paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.4.2020 v 21:01 | Nahoru | #82051
Jirka4137> Spotřeba u Žiguli je asi podle kusu auta. Já s 2102 - 1300 ccm jsem jezdil za 8 litrů Superu. Příbuzný měl 2101 a pod 10 litrů se nedostal.

(reakce na) Jawablázni

9.4.2020 v 23:24 | Nahoru | #82052

Milan1963 píše: Jirka4137> Spotřeba u Žiguli je asi podle kusu auta. Já s 2102 - 1300 ccm jsem jezdil za 8 litrů Superu. Příbuzný měl 2101 a pod 10 litrů se nedostal.



To bude spíš tím že ty jsi los mrnilos a on po tom šlapal aby se trochu svezl, protože ta 1200 je taky líná jak veš...

Jawablázni

9.4.2020 v 23:26 | Nahoru | #82053
Jirka: Dvouklíč jsme na 477 vyladil tak, že to chodilo po předním kole.. Ale nedaly to vidlice, tak jsem udělal přestavbu na plovoucí kotouč a to chodilo po předním na dva prsty...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.4.2020 v 08:02 | Nahoru | #82054
Milan1963> Super měl víc oktanů a byl o něco dražší. Soused měl Fiatka 126 a říkal že musí tankovat Super kvůli motoru a tak na km zas tolik neušetří. Dneska bych se s tím rád někdy svezl ale vlastnit to no nevím.(126).

Jawablázni

10.4.2020 v 09:09 | Nahoru | #82055
F126 je krám blbej... To už je mnohem lepší Trabant...

(reakce na) Jawablázni

10.4.2020 v 09:32 | Nahoru | #82056
Milan1963> Já měl Ladu 1200, r. v. 1980. Oproti Š 100, co měli naši to bylo brko. A spotřeba byla max, 8 l/100 km. Ale ono v tom už byl nějaký modernější karburátor. V návodu byl vložený papír, na kterém bylo od Rusáků vytištěno češtinou: "Vážený soudruhu, ve vašem voze byl namontovaný modernisovaný karburátor..." a něco o zlepšení ekonomiky provozu a lepších zplodinách. Ale to auto, i když jsem ho kupoval někdy v roce 1994 v bazaru, startovalo výborně a jezdilo dobře.

(reakce na) Jawablázni

10.4.2020 v 11:14 | Nahoru | #82057
Jirka4137> a Erik : Je to i v karburátoru. A v benzínu. Protože jsem od roku 1990 do roku 99 měl pumpu, tak jsem kromě Populara, který jezdil na speciál, do všeho lil super. to jest 96 oktanů. Vydělával jsem dost, kšefty byly výborné a benzínu jsem ušetřil při dodávkách z cisterny...jo, zbylo i na uživení bráchovy Tatry 603, a ta jezdila za 13, ale i 15 litrů. Zlatá podnikatelská 90. léta... Ta Lada 2102 s motorem 1300 jezdila právě na super. A příbuzný , který s 1200 jezdil na speciál, naříkal, jak mu to žere. Přitom o 2 koruny dražší super nekoupil...
Moje první manželka měla první auto Fiata 126. Jezdilo to dobře, často se jezdilo do Prahy, po dálnici neustále sto, stodeset. Motor jako zvon. Jen to ostatní - horší brzdy, pořád nějaké problémy, koroze - a hlavně v zimě hodně špatně topil. Po roce Fiata prodala, ale já na něj vzpomínám, pokud jde o motorickou stránku, v dobrém. Jezdil lépe než moje Š 120. A spotřeba ? 5 litrů , ovšem taky superu. Na speciál si vzal víc. Na palivu nešetřím, ani tehdy , ani dnes. Proto Jawu 660 živím naturalem 100.

Jawablázni

10.4.2020 v 13:16 | Nahoru | #82058
Kire: byl tam karburátor Ozon a pak ještě nějaký jiný.. Ona ale i italská verze chlastala. Že L1200 byla proti kilárně brko - ona i š120 byla proti kliárně celkem brko. Kilovka byla tragická a podstatně lepší byla i š105. tahavější, rychlejší, méně uřvaná....

Ony všechny Lady měly předepsaný Super pokud vím... Sice byly schopny jet na cokoliv, ale Super byl jako doporučené palivo. Ona i š120LS má jezdit na super a
ti co jí ho nedopřáli tak taky naříkali, že to blbě jede a furt cvakaj ventily... Nárůst výkonu oproti obyčejné š120 byl dán jinou vačkou, zvýšenou kopresí a jiným nastavěním karburátoru... LS se proto potom ragulínu vyrovnala výkonem, ale i spotřebou... LS zrovna úsporná nebyla a vzala si 8-9L běžně, kdežto obyč 120 se do 8l vešla a š105 jezdila ještě o půllitr levněji....

Jestli ti F126 jezdil líp než tvoje š120, tak je ta tvoje škodovka buď mimořádně špatný, nebo mimořádně zanedbaný kus.. Normální 105 dává 130km/h, normální 120 dává 140km/h, LSa dává 150km/h... a na stovku mají zrychlení kolem 20s... Maluch jede něco málo přes kilo a na tu stovku zrychluje celou minutu....
Měl ho bratranec a bylo to šílené... Líné jak veš, v kopcích co chvíli dvojka a sice to žralo 5l ale táhlo se to jak smrad... Proto mu došla trpělivost, koupil si litrové Saxo, to jezdilo taky za 5, ale normálními rychlostmi, protože mělo dvojnásobný výkon...

Dnešní miniauto z kolína má proti maluchu trojnásobný výkon, jezdí 175km/h, výbavu jakou si vzpomeneš, všechny dveře, nemá to sebemenší problém s dálnicí, je to živé jak ještěrka na slunci a spotřeba se do 5L vejde ať s tím jede kdo chce jak chce... Kolíňata jsou nejlepší miniauta na trhu jak co do provozních vlastností, tak co do spolehlivosti...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.4.2020 v 15:17 | Nahoru | #82059
Ten Fiat mě zajímá jen proto že jsem v tom nikdy nejel a ani v Tatře 613.
Právě jsem natankoval na Molce za 23,90 nafta i benál. Ještě nakrmím Yamahu.

Jawablázni

10.4.2020 v 15:26 | Nahoru | #82060
Mého F126 budu prodávat, ale je na něm práce. S Pechem nesouhlasím, fakt není problém držet na dálnici 120 a akcelerace fiátka vůbec není špatná. Jediné co mu vytýkám je koroze, proto taky jde z domu. Motor je komplet udělanej, vzadu jsou místo těch gumových blbinců normálně klouby na poloosách, takže se s tím dá i celkem blbnout. Topí to taky fajn, když má člověch tunel pro topení odzadu až dopředu v cajku, nezarezlou klapku a funkční termostat Jo, a dvojku jsm neřadil ani v Brdech při jízdě ve 4 lidech, když to nebrala 4ka nebo tam byla zatáčka, podřadilo se za tři, a fičelo 70-80 na trojku kopec nekopec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.4.2020 v 16:18 | Nahoru | #82061

Jirka4137 píše: Ten Fiat mě zajímá jen proto že jsem v tom nikdy nejel a ani v Tatře 613.
Právě jsem natankoval na Molce za 23,90 nafta i benál. Ještě nakrmím Yamahu.



Ve fiatu jsem se vezl a komentovat to nebudu. Zato T613 to je jiná káva. Kamarád na vojně jako záklaďák PS MV vozil náměstka federálního ministerstva vnitra a půjčil mě ji několikrát byla SUPER . Podruhé jsem ji měl půjčenou po plyšáku z Otrokovic na bráchovu svatbu a to mi ještě další stála na dvoře, ale byl to trochu vrak akorát na ostudu tak jsem si půjčil jinou. Na to jak se vždycky zvedl předek při rozjezdu asi nikdy nezapomenu .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.4.2020 v 17:36 | Nahoru | #82062
cmiral> Chromku jsem mohl mít v r.92 za 22tisíc. Dokonce jsme ji chtěli koupit od podniku Moravanu a pak s tím jezdit do práce. Ředitelské auto a jezdili by v něm skoro ještě školáci to by partajníci asi nedali tak z toho sešlo. Jako kluk jsem se vozil v T 603 jenom ta 613 a maluch mě chybí jinak mám vyzkoušené vše i Fiat 500. Toho fiátka vlastnil tenkrát kamarád a vezl jsem se v něm pro Rapida do bazaru. Ta anikorozní úprava malucha i tatry ale stála za starou Belu. Vlastně i Feldu v naftě jsem koupil že mě zajímalo jak to jezdí a narazil jsem na dobrý kus. Navíc kombajn tak na stavbu odvozila co se dalo. Nebo co jsem nestihl odvozit služebákem.

(reakce na) Jawablázni

10.4.2020 v 18:57 | Nahoru | #82063

Jirka4137 píše: cmiral> Chromku jsem mohl mít v r.92 za 22tisíc. Dokonce jsme ji chtěli koupit od podniku Moravanu a pak s tím jezdit do práce. Ředitelské auto a jezdili by v něm skoro ještě školáci to by partajníci asi nedali tak z toho sešlo. Jako kluk jsem se vozil v T 603 jenom ta 613 a maluch mě chybí jinak mám vyzkoušené vše i Fiat 500. Toho fiátka vlastnil tenkrát kamarád a vezl jsem se v něm pro Rapida do bazaru. Ta anikorozní úprava malucha i tatry ale stála za starou Belu. Vlastně i Feldu v naftě jsem koupil že mě zajímalo jak to jezdí a narazil jsem na dobrý kus. Navíc kombajn tak na stavbu odvozila co se dalo. Nebo co jsem nestihl odvozit služebákem.



Tak pokud jsi jezdil s F500, tak si toho malucha vlastně řídil... Je to po technické stránce stejný mrdinec, jen o malinko výkonnější a jinak vypadající modernizované pětikilo... Mně se F126 v té úvodní verzi s kuželovými koly náramně líbil, ale je to strašný krám. Mrská to s sebou jak Lanz-Buldog, sedí to asi jako motorka se sajdou, líné to je jak veš skáče to jak nasraný ratlík... To je wergl který tě neustále fackuje...

Trabant je auto, protože líp jede, normálně se ovládá a má normální jízdní vlastnosti. Tohle je parodie....

613 je skvělá, komfort, výkon, rychlost, přehled.....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.4.2020 v 20:02 | Nahoru | #82064
Tatra 613 - v ní jsem jel jako spolujezdec 180 km / h. Nikdy jsem nejel víc, ani na motorce. Jen párkrát v letadle... Byl to v Tatře zážitek.
Zato s T 603 jsem najezdil stovky kilometrů. Dobré , pohodlné auto, ale v zatáčkách mi ujel i Fiat Uno. V řadě zatáček jel ten Fiat mrštně, snad 90, T 603 jela 70 a měla tendenci jít do smyku. A je háklivá na dobré seřízení motoru. Bratr si ji dal seřídit do servisu - a vrátili mu ji, ona jela na 7 válců, místy ani to ne...asi horší servis, ale Fabii seřídili skvěle.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.4.2020 v 20:08 | Nahoru | #82065
Celé odpoledne jsem i přes doporučení Babiše výletoval. Poprvé letos s Adeniem. Toulky jižními Čechami. Třeboň, Nová Bystřice, St. Město pod Landšt., vesnice vysídlené po válce - Veclov, Návary...když člověk čte ty osudy a to, co naši dělali starousedlým Němcům v květnu - červnu 1945, tak se musíme stydět.
Ujeto skoro 250 km, napoprvé dobré.
Náves v osadě Návary

Hrad Landštejn

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.4.2020 v 20:13 | Nahoru | #82066
Milan1963> Já už jsem si připravil po půl roce motorku a zítra taky někam vyrážím. Byli někde po cestě nějaké hlídky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.4.2020 v 20:42 | Nahoru | #82067
Miraz250> Protože jsme jeli ve dvou, jel jsem možná opatrněji, než jindy. Sedmdesát, osmdesát...žádná hlídka nebyla vidět.

(reakce na) Jawablázni

10.4.2020 v 23:55 | Nahoru | #82068
Milan1963> Já abych se nenudil vyměnil jsem ložiska na Feldě na zadním bubnu. Před týdnem pravé dneska levé. Na pravou str. mě přinesl švára Optimal to druhé jsem řešil s novýma kotoučema na VW a dostal jsem nějaké německé údajně o hodně lepší. Ještě jsem prošel a odmastil brzdy. Tak snad felda ty dva roky než ji nechám sešrotovat odjede v pohodě. Rozvody se dělali před měsícem spolu s STK. Motor šlape pěkně podvozek super. Kastle lepší standart na rok 96.
Z Landštejna mám fotku na profilu. Kousek od něj jsou Nové Sady kde se natáčelo Po strništi bos (mimo jiné). Chalupu k natáčení proůjčil tchýnin strýc který projektoval i náš barák. JJ ta republika je menší než si někdy myslíme.
No a když jsi zmínil co se dělo po válce je to samo akce reakce. Děda po kterém mám pozemek -z mat. str.sloužil za války u Luftwaffe. Po otci z Tyrolska zdědil povinost narukovat. Němci jeho původ neznali ale práskli ho češi. Po válce dostal od rusů papír že je beztrestný a poslali ho domů. Z Berlína!!! Doma mu papír zabavili a dostal 4 roky. Taková česká ulička.

Naposledy editováno 11.04.2020 00:10:26

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.4.2020 v 09:14 | Nahoru | #82069

Milan1963 píše: Tatra 613 - v ní jsem jel jako spolujezdec 180 km / h. Nikdy jsem nejel víc, ani na motorce. Jen párkrát v letadle... Byl to v Tatře zážitek.
Zato s T 603 jsem najezdil stovky kilometrů. Dobré , pohodlné auto, ale v zatáčkách mi ujel i Fiat Uno. V řadě zatáček jel ten Fiat mrštně, snad 90, T 603 jela 70 a měla tendenci jít do smyku. A je háklivá na dobré seřízení motoru. Bratr si ji dal seřídit do servisu - a vrátili mu ji, ona jela na 7 válců, místy ani to ne...asi horší servis, ale Fabii seřídili skvěle.



Jak jako "seřídili fabii"? Určitě seřizovali motor? Rozdělovač to nemá, karbec už snad nebyl taky v žádné fabii... rozvody jsou daný jednoznačně...

Co se na takovém motoru seřizuje?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.4.2020 v 09:51 | Nahoru | #82070
PetrL3> Myslím že to kluci napíchli na diagnostiku a seřídili to přes PC.

(reakce na) Jawablázni

11.4.2020 v 09:57 | Nahoru | #82071
Jirka4137> Ale co? Jaké parametry? Moc se mi to nepozdává, jestli on Milan nezaplatil obchodníkovi s deštěm.

(umím si představit, že po výměně nějakého čidla vagem smazali chyby a "pane, rovnou sme vám to seřídili, bylo to celý rozhozený, proto to stálo o 1000 kč víc.)

Naposledy editováno 11.04.2020 10:01:28

Jawablázni

11.4.2020 v 12:22 | Nahoru | #82072
K Fabii : byla otcova, špatně startovala, nešla do otáček. Motor čtyřválec, OHV. Co s ní bylo, nevím. Jen vím, že otec servis chválil. Byl to malý servis, vesnický. A funguje dodnes. Tu Tatru 603 ale nezvládli.

Jawablázni

11.4.2020 v 12:42 | Nahoru | #82073
Takže asi nic neseřizovali, ale odstranili problém. Chápu. Jen mi to bylo divný.

Naposledy editováno 11.04.2020 12:42:59

(reakce na) Jawablázni

11.4.2020 v 12:49 | Nahoru | #82074

PetrL3 píše: Jak jako "seřídili fabii"? Určitě seřizovali motor? Rozdělovač to nemá, karbec už snad nebyl taky v žádné fabii... rozvody jsou daný jednoznačně...

Co se na takovém motoru seřizuje?



Tak když jsou rozvody vytahaný jak psí kšíry (obvykle tak po 200 000km) tak to běží celkově jak pumpa na sračky... Daj se nový a ten motor je najezdí ještě jednou.

Někdy umře knock sensor a potom to oblbuje hodnotu předstihu, potom to běží taky jak pumpa na sračky...

Často bejvá zaprasená škrtící klapka. Potom to blbě chytá, houpe otáčkami a škube v přechodech...

Často bejvá zaprasená hall sonda otěrem ze spojky... Pak to blbě chytá, střílí a škube...

Karbec skončil na mezitypu Favorita v říjnu 93 a to už byl stejně s katem.
Takové auto jsem měl. Facelift Favorit, ale motor normální 135, akorát s neřízeným katem.

Milan? To je ten váš super servis, který vyvaří kastli tak, že za dva roky shnije znova, že seřídí š120 tak že jede hůř než maluch a vibruje jak drážní podbíječka atd??...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.4.2020 v 12:56 | Nahoru | #82075
Tak jsem si dal jarní vyjížďku, dobrých 193 km. Bimbam se chtěl podívat na jarní do tuzexu v Kouřimi a na Vysokou u Kutné Hory a nevyšlo to, tak mu to zprostředkuju aspoň přes foto. A navštívil jsem spoustu jiných míst ale to později

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.4.2020 v 13:03 | Nahoru | #82076
Miraz250> Koukám že u tuzexu se něco děje,to abych začal schánět bony.

(reakce na) Jawablázni

11.4.2020 v 13:21 | Nahoru | #82077
Béďa17> Jo je to tam nějaký čistější. Stál tam nějaký pražák, tak jestli si s toho nedělá chalupu protože v těch pravých dveří jsem vyděl postel s peřinama.

Naposledy editováno 11.04.2020 14:18:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.4.2020 v 16:50 | Nahoru | #82078
Béďa17> Nesháněj, nějaké bony mám schované, protože co kdyby...prodávám za 5 kčs, což je normální cena. Anebo za 3 ? Naposledy jsem je kupoval u veksláka v Jihlavě, někdy v létě 89, už je to dost dlouho...
Miro, pěkný nájezd, i počasí je jako včera. Já ted' odpoledne najezdil asi 55 km na kole, letos poprvé na Favoritu. Bude třeba nová přední galuska, jinak dobré.

Naposledy editováno 11.04.2020 16:51:21

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.4.2020 v 17:38 | Nahoru | #82079
Tak trochu vám závidím. Já jel naposledy u úterý, zastavil jsem na cígo, očumuju motorku a na zadní gumě vyčuhuje kousek plátýnka. Takže nejkradší štrekou domů, obědnat gumu ale bohužel do dnes nepřišla, trefil jsem se do svátků. Ale na druhý straně mě těší slušnej nájezd skoro 17000km. Je to Pirelli a proti Metzelerce 8500km paráda. Tak snad dorazí v úterý.

(reakce na) Jawablázni

11.4.2020 v 18:33 | Nahoru | #82080
Milan1963> Náš dědek-tchán dělá na sběrném dvoře. Občas dotáhne něco co je lidem líto vyhodit a dají mu to bokem. Vždycky říká že je to z tuzexu . Klidně nejaký bon koupím a nechám mu to zarámovat k narozkám.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist