Potřeboval bych poradit od zkušenějších při uvažované změně stroje. Všemožná témata zde na foru i jiných jsem pročetl, ale přímě cestovní srovnání jsem nikde neobjevil.
Mám dotaz na jezdce, který jezdil na nx650 i xt660z tenere a má s oběmi stroji zkušenosti. Jedná se o mi o cestování po silnici ve dvou i v jednom s poměrně větším nákladem a delší dobu (2-3 měsíce 6-20 tisíc km během cesty v závislosti na terénu). Měřím asi tak 183 vážím necelých 90 kg, sílu nějakou mám (dá se říct že pravidelně posiluji a tím nemyslím hospodu, ale nejsem kulturista). Mimo silnice v "terénu" je dominátor ve dvou již na hraně a to váží pouze 183 kg. Tenere má mít o 25kg víc stejně vysoké sedadlo, což je silné mínus, ale kdyby to vyvážilo pohodlí během přesunu tak možná...
Hlavně se mi jedná o pohodlí při delší jízdě. S dominátorem je pro mě maximum 500 km za den při každodenní jízdě v jednom. Jednou jsem dal i s nákladem (60kg s velkými bočními kufry) i 650km ale to jsem byl na pokraji zhroucení Ve dvou začíná utrpení už při 450km za den. Krátké a tvrdé sedadlo, motorka se celá klepe i naložená, vítr duje na helmu a hrozně rachotí. Dá se říct, že zatím jezdím výhradně na východ od naší republiky. Až zbohatnu tak Jižní Amerika a Austrálie.
Je xt660z tenere o tolik lepší a pohodlnější než dominátor, aby stála výměna za zvážení ? Anebo si až zas tak moc nepomůžu. Po dálnicích jezdím jen vyjímečně, 100 km rychlost pro přesun mi stačí a nezávodím. Uvažoval jsem i o něčem silnějším (něco s objemem 800), ale nakonec jsem to zavrhl pro složitost ústrojí a velkou hmotnost.
Nesporná výhoda dominátora je karburátor a jednoduchost motoru. Spotřeba je sice vyšší 6-7l, ale to mi nevadí. Ale to silné nepohodlí mi vadí již od začátku. Kdybych se rozhodl pro koupi, tak bych kupoval nový stroj a dominátora bych si určitě nechal jako druhý stroj na památku.
Díky za pomoc.
Naposledy editováno 15.01.2016 12:34:05
Nevýhody a slabiny - jednoválec, pětikvalt s malým rozpětím, z mého pohledu s dlouhou jedničkou a krátkou pětkou, ložisko v deklu spojky, které je dobré pro zvýšení životnosti nechat vyvložkovat, malá nádrž v základním provedení, konektor palivového čerpadla je vhodné posílit, a obsilikonovat palubku proti vlhkosti. Varianta XChallenge nemá pohodlné sedlo, ochranu před větrem, a má malou nosnost podsedlového rámu a malou nádrž. Na všechny tyto neduhy zpohledu cestování existují řešení.
Výhody - opravdu na danou kategorii nízká hmotnost, dlouhý servisní interval 10.000 km, nadprůměrný výkon, výměnou origo výfuku za jiný se dá ušetřit dobrých 5 kg a zlepšit spodek. U varianty Xcountry s ocelovým podsedlákem v základu dobrá nosnost i pohodlí, neuvěřitelně nízká spotřeba (3,4-4,2 z mojí zkušenosti svižného svezení), slušná jízdní dynamika na jednoválec, motor Rotax poměrně rozšířenej v celé řadě F650GS, pro verze GX má jen pár změn, které se nechají nahradit z F650 v případě potřeby. Podvozek vepředu má základní UPD Marzocchi 45mm, vzadu u Xch je vzduchový měch, na kterém se nechá plynule nastavit pumpičkou pracovní výška. Opravdu luxusní přejezdy přes díry a dobrá trakce. X-Country má pak standartní tlumič s pružinou a kratší zdvihy. Podvozky odpovídají době svého vzniku, tj 2007. Srovnání s Domíkem mám, je to samozřejmě jinde pro sportovní jízdu, ale nevím jestli je to pro zakladatele vlákna důležité pro jeho způsob cestování.
Řada G650X je varianta opravdu lehké motorky, ale nese ssebou nutnost si jí postavit pro sebe, a vychytat věci co jsem uvedl výše. Já jsem si před lety postavil X-Challenge pro šotolinové cestování, dovybavil nádrží celkem na 24,5 litrů, nechal vyrobit u Bartuse prototyp krásného a pevného zadního trojnosiče s vyztužením podsedlovky, pořešil štítek, odstranil známé slabiny, ale stejně jsem jí prodal, protože prostě mám rád na silničních přesunech dvouválce a chyběly mi emoce. V šotolině samozřejmě nebyl problém, ale dlouhé silniční přesuny jezdím rád rychle. Jinak, Dominátora bych nezatracoval, a být pisatelem článku bych si napřed ujasnil, do jakých cest se chci skutečně pouštět. Pak bych buď skutečně koupil lehčí jednobuch s budoucností a dovybavil k obrazu svému. Motor Domíka mám třeba rád, ale podvozek je středověk. Kdyby to měla být moje jediná motorka, sehnal bych na Domíka alespoň solidní přední vidlici a rozumný stavitelný zadní tlumič. Kdybych šel do dvouválu, pak nejspíš do F800GS od ročníku 2010 a výš a prostě se připravil proti známým problémům, viz anténa imobilizéru.
Sám dnes mám po prodeji X-Challenge doma 2V na silniční a šotolinové cestování a lehký 1V pro radost a učení se jezdit. Mimo Evropu se na motorce asi jentak nedostanu, takže mám to štěstí, že mi stačí průměrně poruchové motorky, ale plné emocí, kterým dopřeji vlastní a na práci nadstandartní údržbu. Řídím se heslem babičky, že všechno co je univerzální, stojí za hovno a souhlasím také s tím, že není tolik důležité co je pod zadkem, ale co zbyde v hlavě. Takže jestli nejsou prachy na nový stroj a jede se pomalu, tak ve dvouválu klidně Transalp 600, který je jedna z nejpohodlnějších motorek v dané kategorii. Je otázka jak moc tě baví jízda a jak moc samotná cesta, a kde je těžiště do čeho chceš investovat.
Přeji dobrý výběr, šťastnou cestu a doufám, že se tady časem objeví parádní report plný fotek.
odkazy na vše ohledně X-Challenge, prohlédněte hlavně reporty z cest, fakt spousta nádherných fotek a informací k motorkám.
http://advrider.com/...thread-index.335086/
http://www.bembel-on...buch-ab-okt13/sudan/
a tady odkaz na kluka, co na X-Challengi jel do Magadanu a zpět. Jel to na jednoválci, ačkoli má doma víc motorek, třeba i právě F800GS. Říkal, že TAM o samotě byla hmotnost rozhodující: http://bmwgs.cz/for...&thread_id=24639
Naposledy editováno 17.01.2016 20:21:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
vilemx píše: Majkl:
Jestli myslíš toho vzduchem chlazeného veterána s kardanem. tak to už je sběratelský kousek a jet s ním dál než na Honda dny bych se neodvážil
ZdendaJi:
Jezdit s bágly či dokonce ve dvou na "lehkém" NX naprosto zabíjí jeho hmotnostní výhodu, naopak je takhle naložené Domino strašně vratké a jede se mi, a nejen mně na něm hůř než na srovnatelně naloženém a o trochu těžším TA nebo AT, XTZ, apod. Manželka si kdysi koupila funglovku Domino. Jezdila s ním jak do lesa, tak i dálky do Švýcarska. Pak ale jela po ose do Maroka, kde si vyzkoušela AT jak v dunách, tak i na zpáteční cestě v provozu od okreskek po dálnici. A výsledek? Už z ní neslezla, takže domu jsem se na jejím Dominu dohrkal sám , NX šlo hned z baráku a už asi 10 let má AT Je fakt, že ji ze země nezvedne, to ale často nezvládla ani u NX
Co se týče použitelnosti otáček, tak 1V těžce zaostává za 2V TA či AT. Tyhle motory (nikoliv LC8 nebo motory z Ducati) jdou na nízké kvalty od podtočeného volnoběhu až k osmi tisícům, na poslední kvalty by neměly klesnout pod tři tisíce. U 1V? Od volnoběhu snad jen na jedničku, pod tři tisíce z toho lítají články řetězu, nad šest tísíc ojnice
Zkoušel jsem naložit to samé na afriku jako na dominátora, když jsem vybíral co koupit a rozdíl byl znát. U afriky mnohem výše těžiště, 45-50 kg navíc a to úplně stačilo, abych ji nadobro zavrhnul.
Jízdní vlastnosti jsou určitě horší, ale na co mi jsou lepší, když zastavím a jsem v pasti. Spadnu a je po mně. Poškodím kufry, poničím plasty a když zapadnu tak nevyjedu.
Jezdím tak, abych nepadal. Můj cíl není motokros ale poklidná jízda do zajímavých míst s tím, že mohu kdykoliv zastavit a přenocovat bez ohledu na počasí. Taková trochu nezávislost, jak se to dnes moderně nazývá.
Kdybych chtěl jezdit motokros, tak si koupím ostré enduro 120 kilo, dodávku 4x4. Motorku naložím do dodávky spolu s vybavením a náhradními díly. Dojedu na ural, dodávku zaparkuju. A jedu řádit po lesích. Večer se vrátím a přespím a jedeme dál. Žádné kufry, pouze kulatý pytel na nosič s pár oblečením a jídlem na jeden den. Určitě nepojedu motokrosit pět tisíc kilometrů od domu s 200 kilovou příšerkou.
Naposledy editováno 17.01.2016 21:51:05
(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
tenere píše: vilemx> . U 1V? Od volnoběhu snad jen na jedničku, pod tři tisíce z toho lítají články řetězu, nad šest tísíc ojnice
Prominte ale volnoběh je v 1600 ot/min a to se 1V sebere i na trojku a to je cca 30 km/hod a za druhé on nejede závody ale cestuje. A JEŠTĚ NĚCO CO VI VÍTE O VÝCHODĚ???? все это много времени
Так точно.
Ну при этом двигатель уже умирает.
Naposledy editováno 17.01.2016 21:47:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
tenere píše: jtr> Ne mám na mysli zapalování které odcházi po 40 000 km a mazání hlavy a kliky kde jsou velice slabé kanálky s přechody které brzdí olej a tim dochází k přidírání. Zároveň je metalurgicky problém s čistotou oceli a její následné povrchové úpravě . Bohužel co chcete po čínské motorce
Myslíš bmw 800 ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Ale nejsem zadny MC servisak, tak nevim jake ma kanalky atd. Mam ale znameho ktery zajistuje offroad expedice po celem svete a na F800GS "bydli" - zatim si nestezoval. Jiny kamarad ma tu stejnou motorku 4 roky a najel ca 100.000 km a nic (asi jeste nevi o tech "kanalcich")
Naposledy editováno 17.01.2016 22:19:28
(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
https://www.rotax.co...-2/power/61-120.html
Jenom prosím vás nevěřte reklamě
osobně jsem zkoušel všechny verze, ted po zlomených obou zápěstích jsem na straně lehké motorky
mám předělanou 690 a je to podobné výše zmíněnému Xchallengi - jen výkonější motor a o malinko lehčí
ale úplně spokojený nejsem - na delších cestách a na silnici to není ono, pořád přemýšlím o nějakém upraveném alpovi - spolehlivý, příjemný neunavující motor
jinak výhody 690 jsou jasné - nízká váha v terénu, slušný podvozek do terénu, na silnici se to neztratí
ale je drahá, úpravy taky drahé (cca 1/2 ceny motrky) a bez úprav to na cestování fakt není
ale jinak jednoválec mi prostě nesedí - 2V zvláště hodnív z alpa či afriky byla na průběh v nízkých otáčkách monehm lepší a nejde jen o to, že se to sebere a že to nechcípne, ale i o přenos výkonu do země, tady třeba měla problém LC8 - ta už byla taky překoňovaná mrdka a zastavit v kopci byl problém
(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Jen vybrat dobrý kus ...
Nebo, jak už padlo Freewind ! Super cena, nízké vibrace, rozumná hmotnost i nosnost, pohodlí, ale bohužel měký centrál (ale to by mělo jít pořešit)....
P.S: Winda jsem měl v létě půjčenýho(fakt kámoš ) a dal jsem na něm za den 500 kilásků a to nejsem vůbec zvyklej ...Fakt pohodička...A jednoduchost!
Naposledy editováno 18.01.2016 08:37:49
(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
ZdendaJi píše: Zkoušel jsem naložit to samé na afriku jako na dominátora, když jsem vybíral co koupit a rozdíl byl znát. U afriky mnohem výše těžiště, 45-50 kg navíc a to úplně stačilo, abych ji nadobro zavrhnul.
Jízdní vlastnosti jsou určitě horší, ale na co mi jsou lepší, když zastavím a jsem v pasti. Spadnu a je po mně. Poškodím kufry, poničím plasty a když zapadnu tak nevyjedu.
Jezdím tak, abych nepadal. Můj cíl není motokros ale poklidná jízda do zajímavých míst s tím, že mohu kdykoliv zastavit a přenocovat bez ohledu na počasí. Taková trochu nezávislost, jak se to dnes moderně nazývá.
Právě proto jsem dával tip na šestistovkového Alpa a nikoliv na AT! TA-čko 600 má v plné polní cca 205 kg, což jse srovnatelné s novou i starou Tenerkou, na cestování to (z mého pohledu) je daleko příjemnější a mimo cestu to klidným tempem zvládne opravdu dost. Protože jsem pochopil, že oceňuješ nízkou hmotnost a cestování, je AT zbytečná, protože to znamená ještě dalších 20 kg navíc za pevnější konstrukci a ještě vyšší těžiště než má TA.
tenere: píše: ..Prominte ale volnoběh je v 1600 ot/min a to se 1V sebere i na trojku a to je cca 30 km/hod a za druhé on nejede závody ale cestuje..
Opravdu se mi zdá zbytečné porovnávat rozsah opravdu použitelných otáček 1V NX i XT vs. 2V TA i AT. Tím myslím nejen absolutní číslo na otáčkoměru, ale spíš rozsah rychlosti jízdy, od kdy je motor schopný fugovat bez nutnosti přeřadit a při tom mít dostatek síly, neškubat a nemít nesnesitelné vibrace.
Naposledy editováno 18.01.2016 12:00:24
PS: Tvůj dlouhodobý cíl by měl být vyhnat ženskou na svoji motorku i s její půlkou bagáže - takový odlechčení nedosáhneš ani když vyměníš varadero za krosku , drsnější půlka (mezi který nepatřím , by poradila bezpochyby úspornější variantu - nechat ji doma
(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
fatman píše: Pro tvé potřeby bych volil dědečka Biga! Jednovál s umírněnýma vibracema, slušnou hmotností...
Když jsem nabízel Elefanta na výměnu za jednovál,ozvalo se mi asi pět Bigařů.Když odhlédnu od toho,že mi ten "hranatoidní dizajn" připadá škaredý,tak jsem zjistil že suchá je o celé 4! kila menší.
Asi to bude zatím nejlepší řešení, protože při jízdě v jednom bych při přesednutí na těžší stroj hodně tratil v průchodnosti a spolehlivosti-opravitelnosti. Tímpádem bych se bál zajíždět do nejzajímavějších míst a kvalita cesty by silně utrpěla. A bod číslo dvě, také důležitý, na bmw, či tigrovi je člověk ihned od pohledu bohatý turista, kdežto na dominátorovi je ten chudý a tudíž ho není třeba toliko obtěžovat. A kdyby mě náhodou přepadli banditi, tak ztráta bude na jiné finanční hladině.
Ale hlavně neupadnout do otroctví k nějakým zlým teroristům, anebo do spárů vzteklého medvěda.
Takže jsme si to pěkně zdůvodnili, ušetříme třista tisíc a je po dalším problému
Naposledy editováno 18.01.2016 18:42:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
ZdendaJi píše: Ještě k rychlosti, zkus jet pár desítek km ukrajinou, nebo ruskem 130 kilometrovou rychlostí po hlavní a uvidíš, jak rychle to vzdáš. Po zaplacení několika pokut a nabranému zdržení při dohadování s policií tě to přestane bavit a pojedeš stabilní stovkou, ve vesnici 60.
Teď jsem se dočetl o poruchovosti triumfů a bmw a úplně mě přechází chuť, když si představím čidla a různé další porouchávátka co tam jsou, jak je budu shánět někde v Kirgizii, nebo Kazachstánu. Kdybych byl odporně bohatý jako jiní, tak bych si nechal stroj odtáhnout do servisu, zavolal do zastoupení motorky v hlavním městě a nějakým dopravcem si nechal dopravit díly až na místo a vyměnit. Mezitím zašel do hotelu, objednal jídlo, pití atd. , ale v současné situaci, která se zřejmě nezmění nevím, nevím. Jako chudý cestovatel musím ještě pouvažovat co s tím podniknout.
Dominátor je sice během cesty pořád naložený na plnou povolenou zátěž a když vezmu vodu a benzín tak je přeložený o celých 30 kilo, ale nic nepraská, nic se neporouchává. Však také nemá co. Ale to nepohodlí během jízdy-přesunu mě pomalu přestává bavit.
Ale už jsem se rozhodl, že ve dvou s tím na delší cestu nepojedu. To mě stačilo třikrát a dost.
Hele nechci ti kazit nadšení z cestování na Dominátoru (měl jsem ho) ale kdyby se ti nějakým způsobem -ne nepodobným úsilí příslušníků rudé armády co po ubránění se u Stalingradu došli strastiplnou cestou až do Hitlerova bunkru v Berlíně- podařilo po ose do těchto končin dojet ,tak tam budeš mít u místního špitálu postavený pompézní pomník s posmrtnou maskou obložen neustále čerstvými květinami. Domino je sice držák,jednoduchej,relativně lehkej -stará dobrá koncepce ale to je tak asi vše; Ten projev motoru a způsob zpřevodování je na cestování na vetší dálky nešťastný.Mě osobně to vůbec nesedělo (neříkám-někomu to může vyhovovat) takové jakési natřásadlo,pořád řadit -krátké kvalty,sedlo tak na ježdění kolem komína ;jel jsem na tom nejdál od Brna na Šumavu a s mnoha přestávkami na resuscitaci prdele a zad jsem to dal ale nic veselýho to nebylo-zkrátka -pro mladý kluky který ještě nic nebolí a nadšení převládá nad vnímáním ostatních pocitů snad jo ale o pohodlí nemůžeme ani žertovat.Po Dominu jsem měl BMW Dakara 650 a to už bylo jiné kafe-kultivovanost také jednoválce úplně někde jinde,pohodlí nesrovnatelné a pokud ta motorka není napadena nějakým kutilem-rasistou tak je i max.spolehlivá o spotřebě nemluvě -i výkonově je jinde (jasně je to proti dominu o dost mladší model) dnes mám 800GS a je to zase jiná liga . Tož tak nějak -pokud jezdec není masochista nebo robot tak na dálky po vlastní ose Domino fakt ne -Tenerku neznám ,ale XT660R je proti dominu taky už o dost vyšší level.
Naposledy editováno 18.01.2016 19:16:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
kocharowski píše: Hele nechci ti kazit nadšení z cestování na Dominátoru (měl jsem ho) ale kdyby se ti nějakým způsobem -ne nepodobným úsilí příslušníků rudé armády co po ubránění se u Stalingradu došli strastiplnou cestou až do Hitlerova bunkru v Berlíně- tak tam budeš mít u místního špitálu postavený pompézní pomník s posmrtnou maskou obložen neustále čerstvými květinami. Domino je sice držák,jednoduchej,relativně lehkej -stará dobrá koncepce ale to je tak asi vše; Ten projev motoru a způsob zpřevodování je na cestování na vetší dálky nešťastný.Mě osobně to vůbec nesedělo (neříkám-někomu to může vyhovovat) takové jakési natřásadlo,pořád řadit -krátké kvalty,sedlo tak na ježdění kolem komína ;jel jsem na tom nejdál od Brna na Šumavu a s mnoha přestávkami na resuscitaci prdele a zad jsem to dal ale nic veselýho to nebylo-zkrátka -pro mladý kluky který ještě nic nebolí a nadšení převládá nad vnímáním ostatních pocitů snad jo ale o pohodlí nemůžeme ani žertovat.Po Dominu jsem měl BMW Dakara 650 a to už bylo jiné kafe-kultivovanost také jednoválce úplně někde jinde,pohodlí nesrovnatelné a pokud ta motorka není napadena nějakým kutilem-rasistou tak je i max.spolehlivá o spotřebě nemluvě -i výkonově je jinde (jasně je to proti dominu o dost mladší model) dnes mám 800GS a je to zase jiná liga . Tož tak nějak -pokud jezdec není masochista nebo robot tak na dálky po vlastní ose Domino fakt ne -Tenerku neznám ,ale XT660R je proti dominu taky už o dost vyšší level.
Když si každé ráno, odpoledne a večer trochu zacvičíš, protáhneš se tak to celkem jde. Pořád je to lepší než jawa, na které jsem taky pár desítek kilometrů najezdil a proto si na dominátora moc nestužuji
Já bych do nové tenerky i šel, ale poté co jsem si přečetl všemožné články i zahraniční a vyčetl zkušenosti jezdců, tak jsem docela zklamán. Poruchovost a výdrž komponentů oproti dominátorovi je řádově horší a dá se předpokládat, že kdybych ji dlouhodobě přetěžoval o 20-60 kilo jako svůj stroj tak se musí brzy rozpadnout. Ale třeba to tak není i když internet to tak nějak naznačuje... Nové víceválce jsou těžké, což bych nakonec možná i přežil ,ale ta elektronika a spolehlivost je za ty peníze nic moc. A starý stroj prostě nechci a s tím se nedá nic dělat.
Ještě takové menší vysvětlení. Když byl opravdu vypečený úsek, tak navigátor občas opouštěl stroj, rozuměj sesednula a překonávala jej po svých (pěšky) a za úsekem opět nasedla.Někdy jsem sesednul i já a pak to jelo úplně samo. A když ani to nepomohlo, tak se vyndaly (věci jsou neživotné, tak doufám že y je správně) věci z kufrů a pak už nás téměř nic nezastavilo.
Naposledy editováno 18.01.2016 19:17:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Tady bylo předem jasné, že to je buď ucpaný karburátor, zašpiněná svíčka, uvolněný kabel, anebo poškozená cdi jednotka. Ale co u nového stroje, vstřikování - co s ním ? Leda vozit náhradní vstřikovač, čerpadlo, řídící jednotku, sondu a počítač pro zjištění závady.. Hromada věcí i peněz navíc, zabrané místo v kufrech navíc, složitější oprava.
Kdyby alespoň u tigra a bmw lidi nepsali o fatálních poruchách u nových strojů, hlava po deseti tisících, tlumič ko po deseti tisících, apod. U dominátora je zásadní problém praskání hlavy, ale až po mnoha desítkách tisíc a to je malý rozklepaný vzducháč konstrukce 30 let nazpět.
Naposledy editováno 18.01.2016 19:51:12
(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Toho vstřikování bych se nebál -ono takhle- je to o starostlivosti o stroj-spousta lidí si myslí -koupím BMW (nebo jiný cestovní enduro) ,naložím to jako avii,a hurá do terénu, kamení a brodů-údržba až někdy přece je to endúro a BMW a to musí něco vydržet, a pak to taky tak vypadá,párkrát to spadne,hrčí na boku-a nemaže-a už je mítus o motoru na ho.no na světě ;když motorka neuveze 3metráky v terénu aniž by se po.ral tlumič -je podvozek na ho.no a tak by se dalo pokračovat. Věřím kdyby si měl motorku od nové a dobře se o to staral a používal úměrně tomu k čemu je určena tak bude sloužit dobře
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Maikl píše: Proč by to nejelo?
Ale místa pro dva bylo vážně míň než málo
Moc to řešíte ! Moje Domino RD02 - několikrát objetá Evropa od Nordcapu po Gibraltar a Ural. Posledních 12 let ve třech s 3x Maxia od Giwi, zaskládaný vnitřek i střecha sajdy a pytlem cementu za sedačkou dcery ! Výměna pružin za progresivní, KN filtr, dynojet, olejový chladič , jinak bez úprav. Cestovní rychlost 90-100km'h , max cca 140km/h , spotřeba 5,5-6,5 l/100km...V kopcích dostává více zabrat, ale dala i cestu přes Ukrajinu do Rumunska přes kopečky. Moto už má natočeno přes 250 tkm. Zadele na tom trpí, přesto,že jsem sedlo nechal vycpat gelem.
(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Měl bych dotazy:
- Máš na chladiči ventilátor ?
- 5,5-6,5 máš spotřebu i s vozíkem ?
- co to je za vozík a kolik váží ?
A když už se řeší sidecary, tak by ses možná mohl inspirovat tímto strojem:
http://advrider.com/...r-the-missus.775003/
Popřemyšlej o upgradu. Má to oproti té tvé pár výhod. Při brodění se obsah nepoškodí vodou, bude to možná i plavat a schovaní spolujezdci v tom zůstanou nadlouho čerství
Naposledy editováno 19.01.2016 00:29:09
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
milanek81 píše: rupair> parádní sestava nicméně to uz do terénu není , máš tam chladič oleje nebo ne? to má 200tis bez repase vrchu nebo ojnice ? -jestli jo tak supr - nějak už by to s tím zatížením překonalo plánovanou životnost
Vezou si ssebou celý náhradní stroj. Při poruše hlavního, přehodí na náhradní včetně řidiče a jede se dál. To se pak bezstarostně cestuje.
Naposledy editováno 19.01.2016 00:32:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
milanek81 píše: rupair> parádní sestava nicméně to uz do terénu není , máš tam chladič oleje nebo ne? ......
O chladiči jsem psal výše - je tam i vypínatelný ventilátor. Samozřejmě se o moto starám, takže motor je už "dělaný" několikrát na vršek i spodek.Spotřebu jsem udával při plném zatížení a se sajdou. Pokud jedu jen asfalt, vlezu se do 6l/100km/h. Do hard terénu mám EXC 300 . Se svou sajdou zvládnu terén stejně jako jiné Domino bez sajdy, světlost je skoro stejná a 3 kola se lépe tlačí , na extrém-enduro to samozřejmě není , ale na to není stavěné ani Domino bez vozíku ! Já s tím mám jetou Albánii, Rumunsko, Ukrajinu, pobaltí, Norsko, Korsilku, Sardinii atd...cestou - necestou, dálnice nejezdím , ale je fakt, že manželka je profi-cvičitelka aerobiku a umí zabrat, když je to zapotřebí...
Naposledy editováno 19.01.2016 01:30:01