Naposledy editováno 15.11.2013 13:46:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě
Horten píše: Aaaaaaa chyba... To co jsi popsal je klasický xDrive. Ale všechny X6 (mimo hybridu) a X5M mají navíc tzv. Dynamic Performance Control (DPC). A to funguje proaktivně. Takže na zadním vnějším kole přidává. Více méně to samé má Honda Legend na obou nápravách, ale chlapi z fabriky (tím myslím ty, kterým věřím) říkali, že to zkoušeli a že to na předku nemá smysl. No pak existuje tzv. Performance Control a ten opravdu pouze přibržďuje vnitřní kolo. DPC logicky funguje pouze pod plynem a to je na tom to krásné. Prostě přiletíš do zatáčky a když máš pocit, že se to začně hrnout přes čumák a že bys měl ubrat, tak dáš podlahu a koně moje hyjé
takže jsou jednotlivě hnaná kola na zadní nápravě?????
jezdil jsem s tím u dealera a on mi říkal ať tomu naložím na výjezdu z dálnice (do kopce) a dělo se něco, vlasně ani nevím co, ale auto to vyřešilo a já seděl jak vůůůůl...neříkám, že to byl příjemný pocit....sorry BMW
Z hlediska češtiny(samozřejmě i techniky) je přeci pravda obojí.Máme tu auta s poháněnou přední nápravou,nebo taky poháněná přední kola.Máme tu auta se zadním náhonem,nebo taky poháněná zadní kola.A ve finále ještě můžeme mít i auto s náhonem na obě nápravy,kde se může točivý moment rozdělovat zvlášť na jednotlivá kola,ale tady už záleží na použitý technologii.
Nevim jak ty,ale třeba na motorce já mam poháněný zadní kolo...
Ještě bych konečně prosil vysvětlit,proč jsou stejně rychlý speciály MotoGP jako speciály 125ccm na vrcholu zatáčky???????????????????
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě
PetrsVETR píše: takže jsou jednotlivě hnaná kola na zadní nápravě?????
jezdil jsem s tím u dealera a on mi říkal ať tomu naložím na výjezdu z dálnice (do kopce) a dělo se něco, vlasně ani nevím co, ale auto to vyřešilo a já seděl jak vůůůůl...neříkám, že to byl příjemný pocit....sorry BMW
Jojo. Uznávám, že pokud na to nejsi zvyklej, tak je to divnej pocit. Zvlášť, když k tomu ještě máš aktivní řízení. Ale každopádně je to vražedně efektivní . Já tvrdím, že v takovém autě stejně nebudu nikdy žádná velká zábava jezdit. Tak ať je to nacpaný elektronikou, která mi pomůže. Ale na léto jsem si vzal 1M Coupe, kde všechno vypneš a je to v manuálu...
ed. na zadním deferáku je spojka, která distribuuje točivej momnt mezi kola. Takže vlastně ano, jsou hnaná jednotlivě.
Naposledy editováno 07.03.2012 10:55:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě
PetrsVETR píše: potřebujeme vysvětlit Dynamic Performance Control.....už je tady Horten a on nám to vysvětlí....
aha tohle jsem nepostrehnul:) ale vicemene princip stejnej, jen to nebrzdi vystup diferaku az u kola brzdou, ale planetovej prevod co je jeste uvnitr diferaku...
Horten píše: Jojo. Uznávám, že pokud na to nejsi zvyklej, tak je to divnej pocit. Zvlášť, když k tomu ještě máš aktivní řízení. Ale každopádně je to vražedně efektivní . Já tvrdím, že v takovém autě stejně nebudu nikdy žádná velká zábava jezdit. Tak ať je to nacpaný elektronikou, která mi pomůže. Ale na léto jsem si vzal 1M Coupe, kde všechno vypneš a je to v manuálu...
ed. na zadním deferáku je spojka, která distribuuje točivej momnt mezi kola. Takže vlastně ano, jsou hnaná jednotlivě.
jj, měla aktivní řízení, taky nicmoc....máš pořád jiný auto
ale chápu, že všichni lidi nejsou řidiči a třeba takovýmu Che by to stačilo
díky za vyčerpávající odpověď
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě
assassin píše: aha tohle jsem nepostrehnul:) ale vicemene princip stejnej, jen to nebrzdi vystup diferaku az u kola brzdou, ale planetovej prevod co je jeste uvnitr diferaku...
nééé, přidává "plyn" na jednotlivá kola zadní nápravy.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě
Horten píše: Jojo. Uznávám, že pokud na to nejsi zvyklej, tak je to divnej pocit. Zvlášť, když k tomu ještě máš aktivní řízení. Ale každopádně je to vražedně efektivní . Já tvrdím, že v takovém autě stejně nebudu nikdy žádná velká zábava jezdit. Tak ať je to nacpaný elektronikou, která mi pomůže. Ale na léto jsem si vzal 1M Coupe, kde všechno vypneš a je to v manuálu...
ed. na zadním deferáku je spojka, která distribuuje točivej momnt mezi kola. Takže vlastně ano, jsou hnaná jednotlivě.
Děkujem za vysvětlení,docela mě překvapilo,že je to schopný poslat 100% výkonu jen na jedno kolo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě
verybusy píše: Děkujem za vysvětlení,docela mě překvapilo,že je to schopný poslat 100% výkonu jen na jedno kolo.
Jojo. Je to celkem prdel, když to vidíš chodu. Jak to vypochoduje po jednom kole
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě
Horten píše: Jojo. Je to celkem prdel, když to vidíš chodu. Jak to vypochoduje po jednom kole
Měli jsme do tý Pece přeci jen zajet,tam na to asi byly dobrý podmínky....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě
verybusy píše: Blbej narcis,kterej má kliku... To je myšleno bez urážky.
A co je lepší
1 - blbej narcis kterej má trvalou kliku ?
a nebo
2 - chytrej pohodář kterej má trvalou smůlu ?
1 reakcí na tento příspěvek Narcismus f jedné stopě
já asi udělám seznam výroků, kerý sem nigdy neřek, ale někeří zoufalci mi je opakovaně vkládaj do huby, aby mě mohli následně zkritizovat
začnem wod toho nejstaršího a nejwoblíbenějšího a sice, že sem údajně řek,že každej, gdo začne rovnou na ss se zabije
tak do toho gde a gdy sem to řek??????
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě
verybusy píše: Budeš zcela jistě první vědec,který dokáže bez pochyb vyvrátit výsledky systému Opera z urychlovače částic v Cernu,tak se chop příležitosti,budeš slavnej. To je prostě pokrok,který základní fyzikální zákony nezboří,voda nepoteče do kopce,kinetická energie zůstane kinetickou energií,ale lze měnit dosud naměřená data a tím dílčím způsobem i samotné zákony.Není tudíž potřeba opět překrucovat a interpretovat po svým,možná by fakt bylo dobrý odpovědět kvantě žadatelů aspoň na několik základních otázek.Zatím jsi nezodpověděl jedinou,tak se tomu zkus trochu věnovat,spoustě lidí už prijde tvý počínání hodně úsměvný.A to jsou daleko vzdělanější a technicky zdatnější,než já.
Nepřijde ti že ztrácíš pevnou půdu pod nohama a prskáš jako potkan zahnanej do kouta???
Ty si opravdu pacient můžeš říct, jaký změny nastaly f poslední době u základních fyzikálních zákonů, popisujících chování vozdel????
Che píše:
já asi udělám seznam výroků, kerý sem nigdy neřek, ale někeří zoufalci mi je opakovaně vkládaj do huby, aby mě mohli následně zkritizovat
začnem wod toho nejstaršího a nejwoblíbenějšího a sice, že sem údajně řek,že každej, gdo začne rovnou na ss se zabije
tak do toho gde a gdy sem to řek??????
stačí když odpovíš na naše otázky....ale prosím, neodpovídej otázkou.....
3 reakcí na tento příspěvek Narcismus f jedné stopě
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě
Che píše: může mi něgdo vysvětlit, jak se přibržděním kola na jedný straně přenese 100% výkonu na to druhý? na tom bržděným kole se nic neztratí????
Pokud se jedno kolo netočí a druhé ano tak na tom točícím se je logicky sto procent výkonu. A navíc, jak jsem psal výše, u DPC je žádné kolo nepřibržďuje, ale naopak se výkon. To ovšem není systém, který by měl pomáhat když je špatná trakce a motáš se o lese. To je pro dynamičtější průjezd zatáčkou při ideální trakci.
Che píše: může mi něgdo vysvětlit, jak se přibržděním kola na jedný straně přenese 100% výkonu na to druhý? na tom bržděným kole se nic neztratí????
nepíše se o brždění kola, ale o přenosu točivého momentu.....
mohl bys nám někdy vysvětlit něco ty, ale něco z tvé hlavy...ne copy o psychologii....
myslel jsem si, že jsi chytrej kluk s blbejma názorama, ale pomalu na tebe měním svůj názor ....
Horten píše: Pokud se jedno kolo netočí a druhé ano tak na tom točícím se je logicky sto procent výkonu. A navíc, jak jsem psal výše, u DPC je žádné kolo nepřibržďuje, ale naopak se výkon. To ovšem není systém, který by měl pomáhat když je špatná trakce a motáš se o lese. To je pro dynamičtější průjezd zatáčkou při ideální trakci.
viz video co sem dal nahore.. on je to takovej vylepsenej samosvor.. aktivni... s tim ze se na kole kde elektronika rekne ze je to treba aktivuje prevod "do rychla" ... neni to zas takova novinka.. treba mitsu EVO s podobnym systemem jezdi uz docela dlouho...
s chytrou elektronikou verim ze to dokaze kouzla... ono i v tom evu uz to umi neuveritelny veci... ale jak rikas, do auta ciste pro zabavu bych chtel ciste mechanicke reseni, nikdy nebudu tak rychlej jako s timhle, ale o tom to neni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě
verybusy píše: Tak mě napadá další,mimochodem už jednou položená otázka.Je nutné,aby někdo mohl být velmi dobrým pilotem,musel mít hluboké technické znalosti???....
to jistě nutné není a i třeba tesař může být velmi dobrým řidičem avšak ten, kdo chce radit jinejm jak maj řídit a na čem začínat už by měl chápat, jak a proč ty věci fungují - jinak je to bohužel trapný, a to asi tak, jako gdyby chtěl řezník rovnoceně diskutovat s lékařem o operaci a oháněl se tím, že on taky umí řezat do masa
Che píše: Ty si opravdu pacient můžeš říct, jaký změny nastaly f poslední době u základních fyzikálních zákonů, popisujících chování vozdel????
Já jsem nepsal,že jde o fyzikální zákony popisující chování vozidel,zase to pokrucuješ,mluvil jsem čistě obecně a hned to i popisoval.
Tak už konečně přestaň klást otázky a zkus odpovědět,visí ti tady toho dost.
Che píše: může mi něgdo vysvětlit, jak se přibržděním kola na jedný straně přenese 100% výkonu na to druhý? na tom bržděným kole se nic neztratí????
ze by se v tu chvili myslelo 100procent vykonu kterej mam na naprave k dispozici? to by se pak u stredovejch difu udavalo ze rozdeluji vykon v pomeru 45 ku 45 ... protoze 10procent vykonu uz se ztratilo v prevodovce :)
hele tohle mi neprijde jako otazka ING strojare.....
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě
Horten píše: Pokud se jedno kolo netočí a druhé ano tak na tom točícím se je logicky sto procent výkonu. A navíc, jak jsem psal výše, u DPC je žádné kolo nepřibržďuje, ale naopak se výkon. To ovšem není systém, který by měl pomáhat když je špatná trakce a motáš se o lese. To je pro dynamičtější průjezd zatáčkou při ideální trakci.
dobrý todle si rozeberem - takže to auto projíždí zatáčkou, na jedno kolo se přenáší 100% výkonu a to druhý kolo je zablokovaný - chápu to správně???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě
Che píše: dobrý todle si rozeberem - takže to auto projíždí zatáčkou, na jedno kolo se přenáší 100% výkonu a to druhý kolo je zablokovaný - chápu to správně???
100% je modelová a extrémní situace, to nikdy nebude třeba. Ale ten systém to umí. To druhý kolo není zablokované, pouze se odvaluje.
resp. samozřejmě nejspíš nedojde k tomu, že by se pouze odvalovalo, ale prostě na něj jde méně výkonu. Pro zjednodušení (i když jsme tady samej raketovej inženýr) ESP (nebo jakýkoli stabilizační systém) používá brzdy. DPC motor.
Naposledy editováno 07.03.2012 13:27:21
Che píše: dobrý todle si rozeberem - takže to auto projíždí zatáčkou, na jedno kolo se přenáší 100% výkonu a to druhý kolo je zablokovaný - chápu to správně???
hele a to ze se na kolo neprenasi vykon znamena ze je zablokovane? newtonovy zakony ti neco rikaji kdyz uz tu prudis s tou znalosti fyziky?
jen abys to neotocil na me nakou sikovnou otazkou, myslim ten s tim ze kdyz na teleso nepusobi zadna sila (sila po draze = prace, prace za cas = vykon) ze teleso zustava v klidu nebo v pohybu rovnomernem primocarem ....
Che píše: dobrý todle si rozeberem - takže to auto projíždí zatáčkou, na jedno kolo se přenáší 100% výkonu a to druhý kolo je zablokovaný - chápu to správně???
myslel jsem, že znáš konstrukce aut a spalovacích motorů.....jestli ti je systém DPC znám, není problém, abys nám vysvětlil jeho funkci.....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě
Che píše: to jistě nutné není a i třeba tesař může být velmi dobrým řidičem avšak ten, kdo chce radit jinejm jak maj řídit a na čem začínat už by měl chápat, jak a proč ty věci fungují - jinak je to bohužel trapný, a to asi tak, jako gdyby chtěl řezník rovnoceně diskutovat s lékařem o operaci a oháněl se tím, že on taky umí řezat do masa
Tak to se opět hluboce mýlíš.pokud někdo chce radit jiným,jak mají jezdit,měl by především umět dobře řídit,neučí nikoho ty motorky opravovat.A věř mi,že řezničina má k tý doktořině o mnoho blíž,než si dokážeš představit.Ale to už bych motal důsledky,ne příčiny.Tady je někdo,kdo ostatním radí,jak mají jezdit a nemá požadovaný technický znalosti??Je tady vůbec někdo,kdo ostatním radí,jak a na čem mají jezdit???Nebo tím vyváříš prostor pro sebe,že jsi ten pravý vyvolený učitel???
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě
Horten píše: 100% je modelová a extrémní situace, to nikdy nebude třeba. Ale ten systém to umí. To druhý kolo není zablokované, pouze se odvaluje.
To druhý kolo není zablokované, pouze se odvaluje - takže do silnice v podélným směru nic nepřenáší? a destičky sou přitlačený na kotouč a brzda je v činnosti, nebo ne???