globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přehřívání motocyklu
14.2.2009 v 12:12
Ahoj. Na jakou teplo se Vám na volnoběh zahřeje motor? Já tu svou nechal brumlat tak dvacet - třicet minut. Zkusil jsem postupně zařadit od 1-6 a zpátky...párkrát. A zničeho nic se spustil ventilátor, tak koukám a teplota motoru - 100C ?!!!

Er pětka mohla na volnoběh běžet klidně hodku a teplota motoru zůstala kolem 40C.

Že bych měl v háji podložky u válců?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřívání motocyklu

14.2.2009 v 19:32 | Nahoru | #31
Dolík....> Nevim jak ty ale ja po nastartovani za 2min nemam ohratej motor abych mohl jet... zahrivam ho az je rucicka lehce nad dolni carou... a ne ze nastartuju a za 2min vyjedu... to jsem este neslysel o takovem zahrivani...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřívání motocyklu

14.2.2009 v 19:36 | Nahoru | #32
SensationBlaack> asi jsem ze starý školy, ale odjakživa se motor nejlépe ohřeje pomalou jízdou (tak max na 1/4 plynu a nízké otáčky)- dostaneš olej z převodovky, hezky ho rozcákáš... určitě je to lepší než na stojanu na neutrál... ale jak říkám - třeba je to dnes při hi-tech materiálech jinak

(reakce na) Přehřívání motocyklu

14.2.2009 v 20:05 | Nahoru | #33
Kokarna> Nezahrivam 10min na sytic ale jen chvilku nez zacne sam motor zrychlovat pak stahnu sytic...

Přehřívání motocyklu

14.2.2009 v 20:24 | Nahoru | #34
Nekdo tu nechape ze teplo se musi nejak odvest. A neofoukavanej chladic moc nechladi. To ze ventilator spina pri 100*C, neni uplne neobvykly. Me v aute spina druhy vetrak az pri 106*C. To chlazeni je uzavrene, tlakovodni. Voda vari pri 100*C jen pri beznem atmosferickem tlaku. Pri vyssim tlaku vari pri vyssi teplote, pri nizsim tlaku vari i pod 100*C.

Přehřívání motocyklu

14.2.2009 v 20:41 | Nahoru | #35
ale na 100 by to pri volnobehu jit asi nemnelo

(reakce na) Přehřívání motocyklu

14.2.2009 v 21:28 | Nahoru | #36
walaszek> Neni lepsi si dat k ty posteli celou motorku nez jen baterku?Asik jako ja?

Přehřívání motocyklu

14.2.2009 v 22:07 | Nahoru | #37
helet ja mam dvouval cb ale taky se mi zahreje az se septoun vetraky kdyt to necham na miste je to uplne normalni, muzes byt klidny

Přehřívání motocyklu

15.2.2009 v 00:19 | Nahoru | #38
Když v létě zastavím na křižovatce na červenou tak do pár vteřin mám 104C zapíná větrák a teplota klesá. Třeba R6ky jsou proslavené přehříváním.

Přehřívání motocyklu

15.2.2009 v 02:07 | Nahoru | #39
nevím,čemu sa divíš....necháš klapat 30 minut motor,tak je samozřejmě jasné,že sa ti sepne ventilátor,teplo sa mosí odváďat a přes chladič na motorce,která stojí na stojánku těžko,takže sa do hry mosí zapojit aj větrák a nesrovnávaj tuto situaci s ER5...páč r6 je čtyčválec a kolik otáček má na volnoběh..? 2500-3000? kdežto ER5 je dvouval a neni tak vysokootáčkový jak r6......ja myslím že možeš byt klidný jestli sa pletu,budu rád,když mna někdo opraví

Naposledy editováno 15.02.2009 02:36:59

Přehřívání motocyklu

15.2.2009 v 09:51 | Nahoru | #40
Jo jinak je to ze se ti sepnou vetraky uplne normalni,farosek to dela taky kdyz dloho stoji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřívání motocyklu

15.2.2009 v 10:38 | Nahoru | #41

SensationBlaack>Dolík....> Nevim jak ty ale ja po nastartovani za 2min nemam ohratej motor abych mohl jet... zahrivam ho az je rucicka lehce nad dolni carou... a ne ze nastartuju a za 2min vyjedu... to jsem este neslysel o takovem zahrivani...



prý je to psané ve všech (nebo hodně) manuálech k motorkám, autám a kdo ví čemu ještě. já sem teda ještě žádný nečetl. prostě mi místo čárek skočí teplota 20 stupňů a jedu, ujedu +- 5km a zahřáté. zahřívat motor na místě je blbost a zbytečnost.

(reakce na) Přehřívání motocyklu

15.2.2009 v 10:52 | Nahoru | #42
Dolík....> Ja manual taky nikdy necectl,se syticem zahrivam kratkou chvili pak to necham dohrat normal na volnobeh... proste nerad vyjizdim s vlaznou masinou...

Přehřívání motocyklu

15.2.2009 v 18:48 | Nahoru | #43
to startování v zimě je úplně na HO.jestli si někdo myslí že za nějakejch 20 minut dobíje akumulátor tak je na omylu.ten je nejlépe z mašiny vyndat a jednou za 2 měsíce dát na nabíječku. to zimní startování je spíše trápení motoru.a odůvodnovat to tím že se musí obnovit olejový film, je kravina protože na součástkách motoru vždy nějaký zústane to by ta mašina musela stát několik let.nehledě na to že dnešní oleje jsou hodně kvalitní.nejlepší je mašinu na poslední jízdě projet a uložit maximálně ucpat výfuk a sání když bude stát v studené garáži.+vyjmout baterii která nesmí zmrznout.

Přehřívání motocyklu

15.2.2009 v 23:01 | Nahoru | #44
- když necháš mašinu na místě je samozřejmý že se zahřívá čimdál víc, jelikož tam neproudí žádnej vzduch co by to ochlazoval
- provozní teplota motorů je zhruma 90°C, když se teplota zvedne kousek nad provozní, pořád ventilátor nespíná protože je šance že přijde nápor
- v chladící soustavě je mírnej přetlak takže voda začíná vařit kolem 110°C
- při 100°C vaří voda v běžným tlaku, s krožkama atd to nemá společnýho nic
- pokud nejakej motor nevyleze sám nad 40°C tak je zrada tam, něco jinýho je spalovací motor a něco jinýho je CPU

Přehřívání motocyklu

24.2.2009 v 09:45 | Nahoru | #45
meti> je to normální
mně ten ventilátor spíná cca při 117°C ..
když je teplo, stojim nebo jen popojíždim, tak je to hned nahoře
nejlíp se to chladí při jízdě
(když jsem ten ventilátor měla v háji tak nebyl "problém" aby se to dostalo přes 120 to bylo strašný)

Přehřívání motocyklu

24.2.2009 v 10:30 | Nahoru | #46
meti.> Promin, ale od toho snad forum je ? Jsem rád že to tu není suchý a nemluví se jen k tématu, rád se dozvím zkušenost s jendou věcí i od jiných... jinak ano, je to normální. Motorka se chladí náporem vzduchu, kterej když není tak ho logicky vytvoří ten větrák. Navíc ci uvědom že je to supersport - to znamená kapoty přes který se hůř chladí při nejízdě a taky to, že tyhle biky už jezděj rychlej, a s tím se při chlazení též počítá.

Troufám si říci že ostatní řešili jiné věci spíš proto, že na tomto není co řešit... je to jako se ptát proč je rohlík srulovanej.

P.S.: To není urážka, ale otevřená odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek Přehřívání motocyklu

24.2.2009 v 10:35 | Nahoru | #47
A co to vlastně je 100°C na palubovce ?

Troufám si polemizovat, že kapalina a blok válců mají jinou teplotu, kterou si předávaj... a čidlo přebírá část tepla jak z kapaliny, tak z bloku, ne vždy jen z kapaliny - vždyt ohřátá moto někdy ukazuje studený motor na palubce (viz i malý Varan). Já bych to bral spíš jako orientační hodnotu nebo polohu rafičky

Přehřívání motocyklu

24.2.2009 v 10:43 | Nahoru | #48
K zahřívání jak tu někdo píše... přidám se k těm, co ohřívají jízdou.

Nechám pár minut cvakat, at se ohřeje olej a začne mazat. Pak ohřívám velice opatrnoi jízdou... a pořád je to šetrnější, než ohřev na místě. Proč ? Na místě nikdo nestojí a nedrží plyn aby to nechcíplo - vše jede na sytič = obohacená směs => smývání olejového filtru... proč asi bývaj starší moto po rozebrání přidřený, když majitelé jeli ještě 3km na sytič "aby se to ohřálo" ?

(reakce na) Přehřívání motocyklu

24.2.2009 v 11:23 | Nahoru | #49

Dolík....>SensationBlaack> na co 10? stačí tak 2 (zapnout, helma, rukavice, vrata otevřít, zavřít..)



Staci 0.

Nasednu, nastartuju se spojkou na 1, a hned odjizdim. Zahrivam pomalou jizdou, je to nejlepsi.

Jinak teplota 100 je normalni, i vic. Kamos mel na VFR i 128 a blikala mu kontrolka.

(reakce na) Přehřívání motocyklu

24.2.2009 v 11:27 | Nahoru | #50

Raisidlo77>A co to vlastně je 100°C na palubovce ?

Troufám si polemizovat, že kapalina a blok válců mají jinou teplotu, kterou si předávaj... a čidlo přebírá část tepla jak z kapaliny, tak z bloku, ne vždy jen z kapaliny - vždyt ohřátá moto někdy ukazuje studený motor na palubce (viz i malý Varan). Já bych to bral spíš jako orientační hodnotu nebo polohu rafičky



S tim souhlasim. Termostat se u ZX10 zacina otevirat pri 58 st., coz bude mozna ne uplne vhodna provozni teplota motoru, ale ta teplota se proste meri trochu jinde.

1 reakcí na tento příspěvek Přehřívání motocyklu

24.2.2009 v 12:18 | Nahoru | #51
Bubrak ZX10R> Oni soudruzi z japonska už to mjaí vymyšlený... proč šahat do toho, co funguje :).

Jinak jsem rád že zrovna Ty se mnou souhlasíš... až budu velký kluk, taky bych chtěl mít motorku jako Ty ... zatím mám tak 250, ale koukám že Ty můj sen už vlastníš... 350ccm PANELKU ... ale uznej - není v origoši krásná ?

Přehřívání motocyklu

24.2.2009 v 12:49 | Nahoru | #52
A co nechat motorku spinkat baterku vyndanou nebo i v motorce jen konzervovat?Na co zbytečně brousit válec a pálit benzín?

(reakce na) Přehřívání motocyklu

24.2.2009 v 13:35 | Nahoru | #53

Raisidlo77>Bubrak ZX10R> Oni soudruzi z japonska už to mjaí vymyšlený... proč šahat do toho, co funguje :).

Jinak jsem rád že zrovna Ty se mnou souhlasíš... až budu velký kluk, taky bych chtěl mít motorku jako Ty ... zatím mám tak 250, ale koukám že Ty můj sen už vlastníš... 350ccm PANELKU ... ale uznej - není v origoši krásná ?



Origos je nadherna. Ja ji mam bohuzel spatlanou z nekolika typu a planuju z ni uz udelat cafe-racera.

1 reakcí na tento příspěvek Přehřívání motocyklu

24.2.2009 v 17:02 | Nahoru | #54
Bubrak ZX10R > Origo je origo. Povedenej cafe-racer je jedinej bastl, kterej dovedu uznat... ale raděj bych to dal do origoše a jako cafe-racera bych si koupil třeba závodní café Kawu 400ccm rok 1976 co ted nabízej za krásnejch 30 tisíc ;)

(reakce na) Přehřívání motocyklu

24.2.2009 v 17:06 | Nahoru | #55

Raisidlo77>Bubrak ZX10R > Origo je origo. Povedenej cafe-racer je jedinej bastl, kterej dovedu uznat... ale raděj bych to dal do origoše a jako cafe-racera bych si koupil třeba závodní café Kawu 400ccm rok 1976 co ted nabízej za krásnejch 30 tisíc ;)



Kde kde ?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 Hašlik 11 16.5.2024 v 15:27 pavelgl1
Volnobeh Yamaha YZF-R6 sete111 1 27.4.2024 v 09:38 kokoška.
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 Hašlik 4 25.4.2024 v 10:03 Slow
yamaha yzf r6 RJ09 Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R6R Yamahatorr 2 15.3.2024 v 18:23 Yamahatorr
Vymena lozisek v krku rizeni [1, 2] Yamaha YZF-R6 harwey10 35 5.2.2024 v 13:58 Gahan37


TOPlist