reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

28.3.2023 v 11:48 | Nahoru | #72

milonovo píše: Nejnovější studie Dubnického ústavu pro výzkum motorových vozidel, přicházejí se zajímavou skutečností. Pokud nebudete jezdit vůbec, bude to pořád jako nový



Nebude, hadice zpuchri, karbec se odpari a zanese, kabelaz zoxiduje .... vysledek je nekdy (samo zalezi kde to stoji) jeste horsi nez stroj ktery jede.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

28.3.2023 v 14:02 | Nahoru | #73

Ozzy_ píše: Nekdo, kdo tu bud papouskuje manualy, nebo mele uplny kraviny v podstate o cemkoli tu oznacuje za mimone nekoho s technickym vzdelanim, lety praxe pro automobilovy prumysl, a v soucasnosti pracujici na vyvoji zavodniho specialu Praga. To je gol



Jasné, a je tam za odborníka na vývoj a zábeh motora

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

28.3.2023 v 14:42 | Nahoru | #74

marna píše: Jasné, a je tam za odborníka na vývoj a zábeh motora



Ani uz se mi nechtelo reagovat, protoze mi prijde ze uz si napsal vsechno za me.

Ale preci jen ... myslis ze k tomu co opravdu potrebuje motor (at je sam odbornik na cokoli) se snaz dostane Assasssin v maly temer rodinny firme na kusovou vyrobu zavodaku, nebo ty z manualu z Internetu.

Dalsi dabatu s tebou fakt koncim, normalni clovek by se chytnul za nos, napsat kravinu muze kazdej, a dari se to i me, i Assovi, a asi kazdymu normalnimu cloveku. Ale co ty tu po okoli porad trousis za moudra, a jak reagujes na nezne upozorneni ze mozna nejsi uplne v pozici ze bys tu mel rozdavat moudra lidem kteri jsou radove jinde, to je k nevire. Jako bych ja radil Karlovi Hanikovi, jak ject spravne Brno

Naposledy editováno 28.03.2023 14:43:33

(reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

28.3.2023 v 15:22 | Nahoru | #75
Ozzy_> Všímal som si tvoje príspevky že bývali celkom pri zmysloch tak ma teraz mierne udivuješ. Assassin nahryzol zábeh pretekových motorov hneď zozačiatku, no nechcel som tu odbáčať od témy, teraz aj t_freedom niečo k tomu splietal. Ja som vyššie reagoval či niekomu nie je jasný rozdiel medzi pretekárskou mašinou a Carlitosovou MT07 no tak asi nie je.

1) MT07 alebo niečo obdobné v pohode bude jazdiť 15 sezón a dá 100T km, kľudne aj 200T km. Vo vedľajšej téme je VT600 s 240T km, čiže celkom reálne. Ktorá preteková mašina má toto za cieľ?

2) Ass spomína zábehový program na brzde - a teraz ako čo? Veď ten alogritmus môže byť naprogramovaný kadejako, kľudne aj podľa manuálu výrobcu. V reáli technik môže motor napojiť na prívod predhriateho oleja, môže vyhodnocovať čo z neho lezie priebežne a teda oveľa presnejšie posúdiť stav a upraviť režim. Nikde nič konkrétne k tomu nedokázal napísať, veď ako obvykle

3) Nevidí niekto rozdiel medzi technológiami použitými na sériovú výrobu a na špeciálne racing diely, na rozdiely v toleranciách a na rozdiel v záruke?

4) Rozdiel vo vybavení pretekového tímu a tamojšieho motorového špecialistu, a bežného smrteľníka - robíš si bežne mikroskopom rozbor vyjazdeného oleja napr. každých 250 km? Tipujem že nie.

Väčšina toho čo pod amatérmi behá po okruhu bola zabehnutá tak ako bežné vozidlo do premávky, lebo na okruh sa často dostáva padnutý superšport a pod na konci svojej existencie. Myslím že je to aj tvoj prípad. Tam kde ide o umiestnenia dajme tomu v top10-20, buď pravidlá predpisujú sériový diel (niečo musí byť zhodné so sériou niečo nie) alebo je povolený špeciálny. V pretekovom tíme nehrá životnosť rolu - WSBK 2022 malo 8 motorov na sezónu na jazdca pokiaľ sa nemýlim, čiže jeden motor na dva až tri víkendy. Môžeš si spočítať koľko to je km

Záruka na motor v zmysle tej akú má bežný zákazník v racing športe neexistuje, existuje garancia parametrov a tá býva rádovo v stovkách km. Technologické spracovanie dielov pre racing je výrazne iné ako bežná sériovka preto je aj iná ich cena a dá sa povedať že prídu "predzabehnuté" čo neznamená že žiaden zábeh sa s nimi nedeje. Lenže zodpovedný technik ich má pod drobnohľadom a ich prvý km nie je ten čo vidíš na eurosporte.

Ďalej, prečo nie je čas na 1500 km zábeh pretekového stroja? Lebo pred sezónu vonku na to nie je počasie a vôbec čas, motorku sa často podarí poskladať horkoťažko do začiatku sezóny - keď už tu padlo meno Frantu Šťastného a pod, v minulosti častá situácia. Preto vznikli praktiky na urýchlenie zábehu pričom tie dopady neboli pre nich kľúčové, na rozdiel od používateľa bežnej moto do premávky. Nehrá rolu napríklad že mu to potom žerie olej alebo má vysoké emisie - na racing strojoch limity nebývali.

Prosto racing je iný svet a mnohé praktiky odtiaľ sú neprenosné na sériovú produkciu, takže keď sa tu s tým niekto chvasce tak len za tým účelom že si honí triko a to je tak celý účel, zmysluplný prínos k téme NULA.

Ale niekomu je to samozrejme hneď všetko jasné, ass leští na pragovke výfuk tak je zábehová autorita

2 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motorky s baťůžkem

28.3.2023 v 15:48 | Nahoru | #76
Není vyhnutí, musím to sem dát. Ale vrtá mi to hlavou, jak jen moji oblíbenci při skládání téhle písně mohli vědět, že příjde spasitel ... marna ... a co bude říkat


Naposledy editováno 29.03.2023 09:44:09

(reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

28.3.2023 v 20:07 | Nahoru | #77
Krautkopf>

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motorky s baťůžkem

29.3.2023 v 08:11 | Nahoru | #78
... jako, chtělo to vzít si dovolenou... projít zpětně všechny příspěvky, udělat výtah a ke všemu se vyjádři a všechny protiargumenty rozcupovat svými ... ale vyplatilo se...

takže

Assassin - leští výfuk
Já - věřím starejm dědkům
Ozzy - bejval dobrej chytrej ...ale pak se chytnul Assassina ...

... pravda je objasněna...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

29.3.2023 v 08:18 | Nahoru | #79
t_freedom> Vrelá vďaka za rukolapnú demonštráciu neschopnosti tvoriť relevantné závery ani sa priamej prítomnosti správnych inštrukcií.
Objasňuje mnohé ohľadom aktuálnej situácie nielen ohľadom motocyklizmu.
Konečne si prispel niečím cenným

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

29.3.2023 v 08:56 | Nahoru | #80
marna> já to jen zlehčuju...v tom seš odborník ty, zjevně ty.

člověk tu zmíní že něco je zajet motor podle potřeb strojařiny a něco je "připosranej" postup z manuálu, aby byl prodejce krytej...a ty tu začneš básnit o závodních speciálech... víš úplný prd o tom co kdo dělá, ať by to mohl bejt třeba i odborník... raději naplácáš kupu sraček na obhajobu tebou vyčtených informací.
Ale to je jedno... ty seš odborník na všechno... tvá hvězda zde zjevně stoupá...

všechna snaha "marna"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

29.3.2023 v 08:59 | Nahoru | #81
t_freedom> stejne je zvlastni,ze zmenis ve slove “marna” jen ctyri pismena a je z toho razem “kunda”

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

29.3.2023 v 09:28 | Nahoru | #82
Kubák> ...tak to je taková češtinářská finesa, pouze pro opravdové mluvnické fajnšmekry... to Slovák nepochopí...

(reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

29.3.2023 v 09:34 | Nahoru | #83
Krautkopf> uz dlouho jsem nevidel vtipny obrazek nebo neslysel song, co by tak presne zachytil podstatu veci pobavils

(reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

29.3.2023 v 11:59 | Nahoru | #84
t_freedom> Kolik višní, tolik třešní...

Zajíždění motorky s baťůžkem

29.3.2023 v 13:17 | Nahoru | #85
Ako je známe, hudobný vkus resp. v tomto prípade nevkus vystihuje osobnosť postihnutého

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motorky s baťůžkem

29.3.2023 v 17:58 | Nahoru | #86
Proč marnej ještě nemá ban? Prosím někoho odpovědného o odpověď. Husq, Kohl a další ho fasovali za banality...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

29.3.2023 v 22:16 | Nahoru | #87
CB600> Koľkokrát si ho už reportoval, nahlasoval, nabonzoval, vyber si, aké slovo chceš?

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motorky s baťůžkem

30.3.2023 v 06:28 | Nahoru | #88
Ani jednou, ale to ani mnou zmiňované, a přece jej dostali

Zajíždění motorky s baťůžkem

30.3.2023 v 10:07 | Nahoru | #89
To je prdel , je to tu jak ve školce Já mám lepší autíčko , ne jááá mám lepší autíčko , ale jááááá mám větší autíčko , no ale já mám hezčí autíčko Bavím se

Zajíždění motorky s baťůžkem

30.3.2023 v 10:12 | Nahoru | #90
S radosťou aj nabudúce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rollover ventil odvetrani nadrze Yamaha MT-07, Yamaha XSR 700 HuSte 0 4.2.2024 v 15:25 HuSte
POI/Body zájmu - na cenu opravovat Yamaha MT-07 Ne-uron 3 24.1.2024 v 13:36 Ne-uron
Kde snížit výkon motorky Yamaha MT-07 Drediiik 13 12.1.2024 v 07:59 Krautkopf
Vyhřívané rukojeti MT-07 Yamaha MT-07 michal629629 7 2.1.2024 v 19:28 nevo7
Skútr 750 nebo moto [1, 2] Honda NC 750X, Yamaha MT-07, Yamaha Tracer 7 / 700, ... Inkvizition 40 20.11.2023 v 17:56 Ivos


TOPlist