paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.6.2018 v 20:47 | Nahoru | #69841
Jirka: To mi řekni co to je za servis když neumí zapojit nejjednodušší elektrický obvod
Pokud ostatní funguje, tak měřák do ruky a jedem. Stačí dva dráty a žárovka. Jeden drát chytni na kostru. Dalším budeš hledat kde žárovička svití. A pudeš od spínačky přes přepínač potkávací/dálky až do patice žárovky. Pokud tam najdeš napětí, zkoukneš kostru světla. A čert by v tom byl. Pro elektrikáře práce na 10minut nic na tom ale není, nekope to, nemusíš se toho bát.

Nemako: Je to marný, je to marný, je to.... Na jednu stranu Milana chápu, ale na druhou jej nechápu. Mít vozový park jako on a muset akutně na SK řešit jednu věc, byl bych ještě dnes na cestě. S autem jen o pár let mladším než jeho Škodovka jsem za den otočil těch 800km a ani jsem nebyl moc unavený. Navíc jsem sežral míň benzínu i oleje
Že jezdí škodovkou, dejme tomu. Že v ní vozí rodinu, noo... Že s ní jezdí po dálnici 80 a odmítá se přizpůsobit tomu že přecijen doba pokročila, a je fajn že on je retro ale 99% lidí kolem něj tím trpí... to už je takové... bezohledné. Mě taky v sobotu ukecával kámošmať jedem trabantem do Berouna po dálnici, že mi koupí dálničku, ale než dělat brzdu provozu na dálnici kde fakt těch 130 maximálně dosahnu ale neudržím, to jsem radši jel po staré 90 a nikoho jsem neomezoval

(reakce na) Jawablázni

12.6.2018 v 20:57 | Nahoru | #69842

nemako píše: mám pro tebe dobrou radu,nejspíš zbytečnou,ale přemýšlej o tom. nech si pro radost populára,zbylý popelnice prodej,dokud to jde,dojdi do krámu a kup si auto,třeba hundáje ix 20 s nějakým rozumným motorem a rozumnou výbavou a začni jezdit normálně,jako člověk. je jen otázkou času,kdy tě někde smete kamion a budeš na sekanou. s tvým nájezdem budeš mít do smrti po starostech s autem,nebudeš furt krmit servisy,kterým evidentně hlavně s tou astrou děláš rybu,v zimě pojedeš v teple,v létě v chladu,bez přelaďování rádia a jinejch vychytávek,prostě jako v jedenadvacátým století.



Svatá pravda. Š120 pro denní ježdění už není, dílů je málo, kvalita pochybná, servisy s tím nechtějí nic mít a Milan si to sám nespraví... Astra věčně hnije v koutě bez pohybu. Tzn. oba ty werky jsou celkem k hovnu, když jsou bez využití...

S novou motorkou je to stejné, má novou motorku a stejně furt honí péraka a kozídechy, J660 opět hnije v koutě.... donedávna především vinou toho jaký je to díky kvalitě made in Jawa intergalaktický sráč, od opravy Hrnousem jen tak, protože tomá jen na repre a ve skutečnosti se mu na tom jezdit asi ani nechce.... Já zase nevěřím tomu že by byla J660 ergonomicky natolik špatná aby nebyla lepší než pérák, který má posez v emryonální poloze a dobrodružné jízdní vlastnosti.

Buď je to vrozený masochismus a vtělěná naivita, nebo vzdor chcát proti větru ať to stojí co to stojí, aby si bylo na co stěžovat.... (takhle smýšlejí ženské poměrně často)....

Tzn. uspokojivá konfigurace je 1 werk pro zábavu (popular) a 1 verk pro každodenní použití (ať už je to co chce....) to samé u motorek... Vidím to sám na sobě, mám dobrou motorku, která ve všech parametech jasně převyšuje ty dvě ostatní... potom mám starý werk, který mi umožňuje účastnit se vete akcí a ten třetí je mi úplně nahovno... koupil jsem si ho kdysi jako splněný sen, jednorožce co hned tak někdo nemá... ale co s tím, když už na tom ujedu pár stovek km ročně a stejěn se rád vrátím do náruče vetšího a modernějšího stroje -plné výkonu, komfortu a spolehlivosti..... ¨

Takže Roadster bude na prodej, je bez využití....

(reakce na) Jawablázni

12.6.2018 v 21:14 | Nahoru | #69843
skodovak> No víš ten jejich šéf si to představoval že přikurtí upadlý drátek pod prvním krytem. Když jsem teda viděl že na to nemají -po dvou hodinách od předávky tel. atˇ si pro to přijedu navrhl jsem atˇ čenžnou ložiska v kolech. ......No ale to by se musel sundat blatník -světlo už bylo dole. A vy chcete i vzadu.... Říkám tak sundat zadní kolo snad umíte ne ....Naštěstí jeden mechanik uměl. Sice dost šroubků povolených, řetěz přešponovaný ale beru byl mladý a učí se. Jsem časově v presu na stavbě a tohle mě pomohlo. Určitě lepší než motoslužby nedaleko kde se majiteli říká motořezník Robert. Ale svět je krásný Kim a trumpentka jsou skoro kámoši halelůja radujme se.
Baterka v moto se oživuje zásadně zavřená .

Naposledy editováno 12.06.2018 21:16:39

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.6.2018 v 21:15 | Nahoru | #69844
Jirka 4137 : mám dojem že dneska v motoservisech tyhle obyčejný motorky už neznaj, neuměj a nechápou je. Je to pár let co jsem pořídil Tasmánskýho čerta a za pár grošů - jenom proto, že pán co mu to spadlo do dědictví tomu za mák nerozuměl, tak to dal do motoservisu - bazaru , ať to opraví a prodaj. Bylo to dlouho na "krámu" cena klesala ale nikdo do toho nešel - protože prodávající nebo mechanik každýmu řekl že je to rozbitý a nejde to opravit. Tak jsem za majitelem došel, domluvil se s ním, on řekl krámskejm že si pro to přijdu aby to nemuseli vozit k němu a já zase od něj - Baterku tam ještě nabili , já to vytlačil ven a udělal pár jawích kejklů a mikliků a ono to párkrát škytlo a pak nastartovalo no a těch pár kiláků jsem na tom domů dojel už docela rozumně. Doma jsem to pak ještě trochu seřídil a dodneška to jezdí. Bylo tam jen pár drobností a je mi divný že na to nepřišli - volnej kabel u pojistky, povolený šroubky u kladívek a spečenej bordel kolem elektrody svíčky. Když jsem tam na tom před krámem chvilku kutil přišel tamní mekánik a co že to dělám, jak to dělám, že se v tom hrabali už tři ale ani jeden to neuměl rozhejbat. Přitom je to motoricky běžná třinda 634 .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.6.2018 v 21:19 | Nahoru | #69845
Bimbam> S tím co umím by mě hanba fackovala otevřít si motoservis. Když ale vidím ten materiál okolo mohl bych jim dělat generálního ředitele.
Nebudu ale jenom nadávat. Moc mě potěšili kluci od Wemota poudra s jehlama na FZS v supr kvalitě za nej. cenu. Takto si představuju profi přístup.
Sousedi ze Hvozdné otevřeli motomůzeum. Myslím že je na co mrknout.
http://hornipodrevni...ea-motoklubu-hvozdna

Naposledy editováno 12.06.2018 21:43:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.6.2018 v 22:13 | Nahoru | #69846
Jirka4137> Hergot ten magneťak bych potřeboval, potřebuju zkopírovat pár záznamů z pásek ale nemůžu sehnat nic funkčního.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.6.2018 v 01:12 | Nahoru | #69847
kehaj> mám tu slušný autoradio s kazetou a snad i výstupem

(reakce na) Jawablázni

13.6.2018 v 02:59 | Nahoru | #69848
Jirka4137> Dobrý tip k návštěvě. Jen vidím na obrázcích pár věcí, které běžně používám - jsou staré, ale slouží, tak odmítám nové.
Pech : netvrdím, že J 660 má špatnou ergonomii, ale ten posez na pérákovi mi prostě vyhovuje víc. Po 2 hodinách jízdy na 660 cítím zadek, což u péráka neznám. Nejspíš je to tělesnou stavbou každého člověka. Ideální pro mně je ale J 350 / 640, ta je naprosto perfektní.

Naposledy editováno 13.06.2018 03:04:04

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.6.2018 v 06:36 | Nahoru | #69849
Milane 1.6 díky starým rozvodům chrastit nemůže - ta má řemen. Při starém rozvodu chrastí jen deriváty 1.3. Málo kdo je mění, protože motor jen zhluční, ale jede dál. Já ten zvuk nesnáším a dělal jsem je ve 120 000Km. Vnitřek kapoty jsem opatřil filcem s 1.9D a ta třináctka je tak tichá, že si každý druhý myslí, že tam je jiný motor...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.6.2018 v 08:02 | Nahoru | #69850
MartinED250> Filc myslíš nad motorem ? Že bych si udělal nějaký tuning mojí Fabie 1.4 OHV.. :) Jinak chrastící rozvody sem dělal měsíc zpátky,. 160 000

Jawablázni

13.6.2018 v 08:25 | Nahoru | #69851
tak on ten filc nebyl jen na 1.9 , ale i na lepších/vybavenějších verzích u ostatních motorů..

(reakce na) Jawablázni

13.6.2018 v 08:36 | Nahoru | #69852
pech.> Dík za nabídku to mám na Sausforku taky potřebuju kotoučák.

Jawablázni

13.6.2018 v 09:23 | Nahoru | #69853
Kehaj - hergot, žes neřekl, měl jsem TEchnicky SLAbou B 101, stejnou jako je na tom obrázku. Zůstala v Plaňanech na půdě. Pásky z Port a Horního Jelení jsem dávno poztrácel a rozpůjčoval a vlastně jsem ten kotoučák už hodně let neposlouchal. Tak skončil na půdě....a barák se před rokem a půl prodal i s ním

Jirka - obrázek číslo 6 - to vypadá jako stará Alma na 120V s fotodiodou na snímacím zařízení zvukové amplitudy z filmu a elektronkovým zesilovačem .

Jawablázni

13.6.2018 v 09:59 | Nahoru | #69854
Hrnous- dá se koupit odhlučňovací sada buď přímo na Fabku nebo uni a vystříhat,já to měl na Fabce u HTP a na Felině a v nebližší době to koupím na Renaulta,je to hodně znát

http://stresni-nosic...bia-fabia-combi.aspx

Naposledy editováno 13.06.2018 09:59:27

(reakce na) Jawablázni

13.6.2018 v 10:12 | Nahoru | #69855

hrnous píše: MartinED250> Filc myslíš nad motorem ? Že bych si udělal nějaký tuning mojí Fabie 1.4 OHV.. :) Jinak chrastící rozvody sem dělal měsíc zpátky,. 160 000

Ano, nad motorem v kapotě.

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.6.2018 v 11:59 | Nahoru | #69856
Jirka: Kdybys bydlel blíž, tak už to máš opravený. Pro kamarády z okolí jsou podobné poruchy otázkou zastavení na kafe
Nesouhlasím s tím že "dnešní servisy tomu nerozumí". To lze říct u kladívkového zapalování či regulaci dobíjení s dynamem. Ale ať chcem nebo ne, princip funkce světel, motoru i šponování řetězu (a dalších 1000 operací) se skutečně nezměnil. Stejně jako princip nastavování karburátoru u auta z roku 1990 je stejný jako u předválky - nesmíš ale vnímat seřizování jako otočení šroubkem X o 2.5 otáčky, nýbrž přemýšlet nad konstrukcí karbce.
Spíš tady jde k neochotu a neodbornost - takový nejmenovaný autorizovaný servis po kterém už jsem opravoval nemálo věcí investuje velké peníze do kvalitního vybavení (což je správné) a reklamy formou autorizace pro danou značku (což taky není špatné). Ovšem personální politiku má špatnou a tedy kdo do něj pude dělat za 20 hrubého? Za 20 hrubého dělaj výměnáři dílů (diagnostika vyhodí chybný modlul zapalování tak odpojí štekr, vymění modul a chybu smaže, neřeší zda jiskru dával nebo ne) čerstvě po vyučení. Kvalitní mechanik či karosář si nechá zaplatit víc ale výsledek je taky někde jinde. Princip oprav na Leganze třeba je stejný jako jako u Škody 120 akorát člověk musí víc znát. Už jsem si opravil spoustu věcí co jsou údajné "neopravitelné, nerozebiratelné". U skůtra to je stejné, kohout paliva Jikov či fajfkanz Jawy slouží dobře. U žádného ze svých strojů nehodnotím původnost dílů ale jejich funkčnost. Brzdový válec Trabant je šmejd tak tam mám valec ze škody 120, a funguje. Ovšem takovej Milan by mě z případné testace veterána vyhodil stejně jako kámoše co má na trabantu kotoučové brzdy z feldy. Že to vozidlo brzdí bezpečněji? To je jedno, má to být původní, ne dobrý

(reakce na) Jawablázni

13.6.2018 v 11:59 | Nahoru | #69857
MartinED250> Máš pravdu, nejdříve měl 1,6 , ted' má 1,3 a ta chrastí. Taky se mi ten zvuk nelíbí, ale bráchovi to nevadí a říká, že do 300 tisíc to musí vydržet. Jenže on je můj opak - nestará se, auto špinavé až na střeše, pro případné opravy volí vždy servis - i když je strojař - a tady platí, že kovářova kobyla chodí bosa.
A já chválím Jawu 20, resp. její plechy. V noci přímo lilo, já jel po dlouhé době z práce v dešti - a nohy v suchu.

Jawablázni

13.6.2018 v 12:05 | Nahoru | #69858
Milan - neříkej že máš revmaplechy nad nohama - čili nahoře někde u řidítek . Přece když prší tak ti zákonitě musí týct na nohy zvrchu ne?

(reakce na) Jawablázni

13.6.2018 v 12:09 | Nahoru | #69859
skodovak> Napsal jsi to sice hezky, ale původní myšlenku jsi pokroutil. Vozidlo otestované jako historické není určeno k běžnému provozu ! Předpokládá se, že najezdí pár set kilometrů ročně a tak se ( ač je to možná diskutabilní ) v první řadě hledí na historickou původnost. Trabant s kotoučovými brzdami je neotestovatelný . Jde o podstatný zásah do původní konstrukce. Když s ním ale běžně jezdí, tak ani z podstaty zákona není důvod ho testovat.
Moje Š 120 je stará 38 let, takže věk by na testaci měla a je v původním stavu. Přesto jsem si ji - i jako předseda test. komise- neotestoval. Jezdím s ní běžně a otestovat jí by bylo proti smyslu zákona.
Bimbam : boty

Naposledy editováno 13.06.2018 12:11:11

Jawablázni

13.6.2018 v 12:38 | Nahoru | #69860
Milan: Testace tzv malá je dneska jediným způsobem jak nedostat za nabourané auto pětikilo na ruku se slovy "vždyť je to jen škodovka" či jak neplatit ekovýpalné
Já osobně jsem rád za úpravy zákona kolem vozidel na veteránských značkách. I když to auto najezdí pár set ročně, musí umět bezpečně zabrzdit. Viděl jsem na srazech celkem dost leštěnek na zelených značkách, které sice byly původní, ale po technické stránce bych se s tím bál jet.
Jo jinak ty kotoučové brzdy jsou problémem i na STK protože to není pro tohle vozidlo schválené a schvální by stálo individuálně majlant.
Ač mám rád veterány a stará auta, jsem zastáncem toho, že když dnes chci s veteránem na silnici, musím brát v potaz že jsem "hostem" v moderním provozu a tedy chovat se tak, abych nebyl pro lidi kolem sebe i sebe samého nebezpečný. Ano, volba zda se připoutám či si vemu přilbu by dle mě měla být na řidiči, a ne diktovaná státem který ví co je pro všechny nejlepší. Ale zrovna denní svícení bych bral jako důležitý aspekt. Pro odpůrce denního svícení: Bydlím v zatáčce, kde přo výjezdu ze vrat vidím doprava jen asi 20-30 metrů. Je tam zrcadlo. Silnice je celkem rušná. V dobách kdy se jezdilo bez světel tam jezdilo pár aut za den a byla to uzoučká cestička. Dnes celkem dost kamionů. V zrcadle je vidět světla auta celkem včas, pokud jede předepsaných 50. Pokud však jede rychleji, je vyjíždění celkem zábavné. Pokud však nesvítí.... Pokud tedy někdo má pochybnosti o přínosu denního svícení, nabízím možnost předvést bezpečné vyjetí ze dvora na silnici s tím, že zprava pošlu pár aut s vyplým osvětlením.

Jawablázni

13.6.2018 v 14:00 | Nahoru | #69861
Já bych vyjel ze vrat doprava a hotovo

Jawablázni

13.6.2018 v 14:03 | Nahoru | #69862
Milan - No jo, to mi nedocvaklo Dneska to do ranního mrholení vyhrál timťon - byl nejvíc na kraji a nejlíp vytáhnutelnej z dílny

Jawablázni

13.6.2018 v 18:07 | Nahoru | #69863
TADY ještě pár fotek a video z Let. dne v Rakovníku.

(reakce na) Jawablázni

13.6.2018 v 18:50 | Nahoru | #69864
tak karbec u předválky a auta z devadesátek je úplně jiná kategorie, předvályk mají většinou karburátor jednoduchý, lterý pak přežil tak do konce 60. let (v motorkách Jawa až do 90. ) kdežto karbec aut z devadesátek je malej orloj, kdy je kolem toho základu navěšenej ekonostat, obohačovač, několik podtlakových membrán ovládajícícíh druhou komoru, složení směsi, volnoběh, studený chod řešený další membránou, bimetalem a předehřevem... tam už se musí přemejšlet jinak a víc než jestliej to ucpané nebo ne a jestli je to bohaté tak hneme s jehlou tam a když chudé tak onam... protože se všechny ty hejblata navzájem ovlivňují....

Jawablázni

13.6.2018 v 21:42 | Nahoru | #69865
Pech: Jo, a ve finále se snáz řeší ten karbec z 90.
Když vemu primitivní karbec z trabanta z počátku výroby, kde není nic než obvod běhu naprázdno a klapka s rozprašovačem (Venturiho trubice) plus obvod sytiče, a pak vemu karbec z konce výroby, kde máme to samé mínus sytič plus obvod obohacovače, ochuzovací okruhy, a různé kravinky... lépe se nastavuje ten z konce výroby. On ten starší typ karbce jde nastavit jen pro úzké spektrum parametrů, kdy v případě že seřídím karbec pro dokonalou funkci při škrtící klapce otevřené napůl, a otáčky téměř v maximu, nebude mi chodit na nízké otáčky a třeba jen opřenou nohu o plyn. Tyhle nedokonalosti u novějšího a složitějšího karbce vyladíš snadno, snadno zjistíš že ti nechodí dobře jeden přechodový obvod a můžeš jej zvlášť nastavit. U toho staršího ti nezbývá než hledat zlatý střed. Toho jsem dosah až po 1000km testovacích jízd (do práce 40km, kontrola, seřízení, z práce 40km, kontrola a seřízení znovu). Při tom člověk poznal spoustu kravinek, jako je otvor pro přechod z obvodu volnoběhu na obvod hlavní trysky, že v příručkách a na fórech se píše spousta nepřesností, že nastavování plováku podle příručky šuplerou je k ničemu když dva plováky maj hmotnost rozdílnou o tolik, že čára ponoru (a tím hladina) se značně mění. No a když už člověk přejde od uživatele (seřízení utažením šroubku a následným povolením o X otoček) spíš k diagnóze magor, kdy si měřím měrkama velikosti kanálků a počítám v různých cyklech motoru co se tam děje... moderní karbec už mi přijde stejně složitý, ba dokonce jednodušší, neb tam kde u starého mám pevně navrtaný kanál, u nového je ladící šroubek kterým svedu to nad čím u starého mohu tak leda zavřít oči Ale pravdu máš, u nového karbecu je potřeba taky znalost nějaké té elektrotechniky a trochu víc přemýšlet o souvislostech. Ale princip bude u karbeců vždy stejný.

(reakce na) Jawablázni

13.6.2018 v 22:20 | Nahoru | #69866
skodovak> No nechybělo moc a kousek od tebe jsem bydlel. Děda Plzenˇák narozený někde u Rokycan a otec v Plzni práce je ale odvedla do Prahy. Občas ještě jezdím k rodině do Přeštic.
Jako neelektrikář na čz-cagivu s elektrikou ducati mrknu jen nevím kdy.
Milane to sedlo na adeniu je kompromis. Většina enduro motorek má úzké nepohodlné sedlo. V terénu se na motorce stojí a sedlo je tam tak nějak navíc, u Japonců to není lepší. Švagrovi jsem ho nechával na Hondě přešít na vyšší a širší. Mám schopného čalouníka a není drahý.
K dennímu ježdění veteránem. Ono záleží na tom kdy a kama člověk jede. Dlouhé trasy mě u formana vadí méně než motat se po semaforech ve Zlíně. Tam je sranda jak chce každý předjíždět jen co vidí fáčko a ve finále končí za mnou . Většinou spěchám.....

Jawablázni

13.6.2018 v 23:08 | Nahoru | #69867
Šak taky Forman nejni žádnej veterán,ale starší auto moderní koncepce která se defacto používá dodnes jen vylepšená,když pominu bezpečnost oproti mladším vozům tak s Formanem klidně projedu republiku křížem krážem i s rodinou a vím ,že pojedu v pohodě, protože to pojede skoro nastejno jako auto o deset let mladší,ale nedovedu si to představit ve Škodě 120 ikdyž na své škodověnky vzpomínám rád.

Jawablázni

14.6.2018 v 00:25 | Nahoru | #69868
Tak favorit proti š 120 zaznamenal neobyčejný posun ve všech směrech jako je prostor v kabině, ergonomie, průběh výkonu motoru, predvidatelnosti jízdních vlastností a celkově snížení nároků na shopnosti a zručnost řidiče, odbourání nutné údržby.

Favorit je auto, se kterým může normálně jezdit i dnešní absolvent autoškoly. Prostě přijde, vrazí tam klíč napoprvé to bez jakýchkoli kejklí ihned chytne a poběží, za jizdy se to bude chovat tak jak je zvyklý, nemá to problém ani s dlouhými trasami, ani s dálnicí, včetně udržení trvalé rychlosti na povoleném maximu, takže to není žádnej coural. Byl to plnohodnotný konkurent vozidel ze západu svojí velikosti, objemu motoru a ceny.... jejich základní verze dokonce mírně převyšoval výkonem, petikvaltem a pětidveřovou karosérií v základu.

Š 120 potřebuje znalého a citlivého řidiče, co zná její vrtochy a kejkle a údržbaře co ví co dělat aby zůstala spolehlivou.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.6.2018 v 01:04 | Nahoru | #69869
Nemá Adenium stejný sedlo jako J 640?

Jawablázni

14.6.2018 v 01:06 | Nahoru | #69870
Jirka: Když tak písni, pokud máš FB nebo případně po telefonu, když to budeš řešit. Ať už já nebo Pech ti jistě rádi poradíme a uvidíš že na tom nic není

Pech, Vlasťák, Jirka: Favorit je v dobrém stavu taky velmi dobré auto. Vono kdyby Milan měl tu škodovku ve vynikajícím stavu (po funkční stránce) a jezdil s ní třeba jako kamarád tady z Plzně (má 105ku a jsou lidi co mu nestačí ani na přivaděči, kde ji pravidelně rozdráždí na rychlost ostatních moderních vozidel), je to jiná. Každopádně škoda 120 je stejně bezpečná jako dnešní moderní auta - každý čelní náraz zastaví motor
K dennímu ježdění veteránem když je i jiná možnost - do práce jezdím do Stoda. To jest kolem Plzně cca 40km. Do města ale jen nakouknu u Olympie a zase vyjedu na Dobřany. Skoro furt jen jedu a jedu přes prdelky a to rychlostí nebrzdící předpisově jedoucí účastníky kolem mě. Ale teď jsem tři dny jel Leganzou, protože přecijen plyňák je levnější než benzíňák na ten nájezd 80km denně. Trabim jsem jel pak večer do Plzné za kámošem. Teď pojedu zas trabíkem protože Legou pojede zítra kámoš pro flašky CO2 do mésta. Ač sám trabantista s vlastním trabantem, s tím mým se prý do města bojí ale do práce s ním teď dva dny jezdil a prý pohoda, ale má to 4 kilometry do vedlejši vsi.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist