paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !
 
20.2.2008 v 20:59
Domnívám se, že volba motorky může mnohé zklamat. Proto je nutné velmi pečlivě vážit své rozhodnutí při výběru motorky.
Protože jsem tím už 3x prošel, tak si dovolím "poházet pár perel" v podobě svých postřehů a třeba tím někomu pomůžu.

Předně se dá do začátku sehnat jetá motorka s dobrou cenou, kupujte od prvního majitele, bazary nedoporučuji.

Určitě bych vycházel z toho, zda jsem začátečník nebo už mám něco za sebou.
Začátečník by neměl jít do supersportu, měl by volit lehčí motorku - nejlépe naháče do objemu 600. Tato volba přináší dobrou ovladatelnost a ztěžuje šílenosti, které jsou pro supersport charakteristické. Samozřejmě vadí vítr a to se dá částečně ošetřit štítem. Je určitě dobré začínat v pomalejším stylu. Dnešní 4 válce s objemem 600 mají 100 koní a to není zrovna málo. Vůbec není špatná volbou Kawasaki jako 2 válec s dobrým zátahem od spodu, 65 koní s malou váhou jsou zážitkem. Jistě řada lidí namítne, že naháč je street - městská záležitost. To považuji za hloupost, vyšší plexi to řeší a není to tak líné, jak chopper.

Druhým kritériem je zaměření, co vás baví a proč vlastně motorku chcete. Osobně neuznávám kravál kolem komínu a ježdění odnikud nikam, které svádí k machrování v podobě otevřených laufů a jízdě po zadním kole. Pokud ale jste takového zaměření, tak naháč je opět dobrou volbou. Pokud chcete cestovat, tak bych zvažoval, zda a co je možné na motorku navěsit. Určitě bych stál o plexi, boční kufry včetně kufru horního. Volba "správného" naháče vám to umožní. Pozor ale - ne u všech naháčů se to dá snadno vyřešit.

Pokud zvolíte supersport, byť s obsahem do 600, tak dopředu vzdáváte cestování a je to o těch jízdách kolem komína. Zavazadla v podobě provizorních a promáčejících se taškách, ohlých zádech a nevyhovujícím sedlu = nepohodlí.

Pokud volíte klid a pohodu, tak chopper a tady už hned od začátku si dovolím doporučit větší obsah než 600. Téměř vše pod 600 je líné a zklame vás to, pohoda začíná od 50 koní výše. Vyjímkou jsou Vulcany od Kawasaki a to i starší ročníky. I na chopperech se dá cestovat a samozřejmě se dají i pro cestování příjemně vybavit. Pohodlí do 100 km/hod, velmi pěkný krouťák již do 5 tis. otáček a minimální řazení, mohou být cestovním zážitkem.

Úmyslně neřeším kardan, řetěz a jednotlivé značky. Kardan do 600 je spíše raritou. Každá značka má naháče s tím rozdílem, že je trochu problém s dalším cestovním dovybavením.

Pokud se v první volbě netrefíte, tak vás to zklame, vyhodíte peníze protože budete chtít rychle motorku vyměnit = vyhozené peníze.

... OM

Naposledy editováno 20.02.2008 21:03:20

2 reakcí na tento příspěvek Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

25.2.2008 v 17:26 | Nahoru | #1
to Pylot> ze 125 na litr je nesmysl...je to prostě blbost a kdo to zkusí, tak bude trpět v tom lepším případě...
Měl jsem možnost jezdit na všem možném, od ostrého motokrosu, přes GSX-R Srad, Ninju, CBR až třeba po Paneuropan či podobné obr cesťáky...
A můžu ti říct, že já se třeba supersportů bojím a vždy budu. Je to asi dáno tím, že jsem jezdil enduro a je mi to prostě bližší, nějak na těch zmrzlinách neumím...lámat to do těch zatáček a mít nohy za sebou...
Přesně jak píše Jacobo, než se naděješ je před tebou zatáčka a najednou zjistíš, že nejedeš 80, ale 160 a že jseš na pokraji průseru...
A třeba i 750 Srad mi přijde jako hodně divoká motorka, u které musíš být sakra opatrný na jemné přidání plynu. Když jsi na něčem takovém nejel, nemůžeš to vůbec pochopit...
Proto radím: byl bych sakra opatrný a radši bych chvilku jezdil nějakou šestku, než bych přesednul na něco velkýho a silnýho...
Ale každého věc...

(reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

25.2.2008 v 17:43 | Nahoru | #2
martins> kurna netahejte sem porad rychlosti jako 160 a tak... Dyt uz asi popaty pisu ze takhle to nemyslim... Je pravda ze sem na tom nejel a proto jen teoretizuju ale kazdej verime necemu zejo. A ja verim ze kdyz me posadite na R1 tak dokazu bezpecne dojet od nas treba do rychnova...(asi 50 kilaku a zadna dalnice) Bude mi to trvat asi stejne jako kdybych jel na dvy dvace a mozna i dyl pac bych jel pomalu do zatacek ale dojel bych tam... A kdybych to jel treba uz po paty tak uz bych byl taky urcite znatelne rychlejsi nez na MZ. Dyt je to jenom o zkusenostech a o zvyku a zvyk se ziskava pouzivanim.
A taky uz podruhy pisu ze ja chci SV a ne litra a ze je mi jasny ze je to hloupost a kravina poridit si to po dvace... Zajimalo by me na co ste sedali vy po dvace... mimochodem myslim ze treba ta dukna SS620 je na zvladnuti tezsi nez treba gsx600r.

(reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

25.2.2008 v 17:45 | Nahoru | #3
martins> kurna netahejte sem porad rychlosti jako 160 a tak... Dyt uz asi popaty pisu ze takhle to nemyslim... Je pravda ze sem na tom nejel a proto jen teoretizuju ale kazdej verime necemu zejo. A ja verim ze kdyz me posadite na R1 tak dokazu bezpecne dojet od nas treba do rychnova...(asi 50 kilaku a zadna dalnice) Bude mi to trvat asi stejne jako kdybych jel na dvy dvace a mozna i dyl pac bych jel pomalu do zatacek ale dojel bych tam... A kdybych to jel treba uz po paty tak uz bych byl taky urcite znatelne rychlejsi nez na MZ. Dyt je to jenom o zkusenostech a o zvyku a zvyk se ziskava pouzivanim.
A taky uz podruhy pisu ze ja chci SV a ne litra a ze je mi jasny ze je to hloupost a kravina poridit si to po dvace... Zajimalo by me na co ste sedali vy po dvace... mimochodem myslim ze treba ta dukna SS620 je na zvladnuti tezsi nez treba gsx600r.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist