globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !
 
20.2.2008 v 20:59
Domnívám se, že volba motorky může mnohé zklamat. Proto je nutné velmi pečlivě vážit své rozhodnutí při výběru motorky.
Protože jsem tím už 3x prošel, tak si dovolím "poházet pár perel" v podobě svých postřehů a třeba tím někomu pomůžu.

Předně se dá do začátku sehnat jetá motorka s dobrou cenou, kupujte od prvního majitele, bazary nedoporučuji.

Určitě bych vycházel z toho, zda jsem začátečník nebo už mám něco za sebou.
Začátečník by neměl jít do supersportu, měl by volit lehčí motorku - nejlépe naháče do objemu 600. Tato volba přináší dobrou ovladatelnost a ztěžuje šílenosti, které jsou pro supersport charakteristické. Samozřejmě vadí vítr a to se dá částečně ošetřit štítem. Je určitě dobré začínat v pomalejším stylu. Dnešní 4 válce s objemem 600 mají 100 koní a to není zrovna málo. Vůbec není špatná volbou Kawasaki jako 2 válec s dobrým zátahem od spodu, 65 koní s malou váhou jsou zážitkem. Jistě řada lidí namítne, že naháč je street - městská záležitost. To považuji za hloupost, vyšší plexi to řeší a není to tak líné, jak chopper.

Druhým kritériem je zaměření, co vás baví a proč vlastně motorku chcete. Osobně neuznávám kravál kolem komínu a ježdění odnikud nikam, které svádí k machrování v podobě otevřených laufů a jízdě po zadním kole. Pokud ale jste takového zaměření, tak naháč je opět dobrou volbou. Pokud chcete cestovat, tak bych zvažoval, zda a co je možné na motorku navěsit. Určitě bych stál o plexi, boční kufry včetně kufru horního. Volba "správného" naháče vám to umožní. Pozor ale - ne u všech naháčů se to dá snadno vyřešit.

Pokud zvolíte supersport, byť s obsahem do 600, tak dopředu vzdáváte cestování a je to o těch jízdách kolem komína. Zavazadla v podobě provizorních a promáčejících se taškách, ohlých zádech a nevyhovujícím sedlu = nepohodlí.

Pokud volíte klid a pohodu, tak chopper a tady už hned od začátku si dovolím doporučit větší obsah než 600. Téměř vše pod 600 je líné a zklame vás to, pohoda začíná od 50 koní výše. Vyjímkou jsou Vulcany od Kawasaki a to i starší ročníky. I na chopperech se dá cestovat a samozřejmě se dají i pro cestování příjemně vybavit. Pohodlí do 100 km/hod, velmi pěkný krouťák již do 5 tis. otáček a minimální řazení, mohou být cestovním zážitkem.

Úmyslně neřeším kardan, řetěz a jednotlivé značky. Kardan do 600 je spíše raritou. Každá značka má naháče s tím rozdílem, že je trochu problém s dalším cestovním dovybavením.

Pokud se v první volbě netrefíte, tak vás to zklame, vyhodíte peníze protože budete chtít rychle motorku vyměnit = vyhozené peníze.

... OM


Naposledy editováno 20.02.2008 21:03:20

Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

21.2.2008 v 17:08 | Nahoru | #31
pojem "lina sestistovka" je relativni.... jsou lidi co jezdi celej zivot a celej zivot nemeli nic silnejsiho nez 500.. protoze to proste nekomu staci... i co se tyce akcelerace a i rychlosti... a ver ze takovej intrasek 1500 ze sebe vymackne i neco k dvoustovce... to jen k te rychlosti... navic v objemu nad 1400... je hodne chopperu... neni to tak, ze by to byli uz jen cruisery... ale to je opet muj nazor a hadavej v tomhle nejsem, protoze vim ze kazdej ma nejakej nazor...

Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

21.2.2008 v 17:46 | Nahoru | #32
dobré dobré ...ale kde jsou endůra??? :\

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

21.2.2008 v 17:59 | Nahoru | #33
Já ty dva odkazy sem nakopíruju, protože ty sou nejdůležitější, nějakej výběr motorky je proti těmto dvěma věcem nepodstatný.
-----------------------------------
Jakozto jeden ze starsich,ktery se tu objevuje bych chtel po ,,dnesnim dni,,pripomenout mladym klukum jednu vec : Kvalitni obleceni !!
Vim ,ze mladi kluci setri penize a hlavne kupuji hned motorku a poradnou vybavu ,ktera je pro jezdeni vlastne dulezitejsi ,jak typ masiny, odlozi zase az na ,,nekdy,, az budou penize... Potkavam dost casto kluky na masinach v riflich ,teniskach a civilnich bundickach... Jsou to kluci ,kteri nemeli jeste tu cest ,setkat se osobne z asfaltem. Dnes predbehlo v zatacce meho mladeho zadni kolo-nasledoval pad a 10m skripotu na boku smer svodidla ! Pro otce ,ktery jede na motorce pred nim a sleduje to ve zpetnych zrcadkach ,pocit na zmrznuti. Jen mi probehlo hlavou : vzal si ten paterak ,kdyz jsem ho na to upozornil ??.... Vzal !! Jen diky tomu ,ze jezdim vic jak 30 let byla zakladni vec u meho mladeho hned od zacatku jasna :prvne se kupovalo kvalitni obleceni ,az potom se jelo pro motorku !! Je mi jasne ,ze kvalitni vybava stoji v prumeru 1/5 ceny ojete motorky ,ale meli by si vsichni zacinajici uvedomit ,ze je to vlastne JEDINE ,co chrani motorkare pred vaznym zranenim !! Proto mladej taky obesel dnes celkem bez uhony-kalhoty sice dirave v mistech ,kde je mel prez boty ,prodrena jedna vrstva na loktech u bundy-zbytek odchytily protektory -jak na kalhotech ,tak na bunde. Sedrene ochranne slidery na prave bote ,jak na kotniku ,tak na holeni. Mladej se vic leknul a jen malo se narazil. Proto bych chtel apelovat na mlade kluky ,kteri nemaj tatu motorkare ,aby je k tomu donutil : Nez sednete poprve na svou novou masinu (je jedno ,jestli je to 125ka ,nebo silnejsi)Poridte si poradne obleceni !!!! Ted prichazi zima ,usetri se par korunek ,bo se nebude jezdit a do nove sezony si dejte rict a poridte poradne vybaveni....at tech motorkaru v riflich a teniskach potkavam co nejmin...
1.-poradne boty s chranici
2.bundu s protektory
3.kalhoty s protektory
4.paterak
5.rukavice s protektory
6.poradnou prilbu
Je to v zajmu vasi bezpecnosti a kdyz nemate nikoho ,tak dejte na radu stareho blba ,kterej vi ,o cem mluvi....Alex
Naposledy editoval Alex GSX-R (11.11.2006 18:49)
-------------------
Bezpečná jízda na motocyklu (volný překlad)
zdroj - http://www.bikesafe.co.uk/Bikesafe/Bike … ngtips.htm pokud byste něco přeložili jinak, pak sem s tím, opravím to. pokud vám tu chybí jakákoliv Vaše zkušenost/tip z provozu, kterou si myslíte, že je dobrý doplnit, pak přidejte


Tyto tipy jsou založeny na výsledcích podrobné analýzy všech havárií s účastí motocyklů ve třech obdobích v letech 94-97 v okrsku (?) Buckinghamshire (?)

Křižovatky
Nejčastější příčinou nehody bylo nedání přednosti v jízdě a následné zkřížení cesty motocyklu automobilem vyjíždějícím z vedlejší silnice, případně z místa ležícího mimo silnici (příjezdové cesty k domům apod.)
Na kruhových objezdech bylo nejčastější příčinou střetu nedání přednosti v jízdě při vjíždění na kruhový objezd.
Každá pátá nehoda byla způsobená takovýmto nedáním přednosti v jízdě
Tipy
Před každou křižovatkou předvídejte tyto situace -
a) automobil přijíždějící z vedlejší silnice/vyjíždějící z místa mimo silnici Vám nedá přednost - buďte připravení k provedení brzdného a úhybného manévru. Očekávat přítomnost křižovatky za ohybem zatáčky, za vozidlem, přes které není dostatečný výhled.
b) Snažte se být viditelní pro ostatní řidiče - motocykl je snado přehlédnutelné úzké vozidlo a v určitém okamžiku může být motocykl skryt před zrakem řidiče čekajícího na křižovatce za stromem/sloupem veřejného osvětlení apod.
c) zvolte vhodnou rychlost pro průjezd křižovatkou (dle situace a pokud čeká na vedlejší vozidlo, pak 70-90km/hod) - vozidlo z vedlejší má volno a začne odbočovat, ale z důvodu Vaší příliš vysoké rychlosti nemusí dojít k dokončení odbočovacího manévru = dochází ke střetu. platí zejména u pomalých nákladních automobilů, traktorů apod. Sledujte kola automobilu, spatříte tak pohyb vozidla dřív, než když sledujete celý automobil. V nebezpečných úsecích doporučuju při průjezdu křižovatkou pouštět dálková světla.
Předjíždění
Ke každé páté nehodě došlo při předjíždění.
V každém třetím případě při předjíždění šlo o předjíždění stojících nebo pomalu jedoucích vozidel (kolony vozidel) , objíždění stojících překážek v provozu. Nejčastější příčinou bylo vozidlo vybočující/odbočující vlevo (v případě předjíždění zprava vozidlo odbočující vpravo) ať už na vedlejší silnici nebo na místo ležící mimo silnici. Dále vozidlo, které se rozhodne otočit a vybočí z kolony.
Častou nehodou je i předjíždění samostatně jedoucího vozidla, které odbočí vlevo (ať už motocyklista přehlédne signalizaci nebo odbočující řidič signalizaci pro odbočení vlevo nepoužil)
Tipy
Snažte se být pro ostatní řidiče viditelní (při předjíždění dávejte včas signál o předjíždění, pokud možno, tak najeďte k pravému okraji silnice a pak započněte odbočovací manévr - zajistíte si tím, že vás řidič v zrcátku zahlédne. nedržte se těsně za levým okrajem vozidla - jste v mrtvém úhlu a řidič vás nevidí. při předjíždění dodržujte co možná největší boční odstup od auta a mějte tak prostor na případnou reakci. dobré je mít prst uchystaný na klaksonu pro nouzové upozornění řidiče, který vás přehlédl a začal odbočovat/předjíždět)
Buďte vždy připravení na brzdný/úhybný manévr.
POkud možno nepředjíždějte přes křižovatku, před blížící se křižovatkou případně před místem ležícím mimo silnici, u kterého čeká automobil, který má ze svého směru volno a motocykl při předjížděcím manévru přehlédne. Pokud v takovém případě předjíždíte, pak s největší opatrností a počítejte s tím, že automobil, který předjíždítě může začít náhle odbočovat vlevo.
Zatáčky
Ke každé čtvrté nehodě dojde při nevhodném průjezdu zatáčkou.
Tipy
Do zatáčky najíždějte rychlostí, jaká je potřebná pro průjezd zatáčkou. Lépe do zatáčky najet pomaleji, než v půlce zatáčky zjistit, že se "utahuje" víc, než jsme předpokládali.
Zvolit takovou rychlost, abychom mohli bezpečně zastavit při výskytu jakékoliv překážky v zatáčce/za zatáčkou (týká se zejména nepřehledných zatáček). Dávat si pozor na stav a kvalitu asfaltu, štěrk, olej/naftu, bahno po dešti, obilí apod.
V náklonu prudce neakcelerovat, pokud možno projet na zařezený stupeň, který jsme vhodně zvolili před průjezdem zatáčkou. v případě podřazování na nižší stupeň použít před zařazením "meziplyn" vrknutí plynem, aby po puštění spojky nedošlo k zablokování zadního kola.
Shrnutí
V jedné ze čtyřech nehod je hlavní příčinou nebo jednou z příčin nehody příliš vysoká rychlost motocyklu a nepřizpůsobení rychlosti nastalým podmínkám v provozu - hustý provoz, déšť, mlha, nedostatečně věnování se řízení.
Mnoho řidičů automobilů motocykl jednoduše přehlédne, a proto je pro každého motocyklistu životně důležité, aby ovládali tyto "defenzivní" techniky a dokázali předvídat a domýšlet možné krizové situace v provozu.
přeji všem, aby v pořádku vyjeli a stejně tak se v pořádku vrátili

part II rady od motorkářů pro motorkáře
http://www.tacsafety.com.au/jsp/content … pageID=342
velmi volný překlad, platí to, co výše, pokud je něco přeloženo nesmyslně a přeložíte líp, pak rád opravím.
Wet Roads - Smart Positioning přeložil HappyCZ
Po silném dešti je vhodné držet stopu, kterou vytváří pneumatika auta jedoucího před vámi. U většiny aut je schopnost pneumatiky odvádět vodu mnohem větší než u pneumatik motocyklových, a tak vytvářejí bezpečnější prostředí pro jízdu. Také se snažte vyhnout betonovým pruhům, ve kterých jsou položeny tramvajové koleje. Voda bude mít sklon stékat a tvořit kaluže v nejnižším místě nerovného asfaltového povrchu.

A nezapomeňte na mokrém povrhu prodloužit bezpečný odestup od před vámi jedoucího vozidla. Budete potřebovat minimálně tří vteřinový odstup, abyste získali patřičný manévrovací prostor pro případ nepředvídatelného chování vozidla jenž následujete. Bezpečný odestup patřičně zvětšete v případě, že jedete za kamionem či autobusem, přes které je výhled do předu značně omezen. Vždy mějte rozžlá světla abyste byli dobře vidět.

Blikání při odbočování
Signál o změně směru jízdy dejte vždy dostatečně dopředu před započetím samotného úkonu - brždění/odbočení. Ostatní řidiči tak budou znát včas váš záměr odbočit.
Pozor na objíždění kamionu, kdy jste na hlavní a kamion odbočuje doleva, stojí uprostřed silnice a vy máte místo ho podjet - když se stáčí, zadek mu nabíhá a může Vás zachytit. a protijedoucí automobil odbočující vlevo vás přes kamion nevidí a začne odbočovat=riziko střetu.

Vaše schopnosti
Nepřeceňujte své schopnosti, ne vždy bývá další šance.

Bezpečná vzdálenost/uvolněný náklad
Dodržujte bezpečnou vzdálenost za vozidly (většinou se doporučuje mít rozestup alespoň na 3 vteřiny) a mějte tak možnost reagovat na části nákladu/součástky/odpadky, které se z vozidla uvolní/odlétnou/jsou vyhozeny.

Na motorce jste zranitelní
V autě vás chrání karoserie a možnost změny směru jízdy je možná mnohem rychleji, než u jedoucího motocyklu. Na motocyklu Vás nechrání nic, jen Vaše výstroj. Mít přednost je jedna věc, ale jestli vám automobil čekající na výjezd z vedlejší silnice přednost opravdu dá, je věc druhá.
Uvědomujte si vlastní zranitelnost a předvídejte nejhorší možné scénaře situace, do které přijíždíte. Předvídejte a buďte připravení na brzdný/úhybný manévr. Myslete za ostatní účastníky silničního provozu, předvídejte jejich chování a jejich chyby. Dobří a zkušení jezdci to dělají.

Naftové/olejové skrvny/značení na silnicích
Dávejte si pozor na naftové, olejové skrvny vyteklé z nákladních automobilů, autobusů - obzvlášť za deště a na mokré silnici. Olejové skrvny hrozí zejména na křižovatkách, kde stojí delší dobu autobusy a nákladní automobily a olej z nich odkapává. Stejně tak značení na silnicích - směrové šipky, zebra na přechodech, středová čára, zebra za odbočovacím pruhem uprostřed silnice. Pokud to lze, pak se takovým místům vyhnout, pokud nelze, pak prudce neakcelerovat ani nebrzdit.

Jízda při středu silnice
Řidiči automobilů jsou poměrně omezení v tom, jakou pozici na silnici zaujmou, protože jejich vozidlo zabírá 50-70% jízdního pruhu. Z toho důvodu většina automobilů jezdí uprostřed jízdního pruhu. Naproti tomu motocykl má mnohem větší výběr, jakou jízdní pozici zaujme.
Abyste byli vidět=aby o Vás věděli ostatní účastníci silničního provozu, zejména protijedoucí vozidla, pak se jako nejvhodnější jeví jízda při středu vozovky-nejste kryti autem před Vámi a protijedoucí řidiči Vás vidí a vy naopak lépe vidíte situaci a provoz před sebou.
V dešti pozor na vyjetý koleje - volím buď jízdu u dělící čáry nebo jízdu u krajnice. střed z důvodu většího rizika výskytu olejových skvrn příliš nepoužívám, stejně tak se vyhýbám vyjetým kolejím, v kterých je voda.
Ve městě v husté provozu a s malým odstupem je nejvhodnější jízdní pozice při středu nebo při okraji - možnost únikové cesty, pokud automobil vpředu začne neočekáváně brzdit. nevýhodou mohou být pokusy o podjíždění nebo předjíždění ostatními účastníky provozu.
Naposledy editoval bukowski634 (02.09.2007 18:38)

Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

21.2.2008 v 20:58 | Nahoru | #34
ano tati :o

Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

21.2.2008 v 22:09 | Nahoru | #35
Ten prvni pisatel nejspis vi o cem mluvi. Ja osobne sice poradny hadry na motorku nemam ale aspon kalhoty a boty sem si koupil. Pri predstave jak mi asfalt rozedira klouby na kolenou se mi obraci zaludek. A k tomu druhymu... Nevim jak dlouho bych vydrzel jezdit do zatacek tak abych cekal ze za ni bude stat traktor... Jiste je to nebezpecny ale to je holt riziko ktery s sebou motorky nesou.

A zpatky k vyberu. Jelikoz sem zacatecnik tak vim jak se asi cejtim. Do ted sem jezdil dvacu s 11 kW a dal sem si vybral SVcko... Nejak nemam strach ze bych to nezvladnul protoze dle me kazdej alespon trochu myslici zacatecnik vi ze je to neco noveho a da si alespon ze zacatku nez se otrka pozor. Kamos si po dvace koupil Horneta 600S a je uplne spokojenej. Oproti nahacum na tom nefouka takze se na tom da jezdit lip treba po dalnici a taky se na tom da krasne cestovat. Vubec nevim co maj spolecnyho nahace s cestovanim. A ta ER6 ma sice jenom 65 koni ale je to dvouvalec takze to je pekne zivy uz odspoda stejne jako to SV. Kdezto sestkovy ctyrvalce sou odspoda celkem krotky takze se na tom da docela bezpecne zacit jezdit. Sice maj ve vyssich otackach spoustu sily ale to uz je na ridici jestli se na to cejti. Tak mi prijde ze hornet se 100 konema je mozna na zacatek vhodnejsi nez SV se 72 konema. (Neptejte se skusenosti s tim nemam ale rikaj to tak nejak vsichni takze proc by to nemela bejt pravda) Nakonec si stejne kazdej vybere co se mu libi. A zase je blbost koupit motorku ktera by hned omrzela pac kazdej nema penize aby mohl kupovat kazdy dva roky novou. Ale zase na obranu autora chtel se podelit o zkusenosti. nikomu je nevnucoval a spousta z vas se do nej stejne pustila i kdyz to pro vas treba vubec nebylo mireny. Dyt chtel jenom pomoct a nikomu nic nehanil. Ja se dekuju dobrou noc.

P.S. pro me je spravna cesta MZ RT 125 -> SV 650 S -> litrovej sportovni dvouval -> litrovy cestovni enduro nebo Guzzina (abych byl na stary kolena frajer)

Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

21.2.2008 v 22:48 | Nahoru | #36
Nejdůležitější je to, že ta první myšlenka od OldMana byla taková: Někomu pomoct,trochu poradit a podělit se ze začínajícíma,o svůj názor.Proto asi napsal tyto poznatky ze své motopraxe.Alespoň si to myslim.Oprav mě,jestli to tak není.Dá se jezdit na všem,ale ruku na srdce.Kdo z nás se,natolik, ovládal.Že se v 18 nenechal unést nebo špatně nezareagoval v určitých situacích,které nastanou.Při brutálním otočení plynu nebo špatnym podřazení.To vše přichází až s prvním množstvím kilometrů.Teprve potom člověk zjistí,co to obnáší.Přesto kdo biky zbožňuje,dá hodně na své srdíčko.Ale není snad horší pocit než vidět rozsekanýho bikera nebo když ti zbydou oči pro pláč nad ko mašinou.Na kterou,většinou,jen tak neušetříš.

(reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

22.2.2008 v 07:38 | Nahoru | #37
Dingo>

Souhlas

... OM

Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

22.2.2008 v 09:07 | Nahoru | #38
Když to tady tak čtu mě napadá,že ve 20 chce každý litr,v 50 už mu stačí púllitr.

2 reakcí na tento příspěvek Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

22.2.2008 v 09:40 | Nahoru | #39
oldman> hazeni perel svinim ... s trochou nadsazky ...

navic do toho komponujes hodne subjektivniho (viz neuznavam jezdeni odnikud nikam a v jedny vete to spojis s machrovanim coz trebas me nevyhnutelne radi do tyhle kategorie, i kdyz bych s tim polemizoval, ale to je putna ...

assassin> strucne: ty to nehodnot, jses uz fakt nekde jinde ... dej do ruky zacatecnikovi b6 at to rozvali a vrati se posranej, s gixerem uz se nevrati - pokud ustoji prvni spatny zaspojkovani pri rozjezdu na krizovatce - sestra mi s b6/99 malem ukazala luxusni zada ...

na nahacich mas dnes jiz bezne abs - na ss leda ostry brzdy - to je ooooobrovsky rozdil :) - jeslti bych neco na ss ocenil pro civilni jezdeni, tak prave vypinatelne (!) abs ...

(reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

22.2.2008 v 20:48 | Nahoru | #40
jacobo>

Také mně to došlo, nemá smysl se přít. Na Tvou poznámku ohledně subjektivního pohledu musím odpovědět, že kdybych tento názor neměl, tak to nepíšu. Asi nemůžeš čekat, že budu psát a ohajovat názor někoho jiného, píšu to já a proto to subjektivní z jiného pohledu asi musí být.

... OM

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

24.2.2008 v 21:04 | Nahoru | #41

assassin> strucne: ty to nehodnot, jses uz fakt nekde jinde ... dej do ruky zacatecnikovi b6 at to rozvali a vrati se posranej, s gixerem uz se nevrati - pokud ustoji prvni spatny zaspojkovani pri rozjezdu na krizovatce - sestra mi s b6/99 malem ukazala luxusni zada ...


Jen nehazej vsechny do jednoho pytle. To ze tvoje sestra nezkroti bandita neznamena ze ostatni nemuzou zkrotit GSXR.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

24.2.2008 v 21:18 | Nahoru | #42
pylot> jasny ... a nahodou mezi ne patris, vid

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

24.2.2008 v 21:29 | Nahoru | #43
jacobo> No nevim jak ostatni ale myslim si ze nejsem tak blbej abych na krizovatce otocil plynem az na doraz a pustil spojku... Myslim ze bych se naucil jezdit klidne i na litroj. Staci mit trosku rozumu a respekt.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

24.2.2008 v 21:37 | Nahoru | #44
pylot> No nevím teda no. Já měl trochu strach lést i na moju malou Ducnu . Není to jen o tom rozjet se, to je jen začátek cesty do pekel .

(reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

24.2.2008 v 22:03 | Nahoru | #45
RomanSS> Jo ja to chapu ale uznej sam ze kdyby te nekdo posadil na R1 nebo neco podobnyho tak bys byl schopnej jezdit na tom a naucit se na tom. S takovouhle motorkou jde jezdit i po meste a to je dukaz ze to umi jezdit i pomalu. Staci mit jenom cit v rukou. Je jasny ze to nepujdu protahnout do zatacek zejo ale casem bych se k tomu taky dostal. Tim nerikam ze si myslim ze to je rozumny a chytry aby si to zas nekdo nevzal. Jenom je to proste mozny. A myslim ze bandit 600 po dvace urcite neni zadna zla a agresivni motorka a gixero je sice sport ale kdyz to nebudes vytacet tak te to taky neschodi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

24.2.2008 v 22:42 | Nahoru | #46
pylot> byl by schopny jezdit, jestli se na tom ucit, to uz nevim, ted nic proti romanovi, to vi jen on

ovladat motorku je hodno o tom, jak umis davkovat plyn, naklon v zatacce je dle meho lepsi jet v druhy polovine otacek, abys nemusel podrazovat a pritom mel jeste rezervu nahoru ... kdyz pojedes v druhy polovine s bandourem, je to cajk, kdyz z gixerem, tak jedes tusim minimalne 70, dvojku imho spis 100 :) (nevim, jak to maj sestky)

na litru jedes na jednicku 90-100, na dvojku spis 130 - kde se v tyhle rychlosti chces bezpecne ucit to lamat

s litrovou motorkou je jizda po meste za trest a - jednak jet pomalu musis a pritom nekdy nemuzes (uvaris to)

jinak ja o bandourovi nikde nepisu, ze je "zlej", ale ze je dostatecnej na blbnuti ;)

bandit - nahac, mas primy feedback o rychlosit, snese razeni o dva kvalty bez problemu, odpusti zarazeni bez spojky a na 200 (ktere je +/- i maximum se nejakou dobu splhas)

gsxr600 - kapota, kolik jedes zjistis, az kdyz se opravdu narovnas a to uz muze byt pozde, zatimco nahac te castecne vybizi k cestovnosti, gixero vylozene nuti k agresi (obecne jakykoli ss) na 200 jsi ani nevis jak ...

co tady psal assasin o ovladatelnosti je pravda, jenze zacatecnik ji nevyuzije- nevyuzije to, ze tu motorku snadno zlomi, az totiz bude dlouhej v zatacce, srovna se a zacne brzdit, v lepsim pripade jen brzdit s tim horsim naklonem ... vtip je brouku v tom, ze na bandourovi budes dlouhej v 90 a mas trebas to abso k dobru, na gsxr budes dlouhej ve 130 a mas leda sevrenou prdel kapisto

a tohle je vsechno vec, ktera by ti mela behem vteriny probehnout hlavou, nez vypises takovou blbost, jak se jde naucit na litru

(reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

24.2.2008 v 22:48 | Nahoru | #47

jacobo>pylot> byl by schopny jezdit, jestli se na tom ucit, to uz nevim, ted nic proti romanovi, to vi jen on

ovladat motorku je hodno o tom, jak umis davkovat plyn, naklon v zatacce je dle meho lepsi jet v druhy polovine otacek, abys nemusel podrazovat a pritom mel jeste rezervu nahoru ... kdyz pojedes v druhy polovine s bandourem, je to cajk, kdyz z gixerem, tak jedes tusim minimalne 70, dvojku imho spis 100 :) (nevim, jak to maj sestky)

na litru jedes na jednicku 90-100, na dvojku spis 130 - kde se v tyhle rychlosti chces bezpecne ucit to lamat

s litrovou motorkou je jizda po meste za trest a - jednak jet pomalu musis a pritom nekdy nemuzes (uvaris to)

jinak ja o bandourovi nikde nepisu, ze je "zlej", ale ze je dostatecnej na blbnuti ;)

bandit - nahac, mas primy feedback o rychlosit, snese razeni o dva kvalty bez problemu, odpusti zarazeni bez spojky a na 200 (ktere je +/- i maximum se nejakou dobu splhas)

gsxr600 - kapota, kolik jedes zjistis, az kdyz se opravdu narovnas a to uz muze byt pozde, zatimco nahac te castecne vybizi k cestovnosti, gixero vylozene nuti k agresi (obecne jakykoli ss) na 200 jsi ani nevis jak ...

co tady psal assasin o ovladatelnosti je pravda, jenze zacatecnik ji nevyuzije- nevyuzije to, ze tu motorku snadno zlomi, az totiz bude dlouhej v zatacce, srovna se a zacne brzdit, v lepsim pripade jen brzdit s tim horsim naklonem ... vtip je brouku v tom, ze na bandourovi budes dlouhej v 90 a mas trebas to abso k dobru, na gsxr budes dlouhej ve 130 a mas leda sevrenou prdel kapisto

a tohle je vsechno vec, ktera by ti mela behem vteriny probehnout hlavou, nez vypises takovou blbost, jak se jde naucit na litru


tak.
pylot> Já teď přestupuju z RSky (30k a 18Nm) na SSko (60k a 55Nm). Na nic víc se necítím, protože je to dvouvál a při výjezdu to může cuknout, ale nevím, uvidím, až projedu

Na R1čku by rozumnej člověk na začátku, ba ani po 125 nikdy nevlezl

Edit: Nebo si myslíš, že bys 10x víc výkonu dokázal udržet pod rukama

btw. Brácha so měl GSX-f 600 se projel na mým SSku a říkal, ať si dávám majzla, že to víc táhne (a rozdíl je těch 30koníků).

Naposledy editováno 24.02.2008 22:52:19

(reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

25.2.2008 v 08:33 | Nahoru | #48

pylot> No nevim jak ostatni ale myslim si ze nejsem tak blbej abych na krizovatce otocil plynem az na doraz a pustil spojku... Myslim ze bych se naucil jezdit klidne i na litroj. Staci mit trosku rozumu a respekt.


Otocit plynem nadoraz a pustit na skrizovatce spojku by byla fantasticka varianta - jen by sis namlatil prdel.
Ucit se po MZ125 na litrovym supersportu?
No JASNE vzdyt ty vis, o cem vlastne mluvis...

Naposledy editováno 25.02.2008 08:33:34

Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

25.2.2008 v 16:01 | Nahoru | #49
Jenze to je ono... Vy byste to zase vytaceli do druhy poloviny otackovy pasma... Jo to bych se asi taky rozsekal ale ja mluvim uplne o necem jinym nez vy... Ja tady nemluvim o uzivani si a prohaneni motorky... Ja tady mluvim o rozjeti se dojeti nekam a zastaveni... Dyt je to motorka jako kazda jina jenom ma proste spoustu vykonu navic.... Prose se rozjedu to jde na volnobez s trochou citu na spojce, malicko pridam a az nekam dojedu tak se otocim a pojedu zpatky... pak to zkusim trosku rychlejc a az nebudu brzdit provoz tak uz se na tom doucim. A kdyz nebudu mluvit o sobe tak treba Roman urcite RSku honil a zatacky projizdet umi... A jestli si myslite ze sou vsichni co jdou z dvaci tak pitomy aby se nebali a zkouseli co ta motorka umi tak nas asi trosku podcenujete.

Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

25.2.2008 v 16:14 | Nahoru | #50
pylot> Když ti někdo s litrem, nebo 1100 řekne, že je to nesmysl, tak na tom asi něco bude.... Nebo jsi už na něčem takovým jel?

Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

25.2.2008 v 17:17 | Nahoru | #51
nejel... Ale kdyz je to tak strasne vrazedny tak jak na tom muzou jezdit oni. Nesmysl to podle me neni... Ale chytry taky ne... No ale to uz sme se dostali dal od toho co sem chtel rict tim na zacatku. Rict ze kdyz date nekomu od dvaci gixerku ze uz se nevrati je podle me hodne velky podcenovani... Mozna by se nevratil ale spis proto ze by uz pak nechtel slizt. Jak jinak by se lidi ucili jezdit na takovejchhle potvorach. U nas je kluk kterej nikdy zadnou motorku nemel a ted si poridil stary CBR 900 a uz ho ma pres rok a porad zije.

2 reakcí na tento příspěvek Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

25.2.2008 v 17:26 | Nahoru | #52
to Pylot> ze 125 na litr je nesmysl...je to prostě blbost a kdo to zkusí, tak bude trpět v tom lepším případě...
Měl jsem možnost jezdit na všem možném, od ostrého motokrosu, přes GSX-R Srad, Ninju, CBR až třeba po Paneuropan či podobné obr cesťáky...
A můžu ti říct, že já se třeba supersportů bojím a vždy budu. Je to asi dáno tím, že jsem jezdil enduro a je mi to prostě bližší, nějak na těch zmrzlinách neumím...lámat to do těch zatáček a mít nohy za sebou...
Přesně jak píše Jacobo, než se naděješ je před tebou zatáčka a najednou zjistíš, že nejedeš 80, ale 160 a že jseš na pokraji průseru...
A třeba i 750 Srad mi přijde jako hodně divoká motorka, u které musíš být sakra opatrný na jemné přidání plynu. Když jsi na něčem takovém nejel, nemůžeš to vůbec pochopit...
Proto radím: byl bych sakra opatrný a radši bych chvilku jezdil nějakou šestku, než bych přesednul na něco velkýho a silnýho...
Ale každého věc...

(reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

25.2.2008 v 17:43 | Nahoru | #53
martins> kurna netahejte sem porad rychlosti jako 160 a tak... Dyt uz asi popaty pisu ze takhle to nemyslim... Je pravda ze sem na tom nejel a proto jen teoretizuju ale kazdej verime necemu zejo. A ja verim ze kdyz me posadite na R1 tak dokazu bezpecne dojet od nas treba do rychnova...(asi 50 kilaku a zadna dalnice) Bude mi to trvat asi stejne jako kdybych jel na dvy dvace a mozna i dyl pac bych jel pomalu do zatacek ale dojel bych tam... A kdybych to jel treba uz po paty tak uz bych byl taky urcite znatelne rychlejsi nez na MZ. Dyt je to jenom o zkusenostech a o zvyku a zvyk se ziskava pouzivanim.
A taky uz podruhy pisu ze ja chci SV a ne litra a ze je mi jasny ze je to hloupost a kravina poridit si to po dvace... Zajimalo by me na co ste sedali vy po dvace... mimochodem myslim ze treba ta dukna SS620 je na zvladnuti tezsi nez treba gsx600r.

(reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

25.2.2008 v 17:45 | Nahoru | #54
martins> kurna netahejte sem porad rychlosti jako 160 a tak... Dyt uz asi popaty pisu ze takhle to nemyslim... Je pravda ze sem na tom nejel a proto jen teoretizuju ale kazdej verime necemu zejo. A ja verim ze kdyz me posadite na R1 tak dokazu bezpecne dojet od nas treba do rychnova...(asi 50 kilaku a zadna dalnice) Bude mi to trvat asi stejne jako kdybych jel na dvy dvace a mozna i dyl pac bych jel pomalu do zatacek ale dojel bych tam... A kdybych to jel treba uz po paty tak uz bych byl taky urcite znatelne rychlejsi nez na MZ. Dyt je to jenom o zkusenostech a o zvyku a zvyk se ziskava pouzivanim.
A taky uz podruhy pisu ze ja chci SV a ne litra a ze je mi jasny ze je to hloupost a kravina poridit si to po dvace... Zajimalo by me na co ste sedali vy po dvace... mimochodem myslim ze treba ta dukna SS620 je na zvladnuti tezsi nez treba gsx600r.

Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

25.2.2008 v 17:45 | Nahoru | #55
pylot> OK nechme toho. Uvidíš až pojedeš na něčem silnějším.
Nevím co je těžší na zvládnutí, na ničem jsem nejel, jen na bráchovým GSX-f 600

Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

25.2.2008 v 17:52 | Nahoru | #56
No, nechci ti brát tvoje sebevědomí, ale R1 , no nevím, nevím...
Vidíš to moc jednoduše...ono na tom nejde moc jezdit jako na dváce, to by ses uškubal...
A ty rychlosti - nemusíš to tahat až k červenýmu, abys tam měl velkou rychlost, jedeš si tak nějak v pohodě 1,2,3, a najednou koukáš a je tam 160, kdo by to řekl?! Nejde o to, že tu rychlost bys tam měl i na dvojku...ale i když to netočíš, tak to prostě jinak jede...
Když jsem poprvé sednul na Srada, tak už jsem pár motorek měl, říkal jsem si je to jako Banďour, jen trošku silnější... a vono ho.uno...bylo to úplně něco jiného, málem jsem si poprvé pěkně stříknul do textilu a díkybohu se mi nic nestalo...
Ale jak vidím, stejně na to máš svůj názor, který ti nikdo nerozmluví...

Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

25.2.2008 v 18:29 | Nahoru | #57
Jj svuj nazor mam... Ale tak vite jak kdyz to zvladnou ostatni tak proc ne ja.
martins> no to ze sis malem striknul do textilu ale svedci spis o tom ze si nemel dostatecnej respekt a ver mi ze ja ho mam az nad hlavu.
Ale ok nechame toho uz. Sak jednou uvidime. Rek bych ze se ozvu az budu mit SV jaky to je jenze ja ho budu mit asi skrceny takze to takovej skok nebude.

Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

25.2.2008 v 18:38 | Nahoru | #58
Respekt jsem měl o to nejde, ale to prostě musíš zažít...
Přesedni ze Škody Favorit do přeplňovaného Ferrari a uvidíš...už jen rozjet se a řadit ti dá zabrat, jestli se ti to vůbec povede... a pak se snaž udržet na silnici...
Ale nechme toho, kdo nezkusil...nepochopí...
Ať si každý koupí co chce.

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

25.2.2008 v 18:44 | Nahoru | #59
jj s tou výbavou naprosto souhlasim.. ale zas u těch mladejch to je že nemaj peníze na novou .. a když si koupí oblečení.. tak ta motorka kerá proně byla ta pravá je třeba prodaná.. to může bejt ten problém ale výbava je fakt důležitá .. viz ted můj bratr včera http://www.motorkar...?ft=19809&fid=21

Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

25.2.2008 v 18:51 | Nahoru | #60
kvalitní příspěvěk, ale nesouhlasím s názorem, že supersport = nemožnost cestování nebo používání něakých zavazadel....pravda, je to na většině sportů ale určitě se dá vybrat i supersport s pohodlným sedlem, na kterém se cestovat dá, a zavazadla na moto nejsou takovým problémem....neříkám že je to jako na cesťáku to ne, ani zavazadla ani pohodlí ale při dobrém výběru to jde ;)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist