Ahoj všem. Poprosil bych ty, kteří mají reálnou zkušenost s cestováním na téhle mašině po ose ideálně do vzdálenějších destinací (což není Balkán a pod., ale spíše dálný východ, Afrika...), jestli by se podělili o své zkušenosti. Jedná se mi primárně o to, jak to tahle mašina dává při asfaltových přesunech (po různých úpravách, samozřejmě. Jaká je cca rozumná cest.rychlost? Na Advíkovi (990 Adv.R 2012) to mám nastavené cca kolem 110 (tacho), zakže by mi stačilo cca kilo ideálně. Nedělá mi sedět na tý trestný lavici, co má moje Rko klidně dva dny v kuse, tyhle tvrdý lavice mám rád. Předpokládám, že vylepšený sedlo bude oproti originálu mnohem lepší a bude nějak rozumně srovnatelný s tím mým současným. Uvítal bych zkušenosti s motorem (výměna oleje, servis ventilů, výměna pístu apod.) u lidí, ketří to mají s cestováním podobně jako já. Mám přečtené kde co, jak tady, tak na adv.rideru, samozřejmě sleduju a čtu Rtwpaula a pod. Zajímají mě ale i zkušenosti lidí tady. Ročník cca 2020 a výš. Neřešme tady jiné mašiny, převážení na vozíku, v dodávce a pod. Zajímá mě, jak je to s výdrží téhle mašiny, když pojedu cca týden po asfaltu někam... Nechci dělat co dva roky generálku. Zkušenosti jsou různé, mnohá tvrzení o výdrži jsou velmi optimistická. Jezdím na pohodu, v offu potřebuju dojet a vrátit se, ne vyhrát medaili. S ostrými nemám ale žádnou zkušenost. Samozřejmě se na tom i projedu, než bych to případně kupoval

Naposledy editováno 06.10.2024 13:22:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

Naposledy editováno 27.06.2024 10:10:43
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Jinak 71 Nová s dvěma vyvážovákama nedrnčí de facto vůbec když se nejezdí nad 6000 otáček, což ale není potřeba protože po dálnici ve 110 jedeš 5000 otáček a je to úplně klidný. Nesmíte to srovnávat se starými lc4 který vibrovali jak starej Harlej.
Ještě k tý hmotnosti. Když začneš počítat přídavná nádrž 6 kg, pořádný světla s držákem kilo a půl, dáš tam Scott oiler a pár drobností vezmeš nářadí montpáky duše lepení plus něco co se může vysypat to je dalších 7 kg pak tam naleješ 32 l benzínu plus dalších 17 kg stan vaření spacák teplý karimatku nepromokavou kombinézu teplý oblečení když přijde studená fronta aspoň 4 kg jídla když jedeš někam trochu mimo, musíš počítat s tím že budeš třeba týden čekat než opadne voda nebo bude nějaký zával. Takže tvoje vybavení samotný bude vážit 30 kg tady se gramařit nedá. 10 kg oblečení na tobě včetně chráničů minimálně. Takže si spočítej kolik bude ta 115 kg motorka ve finále vážit než na ní sedneš.
A jestliže pojedeš s tarpem bez nepromoku bez Teplého oblečení tak akorát někde nachladneš budeš nemocný a zbytečně budeš trpět.
Něco jiného je tady Albánie kde je furt teplo nebo Bosna na 5 dní, to jsou projížďky za komín.
To kilo a půl na lehkou generálku motoru tě už nezabije a nářadí kvůli tomu tahat nemusíš protože to mají dneska všude.
Z mého pohledu Pamír Altaj kolima se dá odjet ze 690 úplně v pohodě protože je to tam je hodně kamenitý a když tam nejedeš na jaře během tání ledovců tak tam ani není moc vody. A když bude hodně vody tak holt musíš nějaký ten den počkat s tím se nedá nic dělat.
(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Naposledy editováno 27.06.2024 12:33:20
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Startovat to kickstatem utopené v bahně, na pokraji sil bych takt nechtel…
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Má nádrže, má pérování, má odpruzenou rozetu, má tlumič řízení, 1,8l oleje + jeho chladič.
Nemusíš nic stavět, je to hotový.
Chtěl jsem jít stejnou cestou jako ty, až jsem nakonec koupil to co doporucuju ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
assassin píše: bazin.> xr650r … ma stejne parametry, mozna v nejakem japonském snu, ty motorky absolutne nejdou srovnat a zrovna nedavno jsem na jedne řešil nejakou botu v elektrice a ladil karbec. Nove poskladanej motor, bigbore kit, keihin FCR a ani tak to nejede jako exc…
Startovat to kickstatem utopené v bahně, na pokraji sil bych takt nechtel…
V bahně půl bídy, ale v nějakým prudkým výjezdu na kamení, když to zdechne a jsi rád, že to jen tak držíš
, aby se do neskutálelo ze svahu i s tebou.
Každý kilo dobrý to souhlasím, natož 30 kilo a hlavně když schodíš brašny. Ale, jezdit s exc po servisní síti, nebo jet na sever, kde na to nic nikde nenajdeš je docela rozdíl. Kdyby argumenty ala pamír hajvej, nebo rovníková afrika, tak to bych řadil ještě do kategorie evropa. Ale dálnej východ je mrtvej. Tam jezdí jen japonci a evropský krámy se tam musí objednávat.
Počítá se suchá hmotnost exc bez světla blinkrů oleje a vody ?
Naposledy editováno 27.06.2024 13:15:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...



(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
tak to tady budu po očku sledovat a sem tam se bavit tím jak budou učit orla létat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Popravde, ja bych se na tu exc na tenhle trip nezabalil a to jezdim hooodne nalehko. Jel bych radsi na necem s poradnou podsedlovkou.
Na 2020 jsem mel naplanovanej Magadan na drz400. Z Irkutsku. Cast jsem mel tenkrat jet po Leně lodi, protoze tam v lete nejsou cesty, jenom zimni cesty.
Zalezi co pojedes. Az do Jakutsku je slusna cesta. Vubec nevim kam bych na tu exc zabalil benzin i kdyz je pravda, ze na "tráse" ho potrebovat nebudes.
Hele, rusaci porad davaj do kapek na kasel efedrin. Zjisti si do kterejcha kup si to. Mne se to osvedcilo, kdyz jsem promoknul a byla mi zima. Vecer si toho das loka a zahreje te to a vyspis se. Good luck.
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Ostrá se dá trochu zcivilnit, ale někdy lze kýženého výsledku dosáhnout naostřením tupého endura (dual sportu).
Jet se dá samozřejmě na čemkoliv. Otázka je, kdy je to ještě požitek a kdy masochismus.
Naposledy editováno 27.06.2024 13:53:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

Naposledy editováno 27.06.2024 14:34:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
assassin píše: bazin.> xr650r … ma stejne parametry, mozna v nejakem japonském snu, ty motorky absolutne nejdou srovnat ....
Já jsem XR650R vůbec nechtěl srovnávat s EXC450. Uvedl jsem ji jen a pouze z toho důvodu že je to motorka s nejkratší předepsanou výměnou oleje v km co znám.
Patří do kategorie 1V bucharů typu XR600, TT600R, atd... Má z nich největší výkon a taky kvůli tomu narozdíl od nich nemá olej po 6000km ale po 1000km.
Poenta byla: Na svou kategorii celkem výkoná, ale pořád civilní moto 1000km vs. závodní EXC 1500-2000-3000km.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
A i když bych nerad nikoho podceňoval, tak věř že to tak pěkně a funkčně udělaný jako je na rfr nebude ?.
+ ta motorka nikdy neztratí hodnotu...
(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
2 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
2 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Ktm exc 500 2019. Mám lehce přes 600mth a 35000km.
2x po ose do Afriky. Jednou do Senegalu, podruhé pisty, pouště a hory v Maroku, letos zase Maroko do pouště.
Co se úprav týče tak krom kosmetiky to je acerbis nádrž 15l. Ocenil bych větší, ale kanistry na řídítkach to jistí (5,5l).
Olej do toho leju co je po ruce. Míchám ho dohromady aby nebyly zbytky. Měním co 3 dny (cca 500-700km, 10-20mth.
Servis si dělám doma sám. Před každou cestou dělám motor. Preventivně olej čerpadla (2ks), všechny ložiska (venku i vevnitř). Podle měření píst nebo i válec. Letos jsem dělal Go motoru kompletně abych byl klidnej.
V materiálu to vychází cca 50000kč ročně.
Průměrná cestovní rychlost po asfaltě do 95k/hod se 15 zub na pastorku a 48 vzadu.
Zavazadla mám od motovaku podkovu na kterou jsem si došil popruhy pro další tašky.
Žádný věže a takové picovinky nemá cenu tahat. Zbytečná váha
Hlavně pořádnej řetěz a ne bláto od twenty. 2x pastorkové kolečko (já vozím 15 a 13 zub).













1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Eso_Rimmer píše: ZdendaZB> nedavno kamarad v Rusku, pri jeho dalsi delsi navsteve, navstivil v jednom velkem meste (jmeno si nepamatuju, muzu zjistit) prodejnu KTM, resil nejaky mensi dil. to, co tam videl, mu vyrazilo dech. masin jak nasrano a dilu, ze bys z toho postavi tri novy Meoniho specialy. jen tak na okraj.
byl jsem v jakutsku a neměli tam skoro nic, díval jsem se na japonce a všechno, když ne nový tak použitý
před bajkalem je západ, skoro evropa, za bajkalem už seš v áziji
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Štofi96 píše: Osobní zkušenost.
prozraď:
-proč něměníš olej po těch 2-3 tkm, jak všichni doporučujou ?
-kolik km najedeš mezi děláním motoru a ta velká generálka bylo co ?
-je reálný dostat na tu motorku 30 kilo nákladu + 32 litrů benzínu ? na sever toho potřebuješ trochu víc než do pouště, kvůli tomu ta hmotnost
-a kolik váží stroj po veškerých úpravách včetně všeho co tam máš, bez brašen a benzínu v nádržích ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 300l úpravy pro cestování [1 ... 7, 8] Honda CRF 300L, Honda CRF 300 Rally | Eso_Rimmer | 215 | Včera v 18:18 Eso_Rimmer |
Jak zvýšit sání na EXC [1, 2, 3] KTM EXC 500 Six Days | ZdendaZB | 67 | 25.4.2025 v 17:44 ZdendaZB |
Zkušenosti s 500EXC KTM EXC 500 F | Propiska7 | 27 | 25.4.2025 v 09:18 ZdendaZB |
Motorka na polňačky a lehký terén [1 ... 5, 6] Suzuki DR 650, Honda NX 650 Dominator, Yamaha XT 600... | Kavak95 | 172 | 19.4.2025 v 12:14 Che |
exc500, řetězový kolečko a rozeta -... KTM EXC 500 F | ZdendaZB | 11 | 17.4.2025 v 19:34 ZdendaZB |