AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Termín podzimní Jawa Jízdy zatím není stanoven (předpoklad je jako vždy první týden v řijnu, tedy 3-5.10.2025)
Plánovaný cíl je nabídnutá chalupa Kafiho kdesi v Jeseníkách. Kafi dopíše detaily.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní 2025 proběhla 11-13.4.2025 v kempu Duo na Branžeži.
Fotodokumentace: Verdom
Podzimní 2024 proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.

https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni

Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům

Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 14.04.2025 07:15:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni





Bimbam> Když už tady píšeš o té Zetce, někde se mi válí ještě ty blikny na 477 alá panelka...vím, že si je nějak scháněl

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sofía píše: Óóó...děkuji za gratulace všem ...ještě bych to neměl asi prozrazovat, ale v merku mam ještě jednu tu samou, akorát s laminátama
...tak když to klapne, bude mít Alice ještě sestřičku
...pak už jen splašit ještě jednoho blázna s výstrojí a budeme moci jezdit stylovka "Motohlídku VB" ...ta jezdila též vždy ve dvou...jestli se nepletu
...pamětníci mě když tak opravte
Bimbam> Když už tady píšeš o té Zetce, někde se mi válí ještě ty blikny na 477 alá panelka...vím, že si je nějak scháněl










1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

Odhaduju že Zdenál už je někde kolem Hory v Kutně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tu kisnu na vysílačku nemam



Ta druhá je z roku 78, vidlu má ještě s plechovejma nohavicema, nemá kontrolku neutrálu a bliken (jen dvoukontrolkový panel), ta má plasty a vysílajdu rozhodně nemá...jedoduše přesně odpovídá i podle techničáku typu 634-5-17 ...jestli si dobře vzpomínám


Dost mě zaujal ten nosič s tim klackem na maják...opravdu nevím ,ale myslím, že to je něčí dodělávka...tedy to pro maják určitě...už nějakou chvilku se pohybuju v majákové technice a maják, kterej by se hodil na toto opravdu v dostupnostech té doby neznám...
Fotky dobrý, jen k nim mam drobné poznámky...na kastlíkách se určitě nedávalo označení "350" a ani to "VB"jsem na žádných dobových záběrech nenašel...zato na tom plastu být opravdu má...a já mam navíc plasty z jedné, vyřazené až po revoluci a tam je do toho původního žlutého pruhu nalepeno "Policie"

A pak ještě poznámka k bliknám...na fotkách jsou na tom revmaplechu panelkové, ale já je mam na tom štítu, taktéž panelkové, zhruba na úrovni pářek řidítek...nu což, viděl jsem na tom revmaplechu i blikny z avie, takže mě nic nepřekvapí

Jinak jsem přesně nepochopil, jestli už jí máš a budeš dělat po Biozonoj, či jestli jí budeš teprv scháněn nebo stavět repliku.
To, co jsem tady napsal jsou zatim moje zkušenosti z archivů a od originálů, tak jestli někdo máte více nebo upřesňující info, tak dejte vědít


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sofía píše: bimbo750>
Tu kisnu na vysílačku nemam ...asi takto...co je mi známo, ani jedna z těch motorek po VB co mam k dispozici...tedy Alice je z roku 80, má vidlu s vlnovcema, nádrž s těma velkýma chrom plechama s má dlouhé sedlo...jinak je bez plastů
...co mi říkal původní majitel, který ji měl přímo od policajtů (vyřazena tuším 1995), tak tam ani plasty ani ta kisna na vysílačku být nemá...měla by tedy přesně odpovídat tomu druhému obrázku a to odpovídá
...
Ta druhá je z roku 78, vidlu má ještě s plechovejma nohavicema, nemá kontrolku neutrálu a bliken (jen dvoukontrolkový panel), ta má plasty a vysílajdu rozhodně nemá...jedoduše přesně odpovídá i podle techničáku typu 634-5-17 ...jestli si dobře vzpomínám ...měla by to být přesná sestra té, která stojí v policejním muzeu a kteoru tam chodím pravidelně okukovat
...
Dost mě zaujal ten nosič s tim klackem na maják...opravdu nevím ,ale myslím, že to je něčí dodělávka...tedy to pro maják určitě...už nějakou chvilku se pohybuju v majákové technice a maják, kterej by se hodil na toto opravdu v dostupnostech té doby neznám...
Fotky dobrý, jen k nim mam drobné poznámky...na kastlíkách se určitě nedávalo označení "350" a ani to "VB"jsem na žádných dobových záběrech nenašel...zato na tom plastu být opravdu má...a já mam navíc plasty z jedné, vyřazené až po revoluci a tam je do toho původního žlutého pruhu nalepeno "Policie"
A pak ještě poznámka k bliknám...na fotkách jsou na tom revmaplechu panelkové, ale já je mam na tom štítu, taktéž panelkové, zhruba na úrovni pářek řidítek...nu což, viděl jsem na tom revmaplechu i blikny z avie, takže mě nic nepřekvapí ...
Jinak jsem přesně nepochopil, jestli už jí máš a budeš dělat po Biozonoj, či jestli jí budeš teprv scháněn nebo stavět repliku.
To, co jsem tady napsal jsou zatim moje zkušenosti z archivů a od originálů, tak jestli někdo máte více nebo upřesňující info, tak dejte vědít ...já jen vím, že se tyto jawky kompletovaly mimo Týnec a že ta krabice na vysílajdu patří až na modely od roku 82, kde je motor 632...tedy s úzkým uložením vzadu dole...ale pokud by to mohl ještě někdo potvrdit nezávisle, tak neváhejte

Nevím, nevím...na to jsem hodně zvědav



Nicméně jsem si ještě jednou prohlíd tu první s pražskou značkou a ten maják tam rozhodně nemá být

...a druhá věc, do mě k tomu vede je absence zvukového výstražného znamení...pač tehy nebylo možno užívat modrých světel bez zvukového výstražného znamení, ba naopak zvukové bylo upřednostňováno (viz. sanitky š 1201 a další...)...ona ta ovládačka se zesilovačem je dost velká a není jí na motorce moc kam dát a roteční jsem na motorkách neviděl pro jejich výkonovu zátěž...
Mimochodem, máš taky originál držáky té kapotáže??? Já něco mam, ale myslím, že to není originál ale nějaká samorobka, tak kdyby byla možnost je nějak oměřit atd, byl bych určitě rád

Jo a o 634 Vojandě něco nevíš??? Taky mě čeká, ale nic moc o nich nevím...snad jen o pedním světle z legendární "vejtři"

P.S.: Výjimku pro viditelnost majáků mají některé speciální nástavby hasičů, ovšem tam to podléhá samostatnému schválení a zápisu do Tp jako výjimky.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
rancher píše: Jen tohle, co našel strýček google...


Naposledy editováno 11.05.2012 15:00:01
rancher píše: Jen tohle, co našel strýček google...
Jj...tož, já ji mam originál, něco chybí, ale je tam podobnej problém, co u policajtskejch...co kus, to originál






E: Oprava "kdiž" za "když" už mi asi z tej ciziny magořííí

Naposledy editováno 11.05.2012 15:17:38
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni









bimbo750 píše: Sofia- teď stavím Bizona- motor v kupě -ostatní na pískování...
Hezká hromada železa


...jinak mam i malý přehled o výrobních číslech a jejich kombinací, tak by s tim taky mohlo jít něco dělat...
...ty blikny jsou opravdu ze staré Avie jezdil jsem s ní tolik let, tak vim, že drží tak dobře, že se za ně dá dobře opírat i je kam odložit malej hrnek

Akorát ten rám raděj nepoužívej...ten je na 634-4...na tu rusandu, co byla připravená na vývozy do ruska a je téměř shodná s tou naší první, co se dávalo světlo kalif...z toho jsem policejní ještě neviděl...tam toriž patří i jiné kastlíky (jinak uchycené) je tam udělán ještě po staru spínač brzdového světla atd...
Mno a pak mam ještě další a další info, jak jí postavit...třeba jaký dát víko spojky...samo bez náhonu na tacho, ale oni jsou dvě provedení...staré, to má nalejvací zátku upravenou na použití fíbrového plochého těsnění (do r. 79) a pak už se použvalo víko se zahloubením a kolem víčka se dával O-kroužek...
...já jsem holt 634 blázen...omlouvám se Semo

bimbo750 píše: sofia- z nudy nenatírali. Pouze se dvakrát do roka dělal takzvaný -přechod techniky na letní a zimní provoz. To znamenalo mimo jiné i vše rezavé (zkorodované) přetřít a nastříkat celé auto naftou(jemný film) aby se technika leskla.
Bimbam by asi taky k tomu měl určitě co říct. Oba dva sme asi bránili tábor míru.......
Bimbo mě předběh...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 29, 30] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 880 | 25.4.2025 v 22:47 PetrL3 |
Přední Tlumiče Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 2 | 30.3.2025 v 18:02 cmiral |
Motorkářská krev [1, 2] Jawa 250/559 panelka | Johny_Servis | 33 | 29.3.2025 v 10:25 TomasRA |
Olej Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 8 | 27.3.2025 v 15:23 Came |
Plexi na Jawa pérák indie Jawa Perak | Bajo76 | 3 | 19.3.2025 v 15:24 vosmen |