Potřeboval bych poradit od zkušenějších při uvažované změně stroje. Všemožná témata zde na foru i jiných jsem pročetl, ale přímě cestovní srovnání jsem nikde neobjevil.
Mám dotaz na jezdce, který jezdil na nx650 i xt660z tenere a má s oběmi stroji zkušenosti. Jedná se o mi o cestování po silnici ve dvou i v jednom s poměrně větším nákladem a delší dobu (2-3 měsíce 6-20 tisíc km během cesty v závislosti na terénu). Měřím asi tak 183 vážím necelých 90 kg, sílu nějakou mám (dá se říct že pravidelně posiluji a tím nemyslím hospodu, ale nejsem kulturista). Mimo silnice v "terénu" je dominátor ve dvou již na hraně a to váží pouze 183 kg. Tenere má mít o 25kg víc stejně vysoké sedadlo, což je silné mínus, ale kdyby to vyvážilo pohodlí během přesunu tak možná...
Hlavně se mi jedná o pohodlí při delší jízdě. S dominátorem je pro mě maximum 500 km za den při každodenní jízdě v jednom. Jednou jsem dal i s nákladem (60kg s velkými bočními kufry) i 650km ale to jsem byl na pokraji zhroucení Ve dvou začíná utrpení už při 450km za den. Krátké a tvrdé sedadlo, motorka se celá klepe i naložená, vítr duje na helmu a hrozně rachotí. Dá se říct, že zatím jezdím výhradně na východ od naší republiky. Až zbohatnu tak Jižní Amerika a Austrálie.
Je xt660z tenere o tolik lepší a pohodlnější než dominátor, aby stála výměna za zvážení ? Anebo si až zas tak moc nepomůžu. Po dálnicích jezdím jen vyjímečně, 100 km rychlost pro přesun mi stačí a nezávodím. Uvažoval jsem i o něčem silnějším (něco s objemem 800), ale nakonec jsem to zavrhl pro složitost ústrojí a velkou hmotnost.
Nesporná výhoda dominátora je karburátor a jednoduchost motoru. Spotřeba je sice vyšší 6-7l, ale to mi nevadí. Ale to silné nepohodlí mi vadí již od začátku. Kdybych se rozhodl pro koupi, tak bych kupoval nový stroj a dominátora bych si určitě nechal jako druhý stroj na památku.
Díky za pomoc.
Naposledy editováno 15.01.2016 12:34:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
tenere píše: jtr> Ne mám na mysli zapalování které odcházi po 40 000 km a mazání hlavy a kliky kde jsou velice slabé kanálky s přechody které brzdí olej a tim dochází k přidírání. Zároveň je metalurgicky problém s čistotou oceli a její následné povrchové úpravě . Bohužel co chcete po čínské motorce
Myslíš bmw 800 ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Ale nejsem zadny MC servisak, tak nevim jake ma kanalky atd. Mam ale znameho ktery zajistuje offroad expedice po celem svete a na F800GS "bydli" - zatim si nestezoval. Jiny kamarad ma tu stejnou motorku 4 roky a najel ca 100.000 km a nic (asi jeste nevi o tech "kanalcich")
Naposledy editováno 17.01.2016 22:19:28