doporučite mi(kdo tomu rozumíte, nebo máte osobní kladnou zkušenost) nějakej dieselovej motor jednodušší odolnější a hlavně spolehlivější konstrukce, bez DPF filtru a dvouhmotného setrvačníku aj. přeplácaností.
Táta chce koupit ojetinu s nějakým bezproblémovým vznětovým motorem a ač s autem za rok mnoho Km nenajede, navíc spíše kratší trasy a jízdy po městě, nenechá si ropáka vymluvit, tak se mu budu snažit alespoň dopručit pokud možno nejmenší zlo...
Jo a pokud možno rozvody řetězem a taky by měl mít možnost repase vstřiků, nebo alespoň verzi která by nebyla v případě výměny přehnaně nákladná...
Najde se vůbec motor, kterej neni tak háklivej na kvalitu nafty(když opomenu bezturbovej SDi od koncernu)?
Napadají mne tyto motorizace:
1) 1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
2) 1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3) 1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
4) 1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
5) 1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
6) 2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
popřípadě doporučte jinej...
Díky
mari píše: dávala se tahle pohoná jednotka i do nějakýho většího auta jako berlingo, nebo popřípadě většího kombi ap?
jo, v berlingu se s tim motorem dela dodnes. Dej si ale bacha na tu 80kw verzi, je tam hodne veci spatne.
Naposledy editováno 26.11.2014 19:10:21
mari píše: takže když to shrnu, tak jedině fosilní koncernová 2.0 SDi ...
Táta potřebuje i něco většího, občas ještě dělá nějakej melouch, tak by mu to mohlo v Caddyně vyhovovat, akorát se mu nebude líbit ten obsah
Neni ještě nějaká nesmrtelná alternativa k tomu SDíčku?
2,0SDI PD je sice bez turba ale s dvouhmotou a vstriky citlivymi na naftu.
nechci strastit, ale s caddy s timhle motorem 51kw jsem par desitek ticsic km najel. Dynamika je naprosto tristni, jakmile vyjedes z mesta tak to nestiha, predjizdeni se nekona skoro nikdy, jen aby jsi s tim pocital
Čau "mari", před 6 lety jsem řešil přesně totéž, tata zapřisáhlej "nafťák", za rok nájezd ani ne 5000 km, sehnal jsem z leasingu vrácenou Fabii I kombi s HTP motorem, 2 roky starou, 60tkm.
Tatovi se to napřed moc nezamlouvalo, ale ve finále byl spokojen. Auto dodnes jezdí bez problému, měněna pouze baterka. (takže tady souhlas s Dolphem)
Pokud nutně nafťák, za mě SDI, ale mám výbornou osobní zkušenost s MB C 220 CDI (do r. 2003 bez DPF). Spotřeba do 6,5 / 100 km, aktuálně 350tkm. Pěkné dobré auto, dnes za dobrý peníz. (nejlépe z DE)
Naposledy editováno 26.11.2014 19:25:04
1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
Proc by kdo ze soucasnejch majitelu zachovaly oktavky,golfa,caddy apod to auto prodaval? Kdyz to neudelali doted kvuli tomu ze to auto uz neni "in" tak asi moc duvodu mit nebudou...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
assassin píše: Nesmrtelny diesel motory uz dneska najdes jen v aute pred smrti....
Proc by kdo ze soucasnejch majitelu zachovaly oktavky,golfa,caddy apod to auto prodaval? Kdyz to neudelali doted kvuli tomu ze to auto uz neni "in" tak asi moc duvodu mit nebudou...
Dobře napsané...
1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
Naposledy editováno 26.11.2014 20:14:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
Do téma spotřeby se tu nebudu vůbec pouštět protože to co jsem běžně jezdil z nekoncernovýma dieselama, to by místní fauvé fans považovali za provokaci, páč jedině legendární rotačka jezdí za 4,5636764 L/100km a nikdo nikdy nikde s ničím ani omylem...
KubaLC8 píše: Pristup vyrobce je takovej, ze priznal konstrukcni chybu i motoru TSI, ted se vi uz konecne kde a co to je za chybu, ale v naproste vetsine vymeny motoru z duvodu preskoceni retezu si zakaznik placi celou opravu sam, kulance minimalni
Tak to s kulantním přístupem nemá nic společného, jasně prokázanou konstrukční chybu má dle selského rozumu výrobce napravit na vlastní náklady, i když se projeví po záruce. Viz třeba hromadné svolávačky od Hondy, Toyoty... a také je to nepoložilo - zkrátka s takovým přístupem si udrží důvěru a kunčafty neztratí. O důvod více, proč nebrat německé auto pouze montované v ČR, kde rčení o "německé kvalitě" je stejně dávno pryč. Dalším důvodem je to, že např. před 7 lety jsem měl Accenta v plné palbě za cenu nejoškubanější ochcávky a to v době jeho uvedení na trh (za půl roku šel s cenami o cca 18% dolů). A ještě mám schované číslo SM někdy z jara 2011 a tam je srovnání i30 a ochcávky "Tour" - opět za stejnou cenu Korejec v nejlepší výbavě a ochcávka osekaná (samozřejmě beru v potaz, že v Turecku jsou jiné náklady nA pracovní sílu, jak v ČR). Takže kor když koncern momentálně není štonc vyrobit dobrý a spolehlivý motor, o to víc si podřízne větev. Ale to už se dostáváme dost mimo téma...
Jinak k tématu... jak už tu jistě zaznělo, diesel se vyplatí při cestách min. 20km dlouhých, jinak se pořádně neprohřeje, trpí a i spotřeba může být někdy paradoxně vyšší, jak u benzinu. Ovšem otec zakladatele si to stejně asi nenechá vymluvit a pak bude nadávat, až se mu nebude dařit chybně zvolené auto kloudně prodat.
3 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
2 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
Ale já nejsem žádný koncerňák, aby bylo jasno...já bych volil benzínového frantíka (ještě atmosféru, ikdyž je to líný). Cenově jen o maličko výš, než Hjondé (které je mi odporné díky Vošickému a tím jak ze sebe dělají něco, co nejsou).
Taky si zahrávám s myšlenkou koupit něco nového místo staršího pašáka a prostě 100tis.km nic neřešit, ale když si něco nakonfiguruju, tak jsem stejně moc vysoko.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
samozřejmě je třeba porovnávat danou třídu a cenovou kategorii.sám mám už 4 roky oct2 v dizlu a jezdí bez poruch...ale za ty prachy co stála bych měl o hodně novějšího hnujdaje ve stejné výbavě.
a o novém autě se smysl bavit snad ani nemá,bez 10ti pytlů,ESP,výhřívaných sedaček a podobných maličkostí bych auto nechtěl a v koncernu zy tohle chtějí nekřes´tanské peníze...a ty motory opravdu nic moc-a věř mi,že čas to potvrdí...
toť ke srovnání OCT ve verzi social a I30 v plné palbě.....
RomanSS píše: JMK> No teda ale srovnávat i30 ikdyž v plné palbě s oktávkou, to může jen blboun. To bych radši jezdil v holé oktávce než v korejském střepu.
No já bych zase bral raději holou otřískanou korejskou plechovku, než mrdku z Boleslavi. Škoda je škoda peněz.
edit. jak jsou na tom foukany motory po 100 nevim,nikdy jsem nemel,ale podle me koupe noveho a prodej za 5let je nesmysl,cena padne na 1/3puvodni a na takova auta ja cekam
ehm. k p. Vosickemu jsem cosi cetl,nevim mam asi mal informaci,na to abych mohl soudit,je pravda ze Hjundaj ma takovou utocnou kampan...
Naposledy editováno 27.11.2014 10:16:09
Ta Vosického štvavá kampaň je právě to, co mi na Hjondé fakt vadí...i proto se mi líbí víc Kia...ale to je jen můj problém. Ukázka toho, jak špatný manager dokáže kazit jméno jinak třeba dobrému produktu.
RomanSS píše: JMK> No teda ale srovnávat i30 ikdyž v plné palbě s oktávkou, to může jen blboun. To bych radši jezdil v holé oktávce než v korejském střepu.
To bys měl trochu rozvést a uvést nějaké konkrétní důvody. Osobně bych i30 také nebral, jednak už je tam moc "moderních" a zbytečných prvků a jednak takový tvar kastle (a obecně kombi a hatchback s "useknutou prdelí") mně neštymuje, ale Tvá odpověď zní jako zaujatý výkřik do tmy, bez kloudných důvodů. I když ostatní za mě už odpověděli docela jasně - jen ortodoxní patriot by bral raději (ne)české auto osekané na kostru, když za stejnou cenu může mít korejce v nejlepší výbavě. Sám mám dva Accenty, jeden 1.4GLS a druhý 1.5CRDi a oba slouží jako víno, jsou spolehlivé. A Accent je s ochcávkou prakticky srovnatelný a z mého pohledu v mnoha ohledech škůdku předčí, hlavně projev motoru, ergonomie a výhled z vozu (ty přední sloupky na ochcávce a fabii jsou peklo). A že bych korejce po letech třeba neměl jak kloudně prodat, mě netrápí, nevyznávám filozofii "každých pár let auto obměňovat", raději mám jeden vůz, o kterém vím, co se na něm kdy dělalo, znám jeho reálnou minulost a ne imrvére něco, o čem vím houby a netuším, kdy na mě vybafne nějaká past. A dokud vůz slouží, nemám potřebu měnit.
E: A o té "Vosického kampani" nic nevím, ale popravdě - reklama mě nezajímá, sám si ověřím fakta a dle toho vybírám. Takže nějaké "štvavé kampaně" mne nemusejí trápit, ledva by to byl třeba prezentace značky způsobem, který mě uráží (proto bych už z principu nic nekoupil třeba v Alze, nebo v Okay elektro).
A mimochodem, skutečnost, že vlastním dva identické vozy s různými motory, benzin i naftu, troufám si tvrdit, že mnou uvedené zkušenosti, v tomto vlákně jasně hovořící v neprospěch dieselu, jsou vcelku objektivní a relevantní. Opět se opakuji, že diesel se rentuje až při cestách 25 - 30km, nebo více na jedno nastartování. Na cukačky po městě rozhodně ne. a třeba PČR záměrně naftové ochcávky neužívá už proto, že obvykle potřebují rychlý výjezd, a tedy je potřeba auto schopné za studena nastartovat a hned svižně jet. A tam též benzin poslouží mnohem lépe, než diesel, ten by trpěl mnohem více. Samozřejmě ani benzinový motor není dobré hnát hned po startu na plný céres, ale poběží lépe a snese takové zacházení lépe, jak diesel. O nižších nákladech na opravy nemluvě.
Naposledy editováno 27.11.2014 11:10:59
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
Dolph-cz píše: RomanSS> můj skromný názor člověka,který se téměř 20 let živí hrabaním pod kapotou je,že hjondé svou kvalitou a hlavně dílenským spracovaním dávno předběhl zmíněné frantíky a němce už taky.
Sorry, ale musim se hodne smat. Mam s ceedem sve zkusenosti a korejce bych nechtel ani zadarmo.
3 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
S autem bylo za celou dobu tolik problemu, ze po prejeti hranice 150tkm kdy se auto vratilo leasingovce aut na prani KIA Zilina putovalo zpet do zavodu na kompletni rozborku.