1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoutakty - literatura
Maikl píše: Beranidlo> Díky, literaturu přímo na výpočet výfuku jsem nenašel, na to neskočím témata typu restomod mám pročtený jinak mi teda docela pomáhá tahle bakalářka
Kapitola 3, konstrukce, je snůška polopravd a blbostí. Zo vlastně děláš za školu, obor, ročník?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoutakty - literatura
https://theses.cz/id...asti_etzovch_pil.pdf
Víš jak funguje výfuk na motorové pile? Zdánlivě je to jenom tupá krabička pro snížení hlučnosti a lapání jisker. Skutečnost je trochu odlišná, jedná se o hmotnostní Helmholtzův rezonátor.
Vztah pro určení frekvence rezonátoru je na obrázku. Průřez, objem i délka hrdla se musí dosadit v metrech, frekvence je v Hertzech, rychlost zvuku v m/sec, bude to asi 500-520 m/s.
Když mrkneš dovnitř do výfuku, je tam jakési hrdlo, krabička má objem. Úhel výfuku bude odhadem 155-160° a vlastní frekvence rezonátoru by měla odpovídat době, po kterou je otevřený výfukový kanál. Pak směs uniklá do výfuku bude zatlačená zpět do válce v okamžiku, kdy hrana pístu uzavře výfukový kanál. Dokážeš to spočítat např. pro 9000 ot/min?
Naposledy editováno 02.04.2021 20:02:08
2 reakcí na tento příspěvek Dvoutakty - literatura
PS: neviem, či môj príspevok pomôže pri písaní bakalárky, ale aspoň sa Maikl zasmeje. No, ešte otázka na Beranidla, prečo kua tie krabičky nedávali aj na motorky? Pre vyšší rozsah použiteľných otáčok? Asi, lebo píla ide naplno, alebo na voľnobeh. No, je to len môj typ, možno ma Beranidlo poučí. Čau.
PS: gulička sa zasekla v tej rúrke kade vychádzali exhaláty-kde to fučalo von. Tým zapchala výfuk a píla nešla.
Naposledy editováno 03.04.2021 08:22:18
Dolmar 7900 má normálně 4,5kW. Ale když se vyladí na 5kW ...
... a dá se jich dohromady 24, s tím už se dá něco dělat
Naposledy editováno 03.04.2021 21:28:35
Ale až teď mě napadlo, že takový výfuk měly první Pionýry 550/555. Nikdy jsem to neměl rozchuchané, ale tvar zvenku by tomu Helmholzovu rezonátoru s krátkým hrdlem odpovídal. A jak to jelo od nízkých otáček!
Typ 550 jel fakt bezvadně v nízkých otáčkách a podle diagramu má vyšší točivý moment, než výkonnější 555. Edit - tak ne víc, ale skoro stejně, špatně jsem přečetl měřítko.
Typ 555 už byl naladěný výš, aby upaloval šedesátkou.
Naposledy editováno 04.04.2021 19:53:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoutakty - literatura
1 reakcí na tento příspěvek Dvoutakty - literatura
Naposledy editováno 09.04.2021 11:04:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoutakty - literatura
Drakl píše: Takový lauf měla i Jawetta , Staďák už měl obyč
Čau, Beranidlo dík za ukážku, ako má vyzerať výfuk na 555, alebo na Jawetu. Koľko som sa napátral, ako tam drží stojan, ako to je aretované, až potom som prišiel na to, že tá skrutka na konci výfuku vlastne pridržiavala taký krivý pliešok, kam sa zakvačil , uchytil stojan. Ten výfuk som uvidel až pred pár rokmi , ako vyzerá , že to je pochrómované, lebo čo som mal ja boli , teda mali inú povrchovú úpravu, vieš akú hahahaha.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoutakty - literatura
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoutakty - literatura
Beranidlo píše: krokoš> Myslím, že původně to byl nějaký chemický nikl. Na mojí 555 to bylo vpředu u válce domlácené zepředu i zespodu, celé pokryté šmírem a prachem, u válce napečený karbon. Když vidím ty chromované repliky, říkám si, že tohle tam asi nepatří, i když je to hezké.
Čau, áno toto som presne myslel ako píšeš, citujem: domlácené a špinavé a u válce napečený karbon. Tá vrstva pripečeného blata a bordelu potom fajn tlmila, hahaha.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoutakty - literatura
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoutakty - literatura
E: Resp. nevím, jestli na to jdu správně, vycházím z toho, že za 1s má motor 150ot., tzn. 1/150 sekundy na otáčku a doba otevření kanálu je (155/360) x (1/150)s. Předpokládám, že pro vyšší otáčky (a frekvenci) je potřeba menší objem výfuku při zachování ostatních parametrů. (což samo vychází ze vzorečku a z principu změny tónu na základě objemu)
Naposledy editováno 12.04.2021 18:27:30
A jenom pro doplnění, někdy chceme rezonátor naladit tak, aby se využila stejná fáze, jako má vstupní impuls, tj. přetlak nebo podtlak, a jindy zase fázi opačnou. Někdy chceme použít rezonátor k tlumení a jindy zase k posílení budicího impulsu.
Ta stejná věc popsaná jako rezonátor slouží zároveň jako tlumič:
1 reakcí na tento příspěvek Dvoutakty - literatura
1) základní konstrukční prvky
2) funkce dvoudobého motoru
3) historický vývoj 2t motorů
4) vývoj přípravy směsi
5) aktuálně používané systémy
6) vývojové trendy
S tím, že nejobsáhlejší by měla být část popisující aktuální situaci, kde mám klasickej karbec, Lectron, membránovej, TPI, Orbital, a v plánu je ještě zjistit systémy u lodních motorů (kde je výfuk často vyvedenej do vody a požadavek na co nejmenší únik oleje) a pak sněžné skútry, kde podne mě celkem vyniká třeba rotax e-tec s turbem
E: K tomu Rotaxu, parametry vypadají působivě: 42kg, 850cc a 121kw v 8k otáčkách.
E2: video:
Naposledy editováno 15.04.2021 00:33:08
Tady v čase cca 1:30 zmiňují zapojení nepřímých vstřikovačů, samozřejmě schované za reklamní kecy, jako "extra dynamic response". Skutečnost je taková, že když v otáčkách začne fungovat výfuk, tak 1. je potřeba více paliva, než jsou schopny dodat přímé vstřikovače, 2. je málo času na na odpaření přímo vstříknutého paliva ve válci, 3. směs uniklá z válce do výfuku se ve vyšších otáčkách vrací tlakovou vlnou zpět do válce a není to plýtvání palivem, jako by tomu bylo v nízkých otáčkách + emise
Podobné jako Rotax TPI:
Naposledy editováno 14.04.2021 21:12:10
1 reakcí na tento příspěvek Dvoutakty - literatura
E: konstrukce je dost podobná Rotaxu, název motoru je E-Tec G2, ale nikde se mi nepodařilo najít s Rotaxem spojitost.
Naposledy editováno 15.04.2021 00:52:02
https://www.boattest...#performancefeatures