Potřeboval bych poradit od zkušenějších při uvažované změně stroje. Všemožná témata zde na foru i jiných jsem pročetl, ale přímě cestovní srovnání jsem nikde neobjevil.
Mám dotaz na jezdce, který jezdil na nx650 i xt660z tenere a má s oběmi stroji zkušenosti. Jedná se o mi o cestování po silnici ve dvou i v jednom s poměrně větším nákladem a delší dobu (2-3 měsíce 6-20 tisíc km během cesty v závislosti na terénu). Měřím asi tak 183 vážím necelých 90 kg, sílu nějakou mám (dá se říct že pravidelně posiluji a tím nemyslím hospodu, ale nejsem kulturista). Mimo silnice v "terénu" je dominátor ve dvou již na hraně a to váží pouze 183 kg. Tenere má mít o 25kg víc stejně vysoké sedadlo, což je silné mínus, ale kdyby to vyvážilo pohodlí během přesunu tak možná...
Hlavně se mi jedná o pohodlí při delší jízdě. S dominátorem je pro mě maximum 500 km za den při každodenní jízdě v jednom. Jednou jsem dal i s nákladem (60kg s velkými bočními kufry) i 650km ale to jsem byl na pokraji zhroucení Ve dvou začíná utrpení už při 450km za den. Krátké a tvrdé sedadlo, motorka se celá klepe i naložená, vítr duje na helmu a hrozně rachotí. Dá se říct, že zatím jezdím výhradně na východ od naší republiky. Až zbohatnu tak Jižní Amerika a Austrálie.
Je xt660z tenere o tolik lepší a pohodlnější než dominátor, aby stála výměna za zvážení ? Anebo si až zas tak moc nepomůžu. Po dálnicích jezdím jen vyjímečně, 100 km rychlost pro přesun mi stačí a nezávodím. Uvažoval jsem i o něčem silnějším (něco s objemem 800), ale nakonec jsem to zavrhl pro složitost ústrojí a velkou hmotnost.
Nesporná výhoda dominátora je karburátor a jednoduchost motoru. Spotřeba je sice vyšší 6-7l, ale to mi nevadí. Ale to silné nepohodlí mi vadí již od začátku. Kdybych se rozhodl pro koupi, tak bych kupoval nový stroj a dominátora bych si určitě nechal jako druhý stroj na památku.
Díky za pomoc.
Naposledy editováno 15.01.2016 12:34:05
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Tady bylo předem jasné, že to je buď ucpaný karburátor, zašpiněná svíčka, uvolněný kabel, anebo poškozená cdi jednotka. Ale co u nového stroje, vstřikování - co s ním ? Leda vozit náhradní vstřikovač, čerpadlo, řídící jednotku, sondu a počítač pro zjištění závady.. Hromada věcí i peněz navíc, zabrané místo v kufrech navíc, složitější oprava.
Kdyby alespoň u tigra a bmw lidi nepsali o fatálních poruchách u nových strojů, hlava po deseti tisících, tlumič ko po deseti tisících, apod. U dominátora je zásadní problém praskání hlavy, ale až po mnoha desítkách tisíc a to je malý rozklepaný vzducháč konstrukce 30 let nazpět.
Naposledy editováno 18.01.2016 19:51:12
Toho vstřikování bych se nebál -ono takhle- je to o starostlivosti o stroj-spousta lidí si myslí -koupím BMW (nebo jiný cestovní enduro) ,naložím to jako avii,a hurá do terénu, kamení a brodů-údržba až někdy přece je to endúro a BMW a to musí něco vydržet, a pak to taky tak vypadá,párkrát to spadne,hrčí na boku-a nemaže-a už je mítus o motoru na ho.no na světě ;když motorka neuveze 3metráky v terénu aniž by se po.ral tlumič -je podvozek na ho.no a tak by se dalo pokračovat. Věřím kdyby si měl motorku od nové a dobře se o to staral a používal úměrně tomu k čemu je určena tak bude sloužit dobře
ZdendaJi píše: ............................Ale co u nového stroje, vstřikování - co s ním ? Leda vozit náhradní vstřikovač, čerpadlo, řídící jednotku, sondu a počítač pro zjištění závady.. Hromada věcí i peněz navíc, zabrané místo v kufrech navíc, složitější oprava.
Pracoval jsem mnoho let v servisu a nikdy jsem neviděl vadné vstřikování, v cestopisech jsem se taky nikdy nedočetl, že by to někomu na cestě odešlo. V tom bych neviděl sebemenší problém. Každá motorka má své známé bolesti a když je vyřešíš, je to poměrně spolehlivý stroj. Taky se mi nelíbí na dnešních motorkách miliony čidel, přičemž ti každé druhé odstaví motorku, ale u motorek 5-7 let zpět se není čeho obávat. Pořád je to poměrně jednoduché i se vstřiky.
A kdyby jsi chtěl mít echt jistotu, tak řídící jednotka a vstřikovač stojí na bazaru pár korun a velikostí je to jako konzerva. Poté, co mi v Bulharsku vadný regl spálil cdi, vozím náhradní cdi, cívku a regl. Na bazaru vše asi 3000kč a mám klid, protože vím, že když to mám, nebudu to v životě potřebovat.