Zatím se většinou poukazuje na jejich dnešní nevýhody - hlavně vysokou cenu, menší dojezd, dlouhou dobu "tankování", absenci toho "jediného správného" zvuku spalovacího motoru atd.
Ale co výhody?
Již z principu mnohem menší poruchovost, mnohem menší časové a finanční nároky na údržbu (odpadá např. výměna motorového oleje a filtru, zapalovacích svíček, seřizování ventilů, podtlaků apod.), nulové exhalace, tichý chod, absence převodovky nebo variátoru...
Umíte si sami sebe reálně představit, že fungujete spokojeně v symbióze se dvěma motoricky různými motorkami v garáži - jedna nostalgická klasika se spalovacím motorem, a druhá "užitková" s elektropohonem, na takové to domácí žvýkání?
Kdy myslíte, že přijde ta doba, že se začne i na našich silnicích objevovat stále víc a víc elektromobilů a elektromotorek?
Za dva tři roky, za pět let?
A kdy se bude prodávat více nových elektrovozidel než nových osobních vozů a motorek se spalovacími motory? Za deset let, za patnáct?
1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek
Ceny baterek jdou rychle dolů, 36 V 10 Ah lithiová už jen za desítku na http://www.avacom.c...erie-pro-elektrokola
Tím odpovídám i mara_vfr - stačí standardizovat rozměry a na "benzínkách" měnit kus za kus s malým ročním poplatkem za to, že nemusíš řešit úbytky kapacity. Samozřejmě jinak to v ČR nepůjde udělat než přes roční předplatné - chytráci si by si vyměnili svou ojetou baterku jednóu za 2 roky a byli by vysmátí.
Pokud budeš jezdit denně a platit třeba 50% ceny baterky za rok (5000), tak na elektroskůtru najedeš např. do práce ráno 20 km a večer 20 km (zvládl by i 50+50 s nabíjením v práci - řada lidí to tak dělá) 40*250=10 000 km ročně, baterka tě stojí padík na kilák v tom systému s předplatném. Pokud si chceš životnost baterky ošéfovat sám, tak pokud vydrží místo 1000 jen 500 cyklů, je o něco málo kupovat si nové baterky místo mrtvých... ale tudy cesta podle mě nepovede - povede přes výměny, protože provozovatel té sítě bude brát baterky Číny ve velkém za třetinu ceny, než na kterou jsi schopen se dostat jako jednotlivec.
poslední tři stránky jsem proběhnul a nic novýho jsem se tam nedočetl - řeší tam spíš baterie a rekuperaci, celý vlákno se mi znova číst nechce. v tuhle chvíli je prostě podle mě levnější chovat se neekologicky a koupit buď skůtra, nebo nějakou jawku, mz a podobně
za 25 korun na 100km by se mi líbilo jezdit, ale zatím mi provoz elektroskůtru nepřijde nějak výrazně výhodnější proti klasice
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
První Skútr/Motorka v životě do měs... Ostatní E scooter, Motorro Skútr, Blata Scooter, Jin... | Blejzr | 22 | 16.8.2017 v 19:45 Mr.Dreamer |