AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Termín podzimní Jawa Jízdy zatím není stanoven (předpoklad je jako vždy první týden v řijnu, tedy 3-5.10.2025)
Plánovaný cíl je nabídnutá chalupa Kafiho kdesi v Jeseníkách. Kafi dopíše detaily.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní 2025 proběhla 11-13.4.2025 v kempu Duo na Branžeži.
Fotodokumentace: Verdom
Podzimní 2024 proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.

https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni

Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům

Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 14.04.2025 07:15:51
pech. píše: To je tím, že dynamické schopnosti stroje skutečně využíváš Já když udělám na gumách 15 tak jsem taky rád a to jsou plnoprofilové cestovní pneumatiky, endurácké ubývají mnohem rychleji....

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni



Hrad Kámen má trochu jiné muzeum.
Už je po sezoně a většina muzeí bude zavřená. Muselo by se to asi domluvit a spoléhat na dobré počasí.
Výjezd na Kozákov není problém, ale vaří tam blbě, tedy pokud vůbec.
Jsem tam ročně tak třikrát, ale dám si tak max. buřta dole ve stánku.
Nicméně pokud je výhled a otevřená rozhledna, je to nádhera. To zase jo.

Muzea jsou v Kuksu, Bříšťanech, Šestajovicích . Všade jsem sice byl, ale klidně to zopáknu.

Proto bych to asi řešil tak týden předem.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jako konstruktér, mechanik už také staršího data jsem absolutně nadšený prací naších otců a dědů. Různé díly, včetně skříně, odlité z hořčíku, dvouklíčová velmi úzká bubnová brzda velkého průměru evidentně vlastní konstrukce, zadní buben z Pionýra, zapletené ráfky z bicyklu. Vodní chlazení s pohonem čerpadla z malého druhého aku pod sedlem (při výpadku funguje jako termosifon), dvojí kladívka pro zapálení v otáčkách nad 15 000ot/min - vačka s motorem v otáčkách 1:2 a doplnění o elektronickou úpravu předzápalu v nízkých obrátkách (bez miniaturizace), nádherně slícované trychtýře výfuku (kanál vývodu rovnou vzad) bez svárů vyvolávajících nežádoucí turbulence, plnění samozřejmě kotoučovým šoupátkem, sedmikvalt se suchou otevřenou spojkou, výkon by měl dosahovat cca 14 HP a maximální dosažitelná rychlost 160km/h (ve 2016 poslední vítězná účast na závodech veteránů).
Ono je úplně, ale ÚPLNĚ něco jiného prohlížet si strojky v muzeu. Lepší je vidět stroje v akci, ale ÚPLNĚ NEJLEPŠÍ je dostat možnost takový stroj osahat a krátce osedlat!




2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Není to ale samo jen o rychlosti, ten fištron a technický um je fakt k nezaplacení.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

Čmoud píše: Bimbam> tak to by jsme měli udělat výlet do Hýskova na steak přes celý talíř, ale pak by jsme se k těm řídítkům ani nevohnuli
Tam uz to davno neni co byvalo. Zlate treba Mokropsy proti soucasnymu Bonovi. Zlate casy kdy zacinal s kolenama v garazi...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

Moje Jawa 20 jede maximálně 65, víc jsem z ní nedostal. Těch 130 neumí skoro ani Adenium, a když, tak vibrace jsou hodně nepříjemné a komfort jízdy nulový. Když jsme u toho, o víkendu jsem měl možnost půjčit si skútromotocykl Honda X - ADV. Je to automat , ale ne s variátorem, nýbrž s převodovkou. Ten jede 130, ani jsem nevěděl jak. Hladce, s dokonalou ochranou proti větru, líbilo se mi to.
Ale stejně - Jawa je prostě Jawa...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

Jinak - zažívám sám, jak dokáže jezdit 125 ccm i tachometrových 180 se mnou, s dcerou i 190! A přitom bez vibrací. To už jsou trochu povedenější 2T motory.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
mito7 píše: 100 - 110 je na 639 nějak málo. Jestli to nebude tím těžkým převodem. Měl jsem jí též a ani úpravama jsem ji nepřinutil moc nad 130. A k tomu ty vibrace . Jak je možné, že staré panelky to jely i s daleko nižším výkonem?
Jinak - zažívám sám, jak dokáže jezdit 125 ccm i tachometrových 180 se mnou, s dcerou i 190! A přitom bez vibrací. To už jsou trochu povedenější 2T motory.
Starym panelkam vic kecal tachometr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
mito7 píše: 100 - 110 je na 639 nějak málo. Jestli to nebude tím těžkým převodem.
Taky si myslím. Doporučuji prostudovat tento Jeníkův článek.Teda po našem - kdo s ní jezdil (závodil v době vzniku)?
Ale nemožu si pomoct - pro ilustraci - v té době se normálně - no, za našich nejakých 70.000,- Kčs - prodávala replika soutěžní padesátky Sachs (Gino Perego Replica), s lampama, se značků, kerá měla výkon motoru eště o neco větší - a byl to vzduch a symetrák...
Ostatně - i v dnešní době lze na Pinckovi pozávodit nejednoho střelca na moderním stroji - což se stalo v sobotu v Náměšti

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

A vibrace?
Na soutěžním jawském půllitru sem práskl plynen a tachometr se rozletěl.
Zapertlovaný rámeček to nevydržel...
To, že upadávaly ručičky, bylo naprosto normální...tachometru i jezdcům...

Jawa není moc soutěžní motocykl. Žádná z těch sériovek. Ano, lze mezi setrváky vrazit podkovy, vykorkovat kliku, lehce líznout kanály a pozměnit časování, ale to všechno je spousta času a výsledný efekt neodpovídá úsilí. Taky máme u nás fichtla, který jede kilo , ale to tě fakt musí bavit se s tím prdět rok dva.

Mě sice V-Strom dvě kila jede. A dá to i celkem dlouhodobě což jsem na přesunu přes Německo chvílema využil. Ten motor z "esvéčka" se v Suzuki fakt moc povedl a ta šestka to dává, ale jednak to žere už jak tank a dojezd je méně jak poloviční a navíc vše otevřené (naháč, cenduro, chopper) je pohodlný tak do těch 130 a pak s člověkem klepe vítr, jak s trenkama na šňůře.

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 29, 30] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 880 | 25.4.2025 v 22:47 PetrL3 |
Přední Tlumiče Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 2 | 30.3.2025 v 18:02 cmiral |
Motorkářská krev [1, 2] Jawa 250/559 panelka | Johny_Servis | 33 | 29.3.2025 v 10:25 TomasRA |
Olej Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 8 | 27.3.2025 v 15:23 Came |
Plexi na Jawa pérák indie Jawa Perak | Bajo76 | 3 | 19.3.2025 v 15:24 vosmen |