Téma: Kamioňáci
 
6.3.2013 v 20:23
Tak se nám udělalo hezky a na silnice vyrazily motorkáři a ač jsem jeden z nich (yamaha fazer 1000)tak mě nedávno jeden pěkne vyděsil když mě předjížděl velkou rychlostí! Až do teď než jsem začal jezdit kamionem sem si vůbec neuvědomoval jak rychle se dokáže přiblížit aniž bych ho registroval. Na druhou stranu když to vezmu zpětně já si na mašině dřív nepřipouštěl že ten předemnou o mě vůbec neví. Hold dvojí pohled, pro mě dost dobrá zkušenost. Jak jste na tom vy kolegové truckeři a motorkáři? Já když teď jedu na motorce tak si dávám velkej pozor hlavně na křižovatkách kde ten kamion je pomalej a dlouhej v autoškole by tě na jízdách měli posadit do všeho co jezdí abys si uvědomil rizika auta ,náklaďáku,motorky a vleku.(Fazer 1000,Mercedes actros,Iveco stralis,pit bike 150,S11, Zahradní rider)


Naposledy editováno 06.03.2013 20:43:19

(reakce na) Kamioňáci

8.3.2013 v 09:45 | Nahoru | #61
J.M.K.>To vis pokud sednes do neceho takovyho z liany tak to bude pohadka asi by to melo bejt lepsi i na spotrebu elektronika ta je dokonalejsi nez my clovek si mysli jak ma lehkou nohu na plynu a neni to vubec pravda.Ale jak sam pises i ta druha strana mince je dost podstatna.

(reakce na) Kamioňáci

8.3.2013 v 13:28 | Nahoru | #62
Vítězslav_Máří> Můžu se zeptat, v čem konkrétně ta Magnumka byla na prkač? Ne, že bych nesouhlasil, právě nopak by mě zajímaly i další důvody... já ji ukusil jen jednou a nejel bych s tím... nevím, jak ostatním, ale mě právě ta bouda na měchu dost vadí. Jak se na nerovnostech rozhoupe, tak mám pocit, že se mi začíná houpat a kymácet celá souprava, takže hned instinktivně ubírám a jedu jak "podesranej sax".

Piwell> Mám pocit, že něco takového je zařazeno v té sekci otázek "teorie a zásady bezpečné jízdy". Ale rozhodně to nestačí. když jsem kdysi dělal zkoušky na osobák, tak se nedělala při zkoušce "technika", jen test z pravidel a krátká jízda. Na teorii navíc ani nevysvětlovali princip motoru, spojky, kvaltkysny... po pár letech jim zřejmě došlo, že tudy cesta nevede, tak se začala dělat technická část zkoušky a když vidím, jak v tom mnozí tápou a komisaři to "vzdávají" tím způsobem, že když adept neví ani jednu z těch dvou technických otázek, tak jako "záchrannou brzdu" se zeptá na povinnou výbavu, tak to rovněž nutí k zamyšlení.
"Selský rozum" je termius technicus, který v tomto ohledu sedí jako půlky na hrnec.

tyvoleměde> Spotřebu to každopádně nemůže neovlivnit. Vzpomínám si, že když u nás na JHMD před léty nechali dvě z těch mašin řady T47 rekonstruovat, tak potom psali, že po této rekonstrukci a hlavně osazení elektronickým řízením motoru a pohonu celkově ty mašiny měly o 60% menší spotřebu!!!

(reakce na) Kamioňáci

8.3.2013 v 13:54 | Nahoru | #63
[quote=Vítězslav_Máří]Řidiči se k sobě neumějí chovat a navíc všude samá celní správa,nebo jiný státní hlídač,vedení chce vše co nejdříve na místě,honí Tě nutí nedodržovat AETR,prostě jsem se na to před 5 lety vykálel a šel jsem do fabriky na ještěrku. ___________________ Tohle jsou věci,které mě vadí a ještě bych přidal přetěžování.Dokud na to řidiči budou přistupovat,tak to takhle bude fungovat dál.Prostě auto má nějakou nosnost víc nenaložim,mám odjetý čas jízdy,nebo mi končí výkon-zastavím a dělám přestávku.

Naposledy editováno 08.03.2013 13:56:19

1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

8.3.2013 v 16:20 | Nahoru | #64
Ono se to vše dělá těžko.Majitel dopravy Tě honí,odběratel ,kterému vezeš zboží Tě honí kde jsi.Je to na pikaču vše,proto jsem po tolika letech utekl.Měli jsme v autě hlídání přes GPS tedy carnet.Od té doby hlídání na každém kroku,vyhýbat se místům s mýtem,jakmile jsi stál někde na odpočinek tak každou chvíli telefon co tam děláš,prostě dopravce hovado.Jsem vyučený automechanik,spoustu věcí jsme si opravovali sami a ve výsledku si spočítáš že tvoje hodinová mzda je pod minimálním platem,tak jsem odešel,žádná buzerace a jdeš domů po 8 hodinách s čistou hlavou.
Pro JMK ten Magnum je právě na těch měchách a než si na to zvykneš,připadáš si jak na trajektu,ale i tak problémy s převodovkou,zlobily brzdy a to od začátku co to auto bylo nové,já na něm začínal když mělo najeto necelých 100tis a končil jsem na 460tis,za tu dobu mělo 2 krát měněnou převodovku.Jinak motoricky super a docela to jelo,ale DAF XF byl na toto lepší a řekl bych i pohodlnější s tím jsem najel taky zhruba půl milionu a jen se jednou dělali brzdy,jednou kompresor a jinak jen výměny oleje,to i Mercedes Actros zlobil víc,hlavně elektronika.

Kamioňáci

8.3.2013 v 18:31 | Nahoru | #65
No chlapi pekne jste to shrnuli...a proto je nejlepsi nejezdit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

8.3.2013 v 22:35 | Nahoru | #66
Vítězslav_Máří> Ta GPS sledovačka v principu není špatná a může leckdy i hodně pomoci... třeba jak se nedávno Ti dva Slováci rozsekali na dálnici, když zřejmě vlivem mikrospánku sjeli dolů a zastavili se snad o viadukt. Když je našli, motor už byl studený a bahno na kolech zaschlé, takže tam museli být nejméně 5 hodin, což se pozdeji zjistilo i podle záznamu tacha. Mít tento sledovač, určitě by je našli včas a mohli přežít.
Ale pochopitelně... dobrý sluha v rukou zlého pána se stane tyranem.
Ohledně toho Magnumu... třeba bych si časem zvykl, ale po přesednutí z Liány to byla hrůza děs. O problémech s kvaltkysnou jsem neslyšel, ale potkal jsem na parkovištích několik chlapů, jak měnili hadice od vleku - propálily se o výfuk!

Ale pokud jde o nějaké "shrnutí", tak stačí si všimnout jedné věci:

Není tomu tak dávno, co tomu bylo tak, že když mladý kluk přišel do ČSAD s tím, že by chtěl jezdit, tak jej mistr zavedl do nejodlehlejšího kouta placu, ukázal a klukoj řekl: "Tak hele, mladej, navleč se do monterek, dojdi si na dílnu pro vercajk a sprav si támhletu Vejtřasku... když to dovedeš, můžeš s ní jezdit a když budeš co k čemu, tak za rok dostaneš Avii, když tu zvládneš, tak za dva roky LIAZku... a po tak šesti letech praxe možná půjdeš na kamion."

A dnes? Pustí k tomu každého spratka, který si teprve před pár dny na okrese vyzvedl řidičák C+E. A co tady zaznělo těch "robotizovaných" rychlostkách, Opticruise apod., tak se už vůbec nedivím tomu, co jsem před pár lety viděl na jednom odpočívadle... Stála tam nějaká Scania a najednou se k ní blíží kluk, nastrojený, jako by se právě chystal na diskotéku - černý brejle, řetízky na kejháku, na palici snad kýbl rosolu... na pohled s prominutím "bukvice". Říkám si v duchu: "No sakra... Ty nemůžeš bejt vod toho kamionu!" Ho*no velebnosti... přišel k té Scanii, odemkl dveře, naskočil dovnitř, nastartoval a odjel tak rychle, že nevěřím tomu, že by stačil pořádně nafoukat šlajfy. A když si tak vybavím zvuk a chování motoru při rozjezdu, tak manuálně řadit rozhodně nemohl! Bez nadsázky jsem se musel štípnout, jestli se mně to nezdá.

(reakce na) Kamioňáci

9.3.2013 v 09:52 | Nahoru | #67
J.M.K.> ty máš evidentně mnoho zkušeností s blafáním na pumpách

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

9.3.2013 v 11:47 | Nahoru | #68
J.M.K.> tvuj popis disciTIRaka je dobrej... Ja teda TIRaky vidim v pantoflich, zlatej retez podminka, natelnik s dirama z nehoz leze pupek a tohle individum smrdi jak sokolska zinenka po sletu starych sokolych dam!!!

Takovyhle prase sem jednou potkal na Straznym a svuj parecek s horcici sem diky tomu smradu nedojedl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

9.3.2013 v 12:47 | Nahoru | #69
sqwer> Rozhodně netvrdím, že by "echt kamioňák" měl být "zarostlé, upocené stréc v zašmírovaném a rozervaném triku", nicméně toto byl docela extrém a nebyl jsem tehdy rozhodně na tom parkáču jediný, kdo na něj čučel ta jak černoch na zamrzlý kýbl. Spíš narážím na to, jak dneska může sednout na kamion snad kdekdo - tehdá se tam pár chlapů chtělo sázet, že kdyby toho chlapce posadili do Liány, tak ani nenastartuje, natož aby odjel...Ale to Tvoje přirovnání k sokolské žíněnce mě skoro dostalo smíchy do kolen.

1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

9.3.2013 v 14:17 | Nahoru | #70
Já taky kdysi začínal na Avii a když jsem chtěl povýšit,musel jsem si na Liazce vyměnit zadní listová pera,pak byla moje.Na druhou stranu je fakt,že jsem se dostal do dílny tady v Liberci a zkamarádil jsem se s panem Adamcem,což je dakarák právě s Liazem už od komančů.Svezl jsem se dakarem a super,taky mi stavěl motor do normální Lizky a šlapalo to super.Dneska už ti mladí nevědí co je nesynchronizovaná převodovka,meziplyn a auto bez sklopné boudy.Ty hadice na Magnumu je nemoc,ber to jako běžnou údržbu.

Kamioňáci

9.3.2013 v 15:13 | Nahoru | #71
Konecne opravdu dalsi ZAJIMAVE tema!!!Zatim pouze znackuju ale jeste se vratim



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

9.3.2013 v 15:30 | Nahoru | #72
Vítězslav_Máří> Já právě na Lízu nedám dopustit, hodně toho naučí a nijak moc složitá není. Akorát ji nahodit v mrazech bylo horší, museli jsme na to být dva - zvednout lavici, já sednout za volant, kolega musel nastříkat éter do sání, rychle skočit dovnitř, popadnout přidavač, já zapnout starter a po cca 10 vteřinách pomalého převalování se ta potvora rozeřvala. Kdyby se někdo chtěl ptát, proč by se to nedalo provést "v jednom člověku" tak odpovědí jest, že nejsem trojruký, abych držel spínačku, tlačítko starteru a ještě přidavač - vše v nejméně půlmetrových rozestupech. A že dneska mladí nevědí, co je to kvaltkysna bez synchronů, tak já můžu být přesně "na opačné straně barikády" - spousta lidí mě nechápe, ale já fakt vůbec neumím řadit bez meziplynu.

Jinak s těmi zadními pery jsi mi připoněl ten případ z nedávna, jak někde (snad) na Ostravsku policajt stopnul T815 jedoucí bez PP kola. Hned z toho byl neskutečný humbuk v novinách, řidič byl v jejich očích "nesoudný potenciální vrah"... a nejvíc mě tenkrát pobavilo, jak bylo v článcích zdůrazňováno, jak chybějící přední kolo nebylo jedinou závadou, ale vůz navíc měl další nebezpečnou závadu a sice uvolněný úchyt zadního pera . Tam holt bylo vidět, že ani onen policajt, ani nikdo z novinářských podsvinčat nebyli na vojně, jelikož jnak by věděli, že vyháknutá podkova u zadního pera není žádná závada, ale v příručce popsaná úprava pro nouzové dojetí.

1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

9.3.2013 v 16:34 | Nahoru | #73
Když oni už dnes nevědí spoustu věcí.Já dělal řidičák v roce 1987.Tedy začal jsem o rok dřív,ale dodělal jsem jej až v 87,ne že bych byl lempl,ale my dělali řidičák v učení a to byl celý třetí ročník.Začátek v září a konec v květnu,ale naučili nás toho dost.dneska jdeš do autoškoly a za měsíc jsi hotový řidič,za tři týdny si vyzvedneš řidičák,profesák a kartu do tachografu,dostaneš Volvo,Man nebo Scanii a makej.Vadí mi že bez praxe si jezdí každý,kdo si myslí že to umí a čím větší náklaďák,tím větší king.Pak se každý divý,že se tak bourá.Zaráží mne jen to,že na motorku je řidičák odstupňovaný výkonem a v podstatě i praxí a na takový náklaďák ne.Přitom plný návěs,neřkuli přeložený,je horší než motorkář.To přeložené auto nezastaví,ale každý mlaďas co v tom sedí chvíli tak si myslí že ano.Jo vše je to o lidech,jako ve všem.

Kamioňáci

9.3.2013 v 16:45 | Nahoru | #74
já mám s mladejma tu nejlepší zkušenost nejhorší zlo je zkušenej trucker,kterej je nejchytřejší na světě a všude byl 3x

(reakce na) Kamioňáci

9.3.2013 v 16:47 | Nahoru | #75
Vítězslav_Máří> s tím odstupňováním řidičáku na moto máš pravdu,je to blbost.

1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

9.3.2013 v 16:50 | Nahoru | #76
Na tohle mám úplně stejný názor a už jsem se o tom na fóru nejednou zmiňoval - stejně jako motorky odstupňovat i auta, natož náklaďáky, jelikož tohle je problém i s osobákama. 18letý kluk nemůže sednout na motorku, která má více, jak 34k, ale přitom klidně může sednout do nadupaného třílitrového bramboráku, tváří se, jaký je "king of the roads", naloží holky, s kvílejícími gumami vyrazí - a šup, na konci první rovinky křížek u silnice.

S tím jde ruku v ruce i další názor a sice, že by se měla výuka razantně zpřísnit a hlavně dělat výcvik na starších autech. Učit na autech typu Fabia je podle mě zcela nedostačující, nenaučí to prakticky nic a podle toho to pak vypadá, kor když začátečník pochopitelně nevěří tomu, že v podstatě nic neumí, nemá respekt a pokoru a podle toho to tak na silnicích vypadá. Opět se musím opakovat - kdyby se dělal výcvik de mnou uvažovaných pravidel, tak možná i 80% dnešních uchazečů řidičák nikdy neuvidí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

9.3.2013 v 17:19 | Nahoru | #77
J.M.K.> na štěstí do toho nemáš co kecat,tebou uvažovaná pravidla jsou fakt děs

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

9.3.2013 v 18:09 | Nahoru | #78
J.M.K.> kdyz on fakt hroznokrute smrdel:)...

Kamioňáci

9.3.2013 v 18:25 | Nahoru | #79
Hoši říkejte si co chcete, ale tohle není o pravidlech, ale o lidech. Kretén bez kousku soudnosti bude nebezpečnej i na kole

Kamioňáci

9.3.2013 v 19:04 | Nahoru | #80
Pokud má někdo místo mozku ze sraček kostku,nic mu nepomůže a to je ve všem a je jedno co řídí.Nejsem zas takovej dědek,je mi 43,ale na silnicích jsem toho nalítal dost a skoro po celý Evropě.Je to vážně vše o lidech.Na co Ti budou nějaká pravidla,když je nebude stejně nikdo dodržovat.Upřímně,kdo z vás v čemkoliv neustále dodržuje 50 v obci a 90 mimo obec,myslím že tak 10%,víc asi ne a poruší to každý.V takový USA si to ale téměř nikdo nedovolí,jelikož tam má policajt respect.A nejen tam udělej to v Německu nebo v Rakousku,tam policajta neukecáš a to mluvím z vlastní zkušenosti,naopak zaplatíš víc.Je to vždy a všude o vzájemném respektování.Odstupňování motorek podle výkonu beru,jen je blbost v 15 rychlost 45km/h a v 16 jen 11kw a 125ccm,to bych zvýšil a pak do 100koní a nakonec nad 100koní.Náklaďák bych taky dal do skupin ,nejdříve 2 roky do třeba 10tun a pak nad 10,ale oni si zase něco ve vládě najdou,stejné je to vše proti lidem.Někteří si tu teď o mně budou myslet že melu blbosti,ale je to jen můj názor a každý z nás si může myslet cokoliv jiného.To co se na silnicích děje mne přivedlo k tomu,že jsem se na profi ježdění vykašlal,rodina mne skoro neviděla a protože bydlím v rodiném domě,nebyl čas ani na to tu něco upravovat.Teď si mohu naplánovat dopředu co si kdy zařídím a kam se podívám a nejsem závislý na tom kde budu jak dlouho a kdy se asi vrátím domů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

9.3.2013 v 19:14 | Nahoru | #81
sqwer>ja parkrat stal na celnici vedle turku,rumunu a tehle lidi jen otevreli dvere od auta to bylo straslivy jeden dokonce vytahl perinu nebo naco pod cim spal a vypadalo to ze se ten hadr pohybuje a puch to byl radnej.Co furt mas s tema babickama sokolskejma.

(reakce na) Kamioňáci

9.3.2013 v 19:38 | Nahoru | #82
tyvoleměde> to Ty s nima mas:)...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

9.3.2013 v 21:32 | Nahoru | #83
valibuk> Nemíním se s Tebou handrkovat, ale zažil jsem kupříkladu (tehdy) dvacetiletého kluka, co se všude chlubil, jak už dva roky jezdí s ochcávkou, kde všude byl a kolik desítek tisíc km má naježděno... a pak jej kámoš posadil do své vcelku rozhrkané "hundrtky" a ejhle - kluk najednou jako kdyby řídil auto poprvé v životě. Rozjet bez zhasnutí motoru se dokázal na pošesté, oči na šťopkách, málem přilepené na skle, volant držel obouruč naprosto křečovitě, sotva se držel v pruhu a na rovném úseku, kde se dalo jet pohodlně a bezpečně 110km/h, si netroufl jet více jak padesátkou! Na první pohled by se zdálo, že ta stovka tedy musela být pěkný vrak, ale jak je potom možné, že já tehdy měl noty cca 2 měsíce, odkojen rovněž Fábrlí... ale s tou hundrtkou jsem dokázal v pohodě jet bez jakýchkoli problémů? Pokora a respekt mně sice byly vlastní už od počátku, ale za těch pár měsíců na letitém F128 je to dokázalo nemálo vycepovat. A když jsem po pár letech dělal na L100 zkoušky na "C", hned od počátku jsem tam neměl žádné problémy s řazením, zatímco ostatní nadávali jako špačci, že musejí dvakrát spojčit.

Dá se tedy říct, že ten zmíněný dvacetiletý chlubílek měl nějaké za zmínku stojící zkušenosti? Toť otázka. A včíl uvažuj, že takový podobný mladíček, navíc zkřížený s tím "discoTIRákem, jak to tu někdo pojmenoval, svou arogantní a bezohlednou jízdou sprovodí ze světa někoho Tobě blízkého. Možná pak také změníš názor a budeš nejradši, kdyby se výcik dělal na Spartaku, (staré) Ochcávce, nebo najevýš embéčku, stejně tak, aby fahrschule byla zároveň de facto základním kursem pro mechaniky. To proto, aby prošli jen ti, kdož na to opravdu "mají" a ne každý vořežprut s dírou mezi půlkama.

Vítězslav_Máří> To jsme na tom podobně... barák, zahrada, zvířata - těžko můžu být několik neděl pryč.

tyvoleměde píše: ja parkrat stal na celnici vedle turku,rumunu a tehle lidi jen otevreli dvere od auta to bylo straslivy jeden dokonce vytahl perinu nebo naco pod cim spal a vypadalo to ze se ten hadr pohybuje a puch to byl radnej.



To mně povídej... dělal jsem jeden čas v nástrojárně, která chystala pobočku v Bulharsku, už se začínaly převážet staré mašiny a pro jednu přijel cca 40letý maník s na pohled zánovním Stralisem, ale když otevřel dveře, vylétlo pár masařek, vyvalil se oblak dýmu z kdovíjaké machorky a hlavně taková masa pušince... no kozlí chlívek a týden nevynesený bažant dohromady proti tomu byly Channel No.7. Nemluvě o zažloutlém triku, zapraskaném od šmíru a ještě měl na břiše flek, jako by se polil nějakou omáčkou, nebo se snad poblúl.

Kamioňáci

10.3.2013 v 05:44 | Nahoru | #84
Zdarec Cempo.K tomu tvojemu tematu.Taky jsem uz zazil par takovych predjizdecich manevru a leknes se teda jak svina.Kouknes do spiglu:do predu:a najednou:vzzzn!!!Ty poskocis jak jelito z tasky a mas hnedy fofrpruh na trenclach.Vzdy kdyz zacina sezona tak se desim at nejaky dabel nevyfofruje z nejake strany pac jak pises:kamion je dlouhy a nalozeny hodne pomaly.To ani neucitis ze do tebe placnul nekdo na motorce!!!Kolega to zazil primo v Praze na Smichove kdyz vjizdel do pivovaru:uz byl zlomeny,najety a typek na moto mu pleskl do navesu a spadl pred kola od navesu:prilba opravdu neochrani hlavu pred 40tunama.Tak z takove situace mam lufta,ale uz ne takoveho sileneho(nevim jak jinak to popsat)protoze jsem uz mel smrtak!!!Chtel mi prebehnout(A TO JSEM BYL UPLNE V P..I)ridic profik pres cestu!!!Nepreju to opravdu nikomu.Ten zazitek,ty nervy nez NECO,no proste cele od a do z!!!Nebrat!!!Tak ze je mozna zbytecne se soustredit na takovou situaci,kdyz muze prijit jina.Ale urcite je dobre si nekde pokecat o ruznych situacich ktere se muzou stat a jeste lip co se nekomu staly!!!Jinak jeste jak pises o tech autoskolach:ja bych tam vsem UKAZOVAL povinne ty nejhorsi fotky,zabery z RUZNYCH moznych nehod a situaci.Klidne at se sesypou nebo pozvraci ale at to vidi!!!A jsem rad za toto tema a snad se k nemu vratime!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

10.3.2013 v 07:46 | Nahoru | #85
J.M.K.> takže autoškola by se měla dělat na veteránech a měl by to být vlastně kurz pro mechaniky? to by ocenily například zdravotní sestry a učitelky nenapadá mě,k čemu se hodí umět řadit s meziplynem,když většina kamionů má automat.sháním řidiče prakticky nepřtržitě už 23 let a mám vyzkoušený,že když vybalí výrazy jako kvaltkysna,je lepší se s ním dál nezabývat,protože je to jen parkovištní tlučhuba a práce mu nevoní,proto mám radši mladý kluky,pokud mají zájem o práci,tak se s dnešním autem naučí jezdit i patnáctiletá holka a co se týká oprav,tak používám servis,protože starej kutil z jiazky většinou jen škodí. je nová doba.

1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

10.3.2013 v 09:52 | Nahoru | #86
Jo je to pohoda sklopíš si sedačku do polohy houpacího křesla přitlačíš si bederní opěrku aby tě nebolely záda zacvakneš tepomat na 90 do ruky si dáš obrovskej hambáč pustíš si notebook a o reklamách fotíš okolí a do toho ti pěkně hraje od horkýžů slížů dálnice su krvavé (Jo a zapoměl jsem na kurvu kterou si dáš o přestávce na pumpě jako sladkou tečku na závěr)

(reakce na) Kamioňáci

10.3.2013 v 11:30 | Nahoru | #87
cempa> podle mě je to náročná a dobře ohodnocená práce,nic víc bych v tom nehledal.

Kamioňáci

10.3.2013 v 12:15 | Nahoru | #88
Podle mě je zbytečný se učit opravovat Liazku,protože na ní jezdit stejně nebude.CE bych asi trochu zpřísnil až po nějaký praxi.
Za mě je mezi kamioňákama hromada pitomců a je pravda,že to tak je všude,jenomže s takovymhle kolosem se dá škodit nejvíc.Já už bych taky párkrát zhynul pod koly kamionu,kdyby nebylo kam uhnout a to jak autem,tak na motorce.Na tý sem musel do škarpy uplně,protože pán potřeboval předjet autobus.Jel sem asi kilo,takže prosím nepsat,že sem přijel rychle.
Jinak si myslim,že dobrej řidič ve vztahu k autu se pozná už při pohledu do kabiny...

Naposledy editováno 10.03.2013 12:16:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

10.3.2013 v 13:26 | Nahoru | #89
valibuk> To by bylo na dlouhou diskusi a těžko by se hledal kompromis... zdravotní sestry, učitelky, apod. je jiná kategorie, nicméně znám jich několik, co si na Š120 dokázaly opravit skoro všechno. Jde spíš o to, že když někdo skutečně ví akorát, kam strčit klíč a kam nalít benzin a třeba ani základy fyziky mu nic neříkají, nerozumí kontrolkám atd. tak tam potom logicky hrozí, že krizovou situaci nezvládne. Nemluvě o tom, když takový člověk má přehnané sebevědomí a pak jezdí jako blázen, bez respektu a pokory.
Podle toho, jaké výrazy používá, bych uchazeče nesoudil, spíš naopak - radši si vezmu někoho, na kom je na první pohled vidět, že zkušenosti má a vyzná se, než nějakého uťápnutého kluka, co úzkostlivě používá jen "odborné" termíny a tváří se, že dotknout se šmíru by pro něj bylo horší, co pro nějakou nafintěnou filmovou "pseudohvězdu" padnout hubou do kravince. Tlučhuba, netlučhuba - moje zkušenost je spíš opačná a sice, že takto "slangově" obyvykle mluví chlap, pro kterého je bouda tahače fakt "domovem" a ta práce je pro něj vším.
A pokud jde o opravy, tak rovněž si spíš vezmu někoho, kdo dokáže drobné závady opravit a nejezdí s každou ptákovinou na draze placenou dílnu. Jsou sice (bohužel) auta, kde bez kupy vercajku a demontáže půlky věcí kolem nevyměníš ani žárovku, ale takové bych si právě do autoparku nepořídil ani náhodou.
A meziplyn není zas tak zbytečný... že šetří rychlostku, je samozřejmost, ale třeba právě jeho znalost mně jednou umožnila celkem bez problémů dojet s Liánou naloženou několika tunami cihel a s nefunkčním ovládáním spojky.

cempa píše: Jo je to pohoda sklopíš si sedačku do polohy houpacího křesla přitlačíš si bederní opěrku aby tě nebolely záda zacvakneš tepomat na 90 do ruky si dáš obrovskej hambáč pustíš si notebook a o reklamách fotíš okolí a do toho ti pěkně hraje od horkýžů slížů dálnice su krvavé (Jo a zapoměl jsem na kurvu kterou si dáš o přestávce na pumpě jako sladkou tečku na závěr)



Zní to dobře jako sranda, ale ono to nemusí být daleko od pravdy - když jsem kdysi dělal kurs na CE, tak nám instruktor vyprávěl, jak (tehdy) nedávno v Holandsku chytli kamioňáka, který jel po dálnici, řídil nohama, hrál na banjo a ještě koukal na televizu! Řeklo by se "tak to je PAN řidič"... ale z hlediska zákona - "no co - nevěnoval ses plně řízení, šup, papíry do čistírny a nazdar!"

zmulin> Souhlas, už jen pohled do interiéru leccos napoví a neplatí to jen o kamionu. Stačí se leckdy podívat i do osobáku a hned poznáš, zda je to auto, s kterým jezdí jeden jediný člověk a dle toho se o něj stará, nebo je to nějaký služebák, na kterém se střídají desítky řidičů a chovají se v duchu rčení "Z cizího krev neteče".

1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

10.3.2013 v 13:39 | Nahoru | #90
No zrovna ty otevřený notebooky za jízdy teď hodně letěj, taky když tě s ním chytěj čerti tak máš vymalováno.a je to dobře protože za jízdy čumět na televizi je prasárna největšího zrna!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist