Téma: nějakej odborník přes auta?(motory)
 
20.1.2012 v 13:03
Zdarec,

potřebuju koupit nějakou plechovku a vzhledem k tomu, že posledních cca 8 let sem jezdil na LPG a celkem si na to zvykl(aby ne, když plnou mám za 600,- ), rád bych u LPG zůstal...

Otázka č.1
jakej motor , vhodnej pro provoz na LPG zvolit, protože jsem zjistil, že je to docela věda, např. už sem byl rozhodnutej pro Mondeo r.2004 s 1.8 duratec, ale po tom, co jsem se dozvěděl, že nemají tvrzený ventilový sedla a ventilový vůle nelze u tohoto typu motoru vůbec nastavovat/měnit, je jasný, že ho z hledáčku musim vyškrtnou, což mě docela sere...

Jako adekvátní náhradu bych volil Focuse, nebo Š. Fábie, nebo Oktávku,vzhledem k rozšířenosti a dostupnosti dílů a to i z druhovýroby a tím i přiznivějším cenám...

Otázka č2.
jsou motory 1.6 používaný u Focuse stejný koncepce jako u Mondea?

otázka č.3 (už dóóóst!!!)
Jaký motorizace u škodovek by byly nejvodnější na provoz na LPG.

Abych to shrnul, shánim prostorný kombi(hlavně zavazadelník) který bude mít benzín. motor max 1.8 s hydroštelama, tvrzenýma ventil. sedlama a nejlépe rozvodama hnanýma řetězem, dá se mezi škodovkama, nebo Focusem takovej motor najít?

Pokud ne, doporučte jiný auto.Mám připravenejch nějakejch 120-150tis a nechci starší auto jak 2005.

Díkes

edit:úprava textu


Naposledy editováno 15.05.2012 12:04:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 22:16 | Nahoru | #61
Raďas-Kačka> Trochu OT - Wankel od Lady? - o tom jsem v životě neslyšel, což pochopitelně neznamená že to neexistuje . V autech vím jen o NSU a Mazdě (v serii)
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 22:36 | Nahoru | #62

TomElefant750 píše: Raďas-Kačka> Trochu OT - Wankel od Lady? - o tom jsem v životě neslyšel, což pochopitelně neznamená že to neexistuje . V autech vím jen o NSU a Mazdě (v serii)
Čau, Tom


Oni to nedělali seriově ,jen to skoušeli ,ten motor dělali pro závodní účely, rusáci s tím jezdily buggy autokros v poháru přátelství. Ale jinak zajimavej motorek. Ale takovej exkluzivit je v motorech mrtě. To by bylo na celovečerní povidání u piva.

(reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 22:43 | Nahoru | #63
Raďas-Kačka> Už jsem kolem toho něco pogůglil, dělali toho víc a jezdilo to i v provozu (milice a tak), zajímavý, vůbec jsem netušil že to rusáci zloušeli. Dík za info.
Čau, Tom

nějakej odborník přes auta?(motory)

22.1.2012 v 15:04 | Nahoru | #64
A co třeba chevrolet aveo(sedan)- když to vezmeš v 1.4ce, koncepčně jednoduchý auto, mladý a za slušný penízeAveo

Buchneš do toho plyn a je klid

Jinak se přikláním k názorům že dobrá volba by byla ta 1.6 oktáva, když vezmeš po faceliftu, tuším 2001 a výš nebo kolik, tak vypadá slušně. Otázka je ale nájezd kilometrů....

Osobně jezdím Thalii 1.4 8V a jsem na nějakých 6,7l/100 a to se neloudám. Chtěl jsem jí hodit na LPG jenže co jsem si zjistil, tak je problém s podpalováním ventilů, a celkově "kvalitou" materiálu motorových částí. A taky je potřeba flashlube jako přimazávání a to taky něco stojí....

(reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

22.1.2012 v 16:30 | Nahoru | #65
mari> sefe zajdi si do trafiky maj tam ted primo casak kde rozebiraj LPG jak ej to vyhodne a kolik to obnasi.Budes vedet hned.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

22.1.2012 v 21:36 | Nahoru | #67
dva_hrnce> Já můžu doporučit poradit se tady... Pobavilo mě to v souvislosti s tím 1.2 HTP - akce ve tvém odkazu

1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)

23.1.2012 v 09:31 | Nahoru | #68
Ber oktávku 1,6 nebo 2,0.Jsou motory z říše dynosauru jsou to jednoduchý 8V.Ale pozor na spotřebu oleje!!! Pročti si VW club,nebo šáde.tam se o tom hodně píše.

Mrkni ještě po G IV nebo Boře variant,je to lepší než oktáva I.

(reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

23.1.2012 v 09:50 | Nahoru | #69

Raďas-Kačka píše: Jo jel a fakt je to bomba hlavně jsem nevěřil že dokáže z modu 4 válce plynule a tak bleskurychle přejít na osm. Prostě to vůbec nepostřehneš, info víc ti pošlu zítra PM. Víš co já jsem takovej technickej pídil a takovýhle věci mě dost zajímaj, jako vtec od hondy, vanos od BMW, proměnná dýlka sání renault, wankl od LADY a pod.



cece zas bych to neprehanel s tim ze sme tu sto let za opicema... evropsky auta vyssich trid s vicevalcovejma motorama taky valce odpojuji uz dlouhy roky... treba mercedes

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

23.1.2012 v 18:04 | Nahoru | #70

PajaZR píše: Ber oktávku 1,6 nebo 2,0.Jsou motory z říše dynosauru V jsou to jednoduchý 8V.Ale pozor na spotřebu oleje!!! Pročti si VW club,nebo šáde.tam se o tom hodně píše.

Mrkni ještě po G IV nebo Boře variant,je to lepší než oktáva I.


V čem? Liší se to jen "měkkými" částmi karoserie.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

23.1.2012 v 18:31 | Nahoru | #71

Poggy píše: V čem? Liší se to jen "měkkými" částmi karoserie.



Tak hlavně ty sedačky nejsou tvrdý jak v Octě a mají lepší vedení,víc variant sedadel.VW mi připadá komfortnější auto,co se týče interieru.Vím že je to podvozkově stejně slabý,možná jinak naladěný.1,6 16V.
Mám v práci Octu a doma Boru.

(reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

23.1.2012 v 19:35 | Nahoru | #72

Rampa89 píše: dva_hrnce> Já můžu doporučit poradit se tady... Pobavilo mě to v souvislosti s tím 1.2 HTP - akce ve tvém odkazu



já jsem to neprohlížel, jen vím o několika lidech z mého okolí, kteří tam byli spokojeni, nic víc, nic míň..

(reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

24.1.2012 v 17:44 | Nahoru | #73
PajaZR>
Možná že sedačky jsou měkčí, ale nevšiml jsem si. Ale rozdíly jsou jen pohledové a to já zas neřeším. Tedy krom uchycení nárazníků a podobných blbostí co nejsou podstatný. Noa absence některých motorů ve Škodovkách.

2 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)

26.1.2012 v 10:55 | Nahoru | #74
ještě mě napadlo zda by nešlo přendat LPG z Lantry, co mám do jinýho auta, ale tušim, že jsem se na to kdysi ptal a bylo mi řečeno, že zařízení LPG je nepřenositelný, asi jako origo operační systém na CD

(reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

26.1.2012 v 10:57 | Nahoru | #75

mari píše: ještě mě napadlo zda by nešlo přendat LPG z Lantry, co mám do jinýho auta, ale tušim, že jsem se na to kdysi ptal a bylo mi řečeno, že zařízení LPG je nepřenositelný, asi jako origo operační systém na CD



tak pokud to auto bude koncepci podobny.. tzn stejnej pocet valcu, vykon apod tak by to technicky resitelny bylo... otazka je jestli neni problem v nejakym papirovani okolo...

to by ti rekli tam kde by to pripadne delali... tu prestavbu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

26.1.2012 v 11:04 | Nahoru | #76

PajaZR píše: Tak hlavně ty sedačky nejsou tvrdý jak v Octě a mají lepší vedení,víc variant sedadel.VW mi připadá komfortnější auto,co se týče interieru.Vím že je to podvozkově stejně slabý,možná jinak naladěný.1,6 16V.
Mám v práci Octu a doma Boru.



no nevim, obyc verze mi prijdou +- stejne na tom.. jezdil sem s oktou a golfem...
pak jsem jel v nekolika golfech co mely sedacky lepsi.. ale to byly GTI,R32 apod edice kde se ty sedacky lisi od zakladu... je fakt ze treba od golfu je hodne vselijakejch limited edici-nemci jsou na to ulitli.. kde jsou prave lepsi sedacky stejny jako ma GTI apod.. ale tak u oktavky je taky RS ktery ma jiny sedacky - ale je pravda ze to je jen jeden model ...

je teda fakt ze ty golfy apod nemely nektere "nejsocialnejsi" verze motoru a vybavy.. treba g4 snad narozdil od oktavky nema v zadny verzi na zadnich kolech bubny.. ale to mi prijde jako detail, ono stejne ty brzdy nestoji za moc - ty kotoucovy

treba ta bora je pomerne malo rozsirena, takze mozna by u ni byla vyhoda v tom ze je mensi pravdepodobnost ze ti slohnou boru nez oktavku...

(reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

26.1.2012 v 11:43 | Nahoru | #77
mari> No co já si zjišťoval ohledně té "přestavby", tak na jednu stranu mi to bylo vymlouváno, že pokud to vyndám z nějakého auta, tak je to už jenom kupa šrotu, kterou přihlásíš leda jako individuální přestavbu (celkem cca 8-10 kkč), což, v mém případě, kdy chci koupit sekvenci z druhé ruky, bych se dostal na cenu, jakou mi udělal p. Čadek za novou zástavbu. Pak je tu ale ještě možnost, kterou mi on sám nabídnul, že pokud si seženu stejnej systém, jako co oni montují, v jejich případě Elpigaz, tak by mi to byl schopnej udělat jako hromadnou zástavbu - tzn. zeptej se u toho, kdo ti to dělal, jak bude ochotnej. V tom případě totiž potom na úřadě zaplatíš jenom 50 kč za přepis ve VTP, díly, které budeš mít v autě už budou jakože homologované a schválené pro provoz ve tvém novém autě. Jinak něco se o tom dá počíst tady .

assassin> Nevíš, měl jsem za to, že první oktávie jsou na platformě GIII? A ten teda měl jak bubny, tak i 1.4 44kW s 4stupňovou převodovkou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

26.1.2012 v 13:09 | Nahoru | #78

assassin píše: no nevim, obyc verze mi prijdou +- stejne na tom.. jezdil sem s oktou a golfem...
pak jsem jel v nekolika golfech co mely sedacky lepsi.. ale to byly GTI,R32 apod edice kde se ty sedacky lisi od zakladu... je fakt ze treba od golfu je hodne vselijakejch limited edici-nemci jsou na to ulitli.. kde jsou prave lepsi sedacky stejny jako ma GTI apod.. ale tak u oktavky je taky RS ktery ma jiny sedacky - ale je pravda ze to je jen jeden model ...

je teda fakt ze ty golfy apod nemely nektere "nejsocialnejsi" verze motoru a vybavy.. treba g4 snad narozdil od oktavky nema v zadny verzi na zadnich kolech bubny.. ale to mi prijde jako detail, ono stejne ty brzdy nestoji za moc - ty kotoucovy

treba ta bora je pomerne malo rozsirena, takze mozna by u ni byla vyhoda v tom ze je mensi pravdepodobnost ze ti slohnou boru nez oktavku...



VW mi připadně komfortnější,Octa mi připadá jako taková "lidovka".
Má Bora Variant je 1,6 16V -highline,Sedačky mají silný vedení, v Octě s tímto motorem nejsou,jen ta v RS.
Navíc černý interier,modrý podvícení,držáky kelímku,dešťák....prostě mí víc vyhovuje a každý ji nemá
Jinak nic proti Octě,je to podobný auto za stejné peníze.

Naposledy editováno 26.01.2012 13:10:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

26.1.2012 v 13:13 | Nahoru | #79

PajaZR píše: VW mi připadně komfortnější,Octa mi připadá jako taková "lidovka".
Má Bora Variant je 1,6 16V -highline,Sedačky mají silný vedení, v Octě s tímto motorem nejsou,jen ta v RS.
Navíc černý interier,modrý podvícení,držáky kelímku,dešťák....prostě mí víc vyhovuje a každý ji nemá
Jinak nic proti Octě,je to podobný auto za stejné peníze.



jak rikam, nemci si na ty edice vic potrpi.. ale tak ze neni u urcityho modelu s danym motorem stejna vybava u skodovky jako u VW je celkem jasny... ale beru to jen jako malej detail... ono treba v G4 byl i 110kW 1,9 diesel, ten v zadny okte nebyl... ale jinak je to v plus minus stejny...

jo a to podsviceni je efektni, ale podle me je ta modra spatne citelna, kdyz sem jezdil s golfem v noci tak sem ty budiky poradne nemohl "precist"....

Rampa: nejsem zadnej odbornik, ale myslim ze platforma je to z G4 .... G3 a oktavku mame doma a prijde mi to docela rozdilny

Naposledy editováno 26.01.2012 13:14:51

(reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

26.1.2012 v 13:38 | Nahoru | #80
assassin> Máš pravdu, špatně jsem si to zařadil. Bylo to první toledo a golf 2. Octavie je stejně jako toledo 2 už na platformě G4.

nějakej odborník přes auta?(motory)

31.1.2012 v 19:19 | Nahoru | #81
Mám FoFo 1.6, 100PS, r.v. konec 2003. Hydroštely nemá, jednou za 150k km se kontrolujou (neseřizujou) ventily. Vzhledem k tomu, že motor je bez přestavby stavěnej i na provoz na E85, tak bych se LPG nebál, ten motor vychází ještě z escorta. Je poněkud žravější, dá se jezit kolem 7l/100km mimo město, olej mi ve 200k nebere ani kapku. Kluk v práci teďka zlikvidoval 1,8 Vectru, což je podle mě to samý a dojel ve 250k km právě na ty hydroštely. Ovšem moje informace vychází z aut do roku 2004, fordí motory šli mezi tim do jiné generace, co požaduješ ty.

nějakej odborník přes auta?(motory)

31.1.2012 v 22:16 | Nahoru | #82
kua těch aut je tolik, že člověk neví co koupit, jestli nějakou olítanou plechovku za 100tis, co chvíli vydrží a mezitim si sežene favorita u kterýho pak delší dobu zůstane, nebo jít rovnou do něčeho novějšího a holt se plácnout přes kapsu...

Nejradši bych plechovku, do který bych narval mašinu - když by bylo třeba, pohodlí a vlastnosti by se blížily osobáku, motorizace do 1.8 a robustnost a spolehlivoist by byla na vyšší úrovni...

Nejlíp mi vychází Nissan NV200, zrovna mi jeden utekl... Nissan NV200 a mohlo bejt vystaráno...

nějakej odborník přes auta?(motory)

1.2.2012 v 12:31 | Nahoru | #83
Jak je na tom punto ii? hodi se motory 1.2 8V a 1.2 16V na prestavbu lpg? kterej je lepsi? maji naky slabiny?

nějakej odborník přes auta?(motory)

15.5.2012 v 11:31 | Nahoru | #84
zajímavej článek o spolehlivosti, nebo spíše nespolehlivosti vybraných motorů...
http://www.autoweb.cz/nejrizikovejsi-motory-ojetych-i-novych-aut/

nějakej odborník přes auta?(motory)

15.8.2012 v 23:22 | Nahoru | #85
zdarec,
potřeboval bych tip na nějakej solidní auutoservis v Praze,známému se 10 km před Prahou potkal motor (Opel Astra 1,7 diesel) a potřeboval by to někde poskládat dohromady...

Slíbil jsem mu,že poptám po servisu, kde ho nestáhnou z kůže a odvedou solidní práci...

Díky

nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2013 v 18:09 | Nahoru | #86
sice jsem to psal už sem , ale teď koukám, že jsem před časem založil tohle téma, tak písnu ještě sem, tady je to samej odborník...

věděl by někdo konkrétně u VW Caddy Maxi (motorizace 1.9tdi,77Kw) jak je na tom automat. převodovka co se tam za příplatek cpe?
Údajně má být tato DSG převodovka to vůbec nejlepší od VW.

Jde mi hlavně o spolehlivost, protože když se toto vysype, tak to určitě finančně stojí ZA TO!!!a taky to bude asi o něco více žrát,než klasickej manuál, jezdí tady někdo automat?

Vzhledem k tomu, že se naskytla možnost koupit toto auto v pěkným stavu(a že se Caddy ve verzi Maxi celkem blbě shání) tak bych možná nad tou převodovkou přimhouřil oko, i když teda nevim jestli bych si na to vůbec zvykl.Celej život jezdim klasiku a vyhovuje mi, když si rozhodnu o tom, kdy a co tam fláknu...

Naposledy editováno 21.01.2013 18:10:17

1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2013 v 18:29 | Nahoru | #87
s převodovkama DSG nejsou výrazné problémy,sem tam se něco posere,ale to každý automat.je potřeba měnit olej + filtr-to je základ.samozřejmě životnost je nižší,než u klasického manuálu.

pokud je to fakt hezký stav a automat chceš-nebál bych se toho.rozhodně lepší volba,než renault,ford a pod.

edit:a říká se,že kdo jednou má auto s automatem-tak už jiné nechce.každopádně je to hodně návykové-přidáš plyn a už se nestaráš..

Naposledy editováno 21.01.2013 18:31:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2013 v 18:40 | Nahoru | #88
Dolph-cz> já automat nechci, ale když už se objeví něco slušnýho s parametrama dle mých představ, musí to bejt v automatu...

(reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2013 v 18:51 | Nahoru | #89

mari píše: Dolph-cz> já automat nechci, ale když už se objeví něco slušnýho s parametrama dle mých představ, musí to bejt v automatu...



co na to říct...,vyzkoušej a uvidíš.....

jinak bacha-ty dodávky se kupujou do firem jako rozvozové auta-jezdí klidně 8 hodin denně...

nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2013 v 19:10 | Nahoru | #90
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist