Zatím se většinou poukazuje na jejich dnešní nevýhody - hlavně vysokou cenu, menší dojezd, dlouhou dobu "tankování", absenci toho "jediného správného" zvuku spalovacího motoru atd.
Ale co výhody?
Již z principu mnohem menší poruchovost, mnohem menší časové a finanční nároky na údržbu (odpadá např. výměna motorového oleje a filtru, zapalovacích svíček, seřizování ventilů, podtlaků apod.), nulové exhalace, tichý chod, absence převodovky nebo variátoru...
Umíte si sami sebe reálně představit, že fungujete spokojeně v symbióze se dvěma motoricky různými motorkami v garáži - jedna nostalgická klasika se spalovacím motorem, a druhá "užitková" s elektropohonem, na takové to domácí žvýkání?
Kdy myslíte, že přijde ta doba, že se začne i na našich silnicích objevovat stále víc a víc elektromobilů a elektromotorek?
Za dva tři roky, za pět let?
A kdy se bude prodávat více nových elektrovozidel než nových osobních vozů a motorek se spalovacími motory? Za deset let, za patnáct?
1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek
Na druhou stranu na čínské Yuki 350 mám skoro 10 tisíc km a spotřeba je 2,9 - půlka spotřeby Feldy, takže se pak dostanu na "12 Kč v paneláku" / 2 tj. těch 6 kaček u mě I při těch 12 jsi na sedmině nákladů na LPG jízdu, patnáctině nákladů na jízdu na benzín.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výhody elektromotorek
rrss>Na druhou stranu na čínské Yuki 350 mám skoro 10 tisíc km a spotřeba je 2,9 - půlka spotřeby Feldy, takže...
Já Ti rozumím, co tím chceš říct.
Ale přestože třeba u své 4T dváci mám spotřebu oproti té "srovnávací" Feldě dokonce téměř pouze čtvrtinovou (1.6 až 1.8 l/100km), a to i při mé hmotnosti a rozměrech, tak po reálných zkušenostech s celým tím zázemím elektropohonu už nejsem ohledně superláce u elektropohonu takový optimista.
rrss>...takže se pak dostanu na "12 Kč v paneláku" / 2 tj. těch 6 kaček u mě I při těch 12 jsi na sedmině nákladů na LPG jízdu, patnáctině nákladů na jízdu na benzín.
Bohužel, nedostaneš (nedostaneme se).
Je (bude) to sice při dnešních cenách el. energe výrazně levnější (myslím tím tu fakturu čistě pouze ze elektřinu, tedy bez započtení nákladů na výměnu doslouživších baterií) než u benzínu, nafty, LPG či zemního plynu, ale zas takové terno, jak by se mohlo zdát při teoretickém výpočtu ideálního systému, to ve skutečnosti není. V praxi jsou ty ztráty v každém článku řetězu opravdu hodně velké a s přibývajícím počtem cyklů dokonce ještě dále rostou.
To ale neznamená, že bych tomu nefandil.
Fandím a těším se na dobu, kdy si to budu moci s klidným svědomím pořídit a už bez velkých starostí to rutinně provozovat. Ovšem za pouhou patnáctinu mých dnešních jízdních nákladů, neřkuli za tu jinde zmiňovanou a už zcela nesmyslnou pětasedmdesátinu, vůči které jsem se ohrazoval, to nebude...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
První Skútr/Motorka v životě do měs... Ostatní E scooter, Motorro Skútr, Blata Scooter, Jin... | Blejzr | 22 | 16.8.2017 v 19:45 Mr.Dreamer |