globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motonabíječka
 
8.12.2012 v 18:25
Chystám se koupit motonabíječku k Vánocům. V časopise Motocykl č.4/2012 vyšel test nabíječek-bohužel jsem ho už nikde nesehnal. Nemáte někdo test v elektronický podobě nebo ofocený ? Díky !

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 09:37 | Nahoru | #31
AndělČK> Alternator ti nedobíjí tak velkým proudem takže tam se to nemusí "pulzovat".

(reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 09:43 | Nahoru | #32
 

M.a.x píše: Abych to trochu zjednodusi tak si vem ze normalní baterii dobíjíš stalým proudem(neni stalí a postupně stoupá/klesá) ale jakoby dobíjí stále.Což gelovkám nevyhovuje.Pulzní nabíječka nabíjí v pulzech když to prezenu tak si predstav že nabíjí 5s a potom 5s nenabíjí(muže si jakoby ta gelovka "odpočinout") pak zas 5s nabíjí(nebo aspon tak nás to učili,samozrejme jsem tu "teorii" zjednodusil jelikož si to nepamatuju uplně ).Ale je fakt jak říká JR> vetšina znás má bezudrzbovky,tzn normalní elektrolytové baterie s tým rozdílem že snich nevyteče elektrolit když to klopíš.



Čím víc v houně šlapeš, tím víc smrdí.

Ono je dobrý se zapojit, ale jen když seš si jistej, jaký moudra vypouštíš.

Neučili vás třeba taky ještě, že když už se musí gelovka nabíjet pulzně, že se musí i pulzně vybíjet?

U gelovky je důležitý, aby svorkový napětí nepřekročilo hodnotu plynovacího napětí. Konkrétně napětí na svorkách šestičlánkové gelové baterie by nemělo překročit 14.4V, jinak se zkracuje životnost baterie (a čím větší přebíjení, tím dřív gelovka odejde) - gelovka je hermeticky uzavřená, a v extrému hrozí i její výbuch.

Čili kdybys zase někdy šířil osvětu, tak pro informaci:
To doporučení nabíjet pulzně (dokonce se u inteligentních nabíječek připouští v té střídě měnit polaritu a nabíjení prokládat i slabším vybíjením) je kvůli minimalizaci sulfatace, a platí obecně pro všechny olověné články, i pro ty se zaplavenými elektrodami, nikoliv jenom pro gelovou variantu.
 
EDIT: AndělČK byl rychlejší.

Naposledy editováno 09.12.2012 09:47:24

2 reakcí na tento příspěvek Motonabíječka

9.12.2012 v 09:49 | Nahoru | #33
Pro Demon90 a ostatní :
Mockrát díky za test a názory ostatních, pročtu si to a rozhodnu. A mám ještě jednu otázku :
Povolujete při nabíjení zátky (mám Yuasu YB 12A-B) ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 09:50 | Nahoru | #34
 

M.a.x píše: AndělČK> Alternator ti nedobíjí tak velkým proudem takže tam se to nemusí "pulzovat".



Prosím Tě, už toho raději nechej.
Stejně to už nezachráníš ani neokecáš.

Holt mluviti stříbro, mlčeti zlato.
 

(reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 09:58 | Nahoru | #35

M.a.x píše: AndělČK> Alternator ti nedobíjí tak velkým proudem takže tam se to nemusí "pulzovat".



Asi zavolám do Hondy, proč mi tam namontovali cca 20A altenátor. Něco je špatné.

Ty asi nemáš v elektrotechnice moc velký přehled, jinak by jsi nepsal takové nesmysly.

(reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 09:59 | Nahoru | #36

V_i_c_i píše: Jednou se mi stalo něco podobného u všech chytrých nabíječek. Bylo to tím že ta baterka byla totálně vyšťavená. Na tyhle případy mám ještě klasickou trafonabíječku snad ještě po pradědečkovi


Stalo se mi, že se totálně vyšťavila baterka v autě - zapomenutý rozsvícený světla, ale jen asi tři-čtyři hoďky. I po připojení na klasickou nabíječku skrz ní nešel žádnej proud, i když ta nabíječka má čtyři stupně regulace - úplně mrtvá. Pomohlo až nakopnout jí pomocným startem, kdy do ní na pár vteřin (možná 3-4) vlítlo asi 50 A - pak se probudila a šla normálně opatrně 4-5 A nabít na nejslabší stupeň. Takovouhle baterku ti inteligentní nabíječka rovnou označí za mrtvou a nenabije jí. Nevim, jestli by se vůbec probrala jen na obyčejný nabíjení na trafonabíječce bez toho šoku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 10:00 | Nahoru | #37

Dovi píše:  

Prosím Tě, už toho raději nechej.
Stejně to už nezachráníš ani neokecáš.

Holt mluviti stříbro, mlčeti zlato.
 


Tak to se omlouvám za deinformaci,ja zil v tomto domnění a asi teda mylném.Dík za opravu.Z elektroniky jsem maturoval ale neživím se tím takže "hloupnu"

(reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 10:10 | Nahoru | #38

jezdec68 píše: Optimate je špičková nabíječka, ale pro laika k motocyklu zbytečná, protože se ve funkcích těžko orientuje. Nakonec zjistí, že to funguje samo. Je to asi jako když vezmeš foťák kompakt a drahou zrcadlovku s mnoha funkcemi, kterou nakonec používáš jen s automatickým ostřením i clonou. Po zkušenostech a měřením při dobíjení stejně funguje nabíječka, kterou jsem koupil v Lidlu za necelé dvě stovky. Mám ji již čtvrtou sezonu a je zaplá celou zimu a bez problému. Je ovšem určena jen pro motocyklové baterie 6 a 12V běžné kapacity do cca 20Ah. Optimate stačí i na větší autobaterie.



nevim ketrou máš, ale klasická lidlovka je 6 i 12V, aku 1.2 - 120Ah a nabíjí až 3.8A (4A je běžný proud pro auto baterii)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 10:13 | Nahoru | #39

M.a.x píše: Tak to se omlouvám za deinformaci,ja zil v tomto domnění a asi teda mylném.Dík za opravu.Z elektroniky jsem maturoval ale neživím se tím takže "hloupnu"



Jaká škola a jaký obor?

(reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 10:16 | Nahoru | #40

totom píše: Pro Demon90 a ostatní :
Mockrát díky za test a názory ostatních, pročtu si to a rozhodnu. A mám ještě jednu otázku :
Povolujete při nabíjení zátky (mám Yuasu YB 12A-B) ?



Ted koukám že se to nedá tady zvetsit do plneho rozlisení..

tady je to v plném kdyby si chtel Zde

(reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 10:22 | Nahoru | #41
AndělČK> Školu vzpomínat nebudu...jinak obor Mechanik-Elektronik,ja nwm jak ty ale ja si urco vse z SPŠ nepamatuju,a co potrebuji to si rozpomenu a nastuduji detailnějc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 11:28 | Nahoru | #42
totom> Pokud je to AGM,nebo gelovka,zdá se mi,že YUSA je jen AGM,tak v žádném případě nepovolovat zátky,je to tam patrně i napsané."Do not open?"Baterky si totiž vytvoří nějaké mikroklima(špatný výraz,ale nic lepšího jsem nevymyslel.)A pokud to otevřeš není to pro ni o.k.Od toho je to bezúdržbovka.Jen nabíjet a nic víc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 11:39 | Nahoru | #43

AndělČK píše: Takže kdo má v motorce gelovou baterii, tak musí mít speciální alternátor, který 5s dobíjí a 5s nedobíjí.

Gelovky se nabíjí "standartně" jen se musí dodržet pravidlo, které je přísnější než pro AGM či jiné olověné akumulátory.
Nabíjecí napětí max. 14,4V (právě proto se nesmí nabíjet obyč. nabíječkou, protože ta má na prázdno klidně 20V a v případě, že je gelovka už nabitá, tak toto napětí vzrůstá a gelovku by poškodila)



ale prosím tě.... kde jsi k tomu přišel???

jinak nabíjím všechny akumulátory modelářskou nabíječkou a žijou!!! čím víc fičur kdejaká nabíječka umí tím horší (platí pro lajka)!!!

jinak tyhle témata tu bývají tak milionkrát do roka takže by stačilo pohledat prďka..

E: slovíčko

Naposledy editováno 09.12.2012 11:45:21

Motonabíječka

9.12.2012 v 12:15 | Nahoru | #44
Jako vzdy tady zazniva spousta blbosti a polopravd a lidi se za ne budou jeste hadat

Dovolim si sem vykopirovat kousek textu z webu jednoho z dovozcu a distributoru baterek a nabijecek ....

Dobíjení – Pro řádné a dlouhodobé fungování akumulátorů je dostatečná návratnost vydávané energie zásadním předpokladem. Stejně tak pro autobaterie je správné dobíjení nejpodstatnějším parametrem pro dosažení dobré životnosti. Optimální hladinu dobíjecího napětí Vašeho vozu je proto důležité pravidelně, nebo alespoň při podezření na závadu zkontrolovat. Při volnoběžných otáčkách motoru by se dobíjecí napětí mělo pohybovat nad 13,9V. Pod touto hodnotou je napětí nedostačující – jde o tzv. „nedobíjení“.

Při otáčkách zvýšených (průměrně nad 2500ot/min) se musí úroveň napětí nalézat v rozmezí od 14,2V do 14,4V používáte-li baterii hybridní konstrukce. Dobíjení vyšší než 14,4V lze pro výše uvedený typ baterie dlouhodobě označit za destruktivní. Máte-li ve voze baterii koncepce „Ca-Ca“ nebo AGM, je horní hranice rozmezí vyšší, konkrétně až 14,8V.

(reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 12:39 | Nahoru | #45
 

M.a.x píše: Tak to se omlouvám za deinformaci,ja zil v tomto domnění a asi teda mylném.Dík za opravu.Z elektroniky jsem maturoval ale neživím se tím takže "hloupnu"


OK, v pohodě, stane se občas každýmu
 

(reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 15:42 | Nahoru | #46

HornisGSX píše: ale prosím tě.... kde jsi k tomu přišel???



Já na to nepřišel, to doporučují výrobci gelových baterií.

1 reakcí na tento příspěvek Motonabíječka

9.12.2012 v 16:02 | Nahoru | #47
Za me je nejlepsi Optimate. Vlastni zkusenost je i u me nejprodavanejsi.Je na vse motorka auto, dodavka, lod,sekacka. Sice pisou Rozsah použití (Ah) 15 - 240 Ah Pouzival jsem ji u na 10AH a v pohode.Proti ostatnim nabiji 0.8-5A takze u toho nestravis mladi nez ty co davaji jen . 0.5-1.5A.

navod

Nabíječka baterií Optimate 6 12V 0.8-5A automatická nabíječka.

Nabíječka slouží pro nabíjení olověných bezúdržbových, Super MF, VRLA, baterie NORMAL PB, GEL, AGM i záložních akumulátorů o kapacitě 15 až 240Ah.

Tato profesionální nabíječka není určena jen pro servisy, ale i pro běžného uživatele, který si potrpí na prvotřídní kvalitu a pohodlí. Optimate 6 dokáže nejen baterii nabít, ale i oživit hluboko vybité akumulátory, otestovat stav baterie a udržovat ji trvale v nabitém stavu. Optimate 6 může být trvale připojen k akumulátoru.

Nová technologie pro údržbu 12V akumulátorů. OptiMATE "6 ampmatic" je nejmodernější a také nejuniverzálnější nabíječka, zkoušečka a také zdroj pro údržbu akumulátorů v rámci celého světa.

Nabíječka je doporučena pro velkoobjemové motocykly,automobily,lodě,letadla,dodávky a karavany.

Multifunkční mikroprocesorem řízený přístroj pro 12V akumulátory s kapacitou 15 až 240 Ah má robustní pouzdro odolné povětrnostním vlivům a integrovaný držák pro upevnění na stěnu

Princip fungování:

1. Inicializace: OptiMate6 zkontroluje, zda je připojen k baterii (minimální napětí 1,8 V).
2. Programování: Procesor ampmatic zkontrolujestav baterie, aby určil vhodný vstupní bod programu.
3. Desulfatace a zotavení: V případě potřeby použije k zotavení zanedbané zcela vybité baterie (vyjmuté z vozidla) 2 nebo 3 cykly vysokonapěťových oscilačních pulsací, aby ji přivedl ze sulfatace do nabíjeníschopného stavu.
4. Objemové nabíjení: Procesor ampmatic nastaví a potom trvale koriguje konstantní proud optimální pro danou konkrétní baterii podle vývoje jejích elektrických vlastností.
5. Kontrola zkratovaného článku: Po 10 minutách vyhodnotí procesor ampmatic elektrické parametry, aby zkontroloval, zda nedochází ke ztrátě výkonu způsobené zkratovaným článkem.
6. Absorpce a vyrovnání: Po dobu 10 minut je prou dodáván v impulsech, aby napětí oscilovalo v intervalu 13,7 až 14,3 V, což pomáhá vyrovnání napětí v článcích.
7. Ověření nabití: Po dobu 5 minut je napětí omezeno na 13,6 V a procesor ampmatic sleduje proud spotřebovávaný baterií. Pokud je zjištěno , že stav nabití ještě není optimální, program se na dalších 10 minut vrátí k režimu absorpce.
8. Test udržení napětí: Po dosažení optimální úrovně nabití se provede první kontrola ztráty výkonu baterie (a připojeného systému). Pokud baterie úspěšně absolvuje prvních 30 minut testu, test se prodlouží až na 12 hodin, aby byl zjištěn definitivní výsledek. Pokud během této doby poklesne napětí pod 12,4 V, prodloužený test se ukončí. Výsledky testu lze okamžitě odečíst na názorném LED panelu. 30-ti minutový test se provádí opakovaně každou hodinu, dokud přístroj OptiMate6 neodpojíte, takže zobrazení stavu nabití baterie je nepřetržitě aktualizováno.
9. Údržba stavu nabití: Během druhých 30-ti minut je při plovoucím limitu 13,6 V do baterie dodáván takový nabíjecí proud, aby bylo napětí baterie udržováno na stabilní hodnotě při malé připojené zátěži nebo ztrátě výkonu a při přirozeném samovybíjení. Přístroj OptiMate6 může být k baterii připojen trvale. Baterie zůstane chladná a bezpečná. A samozřejmě optimálně nabitá.

Ihned po připojení na akumulátor provede mikroprocesor ampmatic" automaticky diagnostiku stavu AKU a stanový optimální proud a program nabíjení. Zdokonalená verze uznávaného vícestupňového desulfatačního programu OptiMate" dokáže "vdechnout" nový život také zcela vybitým a obecně "mrtvým" akumulátorům.
Po ukončení oživování a nabití do plné kapacity přejde přístroj na ekonomicky úsporný režim
(ultra nízká spotřeba energie) a bude akumulátor udržovat v optimálně nabitém stavu, chladnou a bezpečnou, měsíc za měsícem a dokáže tak prodloužit životnost akumulátoru až o 400%

- 100% automatika řízená mikroprocesorem
- ochrana proti zkratu a přepólování
- integrovaný nástěnný držák
- LED signalizace
- udržovací režim
- profesionální provedení
- velký výběr příslušenství

Hmotnost 1.2 kg
Napětí (V) 12 V
Nabíjecí proud (A) 5 A
Rozsah použití (Ah) 15 - 240 Ah
Automatické vypínání ANO
Použítí na typ baterie NORMAL PB, GEL, AGM
Funkce dobíjení, udržování ANO
Ochrana proti zkratu ANO
Nabíjecí charakteristika 5-stupňový program
Indikace činnosti led diody
Rozměr 163 x 74 x 60 mm
Kvalita PROFI
Soubory ke staženíNávod

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 17:04 | Nahoru | #48
HAMLET> ale ta cena je fakt nechutná

(reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 18:07 | Nahoru | #49
dva_hrnce> ja mam taky nabiječku z lidlu a nabijim s ni 4amperhodinovku vpohodě-asi to bude baterkou dej si ji změřit at ti řeknou kolik to ma ještě kapacity (jestli nespadla)

Motonabíječka

9.12.2012 v 20:43 | Nahoru | #50
Tak mám dilema, jestli CTEK MultiXS 5.0 za 1560, nebo Optimate 6 za 1650
Ne že bych nabíječku extra potřeboval, ale chci novou hračku a za boha se nemůžu rozhodnout.
Doma mám CTEK XS800 a jsem s ní spokojený, takže je otázka jestli pokračovat v tradici, nebo zkusit Optimate. Na ní mi zase vadí že ji má každej (to méně) a cena jakéhokoli příslušenství oproti Cteku (to více).
Tak a co teď s tím?

(reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 20:51 | Nahoru | #51
jira8> No a já ji otevřel. byla trochu vypouklá,(po vadném regulátoru). Trochu si pšoukla,nabil jsem jí nabíječkou z Lidlu a teď motka chytá na brnk tak nevím.

1 reakcí na tento příspěvek Motonabíječka

9.12.2012 v 21:14 | Nahoru | #52
Já vám do toho nechci moc kecat, ale já baterku dobíjím tímto http://www.js-sport...-ALU-01-hlinik-86-cm

Naposledy editováno 09.12.2012 21:16:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 21:33 | Nahoru | #53
[quote=Cecill]Já vám do toho nechci moc kecat, ale já baterku dobíjím tímto http://www.js-sport...-hlinik-86-cm[/quote

to je na vaginu nedobijes ji do plna

(reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 22:27 | Nahoru | #54
HornisGSX> Tak to ju máš nějakú vytahanú, pořiď tesnějšú

(reakce na) Motonabíječka

10.12.2012 v 08:27 | Nahoru | #55
Demon90> podle toho testu je jedno co koupíš všechny jsou "velmi dobré"

Motonabíječka

10.12.2012 v 09:55 | Nahoru | #56
Zrovna mi odešla podoma dělaná a tak jsem se díval jakou..?.. Optimate? Nejsem pacient, vždyť ta cena je zoufalá! Při troše dobré vůle bych byl ochoten dát okolo tisíce, ale jít na více jak dva? Počkám na Lidla a je..

1 reakcí na tento příspěvek Motonabíječka

10.12.2012 v 10:23 | Nahoru | #57
...lídl je nejvíc,za ty prachy 3tí rok a no problema baterce jsou 4 roky a hlavně umí i 6V na mojí zetku,takže spokojenost....jo a auto 55Ah nabije taky v pohodě,akorát dýl trvá...a mám pro jistotu dvě,jednu 3 roky za 499,- a druhou asi rok a půl,ležela tam v ňákym ultramegahypervýprodeji za 150,-fungl,tak jsem nevodolal a šel do ní fungujou obě stejně,když to měřím.

Naposledy editováno 10.12.2012 10:36:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka

10.12.2012 v 10:43 | Nahoru | #58
banda1250> právě proto, že to píše tolik lidí, tak ji vezmu. Taky potřebuju na Panelku 6V a Varana 12V..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka

10.12.2012 v 10:57 | Nahoru | #59
ThomsonMotorson> jestli ještě na jaře bude?přeci jen už se prodávala docela dlouho,ale voni vyjedou určo s ňákým novým typem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka

10.12.2012 v 10:59 | Nahoru | #60
banda1250> určo bude..Před loni jsem letěl pro svářečku a dodnes ji točej po čtvrt roce..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist