Naposledy editováno 06.03.2013 20:43:19
Piwell> Mám pocit, že něco takového je zařazeno v té sekci otázek "teorie a zásady bezpečné jízdy". Ale rozhodně to nestačí. když jsem kdysi dělal zkoušky na osobák, tak se nedělala při zkoušce "technika", jen test z pravidel a krátká jízda. Na teorii navíc ani nevysvětlovali princip motoru, spojky, kvaltkysny... po pár letech jim zřejmě došlo, že tudy cesta nevede, tak se začala dělat technická část zkoušky a když vidím, jak v tom mnozí tápou a komisaři to "vzdávají" tím způsobem, že když adept neví ani jednu z těch dvou technických otázek, tak jako "záchrannou brzdu" se zeptá na povinnou výbavu, tak to rovněž nutí k zamyšlení.
"Selský rozum" je termius technicus, který v tomto ohledu sedí jako půlky na hrnec.
tyvoleměde> Spotřebu to každopádně nemůže neovlivnit. Vzpomínám si, že když u nás na JHMD před léty nechali dvě z těch mašin řady T47 rekonstruovat, tak potom psali, že po této rekonstrukci a hlavně osazení elektronickým řízením motoru a pohonu celkově ty mašiny měly o 60% menší spotřebu!!!
Naposledy editováno 08.03.2013 13:56:19
1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci
Pro JMK ten Magnum je právě na těch měchách a než si na to zvykneš,připadáš si jak na trajektu,ale i tak problémy s převodovkou,zlobily brzdy a to od začátku co to auto bylo nové,já na něm začínal když mělo najeto necelých 100tis a končil jsem na 460tis,za tu dobu mělo 2 krát měněnou převodovku.Jinak motoricky super a docela to jelo,ale DAF XF byl na toto lepší a řekl bych i pohodlnější s tím jsem najel taky zhruba půl milionu a jen se jednou dělali brzdy,jednou kompresor a jinak jen výměny oleje,to i Mercedes Actros zlobil víc,hlavně elektronika.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
Ale pochopitelně... dobrý sluha v rukou zlého pána se stane tyranem.
Ohledně toho Magnumu... třeba bych si časem zvykl, ale po přesednutí z Liány to byla hrůza děs. O problémech s kvaltkysnou jsem neslyšel, ale potkal jsem na parkovištích několik chlapů, jak měnili hadice od vleku - propálily se o výfuk!
Ale pokud jde o nějaké "shrnutí", tak stačí si všimnout jedné věci:
Není tomu tak dávno, co tomu bylo tak, že když mladý kluk přišel do ČSAD s tím, že by chtěl jezdit, tak jej mistr zavedl do nejodlehlejšího kouta placu, ukázal a klukoj řekl: "Tak hele, mladej, navleč se do monterek, dojdi si na dílnu pro vercajk a sprav si támhletu Vejtřasku... když to dovedeš, můžeš s ní jezdit a když budeš co k čemu, tak za rok dostaneš Avii, když tu zvládneš, tak za dva roky LIAZku... a po tak šesti letech praxe možná půjdeš na kamion."
A dnes? Pustí k tomu každého spratka, který si teprve před pár dny na okrese vyzvedl řidičák C+E. A co tady zaznělo těch "robotizovaných" rychlostkách, Opticruise apod., tak se už vůbec nedivím tomu, co jsem před pár lety viděl na jednom odpočívadle... Stála tam nějaká Scania a najednou se k ní blíží kluk, nastrojený, jako by se právě chystal na diskotéku - černý brejle, řetízky na kejháku, na palici snad kýbl rosolu... na pohled s prominutím "bukvice". Říkám si v duchu: "No sakra... Ty nemůžeš bejt vod toho kamionu!" Ho*no velebnosti... přišel k té Scanii, odemkl dveře, naskočil dovnitř, nastartoval a odjel tak rychle, že nevěřím tomu, že by stačil pořádně nafoukat šlajfy. A když si tak vybavím zvuk a chování motoru při rozjezdu, tak manuálně řadit rozhodně nemohl! Bez nadsázky jsem se musel štípnout, jestli se mně to nezdá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
Takovyhle prase sem jednou potkal na Straznym a svuj parecek s horcici sem diky tomu smradu nedojedl...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
Jinak s těmi zadními pery jsi mi připoněl ten případ z nedávna, jak někde (snad) na Ostravsku policajt stopnul T815 jedoucí bez PP kola. Hned z toho byl neskutečný humbuk v novinách, řidič byl v jejich očích "nesoudný potenciální vrah"... a nejvíc mě tenkrát pobavilo, jak bylo v článcích zdůrazňováno, jak chybějící přední kolo nebylo jedinou závadou, ale vůz navíc měl další nebezpečnou závadu a sice uvolněný úchyt zadního pera . Tam holt bylo vidět, že ani onen policajt, ani nikdo z novinářských podsvinčat nebyli na vojně, jelikož jnak by věděli, že vyháknutá podkova u zadního pera není žádná závada, ale v příručce popsaná úprava pro nouzové dojetí.
1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci
1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci
S tím jde ruku v ruce i další názor a sice, že by se měla výuka razantně zpřísnit a hlavně dělat výcvik na starších autech. Učit na autech typu Fabia je podle mě zcela nedostačující, nenaučí to prakticky nic a podle toho to pak vypadá, kor když začátečník pochopitelně nevěří tomu, že v podstatě nic neumí, nemá respekt a pokoru a podle toho to tak na silnicích vypadá. Opět se musím opakovat - kdyby se dělal výcvik de mnou uvažovaných pravidel, tak možná i 80% dnešních uchazečů řidičák nikdy neuvidí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
Dá se tedy říct, že ten zmíněný dvacetiletý chlubílek měl nějaké za zmínku stojící zkušenosti? Toť otázka. A včíl uvažuj, že takový podobný mladíček, navíc zkřížený s tím "discoTIRákem, jak to tu někdo pojmenoval, svou arogantní a bezohlednou jízdou sprovodí ze světa někoho Tobě blízkého. Možná pak také změníš názor a budeš nejradši, kdyby se výcik dělal na Spartaku, (staré) Ochcávce, nebo najevýš embéčku, stejně tak, aby fahrschule byla zároveň de facto základním kursem pro mechaniky. To proto, aby prošli jen ti, kdož na to opravdu "mají" a ne každý vořežprut s dírou mezi půlkama.
Vítězslav_Máří> To jsme na tom podobně... barák, zahrada, zvířata - těžko můžu být několik neděl pryč.
tyvoleměde píše: ja parkrat stal na celnici vedle turku,rumunu a tehle lidi jen otevreli dvere od auta to bylo straslivy jeden dokonce vytahl perinu nebo naco pod cim spal a vypadalo to ze se ten hadr pohybuje a puch to byl radnej.
To mně povídej... dělal jsem jeden čas v nástrojárně, která chystala pobočku v Bulharsku, už se začínaly převážet staré mašiny a pro jednu přijel cca 40letý maník s na pohled zánovním Stralisem, ale když otevřel dveře, vylétlo pár masařek, vyvalil se oblak dýmu z kdovíjaké machorky a hlavně taková masa pušince... no kozlí chlívek a týden nevynesený bažant dohromady proti tomu byly Channel No.7. Nemluvě o zažloutlém triku, zapraskaném od šmíru a ještě měl na břiše flek, jako by se polil nějakou omáčkou, nebo se snad poblúl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci
Za mě je mezi kamioňákama hromada pitomců a je pravda,že to tak je všude,jenomže s takovymhle kolosem se dá škodit nejvíc.Já už bych taky párkrát zhynul pod koly kamionu,kdyby nebylo kam uhnout a to jak autem,tak na motorce.Na tý sem musel do škarpy uplně,protože pán potřeboval předjet autobus.Jel sem asi kilo,takže prosím nepsat,že sem přijel rychle.
Jinak si myslim,že dobrej řidič ve vztahu k autu se pozná už při pohledu do kabiny...
Naposledy editováno 10.03.2013 12:16:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
Podle toho, jaké výrazy používá, bych uchazeče nesoudil, spíš naopak - radši si vezmu někoho, na kom je na první pohled vidět, že zkušenosti má a vyzná se, než nějakého uťápnutého kluka, co úzkostlivě používá jen "odborné" termíny a tváří se, že dotknout se šmíru by pro něj bylo horší, co pro nějakou nafintěnou filmovou "pseudohvězdu" padnout hubou do kravince. Tlučhuba, netlučhuba - moje zkušenost je spíš opačná a sice, že takto "slangově" obyvykle mluví chlap, pro kterého je bouda tahače fakt "domovem" a ta práce je pro něj vším.
A pokud jde o opravy, tak rovněž si spíš vezmu někoho, kdo dokáže drobné závady opravit a nejezdí s každou ptákovinou na draze placenou dílnu. Jsou sice (bohužel) auta, kde bez kupy vercajku a demontáže půlky věcí kolem nevyměníš ani žárovku, ale takové bych si právě do autoparku nepořídil ani náhodou.
A meziplyn není zas tak zbytečný... že šetří rychlostku, je samozřejmost, ale třeba právě jeho znalost mně jednou umožnila celkem bez problémů dojet s Liánou naloženou několika tunami cihel a s nefunkčním ovládáním spojky.
cempa píše: Jo je to pohoda sklopíš si sedačku do polohy houpacího křesla přitlačíš si bederní opěrku aby tě nebolely záda zacvakneš tepomat na 90 do ruky si dáš obrovskej hambáč pustíš si notebook a o reklamách fotíš okolí a do toho ti pěkně hraje od horkýžů slížů dálnice su krvavé (Jo a zapoměl jsem na kurvu kterou si dáš o přestávce na pumpě jako sladkou tečku na závěr)
Zní to dobře jako sranda, ale ono to nemusí být daleko od pravdy - když jsem kdysi dělal kurs na CE, tak nám instruktor vyprávěl, jak (tehdy) nedávno v Holandsku chytli kamioňáka, který jel po dálnici, řídil nohama, hrál na banjo a ještě koukal na televizu! Řeklo by se "tak to je PAN řidič"... ale z hlediska zákona - "no co - nevěnoval ses plně řízení, šup, papíry do čistírny a nazdar!"
zmulin> Souhlas, už jen pohled do interiéru leccos napoví a neplatí to jen o kamionu. Stačí se leckdy podívat i do osobáku a hned poznáš, zda je to auto, s kterým jezdí jeden jediný člověk a dle toho se o něj stará, nebo je to nějaký služebák, na kterém se střídají desítky řidičů a chovají se v duchu rčení "Z cizího krev neteče".