bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výhody elektromotorek
21.10.2010 v 10:00
 
Zatím se většinou poukazuje na jejich dnešní nevýhody - hlavně vysokou cenu, menší dojezd, dlouhou dobu "tankování", absenci toho "jediného správného" zvuku spalovacího motoru atd.

Ale co výhody?
Již z principu mnohem menší poruchovost, mnohem menší časové a finanční nároky na údržbu (odpadá např. výměna motorového oleje a filtru, zapalovacích svíček, seřizování ventilů, podtlaků apod.), nulové exhalace, tichý chod, absence převodovky nebo variátoru...

Umíte si sami sebe reálně představit, že fungujete spokojeně v symbióze se dvěma motoricky různými motorkami v garáži - jedna nostalgická klasika se spalovacím motorem, a druhá "užitková" s elektropohonem, na takové to domácí žvýkání?

Kdy myslíte, že přijde ta doba, že se začne i na našich silnicích objevovat stále víc a víc elektromobilů a elektromotorek?
Za dva tři roky, za pět let?

A kdy se bude prodávat více nových elektrovozidel než nových osobních vozů a motorek se spalovacími motory? Za deset let, za patnáct?
 
Anketa: Jak vidíte budoucnost elektropohonu?
Elektromotorka mi nikdy nesmí do domu
44%
50
Zvažuji provoz klasické motorky i elektromoto
32%
36
Až to půjde, přejdu na pohon elektromotorem
25%
28

1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek

17.2.2011 v 09:06 | Nahoru | #1
Němec: podle mě mají smysl reakce z r. 2011 a ne předchozích 18 starších stránek.
Ceny baterek jdou rychle dolů, 36 V 10 Ah lithiová už jen za desítku na http://www.avacom.c...erie-pro-elektrokola
Tím odpovídám i mara_vfr - stačí standardizovat rozměry a na "benzínkách" měnit kus za kus s malým ročním poplatkem za to, že nemusíš řešit úbytky kapacity. Samozřejmě jinak to v ČR nepůjde udělat než přes roční předplatné - chytráci si by si vyměnili svou ojetou baterku jednóu za 2 roky a byli by vysmátí.
Pokud budeš jezdit denně a platit třeba 50% ceny baterky za rok (5000), tak na elektroskůtru najedeš např. do práce ráno 20 km a večer 20 km (zvládl by i 50+50 s nabíjením v práci - řada lidí to tak dělá) 40*250=10 000 km ročně, baterka tě stojí padík na kilák v tom systému s předplatném. Pokud si chceš životnost baterky ošéfovat sám, tak pokud vydrží místo 1000 jen 500 cyklů, je o něco málo kupovat si nové baterky místo mrtvých... ale tudy cesta podle mě nepovede - povede přes výměny, protože provozovatel té sítě bude brát baterky Číny ve velkém za třetinu ceny, než na kterou jsi schopen se dostat jako jednotlivec.

(reakce na) Výhody elektromotorek

17.2.2011 v 15:28 | Nahoru | #2
rrss> vycházíš z celoročního ježdění, ale jak se baterka bude chovat v mraze? v tuhle chvíli se nikde žádnej systém výměny baterií nezmiňuje, takže nic takovýho nefunguje,ne? a tím se v tuhle chvíli na lepší cenu baterek nedostaneš, ne? navíc tomu brání malý rozšíření těchhle skůtříků.
poslední tři stránky jsem proběhnul a nic novýho jsem se tam nedočetl - řeší tam spíš baterie a rekuperaci, celý vlákno se mi znova číst nechce. v tuhle chvíli je prostě podle mě levnější chovat se neekologicky a koupit buď skůtra, nebo nějakou jawku, mz a podobně
za 25 korun na 100km by se mi líbilo jezdit, ale zatím mi provoz elektroskůtru nepřijde nějak výrazně výhodnější proti klasice
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První Skútr/Motorka v životě do měs... Ostatní E scooter, Motorro Skútr, Blata Scooter, Jin... Blejzr 22 16.8.2017 v 19:45 Mr.Dreamer


TOPlist