globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: YZF R1 2004
Zdravim motorkáři,

potrebuji radu, koupil jsem si pred cca 14ti dny YZF R1, rok 2004, najeto udajne 30 000km, seriový výfuk..Celkovy dojem dobrej, neco povareneho, ale to tak uz proste u stare motorky je...Jako prvni jsem vymenil olej, filtr a jel se projet. Kdyz jsem motorku kupoval tak jsem se samozrejme svezl, ale nijak jsem ji "bohuzel" netrestal...k problemu, motorka ma pri akceleraci caste díry ve výkonu a okolo 11 000- 12 500 to bylo uplne zoufale. Nad 12 500 se motorka opet rozjede a jede tak jak má. Pokud řadím okolo 13 500 problem pri prerazeni není (otáčky neklesnou pod 12 000) ale to je na víte co....Takže, další věc co mě napadla, rozdelal jsem pul motorky, vymeníl svíčky, vyčistil KN filtr a dnes rano po mohutnem boji dokonce i slozil Tajne jsem doufal, ze problém uz nebude, ale bohuzel je. Osobne si myslim, ze vykonove "díry" uz nejsou, ale bohuzel ta mezi 11-12 tam zustala Je to neprijemne, proste to prestane tahnout a pak se se zase rozjede Nemohl byste prosim nekdo poradit??? cim by to mohlo byt??? Dekuji za rozumne rady.

Dikec David
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) YZF R1 2004

Skvělá odpověď, děkuji! 10.3.2013 v 20:16 | Nahoru | #31

OpenScars píše: Peter7> Že si to směs reguluje samo, o tom není pochyb. Otázka je, s jakýma údajema mikroprocesor počítá a co považuje za proměnnou. Pokud by byla napevno nastavená nějaká propustnost vzduchu filtrem, pak KN, kterej je jinej, udělá problém. Ale tohle neposoudim a nevim o nikom, kdo by viděl firmware řídící jednotky, aby jednoznačně mohl říct co může a co nemůže mít vliv.



To mas pravdu. I kdyz je KN vice propustny, tak i tak ECU si neudela jinou smes nez ma, aby to udelalo diru ve 12t ot/min. Muze byt spis chyba v palivove mape. Takhle jsem to resil ja, ale u Yamahy nevim, jak to funguje a jak se dela diagnostika.

YZF R1 2004

Skvělá odpověď, děkuji! 10.3.2013 v 20:18 | Nahoru | #32
Kdyby si ECU(ECM) regulovala směs sama tak by ladiči s brzdama a prodejci powercommanderů a jinej jednotek co upravujou směs neměli co žrát...Proč by se ty motorky ladily, když by stačilo dát jen propustnější filtr, svody s laďákem a o ostatní by se starala jednotka??? Origo jednotka si reguluje směs jen do určité polohy otevření plynu, pak už to jede podle pevně nastavenejch map v ECU

2 reakcí na tento příspěvek YZF R1 2004

10.3.2013 v 20:18 | Nahoru | #33
řídící jednotka nepozná ostrý filtr a není schopna upravit směs.

je to sice stříkačka,ale nemá váhu vzduchu,ani pořádnou lambda sondu(2004 myslím nemá lambdu žádnou)

směs a množství vzduchu se pouze vypočítává na základě podtlaku v sání,otáček,teploty,atmosférického tlaku a polohy škrtící klapky.proto je potřeba ,aby propustnost filtru byla stejná s jakou počítal výrobce při programování palivové mapy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) YZF R1 2004

10.3.2013 v 20:26 | Nahoru | #34

Dolph-cz píše: řídící jednotka nepozná ostrý filtr a není schopna upravit směs.

je to sice stříkačka,ale nemá váhu vzduchu,ani pořádnou lambda sondu(2004 myslím nemá lambdu žádnou)

směs a množství vzduchu se pouze vypočítává na základě podtlaku v sání,otáček,teploty,atmosférického tlaku a polohy škrtící klapky.proto je potřeba ,aby propustnost filtru byla stejná s jakou počítal výrobce při programování palivové mapy.



tomuto nerozumim kluci, zkuste me prosim napsat postup co mam zkouset a ja budu delat co reknete Jestli mam prvne zkusit ten filtr nebo zjistovat nejakou brzdu nebo nevim kdyz jsem mel rozdelane kapoty tak vse vypadalo tak jak ma, zadnou chybu, resp. zadne "vyfikundace" jsem tam nenasel... Vse jsem vycistil, filtr specialnim nesmyslem od KNka....nebo jestli zkusit sestelovat podtlaky?? fakt nevim pak Vás pozvu na škopek dik moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) YZF R1 2004

Skvělá odpověď, děkuji! 10.3.2013 v 20:27 | Nahoru | #35
Dolph-cz> Tak nějak sem si to představoval... Díky.

Mouse> Podtlaky se seřizujou na karburátorovejch mašinách, to se tebe netýká.

Naposledy editováno 10.03.2013 20:28:39

1 reakcí na tento příspěvek YZF R1 2004

10.3.2013 v 20:33 | Nahoru | #36
a co varianta že tam je přehrana mpa byl na tom nějákej ten lauf a k tomu to KN... a před prodejem výfuk sundal a chce prodat zvlášť...mno jen tak

(reakce na) YZF R1 2004

10.3.2013 v 20:41 | Nahoru | #37
marekparek> ...začal bych tím filtrem, pokud tam není powercommander tak tam jiná mapa nejspíš nebude, teda jestli tam má origo ECU...

(reakce na) YZF R1 2004

Skvělá odpověď, děkuji! 10.3.2013 v 20:44 | Nahoru | #38

mouse píše: tomuto nerozumim kluci, zkuste me prosim napsat postup co mam zkouset a ja budu delat co reknete Jestli mam prvne zkusit ten filtr nebo zjistovat nejakou brzdu nebo nevim kdyz jsem mel rozdelane kapoty tak vse vypadalo tak jak ma, zadnou chybu, resp. zadne "vyfikundace" jsem tam nenasel... Vse jsem vycistil, filtr specialnim nesmyslem od KNka....nebo jestli zkusit sestelovat podtlaky?? fakt nevim pak Vás pozvu na škopek dik moc



seřízení podtlaků má vliv prakticky jen na volnoběh...-tudy cesta nevede.

já bych ti radil tohle-jezdi,ser na to,netočto na 12 tis a jak pojedeš kolem servisu,tak se tam zastav a zeptej se,jestli neví co s tím,případně počkej,jestli se tady někdo neukáže,kdo už se s tím setkal.
myslím si,že to bude spíše nějaká porucha,než špatná palivová mapa a pod...,někomu se to už určitě stalo a řešil to...

prohledej i zahraniční fóra,přes google překladač to jde i bez znalosti jazyků....

1 reakcí na tento příspěvek YZF R1 2004

10.3.2013 v 21:07 | Nahoru | #39
Kurva ale filtr KN to udělat nemůže. Na R1 2004 nejde koupit obyč papírak hilfo filtro ale jen standart kn a bmc na všech e-shopech. Takže by ho asi neprodavali, pokud by se to nemohlo nahradit místo origo, kterej stojí přes partsdepot 900kč. Jak psali kluci pokud tam nemáš power comander tak nemáš přehranou mapu. Musíš mít teda origo jednotku. Výfuky nemáš. Bude to jinde. Špatnej kontak na svíčkách, povelený nějaký drát od ind. cívky atd. A nebo zkontroluj těsnost airboxu -přisávání vzduchu to se tu už taky psalo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) YZF R1 2004

10.3.2013 v 21:11 | Nahoru | #40

OpenScars píše: Dolph-cz> Tak nějak sem si to představoval... Díky.

Mouse> Podtlaky se seřizujou na karburátorovejch mašinách, to se tebe netýká.



zase blbe...
Synchro se dela i U strikacek a je dokonce predepsana po x tisic v manualu

2 reakcí na tento příspěvek YZF R1 2004

Skvělá odpověď, děkuji! 10.3.2013 v 21:31 | Nahoru | #41
samotný KN by u stříkačky nemělo mít na problém co popisuješ vliv..
co se zmíněnýho doladění týče tak na seriový jednotce to nejde.. jedině bys pořídil nějakej commander, rapid bike apod..
pokud máš nový benzín, svíčky, čistej filtr tak mě ještě napadlo jestli nemáš nějakej bordel v nádrži, ale to by zas cukalo nepravidelně, ne jen ve 12tis... nebo jestli ti dobře otvírají lanka přívěry.. zkontrouj si jejich vůli a chod dole pod motorem.. z levy strany - jsou tam štelovací matky. lanka nesmí být volné

než tady ale špekulovat tak si raději zajeď někam na brzdu a uvidíš.. lepší dát někomu 500 za změření mít v ruce něco konkrétního, než tu měsíc koumat na foru a pak něco pokazit

já před lety řešil podobnej problém a to že nad 10tis motorka nejela.. bohužel důvod byl že jsme měl 100k verzi..

pak jsem pořídil USA jednotku, dal KN, výfuky, vykuchal kat a začala zábava se 170ps..
díru jsem ale nahoře nikdy neměl. jen kolem 7tis kdy kopne krouťák
a točim to max do 12tis. pak už to nemá cenu

(reakce na) YZF R1 2004

10.3.2013 v 21:34 | Nahoru | #42

AdosR píše: Kurva ale filtr KN to udělat nemůže. Na R1 2004 nejde koupit obyč papírak hilfo filtro ale jen standart kn a bmc na všech e-shopech. Takže by ho asi neprodavali, pokud by se to nemohlo nahradit místo origo, kterej stojí přes partsdepot 900kč. Jak psali kluci pokud tam nemáš power comander tak nemáš přehranou mapu. Musíš mít teda origo jednotku. Výfuky nemáš. Bude to jinde. Špatnej kontak na svíčkách, povelený nějaký drát od ind. cívky atd. A nebo zkontroluj těsnost airboxu -přisávání vzduchu to se tu už taky psalo



ok,zkusim to jeste zkontrolovat, ale kontakt na svickach bych asi vyloucil, menil jsem je..zbytek jeste zkontroluji..dik

(reakce na) YZF R1 2004

10.3.2013 v 21:37 | Nahoru | #43

Corela91 píše: samotný KN by u stříkačky nemělo mít na problém co popisuješ vliv..
co se zmíněnýho doladění týče tak na seriový jednotce to nejde.. jedině bys pořídil nějakej commander, rapid bike apod..
pokud máš nový benzín, svíčky, čistej filtr tak mě ještě napadlo jestli nemáš nějakej bordel v nádrži, ale to by zas cukalo nepravidelně, ne jen ve 12tis... nebo jestli ti dobře otvírají lanka přívěry.. zkontrouj si jejich vůli a chod dole pod motorem.. z levy strany - jsou tam štelovací matky. lanka nesmí být volné

než tady ale špekulovat tak si raději zajeď někam na brzdu a uvidíš.. lepší dát někomu 500 za změření mít v ruce něco konkrétního, než tu měsíc koumat na foru a pak něco pokazit

já před lety řešil podobnej problém a to že nad 10tis motorka nejela.. bohužel důvod byl že jsme měl 100k verzi..

pak jsem pořídil USA jednotku, dal KN, výfuky, vykuchal kat a začala zábava se 170ps..
díru jsem ale nahoře nikdy neměl. jen kolem 7tis kdy kopne krouťák
a točim to max do 12tis. pak už to nemá cenu



ok, mrknu se na to..jen doufam, ze nebude neco s motorem, ale to snad ne?

YZF R1 2004

10.3.2013 v 21:54 | Nahoru | #44
s motorem jako takovým určitě ne...

(reakce na) YZF R1 2004

10.3.2013 v 22:43 | Nahoru | #45

z-x-r píše: zase blbe...
Synchro se dela i U strikacek a je dokonce predepsana po x tisic v manualu



Omyl soudruhu - u RN12 se nic takového nedělá (ani to nejde).... I kdyby šlo, tak to vzhledem ke konstrukci klapek nebude mít vliv na horní spektrum zatížení. Přehrát mapu v seriové ECU také nejde. Možných příčin je víc - podle projevu mě napadá TPS senzor, ale je toho víc (čidlo podtlaku, hadičky atd). KN filtr bych asi vyloučil. Co chybvé kody?? Já osobně bych to od klávesnice tipoval na banální závadu, která může být kdekoli (elektrika, palivo) a o to blběji se bude v domácích podmínkách hledat....

Naposledy editováno 10.03.2013 22:51:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) YZF R1 2004

10.3.2013 v 22:54 | Nahoru | #46
Corela91> Ale když potřebuješ, tak ji podržet můžeš, neb omezovač otáček je nastavený na 14600......

1 reakcí na tento příspěvek YZF R1 2004

11.3.2013 v 21:30 | Nahoru | #47
Tak o tom zadna.. Ale optimalni vykon/otacky jsou v tomhle pripade o dost niz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) YZF R1 2004

12.3.2013 v 08:04 | Nahoru | #48

Corela91 píše: Tak o tom zadna.. Ale optimalni vykon/otacky jsou v tomhle pripade o dost niz



jasny, to vime vsichni, ale proste kdyz to nejede tak to chces mit v poradku..Ted sem se bavil s kamaradem ktery ma take 04 model...Po jeho vyslechnuti si asi myslim, ze to nebude jen ten propad, ale celkove, ze ta motorka asi jede hur nez ma..Nejaky staveni za plynem u teto rozhodne nehrozí, ani na jednicku a uz vubec ne na dvojku...takze fakt nevim.. Jsem s nim domluvenej ze me ji pujci, svezu se a uvidim...Pak k jsme si rikal, ze to necham zmerit u pana France na brzde abych vedel co tam vlastne je za vykon...No a jestli to bude mit mensi vykon v celem spektru atd.. tak teda fakt nevim co s tim budu delat( asi se pak odstrelim )))

Naposledy editováno 12.03.2013 08:05:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) YZF R1 2004

12.3.2013 v 08:37 | Nahoru | #49

mouse píše: jasny, to vime vsichni, ale proste kdyz to nejede tak to chces mit v poradku..Ted sem se bavil s kamaradem ktery ma take 04 model...Po jeho vyslechnuti si asi myslim, ze to nebude jen ten propad, ale celkove, ze ta motorka asi jede hur nez ma..Nejaky staveni za plynem u teto rozhodne nehrozí, ani na jednicku a uz vubec ne na dvojku...takze fakt nevim.. Jsem s nim domluvenej ze me ji pujci, svezu se a uvidim...Pak k jsme si rikal, ze to necham zmerit u pana France na brzde abych vedel co tam vlastne je za vykon...No a jestli to bude mit mensi vykon v celem spektru atd.. tak teda fakt nevim co s tim budu delat( asi se pak odstrelim )))



....jak už psal někdo výše-myslím pro německý trh se dělaly 100koňové verze...

(reakce na) YZF R1 2004

12.3.2013 v 08:46 | Nahoru | #50

Dolph-cz píše: ....jak už psal někdo výše-myslím pro německý trh se dělaly 100koňové verze...



jj, taky me to prave z toho duvodu napadlo....Ale podle technicaku je dovezena z Italie...No holt se to bude muset zmerit a pak se uvidi.....Jinak teda fakt netusim...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) YZF R1 2004

12.3.2013 v 10:30 | Nahoru | #51
tak to budeš mít 100konovku jako jsem měl já.. pošli mi do PM vinko a já ti to zkusim v práci proklepnout

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) YZF R1 2004

12.3.2013 v 12:00 | Nahoru | #52

Corela91 píše: tak to budeš mít 100konovku jako jsem měl já.. pošli mi do PM vinko a já ti to zkusim v práci proklepnout



Kdyby měl 100 ps verzi tak to pozná že to nepojede víc jak 240-250 km/h ne?

(reakce na) YZF R1 2004

12.3.2013 v 12:18 | Nahoru | #53

AdosR píše: Kdyby měl 100 ps verzi tak to pozná že to nepojede víc jak 240-250 km/h ne?



a tolik jsem nejel.....ale nevim, byla celkem zima a "testovaci" usek neni uplne idoš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) YZF R1 2004

12.3.2013 v 12:47 | Nahoru | #54

AdosR píše: Kdyby měl 100 ps verzi tak to pozná že to nepojede víc jak 240-250 km/h ne?



hele sám jsem si před skoro 4 lety kopuil 100koňovku a poznal jsem prd.. kor když jsem přesedal ze slabší motorky a projížděl to po vesnici.. s lehce ťuklim předkem slepenym páskou... měl jsem s sebou 2 mechaniky co na tom taky jeli a řikali to je normální r1 jede až ve vysokých otáčkách.. v rychlostech do cca 180 jsme poznali kulový...
až po 2 měsících co jsem si ji udělal a vyjel, jsem se nestačil divit.. tahal jsem jak o život a pořád si řikal kuwa tady je něco špatně.. když jsem zmaloval na výjezdech na železnym brodě snad všechny zatáčky a pak mě na rovině předjela stará r6..myslel jsem že ten plyn utrhnu... v tu chvíli jsem jel rovnou do servisu na brzdu a pak s brekem a 100koňma domu viz graf mym předchozim příspěvku

(reakce na) YZF R1 2004

12.3.2013 v 20:21 | Nahoru | #55

Corela91 píše: hele sám jsem si před skoro 4 lety kopuil 100koňovku a poznal jsem prd.. kor když jsem přesedal ze slabší motorky a projížděl to po vesnici.. s lehce ťuklim předkem slepenym páskou... měl jsem s sebou 2 mechaniky co na tom taky jeli a řikali to je normální r1 jede až ve vysokých otáčkách.. v rychlostech do cca 180 jsme poznali kulový...
až po 2 měsících co jsem si ji udělal a vyjel, jsem se nestačil divit.. tahal jsem jak o život a pořád si řikal kuwa tady je něco špatně.. když jsem zmaloval na výjezdech na železnym brodě snad všechny zatáčky a pak mě na rovině předjela stará r6..myslel jsem že ten plyn utrhnu... v tu chvíli jsem jel rovnou do servisu na brzdu a pak s brekem a 100koňma domu viz graf mym předchozim příspěvku




to jsi napsal hezky
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1191, 1192] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35747 Dnes v 12:28 Veverčák
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ


TOPlist