z-x-r píše: V nemecku propadak nikdo to nekupuje.
V pruzkumu otazky PROC? Nemci odpovedeli..Mam nova auta a mame si je kurvit temato srackama?
Ne diky.
1100Virago píše: Mr.Dan: Můžeš mi vysvětlit, jak se pouhou změnou paliva jednoduchým způsobem zvýší max. plnící tlak? Buď nesprávně chápu tu formulaci, nebo máš hrubou chybu v úvaze.
U kamarádova Volva možná jde o placebo, má nížkotlaké turbo a poměrně mízký kompresní poměr. U mého Saaba, který i přes dobu svého vzniku oplývá diagnostikou, jež dokáže v reálném čase rozpoznat příznaky klepání motoru, umí ŘJ na základě údajů z čidla klepání posunout max. plnící tlak až o 25 procent, pokud tomu nahrávají podmínky, tedy jednak teplota, druhak a to hlavně kvalita paliva a jeho oktanové číslo, které se u paliva E85 aproximuje na hodnotu 102. Takže motor, který je vybaven čidlem klepání, lambda sondou a solenoidem (ten se tu jmenuje APC=Automatic Performance Control), který dokáže regulovat plnicí tlak turba, je možné při palivu s vyšším OČ pozorovat znatelný zvýšení ochoty motoru akcelerovat, hlavně v otáčkách nejvyšší toč. momentu.
Je zajímavé, že na jiných fórech s trochu vyšší úrovní znalostí diskutujících o tom nikdo nepochybuje, zatímco tady jsou samí chytráci, kteří popřou cokoliv, aniž by o tom věděli víc než učitelka fyziky na ZŠ. ;)
1 reakcí na tento příspěvek Test paliva E85
No a nechci být hnidopich, ale když už se někdo snaží používat odborné termíny, tak by je měl alespoň znát a psát dobře, vzhledem k odkazovanému autorovi.
Mr.Dan> No co píšeš, je sice pravda, ale říká ti něco ten stechiometrický poměr, o kterém psal i ten bloger? Do už tak ochuzené směsi to rve ještě víc vzduchu při zvýšeném plnícím tlaku, i za předpokladu, že to prodlouží délku vstřiku, tak teda bych se celkem divil, kdyby to mělo vstřikovače (/větší tlak na pal. liště) jako ty jejich domáci schopný provozu na čistý E85*, potažmo regulovat až tak, jak je potřeba, i když ono při těch částečných poměrech..
E: *oprava původně čistý líh
Naposledy editováno 03.12.2012 18:14:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test paliva E85
valibuk píše: bez dodatečných úprav je nesmysl na čistý E85 jezdit. existujou firmy zabývající se úpravou na biopaliva.
otázka pak je, když se auto upraví pro dané palivo, zda se úspora finančně vyplatí (asi stejně jako při předělání na LPG)
Rampa89 píše:
Mr.Dan> No co píšeš, je sice pravda, ale říká ti něco ten stechiometrický poměr, o kterém psal i ten bloger? Do už tak ochuzené směsi to rve ještě víc vzduchu při zvýšeném plnícím tlaku, i za předpokladu, že to prodlouží délku vstřiku, tak teda bych se celkem divil, kdyby to mělo vstřikovače (/větší tlak na pal. liště) jako ty jejich domáci schopný provozu na čistý E85*, potažmo regulovat až tak, jak je potřeba, i když ono při těch částečných poměrech..
E: *oprava původně čistý líh
Ano, konečně relevantní důvody a postřehy, proč si dobře rozmyslet E85, aspoň v neředěné formě s N95. Nikde jsem nepsal, že na to hodlám v budoucnu jezdit, jen mi přišlo zajímavé to jednou vyzkoušet, když se mi po výměně MAF senzoru jevila směs jako mírně bohatá (lepší chod zastudena, ale horší volnoběh zatepla aj.). Hadičky a hlavně těsnění u palivové pumpy to prý obvykle odnesou jako první. Naopak výfuk je zevnitř jakoby trochu čistčí. Motor zřejmě také.. ;)