globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak na vracečky
10.7.2012 v 16:31
Jak, na jaký stupeň jezdíte vracečky, prostě zatáčky o 180 st, většinou to je někde v lese, takže dost úzké a nic moc možností na opravu? Spojkujete u toho, někde jsem četl, že se dá používat přibržďování zadní brzdou? Mám ZX12 a celkem se s tím peru. Před tím jsem měl karburátor a ten byl na to příjemnější, když jsem udělal chybu, tak než to přechroustal, tak jsem byl ze zatáčky pryč. Tady mám furt strach, že motor na dvojku jede v takové té zóně mezi volnoběhem a místem kde zabírá a na jedničku je to zase dost ucukané. Prostě mám strach, abych to někde neurval.
Nějaké tipy? (kromě výměny motorky, vyndání 3svíček, změna trasy apod )

Uzavřeno 10.07.2012 v 18:46 uživatelem mmks

Otevřeno 11.07.2012 v 19:23 uživatelem mmks


Naposledy editováno 10.07.2012 16:32:38

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vracečky

11.7.2012 v 19:32 | Nahoru | #31

Franta. píše: Kitty> Gavia je moje nejoblibenejsi :)



No, tenhle úsek byl ještě v pohodě, tu rozflákanou 1,5m širokou "silnici" těsně pod vrcholem nemáš? Jako děs, ještě paráda potkat v protisměru dodávku Tam už mě nikdo nedostane

(reakce na) Jak na vracečky

11.7.2012 v 19:44 | Nahoru | #32
mmks> Souhlasím s tebou, každej nějak začínal a každá rada dobrá. Lepší je se desetkrát blbě zeptat než si někde rozmáznout čumák..Holt jsou tady někteří jedince kteří umí všechno a hned a na ty svoje začátky už asi zapoměli!!!

Jak na vracečky

11.7.2012 v 20:07 | Nahoru | #33
No ono je docela rozdíl jet vracáky na 6tce s váhou +- 190kg a která ti lecos odpustí nebo něčím o 90+těžším a + 50n.M. silnějším...

MMKS - neřeš hloupé odpovědi,myslím že 1-2 dobré na předešlé str.máš,hm

3 reakcí na tento příspěvek Jak na vracečky

11.7.2012 v 20:17 | Nahoru | #34
ale šak jo, třeba to někomu taky pomůže. Spíš mě šlo fakt o práci, brzda plyn, spojka vs rychlostní stupeň. Ne všechny zatáčky jsou tak pěkné, že je člověk může vykroužit. Spíš se s vracečkama setkávám na úzkých silnicích, v lese takže nic moc výhled, špatný povrch. Dost často taky jezdím s baťůžkem a to se mě pak vysedávat nedaří (ani to nezkouším).

(reakce na) Jak na vracečky

11.7.2012 v 20:30 | Nahoru | #35
mmks> tak pokud jedu na bordelu, tak klidne i spojkuju, když je to skopca, tak je to jednodušší.
Ono není vracák jako vracák a každá zatáčka chce svoje, univarzální recept není

1 reakcí na tento příspěvek Jak na vracečky

11.7.2012 v 21:02 | Nahoru | #36
A este zalezi, ci je vracak doprava alebo dolava

(reakce na) Jak na vracečky

11.7.2012 v 21:15 | Nahoru | #37
Jacq-Ataq> to taky, pravá je víc utažená

(reakce na) Jak na vracečky

11.7.2012 v 21:22 | Nahoru | #38
Kitty: Gavia je náhodou super, probrzdíš jednu vrácečku a můžou za tebou ze srázu leda tak hodit věnec A kdyby se tam v protisměru potkala dvě auta táhnoucí karavany, tak nevím, jak by to vyřešili

1 reakcí na tento příspěvek Jak na vracečky

Skvělá odpověď, děkuji! 11.7.2012 v 23:29 | Nahoru | #39
Jak sem Ti psal, tak se v pravych vraceckach (o 180 stupnu, jak tu bylo spravne oznaceno) odrazim i nohou. Ono to totiz je na kazdy motorce jiny a kazda vracecka je jina. Nektery vracecky nejdou ani vytocit aniz by clovek nevyjel do protismeru (treba v Alpach, Glock, Julske) a jet naklopenej 10-20km/h, kdy sebemensi ubrani plynu zpusobi pad, je nesmysl.

Nekdo tu psal, ze ma 1ku a vysoky otacky, ale to je treba u moji motorky nemozny, kdyz se jede treba 20-30km/h, tak na 1ku mam 2tis otacek, ze 14tis celkem, to jsou tezko vysoky otacky. Ale na nejaky maly lehky lehce zprevodovany motorce to muze byt uplne jinak a uplne jinak se s ni jede takova zatacka. ZX12R neni motorka do horskych vracecek, to je jako chtit se tam vytocit se stihackou.

Takze psat, ze se nejdriv mas naucit na slabsi jezdit zatacky a pak presednout na velkou motorku je zcela mimo misu, protoze na velky motorce to bude porad uplne naprd.

Stejne tak je nesmysl, ze nekdo Ti napise (treba s endurem), ze to jezdi na 2, pritom u ZX12R by adekvatni rychlost byla treba 0.3

Mozna je dobra rada drzet porad plyn a prip zpomalit zadni brzdou, coz eliminuje moznost ubrani a nasledne cuknuti kvuli vuli na plynu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vracečky

11.7.2012 v 23:33 | Nahoru | #40
mmks> me se ve vraceckach, ktery jsou fakt pomaly, osvedcilo tzv. "odtlaceni" (jak tomu rikaj v http://knihy.heureka.cz/dokonala-jizda-na-motocyklu-2-vydani-kolektiv-autoru/ ) - tzn. jezdec je svisle a jen naklopi motorku. Tim ziskas naklon i tam, kde kvuli maly rychlosti nepusobi takova odstrediva sila, ktera by umoznila normalni prujezd a projedes i ty nejmensi polomery. No a jak tady bylo receno, ubrani plynu nebo zadni brzda zatacku utahuje, pridani plynu nebo pouziti predni brzdy motorku rovna.

Je to v podstate opak vysedavani, ktery slouzi k tomu abys posunul teziste do stredu a naklon zmirnil (tzn. pri stejnym naklonu muzes diky vysednuti projet zatacku rychlejc, protoze ti to dovoli kompenzovat vetsi odstredivou silu). Vyzkousej sam a uvidis

2 reakcí na tento příspěvek Jak na vracečky

11.7.2012 v 23:37 | Nahoru | #41
No..řeknu ti to asi takhle..tak jako já...NE!
A hádej která čára je moje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vracečky

11.7.2012 v 23:39 | Nahoru | #42
Kitty> ten usek nahoru (smerem ze Stelvia) je sice rozbitej, ale neni tam kilometrova propast, takze pohoda. Ale dolu, po tom super asfaltu je to spravna horska draha :) Taky jsem premejslel nad tim vyhejbanim, asi by auto muselo zacouvat k nejblizsimu vyhybacimu chlivku.

Jak na vracečky

11.7.2012 v 23:40 | Nahoru | #43
Tady je jak se to nemá dělat, první pravej vracák do kopce směr z Berouna na Železnou, čas 41:24

2 reakcí na tento příspěvek Jak na vracečky

11.7.2012 v 23:50 | Nahoru | #44
btw takovy ty prechody v Alpach jako koukam treba Gavia - kdy je rovinka 100-200m a vracecka na 10km/h, to neni pro me zadny zatackovity raj, ale v podstate trasa uplne naprd, neco jako Cervena voda, to je to samy a nemusim do Alp

vyborne sem si zajezdil zatacky treba na jadransky magistrale nebo u Janova silnice SP333 z Gattorna do mesta Recco, to strida leva pravou, bez zadne rovinky, asi 10km, jen sme cumeli s otevrenou hubou

(reakce na) Jak na vracečky

11.7.2012 v 23:56 | Nahoru | #45

Franta. píše: mmks> me se ve vraceckach, ktery jsou fakt pomaly, osvedcilo tzv. "odtlaceni" (jak tomu rikaj v http://knihy.heureka.cz/dokonala-jizda-na-motocyklu-2-vydani-kolektiv-autoru/ ) - tzn. jezdec je svisle a jen naklopi motorku. Tim ziskas naklon i tam, kde kvuli maly rychlosti nepusobi takova odstrediva sila, ktera by umoznila normalni prujezd a projedes i ty nejmensi polomery. No a jak tady bylo receno, ubrani plynu nebo zadni brzda zatacku utahuje, pridani plynu nebo pouziti predni brzdy motorku rovna.

Je to v podstate opak vysedavani, ktery slouzi k tomu abys posunul teziste do stredu a naklon zmirnil (tzn. pri stejnym naklonu muzes diky vysednuti projet zatacku rychlejc, protoze ti to dovoli kompenzovat vetsi odstredivou silu). Vyzkousej sam a uvidis



jojo, ale sou proste vracecky, ktery na nekterych motorkach nejde projet 'normalne'

(reakce na) Jak na vracečky

12.7.2012 v 00:21 | Nahoru | #46
Bubrak ZX10R> tak Gavia je takovej trochu extrem, spolu se Stelviem (obousmernej provoz) a Passo del Manghen (skoro jednosmerka) to je asi nejklikatejsi silnice, nesedne kazdymu :) Pokud se chces projet rychlejc, tak maj Dolomity taky co nabidnout, treba Passo Mendola, kde se jezdily zavody do vrchu nebo Passo Tonale...

Jak na vracečky

12.7.2012 v 00:30 | Nahoru | #47
Franta.: jasny, nemam projety zdaleka vsechno, ale spousta pasazi i tech mnou zminovanych 'spatnych' tras jsou pekny, v takovy ty nizsi poloze

e: ale nahore to vse prebiji nadherny vyhledy

Naposledy editováno 12.07.2012 00:31:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vracečky

12.7.2012 v 04:51 | Nahoru | #48
Cucka> Jak z učebnice

Jak na vracečky

12.7.2012 v 10:13 | Nahoru | #49
Mě se líbí je projíždět tak že motorku co nejvíc naklopím do zatáčky, ale tělo cpu na druhou stranu ven ze zatáčky a je to krása . Ve vracečkách bych se bál, že mi protijedoucí urazí hlavu.

Naposledy editováno 12.07.2012 10:14:48

(reakce na) Jak na vracečky

12.7.2012 v 10:27 | Nahoru | #50

Bubrak ZX10R píše: btw takovy ty prechody v Alpach jako koukam treba Gavia - kdy je rovinka 100-200m a vracecka na 10km/h, to neni pro me zadny zatackovity raj, ale v podstate trasa uplne naprd, neco jako Cervena voda, to je to samy a nemusim do Alp


Cervena Voda myslis Suchy Vrch ? tam je na prd povrch,uz samy sterk posledni roky.
jestli myslis Busin ten je parádní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vracečky

12.7.2012 v 12:31 | Nahoru | #51
Cucka> to jsi začala pěkně zvostra

1 reakcí na tento příspěvek Jak na vracečky

12.7.2012 v 15:09 | Nahoru | #52
hehe nekde se tam odrazim nohou, mozna 2x i, ale nemuzu to najit ted

Jak na vracečky

12.7.2012 v 15:52 | Nahoru | #53
Jeď na víkend do Alp, to Tě naučí

Taky jsem se teď vrátil z Itálie a dalo mi to fakt hodně Jak ty vracečky projet Tě paradoxně nejlíp naučej ony samy - pár jich najedeš blbě a pak Ti začne docházet co a jak udělat proto, abys je projel - hlavně v průjezdu zatáčkou nepřidávat prudce plyn ani prudce nebrzdit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vracečky

12.7.2012 v 18:25 | Nahoru | #54
mmks> Těžko na cvičišti, lehko na bojišti . Co takhle Motogymkhana? Zkus Matyho , třeba ti poradí, když teda nevíš jak na ty vracáky
První 2 a 1/2 věty myslím vážně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vracečky

12.7.2012 v 18:32 | Nahoru | #55

Janek píše: mmks> Těžko na cvičišti, lehko na bojišti . Co takhle Motogymkhana? Zkus Matyho , třeba ti poradí, když teda nevíš jak na ty vracáky
První 2 a 1/2 věty myslím vážně.



myslis jako ze si do Alp namontovat vyssi riditka, ochrany ram kolem motorky, sundat kapoty, sundat bagaz, apod jo?

jinak nic proti Matymu, fandim tomu

Naposledy editováno 12.07.2012 18:32:49

(reakce na) Jak na vracečky

12.7.2012 v 19:59 | Nahoru | #56

SVSkritek píše: Cucka> Jak z učebnice

asi budu grafikem

(reakce na) Jak na vracečky

12.7.2012 v 20:00 | Nahoru | #57

karf píše: Cucka> to jsi začala pěkně zvostra

mi to nejak nevyslo v nižboru.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vracečky

12.7.2012 v 20:12 | Nahoru | #58

Bubrak ZX10R píše: myslis jako ze si do Alp namontovat vyssi riditka, ochrany ram kolem motorky, sundat kapoty, sundat bagaz, apod jo?

jinak nic proti Matymu, fandim tomu


Hele nevim jak to myslíš, ale Maty dal gymkhanu v kolíně na jeho sériovém hornetu za nějakých 56 vteřin a na moji guzzi kterou mel v ruce poprvé asi za 58.
Jo a horneta vlastně nemá v sérii, ma tam dvoje řídítka, což asi taky nepřidá..
O jiných úpravách nevim, ale je to o rukou, projede to víceméně stejne rychle na všem co mu kdo pujci..

2 reakcí na tento příspěvek Jak na vracečky

12.7.2012 v 20:25 | Nahoru | #59
Třeba v Jeseníkách, na Červenohorské sedlo .. jesenická část má novou, rožšířenou vozovku a provoz minimální proti alpám. Jsou tam zajímavé části, třeba kdy dlouho do vracečky vidíš a sleduješ jestli někdo jede do protivky. Takže dlouhá rovinka do kopce, klidně přes 200 a při tom jen sleduješ jak si do vracečky najedeš - pokud je protisměr volný, dá se to nádherně napálit.

Jak na vracečky

12.7.2012 v 21:18 | Nahoru | #60
Podívej se na Twist of wrist nebo si přečti stejnojmenou knížku, oboje je na uložto. Je tam celkově popsaná technika jízdy i s vysvětlením, proč se motorka chová tak, jak se chová. To co se tam řeší se dá zužitkovat jak na ókruhu, tak na silnici.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist