Zatím se většinou poukazuje na jejich dnešní nevýhody - hlavně vysokou cenu, menší dojezd, dlouhou dobu "tankování", absenci toho "jediného správného" zvuku spalovacího motoru atd.
Ale co výhody?
Již z principu mnohem menší poruchovost, mnohem menší časové a finanční nároky na údržbu (odpadá např. výměna motorového oleje a filtru, zapalovacích svíček, seřizování ventilů, podtlaků apod.), nulové exhalace, tichý chod, absence převodovky nebo variátoru...
Umíte si sami sebe reálně představit, že fungujete spokojeně v symbióze se dvěma motoricky různými motorkami v garáži - jedna nostalgická klasika se spalovacím motorem, a druhá "užitková" s elektropohonem, na takové to domácí žvýkání?
Kdy myslíte, že přijde ta doba, že se začne i na našich silnicích objevovat stále víc a víc elektromobilů a elektromotorek?
Za dva tři roky, za pět let?
A kdy se bude prodávat více nových elektrovozidel než nových osobních vozů a motorek se spalovacími motory? Za deset let, za patnáct?
2 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek
Pokud jde o výpočet, nejjednodušší je termodynamický, nemusíš nic odhadovat, prostě vyjdeš ze spotřeby, tu každý dobře zná, a zbytek je prosté násobení a dělení.
Spotřeba Feldy 6 l/100 km (jezdil jsem dlouhodobě za 5,7), to jsou 4,5 kg benzínu, účinnost spalovacího motoru a hnací soustavy do 30%, tj. při 100% účinnosti by to bylo 1,5 kg benzínu na 100 km, výhřevnost benzinu je 10 200 kJ/kg, tj. na ujetí 100 km potřebuješ 15,3 MJ. To je 15,3 x 10 na 6/ 3600 = 4,25 kWh. Nevím jak vy, ale já mám noční proud za 2,10 Kč, takže vychází 9 Kč na 100 km. Samozřejmě menší motorka má skoro stejný odpor vzduchu (zvyšuje spotřebu), jen je lehčí (snižuje spotřebu), ale zas má ztráty v aku a regulátoru (zvyšuje spotřebu), tyhle faktory se mohou vzájemně vyrušit - to je jediný odhad, kterého jsem se dopustil. Nikdo tady nemůže popřít, že 6 Kč/100 km je reálná hodnota. Pokud jste v paneláku, tak 12 Kč, pokud bude mít elektromotor a převod účinnost jen 80%, tak jste na 15 Kč, ale to je maximum, přes které si dovolím tvrdit, že se nedostanete.
rrss>Ke spotřebě - určitě to nebude 6 Kč/100 km, ale taky to bude méně než 1 Kč/km, což jsou náklady na LPG auto bez započtení gum, revizí nádrže atd.
Pokud jde o výpočet, nejjednodušší je termodynamický, nemusíš nic odhadovat, prostě vyjdeš ze spotřeby, tu každý dobře zná, a zbytek je prosté násobení a dělení.
Spotřeba Feldy 6 l/100 km (jezdil jsem dlouhodobě za 5,7), to jsou 4,5 kg benzínu, účinnost spalovacího motoru a hnací soustavy do 30%, tj. při 100% účinnosti by to bylo 1,5 kg benzínu na 100 km, výhřevnost benzinu je 10 200 kJ/kg, tj. na ujetí 100 km potřebuješ 15,3 MJ. To je 15,3 x 10 na 6/ 3600 = 4,25 kWh. Nevím jak vy, ale já mám noční proud za 2,10 Kč, takže vychází 9 Kč na 100 km. Samozřejmě menší motorka má skoro stejný odpor vzduchu (zvyšuje spotřebu), jen je lehčí (snižuje spotřebu), ale zas má ztráty v aku a regulátoru (zvyšuje spotřebu), tyhle faktory se mohou vzájemně vyrušit - to je jediný odhad, kterého jsem se dopustil. Nikdo tady nemůže popřít, že 6 Kč/100 km je reálná hodnota. Pokud jste v paneláku, tak 12 Kč, pokud bude mít elektromotor a převod účinnost jen 80%, tak jste na 15 Kč, ale to je maximum, přes které si dovolím tvrdit, že se nedostanete.
Ahoj,
píšeš, že "Nikdo tady nemůže popřít, že 6 Kč/100 km je reálná hodnota", ale Ty sám to popíráš už hned na úvod svého příspěvku: "Ke spotřebě - určitě to nebude 6 Kč/100 km, ale taky to bude méně než...".
Jinak nekontroloval jsem sice tu výhřevnost benzínu a další převody, ale ta (rychlá orientační) úvaha jít na to skrzevá termodynamiku (samozřejmě se započtením účinnosti) je velmi elegantní a principielně správná.
Ale té energie bude potřeba opravdu o něco víc než jak to jednoduše vychází přímou úměrou - jinak by se totiž při jízdě do malého kopečka jelo jenom krokem a ve větším stoupání by se vozidlo zastavilo a majitel takové motoricky poddimenzované stokilové elektromotorky by musel shánět volský potah v nejbližší vesnici... Kdyby tomu tak nebylo, pak by i v té Feldě býval stačil motůrek ze silnější sekačky na trávu nebo motorové frézy namísto stávajícího cca 40 kW motoru.
A druhá věc - v reálu je do té baterie opravdu nutno naládovat mnohem více energie než jí nakonec spotřebuje elektromotor. A ještě více jí bude nutno předtím odebrat z elektrické sítě (a samozřejmě zaplatit) při nabíjení té baterie.
A ta disproporce je dost velká, a tím větší, čím rychleji bude snaha nebo potřeba tu baterii dobít. Tepelné ztráty při těch elektrochemických procesech (a to se netýká pouze procesu nabíjení, ale v ještě vetší míře procesu vybíjení velkými proudy) jsou trvale značné a rovněž nabíječka pracuje s nějakou a ne zrovna ideální účinností.
Toto vše je potřeba do toho zahrnout - v praxi se ukazuje, že na jednu kWh mechanické energie vynaloženou elektromotorem na zvýšení kinetické energie (na zrychlení vozidla resp. motorky), na zvýšení potenciální energie (laicky na jízdu do kopce) i na to pouhé udržení vozidla (motorky) v rovnoměrném pohybu po rovině (překonávání valivého odporu a odporu vzduchu) je předtím zapotřebí pohonný akumulátor dobít minimálně dvojnásobnou energií, a v případě starších baterií i ještě větší. Dalším aspektem je skladovatelnost té elektrické energie (viz samovybíjení) a dlouhodobá stabilita parametrů.
Tohoto všeho jsou si "z běžných smrtelníků" již delší dobu dobře vědomi např. RC modeláři - hlavně u elektropohonu (modely letadel, aut a lodí) je okolo účinnosti regulátorů a motorů a jejich optimální volby a souhry, jakož i té "alchymie" ohledně nabíjení a skladování akumulátorů celá věda.
A něco jiného je nový akumlátor, něco jiného je akumulátor po řekněme 20-30 cyklech a něco úplně jiného je 2-3 roky starý akumulátor po stovkách cyklů. Mění se jak vnitřní odpory, tak dílčí kapacity jednotlivých článků, tak celková nevyváženost (baterie se postupem doby stále víc odlišuje od ideálu v době uvedení do provozu).
Praxe je trochu jiná než jak by se na první pohled mohlo zdát.
Čili vyjdeme-li z Tvé energetické potřeby mechanické energie 4.25 kWh (já jsem ji odhadoval na 5 až 8 kWh dle technického stavu motorky, celkové hmotnosti, jízdního profilu a hustoty provozu) a navýšíme ji o ty diskutované ztráty na cca dvojnásobek, dostáváme se u Tebe na cca 9 kWh (u mne na 10 až 15 kWh) odebraných ze sítě.
Nejsme tedy myslím nějak zásadně v žádném rozporu, pouze ohledně výsledné ceny se pochopitelně lišíme. Ty jsi uvažoval cenu za noční proud 2.10 Kč/kWh, já cca 5 Kč za (jak jsem již uváděl) nezvýhodněný denní proud, který má každý běžně doma.
Pak bys Ty zaplatil cca okolo 20 Kč za tu 100 km jízdu, já bohužel minimálně těch 50 Kč.
Editace překlepů.
Naposledy editováno 23.10.2010 12:30:38
1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek
Na druhou stranu na čínské Yuki 350 mám skoro 10 tisíc km a spotřeba je 2,9 - půlka spotřeby Feldy, takže se pak dostanu na "12 Kč v paneláku" / 2 tj. těch 6 kaček u mě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výhody elektromotorek
rrss>Na druhou stranu na čínské Yuki 350 mám skoro 10 tisíc km a spotřeba je 2,9 - půlka spotřeby Feldy, takže...
Já Ti rozumím, co tím chceš říct.
Ale přestože třeba u své 4T dváci mám spotřebu oproti té "srovnávací" Feldě dokonce téměř pouze čtvrtinovou (1.6 až 1.8 l/100km), a to i při mé hmotnosti a rozměrech, tak po reálných zkušenostech s celým tím zázemím elektropohonu už nejsem ohledně superláce u elektropohonu takový optimista.
rrss>...takže se pak dostanu na "12 Kč v paneláku" / 2 tj. těch 6 kaček u mě I při těch 12 jsi na sedmině nákladů na LPG jízdu, patnáctině nákladů na jízdu na benzín.
Bohužel, nedostaneš (nedostaneme se).
Je (bude) to sice při dnešních cenách el. energe výrazně levnější (myslím tím tu fakturu čistě pouze ze elektřinu, tedy bez započtení nákladů na výměnu doslouživších baterií) než u benzínu, nafty, LPG či zemního plynu, ale zas takové terno, jak by se mohlo zdát při teoretickém výpočtu ideálního systému, to ve skutečnosti není. V praxi jsou ty ztráty v každém článku řetězu opravdu hodně velké a s přibývajícím počtem cyklů dokonce ještě dále rostou.
To ale neznamená, že bych tomu nefandil.
Fandím a těším se na dobu, kdy si to budu moci s klidným svědomím pořídit a už bez velkých starostí to rutinně provozovat. Ovšem za pouhou patnáctinu mých dnešních jízdních nákladů, neřkuli za tu jinde zmiňovanou a už zcela nesmyslnou pětasedmdesátinu, vůči které jsem se ohrazoval, to nebude...
Ovšem za pouhou patnáctinu mých dnešních jízdních nákladů, neřkuli za tu jinde zmiňovanou a už zcela nesmyslnou pětasedmdesátinu, vůči které jsem se ohrazoval, to nebude...
To samozřejmě nebude, ty koruny na sto km jsou jen náklady na "benzín". Hodně ušetříš na řetězovce, která nebude potřeba, ale gumy budeš platit pořád a ty u velké motorky stojí při přepočtu na km víc než benzín.
a pokud jde o ježdění do práce, tak se holt budu chovat víc ekonomicky, než ekologicky a horizont návratnosti třeba 5 let je pro mě trochu dlouhej..
Naposledy editováno 22.12.2010 07:02:36
1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek
babuka píše: Elektroskútr na ježdění v okruhu řekněme 20 km může být dobrá věc. Nic víc od toho čekat nejde.
v čem lepší? v tuhle chvíli s tím, co a za kolik je na trhu naprosto nespatřuju v elektro skůtrech nějakou výhodnější alternativu proti klasice - snad jen pokud bych byl zarytý ekolog..
http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php?f=74&t=3254&start=15
no a diskuse na hybrdid foru elektro skůtry taky nijak neoslavuje :)
http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=92&start=60
http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=16
1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek
Navíc se tam člověk dočte zajímavé věci o solárních panelech ("Já mám na streše jenom ukrajinských monokrystalických 100W")

rrss píše: Buďto hledáš argumenty proti, nebo jen čteš stará fóra. Na hybrid.cz je teď první odkaz vyhledaný Googlem tento a zkušenosti jsou jen pozitivní. Nejen z důvodu, že "Jezdím téměř také zadarmo, neb energii "čepuju" většinou v práci".
Navíc se tam člověk dočte zajímavé věci o solárních panelech ("Já mám na streše jenom ukrajinských monokrystalických 100W")
jen pozitivní? to si snad děláš srandu přečti si celejch 18 stránek, mně teda akumoto nepřesvědčil - navíc jestli chceš aby to trochu jelo a někam dojelo, nestačí Ti ten nejlevnější model - tzn. minimálně ten za 55tisíc
elektro skůtr je prima, ale naprosto mě to nepřesvědčilo v tom, že to pro mě v tuhle chvíli bude úspornější varianta, než klasickej skůtr nebo dejme tomu jetá jawa za 20tis. beru čistě jen dojíždění do práce a zařizování kolem komína, žádný cestování nic, na to mám jinou motorku.
na ekologii kašlu a hledat důvody jen proti nemám proč - u ježdění do práce jde o jediný - dostat se tam za rozumnou dobu, bezpečně (plazit se 60kou a být neustále předjížděn dvakrát bezpečný není) a co nejlevněji.
Ono se nakonec ukáže, že s bateriemi je to jako s fotovoltaickými panely. Nikdo neví jaká je skutečně jejich životnost a jaké budou náklady na jejich likvidaci.
Elektropohon je momentálně v kurzu, protože dnes každá automobilka chce být ekologická.
Myslím si, že palivem né příliš vzdálené budoucnosti je vodík.
1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek
Ceny baterek jdou rychle dolů, 36 V 10 Ah lithiová už jen za desítku na http://www.avacom.c...erie-pro-elektrokola
Tím odpovídám i mara_vfr - stačí standardizovat rozměry a na "benzínkách" měnit kus za kus s malým ročním poplatkem za to, že nemusíš řešit úbytky kapacity. Samozřejmě jinak to v ČR nepůjde udělat než přes roční předplatné - chytráci si by si vyměnili svou ojetou baterku jednóu za 2 roky a byli by vysmátí.
Pokud budeš jezdit denně a platit třeba 50% ceny baterky za rok (5000), tak na elektroskůtru najedeš např. do práce ráno 20 km a večer 20 km (zvládl by i 50+50 s nabíjením v práci - řada lidí to tak dělá) 40*250=10 000 km ročně, baterka tě stojí padík na kilák v tom systému s předplatném. Pokud si chceš životnost baterky ošéfovat sám, tak pokud vydrží místo 1000 jen 500 cyklů, je o něco málo kupovat si nové baterky místo mrtvých... ale tudy cesta podle mě nepovede - povede přes výměny, protože provozovatel té sítě bude brát baterky Číny ve velkém za třetinu ceny, než na kterou jsi schopen se dostat jako jednotlivec.
poslední tři stránky jsem proběhnul a nic novýho jsem se tam nedočetl - řeší tam spíš baterie a rekuperaci, celý vlákno se mi znova číst nechce. v tuhle chvíli je prostě podle mě levnější chovat se neekologicky a koupit buď skůtra, nebo nějakou jawku, mz a podobně
za 25 korun na 100km by se mi líbilo jezdit, ale zatím mi provoz elektroskůtru nepřijde nějak výrazně výhodnější proti klasice
tohle je podle me spis pohled pseudoekologu ktery pri pohledu na cistou zasuvku uz jaksi nevidi coudici elektrarnu daleko za mestem....
levny baterky je dalsi "eko" zalezitost, levny jsou proto, protoze je v cine vyrabej ve velkym, o tom ze je tam vyrabej nejak ekologicky tomu asi neveri nikdo.. a ze v nazvech baterii je vzdycky nakej tezkej kov, uplne si dokazu predstavit jak ta vyroba a likvidace starejch je cista a vonava...
v soucasny dobe mi paleni nakyho fosilniho paliva prijde u dopravnich prostredku jako absolutne nejekologictejsi.
ty elektro vozitka vyjdou na provoz levne ted, dokud jich je par, kdyby na elektriku presla vsechna auta v CR tak mame temelin v okruhu kazdejch 20km a o 2kc za kWh bysme si mohli nechat zdat...
jinak se ti elektrika vyplatí už dnes, můj výpočet jsi viděl, oproti motorce na benzín odpadá řetězovka, výměny olejů, štělování ventilů atd. atd., nic nevibruje, maximální krouťák elektromotoru je k mání už od nulových otáček... životnost motoru může být klidně 100 tisíc km - vidím samé výhody
assassin: EU dávno uznalo, že jádro je bezemisní technologie
mimochodem, až bude reaktor v každém okresním městě, bude elektrika levnější než dnes
když může Francie mít přes 70% elektriky z jaderek - víš kolik reaktorů mají?
prostě si do toho nenechají kecast, jde to dělat masově a bezpečně
řetězovku bych snad ani vůbec neřešil - když tomu nedáváš čočku tak vydrží desítky tisíc.
jawa je 2takt, takže žádný ventily
vibrování - při dobrým motoru je naprosto ok - tohle by pro mě nebyl impulz ke koupi elektriky
návratnost skůtru mi vyšla na roky - přičemž mi nezaručíš, jak dlouho ta baterka vlastně vydrží a jestli to pořád ještě platí, tak skůtr je čína - čili jak to bude s životností jednotlivých dílů skůtru..
mimochodem co produkuje hluk u elektrických skůtrů, když to není spalovací motor? nebo jezděj potichu? ve městě nic moc jet 50 a nebýt vůbec slyšet.
K argumentu s Čínou - PC máš z Číny, monitor, notebook jakbysmet... navíc existuje řada zábavnějších el. motorek nečínského původu - ovšem za jiné peníze, nicméně i to se může změnit, nové evropské značky vznikají jako houby po dešti, resp. i někteří respektovaní výrobci přicházejí s el. modely, jen se tím moc nechlubí. Blatovi nic nebrání přijít s el. motorkou, třeba jen čeká, až za rok ceny bat. zase spadnou o polovinu?

Hluk? Pokud nejezdíš na Jawě, ale na dnes vyrobené motorce s legálním výfukem, jsi stejně tichý jako el. skůtr. Klidně si na přívod k motoru připoj reprák, dej ho pod sedlo a uslyšíš ten hukot

Mě třeba benzín baví a jako přibližovadlo mám Blatino (protože je malé a lehké - vozím ho v letadle) - nicméně věř mi, že to je speciální případ, kdy vyloženě jde o hmotnost - kupovat každý rok řetězovku za 1100 Kč není nic moc a ona víc než 300 km nevydrží, s tím titěrným DID řetízkem, který se jinak používá jako rozvodový, je netěsněný a bez olejové lázně se vytahuje jako kšandy.
Jo, vítám tuto diskusi, která se zatím obešla bez urážek a os. invektiv.

A jako elektromotorku jedině nějaký lehký endurko.
A to vše mít společně s benzínovýma strojema protože vůni benzínu nic nenahradí

1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek
Neříkám tím, že nejsem socka :)
Zrovna dnes je na titulní straně tohoto serveru článek o pěkné elektromašině od BMW.
To tak trochu potvrzuje, že pro socky to fakt není, pokud to má trochu jet :)
Cas elektromašin už nadešel, pár elektroskůtrů a elektrokol pravidelně potkávám a pokud ty ne, tak to není moje chyba. Před týdnem v Los Angeles mi na spočítání veřejných nabíjecích stanic nestačily prsty na rukou.
Neměl bych problém mít doma obojí, pokud by elektro stálo pár tisícovek a bylo jen takovým doplňkem ke spalovací klasice. K tomu nejspíš nikdy nedojde a tak se alespoň chystám motorizovat svoje jízdní kolo s pomocí dílů od místního RC modeláře. Mělo by to vyjít na pár tisícovek a na 2km jízdu do práce a zpátky to bude rozhodně lepší než šlapat na kole. Normální motorku bych za ten kousek ani nezahřál a bublat ráno na celou ulici mezi paneláky je o úraz

Kdy se rozmůžou elektromotorky a kdy jich bude víc jak spalovacích? Až v Bruselu vymyslí nějakou *****inu, kterou už spalovací motorka z principu nedokáže splnit, nebo to její cenu vystřelí do stovek tisíc. Potom sami výrobci budou všem vnucovat elektronáhražky a mezi lidmi prudce stoupne počet veteránistů. Pak jen někdo přijde na to, že by se mohla ukončit výjimka pro veterány a dobublali jsme nadobro

TLDR - na cestu do práce a pro rohlíky bude elektro fajn, jinam už se nehodí. V terénu by sice hrabalo jako divý, ale pak pípne baterka a konec.
Naposledy editováno 24.12.2016 17:44:22
rrss píše: Ke spotřebě - určitě to nebude 6 Kč/100 km, ale taky to bude méně než 1 Kč/km, což jsou náklady na LPG auto bez započtení gum, revizí nádrže atd.
Pokud jde o výpočet, nejjednodušší je termodynamický, nemusíš nic odhadovat, prostě vyjdeš ze spotřeby, tu každý dobře zná, a zbytek je prosté násobení a dělení.
Spotřeba Feldy 6 l/100 km (jezdil jsem dlouhodobě za 5,7), to jsou 4,5 kg benzínu, účinnost spalovacího motoru a hnací soustavy do 30%, tj. při 100% účinnosti by to bylo 1,5 kg benzínu na 100 km, výhřevnost benzinu je 10 200 kJ/kg, tj. na ujetí 100 km potřebuješ 15,3 MJ. To je 15,3 x 10 na 6/ 3600 = 4,25 kWh. Nevím jak vy, ale já mám noční proud za 2,10 Kč, takže vychází 9 Kč na 100 km. Samozřejmě menší motorka má skoro stejný odpor vzduchu (zvyšuje spotřebu), jen je lehčí (snižuje spotřebu), ale zas má ztráty v aku a regulátoru (zvyšuje spotřebu), tyhle faktory se mohou vzájemně vyrušit - to je jediný odhad, kterého jsem se dopustil. Nikdo tady nemůže popřít, že 6 Kč/100 km je reálná hodnota. Pokud jste v paneláku, tak 12 Kč, pokud bude mít elektromotor a převod účinnost jen 80%, tak jste na 15 Kč, ale to je maximum, přes které si dovolím tvrdit, že se nedostanete.
nesmysl.
tyhle čísla jsou dobré tak do reklamy.
zjisti si,jaký příkon má nabíječka a jak dlouho se ta baterka nabíjí a přejdou tě iluze o téměř 100%účinnosti.
1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek
dewwil píše: Ono jde o to co jste kdo řídil, já jel na E-onu, skůtr total na hovno, díky těžišti se to ovládá jak cihla na kolech a na řízení si člověk musí zvykat, hbitost řízení je na houby. Oproti tomu jsem měl možnost již třikrát řídit Teslu (vždy ty nej verze) a to už je jiný kafe, zpráská to na rozjezd všechny auta akorát tě na 250km/h utne omezovač. Sice dojezd cca 500 km, ale po ČR to stačí v pohodě, dojedeš do Brna, píchneš do dok. stanice, dáš oběd, vyřídíš si tam co potřebuješ a pak zase první třídou domů. Tohle auto jako druhý vůz bych snesl, je to pecka. Jediná nevýhoda je ve městě, kde ti chodci skáčou před auto, protože je to hovno slyšet...
Tak je zajímavý, že se tu oživilo vlákno spící 6 let - a po těch 6-ti letech se nezměnilo (v oblasti elektromotorek) prakticky nic. I když to pomalu před šesti lety vypadalo, že motorka se spalovacím motorem bude k vidění leda na veteránských značkách (nadsázka

Systém elektromotor-baterie nebude zásadně levnější než systém spal. motor, převodovka, nádrž. Zbytek auta bude stejně drahej, ať ho pohání cokoliv. Základem baterií bude nejspíš i dál lithium - Mendělejova tabulka se rozšiřuje už jen o nestabilní transurany a jinej prvek který by lithium nahradil znám není. Lithia je nedostatek a jeho cena letí nahoru a s vzrůstající spotřebou dál nahoru poletí. Takže nějaká supr-levná supr-kapacitní baterie je furt jen sci-fi. A budou tu i obrovský náklady na elektro-infrastrukturu - ten příkon do baterií se bude muset protlačit drátama a ty stávající na to nestačí. Měď je taky sakra drahá a natáhnout ke každýmu autu příkon pár kW aby se to všechno dobilo bude hodně drahej - a místa kudy ty dráty dodatečně natáhnout ve městech taky moc není - všechno rozkopat a předělat, všude u parkovacích míst udělat nabíjecí zásuvky - to je práce na desetiletí. Natankuješ za 2 minuty, i to nejrychlejší rychlonabíjení je alespoň půl hodiny, ale ničí to baterii. Buď se to nechá přirozenýmu vývoji a bude to záležitost několika desetiletí, nebo se to protlačí tvrdou direktivou z Eurosajuzu a skončí to zas jen dalším megatunelem - tak to vidím já.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
První Skútr/Motorka v životě do měs... Ostatní E scooter, Motorro Skútr, Blata Scooter, Jin... | Blejzr | 22 | 16.8.2017 v 19:45 Mr.Dreamer |