paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !
 
20.2.2008 v 20:59
Domnívám se, že volba motorky může mnohé zklamat. Proto je nutné velmi pečlivě vážit své rozhodnutí při výběru motorky.
Protože jsem tím už 3x prošel, tak si dovolím "poházet pár perel" v podobě svých postřehů a třeba tím někomu pomůžu.

Předně se dá do začátku sehnat jetá motorka s dobrou cenou, kupujte od prvního majitele, bazary nedoporučuji.

Určitě bych vycházel z toho, zda jsem začátečník nebo už mám něco za sebou.
Začátečník by neměl jít do supersportu, měl by volit lehčí motorku - nejlépe naháče do objemu 600. Tato volba přináší dobrou ovladatelnost a ztěžuje šílenosti, které jsou pro supersport charakteristické. Samozřejmě vadí vítr a to se dá částečně ošetřit štítem. Je určitě dobré začínat v pomalejším stylu. Dnešní 4 válce s objemem 600 mají 100 koní a to není zrovna málo. Vůbec není špatná volbou Kawasaki jako 2 válec s dobrým zátahem od spodu, 65 koní s malou váhou jsou zážitkem. Jistě řada lidí namítne, že naháč je street - městská záležitost. To považuji za hloupost, vyšší plexi to řeší a není to tak líné, jak chopper.

Druhým kritériem je zaměření, co vás baví a proč vlastně motorku chcete. Osobně neuznávám kravál kolem komínu a ježdění odnikud nikam, které svádí k machrování v podobě otevřených laufů a jízdě po zadním kole. Pokud ale jste takového zaměření, tak naháč je opět dobrou volbou. Pokud chcete cestovat, tak bych zvažoval, zda a co je možné na motorku navěsit. Určitě bych stál o plexi, boční kufry včetně kufru horního. Volba "správného" naháče vám to umožní. Pozor ale - ne u všech naháčů se to dá snadno vyřešit.

Pokud zvolíte supersport, byť s obsahem do 600, tak dopředu vzdáváte cestování a je to o těch jízdách kolem komína. Zavazadla v podobě provizorních a promáčejících se taškách, ohlých zádech a nevyhovujícím sedlu = nepohodlí.

Pokud volíte klid a pohodu, tak chopper a tady už hned od začátku si dovolím doporučit větší obsah než 600. Téměř vše pod 600 je líné a zklame vás to, pohoda začíná od 50 koní výše. Vyjímkou jsou Vulcany od Kawasaki a to i starší ročníky. I na chopperech se dá cestovat a samozřejmě se dají i pro cestování příjemně vybavit. Pohodlí do 100 km/hod, velmi pěkný krouťák již do 5 tis. otáček a minimální řazení, mohou být cestovním zážitkem.

Úmyslně neřeším kardan, řetěz a jednotlivé značky. Kardan do 600 je spíše raritou. Každá značka má naháče s tím rozdílem, že je trochu problém s dalším cestovním dovybavením.

Pokud se v první volbě netrefíte, tak vás to zklame, vyhodíte peníze protože budete chtít rychle motorku vyměnit = vyhozené peníze.

... OM

Naposledy editováno 20.02.2008 21:03:20

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

24.2.2008 v 21:29 | Nahoru | #1
jacobo> No nevim jak ostatni ale myslim si ze nejsem tak blbej abych na krizovatce otocil plynem az na doraz a pustil spojku... Myslim ze bych se naucil jezdit klidne i na litroj. Staci mit trosku rozumu a respekt.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

24.2.2008 v 21:37 | Nahoru | #2
pylot> No nevím teda no. Já měl trochu strach lést i na moju malou Ducnu . Není to jen o tom rozjet se, to je jen začátek cesty do pekel .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

24.2.2008 v 22:42 | Nahoru | #3
pylot> byl by schopny jezdit, jestli se na tom ucit, to uz nevim, ted nic proti romanovi, to vi jen on

ovladat motorku je hodno o tom, jak umis davkovat plyn, naklon v zatacce je dle meho lepsi jet v druhy polovine otacek, abys nemusel podrazovat a pritom mel jeste rezervu nahoru ... kdyz pojedes v druhy polovine s bandourem, je to cajk, kdyz z gixerem, tak jedes tusim minimalne 70, dvojku imho spis 100 :) (nevim, jak to maj sestky)

na litru jedes na jednicku 90-100, na dvojku spis 130 - kde se v tyhle rychlosti chces bezpecne ucit to lamat

s litrovou motorkou je jizda po meste za trest a - jednak jet pomalu musis a pritom nekdy nemuzes (uvaris to)

jinak ja o bandourovi nikde nepisu, ze je "zlej", ale ze je dostatecnej na blbnuti ;)

bandit - nahac, mas primy feedback o rychlosit, snese razeni o dva kvalty bez problemu, odpusti zarazeni bez spojky a na 200 (ktere je +/- i maximum se nejakou dobu splhas)

gsxr600 - kapota, kolik jedes zjistis, az kdyz se opravdu narovnas a to uz muze byt pozde, zatimco nahac te castecne vybizi k cestovnosti, gixero vylozene nuti k agresi (obecne jakykoli ss) na 200 jsi ani nevis jak ...

co tady psal assasin o ovladatelnosti je pravda, jenze zacatecnik ji nevyuzije- nevyuzije to, ze tu motorku snadno zlomi, az totiz bude dlouhej v zatacce, srovna se a zacne brzdit, v lepsim pripade jen brzdit s tim horsim naklonem ... vtip je brouku v tom, ze na bandourovi budes dlouhej v 90 a mas trebas to abso k dobru, na gsxr budes dlouhej ve 130 a mas leda sevrenou prdel kapisto

a tohle je vsechno vec, ktera by ti mela behem vteriny probehnout hlavou, nez vypises takovou blbost, jak se jde naucit na litru

(reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

25.2.2008 v 08:33 | Nahoru | #4

pylot> No nevim jak ostatni ale myslim si ze nejsem tak blbej abych na krizovatce otocil plynem az na doraz a pustil spojku... Myslim ze bych se naucil jezdit klidne i na litroj. Staci mit trosku rozumu a respekt.


Otocit plynem nadoraz a pustit na skrizovatce spojku by byla fantasticka varianta - jen by sis namlatil prdel.
Ucit se po MZ125 na litrovym supersportu?
No JASNE vzdyt ty vis, o cem vlastne mluvis...

Naposledy editováno 25.02.2008 08:33:34
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist