Protože jsem tím už 3x prošel, tak si dovolím "poházet pár perel" v podobě svých postřehů a třeba tím někomu pomůžu.
Předně se dá do začátku sehnat jetá motorka s dobrou cenou, kupujte od prvního majitele, bazary nedoporučuji.
Určitě bych vycházel z toho, zda jsem začátečník nebo už mám něco za sebou.
Začátečník by neměl jít do supersportu, měl by volit lehčí motorku - nejlépe naháče do objemu 600. Tato volba přináší dobrou ovladatelnost a ztěžuje šílenosti, které jsou pro supersport charakteristické. Samozřejmě vadí vítr a to se dá částečně ošetřit štítem. Je určitě dobré začínat v pomalejším stylu. Dnešní 4 válce s objemem 600 mají 100 koní a to není zrovna málo. Vůbec není špatná volbou Kawasaki jako 2 válec s dobrým zátahem od spodu, 65 koní s malou váhou jsou zážitkem. Jistě řada lidí namítne, že naháč je street - městská záležitost. To považuji za hloupost, vyšší plexi to řeší a není to tak líné, jak chopper.
Druhým kritériem je zaměření, co vás baví a proč vlastně motorku chcete. Osobně neuznávám kravál kolem komínu a ježdění odnikud nikam, které svádí k machrování v podobě otevřených laufů a jízdě po zadním kole. Pokud ale jste takového zaměření, tak naháč je opět dobrou volbou. Pokud chcete cestovat, tak bych zvažoval, zda a co je možné na motorku navěsit. Určitě bych stál o plexi, boční kufry včetně kufru horního. Volba "správného" naháče vám to umožní. Pozor ale - ne u všech naháčů se to dá snadno vyřešit.
Pokud zvolíte supersport, byť s obsahem do 600, tak dopředu vzdáváte cestování a je to o těch jízdách kolem komína. Zavazadla v podobě provizorních a promáčejících se taškách, ohlých zádech a nevyhovujícím sedlu = nepohodlí.
Pokud volíte klid a pohodu, tak chopper a tady už hned od začátku si dovolím doporučit větší obsah než 600. Téměř vše pod 600 je líné a zklame vás to, pohoda začíná od 50 koní výše. Vyjímkou jsou Vulcany od Kawasaki a to i starší ročníky. I na chopperech se dá cestovat a samozřejmě se dají i pro cestování příjemně vybavit. Pohodlí do 100 km/hod, velmi pěkný krouťák již do 5 tis. otáček a minimální řazení, mohou být cestovním zážitkem.
Úmyslně neřeším kardan, řetěz a jednotlivé značky. Kardan do 600 je spíše raritou. Každá značka má naháče s tím rozdílem, že je trochu problém s dalším cestovním dovybavením.
Pokud se v první volbě netrefíte, tak vás to zklame, vyhodíte peníze protože budete chtít rychle motorku vyměnit = vyhozené peníze.
... OM
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 20.02.2008 21:03:20
2 reakcí na tento příspěvek Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
Měl jsem možnost jezdit na všem možném, od ostrého motokrosu, přes GSX-R Srad, Ninju, CBR až třeba po Paneuropan či podobné obr cesťáky...
A můžu ti říct, že já se třeba supersportů bojím a vždy budu. Je to asi dáno tím, že jsem jezdil enduro a je mi to prostě bližší, nějak na těch zmrzlinách neumím...lámat to do těch zatáček a mít nohy za sebou...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
Přesně jak píše Jacobo, než se naděješ je před tebou zatáčka a najednou zjistíš, že nejedeš 80, ale 160 a že jseš na pokraji průseru...
A třeba i 750 Srad mi přijde jako hodně divoká motorka, u které musíš být sakra opatrný na jemné přidání plynu. Když jsi na něčem takovém nejel, nemůžeš to vůbec pochopit...
Proto radím: byl bych sakra opatrný a radši bych chvilku jezdil nějakou šestku, než bych přesednul na něco velkýho a silnýho...
Ale každého věc...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
A taky uz podruhy pisu ze ja chci SV a ne litra a ze je mi jasny ze je to hloupost a kravina poridit si to po dvace... Zajimalo by me na co ste sedali vy po dvace... mimochodem myslim ze treba ta dukna SS620 je na zvladnuti tezsi nez treba gsx600r.
A taky uz podruhy pisu ze ja chci SV a ne litra a ze je mi jasny ze je to hloupost a kravina poridit si to po dvace... Zajimalo by me na co ste sedali vy po dvace... mimochodem myslim ze treba ta dukna SS620 je na zvladnuti tezsi nez treba gsx600r.