globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: selkieho SMRádě
Vybráno...SMRádě je doma
Po několikerém shlédnutí, prohlédnutí, vyhlédnutí se stále zdála jako nová, tak sem jí vzal..

Díky PetrS za pomoc
Další díky za společnost a pomoc patří Daartovi, Krejzovi, Pumpimu a JiříkoviM

Teď už jenom doufat, že to moc nerozbiju







Naposledy editováno 14.09.2014 19:50:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

31.8.2014 v 18:43 | Nahoru | #31

MedWed píše: mladej kluk no...

baba co nevi co chce

(reakce na) selkieho SMRádě

31.8.2014 v 18:54 | Nahoru | #32

Cucka píše: baba co nevi co chce



Tak hluboko jsem ho nezkoumal :D :D

selkieho SMRádě

31.8.2014 v 18:56 | Nahoru | #33

1 reakcí na tento příspěvek selkieho SMRádě

31.8.2014 v 20:04 | Nahoru | #34
chcete mi rict ze 640 LC4 ma tolik neduh a 690SM uz je bez chyby?

(reakce na) selkieho SMRádě

31.8.2014 v 20:41 | Nahoru | #35
Daart> KTM bez chyby ??? to je skoro protimluv ne ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

31.8.2014 v 21:27 | Nahoru | #36

dakarista píše: Chces ostrej jednovalec v SM a bez servisu?

No nevim, ale na to neexistuje odpoved... chtelo by to nekde slevit a bude to OK

no já měl za to, že lc4 není ostrej jednobuch. Jako ostrej jednobuch si představuju třeba Husku SMR...takže už jsem vlastně slevil na hmotnosti (SMR má 112 kg)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

31.8.2014 v 21:44 | Nahoru | #37

hAjPR píše: Představ si, tuhle jsem řešil to samé a výsledek? Jsou jen dva typy motorek, které odpovídají této kategorii střední třídy SM za tyhle peníze: KTM LC4 (a všechny její mutace - 625, 640 a 660) a Huska 610. Nic jiného se ti asi nepodaří :)

LC4 není takový průser, měl jsem 640ku s necelýma 50t km a dělaly se rolny (2x), volnoběžka a dekompresor, preventivně dobré udělat kolečka na olej. čerpadlech (80 Kč)...

Cesta, jak rozšířit výběr:

a) slevit na požadavcích - více kil, méně koní
b) přitlačit na pilu - více peněz = modernější SMC 690
c) ostřejší stroje - výběr širší, ale nevýhody znáš


Huska by se mi taky líbila..nejsem vyloženě jenom pro KTM, ale vzhledově se mi líbí víc...

průser prostě je, že se v těch motorech vůbec nevyznám, takže "neuslyšim" nějakej špatnej zvuk...

Ad cesta:

a) nepřijatelné
b) to je poslední varianta (nová SMC R - výhodou je jistota ve všem a dvouletá záruka)
c) zjišťoval jsem jenom info k SMR a když jsem si to jenom zhruba počítal, tak to vycházelo na cca kilo za tři roky a to už se, společně s pořizovací cenou, dost blížim ceně právě nový SMC R

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

Skvělá odpověď, děkuji! 31.8.2014 v 23:21 | Nahoru | #38
selkie>Pokud nebudeš muset měnit ozubená kolečka, což většinou dík mohutnosti motoru Lc4 není potřeba, pak je to těch 50táců. Proto spousta lidí neřeší větší opravu a rozprodá to na náhradní díly. To neznamená že motor není dost kvalitní a odolný(viz.úspěchy lc4 na dálkových rallye)Také na nějaké GO motoru nemusí vůbec dojít. Všeobecně u motardu je nejvíce namáhanou součástí motoru klikové ústrojí. Proto kup mašinu, co má méně nalétáno. Při více najetých kilometrech to chce s jistou investicí počítat, minimálně ložiska,vodní pumpa,rolny,atd.
Je to trochu jiné najet tisíce km na dálkových cestách, nebo to najet po městě a na okruhu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

1.9.2014 v 09:22 | Nahoru | #39

selkie píše: no já měl za to, že lc4 není ostrej jednobuch. Jako ostrej jednobuch si představuju třeba Husku SMR...takže už jsem vlastně slevil na hmotnosti (SMR má 112 kg )



To možná tak okruhovka, série má cca. 120 kg a cca. 130 pohotovostní.

(reakce na) selkieho SMRádě

1.9.2014 v 09:26 | Nahoru | #40
ACERBIS> s nějakou investicí problém nemám, spis mě děsí těch 50 za generálku, to je šílený. Když jsem zjišťoval servis u ostrýho motarda, tak tam to bylo cca 30 za motor, ale je fakt, že dřív (nějak 100-150 mth, pokud bude potřeba)...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

1.9.2014 v 09:27 | Nahoru | #41
PetrS> no neke, tak to už tak velkej rozdíl, oproti civilní, není...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2014 v 09:46 | Nahoru | #42

selkie píše:
c) zjišťoval jsem jenom info k SMR a když jsem si to jenom zhruba počítal, tak to vycházelo na cca kilo za tři roky a to už se, společně s pořizovací cenou, dost blížim ceně právě nový SMC R



To záleží, kolik s tím nalítáš, ale kilo za tři roky jen na servisu, to už je docela slušná porce motohodin. Navíc, pokud si třeba na sportu najel 7 000 km ročně, tak to určitě neznamená, že to samé najedeš na SM. Tam jsou ty nájezdy výrazně nižší (menší komfort, víc za to taháš, takže tě to daleko dřív unaví, atd.).

(reakce na) selkieho SMRádě

1.9.2014 v 09:47 | Nahoru | #43

selkie píše: PetrS> no neke, tak to už tak velkej rozdíl, oproti civilní, není...



To rozhodně není. V TP měla SM 510 R 128kg.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

1.9.2014 v 10:19 | Nahoru | #44

PetrS píše: To záleží, kolik s tím nalítáš, ale kilo za tři roky jen na servisu, to už je docela slušná porce motohodin. Navíc, pokud si třeba na sportu najel 7 000 km ročně, tak to určitě neznamená, že to samé najedeš na SM. Tam jsou ty nájezdy výrazně nižší (menší komfort, víc za to taháš, takže tě to daleko dřív unaví, atd.).

mohl by ses, prosím Tě, trochu víc rozepsat? Pár věcí jsem už od Tebe čet, ale kdyby si napsal třeba svoje zkušenosti? Nebo co konkrétně se v kolika mth dělá? A nebo ještě lépe, byl by jsi ochotnej mi to, případně, ukázat? Ventilový vůle, repase podvozku... Prostě to, co bych zvládnul sám...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2014 v 11:26 | Nahoru | #45

selkie píše: mohl by ses, prosím Tě, trochu víc rozepsat? Pár věcí jsem už od Tebe čet, ale kdyby si napsal třeba svoje zkušenosti? Nebo co konkrétně se v kolika mth dělá? A nebo ještě lépe, byl by jsi ochotnej mi to, případně, ukázat? Ventilový vůle, repase podvozku... Prostě to, co bych zvládnul sám...



Motard má výhodu, že je poměrně jednoduchej, takže sám zvládneš více méně všechno, kromě asi repase centrálu, ale to bych ti dal případně kontakt na pána, který to repasuje za dobré peníze kousek za Prahou. Předek si v pohodě uděláš sám s klasickým vercajkem. Akorát si budeš muset vyrobit narážečku gufera, ale to je easy.

Co se týče motoru, tak já dělal co 6-7 mth olej + filtry a ob výměnu oleje ventily. Paradoxně jsem ventily nikdy nastavovat nemusel, protože se za 70 mth, co jsem motorku vlastnil, ani nehnuly. Dále jsem pak musel řešit vymlácené uložení statoru + setrvák, ale to byla chyba předchozího majitele, protože ho špatně dotáhl (nedal na lepidlo). Jinak motor fungoval bezvadně a to měl (snad) lehce přes 100 mth po GO. Pokud by došlo na GO, doporučil bych to hodit Kotrbovi a podle rozsahu poškození počítej tak 15 - 30k Kč. Nájezd mth po GO je hodně sporadický a může to být jak 300 mth, tak třeba jen 100 mth, záleží to na mnoha faktorech.

Co se týče zbytku motorky, je občas potřeba to celé obejít a podotahovat. Vibrace a jízda po jednom kole (předním nebo zadním) tomu dává docela zabrat a tak se všechno povoluje. Jednou jsem zapomněl na dráty a popraskal mi výplet, ale kupodivu to nába i ráfek rozchodil a stačilo to jen přeplést. Paradoxně jsem za celou dobu nemusel měnit ani řetěz.

Pokud máš tak nějak jasno, že chceš ostrého motarda (víc jak o váhu tam jde o to, jak se chová ten motor a to je v porovnání s tupým motardem opravdu velký rozdíl), tak do toho určitě jdi. Já měl SM 510 R cca. 4 roky a na servisu mě to zas tolik nestálo a to jsem dělal komplet repas podvozku (všechna ložiska, aftermarket všechny tři pružiny, repas všech tlumičů, vata ve výfuku, atd.). Většinu věcí jsem navíc dělal jen preventivně, protože mám rád věci v top stavu, takže pro normální provoz to ani nebylo potřeba. Ale je pravda, že jsem zase na tom najel relativně prd, takže přesnou životnost jednotlivých komponent ti nepovím, protože mně osobně neodešlo nic a motorka mě vždycky dovezla.

Pokud tě zajímá něco konkrétního, tak klidně napiš nebo se pak můžeme i potkat, ale v Řepých už nebydlím, takže bychom se museli nějak domluvit. Jinak ta motorka snese opravdu hodně ostré zacházení a na tréninky je super, ale já už bych to nechtěl : ))

1 reakcí na tento příspěvek selkieho SMRádě

1.9.2014 v 11:56 | Nahoru | #46
Bravo, takovy prispevek kdyby se objevil v kazdem vlakne tak by to forum melo daleko vyssi informacni hodnotu

(reakce na) selkieho SMRádě

1.9.2014 v 12:45 | Nahoru | #47
Daart> jj, já už od Petra právě četl hodně věcí a jeho příspěvky maj hlavu a patu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

1.9.2014 v 13:16 | Nahoru | #48
PetrS> bezvadný, díky za vyčerpávající odpověď

tuhle mašinu chci vyloženě jenom kvůli emocím, tréninky nebo závodění mě neláká (nebo aspoň zatím ne), spíš chci kravit po městě i mimo něj...

nikdy jsem nic takovýho (cross, SM) nejezdil, takže nevim vůbec nic...možná by bylo lepší se potkat, než to tady vypisovat

2 reakcí na tento příspěvek selkieho SMRádě

1.9.2014 v 13:19 | Nahoru | #49
ale zase na druhou stranu, "tupej" motard by měl být, co se týče údržby, přeci jenom trochu vřelejší vůči mojí peněžence...nebo pak teda nechápu, proč se něco jako "tupej" motard dělá

(reakce na) selkieho SMRádě

1.9.2014 v 13:27 | Nahoru | #50

selkie píše: PetrS> bezvadný, díky za vyčerpávající odpověď

tuhle mašinu chci vyloženě jenom kvůli emocím, tréninky nebo závodění mě neláká (nebo aspoň zatím ne), spíš chci kravit po městě i mimo něj...

nikdy jsem nic takovýho (cross, SM) nejezdil, takže nevim vůbec nic...možná by bylo lepší se potkat, než to tady vypisovat



Určitě můžeme. Mám sice pořád trochu časový deficit, ale jezdím do Řep každé pondělí na nohejbal, tak se nějak domluvíme.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2014 v 13:38 | Nahoru | #51

selkie píše: ale zase na druhou stranu, "tupej" motard by měl být, co se týče údržby, přeci jenom trochu vřelejší vůči mojí peněžence...nebo pak teda nechápu, proč se něco jako "tupej" motard dělá



Hlavní rozdíl mezi tupým a ostrým motardem je v tom, že u tupého motardu servisuješ po kilometrech, kdežto u ostrého servisuješ po mth nebo vyjetých nádržích. Já osobně bych ale asi tupého motarda nechtěl. Tenhle typ motorky je podle mě natolik nepoužitelný, že na něm najedeš (v porovnání s jiným typem motorky) tak málo kilometrů, že tě ten krátký servisní interval až tolik netrápí a kupovat si kvůli tomu kompromis, to není nic pro mě.

Je tedy pravda, že neexistuje žádná jiná motorka, s kterou bys byl po městě rychlejší, ale asi taky neexistuje motorka, s kterou by to po městě bylo nebezpečnější : ) Ať už v podobě ztráty papírů nebo zdraví. Takže na zábavu fajn hračka, ale za chvíli zjistíš, že pokud nezačneš jezdit na okruh, tak není s kým jezdit a v jednom je to nuda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

1.9.2014 v 15:49 | Nahoru | #52
PetrS> jo, na tom něco bude...obvykle najezdím 4-7 tis km, víc to prostě časově nedávám (i když letos jsem měl našlápnuto pěkně )

mě se třeba u tý lc4 líbil ten kickstart, to je oldschool jako prase ale jenom kvůli tomuhle si to kupovat, to je nesmysl...

jo, s tim ježděním sám souhlasim...to se dá párkrát, ale přestane to bavit

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

1.9.2014 v 15:57 | Nahoru | #53

selkie píše: PetrS> jo, na tom něco bude...obvykle najezdím 4-7 tis km, víc to prostě časově nedávám (i když letos jsem měl našlápnuto pěkně )

mě se třeba u tý lc4 líbil ten kickstart, to je oldschool jako prase ale jenom kvůli tomuhle si to kupovat, to je nesmysl...

jo, s tim ježděním sám souhlasim...to se dá párkrát, ale přestane to bavit



Ja myslim ze kickstart na lc4 by se ti prestal libit, kdyz by si to snim mel nahodit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2014 v 16:00 | Nahoru | #54

selkie píše: ale zase na druhou stranu, "tupej" motard by měl být, co se týče údržby, přeci jenom trochu vřelejší vůči mojí peněžence...nebo pak teda nechápu, proč se něco jako "tupej" motard dělá



A už jsi jel na tupým motardu typu SMC 625? Dělá se proto, že má pořád ty vlastnosti ostrýho motardu, tj. ovladatelnost, super brzdy, vysoký zdvihy, slušnou akceleraci...jen je všechno o kousek (někdy o kus) prostě posunuté k civilnímu využití...to ale neznamená, že to většině lidí nestačí na to si užít blbnutí po městě, po okreskách mezi vesnicema, v horách nebo sem tam suchou polňačku, atd.

Prostě pořád je to jiná kategorie než enduro nebo naháč.

A vlídnější k peněžence snad je, nebo to ti tady nepotvrdili? :)

Edit: a nemysli si, že by se v Mýtě nebo Sosně takovej "tupej" motard ztratil :)

Naposledy editováno 01.09.2014 16:03:29

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

1.9.2014 v 16:02 | Nahoru | #55
hAjPR> nejel..nejblíž SM jsem byl, když jsem jel na V-Stromu prostě nevim, co od toho čekat, ale to jsem nevěděl ani když jsem kupoval Ducati...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

1.9.2014 v 16:04 | Nahoru | #56

selkie píše: hAjPR> nejel..nejblíž SM jsem byl, když jsem jel na V-Stromu prostě nevim, co od toho čekat, ale to jsem nevěděl ani když jsem kupoval Ducati...



V tom případě bych se zkušební jízdě na ostrý raději vyhnul. Jasně, je to level dál. Jak vždycky říkám, pokud to nechci kupovat, radši na tom nejezdím, protože bych to koupit už chtěl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

1.9.2014 v 16:11 | Nahoru | #57

gugo píše: Ja myslim ze kickstart na lc4 by se ti prestal libit, kdyz by si to snim mel nahodit

je to pro mě výzva

(reakce na) selkieho SMRádě

1.9.2014 v 16:12 | Nahoru | #58

hAjPR píše: V tom případě bych se zkušební jízdě na ostrý raději vyhnul. Jasně, je to level dál. Jak vždycky říkám, pokud to nechci kupovat, radši na tom nejezdím, protože bych to koupit už chtěl

nebo musel

(reakce na) selkieho SMRádě

1.9.2014 v 16:25 | Nahoru | #59
selkie> Tak ve stredu bych mohl byt v praci na duku, tak si to prijd zkusit nahodit.... jeste ze jsme na kopci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

1.9.2014 v 20:50 | Nahoru | #60

gugo píše: Ja myslim ze kickstart na lc4 by se ti prestal libit, kdyz by si to snim mel nahodit

ze by to melo tak velkou kompresi nebo to ma tak blby starty?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Trénink supermoto v zimě ??? Husqvarna SM 510R Sliders 8 3.1.2022 v 21:28 assassin
Husqvarna SM 510R rozcipany 6 kvalt Husqvarna SM 510R Edgar666 6 4.7.2021 v 15:56 LMgroup
Husqvarna 510 záměna ventilu Husqvarna SM 510R Folby 6 24.6.2021 v 20:46 Folby
Servis Husqvarna Husqvarna SM 510R Coca 6 8.6.2021 v 03:06 LMgroup
husqvarna 2006 polepy Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 250, Husqvarna SM 510... Folby 11 5.1.2021 v 00:48 ondrejsed


TOPlist