globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Netáhne nad 120kmh
Zdravím!
Mám problém s CBR600F škrcenou na 25kW. Nad 120km/h netáhne, chová se, jako by tam byl omezovač, i kamarád potvrdil že to tak zní. Je jedno, na který kvalt těch 120ti dosáhnu (6-9000 otáček, je to jedno), při 120ti ztratí tah, mírně cuká, je cítit snaha motoru, ale dál už nemůže.
Zkoušel jsem to se zaplým sytičem, ale to jsem z ní vytáhl jen 130kmh, což přisuzuju spíš tomu, že jsem jel z kopce.
Do těch 110ti táhne krásně, stejně jako dříve. Dříve, před zimou, byla maximálka okolo 200kmh.
Benzín je tam 3 týdny starý, v autě nedělá žádné problémy. Jediné, co jsem přes zimu dělal a mohlo by to mít vliv je sundání karburátorů a upravení vůle plynu, karburátory jsou nasazeny správně, ověřeno.
Pokud jedu chvíli těch 120, chci pak podřadit s meziplynem při zmáčkunté spojce, tak motor na plyn téměř nereaguje, jako bych za něj vůbec nebral.
Můj model má náporové sání vzduchu a el. přívěru, pokud to může mít vliv.

Nějaké nápady?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Netáhne nad 120kmh

4.4.2015 v 22:54 | Nahoru | #31

AndělČK píše: Pokud otevřená má 76,5kw a jede max. 250km/h , tak pro rychlost 200km/h bude potřeba výkon +- 49kw. (beru zde pouze aerodynamický odpor - ostatní veličiny jsou pro náš výpočet zanedbatelné.)

A to je skoro 2x větší výkon, než 25kw. Fyzikální zákony neokecáš.


Tyhle počty by pro 3kW 50ku skůtra s maximálkou 80kmh znamenaly, že při 12kW pojede 320.
Seems legit.

(reakce na) Netáhne nad 120kmh

5.4.2015 v 10:20 | Nahoru | #32

kuceraz píše: Tyhle počty by pro 3kW 50ku skůtra s maximálkou 80kmh znamenaly, že při 12kW pojede 320.
Seems legit.



Ne to by neznamelo. Ještě jednou si to spočítej. (a 3kw skůtr ti pojede skutečných 80km/h možná tak z kopce, ale to je pro náš výpočet nepoužitelné)

Aerodynamický odpor roste s druhou mocninou rychlosti. Takže pro nárůst rychlosti z 80 na 320km/h je potřeba z pohledu aerodynamického odporu 16x větší výkon.

Jasně zase videa na youtubu. Když už je tam plno 4T 125ccm, kterým to s 11kw jede i přes 150km/h, tak přece 25kw musí dát 200km/h
Ale chápu tě, také jsem si tím prošel.

Naposledy editováno 05.04.2015 11:32:10

Netáhne nad 120kmh

5.4.2015 v 10:55 | Nahoru | #33
25kW na takhle těžkou motorku a 200 na tachometru, krajně podezřelé. Měl jsem motorky, co měly kolem 50k a byl problém udělat 180-190, z kopce a po 5km rozjezdu a to bylo na tachometru, v reálu o 20kmh méně.

Netáhne nad 120kmh

5.4.2015 v 12:00 | Nahoru | #34




Netáhne nad 120kmh

5.4.2015 v 12:50 | Nahoru | #35
Tak nakonec sem měl s tím tachometrem pravdu

Vždyť pětikilo se ti s bídou rozjede na 180-190 tacho a takový sv 650 jede těch 200 ještě s větší bídou. Otevřený naháče 6tky jedou přes 200, ale na tacháči vidíš 240

Netáhne nad 120kmh

5.4.2015 v 17:32 | Nahoru | #36
Alespoň je vidět, jaký je to "škrcení" na 25 kW šaškárna - v drtivé většině případů se vrazí "nějaká" restrikce, nebo doraz plynu, ale podle mě to nikdo empiricky neověřuje, zda ta motorka opravdu dosahuje max. výkonu 25 kW - protože opravdu s šestikilem seškrceným na skutečných 25 kW je podle mýho možný jet max 130 - 140 kmh, ale rozhodně né 180 nebo 200.
Jen pro ilustraci - jezdil jsem pětkilo s papírovým výkonem 42 kW a maximálka po rovině zalehlej na nádrži byla 190 - 200 kmh.. Co jsem si ověřoval u servisáka tak po seškrcení na 25 kw by dalo max 120 - 130... Očividně tedy není 25 kW jako 25 kW

1 reakcí na tento příspěvek Netáhne nad 120kmh

5.4.2015 v 18:23 | Nahoru | #37
kamos s 25kW ZX636 nam bezne stacil pri 180-190km/h tacho, ke 190 pojede i to Cebro (tak jak je to na tom YT), Jawa 350 mi s 16 hp (12 kW) jela 140 tacho

Demon90: diky za dukaz

Naposledy editováno 05.04.2015 18:29:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Netáhne nad 120kmh

5.4.2015 v 19:36 | Nahoru | #38

Bubrak-ZX10R píše: kamos s 25kW ZX636 nam bezne stacil pri 180-190km/h tacho, ke 190 pojede i to Cebro (tak jak je to na tom YT), Jawa 350 mi s 16 hp (12 kW) jela 140 tacho

Demon90: diky za dukaz



Tak to vám to přeměřuje všem a řádně.
Vem to z druhé strany. Pokud by skutečně např. sériová ZX10R s 25kw jela 200km/h. Tak nezavřená s 200HP by musela letět cca 485km/h. A řekni si sám. Letí tolik?

Netáhne nad 120kmh

5.4.2015 v 20:19 | Nahoru | #39
Jak jsem psal .Moje motorka se s 25kw chovala takto.Max rychlost cca 120..Na 1 kvalt normalně tahla až do těch 9500t,ale na další vubec nešla.CCa nad 5-6 tisic motorka škubala a ztracela sílu.Nevím zda jsem to měl nějak špatně odladěné,to už jsem nezkoušel.Vzteky jsem těch "25kw" dal pryč ..takže mě ten ůdaj v TP přišel nerealny.Ale fakt tak mažou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Netáhne nad 120kmh

5.4.2015 v 20:40 | Nahoru | #40

AndělČK píše: Tak to vám to přeměřuje všem a řádně.
Vem to z druhé strany. Pokud by skutečně např. sériová ZX10R s 25kw jela 200km/h. Tak nezavřená s 200HP by musela letět cca 485km/h. A řekni si sám. Letí tolik?



nepremeruje, kontroloval sem to stokrat s GPS, premeruje to cca 6%, me je to jedno, jen sem to zazil na vlastni oci, jak jede 'sportak' skrcenej na 25kW, ono asi zalezi na spouste jinejch veci, a do 200 urcite ma vetsi vliv hmotnost vs odpor vzduchu, nez pri rychlostech nad 250

takze jestli ma v TP 176, tak 190 tacho jede, a pokud jede jen 120 a driv jela 190, tak je tam problem a rozhodne to neni o tom ze to normalne 190 tacho nejede...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Netáhne nad 120kmh

5.4.2015 v 21:28 | Nahoru | #41

Bubrak-ZX10R píše: nepremeruje, kontroloval sem to stokrat s GPS, premeruje to cca 6%, me je to jedno, jen sem to zazil na vlastni oci, jak jede 'sportak' skrcenej na 25kW, ono asi zalezi na spouste jinejch veci, a do 200 urcite ma vetsi vliv hmotnost vs odpor vzduchu, nez pri rychlostech nad 250

takze jestli ma v TP 176, tak 190 tacho jede, a pokud jede jen 120 a driv jela 190, tak je tam problem a rozhodne to neni o tom ze to normalne 190 tacho nejede...



Samotná hmotnost motorky nemá přímo na maximální rychlost vůbec vliv. Jen se o malinko zvýší např. valivý odpor.

Proto 300kg ZX10R pojede v maximálce +- stejně jako 170kg.

Netáhne nad 120kmh

5.4.2015 v 22:07 | Nahoru | #42
Ja sem minuly léto cistil KNko, pak složil zpet a kdyz sme na letišti dávali sprint tak sem zjistil, ze moto nejde vytočit do omezovace, v 11tis jakoby to bylo uskrceny....hn hmmm hnn a vic nic, nejelo to. A po několika dnech laborovani a výměně svíček zbytecne jsme zjistili, ze pri sklopení nádrže se palivová hadice přetocila a pri každým sklopení nádrže se hadice primackla. Malo benzinu, nestačilo to. Pak sme to narovnali a uz to zase jelo jako blazen

Netáhne nad 120kmh

5.4.2015 v 22:21 | Nahoru | #43
A pro hnidopichy. Tohle téma tu není proto, aby mi tady někdo říkal, jak mi jede vlastní motorka.
Ke dvoum kilům to jede, viz Bubrak, Demon.
Člověk sem přijde pro radu a dozví se, že se mu to vlastně všechno zdálo.

Cook: díky, tohle zkontroluju i ve složeným stavu

Netáhne nad 120kmh

5.4.2015 v 22:35 | Nahoru | #44
Tak hadičky překroucené nejsou

S novým benzínem se projevilo, že při 110-120 na 75% plynu tak nějak táhne, při plném plynu se dusí. Zkusím palivový kohoutek

Netáhne nad 120kmh

5.4.2015 v 23:36 | Nahoru | #45
mas dobre zapojenej ten D.A.I. (naporovy sani) ? pokud to vidim dobre, tak vepredu jsou 2 trubicky v tom naporu, u Kawasaki ZX6R/ZX9R to bylo kvuli tlakovani benzinu a pokud to ucpal treba cmelak, tak to taky zlobilo, taky zkontroluj vzduch, filtr, zda je dobre nasazenej.

me zlobilo GSXR750 po vymene filtru, ale to ovlivnil sytic (mel sem moc chudou smes a sytic to srovnal)

funguje plyn spravne? jde otevrit nadoraz?

Netáhne nad 120kmh

5.4.2015 v 23:39 | Nahoru | #46
u zx10r mi po servisu nejela pres 140 a byl studenej spoj na vstrikovaci, tak zkontroluj treba tu priveru v sani, jestli tam neni blbej kontakt (prostrikni to kontaktolem apod)

(reakce na) Netáhne nad 120kmh

5.4.2015 v 23:40 | Nahoru | #47

AndělČK píše: Samotná hmotnost motorky nemá přímo na maximální rychlost vůbec vliv. Jen se o malinko zvýší např. valivý odpor.

Proto 300kg ZX10R pojede v maximálce +- stejně jako 170kg.



jo, to sem spis myslel akceleraci, blbe sem to napsal ...

Netáhne nad 120kmh

6.4.2015 v 00:45 | Nahoru | #48
Filtr i airbox jsou čistý a správně nasazený
Plyn také funguje a otevírá klapky tak, jak by měl
Čmelák spíš ne, stalo se to přes zimní stání v garáži nebo při následném rozebírání
Kontakty určitě zkontroluju, zkusím i hadičky a kohoutek, jestli se v zimě neutrhla nějaká nečistota a neucpala to
Je možné, že by mohlo být přidřené čerpadlo?

Naposledy editováno 06.04.2015 00:47:59

1 reakcí na tento příspěvek Netáhne nad 120kmh

11.4.2015 v 18:54 | Nahoru | #49
Čistil jsem nádrž, kohoutek, palivový sítko, čistil karbecy, profoukával hadičky, očistil kontakty na čerpadle benzínu, zkoušel jet na všechny polohy kohoutku, s otevřenou nádrží, kontroloval vzducháč, airbox, zapojení náporového sání, měnil benzín, utahoval těsnění mezi hlavou a karbecy a pořád nic..

Při 110ti přestane táhnout, pokud na 120ti dám plnej plyn, jakoby se vypne motor, chytí se až po ubrání
Na 3/4 plynu to jen drží rychlost

Musí tam jít málo benzínu, ale proč?
Nějaké nápady?

Naposledy editováno 11.04.2015 18:55:02

1 reakcí na tento příspěvek Netáhne nad 120kmh

11.4.2015 v 19:33 | Nahoru | #50
kohoutek ma jaky polohy? koukal si jestli nemas nakej bordel v tech trubickach naporovyho sani?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Netáhne nad 120kmh

11.4.2015 v 19:35 | Nahoru | #51
Bubrak-ZX10R> Membrána, rezerva a pri
Zkoušel jsem je profukovat a zdály se čistý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Netáhne nad 120kmh

11.4.2015 v 19:41 | Nahoru | #52

kuceraz píše: Bubrak-ZX10R> Membrána, rezerva a pri
Zkoušel jsem je profukovat a zdály se čistý



ok, kdyz jezdis, tak jezdi jen na PRI, tim eliminujes moznej problem s podtlakem v kohoutu (a pokud si to prepinal jen na chvili tak se to nemuselo stihnout projevit)

cili kdyz motrka stoji, tak nech membranu, ale jak prides ze pojedes, tak to dej na PRI a nech to tam celou dobu nez zas skoncis s jezdenim ten den

jinak samozrejme pokud by byl problem s podtlakem, tak muze bejt jen blba ta hadice co privadi z karbecu podtlak do kohoutu, ta musi bejt naprosto v poradku (tesnit, nespuchrela atd)

ty trubicky naporu bys musel rozebrat a poradne prohlidnout, ale nejprv zkus to PRI

pak ti samo nemusi cerpadlo davat spravnej tlak

(reakce na) Netáhne nad 120kmh

11.4.2015 v 19:52 | Nahoru | #53
Bubrak-ZX10R> Díky :)
Je pravda, že jsem to přepínal.nejdéle po pár minutách,tohle zkusim

1 reakcí na tento příspěvek Netáhne nad 120kmh

11.4.2015 v 20:13 | Nahoru | #54
Ještě jak píšeš o tý hadičce z kohoutku, je tam jen jedna, na benzín samozřejmě, tu podtlakovou tam ani není kam napojit
Nějaká membrána ale v kohoutku je, protože mimo pri nejde profouknout
(zavřená poloha to není, dá se na to normálně jezdit)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Netáhne nad 120kmh

12.4.2015 v 00:33 | Nahoru | #55

kuceraz píše: Ještě jak píšeš o tý hadičce z kohoutku, je tam jen jedna, na benzín samozřejmě, tu podtlakovou tam ani není kam napojit
Nějaká membrána ale v kohoutku je, protože mimo pri nejde profouknout
(zavřená poloha to není, dá se na to normálně jezdit)



tak to je divny, ja ten podtlakovej kohout mel u GSXR 750 '86 a tam byla prave hadice z karbecu navic co tam 'prinasela' podtlak, kterej otviral kohout

tak teda nevim jak to mas otvirany ty, a docela by me to zajimalo.... to tam jsou fakt jen 2 hadice (benzin z nadrze a benzin z kohoutu) ? nic vic?

(reakce na) Netáhne nad 120kmh

12.4.2015 v 12:23 | Nahoru | #56
Bubrak-ZX10R> pak ještě dvě z nádrže-přepad a asi podtlak z nádrže

Netáhne nad 120kmh

12.4.2015 v 13:34 | Nahoru | #57
Na tomhle schématu to je vidět hezky




Netáhne nad 120kmh

12.4.2015 v 14:48 | Nahoru | #58
Myslíš, že by při tomto sestavení mohlo mít PRI na něco vliv?

1 reakcí na tento příspěvek Netáhne nad 120kmh

12.4.2015 v 16:12 | Nahoru | #59
Tahle CBR (mám ji tu také) jednak nemá polohu PRI a nemá ani podtlakem ovládaný kouhout, kouhout má jen polohy: Nahoru rezerva, vodorovně vypnuto, a dolů zapnuto... Takže pokud to dáš nahoru nebo dolů musí týct benzín proudem.

(reakce na) Netáhne nad 120kmh

12.4.2015 v 16:47 | Nahoru | #60
Fugo> já se pokoušel zjistit, jaké polohy to vůbec má a nenašel jsem, tohle celkem usnadní hledání závady, díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zapalovací cívky Honda CBR 600F gogo25 2 11.5.2024 v 20:01 combust
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F Novasek21 3 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 23 8.5.2024 v 21:14 juri23
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.


TOPlist