AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: nemako> Spíš to byl nezvyk při první jízdě.
Ano, jde o zvyk. Já jezdím téměř denně z práce za tmy , většinou končíme mezi 2 a 4 hodinou nad ránem a těch 6 V / 25 W pionýra je dostačujících. Někdo by s tím v noci nejel, já si zvykl a když občas jedu na Adeniu, připadám si jak ve dne. O autě nepíšu, ted' v létě skoro nejezdím, za červenec jsem se Š 120 najezdil 76 km.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: pech.> Po třiceti letech v sedle a vyzkoušení kdečeho na sobě i kamarádech můžu říct, že univerzální hadry neexistujou. I drahý membránový za rok dva jsou naprd. Začnou v dešti protejkat a v hicu jseš v tom jak ve šprcce, jelikož ventilace třeba na naháči super, ale u kapotovanýho endura nebo skůtru je větrací otvor v aerodinamickém stínu pléga a větrá to mizerně. Daleko lepší je mít solidní a padnoucí motohadry a přes ně nepromok, kterej až zakuká, zmizí v popelnici a koupí se novej. Speciální kapitolou je kůže. Ta je v dešti na krátké přejezdy v pohodě, ale pokud se nadojí, schne děsně dlouho. Nemít krunýř, asi bych šel do něčeho co dělá modeka upwing. A do kufru nepromok a tradá. Za ty prachy asi solidní poměr cena/výkon. Měl jsem to na sobě a celkem dobrý a větrá to suprově.
Dneska mám za sebou skoro 400km v těch hitzech, samozřejme s plnou výbavou a pohoda... když na hadrech nešetříš, tak se nepaříš. Nepromokavost klimamembrán je dočasná, pro krátké přejezdy v dešti dobrý (půl hodiny, hodina) ale když bude chcát celej den, tak to tu vodu nakonec stejně pustí. Nicméně kvalitní klimamembrána je dobrá věc a pro běžné přesuny je to OK. Na parné dny, kdy stejně pršet nebude je lepší jí vyndat (u třívrstvých hadrů), její prodyšnost je pořád poněkud omezená, nicméně jezdil jsem přes deset let ve dvouvrstvé a šlo to, nicméně třívrsvá je lepší, větrá dokonale, mám na bundě větrání na rukávech, průduchy vepředu i vzadu. Kůži nechci, pro moje cestování má víc nevýhod než výhod, takže mám kožené jen rukavice a mám jich víc párů právě pro případ "nadojení". Další výhodou třívrstvejch hadrů je to, že klimamebránu nasadíš na jaře a na podzim, kdy prší co chvíli a v létě přes ty brutální hitze a za sucha jí vyndáš, jednak pro lepší ventilaci, druhak pro prodloužení její životnosti. Navíc jde u slušnejších výrobců do třívrstvých i dokoupit jako ND.
Modeka dobrý, měl bych trochu strach o otěruvzdornost těch prodyšných panelů... Navíc za ty prachy to ani nemůže být nic jiného než polyester a i ten sám o sobě je na třetinové odolnosti při běžné a polovičná odolnosti při zvýšené gramáži oproti základnímu polyamidu. Bunda z polyamidu, to je tak 5-6000+kč a jsou i dražší bundy z polyesteru.
Moje kůže a klouby ojsou mi příliš drahé na to, abych byl sedřenej jak kráva pro úsporuna ceně bundy z horšího materiálu, nebo přímo s bundou ve skříni, nebo se pro úsporu na ceně pařil.... Ano dobrá bunda stojí randál peněz, ale je to investice na dlouhá léta, takže jeden rok zabrečíš, ale pak se to rozpustí...
Naposledy editováno 09.08.2018 22:15:23
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
je to asi 14 dnů co jsem tenhle elektronický přerušovač z Felicie montoval do čz 175 477 místo klasického odporového, který kamarád odkouřil zkratem po týdnu provozu namontoval jsem mu 12 V Vape a je to v pohodě nezkoušel jsem ho na 6 Voltů, ale i při dvanácti voltech reaguje na zátěž a podle ní se taky změní frekvence blikání. Schema zapojení je na stránkách Vape Kroměříž na Jawa jízdě se na to můžeme podívat.
Tonda Zloun
edit - pokud by to na 6V nemohlo fungovat, tož si ho schovám na dvanáctivoltovou Světlušku nebo na 12V simsona, jako syslát až to co tam přerušuje odejde do věčnejch lovišť
Naposledy editováno 10.08.2018 13:42:54
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
http://www.motocheb....;utm_medium=referral
popřípadě ještě tento https://www.yacomi....st-3kontakty-6v-21w/
Naposledy editováno 10.08.2018 11:56:34
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Vlasťák - no jo, ty máš asi ledkový blinkry. To já nemám, mám klasický járovky 6V 15W.
To je jedno (EDIT: teda jedno, pokud nekoupíš ten na 2A, až teď sem se podíval, co ti vlastně doporučuje). Ten elektronickej umí oboje. Já mám za 170 Kč, ten umí dokonce 6-24V. Mám ho na LED blinkry, ale když budu jednou chtít dát origo 4x21W, tak můžu.
(samozřejmě se musíš vyhnout těm, co jsou konstruovaný na malý proudy. Můj je dělanej na 10A)
Tady je to s přirážkou přes e-shop, ale určitě by se podařilo vygooglit toho kluka, co to vyrábí a ten to posílá za nějakých 230 s poštovným , jestli teda nepodražil.
http://www.mvdily.cz...ronicky-6-i-12-voltu
Naposledy editováno 10.08.2018 13:50:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
marauder píše: Bimbam> Ahoj Míro,
je to asi 14 dnů co jsem tenhle elektronický přerušovač z Felicie montoval do čz 175 477 místo klasického odporového, který kamarád odkouřil zkratem po týdnu provozu namontoval jsem mu 12 V Vape a je to v pohodě nezkoušel jsem ho na 6 Voltů, ale i při dvanácti voltech reaguje na zátěž a podle ní se taky změní frekvence blikání. Schema zapojení je na stránkách Vape Kroměříž na Jawa jízdě se na to můžeme podívat.
Tonda Zloun
Nereaguje na zátěž, možná na vibrace. AEV do Felicie jezdím na panelce s 12V Vapem léta a bliká digitálně přesně na volnoběh i v plných otáčkách. Mám ho zadrhovačkou přitažený uvnitř pod světlem k trubce tlumiče. Mezi trubkou a přerušovačem mám molitan.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://etovar.eu/cs...onicky-6v-2x15w.html
https://etovar.eu/cs...onicky-6v-2x21w.html
Bimbam píše: Jelikož mě na Smolíkovi neustále zloběj blinkry co si blikaj frekvencí zcela závislou na otáčkách motoru, čili od frekvence baj voko 30/min při volnoběhu až po mihotání kolem 250/min při zhruba osmdesátce, devadesátce a nepomohlo ani zakoupení nového přerušovače blinkrů klasické palácké nebo jaké konstrukce ( což odstranilo tentýž problém třeba u Tasmánského čerta ) , dokopal jsem se konečně ke koupi vychvalovaného přerušovače blinkrů na felicii. Jenže ta hranatá plastiková krabička má tři vývody a jelikož nevím jestli to není třeba nějaké elektronické a když bych tam blbě dal některý ze dvou drátů tak bych to asi odpálil... tak počkám až do jawajízdy (bude-li) a on mi s tím Tonda třeba poradí Jen mi není jasný jak může fungovat na šestivoltu škatulka co má na sobě napsáno 12V. Ale asi to funguje když si to lidi chválí
Feliciovej mám ve smolíku, měl jsem ho kdysi ve 477 před instalací Vape, namontoval jsem ho kdekomu. Šlape i na 6v v pohodě. Využít lze i z kdečeho jinýho elektronickej přerušovač, kterej je s felicií záměnnej tj. AEV3001, u starších werků VAG má označení "21" . Zapojení je jednoduché. Vývod 49 je napájení + (na starém je to označeno +), 49A je výstup přerušovače (na starém označneo jako Z) a na třetí vývod 31 musíš dostáhnout kostru - zem - mínus. Já jsem si kostru vzal normálně pod šroubem na uchycení světla. Jelikož starému přerušovači na správnosti zapojení pinů + a Z nezáleželo, můzou bejt blbě a je třeba si ověřit kde je + a kde je výstup. Já ho využil protože jsem to měl a po prozkoumání obsahu a přesvědčení sama sebe že by to fungovat mělo jsem to vyzkoušel a ověřil že je to funkční. Pokud žádný přerušovač nemáš, můžeš zakoupit i provedení 6V které se běžne nabízí. A proč to funguje? protože přerušovač obsahuje astabilní klopný obvod, který je buď řešen dvojicí tranzistorů s několika pasivními součástkami (staré VAG werky) nebo integráčem NE555, jenž si vystačí s napájením 5V a to relé má takovou rezervu že se přitáhne i tak.Výhodou feliciového přerušovače je to, že jej mají v šuplíku v každých autodílech za tři stovky a funguje skvěle.
Tlumené světlo totiž svítí do tvaru písmene "T" a ta příčka toho písmene způsobuje to, že vlastně vidíš přesně tam, kam potřebuješ...
Když jsem na tom jel potmě poprvé, byl sem docela překvapený, jak taková motorka s takovů hromničků može fungovat a že se s tým jede docela fajn...když třeba zpomaluješ, tak mimoděk pajtluješ řídítkama a u mnoha strojů se docela lekneš, co v tem kuželu světla naráz uvidíš.
Tady ne, páč to svítí pěkně doširoka...a tam, kde právě potřebuješ vidět...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Pech - tak jsem si došel do kovárny pro tu krabičku plastovou se třema vývodama a skutečně je tam zezadu 49, 49a a 31. Není to teda AEV, je tam napsáno cosi jako WEHRLE 54 237 012 Flasher 12V 2(4)x21W + 0W....4W Made in Tunesia PA6 6 GF30 a v kroužku E24
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |