2 reakcí na tento příspěvek Dvoutakty - literatura
PS: neviem, či môj príspevok pomôže pri písaní bakalárky, ale aspoň sa Maikl zasmeje. No, ešte otázka na Beranidla, prečo kua tie krabičky nedávali aj na motorky? Pre vyšší rozsah použiteľných otáčok? Asi, lebo píla ide naplno, alebo na voľnobeh. No, je to len môj typ, možno ma Beranidlo poučí. Čau.
PS: gulička sa zasekla v tej rúrke kade vychádzali exhaláty-kde to fučalo von. Tým zapchala výfuk a píla nešla.
Naposledy editováno 03.04.2021 08:22:18
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2021/13/557714_1808fbd979185d0f19304c33bdb3388b.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2021/13/557715_91e280dded11e7fdc9f780e2c39f4978.jpg)
Dolmar 7900 má normálně 4,5kW. Ale když se vyladí na 5kW ...
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2021/13/557716_e8aecbcf06497cda68427ffda88983d0.jpg)
... a dá se jich dohromady 24, s tím už se dá něco dělat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2021/13/557718_79e578185dd13169f9b21a9a4a862f57.jpg)
Naposledy editováno 03.04.2021 21:28:35
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Ale až teď mě napadlo, že takový výfuk měly první Pionýry 550/555. Nikdy jsem to neměl rozchuchané, ale tvar zvenku by tomu Helmholzovu rezonátoru s krátkým hrdlem odpovídal. A jak to jelo od nízkých otáček!
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2021/13/557729_7db020f37419e59ea06a13cd6b129764.jpg)
Typ 550 jel fakt bezvadně v nízkých otáčkách a podle diagramu má vyšší točivý moment, než výkonnější 555. Edit - tak ne víc, ale skoro stejně, špatně jsem přečetl měřítko.
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2021/13/557730_dfe1237a279490bd1f007dfffc17d53b.jpg)
Typ 555 už byl naladěný výš, aby upaloval šedesátkou.
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2021/13/557731_1cb194b23d7d0bb8823c0884afdde163.jpg)
Naposledy editováno 04.04.2021 19:53:03