Protože jsem tím už 3x prošel, tak si dovolím "poházet pár perel" v podobě svých postřehů a třeba tím někomu pomůžu.
Předně se dá do začátku sehnat jetá motorka s dobrou cenou, kupujte od prvního majitele, bazary nedoporučuji.
Určitě bych vycházel z toho, zda jsem začátečník nebo už mám něco za sebou.
Začátečník by neměl jít do supersportu, měl by volit lehčí motorku - nejlépe naháče do objemu 600. Tato volba přináší dobrou ovladatelnost a ztěžuje šílenosti, které jsou pro supersport charakteristické. Samozřejmě vadí vítr a to se dá částečně ošetřit štítem. Je určitě dobré začínat v pomalejším stylu. Dnešní 4 válce s objemem 600 mají 100 koní a to není zrovna málo. Vůbec není špatná volbou Kawasaki jako 2 válec s dobrým zátahem od spodu, 65 koní s malou váhou jsou zážitkem. Jistě řada lidí namítne, že naháč je street - městská záležitost. To považuji za hloupost, vyšší plexi to řeší a není to tak líné, jak chopper.
Druhým kritériem je zaměření, co vás baví a proč vlastně motorku chcete. Osobně neuznávám kravál kolem komínu a ježdění odnikud nikam, které svádí k machrování v podobě otevřených laufů a jízdě po zadním kole. Pokud ale jste takového zaměření, tak naháč je opět dobrou volbou. Pokud chcete cestovat, tak bych zvažoval, zda a co je možné na motorku navěsit. Určitě bych stál o plexi, boční kufry včetně kufru horního. Volba "správného" naháče vám to umožní. Pozor ale - ne u všech naháčů se to dá snadno vyřešit.
Pokud zvolíte supersport, byť s obsahem do 600, tak dopředu vzdáváte cestování a je to o těch jízdách kolem komína. Zavazadla v podobě provizorních a promáčejících se taškách, ohlých zádech a nevyhovujícím sedlu = nepohodlí.
Pokud volíte klid a pohodu, tak chopper a tady už hned od začátku si dovolím doporučit větší obsah než 600. Téměř vše pod 600 je líné a zklame vás to, pohoda začíná od 50 koní výše. Vyjímkou jsou Vulcany od Kawasaki a to i starší ročníky. I na chopperech se dá cestovat a samozřejmě se dají i pro cestování příjemně vybavit. Pohodlí do 100 km/hod, velmi pěkný krouťák již do 5 tis. otáček a minimální řazení, mohou být cestovním zážitkem.
Úmyslně neřeším kardan, řetěz a jednotlivé značky. Kardan do 600 je spíše raritou. Každá značka má naháče s tím rozdílem, že je trochu problém s dalším cestovním dovybavením.
Pokud se v první volbě netrefíte, tak vás to zklame, vyhodíte peníze protože budete chtít rychle motorku vyměnit = vyhozené peníze.
... OM
Naposledy editováno 20.02.2008 21:03:20
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !
ovladat motorku je hodno o tom, jak umis davkovat plyn, naklon v zatacce je dle meho lepsi jet v druhy polovine otacek, abys nemusel podrazovat a pritom mel jeste rezervu nahoru ... kdyz pojedes v druhy polovine s bandourem, je to cajk, kdyz z gixerem, tak jedes tusim minimalne 70, dvojku imho spis 100 :) (nevim, jak to maj sestky)
na litru jedes na jednicku 90-100, na dvojku spis 130 - kde se v tyhle rychlosti chces bezpecne ucit to lamat
s litrovou motorkou je jizda po meste za trest a - jednak jet pomalu musis a pritom nekdy nemuzes (uvaris to)
jinak ja o bandourovi nikde nepisu, ze je "zlej", ale ze je dostatecnej na blbnuti ;)
bandit - nahac, mas primy feedback o rychlosit, snese razeni o dva kvalty bez problemu, odpusti zarazeni bez spojky a na 200 (ktere je +/- i maximum se nejakou dobu splhas)
gsxr600 - kapota, kolik jedes zjistis, az kdyz se opravdu narovnas a to uz muze byt pozde, zatimco nahac te castecne vybizi k cestovnosti, gixero vylozene nuti k agresi (obecne jakykoli ss) na 200 jsi ani nevis jak ...
co tady psal assasin o ovladatelnosti je pravda, jenze zacatecnik ji nevyuzije- nevyuzije to, ze tu motorku snadno zlomi, az totiz bude dlouhej v zatacce, srovna se a zacne brzdit, v lepsim pripade jen brzdit s tim horsim naklonem ... vtip je brouku v tom, ze na bandourovi budes dlouhej v 90 a mas trebas to abso k dobru, na gsxr budes dlouhej ve 130 a mas leda sevrenou prdel kapisto
a tohle je vsechno vec, ktera by ti mela behem vteriny probehnout hlavou, nez vypises takovou blbost, jak se jde naucit na litru
pylot> No nevim jak ostatni ale myslim si ze nejsem tak blbej abych na krizovatce otocil plynem az na doraz a pustil spojku... Myslim ze bych se naucil jezdit klidne i na litroj. Staci mit trosku rozumu a respekt.
Otocit plynem nadoraz a pustit na skrizovatce spojku by byla fantasticka varianta - jen by sis namlatil prdel.
Ucit se po MZ125 na litrovym supersportu?
No JASNE vzdyt ty vis, o cem vlastne mluvis...
Naposledy editováno 25.02.2008 08:33:34