globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
 
15.1.2016 v 12:31
Zdravím.

Potřeboval bych poradit od zkušenějších při uvažované změně stroje. Všemožná témata zde na foru i jiných jsem pročetl, ale přímě cestovní srovnání jsem nikde neobjevil.

Mám dotaz na jezdce, který jezdil na nx650 i xt660z tenere a má s oběmi stroji zkušenosti. Jedná se o mi o cestování po silnici ve dvou i v jednom s poměrně větším nákladem a delší dobu (2-3 měsíce 6-20 tisíc km během cesty v závislosti na terénu). Měřím asi tak 183 vážím necelých 90 kg, sílu nějakou mám (dá se říct že pravidelně posiluji a tím nemyslím hospodu, ale nejsem kulturista). Mimo silnice v "terénu" je dominátor ve dvou již na hraně a to váží pouze 183 kg. Tenere má mít o 25kg víc stejně vysoké sedadlo, což je silné mínus, ale kdyby to vyvážilo pohodlí během přesunu tak možná...
Hlavně se mi jedná o pohodlí při delší jízdě. S dominátorem je pro mě maximum 500 km za den při každodenní jízdě v jednom. Jednou jsem dal i s nákladem (60kg s velkými bočními kufry) i 650km ale to jsem byl na pokraji zhroucení Ve dvou začíná utrpení už při 450km za den. Krátké a tvrdé sedadlo, motorka se celá klepe i naložená, vítr duje na helmu a hrozně rachotí. Dá se říct, že zatím jezdím výhradně na východ od naší republiky. Až zbohatnu tak Jižní Amerika a Austrálie.

Je xt660z tenere o tolik lepší a pohodlnější než dominátor, aby stála výměna za zvážení ? Anebo si až zas tak moc nepomůžu. Po dálnicích jezdím jen vyjímečně, 100 km rychlost pro přesun mi stačí a nezávodím. Uvažoval jsem i o něčem silnějším (něco s objemem 800), ale nakonec jsem to zavrhl pro složitost ústrojí a velkou hmotnost.
Nesporná výhoda dominátora je karburátor a jednoduchost motoru. Spotřeba je sice vyšší 6-7l, ale to mi nevadí. Ale to silné nepohodlí mi vadí již od začátku. Kdybych se rozhodl pro koupi, tak bych kupoval nový stroj a dominátora bych si určitě nechal jako druhý stroj na památku.

Díky za pomoc.

Naposledy editováno 15.01.2016 12:34:05

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

19.1.2016 v 00:01 | Nahoru | #1

Maikl píše: Proč by to nejelo?
Ale místa pro dva bylo vážně míň než málo


Moc to řešíte ! Moje Domino RD02 - několikrát objetá Evropa od Nordcapu po Gibraltar a Ural. Posledních 12 let ve třech s 3x Maxia od Giwi, zaskládaný vnitřek i střecha sajdy a pytlem cementu za sedačkou dcery ! Výměna pružin za progresivní, KN filtr, dynojet, olejový chladič , jinak bez úprav. Cestovní rychlost 90-100km'h , max cca 140km/h , spotřeba 5,5-6,5 l/100km...V kopcích dostává více zabrat, ale dala i cestu přes Ukrajinu do Rumunska přes kopečky. Moto už má natočeno přes 250 tkm. Zadele na tom trpí, přesto,že jsem sedlo nechal vycpat gelem.




(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

19.1.2016 v 00:18 | Nahoru | #2
To už je ale nákladní souprava. Tam nic neřešíš.
Měl bych dotazy:
- Máš na chladiči ventilátor ?
- 5,5-6,5 máš spotřebu i s vozíkem ?
- co to je za vozík a kolik váží ?

A když už se řeší sidecary, tak by ses možná mohl inspirovat tímto strojem:
http://advrider.com/...r-the-missus.775003/

Popřemyšlej o upgradu. Má to oproti té tvé pár výhod. Při brodění se obsah nepoškodí vodou, bude to možná i plavat a schovaní spolujezdci v tom zůstanou nadlouho čerství

Naposledy editováno 19.01.2016 00:29:09

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

19.1.2016 v 00:24 | Nahoru | #3
rupair> parádní sestava nicméně to uz do terénu není , máš tam chladič oleje nebo ne? to má 200tis bez repase vrchu nebo ojnice ? -jestli jo tak supr - nějak už by to s tím zatížením překonalo plánovanou životnost
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist