Téma: Dvoutakty - literatura
26.3.2021 v 20:57
Ahoj, potřeboval bych poradit, píšu bakalářku na téma "Systémy přípravy směsi dvoudobých motorů", což je téma, které mě zajímá a dalo by se říct, že info mám, problém jsou ale ověřené zdroje. Poslední literatura, kterou jsem našel, je někde z roku 2003/4 a zbytek se zajímá převážně o 4t. Takže neznáte použitelné zdroje na téma 2t? Třeba Ditech/lodní motory/sněžné skútry/TPI a pod. Díky.

2 reakcí na tento příspěvek Dvoutakty - literatura

3.4.2021 v 08:15 | Nahoru | #1
Čau, Beranidlo, dík za ten výfuk k píle. Fakt som sa čudoval, že aké ofuky robia s výfukmi na motorky a na píle je len krabička. Niečo som sa naučil. Zas som o niečo múdrejší. K tomu výfuku z píly, ako vždy veselá príhoda. donieli mi pílu Stihl , že nejde, tak som to rozobral skontroloval , poskladal vyskúšal, zinkasoval a prepil. Koniec. Zrazu buch , reklamácia , píla nejde, zas to isté a píla ide. Už , ale s menším rozdielom bez inkasa a s chrobákom v hlave. Majiteľovi som povedal, že keď to zas chcípne tak s opatrnou manipuláciou bez ďalšieho štartovania doniesť späť. A stalo sa, opatrne som to otáčal očumoval a čo som nenašiel, čuduj sa svete, v tom špéci výfuku sa vyrobila gulička a lietala si po tom výfuku , keď bola píía v záťaži tak tá gulička sa zasekla v tej rúrke na výfuku . Pri rozoberaní tá gulička odtiaľ vypadla späť do výfuku a situácia sa opakovala. Už sa ale nepamätám , ako som tu guličku odtiaľ dostal von. Ponaučenie: ako v tom vtipe s tým kladivom a klepnutím za 100 €. Servisák klepol kladívkom a motor ide, opýtal si 100 €. Zákazník: jedno klepnutie za 100 €? Servisák: klepnutie za 1€ a 99 € za to, že viem kde klepnúť.

PS: neviem, či môj príspevok pomôže pri písaní bakalárky, ale aspoň sa Maikl zasmeje. No, ešte otázka na Beranidla, prečo kua tie krabičky nedávali aj na motorky? Pre vyšší rozsah použiteľných otáčok? Asi, lebo píla ide naplno, alebo na voľnobeh. No, je to len môj typ, možno ma Beranidlo poučí. Čau.

PS: gulička sa zasekla v tej rúrke kade vychádzali exhaláty-kde to fučalo von. Tým zapchala výfuk a píla nešla.

Naposledy editováno 03.04.2021 08:22:18

(reakce na) Dvoutakty - literatura

3.4.2021 v 21:27 | Nahoru | #2
krokoš> Čau. Rozdíl mezi profi pilou a hobby pilkou je i v tom průběhu točivého momentu. Bylo by hodně zle, kdyby se trochu sevřel řetěz a profi pila zastavila. Ta prostě musí mít sílu od okamžiku, kdy sepne spojka. Našel jsem průběh pro Stihl MS 461


Dolmar 7900 má normálně 4,5kW. Ale když se vyladí na 5kW ...

... a dá se jich dohromady 24, s tím už se dá něco dělat


Naposledy editováno 03.04.2021 21:28:35

(reakce na) Dvoutakty - literatura

4.4.2021 v 00:57 | Nahoru | #3
krokoš> Proč nejsou krabicové výfuky na motorkách? Aby nevypadaly škaredě. Všichni chtějí doutníky, rybiny, nortony atd.
Ale až teď mě napadlo, že takový výfuk měly první Pionýry 550/555. Nikdy jsem to neměl rozchuchané, ale tvar zvenku by tomu Helmholzovu rezonátoru s krátkým hrdlem odpovídal. A jak to jelo od nízkých otáček!

Typ 550 jel fakt bezvadně v nízkých otáčkách a podle diagramu má vyšší točivý moment, než výkonnější 555. Edit - tak ne víc, ale skoro stejně, špatně jsem přečetl měřítko.

Typ 555 už byl naladěný výš, aby upaloval šedesátkou.


Naposledy editováno 04.04.2021 19:53:03
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist