1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě
selkie píše: mohl by ses, prosím Tě, trochu víc rozepsat? Pár věcí jsem už od Tebe čet, ale kdyby si napsal třeba svoje zkušenosti? Nebo co konkrétně se v kolika mth dělá? A nebo ještě lépe, byl by jsi ochotnej mi to, případně, ukázat? Ventilový vůle, repase podvozku... Prostě to, co bych zvládnul sám...
Motard má výhodu, že je poměrně jednoduchej, takže sám zvládneš více méně všechno, kromě asi repase centrálu, ale to bych ti dal případně kontakt na pána, který to repasuje za dobré peníze kousek za Prahou. Předek si v pohodě uděláš sám s klasickým vercajkem. Akorát si budeš muset vyrobit narážečku gufera, ale to je easy.
Co se týče motoru, tak já dělal co 6-7 mth olej + filtry a ob výměnu oleje ventily. Paradoxně jsem ventily nikdy nastavovat nemusel, protože se za 70 mth, co jsem motorku vlastnil, ani nehnuly. Dále jsem pak musel řešit vymlácené uložení statoru + setrvák, ale to byla chyba předchozího majitele, protože ho špatně dotáhl (nedal na lepidlo). Jinak motor fungoval bezvadně a to měl (snad) lehce přes 100 mth po GO. Pokud by došlo na GO, doporučil bych to hodit Kotrbovi a podle rozsahu poškození počítej tak 15 - 30k Kč. Nájezd mth po GO je hodně sporadický a může to být jak 300 mth, tak třeba jen 100 mth, záleží to na mnoha faktorech.
Co se týče zbytku motorky, je občas potřeba to celé obejít a podotahovat. Vibrace a jízda po jednom kole (předním nebo zadním) tomu dává docela zabrat a tak se všechno povoluje. Jednou jsem zapomněl na dráty a popraskal mi výplet, ale kupodivu to nába i ráfek rozchodil a stačilo to jen přeplést. Paradoxně jsem za celou dobu nemusel měnit ani řetěz.
Pokud máš tak nějak jasno, že chceš ostrého motarda (víc jak o váhu tam jde o to, jak se chová ten motor a to je v porovnání s tupým motardem opravdu velký rozdíl), tak do toho určitě jdi. Já měl SM 510 R cca. 4 roky a na servisu mě to zas tolik nestálo a to jsem dělal komplet repas podvozku (všechna ložiska, aftermarket všechny tři pružiny, repas všech tlumičů, vata ve výfuku, atd.). Většinu věcí jsem navíc dělal jen preventivně, protože mám rád věci v top stavu, takže pro normální provoz to ani nebylo potřeba. Ale je pravda, že jsem zase na tom najel relativně prd, takže přesnou životnost jednotlivých komponent ti nepovím, protože mně osobně neodešlo nic a motorka mě vždycky dovezla.
Pokud tě zajímá něco konkrétního, tak klidně napiš nebo se pak můžeme i potkat, ale v Řepých už nebydlím, takže bychom se museli nějak domluvit. Jinak ta motorka snese opravdu hodně ostré zacházení a na tréninky je super, ale já už bych to nechtěl : ))
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě
tuhle mašinu chci vyloženě jenom kvůli emocím, tréninky nebo závodění mě neláká (nebo aspoň zatím ne), spíš chci kravit po městě i mimo něj...
nikdy jsem nic takovýho (cross, SM) nejezdil, takže nevim vůbec nic...možná by bylo lepší se potkat, než to tady vypisovat
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zapalovací svíčka Husqvarna SM 510R | Kazan319 | 1 | 18.6.2024 v 06:25 krokoš |
Trénink supermoto v zimě ??? Husqvarna SM 510R | Sliders | 8 | 3.1.2022 v 21:28 assassin |
Husqvarna SM 510R rozcipany 6 kvalt Husqvarna SM 510R | Edgar666 | 6 | 4.7.2021 v 15:56 LMgroup |
Husqvarna 510 záměna ventilu Husqvarna SM 510R | Folby | 6 | 24.6.2021 v 20:46 Folby |
Servis Husqvarna Husqvarna SM 510R | Coca | 6 | 8.6.2021 v 03:06 LMgroup |