bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výhody elektromotorek
21.10.2010 v 10:00
 
Zatím se většinou poukazuje na jejich dnešní nevýhody - hlavně vysokou cenu, menší dojezd, dlouhou dobu "tankování", absenci toho "jediného správného" zvuku spalovacího motoru atd.

Ale co výhody?
Již z principu mnohem menší poruchovost, mnohem menší časové a finanční nároky na údržbu (odpadá např. výměna motorového oleje a filtru, zapalovacích svíček, seřizování ventilů, podtlaků apod.), nulové exhalace, tichý chod, absence převodovky nebo variátoru...

Umíte si sami sebe reálně představit, že fungujete spokojeně v symbióze se dvěma motoricky různými motorkami v garáži - jedna nostalgická klasika se spalovacím motorem, a druhá "užitková" s elektropohonem, na takové to domácí žvýkání?

Kdy myslíte, že přijde ta doba, že se začne i na našich silnicích objevovat stále víc a víc elektromobilů a elektromotorek?
Za dva tři roky, za pět let?

A kdy se bude prodávat více nových elektrovozidel než nových osobních vozů a motorek se spalovacími motory? Za deset let, za patnáct?
 
Anketa: Jak vidíte budoucnost elektropohonu?
Elektromotorka mi nikdy nesmí do domu
44%
50
Zvažuji provoz klasické motorky i elektromoto
32%
36
Až to půjde, přejdu na pohon elektromotorem
25%
28

1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek

24.10.2010 v 13:52 | Nahoru | #1
Já nepopírám 6 Kč, jen jsem naznačil, že první verze čínského elektroskůtru nebude nejspíš mít tu účinnost baterky, střídače a motoru, aby se vešla do 6 Kč/100 km. Nebo možná vešla, ale jen s nočním proudem, který jak píšeš, nemá každý.
Na druhou stranu na čínské Yuki 350 mám skoro 10 tisíc km a spotřeba je 2,9 - půlka spotřeby Feldy, takže se pak dostanu na "12 Kč v paneláku" / 2 tj. těch 6 kaček u mě I při těch 12 jsi na sedmině nákladů na LPG jízdu, patnáctině nákladů na jízdu na benzín.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výhody elektromotorek

24.10.2010 v 18:07 | Nahoru | #2

rrss>Na druhou stranu na čínské Yuki 350 mám skoro 10 tisíc km a spotřeba je 2,9 - půlka spotřeby Feldy, takže...



Já Ti rozumím, co tím chceš říct.
Ale přestože třeba u své 4T dváci mám spotřebu oproti té "srovnávací" Feldě dokonce téměř pouze čtvrtinovou (1.6 až 1.8 l/100km), a to i při mé hmotnosti a rozměrech, tak po reálných zkušenostech s celým tím zázemím elektropohonu už nejsem ohledně superláce u elektropohonu takový optimista.

rrss>...takže se pak dostanu na "12 Kč v paneláku" / 2 tj. těch 6 kaček u mě I při těch 12 jsi na sedmině nákladů na LPG jízdu, patnáctině nákladů na jízdu na benzín.


Bohužel, nedostaneš (nedostaneme se).
Je (bude) to sice při dnešních cenách el. energe výrazně levnější (myslím tím tu fakturu čistě pouze ze elektřinu, tedy bez započtení nákladů na výměnu doslouživších baterií) než u benzínu, nafty, LPG či zemního plynu, ale zas takové terno, jak by se mohlo zdát při teoretickém výpočtu ideálního systému, to ve skutečnosti není. V praxi jsou ty ztráty v každém článku řetězu opravdu hodně velké a s přibývajícím počtem cyklů dokonce ještě dále rostou.

To ale neznamená, že bych tomu nefandil.
Fandím a těším se na dobu, kdy si to budu moci s klidným svědomím pořídit a už bez velkých starostí to rutinně provozovat. Ovšem za pouhou patnáctinu mých dnešních jízdních nákladů, neřkuli za tu jinde zmiňovanou a už zcela nesmyslnou pětasedmdesátinu, vůči které jsem se ohrazoval, to nebude...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První Skútr/Motorka v životě do měs... Ostatní E scooter, Motorro Skútr, Blata Scooter, Jin... Blejzr 22 16.8.2017 v 19:45 Mr.Dreamer


TOPlist