globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

9.8.2018 v 10:31 | Nahoru | #70921
Bimbam-- kapotu sundáš,dáš tam světlo a kapotu z Jawy 350/640 a máš džagivu jak vyšitou,ten zbytek plastů je skoro stejnej jak 640.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.8.2018 v 10:37 | Nahoru | #70922
Vlasťák - no, to by už pak bylo snad i provozně přijatelný párkrát jsem jel na motorce co měla před sebou tu pevnou kapotáž a v ní světlo, jenže jak padne tma tak je s tím nahouby vidět - světlo v zatáčce svítí do pangejta namísto na cestu. Mně prostě vyhovuje když pohyb reflektoru kopíruje pohyb řídítek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.8.2018 v 11:31 | Nahoru | #70923
Bimbam> já v tom vůbec nevidím rozdíl,mám obě varianty světel a nikdy jsem neřešil problém. že některý motorky svítěj jak pohřební svíčka,to jo,ale jestli se světlohýbe s řidítkama nebo ne,to je mi jedno

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.8.2018 v 13:03 | Nahoru | #70924
nemako> Spíš to byl nezvyk při první jízdě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.8.2018 v 13:12 | Nahoru | #70925
Sema> a další věc kolikrát jedeš za tmy

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.8.2018 v 13:43 | Nahoru | #70926
Čmoud - já jezdil za tmy často zejména když byla rozumně teplá zima a dalo se na motorce do práce, kolikrát i dnes jedu za šera nebo tmy někam či odněkud. Nemusíme vzpomínat dlouho , nedávná jawajízda díky všelijakým zdržovačkám na zpáteční cestě taky od Uhlířskejch za šera a od Zásmuk potmě. Ale jezdím za tmy docela nerad, páč už v noci nevidím nejlíp .

(reakce na) Jawablázni

9.8.2018 v 13:49 | Nahoru | #70927

Bimbam> budeme ti přezdívat Night rider Já tak třikrát do roka jedu za tmy.

Naposledy editováno 09.08.2018 13:53:20

(reakce na) Jawablázni

9.8.2018 v 14:29 | Nahoru | #70928

Čmoud píše: Sema> a další věc kolikrát jedeš za tmy

já se tomu snažím vyhnout,protože většinou kličkuju mezi přemnoženou havětí lesní a polní takovej divočák by mi asi ukázal,kdo poletí dál

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.8.2018 v 14:31 | Nahoru | #70929

Sema píše: nemako> Spíš to byl nezvyk při první jízdě.


Ano, jde o zvyk. Já jezdím téměř denně z práce za tmy , většinou končíme mezi 2 a 4 hodinou nad ránem a těch 6 V / 25 W pionýra je dostačujících. Někdo by s tím v noci nejel, já si zvykl a když občas jedu na Adeniu, připadám si jak ve dne. O autě nepíšu, ted' v létě skoro nejezdím, za červenec jsem se Š 120 najezdil 76 km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.8.2018 v 15:04 | Nahoru | #70930
milan1963> při rychlosti,jakou vyvine pionýr by stačila svíčka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.8.2018 v 15:20 | Nahoru | #70931
nemako> i dobrá čelovka

(reakce na) Jawablázni

9.8.2018 v 20:13 | Nahoru | #70932
Čmoud> mám na ryby diodovou aku čelovku,která svítí víc,než všechny starý motorky. to by bylo pro bimbama,že by muto svítilo,kam kouká a nemusel by řešit blbosti

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.8.2018 v 22:06 | Nahoru | #70933

Verdom píše: pech.> Po třiceti letech v sedle a vyzkoušení kdečeho na sobě i kamarádech můžu říct, že univerzální hadry neexistujou. I drahý membránový za rok dva jsou naprd. Začnou v dešti protejkat a v hicu jseš v tom jak ve šprcce, jelikož ventilace třeba na naháči super, ale u kapotovanýho endura nebo skůtru je větrací otvor v aerodinamickém stínu pléga a větrá to mizerně. Daleko lepší je mít solidní a padnoucí motohadry a přes ně nepromok, kterej až zakuká, zmizí v popelnici a koupí se novej. Speciální kapitolou je kůže. Ta je v dešti na krátké přejezdy v pohodě, ale pokud se nadojí, schne děsně dlouho. Nemít krunýř, asi bych šel do něčeho co dělá modeka upwing. A do kufru nepromok a tradá. Za ty prachy asi solidní poměr cena/výkon. Měl jsem to na sobě a celkem dobrý a větrá to suprově.



Dneska mám za sebou skoro 400km v těch hitzech, samozřejme s plnou výbavou a pohoda... když na hadrech nešetříš, tak se nepaříš. Nepromokavost klimamembrán je dočasná, pro krátké přejezdy v dešti dobrý (půl hodiny, hodina) ale když bude chcát celej den, tak to tu vodu nakonec stejně pustí. Nicméně kvalitní klimamembrána je dobrá věc a pro běžné přesuny je to OK. Na parné dny, kdy stejně pršet nebude je lepší jí vyndat (u třívrstvých hadrů), její prodyšnost je pořád poněkud omezená, nicméně jezdil jsem přes deset let ve dvouvrstvé a šlo to, nicméně třívrsvá je lepší, větrá dokonale, mám na bundě větrání na rukávech, průduchy vepředu i vzadu. Kůži nechci, pro moje cestování má víc nevýhod než výhod, takže mám kožené jen rukavice a mám jich víc párů právě pro případ "nadojení". Další výhodou třívrstvejch hadrů je to, že klimamebránu nasadíš na jaře a na podzim, kdy prší co chvíli a v létě přes ty brutální hitze a za sucha jí vyndáš, jednak pro lepší ventilaci, druhak pro prodloužení její životnosti. Navíc jde u slušnejších výrobců do třívrstvých i dokoupit jako ND.

Modeka dobrý, měl bych trochu strach o otěruvzdornost těch prodyšných panelů... Navíc za ty prachy to ani nemůže být nic jiného než polyester a i ten sám o sobě je na třetinové odolnosti při běžné a polovičná odolnosti při zvýšené gramáži oproti základnímu polyamidu. Bunda z polyamidu, to je tak 5-6000+kč a jsou i dražší bundy z polyesteru.
Moje kůže a klouby ojsou mi příliš drahé na to, abych byl sedřenej jak kráva pro úsporuna ceně bundy z horšího materiálu, nebo přímo s bundou ve skříni, nebo se pro úsporu na ceně pařil.... Ano dobrá bunda stojí randál peněz, ale je to investice na dlouhá léta, takže jeden rok zabrečíš, ale pak se to rozpustí...

Naposledy editováno 09.08.2018 22:15:23

(reakce na) Jawablázni

9.8.2018 v 22:09 | Nahoru | #70934
duplo...

Naposledy editováno 09.08.2018 22:16:41

(reakce na) Jawablázni

10.8.2018 v 06:44 | Nahoru | #70935
pech.> Ale ty (pokud si teda jel na CB500 či Jawě) jseš ofukovanej násobně víc, než já na cestovním enduru . A o tom jsem psal. Že pak pomůže jen něco, co je děravý jak cedník. Letos jsem před cestou do spřáteleného Polska sundal z masky plexi a pravda, rychlosti nad 120 jsou už nepříjemný, ale ofuk horní části těla je takový, že se dalo jet i s koženou bundou a průduchama otevřenýma napůl. Na Jawě snesu mnohem větší hic, na druhou stranu s kapotovaným endurem jsem lítal u nás po Jizerkách bez vložky v motohadrech a neumrznul. ;) A s tím, že kvalita něco stojí souhlas, ale dost dám na lidi a zkušenosti než na to, že když něco stojí desítku musí být super a ono pak není.

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.8.2018 v 09:50 | Nahoru | #70936
Jelikož mě na Smolíkovi neustále zloběj blinkry co si blikaj frekvencí zcela závislou na otáčkách motoru, čili od frekvence baj voko 30/min při volnoběhu až po mihotání kolem 250/min při zhruba osmdesátce, devadesátce a nepomohlo ani zakoupení nového přerušovače blinkrů klasické palácké nebo jaké konstrukce ( což odstranilo tentýž problém třeba u Tasmánského čerta ) , dokopal jsem se konečně ke koupi vychvalovaného přerušovače blinkrů na felicii. Jenže ta hranatá plastiková krabička má tři vývody a jelikož nevím jestli to není třeba nějaké elektronické a když bych tam blbě dal některý ze dvou drátů tak bych to asi odpálil... tak počkám až do jawajízdy (bude-li) a on mi s tím Tonda třeba poradí Jen mi není jasný jak může fungovat na šestivoltu škatulka co má na sobě napsáno 12V. Ale asi to funguje když si to lidi chválí

(reakce na) Jawablázni

10.8.2018 v 10:18 | Nahoru | #70937
Bimbam> mám pocit, že tohle se tady už tak třikrát řešilo.Jsi další adept na Kafiho cenu Tam jak máš to další akce, tak je tam něco jako poznamenat, takže pro nás co máme hlavu děravou jak cedník je to super vychytávka a můžeme se k tomu kdykoli vrátit bez zakládání 5 vlákna na to samé téma

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.8.2018 v 10:22 | Nahoru | #70938
Bimbam> Ahoj Míro,
je to asi 14 dnů co jsem tenhle elektronický přerušovač z Felicie montoval do čz 175 477 místo klasického odporového, který kamarád odkouřil zkratem po týdnu provozu namontoval jsem mu 12 V Vape a je to v pohodě nezkoušel jsem ho na 6 Voltů, ale i při dvanácti voltech reaguje na zátěž a podle ní se taky změní frekvence blikání. Schema zapojení je na stránkách Vape Kroměříž na Jawa jízdě se na to můžeme podívat.
Tonda Zloun

Jawablázni

10.8.2018 v 11:00 | Nahoru | #70939
El Čmoudíno - no, třeba tobě je to jasný, mikliky s drátama, konektorama a klikátkama na počítači, já jsem spíš na tu kovařinu a parní lokomotivu, co si já vybavuju tak se tady jen psalo že ten feliciovej přerušovač je míň žravej na elektriku než klasickej váleček a doporučuje se dát na jawí či čezetí blinkry co maj problémy s frekvencí a množstvím elektriky od dynamka. Jestli máš na nějakým šestivoltu s dynamem zapojený tohle feliciový přerušovadlo tak mi spíš pomůže když napíšeš jak to funguje a jak to máš zapojený než výkřiky do tmy že se to tady už kdysi dávno řešilo

edit - pokud by to na 6V nemohlo fungovat, tož si ho schovám na dvanáctivoltovou Světlušku nebo na 12V simsona, jako syslát až to co tam přerušuje odejde do věčnejch lovišť

Naposledy editováno 10.08.2018 13:42:54

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.8.2018 v 11:25 | Nahoru | #70940
Bimbam-- na 12V Ti to nepofrčí,já mám el.přer. kterej je na 6V a i na 12V,takže nebudu muset měnit až dám Vape a tento přerušovač bliká zkrátka furt stejně,nezávisle na otáčkách,doporučuju ho tady furt,protože to fakt maká krásně a nikdo mne neposlouchá a furt kupuje ptákoviny.

http://www.motocheb....;utm_medium=referral

popřípadě ještě tento https://www.yacomi....st-3kontakty-6v-21w/

Naposledy editováno 10.08.2018 11:56:34

(reakce na) Jawablázni

10.8.2018 v 13:35 | Nahoru | #70941
Vlasťák1973> Vlasto, já Tě poslechl a koupil ho

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.8.2018 v 13:38 | Nahoru | #70942
Vlasťák - no jo, ty máš asi ledkový blinkry. To já nemám, mám klasický járovky 6V 15W.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.8.2018 v 13:40 | Nahoru | #70943

Bimbam píše: Vlasťák - no jo, ty máš asi ledkový blinkry. To já nemám, mám klasický járovky 6V 15W.



To je jedno (EDIT: teda jedno, pokud nekoupíš ten na 2A, až teď sem se podíval, co ti vlastně doporučuje). Ten elektronickej umí oboje. Já mám za 170 Kč, ten umí dokonce 6-24V. Mám ho na LED blinkry, ale když budu jednou chtít dát origo 4x21W, tak můžu.

(samozřejmě se musíš vyhnout těm, co jsou konstruovaný na malý proudy. Můj je dělanej na 10A)

Tady je to s přirážkou přes e-shop, ale určitě by se podařilo vygooglit toho kluka, co to vyrábí a ten to posílá za nějakých 230 s poštovným , jestli teda nepodražil.

http://www.mvdily.cz...ronicky-6-i-12-voltu

Naposledy editováno 10.08.2018 13:50:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.8.2018 v 14:14 | Nahoru | #70944

marauder píše: Bimbam> Ahoj Míro,
je to asi 14 dnů co jsem tenhle elektronický přerušovač z Felicie montoval do čz 175 477 místo klasického odporového, který kamarád odkouřil zkratem po týdnu provozu namontoval jsem mu 12 V Vape a je to v pohodě nezkoušel jsem ho na 6 Voltů, ale i při dvanácti voltech reaguje na zátěž a podle ní se taky změní frekvence blikání. Schema zapojení je na stránkách Vape Kroměříž na Jawa jízdě se na to můžeme podívat.
Tonda Zloun



Nereaguje na zátěž, možná na vibrace. AEV do Felicie jezdím na panelce s 12V Vapem léta a bliká digitálně přesně na volnoběh i v plných otáčkách. Mám ho zadrhovačkou přitažený uvnitř pod světlem k trubce tlumiče. Mezi trubkou a přerušovačem mám molitan.

(reakce na) Jawablázni

10.8.2018 v 14:43 | Nahoru | #70945
Bimbam> no a měl by si mít 6V 21W

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.8.2018 v 14:53 | Nahoru | #70946
Hele elektro docenti....prd tomu rozumím, ale nepomohlo by to to ???

https://etovar.eu/cs...onicky-6v-2x15w.html

https://etovar.eu/cs...onicky-6v-2x21w.html

(reakce na) Jawablázni

10.8.2018 v 15:33 | Nahoru | #70947
bimbo750> Rozumím tomu ještě míň jak Ty nebo Bimbam, elektrika je pro mně něco jako jaderná fyzika, jsem holt prodavač potravin s jen 8. třídami základky...ale ten odkaz, co jsi dal, zkusím. Do Populara. Tam by to mohlo jít ?? Levá strana mi bliká dobře, pravá jen svítí. Už na STK to měli za problém. Protože nevím co s tím, nechal jsem to býrt. Tohle elektronické udělátko by mohlo Populara vyléčit.

(reakce na) Jawablázni

10.8.2018 v 15:46 | Nahoru | #70948

Bimbam píše: Jelikož mě na Smolíkovi neustále zloběj blinkry co si blikaj frekvencí zcela závislou na otáčkách motoru, čili od frekvence baj voko 30/min při volnoběhu až po mihotání kolem 250/min při zhruba osmdesátce, devadesátce a nepomohlo ani zakoupení nového přerušovače blinkrů klasické palácké nebo jaké konstrukce ( což odstranilo tentýž problém třeba u Tasmánského čerta ) , dokopal jsem se konečně ke koupi vychvalovaného přerušovače blinkrů na felicii. Jenže ta hranatá plastiková krabička má tři vývody a jelikož nevím jestli to není třeba nějaké elektronické a když bych tam blbě dal některý ze dvou drátů tak bych to asi odpálil... tak počkám až do jawajízdy (bude-li) a on mi s tím Tonda třeba poradí Jen mi není jasný jak může fungovat na šestivoltu škatulka co má na sobě napsáno 12V. Ale asi to funguje když si to lidi chválí



Feliciovej mám ve smolíku, měl jsem ho kdysi ve 477 před instalací Vape, namontoval jsem ho kdekomu. Šlape i na 6v v pohodě. Využít lze i z kdečeho jinýho elektronickej přerušovač, kterej je s felicií záměnnej tj. AEV3001, u starších werků VAG má označení "21" . Zapojení je jednoduché. Vývod 49 je napájení + (na starém je to označeno +), 49A je výstup přerušovače (na starém označneo jako Z) a na třetí vývod 31 musíš dostáhnout kostru - zem - mínus. Já jsem si kostru vzal normálně pod šroubem na uchycení světla. Jelikož starému přerušovači na správnosti zapojení pinů + a Z nezáleželo, můzou bejt blbě a je třeba si ověřit kde je + a kde je výstup. Já ho využil protože jsem to měl a po prozkoumání obsahu a přesvědčení sama sebe že by to fungovat mělo jsem to vyzkoušel a ověřil že je to funkční. Pokud žádný přerušovač nemáš, můžeš zakoupit i provedení 6V které se běžne nabízí. A proč to funguje? protože přerušovač obsahuje astabilní klopný obvod, který je buď řešen dvojicí tranzistorů s několika pasivními součástkami (staré VAG werky) nebo integráčem NE555, jenž si vystačí s napájením 5V a to relé má takovou rezervu že se přitáhne i tak.Výhodou feliciového přerušovače je to, že jej mají v šuplíku v každých autodílech za tři stovky a funguje skvěle.

Jawablázni

10.8.2018 v 17:42 | Nahoru | #70949
Ještě k těm světlům a k lidem, kteří vyrábějí motorky a používají selský rozum (tu Kehajovu poznámku do kamene tesati) - na tom mém XRku - endurku od Hondy - je přední reflektor s výkonem nejakých 35W, nehalogenový - podle výkonu nic moc, ale...
Tlumené světlo totiž svítí do tvaru písmene "T" a ta příčka toho písmene způsobuje to, že vlastně vidíš přesně tam, kam potřebuješ...
Když jsem na tom jel potmě poprvé, byl sem docela překvapený, jak taková motorka s takovů hromničků može fungovat a že se s tým jede docela fajn...když třeba zpomaluješ, tak mimoděk pajtluješ řídítkama a u mnoha strojů se docela lekneš, co v tem kuželu světla naráz uvidíš.
Tady ne, páč to svítí pěkně doširoka...a tam, kde právě potřebuješ vidět...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.8.2018 v 17:53 | Nahoru | #70950
Čmoud - byl jsem nucen naondit játrovky 15W, páč při volnoběhu a stání na křižovatce a blikání na odbočení s 21W se stávalo že motor scípl na nedostatek proudu. Dynamo je tam to, které bylo u tebe a nechával jsi ho někde seřizovat - ono to zlobilo už před tou generálkou motoru. Tak v dynamu jako takovém bych chybu nehledal a šel jsem tedy cestou snížení zátěže.

Pech - tak jsem si došel do kovárny pro tu krabičku plastovou se třema vývodama a skutečně je tam zezadu 49, 49a a 31. Není to teda AEV, je tam napsáno cosi jako WEHRLE 54 237 012 Flasher 12V 2(4)x21W + 0W....4W Made in Tunesia PA6 6 GF30 a v kroužku E24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist