podmínky
- abych mohl jet za malým na polních cestách atd.
- abych se mohl sám projet
- abych mohl na cross trať, neříkám že tam budu jezdit nějak pravidelně, ale prostě abych si to mohl projet, tchán je správce jedné tratě tak možnosti mám.
- aby to nestálo kotel
- abych se v tom nemusel vrtat furt, samozřejmě když jednou za 2 roky udělám u 2T válec a píst, tak s tím nemám problém.
- nemám moc času, tak určitě nebudu jezdit furt, muj vozový park mě zaměstnává víc jak dost.
- strašně bych si chtěl zkusit takový rallye styl, třeba jet někam 50-100km po polní cestě, dát si tam svačinu a jet zpátky, nevím jeslti bych na to fyzicky měl, atd.
- chtěl bych něco co fakt "pojede" prostě u čeho za týden neřeknu že to je slaby, třeba VFR800 byla hrozně fajn, ale uvítal bych víc výkonu
- idealně aby to bylo na papírech
Kandidáti
- KTM EXC 200-300 - líbí se mi že to je lehký, agilní, zvuk 2T, jednoduchý na servis, na druhou stranu je to ostrá motorka, furt tomu prý něco je a je prý hodně tvrdá pro hobíka, že mě rozmlátí, dost bud asi i žrát, takže jet na tom někam 100km po polní cestě, nevím nevím, ale zase by se to dalo řešit tím že si vezmu olej a zajedu na benzínku, když to bude mít TP. + designove pro mě nejhezčí motorky :D
- nějaké jiné enduro dle doporučení
- Suzuki DR-Z 400s, na tu jsem dostal doporučení právě od tchána, na netu to taky dost chváli, že hodně vydrží atd, ale prosti té KTM bude hodně těžká, a asi to moc nepojede, ale asi zase idealní na to jet někam dál terénem, a asi bude i hodně usporná.
- nebo si prostě koupit todle
https://www.epitbike...LyEtevhoCiSEQAvD_BwE
nějaká sranda na tom bude, je to nový, a když mě to omrzí tak si mužu připlatit a jít do EXC, DR-Z atd který jsou za 2-3 násobek ceny.
děkuji všem za rady.
já mužu asi houby radit když jsem tu psal před pul rokem, ale přesto to zkusím.
nekoupil bych si 250, když jsi měl TE610, ta motorka má šílenou pověst neskutečné silné potvory, a pak jsi tehdy byl spokojený, tak budeš i ted s nečím silnějším. tzn 250 bych vybíral akorát tak v 2T,. já nakonec vybral DRZ400 a jsem spokojený, je to ostrá verze E, tu slabší bych nechtěl, líbí se mi gradace výkonu, umí od uplné začátečnické pohody po raketu, jezdil na tom i kamarád co měl ostrou RMZ450 a říkal že je to proti tomu hrozně hodná motorka, to RMZ bylo zlý, ale zase né že by to nejelo, když za to taháš, tak i ta DRZ400 jede, ale nepřekvapí tě. určitě není DRZ400 na nějaké profi ježdění, tam by to chtělo ostré enduro, na druhou stranu je to stroj co nic nechce, ty servisní intervaly jsou proti ostrým dlouhé a ten motor je prověřený i ze čtyřkolek, ltz400.
takže kdybych chtěl pohodové enduro, budu vybírat mezi DRZ400 a Yamaha WR450F, nic jiného co by vydrželo a moc nechtělo jsem nenašel.
pokud chceš něco ostřejšího tak pak nějakou KTM 250EXC, 450 EXC-F. myslím že i ta tebou zminovaná CRF450X je ostré enduro.
dále bych to koupil na papírech, a jezdil klidně bez značky, ale je dobrý ty papíry mít.
jinak to DRZ400 je laděný spíš tak pohodově i podvozek, hodně odpustí, když třeba přehlídneš brázdu apod.
Ta huska nebyla TE610 ale civilnější verze TE610e - starter, blinkry, dvě místa... ale asi 160kg. chtěl bych něco hlavně váhově lehčího.. DRZ má kolik?? 140kg?? Jak bych to popsal.. chci něco víc sportovnějšího než zmíněná huska TE610e... podotýkám že to nebyla ostrá TE610.
300 2t také není nezvladatelná bestie, ale má o poznání silnější tah a i brzdný efekt na kole. Je to někde mezi 250 2t a kladivem 450. Potřeba spojkovat tam stále je, ale mnohem méně často proti 250.
Že 250 2t nepojede bych se nebál, pocit z jízdy je úplně jiný než u například zmíněné 610, která je spíše tank, lehký 2t má naprosto jinou odezvu podvozku.
crosska je uplně něco jinyho jak naladěním motorku, tak převodovkou tak finálním převodem.
1 reakcí na tento příspěvek výběr endura pro začátečníka
S pár myslivci jsem už kecal na kraji lesa, onehdá s jedním i přímo v lese když jsem projížděl. Je to o lidech. Mě ale nebaví ujíždět, nikdy jsem nedělal takový bordel abych se musel chovat jak Jaryn.
Když narazím na lidi v lese tak jedu s maximálním ohledem na ně.
Jinak enduro 2t je tišší než 4t, řekl bych.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výběr endura pro začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výběr endura pro začátečníka
2t je hlučný vytočený, se středním pásmu nebo spodním je hodně tichý.
Je to jen můj dojem, podložené to nemám.
prackarr píše: PetrXX> není tišší. Tedy pokud porovnáváme originální výfuky.
Tak o tom bych se také skoro hádal bo já jezdím GG ec 300 r 2T a v lese myslím že skoro nejsem slyšet oproti lidem co jezdí 4T . A hlavně u 2T si mnoho obyčejných lidí klidně řekne že tam asi někdo řeže dříví bo ten vytočený 2T je podobný motorové pile .1 reakcí na tento příspěvek výběr endura pro začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek výběr endura pro začátečníka
Jo a kdyz stoji ty motorky vedle sebe tak ten dvoutakt vubec nezni jako ze by byl tichej, spis pusobi hlucnejsim dojmem, ale v lese z vetsi vzdalenosti je vic slyset 4takt, aspon takova je moje zkusenost. Tedy pokud jede 2t schvalne potichu, pod priverou...
PetrXX píše: prackarr> člověče když jsem jezdil s enduráky 450 4t tak to dunění se víc neslo. I moje WR byla dost slyšet a to měla originál koncovku.
2t je hlučný vytočený, se středním pásmu nebo spodním je hodně tichý.
Je to jen můj dojem, podložené to nemám.
Je to přesně jak říkáš
Navíc na 2t motor sou lidi tak nějak zvyklý
Keď sme pri tom výletovaní, ako sú na tom ostré 4-takty? Nemám auto, takže musím počítať s dojazdom tak do 25 km - na druhej strane som ešte nenašiel tupé stavané pre 2m 100kg chlapa. Snáď iba AJP a možno ten nový Gasgas Ranger (na pohľad vyzerá dosť vysoký, ale v recenziách píšu, že je menší ako ostré, takže mu moc nádeje nedávam). Má to zmysel?
assassin píše: Na vyleteni ten 2takt moc neni - neumi jet ustalenou rychlosti, bud zrychlujes nebo brzdis motorem, nuti te to porad akcelerovat. A kdyz uz to donutis jet ustalenou rychlosti na pohodu tak ulejvas motor a zasiras vejfuk olejem, pak kdyz potrebujes pridat tak motor tarokuje a chvili mu trva nez se "vypali" a zas jede - proste je to pro lidi co jedou pilu a te motor porad toci... Agresivni, sportovni styl.
Jo a kdyz stoji ty motorky vedle sebe tak ten dvoutakt vubec nezni jako ze by byl tichej, spis pusobi hlucnejsim dojmem, ale v lese z vetsi vzdalenosti je vic slyset 4takt, aspon takova je moje zkusenost. Tedy pokud jede 2t schvalne potichu, pod priverou...
máš tam chybu, tak schválně né ale tak asi vim jak je to myšleno, já jen chtěl bejt chytrej jako že 2t moc motorem nebrzdí jo, na dlouhý štreky a konstantní rychlost to fakt není...
Naposledy editováno 12.02.2019 14:07:22
1 reakcí na tento příspěvek výběr endura pro začátečníka
https://www.tipmoto....2018-akcni-cena.html
https://www.tipmoto....50-countrycross.html
nemuseli by to byt trhači pracek jako ostré 450.
dále jsem koukal na tohle.. vůbec netuším co je to za značku.. a na ten obsah je uvedený docela malý výkon. nemá nekdo zkušenost? vypadá to jak stará huska 510
https://www.tipmoto..../297653-rs-500r.html
nebo proste ten 2t 300
https://www.tipmoto....5-ec-300-ranger.html
jestli má někdo s čímkoliv zkušenost.. budu rád za názor.
Naposledy editováno 12.02.2019 17:30:50
ta SWM jsou italove, jak rikas, delaji "stare" husqvarny...
to se tezko radi, ja jsem si myslel, ze budu jezdit enduro... taky mi kdekdo radil kdeco a ja si podle sebe koupil 300 2t a zjistil jsem, ze me to nebavi a ze placat se s tim jen tak v lese me nesedi... mozna se k tomu nekdy vratim, ale az budu neco umet... zatim to vidim na motorku na trat a ucit se zaklady...
Bety nebudou asi špatné nějakou dobu to tu jestli kluk ale skončil u Husqvarny, za mě radši beta než plyn plyn
Swm je jak píše kolega nademnou, podle mě našli tajný sklad komponentů tak se toho chtějí elegantně zbavit
to co hledáš, je nejvíc požadovaný artikl, který na trhu chybí ... nebo je, ale značně drahý a starší stroj čast smrdí průserem... (lehká,výkonná,servisně nenáročná, dostupnost dílů...) - vždy jde o nějaký kompromis, Musíš si ujasnit co vlastně chceš, a jaké máš zkušenosti.. uni motorka asi neexistuje...
Opravdu záleží, jakou máš představu o ježdění kolem komínu/technické plácání v lese/lítání po lesopolních cestách/závodění atd...
Závodní endura : - priorita je závodění!!!
KTM 350 EXC bude top, ale je to spíš závodní enduro než vejletní.....na nějaké cestovní silniční přesuny moc nespolehej...
Obdobně jeté pěkné starší zachovalé WRko 450
https://www.tipmoto....383763-wr-450-f.html
Mnozí jako uni ofroad motorku pro né jen "dakarské" pocestovaní doporučují KTM 500 Exc/ HQ 501, popisují delší intervaly a dlouhou životnost, slušnou výkonnost a malou váhu...ale jsou to závodní endura - NEBEZPEČÍ ÚRAZU!
SWM = číňan Zongshen....v italském starém HQ kabátu
Pokud uvažuješ o "vejletním" poježdění (neplánuješ závodit a nebudeš jezdit z 90% les) tak na 2T zapomeň (vybrace, spotřeba,nespálená směs atd..)
Nehodí se nato aniostrej závodní malej 4T ala HM CRF250X - základem je mx stroj bez startéru (hlavně díky servisu jetých strojů) - na delší trasy ho utrápíš...
Pro civilnější poježdění jsou stavěné tzv. dualsportovní motorky (těžší váha ale delší servisní intervaly..)
Pokud hledáš nejlevnější nové enduro, můžeš zvážit Asiawing s TP, jeto něco mezi ostrým endurem a dualem..., kopie Hondy CRF450X-už stříkačka atd..
http://vvmx450.eu/node/20
Následujou dualy jako AJP PR5, - čína v portugalským kabátě..
GG camy atd se stejným čínským motorem
https://motorky.bazo...-EC250-CAMI-2016.php
Nová Honda CRF450L - ale je moc drahá/nevýkoná...
Pro delší mimo závodní poježdění jsou top KTM 690R / HQ701....či starší dualsporty ala DRZ400 atd...
Následně budeš řešit universální pneu, které taky asi neexistuje... : ostré špalky na hlínu hořej na asfaltu a cestovnější se na hlíně kloužou/ tlak atd atd...
děkuji za příspěvek. pro mě cenné informace. ja vím že to je furt dokola omýlané téma.. ale ja před lety řešil taky kompromis.. ale tam sem řešil absolutní kompromis... motorku s kterou můžu jezdit po silnici.. i v terénu.. koupil jsem husku te610e. A jak jsem psal.. proste na silnici se ta motorka trápila a v terénu byla těžká a neohrabaná.
Ted jsem se chtel vrátit k endurku.. ale s tím, že to bude motorka jen do terénu.. samo že nejaký přesun po silnici.. ale to jen v rámci přesunu. Priorita terénl jak říkám. máme tady v okolí pár pískoven - lomů, abych si mohl zablbnout.. zkusit i nejaké lehčí enduro tratě.. né závody. a lítání po polích a lesích.
s tím asiawingem někdo zkušenosti má?? já na něj koukal.. ale bojím se aby se to moc nesypalo.
https://www.tipmoto....59512-crf-450-x.html
nebo vemu něco takového.. a budu se dále vyvíjet
https://motorky.bazo...s-450-FSE-Ollins.php
je tam udelaný velký servis.. tak by to mohlo neco vydržet. navíc na rozdíl od nové motorky by me neštvalo jí občas pustit na zem a nabít jí čumák.
viděl bycxh jak mi to sedne.. a kam bych se vyvíjel.
1 reakcí na tento příspěvek výběr endura pro začátečníka
Ten motor 510 počítám bude dost ostrej.. zvládne celodenní lesní jezdění.. nebo je spíš na trat?
jinak vyloučil jsem ze svého seznamu tedy 2t a malej 250 4t.
zužil jsem výběr na nejaký 4t 400-500. Jezdil jsem te610e a výkon mi problém nedělal.. spíš ta váha. Tudíž nechci jít s výkonem moc dolu a při zapnuté hlavě a myšlení myslím že i tu ostřejší zvládnu.
1 reakcí na tento příspěvek výběr endura pro začátečníka
je mi jasné že olej a kontroly 10mth.
kopy píše: myslel jsem vyloženě go.. né vyměny oleje a kontrola rozvodů a ventilů.. vyloženě jsem psal o komplet g.o.
je mi jasné že olej a kontroly 10mth.
v manualu na RS500 maji servis kazdych 2000km - to je homologovana = zavrena verze. otevrena verze bude mit servis plus minus jako ostra husqvarna kolem 2005 a to bude nekde kolem 30-60mth na pist/rozvody atd....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM exc 250 palivová soustava KTM EXC 250 | Deny19 | 2 | 20.5.2024 v 18:23 pitbikeros |
Montáž zapalování Čína Pitbike | trewis | 4 | 18.5.2024 v 19:24 trewis |
Exc 300tpi problem s plynem KTM EXC 300 | pilsner808 | 0 | 13.5.2024 v 19:11 pilsner808 |
Pitbike 125 dušení a střílení Čína Pitbike | Rider372 | 9 | 10.5.2024 v 14:10 Slávek-TDM |
Nejede z nízkých otáček karburátor Suzuki DR-Z400S | Fic6 | 11 | 26.4.2024 v 07:24 Fic6 |